Wednesday, January 11, 2012

ANWAR PANIK : BAPA SAIFUL DESAK AG MERAYU !


 1) Saya Azlan Mohd Lazim, bapa kepada mohd saiful berasa sangat kecewa dgn kenyataan bar council yang menyarankan agar pihak Peguam Negara tidak mengemukakan rayuan berhubung keputusan kes anak saya yang diputuskan mahkamah pada 9/1/2012.

2) Pada hemat saya, tindakan Majlis Peguam itu dilihat sebagai langkah untuk menidakkan hak seorang warganegara untuk diadili, dan didengar rayuannya sehingga ke peringkat yang tertinggi menurut Perlembagaan Malaysia.

3) Majlis Peguam seharusnya bersikap 'neutral' dalam melihat suatu proses keadilan berlangsung dan bukannya dengan menghalang proses keadilan berlangsung.

5) Adakah gesaan tersebut melambangkan pendirian semua peguam-peguam di Malaysia atau hanya pendirian tertentu individu-individu yang menduduki kerusi Majlis Peguam yang berkepentingan politik?

6) Mengapa Majlis Peguam selama ini pernah tidak bantah pihak tertuduh dalam perbicaraan kes ini yang ikut rekod telah membuat 36 kali rayuan? Ini baru kali pertama pihak kami mohon untuk buat rayuan sudah mahu dihalang. Mengapa ada 'double standard'? Adakah kerana anak saya hanya seorang insan kerdil, bukan seorang VIP, ahli politik, hak beliau dinafikan dengan begitu sahaja?

7) Demi anak saya, saya merayu agar pihak Peguam Negara tidak terpengaruh dengan desakan Majlis Peguam atau mana-mana pihak agar tidak mengemukan rayuan.

7) Sebagai bapa, Saya akan terus bersama anak saya dan berjuang untuk memastikan aduan anak saya ini mendapat pengadilan seadil-adilnya bagi mengembalikan nama, maruah beliau, juga seluruh keluarga saya.


54 comments:

Anonymous said...

Itu tnyalah orang PAS dan PKR yang bahalul.... atau mintak fatwa dari Nik Najis

Anonymous said...

Teruskan perjuangan! jangan gentar, pasti majoriti rakyat Malaysia menyokong Tuan.

Anonymous said...

PAS itu ajaran dari longkang

Anonymous said...

PAS hanyan untuk mereka yang berhati busuk

Anonymous said...

GAP...kenapa nak merayu..pegi la mahkamah syariah..bukan ke Anuwar telah bawa kes ke mahkamah syariah..so Saiful boleh bicara di mahkamah syariah..untuk memolehkan ANuwar jubor bersumpah..kita nak tengok dia tangguhkan ke tidak klu mahkamah syariah bermula...harap GAP dapat buat analisa dan sampaikan kepada saiful

Anonymous said...

Anon January 11, 2012 5:49 PM

Time gini cakap pasal hudud. Time pilihanraya hudud tak jadi. Hadi kaki penipu. Lama menipu nanti mencuri

Anonymous said...

Aduhhh... letih la PAS cam ni.

PAS kena solat hajat lagi lah nampak gaya nye.

Anonymous said...

kerana majlis peguam dan karpal singh memandang rendah kepada Saiful, dan anwar setongkol dengan penyokongnya fikir mereka ada taraf yang tinggi dibandingkan dengan Saiful. wan azizah fikir anwar adalah datuk seri, jadi tak boleh dihalang oleh sesiapa pun.Mahkamah malaysia mementingkan ringgit, pangkat sahaja.

Anonymous said...

BAR COUNSIAL ni memang mak dia punya mak punya hanggok!!

Boneka PR!!

Anonymous said...

YANG AKU TAHU!!

DAN SELURUH DUNIA TAU!!

DS NAJIB PM MALAYSIA!!

BN KERAJAAN MALAYSIA!!

ANWAR AL-JUBURI PELIWAT MALAYSIA!!

MAT SABU PENCIUM BURIT MALAYSIA!!

PENCACAI PR MALAYSIA EAT YOU HEART UP!!

BAHASA MELAYU, MAKAN HATI LAH KORANG YER!!

Anonymous said...

MERLAYU BODOH!

