Tuesday, May 24, 2011

BAGAIMANA AGAKNYA KUALITI ADUN PAKATAN SELANGOR ?

maksud kualiti ? kualiti adalah mutu dan indikasi performan.

itu takrifan maksud perkataan kualiti.

aku lontarkan isu ini pada rakyat.rasa-rasa kamulah, bagaimana agaknya kualiti adun pakatan selangor ?

bagus kah..hebat kah...atau biol dalam darjah tertinggi kah ?

lihat foto di bawah. adun sri muda pkr suhaimi shafie.buat demo bersama penduduk di kawasannya kerana membantah cadangan laluan LRT.
demokrasi..aku tak bantah rakyat nak berdemo tapi nampak sungguh kebodohan adun sri muda kerana secara indirectly nya memperlihatkan kegagalan dia menyelesaikan permaslahan rakyat. 

bila adun menggangap demo itu sebagai solusi meyelesaikan masalah rakyat, maka arakiannya lebih kamu jangan jadi wakil kepada rakyat lah..

adun ini masih menggangap dirinya pembangkang sedangkan partinya itu sedang memegang tampuk kuasa. 

umpama pandi yang takkan lupa bau tahinya, waima macamana pun tahinya juga yang nak dihidu.

sungguh pandi kuti.

35 comments:

Anonymous said...

fuyo..ramainya yang turut serta berdemo..beribu ribu tu...

Anonymous said...

demontrasi bebal suruhan dapig

Anonymous said...

aku bru lepas tengok site makcikhajjahsittalwuzara2u.wordpress.com tu..xtau aku nk ckp pe..mcm P***mak tol..kdn ngan skmm xleh nk amik tindakn ke heh...

Anonymous said...

KPI hancur punya la sbb duk asyik duk ceramah serta berdemo jer

Anonymous said...

FUYOOO.BERIBU IKUT BERDEMO..HEBATLAH YB INI. TAPI PELIK GAK NOOO...DIA JADI KERAJAANN TAPI TAK DE PLANNING KER UNTUK RAKYAT KAWASAN DIA? YEA LA KAN DOK MAKAN GAJI BUTA AJER...ASYIK NAK KUTUK ORANG ..BILA NAK FIKIR TENTNA G KEBAIKANNYA?

Anonymous said...

UTK MAMAK PANGKOR YG TAK BERSYUKUR . BOIKOT KEDAI MAMAK. CEKIK DARAH DAN PENGOTOR!!!

Anonymous said...

UTK MAMAK PANGKOR YG TAK BERSYUKUR . BOIKOT KEDAI MAMAK. CEKIK DARAH DAN PENGOTOR!!!

Anonymous said...

UTK MAMAK PANGKOR YG TAK BERSYUKUR . BOIKOT KEDAI MAMAK. CEKIK DARAH DAN PENGOTOR!!!

Anonymous said...

UTK MAMAK PANGKOR YG TAK BERSYUKUR . BOIKOT KEDAI MAMAK. CEKIK DARAH DAN PENGOTOR!!!

Anonymous said...

UTK MAMAK PANGKOR YG TAK BERSYUKUR . BOIKOT KEDAI MAMAK. CEKIK DARAH DAN PENGOTOR!!!

Anonymous said...

dah tulah kerja dia.Dah tak tahu siapa kerajaan siapa pembangkang.Asyik dengar ceramah kelabu aljub yg tak ada kerja lain nak bangkang aja kerjanya.sampai mind set dia ikut jadi pembangkang.dasar orang yg tak jujur dgn Sultan sendiri.Dia nie bersultankan Lim Kid siang malam.Dah tak ada orang lain nak di bawa berdemo kaum kerabat sendiri lah tu,sebab rakyat lain siuman belaka tu tak ikut berdemo.Kalau demo buat kuih ke buat kari kepala ikan tak pa lah juga,kalau dah ada ilmu dapat buat bisnis dapat juga rezeki extra.

Karl said...

Kene wujudkan jawatan Wakil Demo untuk memuaskan serakah puak mata-satu dan lalat hijau.

