Monday, March 17, 2014

634 RUNWAYS ATAU LANDASAN PENDARATAN PESAWAT 777 YANG MUNGKIN BOLEH MEMBANTU PENCARIAN !


melihatkan kepada pendedahan terbaru bahawa pesawat MH370 melencong.

research daripada luar TELAH MENGENALPASTI hampir 634 landasan untuk pesawat mendarat.

634 kawasan runways ini mampu menampung kapal pesawat sebesar boeing 777 untuk untuk melakukan pendaratan cemas..


lihat pada foto di atas..

TITIK MERAH ITU ADALAH KAWASAN RUNWAYS YANG DIKENALPASTI BOLEH MENERIMA PENDARATAN PESAWAT SEBESAR BOEING 777..

CADANGAN AKU KEPADA KERAJAAN, APA KATA CARI PESAWAT INI KAT 634 TITIK RUNWAYS INI !

selama 10 hari pencarian di laut tidak membuahkan hasil..
sekiranya pesawat itu terhempas ( nauzubillah) sudah pasti akan ada benda yang terapung dan cebisan rangka pesawat yang terapung.

namun hingga ke hari ini teori ini ternyata gagal.

berkemungkinan kah pesawat ini telah DIDARATKAN ?

didaratkan di mana ?

carilah di 634 kawasan titik pendaratan di atas..

KLIK SINI

24 comments:

Anonymous said...

Dah lbih seminggu...kalo ade konspirasi..tempuh tu cukup untuk ubahsuai rupe kapalterbang tuh...

Rakyat biasa said...

Saya rasa pencarian pesawat tu patut di hentikan sekarang . Pembelanjaan pencarian tu bukan murah . Mungkin mencecah ratusan juta ringgit . Maaf .... tapi saya rasa pesawat tu ada dalam lautan dan penumpang nya sudah meninggal . Saya juga rasa pesawat itu tak kan di jumpai sampai 50 tahun .

Unknown said...

BENAR KAH ADA NEGARA TG TURUT SERTA DLM MISI PENCARIAN SEBENARNYA TAU RADAR MEREKA ADA MENGESAN KEHADIRAN N\MH 730 ,TAPI SAJA BUAT BUAT TAK TAU? .YA ALLAH RAJA SEKELIAN ALAM ,YA RABAL ALAMIN. HAMYA KUAS MUJUA YA ALLAH YG DAPAT MENGEMBALIKAN PESAWT MALANG INI

Anonymous said...

Cam bodoh pi cari kat laut hindi tu. Layan je la tuntutan siperampas biol tu

Unknown said...

CNA Singapura penghasut media celaka.

1. Channel News Asia hari ini menghebahkan negara cina menghentam kerajaan Malaysia kerana melambatkan hasil pencarian pesawat. Terlalu zalim si cina puaka ni. CNA menyiarkan seorang cina lelaki mereka tak mahu buat business di Malaysia. CNA kata lagi kerajaan Malaysia akan kena bayar wang beribu-ribu juta kepada Negara yang diminta pertolongan.

2. Semalam CNA siarkan agensi Xinghua kerajaan Malaysia sudah membuang masa berharga dan resources dalam satu minggu.

3. Semalam juga CNA siarkan tajuk Menteri Undang-undang dan Dalam Negeri Singapura Shanmugam “Seorang professional mesti ada akal yang pintar dan kerjasama yang rapat”. Ini menyindir pendirian kapten zaharie. Shanmugam memberi kenyataan yang patut diambil berat oleh semua masyarakat berkerjaya.

4. Straits Times Singapura Karamjit Kaur kata PM Najib menyembunyikan banyak matlumat.

Media di Singapura nampaknya lebih suka memburuk-burukkan kerajaan Malaysia.

Tapi hanya satu artikel oleh Reme Ahmad saja yang memberi kepujian kepada Hishamuddin kerana keberanian beliau menjawab soalan yang memeraskan dan menindas kerajaan Malaysia.