ISLAM TERBAIK.

ORANG MERLAYU ISLAM BAKA!

PERANGAI MCM CELAKA.

Anonymous said...

Menitis air mata apabila keadilan tidak memihak kepada Saiful. Dah lah penat tengah berkhidmat untuk negara, dengar-dengar keputusan mahkamah langsung tidak menyebelahi beliau. Longlai kepala lutut.

Ehem ... saranan Tan Sri Nordin Kordi boleh keluarga Saiful fikir-fikirkan. Buat rayuan di mahkamah sivil. Bukan sebagai bahan bukti jenayah tetapi sebagai saksi.

Saya sentiasa mendoakan kesejahteraan hidup Saiful dan keluarganya. Dan masih berharap keadilan akan menyebelahi beliau. Amin...


-jln.ledang ke kg. gelam-

Anonymous said...

Suka sama suka.

Seorang MENONGGING,

Seorang Membonceng.

kalau aku lar, lebih baik membonceng dari menonggeng. Malu U, 7 keturunan baru nak padam sejarah.


Kalau sorang2 basuh jubur.

semua orang main jubur, jubur sendiri lar!

Anonymous said...

akhirnya anwar akan jadi
PRIME DUNGHOLE MINISTER MALAYSIA
azmin akan jadi
DEPUTY DUNGHOLE MINISTER MALAYSIA
nurul izzah cakap dalam channelnews asia "we need reforms!" "We must not delay anymore..!"
kasi dia jadi
MINISTER FOR GARBAGE REFORMASI!
mat sabu jadi "MINISTER FOR BUTTOCKS TRADING & INDUSTRY..!
karpal singh jadi
MINISTER FOR COCK COUNCIL..!
lim guan eng jadi
MINISTER FOR BANKSUCKING RAKYAT..!
nik aziz jadi
MAJLIS SHITHOLE ULAMA'..!

Anonymous said...

Cakap lah apa si Pencacai PR nak cakap!!

Yang nyata!!

DS Najib PM Malaysia!!

BN Kerajaan Malaysia!!

Dulu, Kini dan Selama2 nya

Servant of God said...

Aku rasa nama Parti Keadilan Rakyat ni antara nama paling lucu abad nih.

Anonymous said...

nk diadili camne ....KO PAHAM BAHASE KE X ..SUKA SAME SUKA...TU MAKNENYE ANK KO TU KAKI JUBORRRRR

Anonymous said...

GAP anwar g india jumpa kawan korup dia juga...

lihat link..rakyat india pun tak suka kawan anwar ni kaki korup gak.

http://www.indianexpress.com/comments/bjp-running-most-corrupt-govts-in-states-rahul-gandhi/897274/

Anonymous said...

ahahha parti anak beranak. zaman nenek moyang berjuang habis-habisan demi bangsa dan negara, zaman sekarang terbalik pulak bila dah celik mata senang lenang...

Majlis peguam ni tak boleh pakai, byk org gila kuasa dan gila nama nak cepat mashyur dalam tu, peguam lain yg tak masuk pot pun kena calit taik jugak, elok buat majlis poltik peguam. Tubuh ja majlis peguam baru yg neutral dan tiada unsur politik yang berlandaskan hukum agama dan negara demi rakyat yg kerdil dan tiada kuasa apa apa, melainkan kalau perogol peliwat tu nak minta bantuan boleh pergi terus ke majlis peguam tajaan anwar.

Kalau susah sgt buat sidang mahkamah kat padang merdeka, rakyat semua khasnya puak haram jadah jadi juri dan hakim bersama, tgk apa keputusan mereka, mereka kan bijak ada "PHD" dlm undang-undang negara, monyet pun boleh jemput sekali ok.

Anonymous said...

wanita wantina, kanak kanak, mahasewel dan mahasiswa yg neutral, pondan pondan, cowok cowok, jantan cun cun, kopi boy, semua kalau anda diusik, dirogol, atau diliwat pastikan anda berbuat sesuatu atau sekurang-kurangnya kalau sempat ambik gambar, tendang konek, calar kan tempat mana yg patut terutama mata, hidung dan konek bila bawa kes ke mahkamah itu bukti anda sedikit sebyk boleh membantu, kalau setakat air dot dot tu takutkan tak boleh pakai dan diterima oleh mahkamah mana tahu sekrang ni perogol dan peliwat dah ada tekni dan taktik baru guna pakai undang-undang cara-cara Anuwar. Harap maklum.

