Monday, October 10, 2011

PRU 13 : SARANAN GAP KEPADA PIMPINAN BN. (CONTOHNYA SHAHRIZAT JALIL)

nak menang pru ke 13 kita memerlukan dokongan usaha keras kesemua partai komponen.

namun usaha keras partai komponen BN tak mencukupi.

enggagement BN dengan pelbagai kelompok masyarakat sivil perlu diperluaskan lagi. gaya politik zaman dulu kala yang berlegar pada permainan direct daripada ahli politik sudah tidak berapa berkesan lagi.

keadaan sekarang sudah jauh berubah. pandangan rakyat sebenarnya lebih menguasai move politik di malaysia.

memang ada perubahan pada gaya BN mendekati kumpulan masyarakat sivil namun keaktifan dan keakraban ini perlu dilipatgandakan dengan lebih pantas lagi.

jangan terkejut sekiranya satu kumpulan FB anak muda yang meminati genre lagu punk boleh membantu BN dalam memperluaskan sokongan melata rakyat terhadap mereka.

CONTOH.

jumaat lepas najib umumkan bajet untuk kumpulan gelandangan. kumpulan gelandangan (tidak berumah) di KL dianggarkan berlegar sekitar 1500 orang.

yang sudah mendaftar dengan JKM berjumlah 250.

dalam pengumuman bajet najib terhadap golongan gelandangan ini, telah diwujudkan konsep rumah anjung yang akan menempatkan mereka kepada situasi hidup yang elbih tersusun.

inilah konsep negara berkebajikan. shahrizat jalil wajib mengoptimakan peluang ini dengan mengajak puluhan sukarelawan pelajar universiti tempatan untuk melakukan khidmat masyarakat.

dengan gabungan pimpinan BN seperti wanita umno,kak jat dan pelajar universiti maka engagement antara pihak berlainan ini akan dapat dipereratkan lagi. 

publisiti politik percuma boleh diperolehi dengan pendekatan sebegini.

minggu lepas exco pemuda umno malaysia, sohaimi shahadan dah lancarkan kempen jelajah francais 1malaysia. motifnya nak tarik anak muda berniaga francais.

kerjasama sohaimi shahadan dan ismail sabri ini bakal memberi peluang kepada 6 ribu anak muda untuk terjerumus dalam bidang perniagaan francais.

ini movement yang baik. bukan semua anak muda berminat dengan dasar politik, tetapi pada masa yang sama sentuhan politik juga boleh menyebabkan mereka mula tertarik dengan perjuangan politik.

chua soi lek dalam ucaptamanya di dalam perhimpunan MCA minggu lepas sudah nampak akan peluang besar jika partai komponen BN melakukan engagement dengan kumpulan masyarakat sivil.

ke arah pru 13 yang semakin hampir, sudah tiba masanya seluruh komponen BN menambahkan lagi engagement dengan kumpulan ini.

samada ia berlegar pada kumpulan anak muda FB yang gilakan justin bieber,pelajar tudung labuh yang minat lagu maher zain, kumpulan penyokong bolasepak yang ultra semuanya boleh mendatangkan manafaat kepada siri kelangsungan pimpinan politik BN jika mereka berjaya menerobos peluang yang lebih besar ini.

ada banyak lagi tatacara yang boleh pimpinan BN popular dikalangan rakyat, namun aku tak bolehlah keluarkan semua.

20 comments:

  1. Salam GAP,
    Aku tengok semenjak dua menjak ni Sharizat Jalil lebih kepada porpolar kan diri sendiri lebih drp BN sendiri.

    Bukan aku tak recognized dia, tapi kekadang tu meluat pun ada. Kalau ada Najib dia yang lebih-lebih. Bukan dia seorang je, tapi ramai lagi macam Sharizat Jalil. Contohnya Zahid Hamidi, Ismail Sabri, Sabri Chik. Ni semua idea lama.

    Kalau nak optimumkan budjet Najib, mintak kita suruh Najib tukar kepimpinan kabinet lebih kepada MESRA RAKYAT bukan seperti burung kakak tua yang ikut apa orang cakap pastu dia cakap mcm idea dia. Contohnya, Shaziman.

    Satu lagi, mintak Najib ambik Hassan Merican jadi advisor dia. Walaupun dia & Hassan ada clash, tapi idea Hassan masih di perlukan. Masakan Hassan Merican di lantik dalam BOD Connoco Phillip?

    ReplyDelete
  2. TEMENGGONG SAMARAHANOctober 10, 2011 at 3:38 PM

    kt sarawak sukar sikit bro, negeri luas besar...