Anonymous said...

Saya tambahkan lagi persoalan pecah minda utk anda semua...

1. Siapakah yang membayar kesemua kos jutaan utk SAR itu?

2. Apakah natijah yang bakal diperolehi oleh kesemua 26 negara yang join SAR ?

3. Apakah kerugian semua 26 negara itu jika SAR itu gagal?

4. Mengapa terlalu ramai yang join sebuah SAR, sedangkan isi kapal tak membawa kesemua penumpang bagi setiap 26 negara pun ??

5. Siapakah yang panggil kesemua 26 negara utk SAR ??

6. Apakah sebenarnya yang mendorong mereka join SAR tersebut?

7. Jika SAR ini berpanjangan, maka sudah pasti ada satu tarikh pasti utk ia dihentikan... agak-agak, bilakah ia akan dihentikan??

8. Jika ia dihentikan, maka apa yang akan terjadi??

9. Andaikata MH370 langsung tidak ditemui, kesemua negara yang join SAR pasti akan tuntut kerugian. Daripada siapa mereka harus tuntut?

10. Jika tuntutan dibuat, apakah dan siapakah yang bakal menampung kos tersebut?

11. Mungkinkah perang akan tercetus jika SAR gagal?

12. Andaikanlah, perang tercetus.... siapa yang untung dan siapa yang rugi ??

Amaca.... pecah minda tak?

Terima kasih kepada pihak Astro Awani. Soalan yang bijak, namun jawapan drpd Dato Hisham itu adalah buah pelepas....

Anonymous said...

Bah. pertama:

Sekarang, si CIA dan ‘pakar-pakar‘ Barat-Zionis lain, buat teori MAS mungkin dirampas ke tempat lain pula, di Kepulauan Andaman di Teluk Bengal, ke arah Pakistan, Iran, Afghanistanlah , Asia Tengah dan sekrg. ke barat Perth pula, mcm-macm lagi!

Saya syaki ini cubaan CIA nak mengalih perhatian dari DIEGO GARCIA di tengah Lautan Hindi – saya syaki MAS telah dibawa dari Diego Garcia ke arah ini! ATM mesti dptkan maklumat tarikh bila radar mulanya dikesan, kalau betul MAS menuju ke Kepulauan Andaman dari awal lagi, dan kononnya terhempas di Teluk Bengal (yg. juga terletak di Lautan Hindi.

Saya mengesyaki Pangkalan Tentera Udara Amerika Syarikat di Diego Garcia (yg. disyaki diketuai CIA-MI6-Mossad-NATO), yg. terletak di Lautan Hindi, mungkin terlibat dlm. TERORISMA dajal ini - lihat di - http://www.mazidulakmal.com/2014/03/cabal-times-dedahkan-tentang-diego.html , CABAL TIMES DEDAHKAN TENTANG DIEGO GARCIA DAN MH370 , Khamis, Mac 13, 2014; http://darah-satria.blogspot.com/2014/03/agenda-tersirat-disebalik-rampasan.html, Agenda tersirat disebalik rampasan pesawat MAS MH370 Thursday, 13 March 2014 ; dan http://musramrakunman.blogspot.com/2014/03/misteri-kehilangan-mh370-us-navy-dalang.html, Misteri Kehilangan MH370: US Navy Dalang?, 16 March 2014!