Anonymous said...

RAKYAT YANG BERAKAL SEMUA TAHU. MEMANG ANUWAR DILEPASKAN. TETAPI JANGAN LUPA DIA MEMANG PELIWAT. MELIWAT SAMA ADA SUKA ATAU TIDAK TETAP DIKUTUK ALLAH. MACAM KATA DATO' ZUL NORDIN. MEREKA MENJAJA DIA TIDAK BERSALAH. MAKA ELOKLAH DIA BERSUMPAH MUHABALAH KALAU BERANI. BUKTIKAN DIA TAK MELIWAT. KALAU MASIH TAK BERANI. MAKNANYA MEMANG DIA BUAT TAPI TERLEPAS DARI HUKUMAN MAHKAMAH ITU SAJA. MACAM RAMAI ORANG LAIN. LANGGAR LAMPU MERAH. TAK KENA TAHAN OLEH POLIS BUKAN BERMAKNA PERBUATANNYA TIDAK SALAH. TERLEPAS HUKUMAN MAHKAMAH BUKAN BERMAKNA TAK BUAT. KESIAN SAYA TENGOK ORANG-ORANG PAS YANG KECEWA SEBAB ANUWAR LEPAS. MEREKA INGAT KENA. TAPI SILAP. TERLEPASLAH PELUANG HAJ HADI NAK JADI PM. TAPI INSYAALLAH. ALLAH AKAN SELAMATKAN BUMI MALAYSIA DARI MANUSIA DURJANA INI. TUNGGULAH PERHITUNGANNYA.

Anonymous said...

BARBI COUNSIAL...patut BUBAR jer...10, 20 kerat yg BANGKAI POLITIK...langsung tak mewakili seluruh peguam malaysia, apa kejadahnya ALJUBURI buat rayuan sampai 36x tak de bantah...ini SAIFUL blom buat rayuan lagi pun dh KECUT TELOQ..takut ka BARBI??

Inilah sistem undang2 yang bakal KITA RAKYAT KECIL akan terima kalau PAS/PKR/DAP berkuasa..semua keputusan ikut sedap MAKBAPAK diaorang punya rasa saja..HARAM JADAH

Mengutuk org macam semua tak betul..yang PUNAISIHAT, PRESIDENT, TIMBALAN PRESIDENT anak beranak tu takde orang QUESTION pulak??? JILAT ler parti ANAK BERANAK tu..PAS pun sama..DAP lagi la..SAMPAI MAMPOS geng KARLPOOOSINGH & KITSIAL akan berkuasa...

WOI PENCACAI yg masih BODOH/BANGANG/BAHALOL a.k.a BABI+BIAWAK...korang dah BUTA MATA & BUTA HATI ker?? macam ni punya terang lagi bersulu pun korang sokong lagi ker???

AKAI letak kat mana?? Kt UJUNG KOTE BELALAI KER???

Anonymous said...

di malaysia ni, mahkamah tidak adil jika hukum ketua keADILan sbb:

keADILan hanya utk peliwat suka sama suka!!!

majlis peguam hanya perlu bersuara membela peliwat & geng dap sedang oranglain yg tidak mampu dibiarkan begitu sj...

sokong bawa kes ke mahkamah syariah. nak tengok sampai tahap mana nwar nak bersumpah... berani ka dia?

sedangkan qazaf ialah utk pertuduhan zina, bukannya liwat!

perawan suci kah nwar bila mahu pakai hukum qazaf?

Anonymous said...

Terima kasih Saiful kerana telah menyatakan yang benar berkenaan dengan perangai Anwar Ibrahim yang munafik. Disini awak sudah terlepas beban.

Anonymous said...

hahhahaah tua nak mampus kat p ramlee..kalau kes mamat peterporn hanya kerana vidoe sek tu boleh masuk lokap elok sgt laaa kes tu bawa ke mahkamah syariah, islam dgn hukum islam tak dapat dipisahkan...sokong kes Anwar ni bawa ke mahkamah syariah, takut kan pulak juak pakatan haram kat ulama-ulama, tuan hakim syarie semua kena beli aduiii

Anonymous said...

