Friday, May 4, 2012

KRITIK DAP DAN PAKATAN, MUNGKINKAH TUNKU AZIZ AKAN DIPECAT ?

sudah menjadi tradisi DAP lahanat, sebarang kritikan yang secara khusus menjejaskan nama lim anak beranak akan sedaya upaya segera dicantas bagi mengelakkan nama busuk lim anak beranak di mata ahli DAP.

sejarah membuktikan..

apabila lee lam thye mengkritik kepimpinan lim kit siang, dia telah dibuang daripada DAP.

begitu juga nasib yang sama menimpa teng chang kim (speaker DUN selangor) yang pernah mengkritik lim guan eng kerana cuba menguasai kepimpinan DAPSY pada pemilihan parti sekitar awal tahun 2000. nasib   teng chang kim sedikit baik apabila jawatankuasa pusat DAP campur tangan lalu meredakan semula keadaan.

aku berkeyakinan  tunku aziz akan mengalami nasib yang sama pernah dialami oleh kerk kim hock, bekas setiausaha agung DAP yang telah dipecat ekoran kritikan kerasnya terhadap penguasaan legasi lim anak beranak dan menantu dalam pimpinan DAP.


22 comments:

Anonymous said...

Hello bro Gap.Adakah anda tahu hampir kesemua pemandu lori kontena di Port Klang melancarkan mogok,hari ini dah masuk hari ketiga.INI ISU BESAR DAN BOLEH MERENCATKAN EKONOMI NEGARA,TOLONG SIASAT.

Unknown said...

Kebebasan bersuara hanya jika untungkan pembangkang... yg lain, tolong diam..

NURUL IZZAH BODOH! ISU PENGUNDI HANTU PUN TAK FAHAM? Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

UMNO PARTI PENJARA said...

Generasi muda cina dah tak layan MCA. Korang jgn perasan.


Utusan Wajib Tubuhkan segmen... sex - gay dan lesbian jika mahu tingkatkan jualan ( Lihat sendiri bukti Transformasi 1 Malaysia Berjaya )
1~BUKTI 1
2~BUKTI 2
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4
5~BUKTI 5
6~BUKTI 6

Jangan segan2... Utusan Pasti Boleh Buat!!

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

Abang Sayang

yeah rite! pokok utama iaitu pemimpin PR ko tu buat maksiat ko buat bodoh je kan..ko boleh pulak halalkan perkara tu kan

sibuk divert isu menyalahkan utusan pulak..

harap apa yang ko buat tu dapat menenangkan hati ko sendiri... maklum lah susah kalo hidup dalam penafian ni... tahu perkara sebenar tetapi menafikan... buat diri tak tenang kan?

So teruskan usaha menenangkan hati sendiri dengan menyalahkan orang lain! GOOD DOG!

Anonymous said...

DALAM DAP JUGA ADA KERBAU TAK MAHU TERCALIT

KENAPA SUARA BERTENTANGAN INI TAK PERNAH KEDENGARAN DALAM BERSIH DUA?

APAKAH DALAM BERSIH DUA TIDAK ADA RAHSIA YANG BOCOR MAKA TAK ADA SUARA BANGKANGAN DARI DALAM?

TETAPI DALAM BERSIH TIGA RANCANGAN UNTUK MEMBAWA LUMPUR HITAM TELAH TERBOCOR MAKANYA MELAYU DAP TIDAK MAHU TERCALIT DENGAN LUMPUR HITAM BERKENAAN?

SEPATUTNYA MENJADI HAK MANA_MANA AHLI UNTUK TIDAK MENOTORKAN TANGAN SENDIRI DENGAN LUMPUR HITAM KECUALILAH ARAHAN DATANG DARI PIHAK OTOKRASI!

KALAU ITULAH HALNYA MAKA LUMPUR HITAM DALAM BERSIH TIGA ADALAH SENGAJA DIRANCANG DAN KENYATAAN PEMBESAR MELAYU DALAM DAP SECARA TIDAK LANGSUNG MEMBUKTIKANNYA

Anonymous said...

abng syang dah risau cina nak mare abng nuar..

xda angin xda topan ..relax la ..jap g cina dap sejuk la tu...peluk2 balik...

depa dah buktikan baik umno baik pkr. .they just dont respect u malayuuu.. cuma nak gunakan u saja.. ingat cibai2 melayu pangkah melayu pkr melayu pas sj.. cina dap kurang2kan..(kalau nak berkuasa dlm PR la... kalu tetap nak jd barua kuli DAP xtau la ka..)

aiskrim said...

penyokong LGBT mcm Abang Sayang tu mana peduli pasal moral pemimpin. seba tu dok sokong membabi buta!

Anonymous said...

dinasty lim...no demokrasi but just kuku besi.

pasamdol dan anuGay sanggup jadi balaci asal dapat rasa kerusi menteri..

gen2felda

Anonymous said...

TUMPANG LALU.....

NIK AZIZ KATA BOB LOKMAN DAH MATI.

BETUL KE?


WAAAH DUA DUA BOB DAH TAK DE.

Anonymous said...

Pembangkang mahu OSA ditiadakan kerana tidak mahu pihak media disekat dari melaporkan cerita, berita dan paparan yang ada kaitan dengan kepentingan awam.

