Tuesday, October 8, 2013

KEMPEN BOIKOT PRODUK CINABENG TELAH BERI IMPAK BESAR ! TERUSKAN MELAYU TERUSKAN !



Info Kerugian Massimo: 

1.Dari sumber The Edge Malaysia, Mengikut Suruhanjaya Syarikat Malaysia, Gardenia Bakeries Sdn Bhd mencatatkan keuntungan keuntungan kasar berjumlah RM690juta. 

2.Manakala, Pengeluar Massimo, The Italian Baker Sdn Bhd mencatatkan keuntungan kasar sebanyak RM101.6 juta sahaja dan dalam pada masa yang sama mempunyai kerugian sebanyak RM8 juta. 

3.Dengan statistik ini pasaran roti Gardenia lebih kukuh malahan terus maju dan meningkat keuntungan dengan mendadak dimana Gardenia memiliki dan mengawal 60% pasaran roti di seluruh Malaysia. 

4.Jadi boikot orang cina Malaysia terhadap syarikat Gardenia Tan Sri Syed Mokhtar Bukhary nampaknya tidak memberi apa apa kesan dan yang lebih mengejutkan. Pasaran Gardenia dan keuntungan melonjak naik bermula dari kempen boikot cina terhadap syarikat ini. 

Ia menunjukkan semakin kuat cina memboikot, semakin untung Gardenia dan ini sangat mengejutkan syarikat Gardenia sendiri.

32 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah... Allah bersama kita.. moga ekonomi islam terus maju.. nak tengok glc kembali dikuasai oleh melayu bumiputera... aminnnn

semua ahli dan calun pemimpin umno.. buanglah liberal yg tak bertempat dr perjuangan umno..

Anonymous said...

alhamdulillah. diharap albokhari akan lebih bersodekoh insyaallah

Anonymous said...

Kuasa membeli di tangan Melayu jadi kalau sesiapa yang kata Malaysia akan bankrap kalau tak ada cina, orang itu sangat terdesak seperti Zaid Ibrahim. Orang sibuk hendak memperkasakan ekonomi Melayu Bumiputra Islam tetapi dia pula sibuk mengangkat bangsa lain. Mari kita sokong 'kampen boikot produk cinabeng' bermula di P.Pinang. Kalau orang kata kita rasis..jawapannya..Ya kami memang rasis!!!!!
'

Anonymous said...

Assalamualaikum...
gigih terus gigih boikot cinabeng...gap tampalkan brg buatan muslim...

Anonymous said...

Alhamdulillah semoga kita terus mberi sokongan kepada pniagaan org Melayu

Anonymous said...

Yahooooooo

Servant of God said...

Yahhh.. teruskan! Aku dah 99% stop makan fast food ni dah, kalau pi pun makan kat KFC, itu pun sebulan atau dua bulan sekali.

Kedai 99 dan KK memang aku dah tak masuk. Shopping sama ada kat Jusco ataupun pasar borong. Cuma kadang terpaksa shopping kat Giant, sebab tak cukup masa.

Selain dpd tu, sori aku nak bagi duit kat cinabeng.

Anonymous said...

Aku Hensem

First!

Hidup Bumiputra!

Anonymous said...

Allahu akbar.. allahu akbar.. allahu akbar.. laailahaillallah..

Anonymous said...

saya dikatakan rasis. memang saya rasis sebab bangsa sepet tetap rasis dari dulu sampai sekarang. saya berjuang dari segi pembelian barangan kerana bangsa sepet mati bila tiada duit. duit adalah syurga bagi mereka

Anonymous said...

Yaaa!!!!!! sokong gardenia.....aku xpaham...atas alasan apa nak boikot gardenia....jujur la, kalau dibandingkan jenis2 roti yang seangkatan dengannya, gardenia yang terbaik rotinya.....pakaej pun menarik....xmacam massimo, tengok pakej pun dah terbayang hidung besar 2 lubang......dah la xsedap.........

Oppssssss di kesempatan ini kita mengajak kawan2, tunjukkan sokongan kita Dato zahid hamidi.......dato xperlu takut.........lama-kelamaan ornag dah makin muak dengan meloyakini.....kita jangan mudah tertipu, bukan ramai pengguna meloyakini pun, tapi kemungkinan besar red kacang army ini menggunakan teknik masuk laman web berulang kali ke atas meloya kini.....oleh itu, saya mengajak kawna2 semua juga jangan lupa buka utusan setiap hari......kuat kan media utusan.....diorang xpa la berbayar, tapi kita lakukan dengan ikhlas, kerna sesungguhny aniat kita untuk kedaulatan islam pasti diberi ganjaran pahala yang berterusan......dan dengan ini, saya seorang melayu-islam, megisytiharkan sokongan besar ke atas dato zahid hamidi, demi memperjuangkan melayu dan islam.......DATO ZAHID HAMIDI, teruskan perjuangan dato......saya bukanlah ahli umno tapi hadirnya saya untuk melayu dan islam.....

