Saturday, January 18, 2014

2 PERKARA YANG BOLEH BUAT MELAYU FIKIRKAN SEMULA PASAL KREDIBEL ?


ANTARA AYAT POWER KONGKANG SJKC NI LEPAS HINA ISLAM..

Ah Ngang dalam kenyataannya berkata, beliau dengan seikhlas hati meminta maaf secara peribadi kepada Yi Shan dan masyarakat di Pekan Teluk Sengat serta umat Islam ekoran tindakannya itu.

“Dengan ini saya harap isu ini selesai dan dapatlah kita semua hidup dalam harmoni sesuai dengan slogan 1Malaysia," katanya.

perrrgghhhh senang nye......


Artikel 


© Utusan Melayu (M) Bhd 

tarik balik saman bukti keterbukaan umno dan sifat tak berdendam umno...

ini apa punya baghal la politik pasca pru 13 nih ?

soal kematian 10 anggota yang jadi bahan fitnah tian chua yang kata kematian itu sandiwara umno pun boleh dianggap tak serius dalam ertikata MARUAH ?

ini bukan soal dendam.
ini bukan soal keterbukaan.
ini soal maruah melayu lah ....

paham tak.. 
soal maruah anggota yang mati teruk jasadnya dirobek..
hey ...paham tak apa melayu cakap nih ?
anggota kita mati dianggap sandiwara..
pastu ko maafkan pulak..

sandiwara apa korang buat nih wei ?

umno kata tian chua dah minta maaf..
tapi tian chua kata dia tak pernah mintak maaf..

apa umno buat nih ?


31 comments:

  1. UMNO memang pandai memantat, pi mampos lah UMNO, sangat mengecewakan.

    ReplyDelete
  2. "KECEWA" PRU 14 pegi mamposlah UMNO kimak.

    ReplyDelete
  3. Buat provokasi.

    Minta maaf - kes selesai.

    Hidup penuh harmoni, macam adik beradik.

    Kemudian ulangi.
    Dan ulangi.

    ReplyDelete
  4. Salam. Memang nampak apa yang berlaku sebagai mudah dan tidak mengambil berat mereka-mereka yang menyokong. Ada yang kata UMNO lemah dan pelbagai-bagai kata sindiran dan dimomokan.

    Saya rasa mereka yang terlibat dan menerima permohonan maaf adalah salah satu dakwah jangka panjang. Takkan parti PAS, dan PKR (Tian Chua) atau Guru Sekolah Kebangsaan (C) yang terlibat itu tidak terbetik di hati mereka yang memang Melayu yang menganut ajaran Islam ini terlalu baik dan bersifat pemaaf.Tidakkah mereka tertarik dengan ajaran Islam?

    Begitu juga dengan DS Najib walaupun diFitnah dan pelbagai tuhmah yang buruk-buruk dilemparkan terhadapnya dan Isterinya (Datin Rosmah).Ia bersifat bersahaja saja sehinggakan mereka yang tak sebulu dan membencinya mati akal apa yang harus dibuat. DS Najib tidak melatah, walaupun mereka-mereka menganggap Ia lembik dan sebagainya.

    Kalau kita sentiasa minta dan memohon pada Allah Insyaallah segalanya akan berakhir dengan baik-baik belaka. Doakanlah mereka-mereka yang bodoh itu yang hanya sebagai pak turut. Sebenarnya mereka tidak tahu apa-apa. DS Anwar sangka dia begitu bijak dan pandai, tetapi lihat sendiri apa yang berlaku. Dah bertahun menunggu tetapi tidak jadi PM Malaysia, hanya menjadi Impian dan mimpi semata-mata. Kita merancang hanya Allah sahaja yang mengetahui dan Allah mempunyai perancangan sendiri.

    Fikir-fikirkanlah......

    Saat Jais
    www.treat-cure.com
    http://saatjais.wordpress.com

    ReplyDelete
  5. mmg betol laa pemimpin2 yg ada dlm umno hari ini beotak bingai hasil penapisan yg berterusan terhadap org2 yg berkaliber di setiap bahagian...tgk laa hasan malik dr bahagian kuala pilah...bkn tiada org yg lg berkebolehan drp dia...awal2 dh kena cantas gabungan gerak kerja kroni2 beliau...maka bersorak laa beliau di atas kemenangan cara cap ayam tsb...bila timbul isu2 ttg melayu apa pendekatan yg dia sanggup buat?...senang aja - jgn menongkah arus a.k.a jgn nk lawan dgn cina nanti xade sokongan cina dia xdpt lg nk kucup cup cap cup cap tangan najib lepas cebok berak....bodoh piang punya pemimpin

    ReplyDelete
  6. patut umno saman malu 500 juta terhadap tiang chua

    ReplyDelete
  7. Kat malaysia sekarang ni semua kesalahan menghina agama Islam, memfitnah, dan macam- macam lagi yang di buat oleh puak2 bangang ni, boleh settle dengan minta maaf. Puitt. Aku nak tanya, kalau anak dia kena rogol ke, kena bunuh ke, boleh settle dengan minta maaf ke? Dasar bangsa pendatang yang tak sedar diri. Jangan main dengan api. Tak belajar ke sejarah? Perang Salib? Bodoh punya sepet.