Niat sebegitu adalah murni tetapi kenapa dalam soal kebebasan media, pembangkang paling hipokrit di dunia?

Hipokrit dalam ertikata apabila saja pihak yang ada kepentingan awam itu adalah pembangkang sendiri, mereka jadi hipokrit yakni tidak mahu sisi negatif pemimpin mereka di dedahkan.

Dalam kata lain definisi kebebasan media dalam kamus pembangkang adalah media yang membersihkan imej pembangkang tetapi media yang memaparkan cerita bergambar yang mengotorkan pihak pembangkang perlu disekat.

Makanya apa yang kurang dalam dunia IT kini bukanlah kebebasan media tetapi mereka yang tidak hipokrit.

Golongan hipokrit inilah yang kuat menyalak walhal salakan berkenaan tiada kaitan dengan kepentingan awam sebaliknya lebih kepada sikap buruk yang tertanam dalam diri.

ANTIHIPOKRIT

Anonymous said...

Tak mungkin....dia akan dipecat kerana beliau akan menjadi 'PEMANKIN'.Tidak dinafikan 'pendirianNYa'BERTENTANGAN dengan sesetengah aggota...bila bicara POLITIK .. ada yang terselit dibalik jejari.Expect d unexpected.

Anonymous said...

Baguslah kalau ada Melayu yang dapat menyedarkan Dap bahawa ahli-ahlinya tak perlu taksub kepada parti kalau parti berkenaan didapati menyimpang haluan.

Semoga Dap ambil ini secara positif tetapi bukan sebagai satu persaingan dalaman yang bakal merubah hierarki parti. Kupas dan kaji tetapi jangan kupas dan tebas.

Anonymous said...

Tunku Aziz seorang Melayu islam yg berprisip,tegas dlm isu kewargaan dan cintakan keamanan.

Tak mudah di pengaruhi atau di gunakan atau ayat yg paling cantik di perkudakan.Tak berpuas hati dgn kerajaan banyak lagi saluran dan cara yg lebih bertamadun boleh di gunakan utk menekan kerajaan.Syabas Tunku Aziz.Sepatuknya dlm soal moral dan akidah Tok guru Nik Aziz dan Hadi Awang mesti tegas.

Anonymous said...

Anwar dan ambiga manusia yang x bertanggungjawab , x jujur dan x amanah...anwar munafik, ambiga kafir laknatullah..

rakab said...

DAP takkan berani usik Tunku Aziz buat masa sekarang sebab nak jaga undi melayu menjelang PRU, tapi beliau bakal disisihkan perlahan-lahan...

PAKATAN BANGSAT !!

Anonymous said...

Syabas Tunku Aziz,walaupun beliau
duduk dikerusi pembangkang,akan
tetapi beliau berprinsip,
berpendirian dn bukan mengikut emosi.
Tidak mcm rakan yg lain (dlm pakatan)yg sgt
suka hentam keromo jer,asalkan matlamat tercapai..
"SALUTE TO TUNKU AZIZ,REAL GENTLEMAN - TAP A HAT".

Anonymous said...

ABANG SAYANG LU APA HAL DAH GILA KE? DAH TAK DAK MODAL MAU CAKAP KASI GAMBAR PORNO JE. KASI GAMBAR ANWAR DENGAN CINADOL KAN BAGUIH. INILAH MENTALITI GENG PEMBANGKANG TAK LAYAK PERINTAH NEGARA LAYAK JAGA RUMAH URUT/PELACURAN JE.

Juara Wira said...

tak mungkin DAP akan memecat tunku..

1st dalam waktu pilihanraya ni takkan parti dajal tu berani buat mcm tu..

2nd..parti dajal tu mesti nak tunjuk mereka juara demokrasi...

3rd..DAP adalah parti babi..dia mana faham tunku ckp bahasa melayu...opppsss..melayu yg dok DAP keluar je la...

4th..apa tindakan DAP pada guan eng yg terang terangan mengatakan johor tidak selamat di singapura???

Anonymous said...

Jangan tertipu permainan politik DAP...ketika orang melayu sibuk berdemo, bergaduh...muncul melayu DAP mengecam perbuatan tersebut...padahal DAP rancang dan sokong demo tersebut yang rata- rata orang melayu, kesempatan untuk melemahkan mijoriti...., akhir sekali orang melayu yang bosan dengan politik PKR dan PAS dan bodoh sombong dengan UMNO akan memilih DAP...psykologi yang dimainkan oleh Tunku Aziz akan menjadikan DAP dominan secara tak lansung...konon DAP for All...DAP tak rasis...akhirnya "MELAYU LAYU DI BUMI MELAYU"...jgn terantuk baru tengadah....

Anonymous said...

diatas kertas DAP yang design, master mind DAP, PKR dgn PAS jadi lembu dan kaldai, toat ikut perintah bos kafir harbi..kita tengok lembu2 ni semua org melayu, melayu yg otak udang, degil tak dgr ckp tahap bodoh yang terlapau, taksub membabi buta..Sekarang sapa yang UNTUNG?

Anonymous said...

dah tentu parti cina keparat kenapa melayu bodoh masuk