Thursday, October 13, 2011

HIMPUNAN SEJUTA UMAT


ayuh kita sertai perjuangan dan kebangkitan umat melayu dalam perhimpunan anti murtad terbesar di selangor.


mohon sebarkan di dalam blog,fb dan twitter..


kita pejuang anti murtad, manakala anwar ibrahim setuju lina joy murtad.


soalan, anda nak sokong siapa ?

771 comments:

«Oldest   ‹Older   601 – 771 of 771
Anonymous said...

Blog 1 Malaysia,
Projek apa yg kau tak dapat sampai menurun pulak. Ko keluar dari Umno ye? Aku dah agak dah. Ini kes gila talak.

Ambil bunga tiga jenis dan air perigi buta 1 tempayan besaq. Masukkan bunga dalam tempaya dan kau masuk sekali kepala dulu. Selagi tak habis air tu kau minum kau jangan keluar dari tempayan.

Anonymous said...

Mohon akan segala keberkatan & kesejahteraan atas GAP dariMu Ya Allah! Berilah segala kelapangan buat beliau & keluarga. Amin!

Otak Geliga said...

Semoga GAP mendapat Rahmat Allah....cepat la keluar dr zon kritikal tu GAP....dgr mcm teruk sgt je ni. Rakyat marhein raamai yg masih perlukan khidmat saudara.

Semoga GAP selamat.....amin

Anonymous said...

GAP! Hg bole baca ka...?

Aku tau hg budak baik!

Kopiah putih selalu ada atas kepala!

Klu ada yg tak elok aku kata kt hg....Tuu suma PEMUHUNG!

Hu hu huuuuuuuu......!!!!!

Anonymous said...

"Cabaran Zulkifli supaya saya meletakkan jawatan paling tidak siuman. Sepatutnya dia yang letak jawatan dan masuk bidang akademik. Kita tengok sejauh mana kepakaran dia dalam aspek Perlembagaan. Saya tidak berminat dengan politik tetapi sedia berdebat dengannya pada bila-bila masa," cabarnya.

......

Aziz Bari KATA TAK MINAT POLITIKKKKK ????
KAH KAH KAH....

LU MASUK PAS LA BARI2...baru tau pas sudah jadi gereja no.2

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

GAP DEPA KATA HANG KEMALANGAN DILANGGAR MOTO, BETUL KE?

Anonymous said...

GAP DAH NAK MAMPUS...MENANGLAH PAKATAN RAKYAT...YEAHHHH ....!!

Anonymous said...

al-fatihah..

Tukang Komen said...

GAP aku harap kau sejahtera sentiasa. Orang muslim wajib membantu saudaranya. Doa saja yg aku mampu.

Anonymous said...

452,

Hg ni...bolo punya ketulunan!!!

Anonymous said...

TERBAIK DARI GAP.

Anonymous said...

Remember in school in our geography lessons we were told we are going to be self sufficient in rice because we have so much land, new hybrids, mechanisation and what not.

Today, Malaysia can't feed itself. It has to import rice from countries we use to look down as low down Commie and rural. More disgraceful these countries have twice or more population than Malaysia, yet they can export rice!!!

We have been importing rice since learning in school like 30 or years ago and today we are still at step one!!! The greatest irony is the government says it has some 'super weapon' to make us self sufficient.

And how do they go about it?

UMNU ni....memang kuat PEMUHUNG!!!

Anonymous said...

'In NegaraKu, growing rice is not about the lack of land but really a very sensitive political question. Not everyone is allowed to grow rice and this issue is not brought up because it has political implications.'

Betui ke camni ?

Penin! Penin la kepala, ye ye ye!!!

Anonymous said...

'In the interest of politics, we don't mind spending money outside to get something in !'

Fuh! Falsampah, falsampah!!!

Anonymous said...

'It is a fact that there is less public trust in BN; with dwindling support for MCA, Gerakan and MIC from their communities and the internal splits in UMNO that threaten to make the BN irrelevant amongst young voters.'

Betui jugak tuu...!!!

Anonymous said...

Would Muhyiddin Yassin risk gunning for the number one post in the coming UMNO General Assembly? Or would Muhyiddin wait his turn and eventually replace Najib as number one and subsequently be prime minister?

Thus, owing to the bleak scenario facing BN and UMNO; a delayed election date would be advantageous if BN is aiming to remain in power with or without Najib Razak at the helm. It would give them more time to realize Budget 2012 and also to win back much needed support from their grass-root supporters and to fix their internal problems before facing a public vote

However, a delayed election is less advantageous to Najib!

Yg puak2 kacang UMNU asyik seronok kutuk PAS!

mmuuaahhhahahahahaha.....!!!

Anonymous said...

Now, the Christians condemn Islam for being barbaric (in particular reference to Hudud). But these are the same laws in the Bible. And the fact that Christians and Christian countries no longer follow these laws does not mean that the Bible has abolished these laws.

These laws are still in the Bible. In fact, it says very clearly in the Bible that you are to kill your own children if they become apostates.

Org UMNU takut baca bible....takut MURTAD!!!!!

Mmuuaahhhahahhhaha...!!

Anonymous said...

DUMC........again!

The Sultan was truly informed on all aspects, implications, ramifications and potential repercussions of the case, what has been done has been done, and we have to proceed to deal with it, possibly for many years to come.

The king may reverse the situation if he rescinds his ruling but this seems unlikely to happen. So the first question that needs to be asked is why hasn’t the syariah court given the opportunity to contribute to the solution of the case? Since the case also involves non-Muslims, shouldn’t the civil court also be involved?

We realize of course that if the two courts joined the tussle, it would lead to confusion about which law to apply on whom. Should the Muslims be dealt with syariah law and the Christians be dealt with by applying civil law? But how would one settle the case with two laws clashing on a case that could potentially result in differing judgments made on two different parties, or both parties becoming affected by ruling of laws that shouldn’t apply to them?

It would be a classic case of religious rights and freedom in which two irreconcilable laws try to dominate without any acceptable resolution! All it would do would be to cause an international embarrassment and shame to the country’s ridiculous two-layered legal system!

Puak2 UMNU...how about thats ?????

Anonymous said...

Mohon akan segala keberkatan & kesejahteraan atas GAP dariMu Ya Allah! Berilah segala kelapangan buat beliau & keluarga. Amin!

Anonymous said...

Kisah bagaimana akidah umat Islam di Malaysia terdedah dengan murtad walaupun perlembagaan persekutuan melindungi akidah mereka. Begitu juga Hakim yang cuba melindungi akidah muslim dengan kebijaksanaannya, akhirnya dipecat dan diperhinakan sebegitu rupa. Disamping itu mereka yang gagal dipujuk untuk murtad akhirnya dibunuh. Jenayah Murtad di Malaysia telah sampai ke tahap yang membimbangkan. Keperluan kepada undang-undang yang berwibawa untuk menangani kes murtad amat mendesak.7 Senario ini juga menimbulkan persoalan adakah perundangan sedia ada tidak menjamin akidah umat Islam atau sikap umat Islam sendiri dan pemimpin mereka yang membiarkan akidah mereka terancam.

Kekalutan yang timbul reda seketika apabila Utusan Malaysia melaporkan pada 20 April 1998 bahawa Datuk Dr Abdul Hamid Osman Menteri Di Jabatan Perdana Menteri dipetik berkata bahawa Draf Rang Undang-Undang Pemulihan Akidah berada diperingkat akhir pengubalan dan menanti persetujuan kerajan pusat dan kerjaaan - kerajaan negeri. Namun selepas menunggu lebih dari 10 tahun rang undang-undang tersebut masih belum muncul.

