Saturday, January 25, 2014

AL FATIHAH : BLOGER GAP DAN PEMBACA UCAPKAN TAKZIAH KEPADA KELUARGA DATO HARON TAIB.


al fatihah kepada keluarga dato haron taib.

semoga perjuangan arwah YANG TETAP KONSISTEN MEMPERTAHANKAN KALIMAH ALLAH hak eksklusif umat islam diperjuangkan saki baki pendokong pas.

4 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Walaupun saya bukan orang PAS namun sebagai saudara Islam, saya terpanggil untuk mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Dato' Haron Taib. Semoga tabah menghadapi kehilangan insan tersayang.

Tidak kiralah seseorang itu berasal daripada parti mana pun, kerana yang penting ialah Allah swt, Rasulullah saw dan Islam. Parti tak penting, yang utama ialah agama.

Semoga perjuangan Allahyarham Dato' Haron Taib mempertahankan kesucian kalimah Allah akan mendapat ganjaran baik dari Allah swt. Semoga Allah juga akan mempertahankan beliau dari azab dan mengurniakan tempat kepadanya bersama-sama orang-orang yang beriman.

Semoga kita mendapat iktibar. Janganlah kita melampaui batas mengejar pengaruh politik dunia sehingga tergamak melangkau batas agama. Dunia ini hanya palsu dan sementara semata. Tanyalah diri kita yang mana patut kita pertahankan, dunia atau akhirat???

Tiap manusia pasti akan menyusuli Allahyarham jua, jadi sebelum terlambat, janganlah kita berdegil lagi, insaflah dan kembalilah ke pangkal jalan.

anti kominis dan DAPpigs said...

Al-fatihah....hilang lagi sebuah permata yang berkilauan dari parti hamPAS tu.

Kebanyakan yang tinggal ialah keldaian2 DAPpigs dan P'Gay'R. Ada lagi ke pemimpin kat dalam hamPAS tu yang lantang memperjuangkan keaggungan kalimah Allah SWT dari dipalit oleh golongan keristus yang semakin kurang ajar sekarang ni??????

Anonymous said...

inilah satu2nya ulamak pas yg benar2 memperjuangkan islam... keseorangan mempertahankan kalimah Allah swt dari disyirikan.. takziah buat keluarga Allahyarham...

nasirwise said...

MAT SABU WAJAR MENJADI KETUA DEWAN ULAMAK PAS PUSAT.

AlFatihah. Datuk Harun Talib, Ketua Dewah Ulamak PAS Pusat meninggal dunia awal Sabtu (12,17am) di sebuah Hospital di Kuala Terengganu. Allahyarham dikatakan menghadapi masalah kencing manis. Allahyarham meninggalkan seorang balu dan 5 orang anak dan pengikut PAS yang ramai. Orang Melayu termasuk UMNO pun menyenangi Allahyarham khasnya di dalam isu Kalimah Allah. Beliau salah seorang pemimpin PAS yang menentang penggunaan Kalimah ALLAH oleh agama lain walaupun pendirian rasmi PAS sebaliknya.

Dengan pulangnya ke Rahmatullah Allahyarham Datuk Harun, maka tinggallah UMNO dan NGO NGO Melayu Islam dan peminpin/ahli PAS sahaja yang akan meneruskan perjuangan Kalimah Allah ini. UMNO kena kerja lebih kuat kerana rakan dari pihak musuh politik telah tiada lagi.

Dengan pendirian rasmi PAS dan keakraban pemimpin PAS dengan pemimpin DAP dan PKR, wajarlah jawatan Ketua Ulamak PAS diberikan kepada Mat Sabu yang juga merangkap Timbalan Presiden PAS. Mat Sabu juga berpendidikan tinggi dan berpengalaman luas di dalam pentadbiran dan perang saraf dengan UMNO.

Allahyarham Datuk Harun Taib telah selamat dikebumikan jam 11 pagi Sabtu 25 Januari 2014 dan lebih 5000 kenalan memberikan penghormatan kepada Allahyarham. Datuk Seri Khir Jamil Baharom dan Datuk Aziz Abd Rahim mewakili Kerajaan. PM sendiri mengutuskan ucapan takziah yang teramat sangat.

AlFatihah kepada pejuang tegar