Wednesday, September 18, 2013

CINABENG NI PUNYA PASAL, 1 JUTA PENDUDUK TAKDE AIR ! LAHABAU CINABENG


Sepasang suami isteri didakwa di Mahkamah Sesyen, di sini, semalam, atas 30 tuduhan mencemarkan Sungai Selangor, yang menyebabkan hampir sejuta pengguna di Lembah Klang mengalami gangguan bekalan air, akhir bulan lalu.

Ng Kim Bok, 55, dan isterinya, H’ng Soo Chiew, 56, masing-masing menghadapi 30 dan 20 pertuduhan mengikut Akta Alam Sekeliling 1974 dan Enakmen Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) 1999.

Pasangan itu menghadapi 20 pertuduhan sebagai pemilik dan pengarah Muhibbah Mok Sdn Bhd dan Ng Kim Bok Realty.

Kim Bok menghadapi 10 pertuduhan lagi sebagai pemilik dan pengarah Muhibbah Mok Workshop.

Mereka didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 24(1), 25(1) dan 34B(1)(a) Akta Alam Sekeliling dan Seksyen 41(4) dan 79(1)(d) Enakmen LUAS.

Kedua-dua tertuduh didakwa melakukan kesalahan melepaskan bahan buangan terjadual SW 311 iaitu minyak di atas tanah dan dalam sungai tanpa lesen, melupuskan buangan terjadual tanpa kelulusan Ketua Pengarah Alam Sekeliling serta mengambil air dari sumber air tanpa kelulusan Pengarah LUAS.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu antara jam 9.50 hingga 11.40 pagi di premis di Sungai Gong, Lot 35222, Sungai Bakau, Bandar Kundang, Gombak.

Pasangan itu mengaku tidak bersalah selepas semua pertuduhan dibacakan terhadap mereka dalam bahasa Mandarin oleh jurubahasa di hadapan Hakim Mohammed Mokhzani Mokhtar.

33 comments:

Anonymous said...

cinabeng ni mana ada insaf... pentingkan diri dan fikir keuntungan saja! duit..duit....duit..

sekalang..lu buat..lu tanggung! kalau didapati bersalah.. segala kerugian semua penduduk dan peniaga lembah klang, dia mesti tanggung!!!! beku aset dan jual semua harta benda dia semua sekali bayar denda!!

Anonymous said...

peguam2 dap dan pkr semua dah bersiap sedia dah tu nak bagi pembelaan tanpa bayaran. laki bini tu tak kan takut punya ...

kalau kena denda pun mungkin takkan sampai RM1 juta atau penjara 10 ke 20 tahun pun. Lepas tu nanti diorang buat lagi ...

kat Kelantan budak Melayu curi duit RM1 aje kena penjara 10 tahun.

Anonymous said...

Tolong check latarbelakang dua ekor nie, kut-kut depa nie ada sangkut-paut dengan orang politik Selangor, PKR ker atau DAP kot. Kalau tidak kenapa depa boleh beroperasi begitu lama tanpa ganguan dari penguatkuasa. Maklumat tunjuk yang majlis penbandaran banyak kali bagi saman, amaran, tapi tak jugak tutup operasi. Depa ni kebal....sapa yang bagi mereka kekebalan tu? Kena trace dan kabar kat rakyat.

Anonymous said...

Barisan loyar pakatan mmg bersedia dah...mmg pakatan neh pembela penjenayah dan mangkok jamban yg melanggar undang2 negara...

Kalo pakatan yg mmrintah Malaysia,,mau Malaysia jadi cam negara koboi...undang2 di tangan depa...puak depa bole wat apa saja..tapi yg bukan puak depa mampoih la..puak cinabeng dan pas jgn prasan la...lu cume bole jadi pengesat kaki saja..

Anonymous said...

Bahasa Mandarin...?
Dasar pendatang tak tahu diuntung..!!!!

Anonymous said...

CinaBeng skrg byk yg nk bunuh diri sbb duit punya pasal. Cina bangsa KEJAM. Melayu ada jgk kejam tp adatnya Melayu waras tk bunuh anak, wpun mak bapak makan pasir.

CinaBeng xboleh tahan bila duit tkde, mereka ego angkuh dr mntk tlg krjn, justeru kebongkakan Cina Beng trhadap melayu snggup mereka BUNUH ANAK dan BINI, bunuh DIRI dgn bakar arang dlm rumah.. bg lemas dgn asap.