Konflik undang-undang bagi kesalahan murtad semakin penting untuk dikaji apabila ada beberapa kes lain yang memiliki latarbelakang kes yang hampir sama iaitu permohonan untuk menukar nama di dalam kad pengenalan dan pengistiharan keluar Islam.. Begitu juga dengan rayuan habeas corpus oleh sepasang suami isteri Mohmad Ya, 57, Kamariah Ali, 51, dan dua orang lelaki yang lain iaitu Daud Mamat, 62, dan Mat Yaakob Ismail, 56, yang menuntut supaya mereka dibebaskan dari tahanan di penjara Pengkalan Chepa, di Kelantan. Hakim Datuk Abdul Kadir Sulaiman dan Datuk Allaudin Mohd Sheriff juga telah menolak rayuan mereka berempat yang telah mengaku keluar dari Islam, untuk mendapat pengisytiharan hak kebebasan beragama.11

Di samping itu kes - kes ajaran sesat yang menyentuh secara langsung dengan kesahihan akidah Islamiyah. Umpamanya kes Puan Kamariah yang mendakwa bahawa dia tidak lagi beragama Islam selepas terlibat dengan ajaran Ayah Pin dan kes Hj Kahar yang mendakwa bahawa dirinya nabi melayu dan sebagainya. Isu seperti ini semakin serius apabila aktiviti hiburan juga dikaitkan dengan keruntuhan aqidah. Umpamanya hiburan Black Metal yang mengajak para pendengar menghina al Quran malah keluar slogan anti Allah. Hiburan seperti ini secara langsung akan menjejaskan aqidah mereka.

Sama ada serangan aqidah ini dirancang atau tidak, nyatanya aqidah umat Islam di Malaysia pada hari ini telah terancam. Malah kalau dahulu murtad hanyalah dilihat sebagai jenayah terkutuk tetapi hari ini ia boleh dipohon di mahkamah syariah sebagai kes sivilseperti didalam kes Fatimah Tan. Justeru adalah diharapkan agar semua pihak sama ada para ulamak, pengamal undang-undang, pendakwah dan pemimpin politik yang memerintah untuk mengambil tindakan segera bagi memastikan kesucian akidah Islam terus terpelihara.


KES MURTAD
AISYHAH HJ BOHARI
HARTINA HJ KAMARUDDIN
KELUARGA IBRAHIM
LINA JOY

Tukang Komen said...

Dalam bible surah Leviticus - the swine is unholy. Tapi depa telan babi semacam je. Itu orang kristian punya akidah. Sapa nak ikut silakan.

Otak Geliga said...

To Tukang Komen

Bible tu dr Mazhab Kristian yg mana????.....kita nak menelaah yg mana satu???......Bible semua Mazhab sama ke ada beza???....kena tanya Anwar ni sbb dia kan mengaji Bible masa duduk penjara?????.....hehehe

Otak Geliga said...

kat Malaysia ni makin ramai PAKAR BIBLE muncul mcm cendawan...BAGUS perkembangan ni......hehehehe

Otak Geliga said...

kita sebagai org Islam memang WAJIB mengkaji Bible2 dr mazhab yg berbeza ni...bukan apa....kalau rasa nak tukar ke agama Kristian senang la...nak pilih mazhab yg mana...x de la pening2 nak tanya JAIS/UMNO......hehehe

Otak Geliga said...

yg aku pelik tu ada ke patut org akademik yg bijak pandai, Hj, Hjh, Ustaz boleh join AJARAN SESAT mcm Ayah Pin tu....mana ada classs...lain kali pilih Kristian...baru ramai org sokong kau....hishhh kata pandai, tp silap percaturan pulak....lain kali tanya JAIS/UMNO kalau nak MURTAD.......hehehe

Anonymous said...

OG 1010,

Nipihnye iman...!

Sabor! Sabor yeop!

Otak Geliga said...

sebelum kita bina dekat2/satukan bangunan MASJID/KUIL/TOKONG/GEREJA boleh x aku cadangkan semua mazhab Kristian duduk satu bumbung????....baru ada UMPHHH!!!!, nampak keADILannya...hehehehe

Otak Geliga said...

aishhh ada yg TERASA ke ni???.....hehehehe

Anonymous said...

OG 1012,

Depa tanya dah kat Jais & UMNU!

Murtad law takde...senang!!!

Mmuuaahhhahahahaha...!!

Otak Geliga said...

nnt org Islam nak ngaji pondok Kristian kita nak pakai TUHAN ke...Jesus ke atau Allah???.....ahhh kelirunya......hehehehe

Otak Geliga said...

Murtad lawkan baru je nak buat.....baru timbul KESEDARAN la katakan.....dah lama dah UMNO ni kapir...nasib baik dah sedar....

Tu yg skrg ni guna khidmat TS Harussani nak buat Murtad Law....."Agree" or "Agree to disagree"???......hehehehe

Anonymous said...

OG 1017,

Org Islam haram ngaji pondok kristian!

Tak tahu hukum ke?

Muah muah!

Anonymous said...

OG 1019,

Nasib baik DS Harussani bukan ahli PAS! Klu tak, tangguh laie le!

Mmuuaahhhahahaha..!!!

Otak Geliga said...

nnt kalau dah ada Murtad Law ni susah la si Pemurtad ni nak buat kerja...hehehe

TAPI...jgn risau...pemurtad ni boleh kowtim dgn JAIS/UMNO....hulur la sikit.....Iman umat Islam akhir zaman ni kan senipis/lebih nipis dr kulit bawang.....hehehe

Tp ingat, jgn berani2 nak "DERMA" kat Pakatan Hantu Haram utk urusan kowtim2 ni.....mau kena pancung kau....lagi2 dgn biaDAPigs.....diorang "X SUKA" org Islam Murtad.....hehehe

Anonymous said...

Taku baca bible pasai nipih iman ke or.....

takut antu???

Otak Geliga said...

org Islam ngaji pondok je...infrastruktur pondok, garden area etc....bukan kaji Bible kat Pondok Kristian tu....hehehe

kalau nak ngaji bible skalipun bukan salah.....hehehe

Anonymous said...

OG 1023,

The problem is!

Murtad law UMNU ni, hanya benarkan 18 thn keatas je tukaq ugama!

Ikut permintaan bukan Islam!

Otak Geliga said...

org kata Bible boleh halau hantu....x caya????...tgk la filem2 kapir....dia guna bible, holy water & salib je nak kalahkan hantu.....hehehehe

Anonymous said...

OG 1025,

Agree....!!!

Anonymous said...

OG 1028,

Holy water tu pd aku, tea O ais je!!!

Mmuuahhhhahahaha..!

Otak Geliga said...

kan aku dah tulis kat situ....pemurtad ni boleh kowtim dgn UMNO/JAIS......tu yg buat mcm tu...ok la tu....baru la ADIL....win-win situation org kata.....hehehehe

ntah brapa la TSS Harussani dpt ni....mau mengamuk N.Aziz kalau tau ni.....hehehe

Anonymous said...

Dlm bible ada HUDUD!

Tu yg umnu takut org melayu baca!!

Otak Geliga said...

Holy Water tu sbnrnya arak yg plg kuat....bila campak air kencing setan kat hantu/setan tu mesti la diorang geli...NAJIS la katakan...tu yg lari.....hehehe

hantu/setan yg kuat sikit dia bukak mulut...MINUM...tu yg mabuk n mengamuk.......hehehe

Anonymous said...

OG 1030,

Habaq kat TGNA!

Suka hati federal, dia nak sapa!!!

Otak Geliga said...

Bible mazhab mana yg ada Hudud????...dah habis ngaji Bible ke???......hehehe

Anonymous said...

OG 1032,

Sebab tu kita di ajaq baca bismillah & selawat 3 kali sebelum minum....insyaalah!

Otak Geliga said...

aku malas la nak kecoh2 hal ni kat N.Aziz....lebih baik aku diam...kang kecoh pulak...habis pergaduhan agama terjadi....aku jugak salah nnt, bkn N.Aziz.....diakan pandai BELIT...aku baru bertatih.....hehehe

Anonymous said...

umat juga ada hak untuk berhimun bagi mempamerkan solidariti. sesungguhnya solidariti ummah jauh mengatasi kepentingan poltik kepartian.

Anonymous said...

The Christians condemn Islam for being barbaric (in particular reference to Hudud). But these are the same laws in the Bible. And the fact that Christians and Christian countries no longer follow these laws does not mean that the Bible has abolished these laws.

These laws are still in the Bible. In fact, it says very clearly in the Bible that you are to kill your own children if they become apostates.

Otak Geliga said...

betul jugak....kena baca basmalah & selawat..baru la yg HARAM jd HALAL....hehehe

jd lepas ni sapa2 nak ngaji Bible kena amik wudhuk n baca basmalah....barulah hukumnya WAJIB....hehehehe

Anonymous said...

