Monday, December 19, 2011

SAIFUDIN ABDULLAH PERLI NAJIB...??!

saifudin abdullah kata kami ( kementerian pengajiang tinggi) takkan mengulangi kesilapan pembentangan akta perhimpunan aman yang digubal oleh kerajaan bulan lepas dalam membentangkan AUKU.

takkan mengulangi kesilapan ?
maknanya najib tak buat homework ke saifudin ?

32 comments:

Anonymous said...

Sampai bila baru Najib nak SEDAR bahawa beliau dikelilingi oleh musoh2 dalam selimut..

Kalau populariti yang diharapkan dari kerjanya ... akan hanya mendatangkan musibah. Biarlah orang membenci kita asal tujuan kita untuk masyarakat ramai bukan segelintir sahaja.

Anonymous said...

Musang oh musang

Anonymous said...

NOk NOk
Apa nak jadi la BN @ UMNO nie...da terang musang berbulu ayam pon nak di simpan lagi...orang kampong aku kata " ayam pon tau"..

Anak Lenggong said...

Sape jumpa mamat ni kat mana-mana juga tolong beliakkan bijik mata jee tak payah laa nak kencing kat dia ..takut nanti budak ni terkencing pulak..

Adam Adli bin Abdul Hamid,
3862, Kampung Baru Penanga, Pulau Pinang.

No. telefon: 017-4347317.

Kereta Myvi hitam no. WKE 3264.

Anonymous said...

mana LEMBU kami..kami nak lembu..atau patutkah kami sembelih semua pemimpin umno sebagai ganti lembu kami.

Arif Omar said...

mangkok hayun mp temerloh ini

Anonymous said...

KALAU PEMIMPIN BANGGANG!!!!!!!
SALAHKAH ORANG BAWAHAN TEGUR??????

MACAM NI KE UMNO NAK MENANG PRU 13 NANTI?????

MAIN IKUTTTT JE...W/PUN PEMIMPIN BUAT SALAH!!!!!

BEDEBAH PUNYA PEMIMPIN!!!!!
BEDEBAH BANGSAT SI NAJIB!!!!!

AKU SOKONG SAIFUDIN...ADAKAN SKIT PEMBAHARUAN DALAM UMNO...

hangkedee said...

Winable cannidate,Bn

CIFUT said...

Lu yg bedebah bro anon 4:24.
Klu ikhlas nak tegur, tegur la cara berpelajaran n bertemadun. Bukannya main hentam keromo menyalak sana-sini.

Klu lu selalu baca blog pro BN, lu akan selalu jumpa bloger2 kritik kelemahan pemimpin2 BN (jika ada).

Tp klu lu perhati pulak blog2 pro pembangkang... semuanya kipas2 belaka. Klu boss kata boleh berkawan dgn syaitan, semua juak2 setuju. Klu DAP kata jgn rampas arak, PAS angguk saja. Sampai DAP main2kan ayat suci Al Quran pun PAS angguk saja.

Lagi 1, sblm tegur org lain, kena tegur dulu kepincangan dipihak kita dulu. Pulihkan pemimpin kita yg buruk hawa nafsu tu. Sedarkan dulu tok guru kita yg nampaknya semakin lalai mengaku nabi tu. Nasihatkan pemimpin2 kita yg tamak sekeluarga bolot jawatan penting dlm parti. Tarbiahkan dulu ADUN2 kita yg masih belum tunaikan janji2 PRU12 lepas.

Unknown said...

musuh luaran dah ramai. musuh dalaman pun ramai jugak... susah ler kalau macam ni..

oRang kAmpong said...

anom 4.24 . sokong sgtlah MP anak derhaka tu.dia ni memangle sombong dan ego sgt orgnya.org umno tloh xada telor ke.mcm ni punya mangkok ayun depa duk diam jer.

Anonymous said...

weh ciput 4.52

nko bandingkan ahli parlimen dgn blogger???????!!!!!!!!!

nko ni waras ke tak????
atau gila babi!!!!!!

blogger boleh bersidang di parlemen...??????

blogger boleh bentang isu?????

blooger luluskan undang di parlimen????

blogger lebih dekat dgn rakyat dan kerajaan?????

masaalah rakyat di didengar olh blogger??????


betul2 babi bernanah lu...????
ada segelintir orang yang skit berani umntuk bersuara dalam umno...terus digesa cantas...

inilah umno sekarang...nak baik..nak selesa w/pun pahit terpaksa ditelan...di luar sana umno terus di tergelakkan....

Anonymous said...

Sebagai parti yg dipandang tinggi sepatutnya teguran sebegini dianggap biasa. Yang penting setiap pemimpin perlu jujur dlm tugas. PM dah kerja keras membantu mengukuhkan parti, sanggup turun padang, sanggup bersua dgn rakyat dimana2 media internet, sanggup menurut kehendak rakyat jgnlah ada pemimpin yg memburukkan parti. Saya percaya UMNO makin kuat kita perlu kekalkan momentum ini kita tidak perlu bertahan dgn manusia yg munafik (PKR) dan kufur (PAS).. Salam

Servant of God said...