Akhirnya anak mereka umur 7 tahun mati.. mereka tk mampos.. bangsa Babi Cina ini sgt Zalim, mereka tk kasihankan anak hanya krn WANG.

Kita Melayu, sanggup gadai darah utk anak kita.. biar bapa atau ibu mati tp anak kita mahu hidup..tp berbeza dgn CinaBabi.. mereka bangsa kejam. Anak yg xdberdosa jd mangsa ketamakan, dan WANG.

Skrg, krn mereka rasa 'bijak' catur politik, mereka dihimpit kesengsaraan.. Melayu sudah boikot Cina, Cina sudah mau mampos skrg di mana2 skrn Bisnes teruk.

Itulah pengajaran buat bangs BabiCina ini. mereka tamak dan angkuh.. mereka akan terseungkur.. mereka akan kalah dan LOOSER di atas tanah Melayu ini..

* Sedih atas kematian anak umur 5 tahun Cina di Petaling Jaya semalam.. bangsa ZALIm CinaBabi ini anak pun mereka gamak bunuh krn WANG, apakah kita bangsa lain dr mereka akan di bela jika berkuasa??

Anonymous said...

warganegara MALAYSIA ke tu ?
ada Mykad ke ?
dah tua nak mampos pun bahasa Malaysia tak fasih lagi ...


Anonymous said...

antara syarat untuk mohon jadi warganegara dinegara Eropah seperti German,Belanda .. atau USA atau Australia ... MESTI LULUS UJIAN BAHASA KEBANGSAAN MEREKA !!

Anonymous said...

Dulu depa duk perjuangkan kalau tak kredit BM bleh masuk IPG, tapi kita tak bagi.. tak kisah laa yg hang cuma nak ngajaq Bahasa Mandarin aja pon

Hang tak kredit, camna hang jadik org MSIA?
CAmna hang nak ngajaq kat sekolah kalau BM pun tak kredit..

KAlau hang servis dlm gomen, hang kena cakap jugak dgn bangsa lain..

ReentryCapsule said...

Nama company tak boleh blah MUHIBBAH.Tapi makan babi tak ingat punya.SIAL punya cina

Anonymous said...

Cinabeng jantan tu sebijik mcm BABI betul.. kuat makan BABI kot smpai rupa dh perangai haloba macam BABI.

Cina dgn BABI xboleh dipisahkan!

SHAME ON U ALL PORK-CHINESE!! PENDATANG!!

Anonymous said...

Manusia yg tak tahu Berbahasa Melayu ini tak akan tahu menghormati orang lain,Baginya Bangsa dan Bahasa dia yg terbaik sedangkan dia lupa di mana dia duduk.Patutlah dia di ajar bagaimana menghormati orang lain.

Anonymous said...

Beri hukuman yang berat dan sumbat dalam penjara. Muka tak tahu malu.

Anonymous said...

Perkataan paling sesuai- GAMPANG.

Anonymous said...

Yang mendapat kesusahan dari aktiviti mereka adalah rakyat
Selangor. Ada PKR, DAP, PAS dan BN. Jika peguam bela membela mereka ini bermakna peguam merestui operasi jahat mereka.

Anonymous said...

Betul kata Anon Sept 19, 2013 at 12:54 AM.

Yang peliknya banyak kali kena sama tapi masih beroperasi?? Macam mana boleh jadi macam tu??

Siapa di belakang mereka??

Anonymous said...

Betul kata Anon Sept 19, 2013 at 12:54 AM.

Yang peliknya banyak kali kena saman tapi masih beroperasi?? Macam mana boleh jadi macam tu??

Siapa di belakang mereka??

Anonymous said...

Msia ni ada undang2 tapi takde pelaksanaan itu sebab sijamban 2 ekor ni lepas!

Anonymous said...

Dasar pendatang haram jadah, mereka buat onar, Melayu kena maki. Fuck you cinabeng, kenduri aku tak air gara2 sialan cinabeng ni punya pasal.

Anonymous said...

Dibelakang mereka ialah kerajaan negeri PR...takpe la rakyat selangor takde air manjang atu terminum air disel janji undi PR telus... ptuiii!!!!

Anonymous said...

dalam bahasa mandarin? malaysian ke? jahanam punya pemakan babi!!!

Anonymous said...

dalam bahasa mandarin? malaysian ke? jahanam punya pemakan babi!!!