1036,

KLU PASAI HAK! AKU SETUJU..!

Anonymous said...

tak ada sebab untuk mana-mana pihak melihat perhimpunan bilion umat sebagai dinding penghalang melainkan kalau umat bergantung pada bukan umat demi kepentingan duniawi mereka

Otak Geliga said...

To siut 21

BERHIMPUN utk menunjukkan solidariti adalah HUMAN RIGHTS utk Kristian shj...mana boleh org Islam dpt hak tu.....hamPASngokkan dah bg tau byk kali.....hehehe

Anonymous said...

og 1037,

Hg spin jauh sgt tuh!!!

Otak Geliga said...

Bible mazhab mana tu...atau terpakai utk semua jenis mazhab kristian????.....hehehe

Anonymous said...

OG 1039,

Abih! SAMM yg sokong PAS tu, apa menatang???

Mmuaahhahahahha...!!!

Otak Geliga said...

Biasalah terikut rentak Tok Guru...akupun nak title Tok Guru...x dpt Tok Guru...Ostatpun jd la......hehehe

Anonymous said...

hanya penganut yang sayang terhadap agamanya sendiri. mengharapkan bukan penganut untuk menyayangi agama umat adalah umpama mengharapkan AS menjaga bumi anbia bagi pihak umat. ia tidak akan berlaku.

Otak Geliga said...

SAMM saja je buat gempaq....hehehe

Anonymous said...

Bukankah kristian tu asai dari AllahSWT jugak, tentu ada persamaan sikit2.

Cuma, apabila dgn terang dlm bible kata, akan ada Nabi terakhir yg pasti muncul & wajib diikuti, depa tak mau terima kenyataan.

Apa laei! Modified la...!!!

Otak Geliga said...

To siut 21

kita kena bersangka baik terutamnya pd KAFIR HARBI & PEMURTAD......adakah salah kita bersangka baik???.....kita patut amalkan sifatt terpuji ini yg digalakkan oleh hamPASngok n da gang....bukan begitu????

Anonymous said...

umat perlu yakin pada diri sendiri. umat jangan mudah kecewa dan berputus asa.

tidak mengapa umat tidak dominan tetapi jangan sambut 'huluran tangan' bukan umat bagi memartabatkan umat.

Anonymous said...

Perjanjian Baru Matius 18:8-9

“Jika tangan atau kakimu menyebabkan kamu berdosa, potonglah dan buanglah tangan atau kaki itu. Lebih baik kamu hidup dengan Allah tanpa sebelah tangan atau sebelah kaki daripada kamu dibuang ke dalam api neraka dengan kedua-dua tangan atau kaki. Jika matamu menyebabkan kamu berdosa, cungkillah dan buanglah mata itu. Lebih baik kamu hidup dengan Allah tanpa sebelah mata daripada kamu dibuang ke dalam neraka dengan kedua belah mata”.

Ni hudud cara depa la...!!!

Otak Geliga said...

eehhhhhh...setahu aku la hanya ISLAM sahaja jenama agama yg dtg dr Allah SWT?????......ada ke dlm Al-Qura'an atau mana2 hadis yg menyatakan agama Kristian itu juga turun dr Allah SWT????.....jika salah tolong betulkan (AKU SERIUS)

Anonymous said...

OG 1046,

Barangkali ya! Macam kisah NabiSAW dgn pengemis buta yahudi..!

Otak Geliga said...

Tu bukan Hudud ciptaan diorang ke???...org yg buat mazhab/kitab versi tu???.....terpakai ke Hudud tu utk Mazhab lain????

atau ada sesapa yg boleh KONFIRM itu Hudud yg Allah turunkan sebelum turunnya Al-Qura'an???

Anonymous said...

OG 1049,

Nabi Isa diutuskan oleh siapa? Bawak kitab apa?

Otak Geliga said...

Tp PENGEMIS tu sorang dan sifatnya LEMAH.....TIADA KUASA...TIADA KEKAYAAN.....TIADA PENGIKUT...mcm mana pulak tu????

Otak Geliga said...

adakah Nabi Isa diturunkan dgn pelbagai mazhab kristian spt sekarang yg menggunakan pelbagai VERSI BIBLE?????....berpa kitab yg Nabi Isa AS ada?????

Anonymous said...

apa lagi tak pueh hati ni musang ..

kah kah kah

ko nak baca BIBLE .. apa pasai ?
nak baca baca jela ..

nak baca baca jela ..

kah kah kah..

cuba translate .. GOD kat google traslate

kah kah kah

dalam bahasa melayu .. tuhan
dalam bahasa indon dewa

kah kah kah

yelah .. musang kuat iman

Anonymous said...

sudah bahagiakah bumi firaun sekarang ini. makanya berbaloikah umat serambi piramid setelah termakan hasutan pihak ketiga?

terkini, tenteramkah bumi abuya? apakah tidak lebih ramaikah umat yang hilang nyawa di tangan rejim Muammar berbanding rejim proksi Barat?

Otak Geliga said...

Adakah kitab yg diturunkan kepada Nabi Isa SAMA SEPERTIMANA sekarang????.....Al-Qura'an tidak PERNAH DIUBAH

Anonymous said...

OG 1049,

Hanya ada 3 ugama yg aku tahu, ugama wahyu! Yahudi(ahli kitab), kristian & Islam.

Dlm kedua-dua kitab yahudi & kristian dgn jelas AllahSWT menegaskan bahawa akan muncul Rasul terakhir yg akan membimbing manusia & dia wajib di turuti...!!!

Wallahualam!

Otak Geliga said...

ada lagi...Nabi Isakah yg org Kristian skrg SEMBAH atau org lain????....adakah Allah menyeru umat manusia utk menyembah Nabi Isa AS??????

Anonymous said...

Otak Geliga said...
To siut 21

kita kena bersangka baik terutamnya pd KAFIR HARBI & PEMURTAD......adakah salah kita bersangka baik???.....kita patut amalkan sifatt terpuji ini yg digalakkan oleh hamPASngok n da gang....bukan begitu????

October 15, 2011 10:46 PM

Komen:

betul tu tetapi kalau orang tidak bersangka baik kepada kita dan hanya kita bersangka baik itu ibarat bertepuk sebelah tangan. soalnya berapa lama manusia sanggup bertepuk sebelah tangan?

Otak Geliga said...

agama wahyu yg yg masih KEKAL KUKUH HANYA SATU .......iaitu ISLAM....yg mana TUHANNYA SATU, NABI TERAKHIRNYA MUHAMMAD, KITABNYA SATU tidak pernah berubah.......

agama wahyu yg lain sudah jauh menyimpang dr ajaran SEBENAR....

Anonymous said...

OG 1053,

Wow wow! Jgn merendahkan keupayaan NabiSAW. Perkara itu terjadi atas aturan AllahSWT segala!

Pengemis itu, jika hidup dizaman kita ini...masyaalah, dunia dlm genggaman dia!!! Itu aku cukup pasti..!!!

Otak Geliga said...

To Siut21 10.58PM

aku hanya berkias....apa yg kau kata tu betul...itulah yg sebaik2nya

masalah kita adalah masih ada yg masih mahu bersangka baik walaupun kita telah diinjak2

Otak Geliga said...

Musangka 11.00PM

apa yg aku cuba maksudkan....KITA PERLU BERTINDAK mengikut situasi...itulah keadilan dlm Islam

wow..wow..wow!!....nak belit dah

Anonymous said...

Isa menerima wahyu dari Tuhan melalui Injil (merujuk pada Perjanjian Baru agama Kristian), namun versi yang dimiliki oleh umat Kristian pada waktu ini dipercayai telah ditokok tambah dari versi asalnya.

Beberapa pendapat dalam Islam menyebutkan bahawa Injil Barnabas adalah versi Injil paling berlainan dari Injil yang diperbaharui setiap masa pada waktu ini .

Wallahualam!

Otak Geliga said...

sejak bila pulak kau jd pak nujum ni????....tukang tilik nasib pulak dah...PASTI pulak tu....hehehehe

Otak Geliga said...

Nabi Isa tidak diutuskan Allah utk membawa perjanjian lama & perjanjian baru.....hanya satu...ISLAM...& dilengkapkan oleh Nabi Muhammad SAW...sbb tu Al-Qura'an digelar pelengkap & nabi Muhammad adalah nabi Terakhir....