Memang Saifudin nih saja nak buat kacau.

Sesiapa yang kenal Saifudin, akan tahu yang dia nih cukup pandai susun kata. Jadi, tidak ada isu yang dia "tersilap berkata" dan "sebenarnya bukan itu maksud sebenar yang ingin disampaikan".

Saifudin memang sah curi2 ludah kat PM.

Aku harap DS Najib akan gugurkan mamat nih dari PRU13. Dah lah kerja tak leh harap, musuh dalam selimut lak tuh.

oRang kAmpong said...

wlw apa hujah yg korang berikan pd aku PUDIN ni memang musuh dlm selimut. sebagai seorg timb. menteri dia mengguna jawatannya utk mencetuskan satu idealoji baru dikalangan para siswa yg kami anggap ianya akan lebih menguntongkan pihak lawan.NEW POLITIK ni PUDIN sema org tau bukan kau sorang jer yg tau.xp or lain nampak ianya masih xdak sesuai tuk dpraktikkan.kita ambil contoh politisan pembangkang yg ada skang.ada pernah dieorg ckp dan sokong usaha dan dasar2 kerajaan.klu dah politisan yg dah tua kotai tu xblh terima konsep mcm tu engkau nak suruh siswa yg hingusan tu sema nak terima idealoji hampa.awak bukanler CERDIK sgt PUDIN.......JANGAN SOMBONG....

CIFUT said...

Anon 5:25... ahli parlimen yg selalu keluar dewan mmg tak boleh nak bagi apa2 faedah pada negara.
Mereka2 ni siang makan gaji buta, mlm gi ceramah maki hamun fitnah seranah.
Ahaks!!!

Anonymous said...

Sdra Sdra GERAKAN ANTIPKR
Mohon izin

SAifudin lama berniaga jual gunting dan selimut.

Sekarang dia nak buka rantaian kedai jual gunting dan juga jual selimut dan jenama nya lah PLAYSAFE 1M yang dipatentkan olih
engage inclusive liberal Gen Y human rights civil liberties populist kelainan kreatif unconventional transformaci bapak vernakular penaung Dao Zhong.

arjuna waspada
changkat lobak.

Anonymous said...

ciput 6.00

itu dah memang budaya pembangkang...memaki hamun darah daging depa lantak pi la depa.. rakyat akan nilai puak2 banggang itu...kita cuma nak skit baik pulih dalam umno..ada teguran kalau tak kena dlm umno..bak kata ku li...dlm umno tak boleh bersuara bertentang arus..sampai bila???

Anonymous said...

Masuk U menerusi peruntukan kuota adalah seumpama mendapat tempat belajar disebabkan perasaan kasih di pihak yang menyediakan peluang berkenaan.

Dap tidak pilih siapa yang akan dikasihi makanya Dap akan pilih kasih. Dap akan hapuskan sistem kuota dan digantikan dengan sistem meritokrasi.

Mungkinkah sudah masanya untuk saluran pilih kasih diberhentikan dan digantikan dengan sistem masuk U tanpa dipengaruhi oleh perasaan kasih berpilih-pilih?

fikir-fikirkan

Anonymous said...

melayu diberikan peluang duduk di kerusi ketua pembangkang bukanlah kerana meritokrasi tetapi kerana kuota.

Ketua pembangkang duduk atas kerusi berkenaan adalah atas dasar kuota bukan meritokrasi.

Penerima kuota patutnya menghargai kerusi berkenaan seolah-olah kerusi berkenaan didapatkan secara meritokrasi.

Oleh kerana kerusi berkenaan didapatkan dengan mudah (menerusi kuota) makanya ia kurang dihargai apatah lagi untuk dijagai imejnya.

fikir-fikirkan

Anonymous said...

timbalan menteri nie memang BANGANAG tahap GABAN...tak tau la aku macam mana dia nie dpt jd MT UMNO and apa la yg PM nampak masa dia lantik timbalan menteri pengajian tinggi untuk jawatan timbalan menteri??

Woi PUDIN...makin banyak engko bercakap..makin terang lagi bersuluh sifat munafik dan talam dua muka engko..semoga PM akan lebih berhati2 kemudian hari

Langsi said...

aikkk...! Kata UMNgOk Be-eNd bersikap terbuka dan bersedia dgn teguran, baru kene perli dah melenting!

Satu kenyataan yg amat baik dari YB Saifuddin yg menonjolkan kematangan di kalangan MP-MP UMNgOk Be-eNd yg penuh dgn keBANGANGan.

Mcm juga SBPA ni... RUU Perhimpunan Aman juga tidak diberikan ruang yg secukupnya untuk dibincangkan.

Aku setuju dgn YB Saifuddin ni...
Korang tokleh pikir ke. Oh ya... sori-sori! Korang angguk dan enggeh aje la penuh TOTOK!