    ReplyDelete
  3. Sharizat Jalil ikon besar bg wanita.
    Orgnya mmg amat dihormati rakan dan juga musuh. Amat jelas disetiap majlis rasmi ada shj pihak yg bertegur sapa dgnnya tanpa mengira latar belakang sama ada ahli politik, ngo, mahupun rakyat biasa.. Tahniah atas baktinya walaupun dia tewas dlm PRU yg lepas kpd Nurul Izzah. Tapi kali ini dia kemungkinan besar akan menang semula, mungkin menang besar!

    ReplyDelete
  4. betuiii tu bro.....

    aku nengok mcm timbalan ketua pemuda umno tu.....org muoo...

    dah 2 thn aku jadi fren FB dgn dia.....

    cuma sorang tu lahh kawan FB aku yg ahli politikk, pemimpin2 lain mcm najib aku like ajee bukan fren aku...

    aku nengok asik2 program dia berjumpa dgn ketua umno bahagian, cawangan, dll...

    yg cuma berlegar dlm kelompok umno jekk....

    tak de laa nak nyampok skali skala gambo2 yg aku publish, tak geti nak kembangkan kawan toll mamat tuu...

    aku bukannya hinggin sangat duit dia, duit aku sendirik ada, aku keje pun kat glc dah baguss...

    tu yg aku kadang2 hanginn.... mangkok toll pemimpin2 umno ni, tak geti nak luaskan pengaruhh...

    asyik duduk bawahh bontot najibb jee....skali najib kentot baru ko tauu...

    diaorg bleh check kat wall aku apa, aku tak penah kutuk org politik dan takdak posting politik...

    apa nak takutt, stakat like kat gambar aku pun diaorg ni tak nak... takut sangat aku mintak duitt...hehehe

    ReplyDelete
  5. On de way dari kluang ke segamat.

    Ada program mat sabu mlam ni..

    ReplyDelete
  6. apa susah..back to basic la

    nama pun wakil rakyat. dah tentu la job scope yg utama mendekati rakyat

    ReplyDelete
  7. terus terang, tengok shahrizat ingat rosmah mansor, ingat mereka berdua ni, teringat satu perkara kecik tapi impak dia mungkin jadi besar akan datang..
    apakah sejarah PRU12 berulang kembali???

    ReplyDelete
  8. Maslhnya GAP,dlm UMNO ni msh ada kumpulan yg tegar dgn imej ELIT dn1 kump lg kump RETRO..Diaorg ni la yg jd penghalang kpd transformasi yg di bwk Najib..

    Diaorg ni xmau berubah GAP..Bg aku Najib dh byk byk perubahan positif..Mmg diakui dia pon ada kelemahan tp kita perlu akui yg gaya politik yg beliau cuba terapkan mmg relevan..Kalau x xde la si nuar 2 jd meroyan pasal Najib jd PM.Dia nmpk kekeuatan najib..

    Cuma perangai pemimpn2 tertentu yg TAK MAU BERUBAH 2 la yg menjadikan usaha Najib spt terbantut di tgh jalan..

    ReplyDelete
  9. Saya setuju dgn pendapat anda Para Pemempin (Seguolngan Ular Kepala dua)harus mengikuti Dato Seri Sharizat Jalil yg. begitu cool InsyaAllah PRU 13 beliau akan menang kembali kerusi Parlimen Lembah Pantai

    ReplyDelete
  10. ambik wardina sofiya jd 'calon' PRU 13, lawan dgn nurul izzah, baru ade fight beb..muda lawan muda, ini ketua puteri pun dah tua, exco2 puteri pun dah tua..sharizat ape lg..baru meriah, tgk sape ramai pengikut..

    ReplyDelete
  11. Shahrizat! Hg patut contohi boss hg nih!!!

    'Kehadiran Datin Seri Rosmah Mansur dalam perjumpaan tertutup dengan pegawai kanan Kementerian Kewangan, menimbulkan tanda tanya dan kecaman pelbagai pihak.'

    Seperti yg dilaporkan oleh agensi berita rasmi, Bernama pada 6 Oktober lalu - DCM


    Meeting pra bajet ka?????????

    Mmuuaahhhahahahaha....!!!

    Lingkup, lingkup...!!!

    ReplyDelete
  12. Selepas melepaskan jawatannya sebagai Perdana Menteri dan Presiden Umno, ramai melihat Mahathir masih men'campuri' urusan Kerajaan dan dalaman Umno.

