Thursday, July 19, 2012

KOMEN KHAS DARI PENGKOMEN BLOG GAP.



Saban hari, semakin terserlah yang pembaca2 GAP ramai yang mempunyai ilmu yang amat berguna.

Saya bermohon agar saudara-saudari sekalian sudi bersuara dang berkongsi ilmu yang ada. Kalau tidak di sini, di blog sendiri pun dipersilakan.

Kenapa saya minta sebegini? Mudah. 

Kalau saudara-saudari pergi ke blog2 yang membantai PR seperti stop the lies dll, dalam ruangan komen akan anda terjumpa "dinding teks" yang ditulis bagaikan oleh penulis profesional. 

Tetapi, bila kita lihat, kandungannya menyerang UMNO dan BN, dan juga mantan-mantan pemimpin kita. Ungkapan2 baik seperti "While Malaysia is a most beautiful country" menjadi pelindung kepada ungkapan2 penyambung yang beracun seperti "it is only by the grace of God that it has escaped the clutches of greedy, corrupt claws of UMNO, which, for 55 years, have systematically stripped the country of its resources to line the pockets of its leaders. Most of the damage occurred during the 22-year dictatorial reign of Mahathir, who is guilty of setting back race relations by decades with his unfair policies ... blah blah blah". 

Ini hanya contoh. Saya dah baca terlalu banyak tulisan sebegini sehinggakan saya boleh menghasilkan karya yang lebih kurang tanpa nak rujuk kembali blog stopthelies. Kalau tak percaya, pegi lah tengok. 

Tulisan2 ini jelas penipuan. Ianya dihasilkan oleh cyber trooper PR, kebanyakannya apek2 DAP di Komtar. Mereka suka post guna nama Melayu. Tak silap saya, ada kira2 20 apek DAP yang kerjanya sama ada menulis kandungan seperti di atas, ataupun untuk copy dan paste di blog2 yang anti-PR. 

Ada sekurang-kurangnya dua sebab mereka berbuat begini. Yang pertama anda sudah tahu, untuk membuat semak di blog, supaya orang tak baca, dan pada masa yang sama cuba menyahkan kredibiliti blogger tersebut. 

Anda mungkin bertanya, "Tapi, kalau setakat nak buat semak, kenapa guna ayat yang standard macam tgh exam SPM? Buat je laa ayat macam si bomo taik babi tuh kan dah cukup..." 

Ini membawa kita kepada sebab kedua. Mereka membuat karangan bagaikan dari dada akhbar kerana Tuan Google. 

Google ni sebenarnya semakin bijak. Dulu ia hanya search engine, tetapi semakin hari fungsi "artificial intelligence" (AI) nya semakin kuat. 

AI ini digunakan untuk membolehkannya memberikan pulangan carian yang setepat boleh kepada anda. Jadi, semakin hari semakin jitu ia melakar "peta" internet ini, bukan sekadar webpage mana kena link pada webpage yang mana, tetapi isi kandungan juga dikenal pasti. 

Perbezaan bahasa juga semakin lama semakin tidak penting, kerana google semakin hari semakin petah memahami bahasa2 seluruh dunia (lihat google translate). 

Jadi, bila google melihat berkali2 kandungan2 dari penjilat2 telo anwar and geng nih, ia akan perlahan2 menganggapnya sebagai idea yang popular, kalaupun tidak fakta. 

Tidak percaya? Tidak lama dulu, jika anda google "Beruk", jawapan yang pertama anda dapat ialah "Khairy Jamaluddin". Selepas muka dan artikel tentang KJ keluar, barulah gambar dan artikel tentang beruk di hutan keluar. 
Kenapa boleh jadi seperti ini? Sebab blog2 di Malaysia rata2 menggelarkan KJ itu beruk. Semakin kerap sesuatu diulangi, dan semakin banyak halaman2 yang berpaut antara satu sama lain yang menyokong sesuatu pendapat, semakin kuat google percaya. 

Sekarang ini sudah diperbetulkan dan tiada lagi muka KJ untuk carian "beruk" (walaupun ini agak menyedihkan kerana you have to admit, it's bloody hillarious), tetapi ia menggambarkan bagaimana google boleh ditipu. 
Jadi, apa gunanya mereka berbuat sebegini? 

