Monday, July 7, 2014

MASA TERBAIK BUBAR MKPN DAN HAPUSKAN CADANGAN DRAF RUU !

Akta Hasutan hendak dihapuskan. Mahu diganti dengan akta baru melalui pengubalan Rang Undang-undang Harmoni. Namun, sejak diheboh tentang RUU Harmoni, timbul beberapa kontroversi.

Sebenarnya Tanah Melayu sememangnya sudah harmoni dengan toleransi yang amat tinggi.

Kehidupan yang penuh harmoni mulai terhakis akibat tuntutan-tuntutan melampau puak-puak yang ingin melaksanakan agenda jahat mereka.
Sebab itu, Akta Hasutan itu tidak perlu dihapuskan.

Mungkin wajar ditambah baik dan diperketatkan lagi. Begitu juga dengan Akta Keselamatan Dalam Negara (ISA) sebelum ini. Dalam pada boneka-boneka Barat melaungkan hak asasi manusia untuk menghapuskan ISA semasa UPR di Geneva tahun 2009, banyak negara kekalkan ISA seperti negara Singapura yang sangat dibanggakan puak-puak ini.

Malah, Amerika Syarikat, negara yang banyak membiayai kumpulan-kumpulan HAM ini, baru melaksanakan akta mirip ISA, Akta Patriot pada tahun 2001. Kenapa pula Malaysia dipaksa untuk gugur?

Begitulah perancangan JAHAT musuh yang tidak henti-henti (baca: Musuh Islam Sentiasa Mempunyai Rencana Jahat … Jangan Kita Lalai).

Kini Akta Hasutan mahu digantikan dengan Akta Harmoni. RUU Harmoni ini kononnya telah diterima oleh kerajaan untuk diluluskan ke Parlimen. Jika ianya terlaksana bala bakal menimpa umat Tanah Melayu ini. (Baca tulisan sahabat saya, Azril Mohd Amin: 8 sebab mengapa RUU Harmoni harus diwaspadai kandungannya)

Alhamdulillah, saya juga mendapat khabar, yang telah saya siarkan pada 19 Jun lalu, RUU Harmoni Bakal Berkubur.

draf RUU HarmoniRUU Harmoni dirangka oleh sebuah jawatankuasa kecil yang dipimpin oleh Mujahid Rawa di bawah Majlis Peguam (Bar Council). Kononnya mereka melakukannya di bawah Majlis Konsultansi Perpaduan Negara (MKPN), yang turut dianggotai oleh Mujahid (boleh pulak MP PAS bersama dalam institusi kerajaan? Kenapa bantah sangat cadangan "Kerajaan Perpaduan" (UG) dulu?)
.
Susulan gerak kerja pelbagai NGO Islam yang berusaha untuk menyedarkan orang ramai berhubung ancaman dari RUU Harmoni ini, ianya telah menarik perhatian Majlis Raja-raja. Dan dalam Persidangan Majlis Raja-raja pada bulan lepas, satu sesi taklimat khas telah diadakan.

Perdana Menteri turut dipanggil hadir dalam taklimat khas tersebut. Bimbang dengan pembongkaran demi pembongkaran ancaman RUU Harmoni itu, PM Najib terpaksa mencelah serta memberi janji dan komitmen tidak akan meneruskan RUU Harmoni yang telah disediakan oleh Mujahid Rawa bersama Majlis Peguam tersebut. Itu JANJI Najib di hadapan Raja-raja Melayu.

Berselang beberapa minggu, Menteri berkaitan, Nancy Shukri, dalam kenyataan beliau ketika mengerjakan umrah di Mekah, menjelaskan bahawa draf RUU Harmoni belum bersedia untuk dibentangkan. (Kita doakan ianya berkubur terus)
Mengambil kira kepedulian para Duli-duli Raja-raja Melayu dengan apa yang bakal menghapuskan identiti Tanah Melayu dan menjadikan RUU Harmoni sebagai batu loncatan untuk menjadikan Persekutuan Malaysia sebuah REPUBLIK dan juga dari keresahan Najib semasa taklimat tersebut dibentangkan kepada Majlis Raja-raja, apakah nanti Najib masih berani melawan Majlis Raja-raja?

