Monday, October 10, 2011

PAS PERAK AMAL POLITIK BINAWE..

pas perak mengalu-alukan penyertaan mufti harussani sebagai pemerhati perlaksaan hudud di kelantan.

BINAWE PUNYA PUAKA.

dulu korang jugak gelarkan harussani dengan nama mufti 'haram-sani'...

sekarang ni pandai pulak korang berlakon nak dia sokong kamu.. binawe punya politik pas !

32 comments:

  1. SEBAGAI TARBIAH PAS ELOK REJAM MAT SABU DULU YG MAIN BINI ORANG!

    ReplyDelete
  2. Pas nak jadikan mufti perak sebagai alat untuk menguatkan hujah hudud mereka..

    sandiwara pilihanraya...

    ReplyDelete
  3. Diaorg mengamalkan konsep FLEXIBLE bro dlm BERFATWA..

    Flexible bermksd blh diubalh/dioalah mengikut CITARASA,NAFSU,KEPENTINGAN..

    2yg hr ni HARAM esok mgkn HARUS ataupon terus HALAL jer..

    PAS menjual agama dgn HARGA YG SGT MURAH..

    ReplyDelete
  4. macaM itulah parti pembangkang PAS PIS PUS..tak ada kredibiliti...bagi penyokongnya sendiri mau ingat tuhan tahu maksud tersirat dan tersirat...tunggu lah balasan dari tuhan akan tetap terbukti.....

    ReplyDelete
  5. kalau tak binawe bukan PAS namanya. parti haram jadah, munafik tahap tertinggi. napa tak lantik nizar dan dr dzul yg kata tak boleh laksana hudud di msia sebagai pemerhati.

    pas hidup berpuluh tahun dgn membohong kalau mampos esok mau keluar nanah dari perot membusong agaknya yekk...

    ReplyDelete
  6. Kempen Pas sekarang lebih banyak tertumpu kepada usaha menyelamatkan kerajaan Pas Kelantan.

    Kerjasama dengan Dap tidak menguntungkan Pas untuk jangka masa panjang.

    Kempen negara berkebajikan pakatan gagal!

    Bila Nik Aziz memainkan semula isu hudud,..beliau sedar akan risiko tentangan dari Dap.

    Tapi Nik Aziz tidak peduli lagi!...yang terpenting ialah usaha menyelamatkan kerajaan Pas Kelantan!!

    ReplyDelete
  7. suruh pas perak mintak maaf dulu ke harunsani sbb hari tu maki harunsani.

    jahat btoll pas ni..

    ReplyDelete
  8. tua kutuk serambi siam dah gigilll pala lututt , skrg ni ckp apa pun dah tak laku. 20thn dulu ckp apa pun org akan ikut umpama fatwa ulama dunia. kalau dulu tua kutuk kata rumput boleh dimakan maka beratur panjang la puak2 pas meragut rumput kat tepi2 jalan.

    20thn dulu cakap bhong pun org angguk dan takbirr. skrg ckp benda betul pun semua pakat gelak.

    hokom doniaa.....

    ReplyDelete
  9. Itulah..dulu lancar je bibir ludah kelangit..sekarang nampak dah nak jatuh muka sendiri.

    Amik iktibar sahabatku semua..

    ReplyDelete
  10. kalau korang nak tahu Pas Perak ni bersifat munafik lebih daripada DAP

    ReplyDelete
  11. aayoyo..sudah ludah mau jilat balik...apa ni..poorahh..parapundeh..deiii...

    ReplyDelete
  12. Bila sebut je Pas Perak tringat aku gambor Nizar pegang lilin Hahahahaha mmg sebijik kapir!

    Nizar nizar.. Islam ke ni?

    ReplyDelete
  13. Siapa PAS Sebenar - Bhg I
    FAKTA Sebenar PAS Disingkir Dari BN Pada Tahun 1977

    FAKTA I

    Antara punca sebenar krisis Kelantan 1977 adalah berpunca dari pihak PAS itu sendiri. Malah didalam portal PAS pusat itu sendiri menyatakan bahawa ianya bermula apabila timbulnya ketidak puasan hati PAS terhadap Menteri Besar ketika itu, Datuk Muhamed bin Nasir. FAKTA yang tidak diceritakan oleh PAS:

    01. Ada diantara pemimpin PAS Kelantan memfitnah dan menuduh Datuk Muhamed bin Nasir terlalu mengikut telunjuk UMNO-BN. Hakikatnya pada ketika itu UMNO-BN tidak pernah campur tangan dalam corak pemerintahan PAS (ketika itu). Malah, sedangkan ketika itu keputusan pemerintahan PAS Kelantan masih ditangan kuasa majoriti Dewan Undangan Negeri.

