Friday, September 24, 2010

ANWAR SERANG KUMPULAN 'ANTI AZMIN' !

 gosip panas sepanjang pemilihan PKR. aku dengar gosip ni dari pelbagai sumber.

 KENAPA ANWAR WAJIB MENANGKAN AZMIN.

tak payah cerita la tentang kasih sayang dua sejoli ni. aku nak cerita pasal perancangan jangka panjang anwar untuk terus menghidupkan wataknya nanti.

menghidupkan watak ? ya , menghidupkan watak. anwar tahu dia akan masuk semula ke habitat asalnya iaitu di penjara sungai buloh.

PKR yang ada sekarang cukup berbeza dengan PKR zaman aku dulu-dulu (sekarang dah tobat dahhh..eee). 

PKR 1998 hingga 2006 lebih berkiblatkan anwar. pembebasan anwar. ikonik anwar. sepanjang zaman itu PKR lebih menjurus kepada 'anwar centric'. 

pasca 2008 anwar membuka pintu PKR kepada seluruh kumpulan berlainan akidah. tujuannya mahu menang pilihanraya. 

hari ini PKR sudah tidak lagi bermajoritikan melayu. 
hari ini PKR cukup terbuka.
ikonik anwar sudah semakin longgar.
kumpulan PKR yang ada sekarang lebih mementingkan parti daripada anwar.

semuanya silap anwar, dia membuka lubang demokrasi seluasnya kepada penyokong. walaupun datang haid, demokrasi ala anwar tetap mengizinkan seks politik itu berlaku.

orang yang pertama menyebut agar PKR harus perlahan-lahan meninggalkan simbol anwar adalah tian chua. diikuti dengan pandangan kritikal dari penulis gila babi bernama raja petra. kenapa mereka melontarkan ide ini ? kerana mereka pernah melihat gara-gara ikon anwar dalam PKR, parti keparat ini pernah berpecah sewaktu pertembungan ex umno dan abim dalam pemilihan kemaman.

ia mengambil masa 3 tahun untuk anwar memujuk semula bekas-bekas abim untuk kembali menyertai PKR. hari ini pertembungan lebih terbuka,ganas dan ia lebih mirip kepada pertembungan idelogi yang cukup berbeza.

kumpulan yang tidak bersama azmin adalah menyokong gerakan 'membebaskan PKR' daripada simbol anwar. kumpulan ini cukup besar kerana ia di wakili oleh beberapa kelompok yang punyai penyokongnya sendiri.,

zaid ibrahim didokong oleh chua jui meng dan kumpulan liberalis PKR.

anwar terpaksa menebalkan diri menyokong azmin dengan sepenuh hati kerana baginya hanya azmin sahaja yang sedia melakukan kerja untuk membebaskannya sepanjang bermatautinnya anwar dalam sungai buloh.

anwar tahu zaid takkan buat roadshow untuk membebaskan nya dari penjara. begitu juga dengan raja petra,tian chua dan lain lain.

bagi kumpulan yang bukan menyokong azmin pula, membiarkan anwar dalam penjara akan lebih mendatangkan kekuatan PARTI itu sendiri...anwar tidak mahu perkara ini terjadi dimana 'namanya' akhirnya dilacorkan oleh pengikut partinya semula..!

3 comments:

  1. salam abang GAP
    perasan tak dalam utusan harini tak banyak berita sangat dan berita politik pun tak banyak

    Adakah mereka semua terpengaruh dengan Hata Wahari

    ReplyDelete
  2. kalau betul, hata wahari wajib utusan kasi penendang. biar dia carik makan tempat yang syg dia. jgn jadik hanjing kena sepit, sudah lepas gigit pulak...

    ReplyDelete
  3. Semakin terang, semakin tersuluh.... Ingatkan Parti Keluarga Rimba sudah 'fullhouse'. Laaa! Rupanya agenda penting membebaskan Aljubori semakin ikonik berviagra. Kedurjanaan melayu spastik!

    Ehh! Apa pulak cerita Hata Wahari? Kalau nak ikut main belakang berikonik aljubori, silakan... Jangan lupa ajak sekali Farid Riduan dan semua konco konco hang! Bosan aku membaca tulisan orang yang berlagak terer. Pening, pusing dengan bahasa sembelit yg tonggang langgang. Kalau nak main tulisan bersastera, tak payah berpolitik, ini macam yahudi mabuk je!.

    Pasti lepas ni muncul satu lagi akhbar, stesen TV pimpinan korang yang kekal sebagai pembangkang! Pakatan Rakyat (kalau) menang pun korang semua tetap ditindas, waktu itu bela BN kononnya.... Sekarang korang nak terus hentam belakang!

    PKR akan diterajui golongan gila kuasa, takhta & harta. Setakat 'fullhouse' je, boleh main jauh jauh laaa... Penguasaan seterusnya menjurus kepada nafsu serakah.... yang terusir dari arus perdana. Termasuk yang lantang menghentam melayu sekarang ni, sikitol dan DUa RI.

    DAP parti kronik anti melayu & hudud, jelasnya 'musang berbulu ayam'. PAS pula hanya parti yang berlagak Islam. Melacurkan agama dan bangsa melayu. PKR sudah jelas, sama rata, sama rasa, depan belakang sama je!

    Buat semua Orang Melayu yang beragama Islam, yang masih sedar, insafilah perjuangan bangsa dan agama kita. Hanya kita orang melayu yang tahu dan berhak untuk meletakan dimana HAK Orang Melayu Yang Beragama Islam.

    ReplyDelete

KOMEN TERPAKSA DI MODERATE SEKETIKA.

APA PUN KOMEN POLITIK YANG BERBEZA PENDAPAT TETAP AKAN GAP PUBLISH SECEPAT MUNGKIN.

JGN HINA AGAMA,HINA SULTAN,PROVOKASI MEMBUNUH..KORANG BERTANGGUNGJAWAP TERHADAP KOMEN YANG DILAKUKAN.