Tujuannya ialah untuk melukis satu gambaran yang cukup hodoh kepada dunia luar. Karangan2 racun ini kebanyakannya dalam bahasa Inggeris, dan akan menjadi rujukan wartawan2 dan orang awam asing. 

Jadi, andaikan seorang pelajar sekolah menengah di UK ingin mempelajari tentang sejarah Malaysia. Dia akan disajikan dengan penipuan2 yang pelbagai. Akibatnya, dia dan rakan2nya akan membenci kita, kononnya kita ni zalim laa, apa la.. walhal kita tak tau pun apa masalah dia. 

Tetapi, ada satu lagi kesan yang lebih buruk. 

Pihak PR sudah pukul canang awal2 yang kononnya PRU13 "akan menjadi pilihanraya paling kotor dalam sejarah". 
Biasa laa, dorang tau dorang dah nak kalah kan, dia siap2 tuduh orang tipu laa. 

Kalau mereka kalah (insya Allah dorang hancur lebur habis) sudah banyak desas desus mereka akan cuba menghidupkan api pemberontakan ala Libya dan Mesir. Ada sumber2 yang mengatakan bahawa senjata api akan memainkan peranan. 

Walau apa pun, puak PR akan mengharapkan sokongan pihak antarabangsa. Paling syok bagi mereka ialah jika ada serangan dari pihak luar bagaikan sebagaimana NATO menyerang puak2 pro Gaddafi. 

Bagaimana mereka mahu mencari simpati? Dengan karya2 racun ni lah. Sudah itu sahaja yang dunia luar lihat. Orang luar tak reti cakap Melayu, jadi dorang tak mari GAP nih. Dorang tak tengok karangan daripada pelbagai anonymous, ataupun dari Usin, Melayu Ultra, Zaeydee, Melayu Perak, dugo dan ramai lagi (minta maaf saya tak tersebut semua). 
Oleh itu, mereka tidak akan tahu isi hati majoriti rakyat di Malaysia ini. Mereka hanya tahu penipuan yang telah disajikan oleh google. Google pun jadi mangsa di sini. 

Saya harap, kekacauan tidak akan terjadi di tanah air kita ini. Tapi, tahu2 sajalah PR, mereka dahagakan anarki, itu sajalah cara mereka dapat menegakkan benang basah mereka, sebab kalau mereka cuba memberi penjelasan yang terang seperti dugo tadi, memang mereka akan gagal secara total. Lihat sajalah Bersih 3.0. SPR dah bersetuju nak laksanakan hampir semua permintaan mereka, puuunnn berdemo macam sawan. Subhanallah.
Jadi, apa yang anda boleh buat? 

Bersuaralah. 

Tak kira dalam ruang komen GAP nih, atau blog lain, bersuaralah. 

Sama ada anda menulis artikel yang panjang atau pendek, bersuaralah. 

Tak kisah anda cerita tentang kepincangan PR yang mana, sama ada PAS, PKR atau DAP, bersuaralah. 
Anda ada ilmu. Kongsilah ilmu anda. Begitu juga pendapat. 

Bahasa Melayu boleh. Bahasa Inggeris boleh. Mandarin, Hokkien, Perancis, German, Swahili, semua boleh. 
Bersuaralah. 

Jika anda sayangkan Islam, bangsa dan negara, bersuaralah. 

Ini jihad kita. Allah SWT akan memberi rahmat kepada kita, asalkan kita dan tulisan2 kita berlandaskan kepada kebenaran seperti yang diturunkan kepada kita dalam al-Quran dan Hadis. 

Cukup2lah saudara mara kita, rakan taulan kita, tak kira di Malaysia ataupun di dunia luar sana ditipu oleh geng peliwat dan pemurtad tuh. Janganlah kita dipandang serong oleh orang lain dek kerana penipuan pencacai2 PR ini.
Inilah waktu untuk kita bangkit. 

Demi Allah. 
Demi bangsa. 
Demi negara. 
Bersuaralah.

54 comments:

aloya said...

Terbaik! walaupun aku bukan ahli Umno tapi aku sokong Umno dan BN, dan aku akan cuba buat mcm mana yang saudara kita ni sarankan..

Allahuakbar!

Anonymous said...