    02. Malah pada ketika itu juga terdapat usaha dalam PAS utk menjatuhkan Presiden PAS (ketika itu) Tan Sri Datuk Dr Haji Mohd Asri bin Haji Muda. Usaha menjatuhkan Datuk Mohd Asri hanya kerana Datuk Mohd Asri adalah tokoh PAS yg bertanggungjawab membawa PAS menyertai Barisan Nasional pada tahun 1973.

    03. Asas yang digunakan oleh sebahagian pemimpin PAS Kelantan (ketika itu) untuk menolak Datuk Mohd Asri dan Dato' Muhammad Nasir, hanya kerana selepas PRU 1973, PAS mempunyai kuasa majoriti dengan 22 kerusi dan UMNO hanya 13 kerusi, dan tidak memerlukan sebarang usaha bergabung antara PAS dan UMNO.

    04. Dalam tempoh (1973-1978) Datuk Mohd Asri selaku Presiden PAS dan Dato' Muhammad Nasir telah dikaitkan dengan pelbagai spekulasi dan masalah khususnya melibatkan PAS di Kelantan. Hakikatnya, spekulasi dan tuduhan tersebut adalah hasil putar belit fakta sebahagian pemimpin dan ahli2 PAS yg tidak berpuashati dengan perpaduan PAS-UMNO.

    05. Krisis Kepimipinan PAS Kelantan 1977 dikatakan timbul hasil ketidakpuasan hati terhadap Menteri Besar, Dato'Haji Muhammad Nasir. Beliau dipecat sebagai MB Kelantan oleh Pucuk Pemimpin PAS Kelantan itu sendiri.

    06. Sementara Datuk Mohd Asri mula ditendang keluar oleh Pucuk Pemimpin PAS Kelantan selepas PRU 1978, dengan desakan-desakan supaya beliau meletakkan jawatan selaku Yang Dipertua Agung PAS, desakan yang datang dari beberapa pimpinan PAS antaranya dari Pesuruhjaya Pas Kelantan dan Ketua Dewan Ulama' PAS Pusat Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat. Beliau akhirnya mengumumkan perletakan jawatan sebagai Yang Dipertua Agung PAS pada 23 Oktober 1982.

    Siapakah dalang yang sebenarnya? Siapa yang tidak setia pada komponen BN? Nampak sangat PAS memang berniat songsang dalam BN.

    ReplyDelete
  14. Siapa PAS Sebenar - Bhg II
    FAKTA Sebenar PAS Disingkir Dari BN Pada Tahun 1977

    FAKTA II

    Krisis Kepimipinan PAS Kelantan 1977 ini yg membawa kepada undi tidak percaya kepada MB Kelantan pada 15 Oktober 1978. Apapun Kerajaan Pusat ketika itu menghormati keputusan yang dibuat oleh PAS Kelantan, atas dasar persefahaman dan tidak masuk campur dengan alasan yang diberi oleh PAS Kelantan mendakwa perkara itu merupakan soal rumah tangga PAS.

    07. Tumbangnya Dato' Muhammad Nasir akibat perebutan kuasa dalam PAS, telah menyebabkn berlaku rusuhan yang dimulakan oleh penyokong Nasir di Kota Bharu. Rusuhan ini telah mengakibatkan kerosakkan harta benda, mengancam nyawa dan keselamatan rakyat dan juga mengancam keselamatan negeri Kelantan.

    08. Seperti yang dinyatakan oleh Tun Hussein Onn didalam ucapan beliau pada 9 Disember 1977, selaku Perdana Menteri ketika itu, belau harus bertanggungjawab di atas keselamatan negara dan kebajikan rakyat, yang dikhuatiri rusuhan di Kelantan mungkin akan merebak ke negeri2 lain, dan mengekang rusuhan seperti peristiwa 13 Mei berulang.

    09. Pada November 1977, Parlimen Persekutuan meluluskan rang Undang-Undang Darurat Kelantan yang meletakkan Kelantan ditadbir secara terus oleh Kerajaan Pusat.

