Tuesday, May 28, 2013

LAGI BANYAK DEMO, LAGI KUAT KEMPEN BOIKOT KEDAI CINA !


klik sini

25 comments:

Anonymous said...

CINA MALAYSIA MAKIN BESAR KEPALA.. BERSAMA LAH JAYAKAN KEMPEN BBC.

ayuh fasa 2.BOIKOT said...

Daim Zainuddin

KUALA LUMPUR 27 Mei - Bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin menyelar Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pemimpin yang tetap mahu menjadi Perdana Menteri sehingga ke saat kematiannya.

Selain Anwar, katanya, para pemimpin pembangkang seperti Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang tidak mempunyai nilai moral tinggi untuk bersara setelah kalah dan ini berbeza dengan pemimpin politik Barat yang menerima kekalahan secara terbuka dan meletak jawatan seperti bekas Perdana Menteri Britain, Gordon Brown.

"Biar saya ingatkan anda, Anwar telah mengatakan dia akan bersara jika gagal menawan Putrajaya (memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13). Anwar tidak mengotakan janji.

"Dia (Anwar) tidak akan bersara sehinggalah pada saat kematiannya. Dia tetap mahu jadi perdana menteri," katanya dalam satu wawancara dengan akhbar China Press yang dipetik daripada blog http://kadirjasin.blogspot.com/ hari ini.

Daim turut mengkritik tindakan pembangkang khususnya DAP dan PKR yang sehingga kini tidak dapat menerima kekalahan dan menganjurkan siri perhimpunan haram di seluruh negara bagi membantah keputusan PRU-13 yang tidak memihak kepada mereka.

Katanya, tindakan itu sengaja dilakukan pembangkang khususnya Anwar dan Kit Siang secara tidak bertanggungjawab agar mereka ditahan polis kerana perhimpunan sebegitu dikhuatiri menimbulkan insiden tidak diingini antara kaum, khususnya Melayu dan Cina.

"Bagaimanapun Anwar dan Kit Siang tidak peduli (kerana) jika terjadi lagi insiden antara kaum, mereka akan menyalahkan Barisan Nasional (BN). Jika anda sanggup mengorbankan keamanan dan kestabilan untuk keuntungan anda, kepimpinan jenis apakah ini?" soalnya.

Beliau menambah, para pengundi Cina yang hampir keseluruhan memilih pakatan pembangkang dalam PRU-13 sebenarnya telah termakan dakyah serta perkauman DAP kononnya masyarakat tersebut adalah mangsa yang dipinggirkan di negara ini.

Katanya, DAP juga menyebarkan sentimen bahawa PRU-13 lalu merupakan peluang bagi masyarakat Cina untuk 'mengajar' MCA dan Gerakan yang selama ini berada di bawah telunjuk UMNO dengan memberikan mesej bahawa mereka tidak mahu lagi dibuli UMNO dan Melayu.

"Cybertrooper mereka (pembangkang) bekerja 24 jam sehari dengan menghantar maklumat salah, putar belit, khabar angin dan sebagainya. Di mana (orang) Bangladesh? Di manakah kejadian terputus bekalan elektrik? Berapa ramai yang hilang dakwat di jari mereka mengundi sebanyak dua kali?

"Tun Dr. Mahathir Mohamad melarikan diri dengan menaiki jet peribadi? Penipuan demi penipuan sehingga masyarakat Cina percaya kepada (slogan) 'Ubah' dan 'Ini kalilah'," katanya.

Anonymous said...

Aku Hensem

Aku dudk Kepong. Area mana yg ada WORKSHOP KERETA MELAYU BERKUALITI TINGGGI?

Thank you.

Anonymous said...

saran mintak gap buat gelombang kedua BOIKOT

TAK LAMA LG 5 Jun..(sbln sudah pru13) SAMBUTAN HARI 5 JUN MESTI MERIAH

ABC=Anuar Banyak Cakap

the reality hidup said...

aku kempen boleh tak...

MINGGU NI KITA PAKAT2 beli MAGIE MELAYU

ADABI

semalam aku beli dua paket ayam & kari

herga 4.50

compare dgn MAMEE 3.50 (offer)

IMAGINE LAH JIKA KUASA POLITIK KITA JATUH PD DAP...

angka2 tu menunjukkan tahap survival bangsa kita di hujung tanduk..