Anonymous said...

TAK ADA AIR PUN TAKPE..MINUM AIR DISEL PUN TAKPE..JANJI PEMBANGKANG YANG TELUS MEMERINTAH.. PTUIII!!!!

Anonymous said...

don't worry la.....gerenti lepas punya.....lain la kalau MELAYU,,alamat kedalam la....

anti-malaun said...

Tak dak pulak DAPpigs dan PR melalak. Mentang2lah yang buat khianat tu bangsa depa jugak. Cuba kalau yang buat dajal tu kulit sawo matang...confirm babi-babi dan anjing-anjing tu dah melalak sampai suroh tubuh RC....

Anonymous said...

Slangor dap ramai,mreka dah buat sungai n slgr ni mcm mak bpak dorg punye plak dah!

Slumb3r said...

Apesal anon x letak nama? Takut ke?

Anonymous said...

si Cina tuanpunya bengkel yg. buang minyak ini, menyalahkan PEKERJANYA dan pihak luar - tak ke BANGSAT betul si SAMSENG (di syaki dr. GENG KONGSI GELAP CINA) ini!

Saya syak dia ini si SAMSENG CINA DAPSYAITAN/PKR yg. nak SABOTAJ Hari Kemerdekaan TERCINTA Tanah Melayu kita ini dan juga sy-sy. BUMIPUTERA Islam/Melayu seperti Alam Flora Sdn. Bhd. dan Puncak Niaga Holdings Bhd. Juga disyaki, ini dilakukan oleh GENG KONGSI GELAP CINA, yg. amat benci Islam/umatnya!

Sila lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130831/dn_19/Alam-Flora-nafi-terlibat-minyak-diesel-tumpah, Alam Flora nafi terlibat minyak diesel tumpah:

KUALA LUMPUR 31 Ogos 2013 - Alam Flora Sdn. Bhd. menolak dakwaan yang mengaitkan syarikat pengurusan sisa pepejal itu dengan kes tumpahan minyak diesel terpakai di Sungai Gong, Rawang dekat sini semalam.

Ketua Pegawai Eksekutif Alam Flora, Mohd. Zain Hassan berkata, bengkel penyelenggaraan lori sampah yang dikatakan punca tumpahan minyak itu sehingga mencemarkan Sungai Selangor bukan milik atau mempunyai kaitan dengan syarikat berkenaan.

"Alam Flora telah dimaklumkan tentang penyebaran maklumat melalui Facebook, Twitter, khidmat pesanan ringkas (SMS), mesej serta paparan blog yang tidak bertanggungjawab dengan mengaitkan Alam Flora sebagaipunca kepada pencemaran minyak diesel terpakai di sungai berhampiran kawasan Rawang yang berlaku semalam.
"Kesan pencemaran tersebut mengakibatkan pemberhentian operasi rawatan air hingga menjejaskan bekalan air bersih di Petaling, Kuala
Lumpur, Klang/Shah Alam, Gombak, Hulu Selangor, Kuala Langat and Kuala Selangor," katanya dalam kenyataan di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Nanti korang tunggu ada la musibat2 Pakatan Runtuh bagi komen standard boneka yg berbunyi - ini semua UMNO/BN punya salah, padan muka korang undi lagi UMNO/BN pemimpin rasuah, korup dan macam2 lagi la.

Anonymous said...

sumbat dalam penjara, bagi minum air sungai yang depa cemar tu...

Anonymous said...

Muka pun serupa babi

Anonymous said...

hahahah....luas itu dikendalikan oleh kerajaan selangor dan bukan syabas....jadi siapa yg sebenarnya yg ambil tindakan terhadap pesalah....well done selangor...!

Anonymous said...

Anon Sept. 19, 2013 at 1:32 AM
Lain padang lain belalang. Kat M'sia, kerayakyatan pendatang diberi secara pukal dikenali JUS SOLI - Lulus dulu baru belajar bahasa kebangsaan. Bila dah lulus, mereka lupa ttg perjanjian itu, mula menggunakan keistimewaan sebagai warganegara mencari kekayaan, mengumpul harta, bersekolah di SRJK, memonopoli ekonomi. Pemimpinya pula dari dulu hingga kini sibok menghasut utk mengambilalih kuasa dari bumiputranya. Bahasa kebangsaan.... sampai mamposs pun tak fasih.