Lagipun, hairan betul media-media besar Barat-Zionis terutamanya CNN, tak lansung bangkitkan kenapa pengkalan militari US di Diego Garcia ini, dgn. sistem satelit yg. pasti amat canggih, tak dapat kesan lansung MAS kalau kononnya melintasi Lautan Hindi ke Kepulauan Andaman, dari awal lagi! Sedgkn tentu pengkalan militari ini akan memantau seluruh Lautan Hindi utk. kemungkinan ia disasarkan ‘teroris’ melaui laut atau udara, termasuk melalui peluru berpandu (yg. takkan ada radar pun). Tapi CIA/Pentagon sebelum ini tahu pula MAS dah ‘terhempas’ di Lautan Hindi – sekarg. dah nafi pula! Lihat di di http://maelpengerang.blogspot.com/2014/03/mh370-prayformh307-kenapa-satellite.html, Kenapa Satellite Amerika Gagal Kesan MH370? , March 15, 2014; https://www.facebook.com/PeopleForTrueRuleOfLaw/posts/10203269067105644, A MILITARY HIJACK BY AMERICAN AWACS PLANES (over patent rights owned by a Rothschild)?; dan http://www.abovetopsecret.com/forum/thread1002237/pg1, Diego Garcia “Island Paradise or Torture Chamber?”, Mar, 13 2014.

Disyaki CIA dah PANIK tentang pendedahan Diego Garcia dlm insiden ini! Lihatlah nanti CIA-MI6-Mossad-NATO disyaki akan menyalahkan “pengganas Islam” atau pilot Islam/Melayu kita, melalui teori Teluk Bengal ini!

Dan lihatlah 20 ahli-ahli Navy Seal yg. kononnya membunuh 'Osama bin Laden' (al-Qaeda sebenranya dicipta CIA-Mossad) pun dah mati; - lihat di http://topinfopost.com/2013/06/21/over-20-seals-who-killed-osama-bin-laden-now-dead, Over 20 SEALs Who “Killed Osama Bin Laden” Now Dead, By DNA , June 21, 2013! Navy Seal ini isyaki dibunuh CIA-Mossad sendiri supaya tak bocor rahsia - walau tentera/ejen mereka sendiri!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Teori ‘hijacking’ MAS oleh Barat-Zionis di pengkalan tentera laut US di Diego Garcia ini tak mustahil dgn. teori "military remote control" utk. kapalterbang - lihat di http://21stcenturywire.com/2014/03/16/the-case-of-malaysias-missing-airliner-mh370-part-two/, The Case of Malaysia’s Missing Airliner MH370 – Part Two, March 16, 2014, By Shawn Helton; dan http://medantempurkedah.blogspot.com/2014/03/panass-mh370-bekas-cia-kutuk-malaysia.html, PANASS #MH370 !! BEKAS CIA KUTUK MALAYSIA & MENGAKU AGENSI PERNAH HIJACK PESAWAT TANPA DI KESAN !!,,17 March 2014.
Juga kerana si Barat-ZIONIS, termasuk di bawah si DALANG-DUA-MUKA, yg juga kuat penyokong Yahudi Zionis, Obama, asyik menyerang dan membunuh umat Islam sesuka hati, dlm pembunuhan beramai (GENOCIDE) di Dunia Islam yg. kaya minyak-gas (lihat http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=40983, Repost: Obama’s Sodomite Past Comes Back To Haunt Him, By Wayne Madsen on January 8, 2012 - kalau berita ini tak benar, tentu Obama dah SAMAN)!

GENOCIDE ke atas umat Islam ini adalah melalui PENJAJAHAN terus, penggunaan Drone atau bom kimia, atau menggunakan pengganas al-Qaeda atau mana-mana “pengganas Islam” yg. sebenarnya dicipta Barat-ZIONIS sendiri - untuk tujuan MENJATUHKAN Islam/umatnya dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN Barat-Israel, ke atas Dunia Islam/Dunia Ketiga, yg. kaya minyak-gas-mineral, yg. bermula dr. Palestin, hingga ke Afghanistan, Iraq, Libya (Obama bersorak apabila Allahyarham Pres. Ghaddafi disula oleh ejen Mossad!), Syria, Mali, Somalia, Yemen, Pakistan, Mali, Nigeria, Republik Africa Tengah dsbnya (lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013; dan http://www.presstv.ir/detail/2013/09/15/324167/excia-agent-911-lies-big-and-tragic/, Ex-CIA agent: 9/11 lies bigger than already known, Sep 15, 2013; dan http://www.spingola.com/diego_garcia1.htm, Diego Garcia Swept Clean & Sanitized, By Deanna Spingola, October 10, 2007).