Majlis peguam patut malu ditegur oleh rakyat yang kerdil.

Anonymous said...

Purpose of the Malaysian Bar (website bar council)


The purpose of the Malaysian Bar shall be -

(a) to uphold the cause of justice without regard to its own interests or that of its members, uninfluenced by fear or favour;

(b) to maintain and improve the standards of conduct and learning of the legal profession in Malaysia;

(c) to facilitate the acquisition of legal knowledge by members of the legal profession and others;

(d) where requested so to do, to express its view on matters affecting legislation and the administration and practice of the law in Malaysia;

(e) to represent, protect and assist members or of the legal profession in Malaysia and to promote in any proper manner the interests of the legal profession in Malaysia;

(f) to establish libraries and to acquire or rent premises to house the libraries and offices of the Malaysian Bar or amenities for the use of members either alone or in conjunction with any other body or society;

(g) to protect and assist the public in all matters touching ancillary or incidental to the law;

(h) to make provision for or assist in the promotion of a scheme whereby impecunious persons may be represented by advocates and solicitors;

(i) to award prizes and scholarships and to establish and subsidise lecturership in educational institutions in subjects of study relating to law;

(j) to grant pecuniary or other assistance to any association, institute, board or society in Malaysia in the interest of the legal profession or of the law students;

(k) to afford pecuniary and other assistance to members or former members of the Malaysian Bar and to the wives, widows, children and other dependants, whether of members, former members or deceased members who are in need of any such assistance;

(l) to promote good relations and social intercourse amongst members and between members and other persons concerned in the administration of law and justice in Malaysia;

(m) to encourage, establish and maintain good relations with professional bodies of the legal profession in other countries and to participate in the activities of any local or international association and become a member thereof; and

(n) to establish a Compensation Fund.


Bar Council Elections


The Bar Council elections are held annually. Nominations start during the month of October and postal ballot papers are distributed to all members of the Malaysian Bar in the first week of November.


A person is disqualified from being a member of the Bar Council or a Bar Committee, or of any committee of the Bar Council or a Bar Committee -

(a) if he is a member of either House of Parliament, or of a State Legislative Assembly, or of any local authority; or

(b) if he holds any office in-

(i) any trade union; or

(ii) any political party; or

(iii) any other organisation, body or group of persons whatsoever, whether or not it is established under any law, whether it is in Malaysia or outside Malaysia, which has objectives or carries on activities which can be construed as being political in nature, character or effect, or which is declared by the Attorney General by order published in the Gazette, to be an organization, body or group of persons which has such objectives or carries on such activities.

Where a member of the Bar Council or a Bar Committee, or of any committee of the Bar Council or a Bar Committee, becomes so disqualified, he is immediately deemed to have vacated his membership in the Bar Council any office that he may hold therein.

Anonymous said...

RAKYAT MALAYSIA SILA AMBIL PERHATIAN, JANGAN AMALKAN 3S (SUKA/SAMA/SUKA) DIRUMAH ANDA TAPI AMALLAH 5S (SOLAT/SOLEH@SOLEHAH/SUNNAH Rasullullah/SUJUD Hanya Kepada Allah/Mengejar SYURGA Allah)

Anonymous said...

January 11, 2012 6:19 PM

komen paling bodoh pernah aku baca. kalau akulah, yg membonceng tu DAH SAH PALING KEJI. yg dibonceng boleh saja berada dlm keadaan terpaksa... kau sanggup jadi PEMBONCENG BALUT KUNYIT? HUH PUAK JUBUR MMG MCM NI LA...

Anonymous said...

mana ada anwar panik...lu ni pandai2 je GAP GAMPANG!!!

Anonymous said...

org lain kalau kat tmpt nuar bila dh lepas dr fitnah kononnya, jika benar tak buat mau terus pergi umrah sujud dpn kaabah... anwar pergi india atas nama keadilan yg dipelopori mahatma gandhi! mahatma gandhi lbh mulia dr dahi dia sujud zuhud di mekah.