Marilah same2 kita jatuhkan pr pada pru ke 13..

Anonymous said...

aloya.... same to me...

SELAMATKAN MALAYSIA said...

mantap bro...

Anonymous said...

Aku pun.

Kurang ajar betul dorang ni..

Islam pa ka benda kalu cam tu..?

Anonymous said...

AKU HENSEM

LET US GO TO WAR
AND THE WAR TO DESTROY PAKATAN RAKYAT

DOWN PAS DOWN DAP DOWN PKR

ark said...

Terbaik.... Selamatkan Malaysia dari manusia durjana yang bernama ANWAR IBRAHIM. Banyak buruk dari baiknya. Jika kita sebagai rakyat Malaysia inginkan negara kita aman, makmur dan sejahtera, marilah kita sama-sama menghapuskan manusia yang bernama ANWAR IBRAHIM sebelum semuanya terlambat. Anwar telah dan akan merosakkan kesejahteraan yang kita sedang kecapi sekarang. Percaya pada diri kita dan jangan sekali-kali percaya kepada orang yang bernama ANWAR BIN IBRAHIM, manusia pelbagai wajah, pelbagai watak dan juga mempunyai pelbagai rupa di pelbagai tempat. Sayangi MALAYSIA, Cintailah MALAYSIA dan Kecapilah keharmonian MALAYSIA. Kita tentang ANWAR dan PECACAI2nya yang diupah dengan undi kita.

usin said...

sebab tu la aku seboleh mungkin nk juga suarakan pndpt, bedal si malaun bomo siam, zat dsb sbb dorang ni hanya pengacau upahan. walaupun alasan bodoh2, tp dorang berani post & rela diikhtiraf bodoh & buta hati, semata2 utk buat persepsi dunia memihak dorang. nk tengok pulak 2 ekor makhluk tu respon kt sini pasal entri kali ini. kalau keluar kita bedal sampai lunyai... demi Islam, bangsa dan negara..

Jeepers Creepers said...

PR sejak bertuankan anwar, semakin rancak guna sumber luar negara..itu tak pelik sebab anwar sendiri boneka amerika yang disiapkan untuk memerintah malaysia jika PR menang pru.

DAP walaupun mempunyai pertalian dengan PAP singapork, mereka tak pernah guna taktik sejauh ini melainkan setelah melihat anwar yang menggunakannya dahulu. Tambahanpula setelah DAP dapat memegang sebuah negeri iaitu P.Pinang, kemudian barulah DAP minta bantuan PAP sehingga PAP menghantar dutanya paha rusuhan bershit hari itu.

PAS seperti mana yang semua orang tahu, taraf mereka hanyalah politik kampung. Paling jauhpun kat mesir. itupun hanya dilingkaran anak anak puak pas sahaja. fahaman politik mereka tidak mendapat tempat dikalangan penuntut asing.

apabila PAS mendapat kuasa, dapat merasai keseronokan melakukan rusuhan, dapat duit dana yang banyak dari PKR, mereka sudah lupa kepada asas parti iaitu negara islam.

ramai pemimpin PAS sekarang bukan lagi dikalangan ulama. Hanya nik aziz dan hj hadi saja dikekalkan untuk imej islam. Yang lain lain, kalau taknak ikut rentak PKR/DAP, mereka akan ditalkinkan secara senyap.

Yang mahu ikut sama seperti mat sabu, mahfus,khalid gereja itulah orang yang dikekalkan dan diangkat.

soal negara islam sudah bukan lagi keutamaan walaupun mereka masih lagi mencanang isu berkenaan. Semua itu hanya untuk meraih sokongan diperingkat ahli bawahan. tapi diperingkat pemimpin, itu bukan lagi keutamaan sebaliknya untuk mengejar kuasa politik dan mendapat tempat di Putrajaya.

Untuk mendapat tempat di Putrajaya, pemimpin PAS tahu mereka tidak mampu jika bersendirian sebaliknya perlukan bantuan PKR DAP. Kerana itulah mereka sanggup menggadai prinsip asas parti asalkan mereka turut serta berada di Putrajaya.

Anonymous said...

setuju..

ingat lagi artikel penipu "saya kumpul duit dari kecil" yang keluar lengkap dgn masthead utusan..

ramai yg tau artikel tu pembohong tapi lagi ramai yang tak tau sbb tak baca utusan hr tu.

