Thursday, February 24, 2011

RUSUHAN UPM : KISAH BENAR !

 aku terima kiriman sms daripada orang dalam UPM yang menceritakan punca sebenar pelajar merusuh.

 ' salam bro, pro mahasiswa berdemo di UPM kelmarin,mereka bantah 7 calon mereka yang kena disqualified dalam pilihanraya kampus. sebenarnya pro mahasiswa yang juga pro pembangkang ni dah kalah di UPM tetapi sengaja buat kecoh untuk cetus isu.

pintu kaca HEP pecah, guard dicederakan sampai berdarah.semua ni angkara godfather mereka di luar iaitu wakil rakyat pembangkang ( nik nazmi,amirudin shari,teoh nie ching) .

mereka dah dapat UKM,UM dan UIA. mereka nak dapatkan UPM pula selepas itu USM.

10 comments:

Nasionalis1982 said...

Malaysiakini spin? Dah lama dah..

Anonymous said...

heh..yg aku baca dlm paper, pak guard siap belantan pelajar...percalonan pro M dibatalkan oleh NC, w/pon Pro M dah menang....mane satu betul nie....rasa mamat tuh tipu kau kot Gap.......citer tuh biar jujur & bener....

Anonymous said...

bangsat punya pelajar.
tak tau diuntung,kerajaan bagi peluang untuk belajar ,dipangkahnya pembangkang.
Lain kali gunala duit sendiri untuk masuk universiti.
tak dapat duit bantuan kerajaan kecoh kata kerajaan zalim.sebenarnya kita yang zalim, kerana tidak melihat kebaikkan orang yang tolong kita.
macam anjing yg tersepit,lepas ditolong, digigitnya kita.dan anjing itu ialah DAP.

blogenstarz said...

Bangst punya spesis.Patut dicantas sebelum menjalar....

aku je said...

zaman aku student dulu pun mahasiswa pro-pembangkang yg byk menguasai universiti.. mudah percaya dengan putar belit dan tohmahan terhadap kerajaan UMNO/BN. Semua salah belaka di mata mereka. Maka apabila diajak berdemo..suka benar mereka join.

Tapi, bila dah bekerja, dah bekeluarga dan bermasyarakat, majoritinya akan sedar juga yg mana intan yg mana kaca. Dah boleh berfikir dan mahu berfikir. Maka apabila membuang undi, kerajaan BN/UMNO jugaklah yg berdiri tegak menjadi parti pemerintah bumi Malaysia ni..

er..yg minoriti, yg masih suka berdemo sakan, ke sana ke mari kebiasaannya adalah mereka yg tidak ada komitment kerja (menganggur), atau ada kerja tapi prestasi kerja buruk mcm cikgu maarof, MC banyak-banyak.

Anonymous said...

muak dengan kes-kes camni... boleh maju ke dengan memberontak macam ni? boleh jadi ahli koporat ke diorang ni? boleh membangunkan negara ke bertindak binatang camni?

bosan betul dengan mahasiswa yang diberi peluang melanjutkan pelajaran di uni. awam tp terlibat dengan menda-menda camni...

aduhai... apa kata pecat je diorang ni dan beri peluang kepada mereka yang benar-benar nak belajar... jangan lupa tarik balik tajaan untuk mereka... baru padan muka diorang ni...

aku rasa diorang ni tak menyumbang apa2 pun... dari jadi pelajar sampah (sampah terpelajar?) lebih baik gilap permata kasar... lagi berfaedah....

hish...geram2.... elok dilokapkan je budak2 camni...

-pemerhati-kecewa-

Anonymous said...

lain kali sape2 yg buat demo tanpa kebenaran...singkirkan aje..
toksah manja2kan..
masuk u nak menuntut ilmu...bukan buat kecuh dan berpolitik..
x sangka budak2 tu bodo2 belaka.

Anonymous said...

Pecat aje budak budak yang tak tahu guna akal.

Anonymous said...

Aku kecewa tak dapat kekalkan kemenangan ASPIRASI kt UM....

Anonymous said...

saya orang upm sendiri yang berada di tempat kejadian.

1. sekuriti UPM tidak pernah ada belantan.

2. apa yang pelajar dapat selepas cederakan orang dimana sorang kene 16 jahitan, lagi seorang 6 jahitan?

3. adakah ini perangai yang dibawa oleh mahasiswa sekarang atau hasutan luar. kerana ada orang luar yang bukan mahasiswa upm memberikan arahan pada waktu itu

4. ibu bapa hantar anak untuk belajar. timba ilmu, bukannya buat kecoh. tapi pandai pulak mase rusushan... ada yang nak tutup muka? kenapa perlu takut?

5. mahasiswa berkenaan demand TNC letak jawatan. orang tue professor. ko degree pun cukup2 makan....
bersyukurlah dan insaflah... tak berkat ilmu kita nanti. semak semula al quran dan hadis....