Nok said...

ingat pesan org tua2...pelandok selalu lupakan jerat....tetapi jerat jarang lupakan pelandok....anuar bebas diatas sbb teknikal..bukan bermakna anuar tak meliwat......

setiap yg berlaku ada hikmahnya...sebagai org islam kita percaya yg jahat akan di balas jahat...orang2 yg tereniaya tetap akan di bantu tuhan.....anuar nko boleh memberi tahu dunia yg nko tak bersalah....tapi ingat...tuhan tak pernah tidor untuk berlaku adil pada umatnya....satu masa nanti yg bersalah tetap mendapat balasannya ..tak payah tunggu di akhirat....tunggu lah......dan lihatlah nanti siapa benar....saiful sabar tu separuh dari iman...kalau nko betul insyaallah.....

Anonymous said...

hak Saiful utk merayu..si peliwat pun x senang duduk sekarang ni!..masih belum selamat lagi..! he he

Anonymous said...

org lain kalau kat tmpt nuar bila dh lepas dr fitnah kononnya, jika benar tak buat mau terus pergi umrah sujud dpn kaabah... anwar pergi india atas nama keadilan yg dipelopori mahatma gandhi! mahatma gandhi lbh mulia dr dahi dia sujud zuhud di mekah.

betul tu, org yg waras akan tertanya-tanya mengapa India? tidak Mekah!!

Anonymous said...

selagi ada mahkamah tuntut keadilan utk saiful,majlis peguam mmg NGO pembangkang bukan sebuah badan yang neutral,teruskan berjuang ramai lagi sokong tindakan anda

Anonymous said...

Kalau korang perasan Tiba-tiba je gempa bumi kt aceh slps hakim melepaskan anwar....apa kah tanda nya tu? Aku rasa tuhan beri amaran dgn keputusan hakim melepaskan seorang songsang kaum nabi luth tu la

Anonymous said...

Laaa aku rasa banyak kaki sungkit kunyit kat Bar council ni agaknye....hehehehehhe...kita santau aje diorang ni biar berak keluar darah dari juburnye heheheehhehe............

Anonymous said...

anon 8.17

sblm ni tak penah ada gempa bumi ke? tp yg aku prasan selepas je anwar di bebaskan cuaca semakin baik dan banjir reda. tak mcm sblm tu hujan hingga banjir besar dan bnyk tepaksa pindah..

Anonymous said...

kesian aku tgk org2 melayu kat kg melayu johor sibok nak mendulang batu. tu maknanya hidup terdesak hingga batu ganite pun di sangka emas. apa kerajaan buat utk mereka?

Anonymous said...

Anon 8.37

Nak muntah aku ko ckp bila anwar d bebaskan cuaca btambah baik....bila tgk anwar aku cuma nampak kemaluan bengkok dia balun cina doll, dah mampu p haji pun masih x p lagi....henti kan la kalu ko ckp tu imam mahadi ko..., P haji pun takut...kes liwat tu rakyat cuma baca or dgr dr mahkamah, tapi kes video seks rakyat jadi saksi tgk dgn mata kepala sendiri

Anonymous said...

anon 9.36

jgn g haji hanya kerana org lain g sana saja. brapa ramai yg dah g sana tp hidup sama gak. pegi hj kena 100% sedia br dp pahala. beratus kali g hj tp hnya utk menunjuk nunjuk tak der gunanya.

zat said...

pakcik, sy paham perasaan pakcik...tp lain kali nasihat anak pakcik jgn campur dlm politik kotor..skrang sapa yg merana... anak pakcik jugak yg merana...nk jd hero konon...

Anonymous said...

nak tau, btk ke tunang saifool ni anak dt mumtaz iaitu pembantu pribadi hjh ros?

Anonymous said...

Pendapat aku GAP, pembebasan B.A.B.I adalah strategi halus dari pihak tertentu. Ingat PRU 13 just around the corner. Kalau dia convicted pada 9 Jan. sementara tunggu appeal, satu dunia dia condemn DSN, BN, Hakim dll. Simpati yang dia dapat boleh gugat BN macam PRU 11 & 12. Sekarang kita lihat siapa yang kena. Rayuan dari Saiful boleh bikin cota dia tak naik. Go to hell Al-Jub Al-Munafiq.

Anonymous said...