JIKA KITA TERUS BELI MAMEE..HARGA DIA MAKIN RENDAH IN FUTURE 3.30 (akibat buck sale)..harga ADABI TERPAKSA LAGI TINGGI 4.70 in future..(akibat buck.out expired dll)


PLEASE DO IT NOW..ok

Anonymous said...

Boikot produk cina!!!..beli produk melayu!! Seburuk buruk melayu,,melayu juga lah tlg melayu!! Seburuk buruk melayu,,melayu juga lah berzakat dan menderma kat ank yatim..sekaya kaya cina drg tk penah tlg melayu pn!!! Apa sumbangan cina taikun gula bilionar kpd melayu miskin? Jwbnya tak ada!! Cina hanya tlg cina..tgk lah jutawan syed albukari jutawan muslm bnyk membantu melayu miskin melalui yayasan albukary!! Jadi ayo support n beli produk melayu@bumi !! Boikot produk cina!!! Saya dan rakan2 sudah jlnkan tugas memboikot..anda bila lagi?

Anonymous said...

aku sanggup tak makan dari beli produk cina
smlm aku gi tesko KAJANG cari2 jugak mee-hoon melayu... memang tak ada, paling ada pun yg import dari Thailand tapi company pengimport pulak cina. aku kensel beli mee-hoon, tak per.. takmati pun kalau tak makan mee-hoon.
adi pergi carrefour ada jumpa mee-hoon faeza, aiseyhmen.. kualitinya jauh sgt lah.. mintak MARD/FAMA tolong faeza tingkatkan kualiti mee-hoon faeza tu, faeza pun invest sikit lah.. jgn takut rugi buat investment.. aku dan melayu2 yg berjuta ni akan beli & jadi regular customer anda. come -on FAEZA, we support U

Anonymous said...

Ambil contoh daging lembu / kambing dari Australia, New zealand, USA dan negara bukan Islam yang lain yang di sembelih dengan cara Iskam. Kerana mereka tahu macamana sedap pun daging tu kalau tak halal orang Islam tak akan makan. Kesungguhan orang Islam yang tiada kompromi ini dalam hal ini menyebabkan mereka tiada plihan. Natijahnya, harap harap kesungguhan begini dapat di aplikasikan oleh orang Melayu dalam menjayakan perniagaan dan ekonomi orang Melayu Islam.

Anonymous said...

area kajang utama banyak wokshop bumiputra..en aziz (pakar wiring)
area rawang en Jai (pakar gear box manual & auto)

Anonymous said...

aku beli produk bumiputra 99%..walau sesetengah Mahal sikit... niatkan jihat ekonomi...sampai sekarang insyaAllah tak miskin pun aku..rezeki ditentukan Allah...niat kena betul...

Anonymous said...

produk barangan kering spt bihun dll 100% keluaran bumiputra dari seluroh Malaysia dijual Di kedai bersebelahan Al-Ihsan Dan berhadapan masjid hijau Bdr Baru Bangi

Anonymous said...

Bab boikot ni bukan jer untuk barangan cina jer. Surau masjid pun dah ada orang boikot sebab penceramah taksub bincang politik semasa ceramah dan khutbah. Betulla cerita cerita ulamak bab ahli neraka. Golongan ulamak terpesong ramai ahli neraka yang bukan sahaja menyebar tafsiran salah bahn memecah belahkan ummah samaada secara sedar atau tidak.

Anonymous said...

Kita dah canggih sekarang minta bagi coirdinate gps atau google map screeshot atau hyperlink..

Anonymous said...


CINA SEMAKIN SAMSENG.....

Unknown said...

Saya rasa produk keluaran bumi perlu dibantu segi pemasaran. Pemborong/pengedar cina takkan promote brg keluaran bumi atas alasan tiada demand. Kalau dijualpun harganya lebih mahal dari jenama terkenal yg biasa kita beli. Perlu ada satu komponen diwujudkan mewakili pemborong seperti yg FAMA sediakan utk petani kecil. Paling elok ia diuruskan sendiri korperat melayu spt Syed Al Bukhari yg mempunyai idea yg baik atau Mydin pemborong barang secara pukal yg terkemuka.... Tetapi pastikan dahulu standard kualiti produk dipatuhi baru senang proses naik taraf jenama dilakukan.