Ini jelas dah bg tau kat kita agama Allah adalah ISLAM dan diperturunkan secara berperingkat2 ,melalui nabi2nya & dikhatamkan penurunannya dgn Al-Qura'an dan Nabi Muhammad

Anonymous said...

Al Masih putera Maryam itu hanyalah seorang Rasul yang sesungguhnya telah berlalu sebelumnya beberapa rasul, dan ibunya seorang yang sangat benar, kedua-duanya biasa memakan makanan.

Perhatikan bagaimana Kami menjelaskan kepada mereka (ahli kitab) tanda2 kekuasaan (Kami), kemudian perhatikanlah bagaimana mereka berpaling (dari memperhatikan ayat-ayat Kami itu). (Surah Al Maa'idah ayat 75)

Otak Geliga said...

ISLAM bukan hanya diturunkan pd Nabi Muhammad malah sejak Nabi Adam lagi

Anonymous said...

mengatakan umat mengamalkan sikat tertutup dalam perkara anutan adalah tidak benar. yang ditentang bukannya penyebaran agama secara baik dan tanpa tipu muslihat. penetangan akan berlaku kalau ada pihak tidak jujur.

contohnya patutkah seorang penyebar agama beri makan dan pakai pada manusia tidak sama agama semata-mata mahu membantu kononya walhal penganutnya sendiri masih ramai yang tidak cukup makan dan pakai?

jujurkah itu?

Otak Geliga said...

kenapa x guna bible utk menguatkan hujah kau Musangka????....guna yg versi Melayu la.....lagipun nntkan org Islam nak guna jugak

Anonymous said...

tiada malah untuk itu NABI ISA A.S
juga adalah rasul yang dijunjung dalam islam ..

tak pernah pulak aku dengar orang islam tolak NABI ISA ..

apa point ko sebenarnya ??

Otak Geliga said...

Siut 21.09PM

betul tu...utamakan umat islam dulu...barulah yg lain....itulah keADILan dlm Islam

Anonymous said...

OG 1107,

AlQuran hanya diturunkan khas pd NabiSAW sahaja.

Seba itu mukjizat terbesar NabiSAW ialah AlQuran.

Kitab asal kristian ialah injil yg dibawa oleh Nabi Isa as!!!

Anonymous said...

OG 1110,

Jika hg mengaku dgn nama Allah SWT bahawa hg adalah seorang kristian,

aku pasti akan berhujah guna bible baru & lama dgn hg!!!

Anonymous said...

jangan ingat barat tidak protektif terhadap anutan mereka. bosnia dan cheknya adalah bukti hidup tentang bagaimana protektifnya Barat terhadap anutan mereka itu.

makanya jangan terpedaya dengan diplomasi dan ayat-ayat 'lembut gigi dari gusi' yang dikarang oleh media Barat yang jelas ada kepentingan yang sama.

Anonymous said...

siapa yang tak terima injil

Rukun Iman ada enam (6) perkara :

(1) Beriman kepada ALLAH SWT
(2) Beriman kepada Malaikat-malaikat
(3) Beriman kepada Kitab-kitab
(4) Beriman kepada Rasul-rasul
(5) Beriman kepada Hari Kiamat
(6) Beriman kepada Qada dan Qadar

adakah salain dari ISLAM terima NABI MUHAMMAD ITU ADALAHH RASUL ALLAH ??

DAN JUGA MENERIMA ALQURAAN itu adalah KITAB ALLAH.. ???

tanpa prajudis..

dah la musang .. tiada apa masalah pun sebenarnya .

orang macam ko ni lah yang menyebabkan orang terkeliru ..

dah jangan berbelit belit ..

masuk point sebenar sekarang ..

Otak Geliga said...

Kitab asal kristian bukan Injil tp Bible....

kitab Injil, zabur, taurat & Al-Qura'an adalah kitab hanya utk Org Islam sejak zaman-berzaman

Injil bukan dituruunkan utk agama Kristian......tetapi agama Islam

BETULKAN KALAU AKU SALAH

Otak Geliga said...

dah suruh aku bersumaph nak ckp aku Kristian la pulak....

kata aritu kenapa kita perlu halang penyebaran bible versi MELAYU.....ni la pointnya sekarang....KENAPA KITA WAJIB TENTANG & HALANG

kalau kau rasa bible melayu tu mendatangkan faedah pd umat Islam cubalah berhujah menggunakan bible tu.

Anonymous said...

OG 1116,

Hg ni nak pesong aku or tak mengaji...!

'Isa menerima wahyu dari Tuhan melalui Injil (merujuk pada Perjanjian Baru agama Kristian)'

Klu hg kata kitab kristian itu bible, pasai apa depa pakai 'tanda salib???

Anonymous said...

Barat tidak akan kata mereka tidak adil apabila merangka undang-undang tidak adil terhadap umat. tetapi dalam blog ini ada komentar umat yang mengatakan perlembagaan tidak adil buat bukan umat?

tidakkah pemikiran sebegini yang akan membuatkan umat terus menjadi pengguna setia aliran pemikiran yang cocok dan menguntungkan Barat semata-mata?

apakah tidak mungkin pokok bergoyang kerana musang berlompat-lompatan?

Anonymous said...

OG 1119,

Maksud aku, jka nak berhujah dgn kapiaq, jgn sesekali guna setitik pun ayat2 Quran!

Kita kena guna ayat kitab depa!!!

Anonymous said...

Begitu jugak jika berhujah sesama Islam, mesti guna AlQuran!

Tak bole guna Bible!

Hg nak berhujah dgn benda yg hg tak percaya!!!

Baca kisah DS Harussani berhujah dgn 9 paderi di P.Pinang!!!

Anonymous said...

pendakwah kebanyakannya elok tetapi ada juga yang bobrok.

pendakwah mata duitan datang bersama dengan penjajahan dan merekalah yang mencemarkan semua ajaran agama.

Otak Geliga said...

aku x tau pulak Nabi Isa AS ada terima kitab perjanjian lama & baru....ntah aku x pernah dengar la....aku pekak kot masa mengaji....kena jumpa dr ni....hehehe

lambang Islam pernah guna SALIB ke....aku serius x tau...sila kongsi jika benar....nyatakan hadis & ayat Al-Qura'an mana

Otak Geliga said...

aikkk...bukan ulama dulu2 & Nabi pun berdakwah guna kitab2 Allah ke????....baginda & mereka semua bukan berdakwah pd org Islam tp bukan Islam jugak.....cuma cara penyampaian kena PANDAI......

Anonymous said...

Alkitab atau Kitab Injil adalah kitab suci penganut agama Kristian. Alkitab dibahagi kepada dua bahagian utama: Perjanjian Baru dan Perjanjian Lama.

Bahagian2 utama ini disebut "Perjanjian" kerana Tuhan bangsa Israel atau Yahweh membuat perjanjian. Kali pertama di antara Musa dengan orang Yahudi dan kali kedua antara Jesus Christ dengan seluruh umat manusia.

Otak Geliga said...

mcm mana nak tarik org bukan Islam kepada Islam jika kita berdakwah pd mereka menggunakan KITAB/FAHAMAN mereka.......x ke pelik namanya tu????

sepatutnya guna kitab/hadis kita utk membuktikan Islam itu benar disamping diselitkan dgn kajian sains & logik akal....bukan itu lebih berkesan

BUAT APA NAK BERDAKWAH SURUH ORG KRISTIAN MASUK ISLAM GUNA BIBLE....dia gelak lagi ada la....silap2 kita pulak kena dakwah

Otak Geliga said...

mana dalil & ayat Al-Qura'annya????

Anonymous said...

Perjanjian Baru terdiri daripada 27 naskhah kitab yang boleh dibahagikan kepada 4 genre. Fokus tulisan2 Perjanjian Baru adalah pada hidup dan ajaran Yesus Kristus.

Kebanyakkan daripada kitab2 Perjanjian Baru ditulis didalam bahasa Yunani tetapi ada beberapa bahagian yang ditulis didalam bahasa Aramia. Hampir kesemua masyarakat Kristian mengiktirafkan kitab2 Perjanjian Baru sebagai sebahagian kanon penuh Alkitab.

