Thursday, February 24, 2011

RUSUHAN UPM : SAIFUDIN ABDULLAH PUNCA PELAJAR NAIK TOCANG ?

saifudin abdullah timbalan menteri pengajian tinggi dikabarkan punca pelajar universiti naik tocang macam kaduk naik junjung...

maaf, walaupun dia menteri umno aku peduli apa !

nantikan pendedahan sebenar kisah saifudin abdullah yang bercakap macam suara pakatan !

13 comments:

Pokok said...

SI saifudin ni lah yang nak mencadangkan AUKU di hapuskan..

dzimba said...

kadang kadang budak universiti pun satu hal... menuntut ilmu belum habis tapi sudah rasa macam hero...banyak ikut perasaan daripada ikut fikiran...kurang bijaksana. Cari jalan mudah untuk popular buat hal nama pun ceapt kenal masuk politik dan belajar kelentong

Malaysiaku Ingin Brubah said...

cehhhh... memang dah pihak u bersalah... mmg patutla pelajar bengang.. bengong betul...

pro kerajaan yang di anaktirikan di UKM said...

Menteri dan timbalan pun lebih kurang sama.

Ranking dunia tak naik. Projek APEX di USM tak dgr berita.. yang baru 'pendemokrasian kampus' berjaya mencipta kelompok pro-pembangkang di kampus. tahniah!!

Mereka fikir dgn memberi kebebasan kepada pelajar akan menyebabkan rating kerajaan naik di mata pelajar U? Anda silap.

Mereka hanya meraih simpati untuk mendapat apa yang dicita-cita oleh pemimpin mereka di luar kampus.

Selepas ini di PRK..ramai lah gerombolan ini akan menjalankan 'penyelidikan' atas kapasiti 'kebebasan mahasiswa'.

Janganlah Najib salahkan mahasiswa yang berkempen utk pembangkang ye sebab pak menteri dan timbalan menteri yang merestui..hehe...

Alah..apa lah sangat undi mahasiswa ini..tiap2 tahun 80,000 sahaja yang keluar/ abis belajar..tak bagi impak pun pada kerajaan..

Pemuda UMNO pun malas nak masuk kampus..takut nanti budak2 ni lawan dia lepas habis belajar!

Pas dan DAP dah lama bina grass-root di kampus, lepas graduate masih keep-in touch.. UMNO..?

mat taji said...

salam gap,

Dia ni nak suruh org tengok dia..lebih sudu dari kuah!

Nafsu besar nak jadi menteri..tapi bangang!
Dasar kementerian tak penting banding populariti dirinya..! Bodek je lebih..kerja hampas!..gila glamer sebab kat termeloh pun org meloya dgn dia..

Anonymous said...

Tuan,
Dari dulu lagi telah dikatakan bahawa mamat ni adalah masalah kepada UMNO/BN. Timbalan Menteri tapi bauat lebih dari menteri. Dia ingat dia masih lagi pemimpin pelajar kut. Pelajar-pelajar ni pula telah mensia-siakan amanah sebagai seorang pelajar. Kenapa nak terikut sangat perangai tak boleh terima hakikat.

Anonymous said...

m.c.gay.gay lagiiii...

Anonymous said...

kalau pelajar pro UMNO... kempen utk umno tak apa lak... semua org boleh nampak... a well known secret... ingat student kita ni bodoh ke..>???

pelajar kita di oversea yg tak ada AUKU pun dan agak aktif dgn politik dlm negara pun cemerlang gak...

apa yg Saifuddin lakukan adalah betul... belajar dgn apa jadi di Tunisia/Mesir/Libya... dimana pemimpin diaorg tak dengar suara rakyat... akhirnya jatuh terhina...

Anonymous said...

budak budak U sekarang... Belajar tinggi tinggi bodoh bertingkat tingkat. Habis belajar baru le lawan. Penat mak bapak anto belajar masuk U.

Azraque7 said...

Student sekarang memang bodo...mak bapak hantar belajar tu belajaq je la yang korang nak merusoh dan berpolitik x tentu pasal tu pehal. Jahat sangat ke Pihak university buat korang? Bangang dan Bingai...rangking University entah no berapa kat dunia ni sibuk nak buat benda x dok pekdah.
Woit balik kampus baca buku la woit dari dok asyik dengar ceramah NIck Ajis yang nyanyuk to woit

Anonymous said...

Alaa.. bdk yg dok merusuh tu bkn bgs sangat. Aku tak respek langsung kat bdk2 U skrg. Masuk U pun lulus cukup2 mkn je. Sbb tu otak bingai. Yang betul2 blajar dan dapat keputusan cemerlang brp kerat sgt, berbanding kutu berahak masuk U. Kalau x caya pi buat survey.

Anonymous said...

Pada Anom 4.01,
Boleh ke nak samakan Malaysia dengan negara Arab tu. Tapi tengoklah kehancuran akan berlaku seperti di Iraq. Sayang, khazanah negara yang telah bertamadun akan hancur kerana kerakusan rakyat yang bergelar pelajar universiti. Rakyat Mesir akan menyesal jika Mesir akan tebih teruk dari sekarang. Tunggulah dan sama-samalah kita lihat Mesir maju atau menuju zaman kehancurannya. Di Malaysia kita bernasib baik kerana terdapat manusia yang masih bijak.

Bekah Pah said...

cuba lihat video di bawah ini dan buatlah penilaian yang ikhlas mengenai pelajar pro-M UPM...

http://www.youtube.com/watch?v=GsRYTBofmLs&sns=fb