Pasal funding pulak, boleh tanya mahfuz. Heh.

karimbujang said...

Aku nak komen ni pasal ADUN aku di JERAM, Selangor. Maaf cakaplah. Sehingga hari ini aku tak pernah jumpa dia, atau dengar dia buat program dekat sini. Yang ada ialah program MB Selangor dan wakil kawasan Pakatan Rakyat.

Kekadang, malulah jugak nak bagitahu kawan-kawan yang aku ini sokong UMNO. Nanti dia orang kutuk aku pula. Kita pilih casatu-satunya calun UMNO, tapi tak buat kerja pulak. Adun tempat lain aku tak bole komen, sebab tak tahu.

revolusi pedang srikandi said...

Semakin hari kita melihat pelbagai onar-onar kejahatan yang berlaku di negara kita..Ada pihak yang berusaha sehabis baik untuk membantu rakyat namun tidak kurang pula yang berusaha memuaskan nafsu serakah sendiri dengan apa jua cara sekali pun.
Mandat yang diberikan rakyat tidak dilaksanakan sebaik mungkin…hanya dipergunakan untuk meraih simpati rakyat yang tertipu dengan penipuan yang sangat memenatkan pemikiran.
Sungguh bosan mendengar dan membaca mengenai satu persatu permasalahan yang dilakukan oleh “ si dia” ini. Kadang-kadang terfikir…bila lah nyawanya akan dicabut oleh Izrail…biar aman negara kita..tiada lagi pengkhianat bangsa…

anaconda said...

KPD KARIM BUJANG 430 PM..

(1). TOLONG BERITAHU NOMBOR KEAHLIAN KAU JIKA BENAR KAU NI AHLI UMNO.

(2). ADUN JERAM KAU NI NAMANYA YB DATO AMIRUDIN SUTERO KAN, DLM SINAR HARI NI AKU TGK DIA TURUN PDG LAWAT KLRGA2 YG SUSAH.

(3). KAU TAHU TAK YG YB DATO AMIRUDIN SUTERO KAU NI BAKAL MB SEL JIKA UMNO/BN AMBIL ALIH SELANGOR NI SEMULA.

(4). KLU KAU ORG UMNO BOLEH TAK KAU TOLONG BALUN PAKATAN HARAM JADAH D KAW KAU TU.

(5). AKU HRP KAU NI DLM LINGKUNGAN MANUSIA YG BAIK2 LA YE, BUKAN GUNTING DLM LIPATAN DLM ALMARI UMNO.

Anonymous said...

SEKARANG KITA JGN BAGI MUKA PADA PENCACAI FUCKATAN HARAM JADAH....KALAU HEMTAM SAJA KERAJAAN BN KITA HETAM BALIK KAW2 DAN GANYANG PENCACAI2 NIE.....SAMPAI PENCACAI2 NI TAHU YG MANA BATIL DAN YG MANA HAK.

Anonymous said...

butuh...

Qwen malay said...

Sembang kemas.. butuh papa, mama,.. anwar kaki kencing.. lu pun da ikut jadi kaki kencing.. wa pun da hancing,, umno,, pkr sama je.. buto..

guna lah pendekatan baik sikit nak tarik orang sokong umno.. buto umno.. buto...

umno untuk melayu.. PM lak takde pun jaga melayu.. buto umno buto..

kipas pm smpai kesudah.. buto.. terang2 duit rakyat p kat bini pm.. buto umno buto.. rakyat susah.. buto melayu tolong melayu.. buto.. last2 melayu bawah tertindas.. butolah.. da kerajaan melayu pegang pun macam buto.. ada GAP macam buto.. buto lah.. melayu jahanamkn melayu.. buto pkr.. buto umno.. buto pas.. semua buto...

x buto.. satu je TUN MAHATHIR.. May ALLah selamatkan TUN.. cepat sembuh..

Awan Network said...

berdemo ntuk kebaikkan tak salah...:)

Jom Tengok :
KELAKAR : Dua SAhabat!!
MAYA KARIN MELACUR???
JANGAN KLIK!!NANTI XBOLEH TIDUR!!!