Anonymous said...

Tahniah GAP Dan semua pihak yang menyokong gardenia dan produk2 melayu islam...semoga kempen ini akan di teruskan dan di perluaskan..mohon GAP sediakn sticker2 kempen agar boleh dedarkan atau di tampal di tempat2 yang sesuai

Anonymous said...

terkejut ape pulak.. pengguna terbesar pasti org islam dan melayu.. dan bkn semua cina mkn roti, tindakan mereka bermain kotor membawa padah..
tp aku sedih masih ramai org melayu yg g old town caffee... serang kat situ plak dan bg pilihan lain ...

sebenarnye org islam boleh maju jika barangan mereka ok dan mudah didapati

Anonymous said...

Skrg cinabeng dh mula kempen suh geng2 cinabeng dftr mengundi ramai2..mayb sbb nk besarkn pengaruh mereka sbg penentu masa next PRU nnti..apa kata GAP pn kempen gak besar2an sedarkn org2 kita yg still lom dftr mengundi tu utk dftr undi sekali..biar kita yg jd penentu kerajaan yg akan dipilih nnti & bknnya cinabeng..

mohamed said...

Alhamdulillah

Anonymous said...

Syabas orang melayu..

Anonymous said...

terbaiiiik, syabas utk semua orang yang menjayakan boikot. cuma terkilan ramai pulak melayu masuk speedmart yg terang2 tak byk produk bumiputera muslim disitu. khabarnya ia milik anak saudara chin peng. benarkah?

Anonymous said...

Alhamdulillah.

Anonymous said...

Anonymous, October 8, 2013 at 10:02 AM.

Setuju dengan saranan Anonymous di atas. GAP kena uar-uarkan pula keperluan untuk mendaftar bagi mengundi menghadapi PRU14. Jangan ditangguh-tangguhkan lagi. Lakukan sekarang juga sebelum terlambat.

Ayuh bangsaku. Kalau tidak kita, siapa lagi. Jangan biarkan negara kita dihanyutkan orang lain. Jangan kita berlapar di negara sendiri. Lakukan ini sebagai satu jihad. InsyaAllah diberkati Allah jua. Wassalam.

Anonymous said...

Kekadang, aku beli jugak roti gardenia, roti ikan bilis...walaupun aku kenyang lagi, aku beli jugakk..aku makan... bismillah, then niat dlm hati nk majukan ekonomi islam spya bleh dapat pahala... indahnya islam, makan pun kita boleh beramal...

Anonymous said...

Kekadang, aku beli jugak roti gardenia, roti ikan bilis...walaupun aku kenyang lagi, aku beli jugakk..aku makan... bismillah, then niat dlm hati nk majukan ekonomi islam spya bleh dapat pahala... indahnya islam, makan pun kita boleh beramal...

Anonymous said...

Gardenia harus berterima kasih kpd blogger melayu kerana telah menyelamatkan mereka.

anti-Kominis dan cinabeng said...

Bagus....ramai-ramai kita sokong produk dari company Islam, Melayu dan Bumiputra. Produk CINABENG ramai-ramai kita TONGSAMPAH KAN!!!!!!

Anonymous said...

Ingatkn kpd kawan. Jiran sedara mara supaya menyuruh anak2 yg telah berumur 21 th. Supaya mendaftar sebagai pemilih.

Anonymous said...

Ayuh tentera anai-anai.....

Kita tolak kedai-kedai yang meminggirkan produk bumiputera dan Islam.

Duit kita.....jadi kita yang tentukan nak beli di mana dan barang yang nak dibeli.

Kitarkan duit kita dalam bangsa kita saja. Biar mahal sikit....beza 2, 3 ringgit tak apa......janji duit tu masuk poket orang kita juga. Yang untung orang kita juga.

Mari kita bersama lonjakkan ekonomi Melayu dan Islam.



Anonymous said...

roti gardenia asalnya org cina punya, dimajukan hingga menjadi gergasi roti baru diambil alih oleh syed mokhtar...malu lah sikit

Anonymous said...

Sekarang mula pulak ubah dari digi ke celcom...

Anonymous said...

Lepas roti gardenia kita pakat beli pulak minyak masak cap SAJI,CAP ALIf keluaran felda...kita BOiKot minyak Cap BURUH, HELANG keluaran haramjadah cinabeng

Anonymous said...

Buat apa nak malu bila ada melayu boleh ambilalih sykt cina. Boikot dan terus ambilalih sykt mereka.

Anonymous said...

Melayu akan ajar cina melalui pest control keluaran bumiputra Islam.

Anonymous said...

Apasal nak malu dia dah berjaya tawan sykt cina x cebok tu.

Anonymous said...

Anon...October 9, 2013 at 1:14 PM
Dulu tak penting, yamg penting ialah sekarang.
Dulu lain, sekarang lain.
Orang berjalan ke hadapan, bukan gostan ke belakang.
Yang dikira ialah yang terkini.