Anonymous said...

aku .. boleh geleng kepala je setakat ni dengan musang

kenpa ya .. samapai sekarang aku tak leh terima pendapat dangkal ko ni

ko tak guna HUJAH dari ALquraa KE ?

kah kah kah

Otak Geliga said...

Musangka 11.36PM

Kenapa kitab org Kristian perlu melalui Tuhan org Yahudi????...Yahweh pulak tu nama dia....bukan Allah ke????...

disebabkan yg buat kitab tu org YAHUDIlah...(bermuka2 sebagai KRISTIAN)...sebab tu nampak Kristian lg rendah dr Yahudi

Anonymous said...

Perjanjian Baru terdiri daripada 27 naskhah kitab yang boleh dibahagikan kepada 4 genre. Fokus tulisan2 Perjanjian Baru adalah pada hidup dan ajaran Yesus Kristus.

Kebanyakkan daripada kitab2 Perjanjian Baru ditulis didalam bahasa Yunani tetapi ada beberapa bahagian yang ditulis didalam bahasa Aramia. Hampir kesemua masyarakat Kristian mengiktirafkan kitab2 Perjanjian Baru sebagai sebahagian kanon penuh Alkitab.

....

tujuan ko cerita benda ni kenapa ye ??

nak belajar sejarah ..

kah kah kah

Otak Geliga said...

Musangka 11.40PM

jadi itulah kandungan SEBENAR dr Kitab Injil??????....yg ni UBAH ke TIDAK????

byk ruupanya kitab Nabi Isa AS...27 buah semuanya....semua dah translate ke BM ke???...jenuh ni nak baca

Anonymous said...

Di dalam Surah Ali 'Imran ayat ke 3 dan ke 4 (dipetik dari Tafsir Pimpinan Ar-Rahman Kepada Pengertian Al-Qur'an terbitan Bahagian Hal Ehwal; Islam, Jabatan Perdana Menteri, Malaysia)

"Dia menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab suci (Al-Qur'an) dengan mengandungi kebenaran, yang mengesahkan isi Kitab2 suci yang telah diturunkan dahulu daripadanya, dan Dia juga yang menurunkan Kitab2 Taurat dan Injil".

Otak Geliga said...

Hampir kesemua masyarakat Kristian mengiktirafkan kitab2 Perjanjian Baru sebagai sebahagian kanon penuh Alkitab.
-------------------------------------------------
HAMPIR kesemua je?????....yg lain2 tu MURTAD ke????.....umat Islam pulak SEMUA terima Al-Qura'an sebagai kalam Allah

Anonymous said...

dalam Alquraan ..

tiada tuhan yang dusmbah melainkan Allah dan Nabi Muhammad Itu persuruh Allah

digunakan dalam Alquraan diseluruh dunia..

tak kira lah kalau ditranslate dalam bahasa cina dalam bahasa latin dalam bahasa ingris

ALLAH adalah tuhan bagi islam tiada selai darNYA tuhan yang memerintah sekalian alam ..

satu satunya tuhan YANG DISMEBAH OLEH ISLAM .. ALLAH

Anonymous said...

OG 1143,

Itu ikut kepercayaan depa la...!!!

Otak Geliga said...

"Dia menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab suci (Al-Qur'an) dengan mengandungi kebenaran, yang mengesahkan isi Kitab2 suci yang telah diturunkan dahulu daripadanya, dan Dia juga yang menurunkan Kitab2 Taurat dan Injil".
-----------------------------------------------------
Di sini jelas Al-Qura'an tidak menyebut Injil diturunkan kepada KRISTIAN tetapi ISLAM

Otak Geliga said...

sbb tu aku kata Injil bukan kitab Kristian TETAPI BIBLE barulah kitab mereka.

Otak Geliga said...

"Dia menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab suci (Al-Qur'an) dengan mengandungi kebenaran, yang mengesahkan isi Kitab2 suci yang telah diturunkan dahulu daripadanya, dan Dia juga yang menurunkan Kitab2 Taurat dan Injil".
--------------------------------------------------
aku nak tanya kau la Musangka...kau guna ayat di atas utk menyokong Bible=Injil ke????.....aku harap x

Anonymous said...

Otak Geliga!

Hg saja nak test aku ke????

Takpa...aku tak kisah!

Sebab aku pernah jumpak ada anak muda masa akad nikah tak tau doa qunut....jenuh plak tok kadi kena ajaq!!!

Mmuuaahhhahahahahaha....!!

Anonymous said...

Kalau ada injil baru mesti ada injil yang asal. Kandungan Injil asal adalah relevan buat ummah. Cumanya di mana Kitab Injil yang asal?

Otak Geliga said...

Anon 11.48PM

Al-Qura'an x berubah kerana tetap menggunakan bahasa syurga.....

GOD ditranslate ke BM/BC/Tamil semuanya bukan bermaksud ALLAH....

KALAU SALAH SILA BETULKAN

Otak Geliga said...

mana ada aku nak buat UJIAN ke atas kau....saja tanya....jawapannya senang

YA atau TIDAK????

Anonymous said...

OG 1151,

Soklan tadika jenis apa nih???????????????????????????????????????????????????

Aku cuma bagi lampu pd hg yg kristian tu asai dari Allah jugak!!!

Tapi secara otomatik termansuh sejak kerasullan Nabi Muhammad SAW !!

PAHAM....???

Otak Geliga said...

cuba kau bg anak muda tu Bible...mesti dia hafal....bg yg versi Melayu

"AGREE" or "DISAGREE TO AGREE"????

Anonymous said...

ya betul otak,

maksud aku kenapa beria benar si musang nak suruh tukar god dalam BIBLE

ni yang aku tak faham

Otak Geliga said...

Tapi ayat tu kata Injil....mana Biblenye????

Kristian dr Allah????...jawapan aku HANYA ISLAM DTG DR ALLAH

Anonymous said...

Soklan tadika jenis apa nih???????????????????????????????????????????????????

Aku cuma bagi lampu pd hg yg kristian tu asai dari Allah jugak!!!

Tapi secara otomatik termansuh sejak kerasullan Nabi Muhammad SAW !!

PAHAM....???

..............

semua orang faham yang tak faham ialah ko .. kah kah kah

Otak Geliga said...

Anon 11.57PM

tuu yg aku minta dia guna Bible yg diperjuangkan sgt utk dibiarkan tersebar....NAK TEST IMAN KUAT KE TAK KATANYA.....hehehe

Anonymous said...

yalah otak ..

iman dia mesti kuat otak ...

kah kah kah

Otak Geliga said...

aku x pernah dgr selama aku belajar Nabi Isa AS membaza ajaran Kristian la......aku MALAS/TIDOR ke dlm kelas?????.....MINTA MAAF CIKGU/USTAD/USTAZAH

Anonymous said...

ALLAH ni hanya perkataan gantinama bagi Tuhan.

Allah bukan nama Tuhan sebenar.

Nama Tuhan sebenar ada 99 (ASmaul Husna)

Klu tiap2 kali nak sebut nama Tuhan kena sebut yg ke 99 AsmaulHusna tuu....pakai takyah buat kerja lain le...!!!

Otak Geliga said...

Anon 12.01AM

kalaupun iman dia kuat dan dia YAKIN x kan TERPESONG...tp itu bukan LAMPU HIJAU utk dia test market.....iman setiap org BERBEZA....ke tahap iman ada mesin boleh tgk????

Mungkin Dr Danial boleh buat kajian & mencipta alat tu.....sooo mana iman kuat kita test bg bible....yg lemah nnt dulu

Anonymous said...

cuba ko mengucap

tiada tuhan melainkan ALLAH..

ehh.. tuhan tu ganti nama

wah .. hebat IMAN musang

kah kah kah

Otak Geliga said...

jd tunjukkan pd semua mana dlm 99 nama Allah ada Yahweh, GOD, Jesus etc????

Otak Geliga said...

Anon 12.04AM

GOOD POINT...brilliant!!!

Tiada Allah selain Allah....x ke aneh bunyinya

Anonymous said...

atau .. maksudnya tiada tuhan melain kan tuhan ???

hehehe

yang mana satu ye musang ???

kah kah kah

Otak Geliga said...