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Maklumat terbaru. #MH370 kemungkinan berada di Pulau We, Indonesia??

Anonymous said...

BETUL BRO, BANYAK AIRPORT TERBIAR DI KBANYAKAN NEGARA.

Anonymous said...

TOLONG! CARI PESAWAT MH370 DI ISRAEL! AKU BARU TERMIMPI PASAL PESAWAT MH370 ITU TERHEMPAS TIADA SEORANG PUN YG HIDUP...IANYA DIKAWASAN HUTAN BUKIT.. DITEMBAK JATUH OLEH TENTERA ISRAEL APABILA PESAWAT MH370 MEMASUKI RUANG UDARA ISRAEL.......! MEREKA TELAH MERAHSIAKAN KEJADIAN INI..

Anonymous said...

soalan syok sendiri....sendiri jawaplah....

Anonymous said...

kapal terbang peranchis hilang dilautan selama lebih dua tahun baru jumpa.
singapork tak nak citer ke....

Anonymous said...

SUMa INFO DAN RAHSIA MESTI ADA BACKUP DAN DISIMPAN UTK RUJUKAN PERLU DICARI DIMANA DISIMPAN.

Anonymous said...

Makcik Sambal Bleacan, tulisan kau boringlah!!!

Anonymous said...

Sepatutnya semua rakyat yg dh mdpt kmakmuran d negara ini mlahirkn ksyukuran dgn mnunjukkn taat setia n mpertahankn negara dr serangn fizikial, emosi, mental, politik, kewangn n cubaan mjatuhkn kredibiliti negara. Amat buruk kelakuan mrk yg mngaku warganegara n mdpt faedah dr negara ini tp x mpertahankn negara sdr. Msia x pernah mburukkn spore tl mrk swenang2nya mhina msia mggunakn jurucakap proksi drp pmimpin india biasanys. Strategi yg sama dguna dap mggunakn karpal sing sbg jurucakap proksi mrk.

Anonymous said...

Saya pernah melalui kawasan dimana pengkalan tentera laut US ini pada tahun 1984 dulu ......kita kira 100nm kapal kami sudah dipintas oleh us airfoce.......dua tiga kali pusing atas kapal kami .itu cerita lama......

Anonymous said...

Kenapa pesawat komersial hilang Krjn Malaysia yg dihentam Cina/China. Bodoh bangang mcm hebat sgt rakyat mereka seolah 2maharaja.. ingat MAS mahu ke semua ni terjadi..

Bangsa CINA ni elok naik je kapal company buatan mereka. Mampos pun xboleh salahkan org lain.

Kita sama2 susha hati dan negara hadapi tekanan sukar, seolah mcm Malaysia pulak yg plan utk hilangkan peswat..

dlm dunia skrg manusia semakin tiada hati perut.. hanya pentingkan diri dan lupa TUhan.. bkan nk semakin rendah diri tp semakin samseng.

Semoga Krjn Malaysia hadapi ujian ini dengan tenang..dgn Kuasa Allah Yang Maha Menakluki Alam Semesta.. semoga jumpailah segera peswat MH370 ini dengan selamatnya.. selamatkanlah Malaysia!

Ameen!

Anonymous said...