Support produk bumi!

Anonymous said...

Masa ini peniaga bumiputera tk boleh bergantung kerajaan lagi. ini BATTLE sebenar yg peniaga Melayu perlu lalui utk dptkan ANTIBODI dlm alam perniagaan. Kerajaan hanya memantau jika berlaku jenayah dan penindasan terhadap peniaga Melayu.. itu shj yg sesuai krjn buat.

Cukup2lah nk bergantung pd support Krjn.. dh berpuluh tahun krjn bua DEB, MARA dsbgnya bukan Melayu semakin BAIK.. sebaliknya semakin LUPA DIRI.. xkenang jasa.. masalah sentiasa salahkan kerajaan

Nh skrg berdiri atas kaki sendiri.. pasaran dh terbuka dan pelanggan Melayu mengatasi bangsa lain.

Perlu ilmu, kesungguhan dan kreativiti shj utk majukan perniagaan Melayu..

Doa pertolongan Allah moga kita berjaya runtuhkan cengkaman eknomi Cina!

Anonymous said...

Xperlu beli Mee Segera jenama lain(korang panggile Maggie? maggie tu jenama mee segera lah ngok).

Beli Mee Segera SAJI dn ADABI. kedua2 brand Melayu ini sgt sedap mengatasi Maggie, Mamee, Cinta atau yg lain2 krn ingredient resepi itu Melayu lebih tahu. sbb itu masakan Melayu.

Jgn beri alasan lg utk pentingkan diri dan beli brg Cina.. korang dikira KHIANAT pd ekonomi Islam pd masa kafir sedang memburu kita utk dimusnahkan!

Anonymous said...

Kita juga berharap produk Melayu Islam Bumiputera boleh lawan harga dan beri promosi harga murah..

Utk bahagian service jgn mahal harganya..jadi kita sama sama berjuang.....

Anonymous said...

Aku dah start beli sayur kat tepi jalan.sblm ni aku slalu beli kat NSK.Dgn boikot ni aku nak "say bye..bye" pd NSK....tiada lg shopping di NSK.

Anonymous said...

mahal Cina kita boleh accept? org Melayu mahal sekupang due kita bising2.. alahai bro kalau mahal sikit kita niat je hasil tu sbg sedekah utk dia bayaz zakat ke.. buat umrha ke.. xpyh ko nk halusi sgt bab harga. of course lah Cina boleh kais harga rendah sbb mreka PEMAIN dlm ekonomi. sepak terajang mreka yg aturkan.. jnji service dn produk bagus.


bg yg suka hentam proton.. skrg sederlah at least ada juga produk Islam.. buat kereta.. seribu dlm satu dlm dunia org Islam bikin kereta.

Tp malang org melayu xsedar diri..kutuk proton mcm nk mapos2. sedangkan Cina kita bukan PEMAIN dlm industri kereta.. kita masih rendah volume mcm mana nk hasilkan murah2 klu pasaran kecil... mcm tu jgk kes peniaga2 runcit Melayu..

Anonymous said...

BBC! ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR!

Anonymous said...

boikot sampai cino kojol, nak jadi apa jadilah....banyak akhbar berbahasa inggeris tulis macam2...aku tak peduli...pergi mampos...ABC 100000x...Allahhuakbar.....millionX

Anonymous said...

Ini kali lah Melayu bangkit meranapkan dominasi ekonomi Cina.

Semoga kerajaan pusat dan UMNO tidak lagi memberi tender kepada syarikat Cina yg nyata sudah belot dan khianat pada bangsa Melayu dan UMNO.

Ingat Stanley Thai itu adalah Setan Taik.

Anonymous said...

G sb buluh,,, 8km je,,, bAnyak wshop melayu

Anonymous said...

setuju..aku pon dah stat boikot semua kedai cina..kita ranapkan perniagaan mereka..kita tolong usahawan melayu n bumis..