Servant of God said...

Langsi December 19, 2011 8:38 PM,

Sememangnya puak2 kau sama ada bodoh tulen atau pantang nampak peluang untuk celupar.

Kalau mahu betul menegur, cakap betul2. Bukan cakap yang bererti samar2, lepas tuh buat bodoh. Itu budaya PAS, PKR yang suka tikam belakang.

Sapa tak faham cara bercakap si Sipudin nih, mmg tak perasan kena dia kencing ikut mulut.

Anonymous said...

sedang berdebat isu bendera dan hudud di facebook Fat Mike...sila saksikan

Anonymous said...

Puddin di lantik jadi timbalan menteri masa Paklah jadi PM,ianya hasil bodekan isteri Puddin melalui anak Paklah si burung Nuri,isteri kepada si penjilat nuar berahim juga dulu-dulunya.Itulah sebabnya mereka berdua ni seiya sekata dalam banyak issu mengenai pelajar.

Melayu Perak said...

PAS HARAMKAN SIAR KEMISKINAN DI KELANTAN !!!



Itulah gambaran sebenar puak taksub Pas bila mana-mana media menyiarkan kemiskinan yang berlaku di Kelantan. Kebanyakkan mereka berpendapat negeri lain ramai juga yang miskin tapi kenapa harus Kelantan yang ditonjolkan. Pandangan itu adalah untuk kepentingan politik semata-mata.

Bukankah bodoh namanya mempertikaikan penyiaran kemiskinan di Kelantan. Jangan pentingkan keuntungan politik sehingga mempertaruhkan kedaifan hidup rakyat Kelantan yang miskin dan buntukan bantuan dari kerajaan dan budiman-budiman seluruh negara. Tanpa pendedahan begini mana mungkin untuk kerajaan dan individu mengetahui nasib mereka yang memerlukan.

Islamkah kita untuk mengeji mereka yang dapat bantuan seperti ini Sila Klik setelah perkhabaran kehidupan mereka didedahkan oleh media. Dah lah kita pun susah tak dapat membantu mereka yang fakir, kita kutuk pula orang yang membantu fakir miskin ini. Apakah syurga untuk kita yang bersikap seperti itu?

Berprasangka buruk, terlalu membenci dan iri hati itulah sebahagian sifat yang sebenarnya menafikan HAK orang miskin untuk terus hidup dengan lebih selesa. Jika keperluan barang dunia pun tak dapat nak sediakan dengan sempurna mana mungkin untuk menjanjikan syurga di akhirat nanti.

Sebenarnya berita kemiskinan ini dipaparkan dari seluruh pelusuk tanah air oleh media, namun sikap mudah terasa kerana memakan cili terlalu banyak itulah yang membuatkan jahat mulut untuk menuduh dan menyemai persepsi negatif kepada mereka yang terlibat.

Seharusnya berterima kasihlah kerana ada yang sudi menghulurkan bantuan kepada fakir miskin diatas sebab kita yang tidak mampu atau mengabaikan mereka ini. Fikirlah untuk kebaikkan tanpa menghunus lidah berfrasa neraka. Janganlah berlagak kaya yang hakikatnya papa. Jadilah seorang yang bodoh boleh diajar dan cerdik yang boleh ditumpang serta pastikan Anda Mampu Mengubahnya.

Anonymous said...

celak lah saipudin ni trojan horse peliwat dalam umno..

ANACONDA said...

PUKIMAK KAU NUAR...

PANTAT MAK KAU SAIPUDIN...

DUA2 NI ANJING SURUHAN DAP...

praha2 said...

eden dah kato dio ni dan khaled nordin mosti lotak jawatan. tok pm pru 13 tak payah pilih dio berduo jadi calon.
oran dio ni tak payah jadi wakil rakyat. pertmo kenyataan merko tak melihatkan hasrat korajaan. keduo mereko tak togas menjalani kewajibpan. terlalu memihat pado pelajor. bukan duit dio oran yang membiayai pelajaran merekop tapi duit eden dan rakyat.
meropuh bangunan umno memalukan oran melayu oran macam ni ado lah biadap

Anonymous said...

KENA INGAT!!!!!!!!!YANG GELARKAN ANWAR IBRAHIM DENGAN ANWAR ALJUBURI IALAH MAT SABU TIMBALAN PRESIDEN PAS BUKAN ORANG-ORANG UMNO

Anonymous said...

KENA INGAT!!!!!!!!!YANG GELARKAN ANWAR IBRAHIM DENGAN ANWAR ALJUBURI IALAH MAT SABU TIMBALAN PRESIDEN PAS BUKAN ORANG-ORANG UMNO

Anonymous said...

KENA INGAT!!!!!!!!!YANG GELARKAN ANWAR IBRAHIM DENGAN ANWAR ALJUBURI IALAH MAT SABU TIMBALAN PRESIDEN PAS BUKAN ORANG-ORANG UMNO


"""sila sebarkan dalam blog pkr"""