    10. Rang Undang-Undang Darurat Kelantan dirangka bersama Menteri2 PAS yg ketika itu masih lagi bersama-sama UMNO dalam Jemaah Menteri. Dan diluluskan oleh Parlimen setelah mendapat persetujuan majoriti termasuk dari kalangan Menteri PAS sendiri.

    11. Setelah Kelantan dibawah Darurat. Datuk Mohd Asri menerima tekanan dari beberapa pimpinan PAS terutamanya Nik Aziz selaku Pesuruhjaya PAS Kelantan dan Ketua Dewan Ulama' PAS Pusat yg dari awal lagi begitu lantang menentang gabungan PAS-BN.

    12. Hasil dari desakan itu, Haji Hassan Adli Arshad selaku Timb. Yang Dipertua Agung PAS dijadikan kambing hitam PAS apabila beliau dipecat oleh Datuk Mohd Asri yg kononnya beliau menjadi ketua Menteri2 PAS yang menyokong rang Undang-Undang Darurat.

    13. Malah beberapa pimpinan PAS yang menentang gabungan PAS-UMNO ketika itu terutamanya Nik Aziz mula menunjukkan sikap memberontak dalam perikatan gabungan PAS-UMNO, menentang setiap arahan dan perlaksanaan kemajuan yang dilakukan BN di Kelantan.

    14. Pemberontakan dalaman ini memungkinkan barah berlaku dalam BN, hasil ketiadaan disiplin pemimpin PAS ini, telah menyebabkan UMNO terpaksa membuka tali yg mengabungkan PAS-UMNO.

    15. Rentetan dari itu juga menyebabkan krisis dalaman PAS menjadi teruk mengakibatkan perpecahan PAS pada beberapa parti serpihan seperti Berjasa dan Hamim.

    16. Keluarnya PAS dari gabungan BN-UMNO, telah menyaksikan satu PRK Kelantan diadakan pada Mac 1978.

    17. Pada PRK Mac 1978, rakyat menjadi gempar setelah pekong yg selama ini disimpan oleh beberapa pimpinan PAS diantaranya Nik Aziz ketika itu terbongkar, apabila isu pemberian kontrak balak diberikan sewenang-wenangnya membuktikan bahawa PAS cuba menggadaikan negeri Kelantan.

    Siapakah dalang yang sebenarnya? Siapa yang tidak setia pada komponen BN? Nampak sangat PAS memang berniat songsang dalam BN.

    ReplyDelete
  15. Best layan nasi lemak 2.0..

    Patut ar depa mengelupur.

    ReplyDelete
  16. Teringat pembelajaran sempoa di sekolah satu ketika dulu.

    ReplyDelete
  17. anwar ngan mat sabu PAS cover baik punye

    'ke arah mengangkat pemimpin munafik'

    ReplyDelete
  18. kelesuan negara membangun adalah disebabkan terlalu memberikan ruang luas pada politiKING untuk bercakap apa saja.

    dalam isu hudud sepatutnya agamawan yang memberikan pendapat dan dari situ barulah politikawan memberikan reaksi.

    apa yang berlaku adalah sebaliknya: politikawan terlebih dulu memandai-mandai dan barulah agamawan bersuara.

    masalahnya dengan politikawan ialah meraka akan julang seseorang agamawan kalau kenyataan agamawan berkenaan berpihak kepadanya tetapi di labelkan macam-macam kalau tidak memihak padanya.

    bayangkan kalau pandangan Tuan Mufti Perak tidak selari dengan pandangan Pas dalam isu hudud maka apakah Pas akan terima atau tentang?

    Fikir-Fikirkan

    ReplyDelete
  19. sungai rapat,

    setidak-tidaknya Pas Perak tidaklah nampak taksub pada warna tertentu sebagaimana Pas di tempat lain...tak gitu?

    hik hik hik

    ReplyDelete
  20. selagi agama diperjuangkan oleh golongan lain dari agamawan, contohnya macam di kebanyakan negara Afrika dan Asia Barat sekarang ini, selagi itulah sasaran keagamaan berada semakin jauh dari kegemilangan lampau.

    Fikir-Fikirkan

    ReplyDelete
  21. Tak kiralah siapa yang sokong waima kalau yang sokong itu adalah parti komunis maka parti berkenaan juga akan dijulang dan dilambung tinggi-tinggi.