Allah bukan nama Tuhan sebenar.
--------------------------------------------------

Jd Allah tu nama siapa????...cuba terangkan pjg lebar???

Otak Geliga said...

lepas ni kita nak mengucap nak guna apa?????.....sembahyang aku sah ke x ni?????.....ahhhh...kena tanya Tok Guru ni....aku pening

Anonymous said...

1204,

Cuba hg jumpa mana2 ustaz & tanyakan apa yg aku kata ni....betui atau tidak?

Lepas tu baru hg mintak aku mengucap....sebab nengucap ni, paling kurang pun 70 kali sehari kena praktik!!!!

Anonymous said...

tulah ...

baik ko mengucap balik musang dah hampir nak terkeluar dah akidah ko tu ..

betulkan balik

mengucap musang ...

Otak Geliga said...

wei Anon....aku dah cop nak jumpa Tok Guru utk bincang isu ni...kau jgn kacau daun.....aku dah cop pemegang pintu syurga & neraka....kau jgn jeles...hehehe

Anonymous said...

BIL : 1
SIFAT WAJIB : WUJUD
MAKNA : Ada
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu ada. Mustahil Allah itu tiada.

BIL : 2
SIFAT WAJIB :QIDAM
MAKNA : Sedia
SIFAT MUSTAHIL : Allah itu sedia ada. Mustahil didahului oleh Adam (tiada)

BIL : 3
SIFAT WAJIB : BAQA
MAKNA : Kekal
SIFAT MUSTAHIL : Allah itu bersifat kekal. Mustahil ia dikatakan fana (binasa)

BIL : 4
SIFAT WAJIB : MUKHALAFATUHU LILHAWADIS
MAKNA : Tidak sama dengan yang baharu
SIFAT MUSTAHIL : Allah itu tidak mempunyai sifat-sifat yang baharu yakni dijadikan dan dihancurkan. Mustahil bersamaan dengan yang baharu.

BIL : 5
SIFAT WAJIB : QIYAMUHUU BINAFSIH
MAKNA : Berdiri dengan dirinya sendiri
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu bersendiri. Mustahil tidak berdiri dengan dirinya sendiri atau berdiri pada lainnya.

BIL : 6
SIFAT WAJIB : WAHADAANIYAT
MAKNA : Esa
SIFAT MUSTAHIL : Allah itu Maha Esa Dzat-Nya, Esa sifat-Nya dan esa juga perangai-Nya. Mustahil ia mempunyai Dzat, sifat dan perangai yang berbilang-bilang.

BIL : 7
SIFAT WAJIB : QUDRAT
MAKNA : Kuasa
SIFAT MUSTAHIL : Alah Taala itu Maha Berkuasa. Mustahil Allah itu lemah atau tidak berkuasa.

BIL : 8
SIFAT WAJIB : IRADAT
MAKNA : Menentukan
SIFAT MUSTAHIL : Allah itu Menentukan segala-galanya. Mustahil Allah Taala itu terpaksa dan dipaksa.

BIL : 9
SIFAT WAJIB : ILMU
MAKNA : Mengetahui
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu amat mengetahui segala-galanya. Mustahil Allah tidak mengetahui.

BIL : 10
SIFAT WAJIB : HAYAT
MAKNA : Hidup
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu sentiasa hidup yakni sentiasa ada. Mustahil Allah Taala itu tiada atau mati.

BIL : 11
SIFAT WAJIB : SAMA
MAKNA : Mendengar
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu tidak tuli (pekak). Mustahil Allah tuli atau tidak mendengar.

BIL : 12
SIFAT WAJIB : BASAR
MAKNA : Melihat
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu sentiasa melihat. Mustahil Allah Taala itu buta.

BIL : 13
SIFAT WAJIB : KALAM
MAKNA : Berkata-kata
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu berkata-kata. Mustahil Allah Taala itu tidak bercakap atau bisu.

BIL : 14
SIFAT WAJIB : QOODIRUN
MAKNA : Maha Kuasa
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu amat berkuasa sifatnya. Mustahil bagi Allah memiliki sifat lemah atau tidak berkuasa.

BIL : 15
SIFAT WAJIB : MURIIDUN
MAKNA : Menentukan
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu berkuasa menentukan apa yang dikehendakinya. Mustahil sifatnya terpaksa atau dipaksa.

BIL : 16
SIFAT WAJIB : AALIMUN
MAKNA : Maha Mengetahui
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu maha mengetahui. Mustahil Allah Taala itu jahil atau tidak mengetahui.

BIL : 17
SIFAT WAJIB : HAYUUN
MAKNA : Hidup
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu Maha Hidup dan menghidupkan alam ini. Mustahil pula Allah itu mati.

BIL : 18
SIFAT WAJIB : SAMI'UN
MAKNA : Mendengar
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu maha mendengar. Mustahil jika Allah Taala tidak mendengar atau tuli.

BIL : 19
SIFAT WAJIB : BASIIRUN
MAKNA : Melihat
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu melihat semua kejadian di muka bumi. Mustahil jika sifat Allah itu tidak melihat atau buta.

BIL : 20
SIFAT WAJIB : MUTAKALLIMUN
MAKNA : Maha Berkata-kata
SIFAT MUSTAHIL : Allah Taala itu berkata-kata. Mustahil jika Allah Taala bisu atau tidak boleh berkata-kata.

Otak Geliga said...

Rukun Iman kita kena ubah ke Musangka?????....cuma tukar

Percaya kepada Allah je kan?????....kita nak ganti apa Allah tu????....aku betul2 buntu ni

Otak Geliga said...

ok la Musangka.....aku nak tidor....Assalamualaikum

Anonymous said...

eh .. ok musang nanti aku jumpa tok guru ..

sapa MAT SABU boleh jumpa tak ??

kah kah kah kah

tiada masalah ..aku percaya dengan Asma ul Husna

namun tiada tuhan melainkan ALLAh

juga adalah kebenaran .. :)

Anonymous said...

Awat la bengap sgt hangpa nih?

Bila kita sebut Allah! Apa yg patut kita ingat & paham!

Begitu jugak bagi kristian! Bila depa sebut Allah! Apa yg depa ingat & paham?

Tentu ianya berbezakan..!

Yg kita 0rg Islam paham itu lah Tuhan sebenar!

Yg depa paham itu adalah salah!

Jadik, biaq pi la depa nak guna perkataan allah beribu kali pun!!!

Tak beri apa2 kesan pun pd kita!!!

Panggilan je sama, maksud berbeza!!!

Anonymous said...

Awat la bengap sgt hangpa nih?

Bila kita sebut Allah! Apa yg patut kita ingat & paham!

Begitu jugak bagi kristian! Bila depa sebut Allah! Apa yg depa ingat & paham?

Tentu ianya berbezakan..!

Yg kita 0rg Islam paham itu lah Tuhan sebenar!

Yg depa paham itu adalah salah!

Jadik, biaq pi la depa nak guna perkataan allah beribu kali pun!!!

Tak beri apa2 kesan pun pd kita!!!

Panggilan je sama, maksud berbeza!!!

----------

ya ini masalahnya .. maksudnya mereka boleh tejemahkan dalam bahasa melayu god mereka sebagai perkataan lain ..

sebab ALLAH bukan tuhan mereka sebgaiman yang oran islam faham ..

konsepnya sangat berlainan ..

Anonymous said...

Aku pun nak tidoq! Esok aku ada flight jam 11am.

Aku tau hangpa saja test aku....

Aku tak kisah!

Janji, kita kenang jasa GAP! Teruskan blog dia!!!

Mohon akan segala keberkatan & kesejahteraan atas GAP dariMu Ya Allah! Berilah segala kelapangan buat beliau & keluarga. Amin

Anonymous said...

persoalannya jika tuhan mereka boleh diganti dengan nama lain .. kenapa beria benar nak menggunakan nama ALLAH dalam bible

pasai apa ???

Anonymous said...

ini bukan test musang .. :)

ini akidah .. :)

jika ini pun ko tak paham .. entahla

Anonymous said...

1124,

Aku nak bagi hg penin!

1.Salah ka klu aku simpan alkitab( melayu) dlm rumah aku? Utk dibaca!