Anonymous said...

Yes... i agree with you....moga akan lbih ramai bangsa kita yg tersedar dari lamunan dan impian...

Anonymous said...

hmmm..benar juga tu...

Tun M pun dah sound org Melayu. tak berani nak pertahankan bangsa sendiri. bangsa lain tak seramai kita, tapi berani bersuara macam2.

mungkin, itu sifat natural org Melayu. tak banyak bercakap. banyak membiarkan sahaja. bangsa lain, di mana2 sahaja, banyak saja komplennya. di kedai makan, JPJ, imigresen, dll ada saja bunyinya. tapi org Melayu diam saja, menunggu. kalau tak, tak lah jadi mcm insiden KFC tempohari.

tapi, sbb itulah org Melayu terkenal dgn amoknya. semua simpan dalam hati. lama. dendam. sampai masa, kita lepaskan semua!

yang paling sedih, bila melayu bersuara, tak sempat bangsa lain bersuara, melayu bangsat sendiri yang bangun menentang. dikatanya racist, asobiyyah, kebangsaan. apalah nasib, kita dikelilingi melayu2 bangsat PAS!

Anonymous said...

Awak yang payang membelah ruyung
Orang bertandang yang beroleh untung
Akhirnya kita tak akan dihitung

Anonymous said...

dulu aku sokong pembangkang.sekarang ni aku sokokng BN pulak.sebab aku benci dengan gelagat PR.

Anonymous said...

Senyum Petang

kalau ahli parti agama syok sendiri sanggup pergi ke tahap mengatakan bahawa agama melantik mereka sebagai politikus pembebasan putrajaya, apa nak hairan kalau cybertrooper Dapster menipu google bagi menaikkan rating pembangkang semata-mata kerana kerusi PM bukanlah mission impossible?

GELAP JERUBU

Anonymous said...

Senarai Pemimpin PKR keluar parti
Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar
Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor
Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Zainur Zakaria
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Datuk S. Nallakarupan
Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti:
Bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Lokman Noor Adam
Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md Arip
Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha
Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
Setiausaha PKR Bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
Bekas Naib Presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
Naib Presiden, Jeffrey Kitingan
Datuk Zaid Ibrahim
Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
Bekas calon PKR Teluk Kemang / antara pengasas PKR, Abdul Manap Shahardin
Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor, Datuk Dr Halili Rahmat
Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak, Soraya Sulaiman
Timbalan Ketua PKR Bagan Serai, Roshanita Mohd Basir
Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah AbdullahKerusi Parlimen
Ahli Parlimen Bayan Baru - Datuk Seri Zahrain Mohamed
Ahli Parlimen Nibong Tebal - Tan Tee Beng
Ahli Parlimen Bagan Serai - Mohsin Shamsuri
Ahli Parlimen Kulim Baru - Zulkifli Nordin
Ahli Parlimen Wangsa Maju - Wee Choo Keong
Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)
Adun Behrang - Jamaluddin Mohd Radzi
Adun Changkat Jering - Kapten (B) Mohd Osman Jailu
Adun Ngemah - Gabriel Adit Demong
Adun Lunas - Md Radzi Salleh
Adun Pelabuhan Klang - Badrul Hisham Abdullah
Adun Bukit Selambau - V. Arumugam
Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang - Fairus Khairuddin.
..................................
ANDA DI ATAS PATUT BERSAMA2 MEMBONGKAR PENIPUAN ANWAR KERANA ANDA JUGA MEMPUNYAI SAHAM SATU MASA DULU DAN HAMPIR2 MENGHANCURKAN MELAYU

Anonymous said...

aku pon bkn ahli ummno..tp aku ttp akn skong yg elok iaitu kerjaan bwh pimpinan ds najib...org pr kuat sbb penykong pas..n kebanyakan puak2 pr ni percya yg pas tu berjuang demi agama..tp sbnrnya dh byk sgt bukti yg tunjkkn dieorg ni berjuang demi kpentingn politik..

psl isu talam,psl pdang kt kj tukar status,psal pembngunan lereng2 bkt kt png,psl air bersih kt klate,psl isu saham fvgh yg pknk bli,psl liwat,3 bilion,skandal sana sini,bg tanah kt cine,buat kecoh dlm dun,wt rusuhan roskkn hrta bende awm,pkul polis,pnggl polis anjing..

ahhh..klo nk taip kt cni smpi esok pon xabs..pendk kata kerajaan skrng ni lg baik dr pr!