    Apa punya pendirian!!!

    keh keh keh

    ReplyDelete
  22. Salam, PAS dah tak percaya kat PAk Lebai dia...sebab tu nak Mufti Perak jadi pemerhati... Bukan apa nanti kalau esok ada apa-apa yang tak kena dengan hudud tu...senanglah dia nak tempelak kat Mufti Perak...
    Ini semua politik kotor Pas dan apatah lagi Pemuda dia...otak taruk kat lutut kot...
    Jangan main politik bangsat ler woi orang PAS...nak buat, buat ler sendiri..jangan nak tempelak orang lain plak...ini dah basi...
    Apa taknya, dia yang canang hudud lepas tu DAP tak setuju, dia kata UMNO yang penya angkara...apa nie...Ya Allah hapuskanlah golongan Dajjal halus nie dari kami yang benar...Allahu Akbar...

    ReplyDelete
  23. DRAF HUDUD GILA PAS KELANTAN PUN TAK BOLEH TUNJUK, INIKAN PULA NAK LAKSANAKAN HUKUM HUDUD, MEMANG PAS ANAK HARAM JADAH. JANGAN LAH PULA NAK TUNJUK HUDUD LAWS JOURNAL DARI ZAMAN NABI HINGGA SEKARANG PUN TAK TERTUNJUK.

    PAS PARTI ANAK HARAM JADAH

    ReplyDelete
  24. ditujukan kepada seorang manusia bernama ZALI:

    Hah kau lihatlah, kau bacalah post ANON 3.03! Lepastu aku mintak kau berfikiran cara manusia, paling kurang pun macam MUSANGKA pun cukup.

    Ini baru yang dikatakan post atau tulisan berfakta! bukan macam tulisan kau yang aku selalu kata merapu bodoh piang!

    Cuba bagi tulisan macam anon 3.03 ni, lepastu bolehlah kita pakat taji fakta-fakta yang diberi.

    Kalau aku kata kau bodoh tak nak belajar karang kau marah aku balik. Jadilah penyokong pembangkang yang berilmu, baru orang tabik kau zali.

    Harap lepas ni ZALI tak BODOH lagi..insyaAllah.

    ReplyDelete
  25. komandomelayu:

    AKU SOKONG HANG, PATUTNYA ANAK HARAM JADAH MAT SABU PATUT DI HUKUM REJAM DULU SEBAB TUTOH PUKI BINI ORANG.

    MEMANG ANAK HARAM JADAH PUAK2 PAS NI.

    ReplyDelete
  26. Bila ada kepentingan sokonglah mufti Perak. Ini bererti apa yg mufti tu kata dulu2 semuanya benar belaka. Pas yg buta agama. Lain kali kalau takde kepakaran jangan terjerit2 pasal Hudud. Sekarang baru sedar bodoh. Ingatkan dalam Pas dah lengkap ulamak terbilang. Keje lain takde asik nak menyesatkan orang je.

    ReplyDelete
  27. setuju sangat kalau PAS PIS PUS rejam dulu Abe MAT SABU, DIN PUDU, dan 2 Adun dari Kelate tu. Barulah ada bukti PAS betul2 ikhlas nak laksanakan hudud. Nik AJIS jgn pilih bulu. Kasi rejam itu sama abe Sabu sam aabe Din dulu...1

    ReplyDelete
  28. gila korang....mau anwar tak nak datang kelantan dah....

    Line tak clear..... silap2 boleh hilang lancau woooo....hahahaha

    ReplyDelete
  29. SEPATUTNYA NIZAR YANG PATUT DICADANGKAN. BANGGANG LA PUAK PAS NI!

    ReplyDelete
  30. musangka pi mana ha???????????

    ReplyDelete
  31. " I know who you are ..."

    " a few moons back after PRU 12 when I met your state commissioner regarding unity governmebt in Perak he told me, its better to have a pact with the DEVIL DAP than UMNO .."

    " So now what do you expect ? "

    I KNOW WHO ARE AND WHATS YOU"RE UP TO !

    ReplyDelete

KOMEN TERPAKSA DI MODERATE SEKETIKA.

APA PUN KOMEN POLITIK YANG BERBEZA PENDAPAT TETAP AKAN GAP PUBLISH SECEPAT MUNGKIN.

JGN HINA AGAMA,HINA SULTAN,PROVOKASI MEMBUNUH..KORANG BERTANGGUNGJAWAP TERHADAP KOMEN YANG DILAKUKAN.