Saturday, November 13, 2010

SSDE : SIAPA USTAZ ROSDI LONG ?

 apa yang menariknya SSDE fasa ke 2 kali ini ?

menarik pasal ramai ostaz berceramah atas pentas umno. malam tadi ceramah SSDE pertama aku singgah adalah di taman medan, bahagian PJS.

aku tak berganjak dari tempat duduk bila penceramah pertama iaitu ustaz rosdi long berucap. 

gaya percakapan,lancar orator, padat dengan ilmu dari petikan ayat qoran dan hadis, kisah pengsejarahan semula umat antara fakta yang betul-betul buat aku terpaku.
aku tak kenal ustaz muda ni. aku tanya bos SSDE iaitu sdr hamidzun akan latarbelakang ustaz muda ini. dia jawap ustaz ni lulusan universiti malaya. detailnya nanti aku bgtau.

apa yang menarik sangat untuk aku kupaskan tentang ustaz ini adalah kepetahan dia mengolah fakta sejarah lalu dikaitkan dengan isu politik semasa. cukup relaxing kata orang jowo.

buat pertama kalinya dalam sejarah hidup, aku dengar ustaz muda ini memperincikan 'kisah permulaa takbir' dalam sejarah islam.
hey brader, mengejutkan. laungan takbir dalam masjid telah berlaku sejak zaman sahabat r.a lagi.

ia dimulakan oleh golongan munafik ! ya golongan munafik sewaktu bermulanya krisis saidatina aishah r.ha dengan ali r.a.

golongan munafik inilah yang menjadi pengadu domba bermulanya perang islam pertama dalam sejarah tamudun iaitu perang jammal (perang unta).
ustaz rosdi bagitahu, golongan munafik ini yang memulakan ide 'bertakbir sekuat hati' dalam masjid dengan tujuan untuk mengelirukan sahabat r.a yang sedang bersolat..

dek kerana perbuatan permulaan provokasi , saidatina aishah r.ha dan ali r.a berperang. detailnya korang boleh cari dalam kitab hadis. apa konklusi kisah ini yang telah dikiaskan dengan begitu baik oleh ustaz rosdi ?

bukankah pas pun sedang melaksana tugasan munafik ini ?
bukankah keadaan sekarang adu domba terkuat datangnya dari pas ?
banyak point yang ustaz muda ni hujahkan. cukup detail dan penuh berhemah. isu kalimah ALLAH pun dia taji kalid samad...hebat hebat..ada lagi cerita menarik tentang kupasan ilmuwan agama dari ustaz muda ni, kalau nak dengar nanti pi ceramah SSDE ya...

bila aku terkasima dengan orator hebat ustaz ni, aku teringat insiden nik ajis kena balun dengan prof madya ustaz mohd nor deris masa prk galas yang lepas..

TAHNIAH UMNO kerana berani menerima kritikan dan teguran dari ustaz !

15 comments:

Anonymous said...

aku x nafikan yg UMNO dulu kdg2 ade tersasar sikit dr ajaran islam..dan ape yg aku nmpk skang elemen2 islam 2 semakin banyak diterapkan dlm UMNO dengan penglibatan golongan ilmuwan agama..dan aku harap mende ni akan berterusan...untuk umat islam di Malaysia, yg majoritina berbangsa melayu..amin..

Anonymous said...

insyaallah semoga berjaya .... takbir laaa

Anonymous said...

bro... ruginya kalo xde sesiapa yg record ceramah ustaz ni upload kat utube... aku nak dengar sgat2!!

zethro said...

syabas SSDE!!! semoga gerakan SSDE berterusan dan dapat kembalikan keyakinan rakyat selangor hendaknya...
sekiranya terdapat video harap diupload untuk tontonan semua... terima kasih...

Anonymous said...

seorang imam orang kuat pas di pasir gudang ditangkap kerana menyeludup keluar harta syarikat. semua orang terkejut tapi kami tak pernah terkejut sbb dia dah lama buat kerja tu cuma kami bagi masa untuk dia sedar kerana kami tak nak aibkan orang. tapi akhirnya terkantoi juga. k

Unknown said...

Teruslah usaha meletakkan lebih byk golongan ulamak muda atas pentas Umno. Insyaallah, golongan yg taksub dgn Pas akan cair! Takbir.

Anonymous said...

tolong upload video bro...nak kasi puak sebelah tengok

Anonymous said...

well done!!! semuga ramai lagi para ustaz yang ambil bahagian dalam SSDE INI...

Anonymous said...

Tolonglah record ceramah Ustaz Rosdi Long dan upload ke dalam Utube. Dapatlah orang yang tak dapat hadir tu dengar sama. Ok bro.

Dr.Yes

Anonymous said...

Takbir bukan semata sebutan dari lidah dan semata didengar dari suara tetapi Takbir ialah satu intipati pemujian..ada 4 jenis takbir..1.takbir tidak di dunia tidak pula di akhirat!INI TAKBIR KAUM JAHILIAH,DIA JUGA SEBUT ALLAHU AKBAR.BANYAK ORANG YG DALAM KATOGARI INI..ISLAMIK LUARAN TETAPI KAFIR DI DALAMAN(BATIN)..INI DAPT DI BUKTIKAN..MELALUI ILMU. 2.TAKBIR di dunia saja.ini takbir kaum sesat./munafik. 3.Takbir dari dunia sampai akhirat..ini takbir org yg mengenal dirinya,takbir yg sampai kehadrat Allah. 4.Di akhirat baru takbir..ini takbir para mukmin sejati,pejuang islam tulen..jadi tidak heranlah burung tiong pun pandai takbir..so jgn kita tertipu..

Unknown said...

Sememangnya tidak boleh dinafikan bahawa manusia merupakan kejadian ALLAH yang paling unik diantara segala makhluk KejadianNYA.. Lantas apayang berlaku didalam dunia POLITIK Malaysia adalah terkandung didalam apa yang telah di maksudkan oleh ALLAh SWT keatas manusia. 1. Balasan Kebaikan 2. Balasan Keburukan. (Balasan kebaikan) jika manusia dapat memberi yang terbaik kepada sesama manusia. (Balasan Keburukan) jika manusia hancur menghancurkan sesama manusia.. renung-renunglah tidak kira siapa.... Alhamdulillah UMNO dilihat lebih cenderung kearah kebaikan tapi yang lain2 tidak maka kita lihatlah bahawa janji ALLAH bahawa keburukan akan di jawap dengan keburukan.. apa yg sudah berlaku dapat kita lihat dengan bukti2 yang ada... ALhamdulillah ALLAH telah membuka hati kepada Blogers dlm mencari yg hakiki utk tatapan MANUSIA....

hamdan said...

Tahniah kepada UMNO Selangor kerana berjaya mendedahkan segala kepalsuan yang dibawa oleh kawan kita tu.

Tahniah kepada Ustaz Rosdi sulong kerana berani memberi kenyataan yang benar walaupun pahit buat orang lain.

Tahniah Ustaz !

Anonymous said...

setuju kalau ceramah ini diyoutubekan.. umb kena bertindak.

Bingai @ Bangang said...

Kalau tak setuju TUKAR PEMIMPIN tetapi JANGAN TUKAR PARTI. Risikonya terlalu besar.

Aku Yang Bingai
Zaid Kene Kencing Tikus?

Anonymous said...

org umno mane reti bertakbir... dasar bangsat