Aliffnajmi said...

Semoga Allah bersama kita, InsyaAllah.

Servant of God said...

Aliffnajmi said...

Semoga Allah bersama kita, InsyaAllah.

July 19, 2012 5:58 PM

-------------------------

Insya Allah.

Anonymous said...

Anwar petualang bangsa...PAS menjahanamkan agama dgn kepalsuan..
DAP puak perkauman..Oleh itu semua melayu janganlah menjadi layu...ingatlah sebelum jatuhnya bangsa melayu jangan diperjudikan nasib anak cucu kita..Janganlah kita....Janganlah kita di suap dengan perkara negatif tentang kerajaan...Kalau PR memerintah pun mungkin lagi teruk kerana mereka sememangnya BERUK....

Anonymous said...

Anwar peliwat tegar!

Anonymous said...

Anwar penggemar lubang taik!

Anonymous said...

pok nik pemecah belah umat Islam!

Anonymous said...

YANG PASTI DAPIG TIDAK AKAN JADI PENGIKUT SESIAPA, DAPIG TAK AKAN BERHENTI SAMPAI MEREKA JADI IKUTAN

CUMANYA SIAPA YANG AKAN JADI PENGIKUT DAPIG???

MELAYU ULTRA said...

Penulisan yang cukup baik bro GAP..

Untuk penyokong2 PAKATAN LUAR TABIEE:
Aku tau otak korang memang dah jammed.. hati korang dah hitam.. mata dah buta.. telinga dah pekak.. mulut dah terkunci.. skrotum dah berkedut.. untuk menyatakan 'TERIMA KASIH'pada usaha UMNO dan PM Najib memajukan MALAYSIA dan berusaha mengekalkan keamanan MALAYSIA yang rakyatnya berbilang kaum memang takkan berlaku sama sekali..

aku faham... dan aku faham.. TAHNIAH kepada penyokong PAKATAN LUAR TABIEE kerana anda adalah khawarij, yakjud makjud,munafik,askar dajjal atau anjing yang setia untuk digerakkan bila2 masa (perhimpunan Hijau, Oren dll) untuk menghancurkan MALAYSIA, ISLAM dan MELAYU.

converse said...

serupa anjing menyalak bukit..
serupa lembu di cucuk hidung

Unknown said...

Hidup MELAYU! Hidup UMNO!!

Anonymous said...

benda ni dah lama dah sebenarnya... tengoklah result bahasa melayu bebudak cina dalam spm..majoritinya mantap beb...kalau nak kesan malaun mcm ni ada beberapa petua yg gua nengok lah....

1)penggunaan Allah amat jarang dalam tulisan mereka...
2)mereka akan menghina melayu dan islam dan menegakkan hujah mereka dengan ayat konon untuk menyedarkan melayu
3)susunan ayat mereka pun kekadang lari..tak mcm kita bila guna loghat negeri kita..
4)bila kita berhujah pasal hadis mereka akan menyepi...
5)seboleh bolehnya mereka akan menghentam semua pemimpin melayu bn..pemimpin cina india jarang disentuh...
6)penggunaan bahasa inggeris yg agak sempurna...

yogibear's season said...

MU,

Nak spin skit...

Hidup UMNO!Hidup MELAYU!

Anonymous said...

bomo taik babi??? hahaha...sape tu???
hahaha...dah mampuih kut!!! Inna...

Anonymous said...

MERDEKA ITU ADALAH KEBEBASAN & KESEJASTERAAN .... Malaysiaku!


kenalilah siapa sebenarnya mereka2 PENGKHIANAT BANGSA:

-penipu/pendusta/ penfitnah bangsa sendiri

-perogol/penzina keturunan sendiri

-PERASUAH yang tamak & keji

-pembuat/penjual/penghidang arak

-pengedar/penjual dadah

-penganjur amalan maksiat/ munkar/ syirik

-golongan munafik terhadap Allah, Rasul & Islam

-pemupuk elemen2 negatif & melalaikan terhadap remaja / bangsa

-penjenayah/ pembunuh/ perompak/ pencuri yang ganas/ barbaric


-penzalim/penindas/perampas hak bangsa sendiri



:H: :O: :T: :M: :Y: :A: :W: :I: :V: :U:

yogibear's season said...