Anonymous said...

Agaknya budak suhaimi ni lupa yg dia bukan pembangkang. Maafkanlah dia.

Anonymous said...

Anon Mamak, Ko relak je, Aku dah gi letop kepala mamak tu. Minggu depan dia buat jualan murah dan bomba dah pancut air bersihkan kedai. Tapi kalau kau nak gi bawak duit lebih sikit sbb takut mamak tu kira dua kali.

Melayu Perak said...

qwen malay....

habis lu tak buto...?????

Anonymous said...

UTK MAMAk PANGKOR YANG TAK BERSYUKUR - BOIKOT KEDAI mAmAK > CEKIK DARAHHHHHHHHH + PeNGoTOrrrrrrr!!!!

Anonymous said...

UTK MAMAk PANGKOR YANG TAK BERSYUKUR - BOIKOT KEDAI mAmAK > CEKIK DARAHHHHHHHHH + PeNGoTOrrrrrrr!!!!

Anonymous said...

UTK MAMAk PANGKOR YANG TAK BERSYUKUR - BOIKOT KEDAI mAmAK > CEKIK DARAHHHHHHHHH + PeNGoTOrrrrrrr!!!!

Anonymous said...

UTK MAMAk PANGKOR YANG TAK BERSYUKUR - BOIKOT KEDAI mAmAK > CEKIK DARAHHHHHHHHH + PeNGoTOrrrrrrr!!!!

anti-mengunyit said...

ko kunyit kan je mamak tu.. pastu kire kosong2.

Anonymous said...

Khairy bantah harga RON95 naik 'dalam masa terdekat'
May 24, 11 6:01pm
Ahli parlimen Rembau Khairy Jamaluddin hari ini tangkas menepis dakwaan yang dilemparkan ke atasnya bahawa beliau telah menukar pendirian berhubung pengekalan subsidi bagi petrol RON95.

Khairy dalam satu kenyataan yang dihiasi bahasa berbunga-bunga menjelaskan, pendiriannya tetap konsisten bahawa subsidi yang diberikan kerajaan itu perlu distruktur semula "memandangkan ia bukannya suatu perbelanjaan produktif."

"Namun, usaha ke arah itu haruslah mengikut turutan dan keutamaan terutama sekali apabila rakyat sedang bergelut dengan kos sara hidup dengan kenaikan harga barang makanan yang mencecah 11 peratus.

"Gesaan saya supaya subsidi RON95 tidak dikurangkan buat masa ini langsung tidak bercanggah dengan pendirian saya bahawa subsidi akhirnya perlu distrukturkan semula supaya lebih tepat sasarannya kepada mereka yang layak menerima dan mengurangkan beban defisit kepada perbelanjaan Kerajaan.

"Cuma, berdasarkan pengalaman lepas dan mengambil kira beban yang dihadapi rakyat hari ini, saya bantah kenaikan harga RON95 dalam masa yang terdekat," katanya yang mengulas dakwaan oleh ahli parlimen Machang, Saifuddin Nasution.

Saifuddin dalam satu kenyataan semalam membangkitkan semula satu ucapan yang disampaikan Khairy di parlimen pada Jun 2008, berhubung usul kenaikan harga petrol dan barangan yang dibahaskan dalam sidang dewan itu.

Saifuddin berkata, Khairy pada masa itu berpendirian bahawa "keputusan kerajaan menstrukturkan (menarik balik) subsidi merupakan satu keperluan ekonomi yang tidak dapat dielakkan."

Saifuddin juga berkata tindakan Khairy itu "tidak lebih daripada sebuah sandiwara" kerana Khairy dilihat hanya menentang penarikan subsidi dan kenaikan harga petrol secara luaran.

Mengulas kenyataan itu, Khairy turut berkata, Saifuddin sepatutnya menyokong pendirian beliau dan tidak menyerang dirinya secara peribadi.

"Apa salahnya sekiranya pendekatan saya berubah sedikit setelah mendapat pengalaman dari sejarah?," soalnya lagi.