Jika Najib akur dengan janjinya di hadapan Raja-raja Melayu bulan lepas kita doakan ketegasan dan keberanian beliau untuk menghadapi ancaman kelompok Liberal yang menganggotai MPKN yang sekarang galak mempromosi RUU Harmoni tersebut.

Pautan Asal :
http://akarimomar.wordpress.com/2014/07/07/ruu-harmoni-beranikah-najib-lawan-majlis-raja-raja/

8 comments:

Anonymous said...

Janji Najib di hadapan orang melayu tak boleh dipakai. Janji Najib kepada cina memang akan ditunaikan. Semua RUU/MPKN ini adalah idea Najib. Negara kita sudah aman tapi dia sengaja nak mengugat keamanan yang kita kecapi. Inilah PM Najib al Mongolia.

Anonymous said...

Adakah janji2 DS Najib kepada majlis Raja2 itu bolih dipercayai sangat. Top top macam ISA dulu; tiba sahaja dhapuskan tanpa pengetahuan rakyaat.Sekarang ramai telah menerima padahnya akibat dari tindakan beliau menghapuskannya.Semua fikirkan lah sebelum terlambat.

berasiam said...

najib takkan berani batalkan mpkn. najib akan terus mansuhkan akta hasutan. sebab najib tidak pernah belajar dari sejarah. sebab najib tidak pernah mempedulikan pandangan yang berbeza daripada pandangannya.

najib akan terus main selamat untuk dirinya walaupun mebahayakan bangsa dan negara. najib tidak tahu untuk berterima kasih atas sokongan yang umno/bn terima daripada orang Melayu dan Bumiputera yang menyelamatkan kerajaannya dalam pru-13.

lebih malang, kita ketiadaan tokoh seperti Tengku Razaleigh pada masa ini.

Anonymous said...

Masa nak hapus ISA ari tu kenapa tak mintak pdgn Majlis Raja-raja dulu?

Anonymous said...

Raja bg najib adalah LKS....apa saja yg dititah oleh Yang Teramat Babi tsb akan dilaksanakan oleh najib

Anonymous said...

najib bukan kira apa nak jadi..yang dia tahu nak kekal jadi pm sampai mati. najib tak layak langsung jadi presiden umno..najib wajib ditukar sebelum terlambat. kalau tanya ahli umno akar umbi semua sokong najib digugurkan dan pilih presiden umno yang betul betul membela melayu. sekarang ini, ahli umno yang minat dengan umno hanya terdiri dari ajk bahagian saja, itupun sebab dah terpegang jawatan..

Anonymous said...

Bubar dan Hapuskan MKPN (Malaysia & Melayu Kecundang Kerana Pemikiran Najib) Perlu ada himpunan aman besar besaran untuk bantahan MPKN ini. Perlu kerjasama kuat dari Perkasa Mubarak , Tun M. KU LI. Dan lain lain NGO, lanyak betui betui penasihat Najib. Kuasa politik MELAYU dlm kritikal, pembedahan perlu dilakukan, organ organ tertentu perlu dibuang tersangat Virus, patut potong tangan potong, patut potong kaki potong, Tak bolih pakai tarik rambut dalam tepong dah, bukan masa. Kena style cabut ubi kayu, mana lekat ambil mana patah tinggal ja.. biar tanah dan batu berserakan hujan turun eloklah balik, biarkan semut gatai tersepit, tak bolih nak agak apa akan JADI pada ISLAM MELAYU dan RAJA masa depan kalau senget tumbang sapa nak angkat, orang sekuat Tun M, 100 tahun belum tentu ada pengganti... Hasbiyallah waniakmal wakil....

Klau tak kena tegur...

Anonymous said...

Wah wah waah.. ramai betul red bean army bagi komen.. nak bagi reverse psychology.. kami pro BN tak mudah diperbodohkan ler chai..