Hidup Melayu?... ada Melayu haprak, dahlah doa depan kuboq disangkakan telah dimakbulkan, cepat2 masuk 5th. gear nak bg oren kat Raja!

Haprak punya Melayu, dia simpan 500,000 lagi dlm but kereta dia...ingat nak pi jual kat pasar malam!

Bila passenger bising, pi cakap seluruh dunia 'masalah teknikal'...kata "but kereta chet, spring loose!"

Melayu mana nak caya, Qstad woi!

Nak harap Melayu jenih ni?

Baik pi tengok Rainbow!

yogibear's season said...

Hidup Melayu?...ada Melayu haprak, tak laku jual oren kat pasar malam, ajak Ah Beng jadi rakan kongsi .

Huh, senyum Ah Beng....peluang sembelih!

Aji ah!...ini meniaga ah..kalu kita dapat untung RM 222, RM 90 utk gua, RM 62 utk gua punya along dekat Damansara sana... baki, Aji punyalah.

Melayu haprak kata...60..60lah boleh gak duduk kat Precint!

yogibear's season said...

Hidup Melayu...ada along Melayu haprak kat Bukit Damansara merungut,

...RM 62 jer kat aku Beng?

Wei blader... lu ada ingat ka itu hutang karipap belum bayar!..wa sudah kasi langsai...

Klu mau lagi itu kalipap ...hutang balu maa..!

yogibear's season said...

ok lah blader wa silap kila...

Nah lagi RM 10..

Unknown said...

yogibear's season said...
MU,

Nak spin skit...

Hidup UMNO!Hidup MELAYU!

------------------------------------

kalau

Hidup PAS! Hidup la DAP!

Mampus PAS! Mampus la DAP!

Hidup PKR! Hidup la LGBT!

wakakakaka!!

Unknown said...

yang menjahanamkan Melayu tu bukan Melayu bro.. MUKA macam Melayu tapi hati YAHUDI.. Kena hati2 dengan orng yang macam melayu ni.. lagi2 yang serban tinggi.. ustat aku ckp dulu, kalo takat org biasa, rendah ilmu agamanya, hanya Iblis level prebet je dihantar untuk menyesatkan dia.. tapi yang pakai serban besar tinggi ni Iblis berpangkat GENERAL yang hasut.. kalau yang pakai serban macam nik aziz ni, IBLIS berpangkat GENERAL akan dihantar untuk menyesatkan.. mmg multi level sesatkan ummah..
sekali nik aziz sesat, beribu2 pengikut dia sesat.. IBLIS pangkat prebet tak payah buat kerja bro.. semua nik aziz dah setelkan...

SYABAS PORK NICKY!

yogibear's season said...

MU 920,

Hidup PAS! Ah Beng PM!

Mampus PAS! Biaqpilaaa!

Hidup PKR! Laku karipap!

Mmuuaaahaaaa....

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

meLAYU-meLAYU PALING JAHANAM dalam Malaysia.

10 most IDIOT Malay in the world

ikut ranking

1. ANWAR IBRAHIM AL-BONTOTi
2. NICKY AZIZ
3. HARDY ArWENG
4. NIZAR KW2
5. MAT SABUTOH
6. JIJAH aka Separt Kerring
7. IZZAH daughter of AL-BONTOti
8. AssMIn
9. Rafizi Lemboooo
10.Zuraida Mak Lampir

Unknown said...

Aku jamin kalau 10 melayu paling jahanam ni mampus.. MALAYSIA akan pasti lebih aman dan MELAYU akan bersatu atas nama ISLAM yang sebenar bukan ISLAM alagaPAS tau!

Unknown said...

dan MELAYU Paling hebat atau pun MELAYU paling ULTRA sepanjang zaman tentunya ayahanda TUN DR Mahathir Mohamad.

Aku sayang UMNO!

datuksiron said...