    Beliau sentiasa melepaskan kritikan pedas kepada penggantinya yakni kepada Pak Lah dan Najib yang ramai orang melihat ia akan memberi political mileage kepada Pakatan Rakyat namun ia tidak seperti yang dijangka.

    Antara gimik politik yang beliau buat ialah keluar Umno (sekadar seketika) selagi Pak Lah menjadi Presiden Umno. Belum pun sempat Setiausaha Agung Umno menyemak keahliannya, beliau sudah merujuk kembali kepada Umno, bolehlah diibaratkan bercerai tapi sempat merujuk ketika dalam idah.

    Beliau memang menepati kata-kata orang, sekali Umno tetap Umno......dulu, kini dan selama-lamanya.

    Biar pun beliau memaki hamun kepada Umno namun kesetiaannya tetap bersama Umno.

    Sekali beliau 'bersin', habis melompat Pakatan Rakyat.

    Baru-baru ini beliau mempamirkan magisnya......beliau dalam keadaan sinis mencabar PAS Kelantan melaksanakan Hudud kerana beliaulah yang merupakan stumbling block kepada PAS berdasarkan surat amaran kepada Kerajaan Kelantan satu ketika dulu dan sekarang beliau sudah tak ada kuasa lagi, maka beliau mempersendakan PAS.....'kenapa tak laksanakan Hudud?'

    Sebaik sahaja beliau 'menyempurna'kan magisnya yang amat typical itu, maka serta merta PAS Kelantan 'melompat'......keseluruhan keluarga Pakatan Rakyat pula mengeleding kepanasan sehingga terpaksa mengadakan Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat hingga awal pagi dan semalam DAP pula membuat kenyataan “seluruh ahli jawatankuasa DAP akan meletak jawatan jika ada sesiapa yang boleh membuktikan bahawa hudud akan dilaksanakan dalam Dasar Bersama Pakatan Rakyat atau Buku Jingga.” [sumber .]

    Semasa di kampong di zaman kanak-kanak dulu sering kedengaran bedok dibunyikan walaupun bukan masuk waktu solat......itu menandakan ada kematian dikalangan ahli qariah.

    Di zaman sekarang seharusnya kita faham jika Mahathir dan Umno menimbulkan isu Hudud dan perpaduan melayu.....itu menandakan PRU sudah hampir dan setiapkali ada pilihanraya kecil lagu yang sama akan dimainkan.....perlukah Pakatan Rakyat menari sama ikut rentak gendang yang dipalunya?

    Itulah ke'hebat'an Mahathir....

    ReplyDelete
  13. Makin Lama Politik Makin Menjadi-jadi..

    ntah lepas ni apa lagi..


    1. Laman Blog Saya

    ReplyDelete
  14. setiap insan yg Allah jadikan ada kelebihan & kekurangannya. jgn mudah menghukum wanita tidak bertudung seolah2 diri kita cukup sempurna! hanya Allah SWT yg tahu siapa yg berjaya masuk ke surganya...sedang pelacur pun Allah berikan tempat dlm syurga krn menyelamatkan anjing dari lemas dlm perigi! inikan pulak hambaNYa yg sentiasa membantu orangramai tak kira masa. jgnlah kita mendahului Allah menghukum manusia lain hanya krn kita rasa kita sj yg betul... nenek moyang kita dulu pun ramai yg tidak bertudung bahkan ustazah kita tahun2 60'an 70'an dulu hanya pakai tudung tiga segi ikat bawah dagu sj, pakai baju kebaya kain belah tp mengajar kita ugama Islam samai kita andai bersolat, mengaji AlQuran, tahu sirah Nabi2 & paham erkara2 fardhu & kifayah. apakah kita nak kata Allah tidak terima semua amalan mrk sebelum tu? siapalah kita nak hukum semua manusia yg tidak serupa kita ni? apa hal plak dgn wanita2 Islam di sebahagian dunia lain yg tidak bertudung litup mcm muslimah parti Islam di malaysia ni? kita nak kata mrk tak masuk syurga jugak ka? apakah kita yakin yg bertudung litup terjamin syurga bg mrk? jagalah amalan kita sendiri sblm menghukum orang lain. di kalangan ahli keluarga & saudara mara wanita kita juga mungkin masih ramai yg tidak bertudung dgn baik. bukan salah menegur orang lain tp tegurla dgn perkataan yg baik2 & elokla berdakwah dgn mrk disekeliling kita dulu..jgn hanya nampak kuman di seberang laut...Nauzubillah.