Aku nak tanya....kalu korang nmpk la org bg rasuah.... korang report kt sprm. Pastu org tu dpt tau korang yang report. Tindakan apa yg akan org tu ambil kt korang sbb dah kantoikan dia kt sprm?dlm masalah ni Negara mna yg brani reveal info pasal mh370 aku respect....lg2 negara yg sekutu US....pendapat aku mustahil nk dpt blik. Tpi dgn kuasa ALLAH tiada yg mustahil...berkat doa2 org mukmin, solat hajat dan bersatunya org islam dr serata dunia. Politik tolak tepi. Kalu mcm ni pun dok isu politik...pikirlah sendiri. Sampai org islam memaki hamun sesama islam. Baik kah mcm ni?

anti-pkr said...

banyak sgt titik cari tu bleh bankrab msia. cuba cari kot dekat2 peraiaran kita dulu.. mcm kat We Island ada landasan k/terbang lama tepi laut senang nk landing.. jauh2 pi pun pilot tu pun takut jga. tgk guna google earth tempat tu.. munasabah jga tempat tu.

anti-pkr said...

harap2 kjaan msia jumpa mh370.. berdoa pd Yang Maha Mengetahui lagi Maha Melihat.. Tgk google earth kat We Island ada landasan k/terbang tepi laut munasabah jga klu pilot tu landing situ sbb tudm kata turn back ke selat melaka..

Anonymous said...

Lu sapa wali ke?

Unknown said...

1. Sidang Media pada jam 5.30 petang di tv3 dan Channel News Asia setiap hari yang diketuai oleh D Hishamuddin sepatutnya diberhentikan seketika sehingga pesawat MH370 dapat dikesan.

2. Sungguh buang masa dan menambahkan stress bagi pegawai MAS yang dua tu, kerana mereka terpaksa menentang hentaman wartawan-wartawan yang menyoal soalan yang tidak menasabah dan menindas pemikiran pegawai yang sedang resah dan risau akan masa depan mereka.

3. Mengapa keluarga kapten semua tidak ditangkap di Perth? Kerajaan Australia boleh disuruh jalankan arahan ini. Kerajaan Malaysia mesti kuatkan syak mereka terhadap bapa dan suami keluarga ini. Banyak informasi yang boleh dikorek oleh PDRM.

4. Tv 3 dan Channel News Asia serta tv1 tidak sepatutnya menginterview beberapa orang yang memuji kapten zaharie untuk mengelakkan prasangka terhadap masa’alah otak kapten zaharie.

5. Sudah terang lagi bersuluh hamper 80 persen kapten zaharie dan pemimpin pkr khususnya bertanggung jawab dalam perkara ini, kerana selama ini pemimpin pembangkang dan NGO menghasut rakyat terlampau sangat terhadap membencikan kerajaan BN.

Membencikan kerajaan dan turut bersedih tentang hukuman pemimpin pkr yang homo sehingga membunuh rakyat asing dan tempatan seramai 239 penumpang dengan senjata pesawat adalah dosa yang tak dapat dima’afkan. Mengambil tindakan yang terlalu kejam kerana sudah dicucuk oleh pemimpin pkr mereka anWar homo.

Anonymous said...

kupasan dari blog dibawah ni ada benarnya..penuh dengan info2 dan kajian menarik..semuanya dah di atur oleh agen2 mereka setelah banyak rancangan mereka gagal di Malaysia..harap admin boleh siarkan pandangan tajam dari blog ni..sy nak email pun tak jumpa email GAP..teruskan berdoa moga2 Malaysia selamat dr percaturan negara2 nafsu besar..blog dibawah dah dapat jangkakan sesuatu akan dilakukan tangan2 ghaib sejak tahun lepas lagi..bukakan minda, bersatulah dan sebarkan kasih sayang sesama Muslim..jauhkan permusuhan..usah dibuka pintu rumah kepada musuh tak diundang kelak buruk padahnya..kepada Allah jualah kita memohon pertolongan dan perlindungan..

-SETAHUN SEBELUM MH 370
http://satuhala.blogspot.com/2014/03/setahun-sebelum-mh370.html

-MALAYSIA, SELAT MELAKA DAN TOKONG DOMOKRASI AMERIKA
http://satuhala.blogspot.com/2013/06/malaysia-selat-melaka-dan-tokong.html