2. Salah tak klu aku simpan AlQuran dlm rumah, tapi tak baca & amalkannya?

Hg jawab ni, esok kita discuss! Insyaalah!

Anonymous said...

1225,

Jgn cam tu sayang!

Klu kita tak sanggup tukarkan Tuhan kita, jgn plak kita paksa org tukaq tuhan dia!!!

Masing2 punya hak!

Masing2 guna la...bukan sama pun!

Sebutan je yg sama!

Itu sebab pendidikkan ugama kena betui & mantap serta tidak berhenti...!!!

komandomelayu said...

MENGUCAP MUSANG! BUKAN MELANCAP!!

Anonymous said...

Al marhum Ahmad Deedat boleh bertutur dlm berbagai berhasa selain inggeris dan Arab termasuk german, spanyol, itali, afrikan, urdu hindustan, tamil dan juga MELAYU

ditanya bagaimana mungkin?... kata dia , melalui kitab bible!

Al marhum tiada kerja lain melainkan MEMBALUN CUKUP2 puak2 kristian dunia termasuk pope dgn merujuk kpd teks bible yg dikuasai nya dlm berbagai bahasa termasuk MELAYU sebab nk berdebat dgn kristian melayu di Indonesia.

Sayang beliau telah meninggalkan kita....Al Fatihah utk Al marhu.

Satu kisah menarik Al marhum citer tntg debat seorg maulana dgn padri inggeris di India....

Tanya pdri...where's Prophet Muhammad now?

Jawab Maulana... He's in Heaven.

pdri ... Where's his grandson Hussien now?

maulana... he's in Heaven.

pdri... How did he died?

maulana... He was murdered.

pdri...Since Muhammad is in Heaven when his grandson was murdered, why did'nt he go and see God to save him ?

The maulana was speechless for sometime upon hearing this Qs.

Pdri ... come on,come on where's your answer!

After a few minutes the maulana replied ...

...Yes Prophet Muhammad did goes and see God but God cries !

The pdri junped...What!!!! .. God cries?!!!

Cooly the maulana says...Yes! God cries and God says to Prophet Muhammad HOW CAN I SAVE YOUR GRANDSON WHILST MY OWN SON I CANNOT SAVE

The maulana reply left the Padri dumbfounded!!!!

Moral dr citer ini ialah walaupun jawapan maulana pd zahirnya menyalahi aqidah kite bhw tuhan menangis, tuhan mempunyai anak dan Nabi Isa alaihissalam telah mati disalib namun bg mematah soklan bodh padri tersebut beliau dgn ilham Illahi telah berjaya menjawab dr sudut perspektif utama ajaran sesat kristian bhw Jesus is son of god.

Hal ini akan hanya boleh dilakukan dgn memahami tek bible, bukan utk MENERIMA TETAPI MENOLAK KESESATAN AJARAN KRISTIAN.

Wallahua'lam

Anti Trinity

Anonymous said...

Nama khsus buat Tuhan (Allah) telah pun diketahui oleh manusia pertama yang jejak kaki atas muka bumi ini.

Masa berlalu, nama berkenaan telah tersebar mera-rata oleh para nabi, ulama dan pendakwah.

Ada yang terima dan faham maknanya, ada yang terlebih pandai hingga menyekutukannya, ada yang jadikan kaligrafi "alif lam lam ha" sebagai hakmilik kaum, dan ada yang menolaknya.

Di negeri kelahiran suku sakat sINGH iS kING (SIK), ada yang faham makna "alif lam lam ha", ada yang menyekutunya dan ada yang menolak.

Oleh kerana perkataan berkenaan telah lama ada di negeri SIK, kini SIK tersalah anggap bahawasanya ejaan bagi perkataan berkenaan sebagai SIK yang cipta?

Nak kata apa? Hmmm, lantak depa ler?

Anonymous said...

Umat jangan jadi bodo. Simpan kitab Islam tetapi tak baca tidaklah lebih buruk dari simpan alkitab melayu untuk dibaca dan dijadikan panduan? ini dah senget dah ni.

Anonymous said...

Cuma kerana parti yang disokong perlukan undi golongan yang menyekutukan perkataan "alif lam lam ha" makanya diputarbelitkan hujah bagi menghalalkan penggunaannya.

Cubalah berundur ke era 80-an di mana parti yang sama kuat dengan sentimen 'anti kafirnya', apakah para penyokong yang sama akan bersetuju kalau pihak kafir gunakan ejaan alif lam lam ha? tidakkah akan berlaku perang saraf dunia ketiga?

Anonymous said...

Makan pisang dgn bubog,
musang kaki tahan jubog!

Anonymous said...

ILAAHUN ialah isim nakirah, nama umum tetapi apabila di awali oleh kalimah La yg menafi jenis ketuhanan maka ILAAHUN, tanda dhommah yg di tanwinkan pd huruf Ha berubah menjadi ILAAHA dgn difatahkan huruf Ha


Kalimah Allahu ialah asal kalimah ILAAHUN yg berjumpa dgn huruf Alif dan lam yg dikenali dgn AlifLam ma'rifah maka gugur tanwin dhommah pd huruf Ha ILAAHUN menjadi ALLAHU, dgn dhommah huruf Ha dan ALLAHU pd kalimah syahadah adalah khobar bg La Nafi jenis pd awal syahadah.
khobar hukumnya marfu' dgn dhommah
huruf Ha, maka ALLAHU.

Hakikat makna LA ILAAHA ILLALAH ialah TIADA TUHAN YG BERSIFAT DGN SIFAT2 KETUHANAN MELAINKAN ALLAH SAHAJA.


Banyaknya sifat2 Kamalat (kesempurnaan) tiada terhimgga ,bukan 20 sahaja tetapi.....yg 20 yg orang dok belajar tu melengkapi bg yg tiada terhingga tadi.

Dlm bahasa mudah sifat2 kamalat yg tiada terhingga banyaknya tu TERHIMPUN SEKELIANNYA dlm SIFAT 20

Jika hilang satu drp yg 20 tu maka kalimah ALLAHU akan jadi ILAAHUN


maka dlm isu penggunaan kalimah Allah oleh pihak gereja yg mentsabitkan anak bg Allah,telah mengakibat kalimah ALLAH menjadi ILAAHUN krn Wajib bg Allah bersalahan dgn tiap2 yg baharu.


Sekiranya Allah mempunyai anak mcm makhluk Nya maka Dia telah berubah dr bersalahan dgn makhluk kepada BERSAMAAN dgn makhluk...ini mustahil!11

Hasrat pihak gereja yg berkeras dlm isu ini menyerlah kan lagi kebodohan mereka bukan setakat dlm tata bahasa Arab malah logik akal manusia itu sendiri.

Logiknya jika Allah azawajalla boleh mejadikan Adam tampa ada mak dan ayah, apa susahnya bg Allah azawajalla menjadikan Isa dgn hanya ada mak tanpa ayah????

Betulah mereka DEAF DUMB AND BLIND ,MEREKA TIDAK BERAQAL

Wallahua'lam


Anti Trinity

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, pakcik musangke... Allah turunkan para Rasul2 & Nabi2 a.s utk mengajarkan Islam kpd seluruh umat manusia melalui kitab2 yg berbeza. Kesemua kitab2 ini menjurus kearah yg sama yakni menyembah Allah yg SATU & ISLAM. Allah turunkan wahyunya berperingkat2 dgn kitab2 ini utk menerangkan kpd hamba2Nya tentang ketauhidan & melengkapkan RISALAHNYA dgn menurunkan kitab terakhirNya Al-Quran kpd Nabi Muhammad Bin Abdullah SAW. Mcm kat sekolah la, kau belajar bahasa melayu dari darjah satu sampai le ke IPT, bukunya lain2, tahapnya berbeza2 tapi ilmunya tetap sama. Jika pihak kristian masih lagi mengimani INJIL sudah tentu mereka akan mengaku yg Allah itu AHAD!! & sudah pasti mereka akan menerima ISLAM. Tapi permasaalahan besar mereka ini sekarang, mereka tidak lagi mengguna pakai INJIL, tapi mereka 'menyembah' kitab ciptaan mereka sendiri dgn tafsiran2 suka hati mak bapak mereka. Nabi Adam a.s itu MUSLIM, Nabi Isa a.s itu MUSLIM, semua Nabi2 kita itu MUSLIM!! Nabi Isa a.s turun nanti pun akan membawa RISALAH ISLAM yg dilengkapkan ALLAH melalui Rasulullah SAW. Tak payah kita penat2 nak kaji bible injil sesat tu, banyakkan ilmu Al-Quran kita lagi baik. Di akhir zaman ni dajal pun akan kelihatan seperti Rasul, hati2 ye....