    ReplyDelete
  15. shahrizat memang seorang pemimpin wanita yang baik,...macam langit dengan bumi jika di bandingkan dengan pemimpin wanita dalam pakatan!

    ReplyDelete
  16. UMNO perlu meletakkan 70 peratus orang2 muda pada PRU 13 jika nak dapat banyak undi orang2 muda,

    Yang dah berkarat otak tanpa idea2 baru elok pencen lar, bila lagi nak tenang dan dapat bersama keluarga.
    Duit pencen pun CHIAK BO LIAU.

    Usia semakin sikit, belajar lar insaf dan perbetulkan kesalahan juga mencuci harta2 dan wang yg mungkin TERSONGLAP.

    ReplyDelete
  17. terima kasih diatas tazkirah ustaz anti bohmau..

    hamba nak tanya ustaz..untuk sehelai rambut yang seorang perempuan yang dijadikan tatapan umum, berapa lama Allah akan menghukumnya didalam api neraka?

    Diatas kepala seorang "pemimpin wanita" yang ustaz maksudkan itu, terdapat berapa helai rambutnya?


    Apakah hukumnya pula kita sebagai penyokong pemimpin yang beragama islam ini memandang rambutnya yang begitu rapi dihiasi untuk berada dikhalayak ramai?

    Apakah ustaz yakin Allah mengampun dosa seorang penzina yang memberi minum seekor anjing dizaman sekarang sebagaimana Allah mengampun dosa dizaman dulu? Setahu saya hanya Allah yang menentukan dan kita haruslah menyekat sebarang perbuatan yang salah dengan 3 cara. Apakah ada cara selain menegur dengan perbuatan, mulut dan seterusnya hati??

    Harap mendapat penjelasan bohmau juga berkaitan siapa itu rosmah dan siapa pulak ahli keluarga kami, tok nenek kami yang sama sejenis dengannya yang diandaikan pandai serba serbi tetapi mungkin membuka aurat (rambut) sebagaimana yang dibincangkan.

    ReplyDelete
  18. Begitulah org melayu islam kita, lau berckp ttg agama payah nk membezakan zaman dlu dn skrng, membezakan garis tegahan agama dgn akal fikiran.
    Hukum tetap hukum, zaman kehidupan sj yg berubah. Kalau dlu ustazah pkai tudung kecik mengajar agama tu disebabkan kejahilan beragama pd ketika itu. tp sekiranya didunia skrg dmana ajaran islam sampai kemerata ceruk, adakah kita masih lg dgn kejahilan yg sama.
    Wanita WAJIB bertudung. Tak kiralah siapa dia. tiada satupun dalil yg menyatakan seorg yg tinggi darjatnya (pemimpin) itu dihalalkan ke atasnya membuka aurat rambut bagi sorng perempuan.
    Terimalah hakikat walaupun pahit. Awas, jangan tergelincir akidah.

    ReplyDelete
  19. KENAPA PULAK ISU RAMBUT DS ROSMAH DAN DS SHARIZAT DI JADIKAN ISU?BUKAN ITU TANGGUNGJAWAP SUAMI MEREKA KER?MUNGKIN DS NAJIB DAN SUAMI DS SHARIZAT DAH BAGITAHU MENGENAI HUKUM BERTUDUNG....SUAMI YG TANGGUNG DOSA ISTERI BUKANNYA KITA NI...KALAU PAKSA2 BERGDUH PULAK RUNTUH PULAK "MASJID MEREKA"

    ReplyDelete
  20. INILAH ORANG UMNU..PERKARA TUDUNG BINI PUN TAK BOLEH NAK SELESAIKAN ADA HATI NAK PIMPIN MUSLIMIN MUSLIMAT! SIAP ADA PENYOKONG TAK PAKAI TUDUNG TIDAK MENGAPA!!!

    HIDUP PAS!!
    MARILAH PARA PEJUANG MUSLIMAH PAS, TEGAKKAN HUKUM ALLAH DIKALANGAN MUSLIMAH UMNU INI!

    ReplyDelete

KOMEN TERPAKSA DI MODERATE SEKETIKA.

APA PUN KOMEN POLITIK YANG BERBEZA PENDAPAT TETAP AKAN GAP PUBLISH SECEPAT MUNGKIN.

JGN HINA AGAMA,HINA SULTAN,PROVOKASI MEMBUNUH..KORANG BERTANGGUNGJAWAP TERHADAP KOMEN YANG DILAKUKAN.