Pakcik jangan biarkn bila anak pakcik telah di liwat oleh pemain politik paling kotor abad ini.Bila di liwat 'lawan tetap lawan'.Jangan biarkn peliwat berasa macam hero konon..
porrrahhhhh...!!!!!!

Jam Omega manerrrrrrr????

Anonymous said...

Pakcik..Mamat tu nampak macam gumbira setelah hakim buat keputusan .. tapi sebenarnya aku agak ... bila orang tak nampak dia lakibini pun tak berteguh sapa kat rumah ..anak dia pun tak hormat (moral tak elok) ...mahu mati beragan nanti...

Anak Lenggong said...

Aku cadangkan seketeriat yang mewakili majlis peguam..letak je jawatan dan bertanding didalam pilihanraya pru13 sebab fungsi mereka ni dah terpesong jauh daripada orang yang menjaga undang2 sebab mereka cuma bersuara pabila kes yang boleh menguntungkan pihak pembangkang...mana intergriti diorang dan mana suara diaorang pabila anuar asyik merayu dan menghina mahkamah tapi mereka mengesyorkan supaya peguam negara tidak membuat rayuan ketas kes saiful..so itika mana yang mereka gunakan..

Anonymous said...

Majlis Peguam anti Islam, anti Melayu/Bumiputra & anti kesultanan. Ketiga tiga perkara ini ada sangkut paut dgn Agama Islam. Anwar lah jalan terbaik bagi mereka & pakatannya (DAP dll) menghapuskan perkara tersebut. Celaka bagi Majlis Peguam, Anwar & Penyokong penyokong.

Hapus kan Majlis Peguam, racist & tak adil. Kita demo & kasi halau mereka.

Anonymous said...

Aljub bukan Melayu.
dia darah PARIA!
confirm 100%,

Anonymous said...

Karpal Singh dan Bar Council meminta agar jangan buat rayuan ke atas pembebasan Anwar Al Imam MahaGAY Al Sodom. Permintaan yang pelik. Apakah Karpal dan Bar Council ragu ragu dengan alasan Hakim membebaskan Imam MahaGAY sehingga sanggup meminta pihak yang berkenaan tidak membuat rayuan. Saiful, majoriti rakyat di belakang anda teruskan perjuangan. Jangan biarkan Imam MahaGAY terlepas begitu saja.

Anonymous said...

Bagus En Azlan.Ini kredibiliti yg rakyat biasa mahu.keadilan.
Pihak pendakwaraya sepatutnya terus membuat rayuan samapai jgn tunduk pada masjlis peguam atau pihak pembela dlm kes ini.
Kerajaan harus adil pada semua,tak kira kedudukan.

praha2 said...

eden sokong mu untuk mendapat kan rayuan bagi pihak saiful. saiful mosti diborikeadilan. kalo anwar bolih berdalih berbanyak kali mengap[o saiful tak bolih appeal?
apo ado kono mengono dongan bar council? dio bukan nyo neutral tapi berpihak kepado anwar-tiap kenyataan nyo berpihak kepado anwar. saiful mnosti appeal keputusan. syabas saiful kamu bukan bersaoran ramai yang menyokong mu.

Anonymous said...

Andaikata salah seorang dari "rakyat hakim negara" puak pakatan haram ni diliwat oleh Anwar, adakah mereka berani nak buat semcm Saipul? Atau gigit jari sampai putus kerana takut kebenaran tidak memihak kepada mereka?

Sekarang ini kira cooling off period, Anwar kira boleh "tarik nafas lega" buat seminggu dua, kalau ada dikalangan ahli juak juak pakatan haram ada anak dara cun melecun atau anak jantan muscular cantik rupa tubuh badan, buat parti ala ala meraikan "kemenangan" aku rasa nafsu Anwar akan kembali mekar tambah pula ada idola dan pemuja yg nak rapat dgn Anwar. Susuk jenis apa Anwar pakai tak tahu la tp mmg power.

Anonymous said...

kenapa si anom January 11, 2012 7:32 PM
menyibuk dilaman web ini? Jangan nak pandai-pandai menunjukkan belang kau. Jangan nak mengelirukan kemarahan masyarakat yang menempelakkan bar council tidak adil..memang benar. Kau bar council lim chee wee jangan main dengan polisi kau hendak menindas masyarakat melayu yang menuntut keadilan..!