Thursday, September 19, 2013

CALON MUDA MT UMNO PILIHAN GAP.. IDRIS HARON !


walaupun ekspektasi untuk melihat ketua menteri melaka ini masuk gelanggang ketua pemuda tak tercapai, namun pengumumannya mahu mengekalkan MT adalah dialu alukan.

kualiti melayu seperti idris haron perlu ada ramai dalam barisan MT.

beberapa lagi nama MT PILIHAN GAP akan diumumkan selepas ini.

islam dan melayu perlu ada dalam kamus .

yang tak tetap pendirian, flip flop, liberal boleh jalan.

7 comments:

Anonymous said...

ASALKAN BUKAN BANGSATWAN

ABH..ASALKAN BUKAN HISHAM@AMARAN
BESOK AMARAN LUSA AMARAN TULAT AMARAN MINGGU DEPAN AMARAN PERGI BERAMBOSLAH MENTERI AMARAN NI PTUII

Anak Lenggong said...

UMNO harus berjihad memperjuangkan amanah dan aspirasi, Ekuiti atau pegangan orang Melayu dan bumiputera perlu ditingkatkan. Ianya perlu sejajar apa yang telah dilancarkan Najib baru2 ini iaitu dengan lima fokus pemerkasaan yang diberi bermula dengan Mendaya Modal Insan Bumiputera, Memantapkan Pemilikan Ekuiti Bumiputera dalam Sektor Korporat, Memperkukuh Pemilikan Aset Bukan Kewangan Bumiputera, Memperhebat Keusahawanan dan Perniagaan Bumiputera dan Memantapkan Ekosistem Penyampaian Perkhidmatan.
Sama lah juga dengan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM) yang baru dilancarkan cuba memberi asas supaya hal-hal fundamental dalam konteks keMalaysiaan disuburkan seperti Bahasa Melayu, etika dan nilai dan identiti nasional tetapi dalam masa yang sama proses didalam pengilmuan dan pendidikan dari sumber global harus seiring dijalankan supaya Malaysia tidak ketinggalan dalam bidang sains dan teknologi.
Didalam masa yang sama UMNO perlu juga membariskan saf kepimpinan nya dengan tokoh-tokoh agama. Golongan agama perlu diberi tempat yang sewajarnya. Jangan biarkan ruangan ini berada didalam kekosongan sebab akan ada segolongan orang yang pandai cakap macam orang agama, orang yang berpakaian dan berketerampilan macam orang agama dan menjadikan aktiviti agama dan kebajikan sebagai alat untuk agenda tersembunyi mereka. Sama saperti pemimpin PAS yang menjadikan agama sebagai alat untuk populariti diri semata-mata; bagi mencapai matlamat jangka pendek dan jangka panjang mereka. Rakyat tidak menolak sebarang perubahan tetapi setiap perubahan itu perlu lah seiring dengan agenda ummah. Bukan agenda peribadi atau agenda berasas fahaman mengikut aliran pemikiran sempit yang dipegangi. Sila amal apa yang kita hendak amal; selagi ia tidak bertentangan dengan roh al-Quran dan roh al-Hadis. Wujudkan sikap saling menghormati apa yang dipegang dan diamal oleh orang lain. Wujudkan rasa kasih sayang dan sentiasa bersangka baik di antara kita.
Memang kita tidak nafikan sebagai manusia tetap ada kelemahan tetapi baiki lah ia secara berhemah serta akui kesilapan dan berani membuat pembaikan Berasaskan kepada rasa ukhuwah persaudaraan Islam. Ibarat memukul ular. Ular mati. Tanah tak lekuk. Galah tak patah.
Sesungguhnya masih terdapat golongan pejuang yang ikhlas dan beragama didalam UMNO, Walaupun apa yang berlaku, samada mereka dihargai ataupun tidak mereka ini akan terus berada didalam UMNO. Mereka terus bersama dengan UMNO bukan kerana UMNO. Mereka terus bersama dengan UMNO kerana semata-mata atas kepentingan dan kemaslahatan ALIF, BA dan TA. Dan mereka lakukan itu semata-mata untuk mendapat reda Allah SWT. Marilah kita jadikan UMNO laksana sebuah hamparan sejadah yang luas untuk kita himpunkan sebanyak mungkin pahala bukannya dosa.
Semoga Allah sentiasa memberi kita petunjuk ke jalan yang lurus. Jalan yang akan membawa kita ke arah kecemerlangan. Kecemerlangan di dunia. Kecemerlangan di akhirat. Justeru, marilah kita jadikan UMNO sebagai asbab untuk kita bertambah dekat dengan Allah SWT Isyaallah.

Anonymous said...

IDRIS HARON TELAH MELETAKAN KEWARASAN MELBEHI KEGELOJOHAN. SEMUGA BELIA BERJAYA, INSYAALLAH.

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. mana-mana pencalonan pejuang Islam/Melayu yg. BERANI dan TULEN, seperti zaman KEMERDEKAAN dulu!
Asal BUKAN satu lagi Melayu/Islam LIBERAL, yg. dah cukup MEROSAKKAN perjuangan amat BERANI Islam/Melayu, terutamanya lawan MUSUH-MUSUH Islam/Melayu dari puak Satanisme Kristian Zionis DAPSYAITAN/PKR! Patutnya setiap pemimipin UMNO MUDA dihantar bercuti di kpg-kpg., terutamanya golongan elit, termasuk di rumah panjang, sekurangnya seminggu, dan hidup betul-betul cara kpg (bukan dilayan spt. Tuan) - baru mereka bakal paham kesempitan hidup umat Islam/Melayu dan bumiputera lain yg. miskin, dan turun balik ke bumi, dari percutian elit di hotel lima bintang atau London/Paris dsbnya. Saya pernah melawat kpg-kpg, termasuk rumah panjang, air dari telaga bercacing pun, terpaksa mereka guna!

Golongan Melayu/Islam LIBERAL, yg. pikiaq mereka tu 'intelektual' (pala-hotak mereka - kalau makan SAMBAL BELACAN orang Melayu kampung, pasti TUMBANG 'intelektual' PENIPU mereka!) dah cukup MEROSAKKAN perjuangan amat BERANI Islam/Melayu, terutamanya lawan MUSUH-MUSUH Islam/Melayu dari puak Satanisme Kristian Zionis DAPSYAITAN/PKR!

Skrg. makin galak si PENGKHIANAT Islam/Melayu LIBERAL dlm. UMNO, nak menguasai UMNO! Golongan LIBERAL Islam/Melayu memang PENJAHANAM agama, bangsa dan negara. Kerana mereka sudah TAKSUB dgn "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si Barat-Zionis! Kononnya falsafah dan undang-undang Barat-Zionis yang 'terbaik' (pala hotak si KAPIR SATANIS Barat-Zionis PENIPU ini!), di mana wang, kebebasan seks termasuk homoseksual/pelacuran/pornografi/kehamilan luar nikah (termasuk kanak-kanak), dadah, alkohol dan perjudian – yg. akan terus MENJAHANAMKan akhlak dan akidah umat Islam/Melayu! Bakal kita jadi Bumiputera Islam MEREMPAT Palestin/Singapura!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

BatuBara said...

GAP tiga menteri besar ini memang terbaik:Menteri Besar Kedah
Menteri Besar Melaka
Menteri Besar N 9

Anonymous said...

Sokong.

Anonymous said...

Idris Haron dan Zahid Hamidi sama je tegasnya. Kalau rasa nak lentur dia orang ni ke depan ke belakang.......go head, gostan....sorryla korang salah orang.

Sokong !!!!