Dalam pada itu, beliau turut mempertikaikan tindakan Saifuddin yang sebelum ini didakwa telah merusuh ketika mengetuai sekumpulan pemuda Umno untuk menghentikan satu persidangan.

Khairy berkata, Saifuddin yang merupakan pemimpin pemuda Umno pada masa itu bertindak dengan "sombong dan samseng" pada dalam kejadian pada tahun 1996 itu.



"Namun, selepas menyertai PKR, beliau memutar pendirian 180 darjah dalam isu ini, menjadi hero kepada kebebasan bersuara dan menuding jari kepada pihak lain yang kononnya mengarahkan beliau menyerang peserta-peserta persidangan tersebut," kata Khairy lagi.

bagus2 diani,jgn jd pengampu mcm yg lain

anaconda said...

RAKYAT D SEL MMG DAH TAHU KETIKA INI SERIBU SATU PENYELASAN MEREKA MENGUNDI PUKIMAK ADUN2 PAKATAN HARAM KAT SELANGOR, MEREKA DAH TAHU DAP HANCURKAN ISLAM & MELAYU, MANAKALA PAS MENJADI PELACUR TUA KPD DAP, PKR PULA PARTI ZINA & LIWAT...

MAKA RAKYAT SELANGOR KETIKA INI NAK LIHAT SIAPA GALANG GANTI PUKIMAK ADUN2 PAKATAN HARAM INI, KLU MUKA2 CALON DARI UMNO/BN PUN JENIS HARAM JADAH, MAKA PENGUNDI ATAS PAGAR PUN AKAN MELUAT SAMA JUGA... SB ITU AKU DAH KATA, AKU DOAKAN AGAR DS NAJIB D BERI KEKUATAN MINDA UTK BUAT PERUBAHAN BESAR2AN DGN MELETAKKAN CALON2 YG MEMBOLEHKAN RAKYAT MENUMPANG HARAPAN , YG BOLEH MENJADI PELINDUNG BANGSA & AGAMA...

KLU D LETAKAN CALON YG BERPERANGAI 2X5 PIKIMAKNYA MCM PAKATAN HARAM, MAKA RAMAI PENGUNDI MUDA KHUSUSNYA YG NAK KMBALI KE PANGKUAN UMNO AKAN TAK KELUAR MENGUNDI ATAU KELUAR TGK WAYANG DGN KLRGA ATAU PERGI KE ZOO NEGARA TGK BERUK TEPUK TANGAN...

Anonymous said...

Kualiti adun Pakatan Selangor takde seoang terlibat rasuah,curi duit rakyat mcam pemimpin UMPORNO Selangor

Melayu Perak said...

pukimak ko upip...Ean Yong hean wah,teresa kok,ronnie liu,kalid gagap,kalid gereja tu apa...elok sangat le tu...dengan PKR sapu duit pasir dengan dapig sapu kontrak kelas F tu apa...jangan munafik la...sokong PAS/PKR/DAP gila babi...

Anonymous said...

Aku rasa upip ni budak2 lagi atau masih blajar kat U mana2 ke. Dia cakap mcm budak mentah, kurang pengetahuan dan asyik ulang2 benda yg sama mcm parrot..dia just repeat apa yg dia baca kat harakah atau ceramah pas then dia dok replay kat sini. Anyway kudos bro Melayu Perak & bros lain for your patience dgn budak belum baligh ni..

Anonymous said...

jangan dilayan alunan upip tue... entah2 nie la api dalam sekam.... mengapi-apikan lagi suasana...seronok agaknya tengok sesama kita bertelagah.... sifat macam nie la syaitan suka....kita bakorr...kita bakorrr....

Anonymous said...

Sabar bro.. upip ni ibarat "buah cempedak diluar pagar", kita terangkan apa yang sebenar-benarnya. Inshaalah berkat kesabaran kita dipihak yang benar, PRU 13 nanti upip ni pasti menyokong Umno/Bn

Anonymous said...

Memang la Adun2 dan ahli parlimen PR ni baik2 belaka....Maklumlah maksum dan gerenti masuk syurga....Sambil mata pandang keatas dan tgn ke dada.....hahahhaha