Tukang Komen said...

Otak geliga.

New testament.

Otak Geliga said...

Tukang Komen TQ 4 da info

Otak Geliga said...

Jika Kristian Malaysia & penyokong mrk hendak membandingkan kenapa Kristian Arab boleh menggunakan nama Allah dlm kitab & pengajaran mereka...aku cuma nak kata...BUKA MATA LUAS2...beliakkan mata kau semua

Arab kristian menggunakan:
1) Allah al-ab (Tuhan yg bapa)
2) Allah al-ibn (Tuhan yg anak)
3) Allah al-ruh al qudus (Tuhan yg roh kudus)

Kenapa di Malaysia nak guna Allah SAHAJA???......Allah & 99 nama yg lain walau di mana saja TETAP merujuk kepada Tuhan yg satu bg umat Islam iaitu Allah

Sedangkan Kristian & penyokong mereka.....aku nak tanya Allah dlm Al-Kitab itu merujuk kepada NO 1, NO 2 atau NO 3???.....atau ia merangkumi semua menunjukkan Allah yg satu ????......MAKSUDNYA ke-tiga2 Allah itu SATU????.....jd apa maknanya ianya dipecahkan kepada 3 TUHAN?????atau adakah No 1, No 2 & No 3 itu nama Tuhan????

Kenapa pula Barat bermati-matian menolak menggunakan nama Allah dlm ajaran mrk di sana????....sudah pasti sbb TAKUT TERPESONG/TERKELIRU

Sedangkan sekarang inipun Arab Kristiann telah menggunakan Al-Ilah sebagai MERUJUK kepada Tuhan...& cuba mengelakkan diri dr menggunakan Allah utk merujuk sbg Tuhan mereka.

Jd yg Kristian Malaysia & penyokong mereka terhegeh2 nak membenarkan nama Allah digunakan dlm A-Kitab kenapa???....NAK PESONGKAN AKIDAH org Islam la....ingat Kristian suka sgt ke nak mengaji agama guna B.Melayu....mana ada kelasss mcm English....itupun masih ada org Islam yg susah nak faham/sengaja x nak faham sbb UNDI & kesamarataan....Malang betul org mcm ni.....diberi akal utk berfikir membantu menguatkan akidah saudara seagama BUKAN membantu agama Kristian memsongkan akidah saudara seagama kita.

Otak Geliga said...

Kenapa Kristian nak menggunakan perkataan Al-Kitab??????.....adakah Al-Kitab adalah terjemahan Bibble dr B.Inggeris?????

ini yg ramai org kita masih KELIRU....Al-Kitab merujuk Kitab suci yg diturunkan Allah & salah satunya adalah Injil yg diturunkan kpd Nabi Isa AS

di sini pun kita boleh lihat Allah turunkan Al-Kitab (Injil) kepada Nabi Isa AS utk bawa agama Allah????...apa dia agama tu???....agama itu adalah agama ISLAM

Allah tidak menurunkan Bible kpd Nabi Isa AS utk menyampaikan dakwah Kristian yg dikatakan sama dgn Islam.....di sini kita lontarkan persoalan, Agama Allah sebenarnya apa????....adakah setiap zaman ada agama tertentu yg Allah turunkan????...apa agama Nabi Adam AS, Nadi Idris AS, Nabi Sulaiman AS, Nabi Musa AS & lain2???

Sebab itu ramai org Islam x boleh jawab bila diberitahu oleh Kristian yg Islam hanya muncul ketika zaman Nabi Muhammad SAW...kerana apa???.....sebab KEPALA OTAK kita dah BERSETUJU menyatakan AL-Kitab itu adalah Bible iaitu Injil yg diturunkan kpd Nabi Isa AS utk membawa ajaran Kristian

Dan sekarang, KITA sbg umat Islam masih lagi KELIRU & TERUS DIKELIRUKAN!!!!...

Ingat....Al-Kitab = Injil......tapi Injil BUKAN Bible...maka Al-Kitab yg dimaksudkan PASTInya BUKAN BIBLE

Al-Kitab hanya digunakan utk MENEGLIRUKAN Umat Islam supaya menerima doktrin Kristian seterusnya kita akan berfikir Kristian & Islam adalah serupa......inilah permulaan cara kita berfikir sebagai pendukung Ideologi PLURALISME

Otak Geliga said...

lagi satu.....kalimah "Al" apabila digunakan di hadapan sesuatu perkataan....sbg contoh Al-Kitab....merujuk kepada apa????....Al merujuk kepada byk....maka Al-Kitab merujuk kepada Kitab-kitab yg menunjukkan bil yg byk

Oleh itu Allah TIDAK boleh dikatakan diterjemahkan dari perkataan/kalimah Al-Ilaah kerana ia merujuk kepada BYK TUHAN....sedangkan kita tahu Allah itu satu

jd mana logiknya nama ALLAH shj nak digunakan dlm Bible ver B.Melayu tu?????

KALAU AKU SALAH SILA TUNJUKKAN

Anonymous said...

pembangkang sial tak habis habis nak salahkan umno. kalau orang murtad, umno salah. kalau karpal sing tak sokong hudud tak pa, yang salah umno. konon lim guan eng dah nak masuk islam, hasil usaha pas, pirrrrah. membodohkan rakyat. konon nak tunggu bapa dia mati saja, lepas tu nak masuk islam. boleh pecaya ka, wahai ahli pas? dalam agama ni kau jaga lah akidah diri dulu sebelum dok menyalak salahkan orang. masuk syurga atau tidak bukan korang punya penilaian. benci betul aku pada pas yang suka menyalak kat sini. konon diri depa ni suci sangat.

Anonymous said...

pembangkang sial tak habis habis nak salahkan umno. kalau orang murtad, umno salah. kalau karpal sing tak sokong hudud tak pa, yang salah umno. konon lim guan eng dah nak masuk islam, hasil usaha pas, pirrrrah. membodohkan rakyat. konon nak tunggu bapa dia mati saja, lepas tu nak masuk islam. boleh pecaya ka, wahai ahli pas? dalam agama ni kau jaga lah akidah diri dulu sebelum dok menyalak salahkan orang. masuk syurga atau tidak bukan korang punya penilaian. benci betul aku pada pas yang suka menyalak kat sini. konon diri depa ni suci sangat.

Otak Geliga said...

Anon....diorang ingat diri diorang dah terlalu suci....mana x nya menyokong/taksub dgn PEMEGANG KUNCI SYURGA & NERAKA........padahal SUCI DALAM DEBU.........hehehehe

Anonymous said...

artikel terbaik

Anonymous said...

MARI RAMAI2 KITA TURUN STADIUM

Anonymous said...

kali ni nak jemput penyanyi dari mana lak? korea? jepun? arab saudi? hahaha tak penuh tempat duduk nanti kalau tak der hiburan tau sajalah org melayu ni hayal ngan hiburan...betul tak GAP

Anonymous said...

banyaknya ulamak GAP kat sini. masing2 nak tunjuk terror pandai dlm agama. Klu pandai sgt gi lah ke pelusuk negara cari bohsia dan bohjan melayu yg hidup tersimpang jauh dr agama. nak kondem agama org lain buat apa. ni tak asyik nad debat je

anakmelayu said...

aku dah confirm..musangka ni bukan islam...sepatutnya sapa2 yg faham tentang cerita DUMC tahu bahawa tindakan JAIS itu betul..ada isu murtad..so..musangka..ko senyap..usahlah ko nak menyamar sebagai orang islam..Hasan Ali menentang murtad..ape pasal musangka suruh pecat Hasan Ali?? Hanya org BUKAN ISLAM saja tak suka Hasan Ali..lagi satu musangka JAIS bawah Sultan Selangor bukan UMNO tau!!

«Oldest ‹Older   601 – 771 of 771   Newer› Newest»