Takkan Melayu hilang di dunia. Agi idup agi ngleaban. Aku tak kisah sngt gn PKR sb dah tau PRU 13 depa lingkup rauteruk, ngan PAS pun tak kisah sgt sb ahli depa pun semakin tak sehaluan gn pucuk pimpinan lagipun depa MElkayu macam aku TAPI gn DAP ni, genggam bara api biar sampai jadi arang, alang-alang menyelok pekasam biar sampai ke pangkal lengan...ayuh Melayu mari kita bersatu, buang yang keruh ambil yang jernih, negara kita, kita yang menentukan segalanya... depa dah lebih macam belanda dapat tanah, beri betis nak peha, dapat peha ...

datuksiron said...

Takkan Melayu hilang di dunia. Agi idup agi ngleaban. Aku tak kisah sngt gn PKR sb dah tau PRU 13 depa lingkup rauteruk, ngan PAS pun tak kisah sgt sb ahli depa pun semakin tak sehaluan gn pucuk pimpinan lagipun depa MElkayu macam aku TAPI gn DAP ni, genggam bara api biar sampai jadi arang, alang-alang menyelok pekasam biar sampai ke pangkal lengan...ayuh Melayu mari kita bersatu, buang yang keruh ambil yang jernih, negara kita, kita yang menentukan segalanya... depa dah lebih macam belanda dapat tanah, beri betis nak peha, dapat peha ...

Anonymous said...

nape article ko background hitam susah nak baca ngan iphone

yogibear's season said...

Woi MU,

Ah Beng patner Aji tu, bukan melayu ke???

Bukankah nama cina dia omarbinabdulaziz?

Peninglah!

Anonymous said...

jampi serapah BOMO SIAM tak mengena dengan isu ini?

Anonymous said...

Terima kasih atas maklumat yang berguna ini..kita harus mula bersuara dari sekarang..Pembangkang Malaysia adalah penipu besar..

yogibear's season said...

Mana nak jadi...

Tokcai suruh taruk oren kat jirat cino!

Dia pi taruk kat makam Tok Keramat!

Huh..apa lagi?

Kena bedal ngan ribut topan Tok Keramat le...

sampai loose spring bonet kereta!

Anonymous said...

Terima kasi GAP atas perhatian kita memang tak kenal satu sama lain tapi perjuangan kita sama. Blog saudara antara bhn bacaan masa lapang gua yg di subscribe dlm google reader samsung tablet, walaupun hanya utk isi masa lapang gua memang serius dalam memberi komen. Sebab kita faham dan kita tahu apa niat sebenar golongan yg terpesong ni. Ini t/jawab sosial sa sbg rakyat yg suka keamanan.


ANUGAYRAH ENTERPRISE
Pusat urut dan kaunseling sambil bertuala.

Anonymous said...

Subhanallah...baru nampak permainan dajal puak pembangkang

Terima kasih GAP

FataMorgana said...

that is true. even if u see in youtube they have set only few people around 5-10 person, but each of them has 6-7 youtube/email account. so, if u see video that has so many likes or dislikes, they are not from different person but SAME person. the PR has created the perception to make people believe PR has many supporters.

Anonymous said...

Omputih ada kata:
'Sape lupa sejarah akan mengulanginya...Those who forgot history are doomed to repeat it...'

Ada sebab mengapa kita Melayu Islam dijajah kapir lebih 400 tahun (1511-1957) dan dalam tempoh kurang 50 tahun merdeka (1957-1998) kita hampir dijajah semula melalui IMF/World Bank.

Ingatlah wahai sdr2 Melayu Islam ku, apa yang berlaku dlm beberapa minggu pd 1969 & beberapa tahun keBELAKANGan nih (1998-2012) adalah ujian dari Allah keatas kita semua supaya kita melihat sendiri siapa diantara kita yang benar & siapa yang batil.

Selagi kita berpegang pada tali Allah & RasulNYA serta berpaut pada tali silaturrahim sesama Islam, insyAllah, kita akan dipimpin merempuhi pelbagai ujian yang lebih mencabar dimasa hadapan.

Amin ya Rahman

Amin ya Rahim

Amin Ya Rabbul'alamin.

Anonymous said...

Nice article bro, i have been your loyal reader since 3 years ago, it is in my favourite page, keep up the good work bro, and may ALLAH help us all.