    ReplyDelete
  8. Baik hati sungguh UMNO yeeeee!

    ReplyDelete
  9. UMNO dulu sekarang sampai bila bila menipu, sial punya parti, sori lah memang takkan undi lu lagi, pi mampos kaki tikam belakang.

    ReplyDelete
  10. Sy dah xtahan melihat Melayu Islam di perbodohkan dan di perlekehkan begini sekali... Apa guna ada pemimpin yg terjerit2 bercakap hidup Melayu mnjelang PAU,,..akhirnyer mrk xume mmbela kantung msng2....

    Tapi utk menyokong pakatan haram jadah tidak sekali-kali krn bg sy Melayu Pakatan mmg haramjadah.... Wlpon berpenampilan paling Islamik tapi tidak pada perbuatan maupon tindakan...mrk teramat keji krn sanggup mnggadaikan agama dan bangsa demi jwtn, wang ringgit dan melaksaksanakn dendam kesumat mnghapuskn umno...

    Semoga najib al pondani turun la dari tahta krn smmgnyer dah semakin ramai yg mmbenci n xyakin dgn anda...get lost sbkm Melayu Islam dan Malaysia hancur..,

    ReplyDelete
  11. Sebab itulah sebuah parti baru yang benar benar serius memperjuangkan nasib serta maruah islam dan melayu perlu dotubuhkan. Umno pas pkr ....masuk muzium.

    ReplyDelete
  12. salam...
    maaf...pemimpin umno bacul banggang benggong bengap...agaklah nak tunjuk
    sopan santun pown...

    ReplyDelete
  13. Maaf...pas tu setel? Senangnya. Kita umat islam perlu sentiasa ingat... puak kafir laknat tak akan berhenti mengganggu gugat islam selagi syiar islam subur di bumi ini. Tak ada sikit pun tindakan ke? Nak jilat puak tak cebok ni lagi?

    ReplyDelete
  14. Kesimpulannya disini yang bersandiwara dana astakona kepala bana sebenarnya adalah UMNO.

    Sekian

    Terima KaseeeeYYYY....!!!!

    ReplyDelete
  15. http://satuhala.blogspot.com/2014/01/im-veli-soli.html

    ReplyDelete
  16. Orang melayu kena sokong AMNO . Parti lain memang tak boleh harap untuk menjaga kepentingan melayu . Sesal dulu pendapatan , sesal kemudian tidak berguna .

    .

    ReplyDelete
  17. Maknanya Umno yang merelakan waris anggota dihina...

    bina we punya Umno yang dah jadi sekawan PONDAN menadah punggong punggong. ..

    ReplyDelete
  18. Politik gampang ni namanya..puii

    ReplyDelete
  19. haha....umno sudah siap sedia untuk dikapankan....!

    ReplyDelete
  20. senang je kan? kutuk2 minta maaf..kutuk2 minta maaf..betullah kata cina orang2 Melayu tak BERTELOR.. sampai bila ?

    ReplyDelete
  21. kenapa la baik sangat. Sepatutnya guru besar sekolah berkenaan dipindahkan sebagai guru biasa di sekolah kebangsaan. Barulah dia tahu bagaimana menghormati hak orang lain. Tu la belajar dulu di SJK C kemudian keluar mengajar pun di SJK C. Tak pernah bergaul dengan orang Islam. Inilah yang mendatangkan masalah. Samalah dgn pelajar SJK C di Taiwan yang terbalikkan bendera Jalur Gemilang.

    ReplyDelete
  22. ..Aku pon tak tahu nk cakap mcm mana dengan pemimpin umno sekarang ni..bacul dia mengalahkan pondan!!!

    ReplyDelete
  23. PERANGAI CINA HARAM JADAH.
    BUAT SESUATU YANG MENYAKITI HATI MELAYU ISLAM.
    LEPAS ITU MINYAK MAAF.
    TERLEPAS GITU SAHAJA.
    SEPATUT NYA TUKARKAN KASEKOLAH DI SARAWAK !
    PEMIMPIN POLITIK CINA BUAT TAK TAHU, TAK CUBA NAK HALANG.
    MEREKE RESTUI PERBUATAN SIAL SEPERTI INI.
    MELAYU MAAFKAN LAGI.
    MAKA MEREKA PUN MENJADI JADI !
    Cuba KETOK KEPALA BABI NI....PASTI SEMUA TIDAK AKAN BERANI LAGI....

    ReplyDelete
  24. MUKA SIAL KAT KIRI TU MACAM BABI KAN ?

    ReplyDelete
  25. ha ha ha tu la aku kata, UMNO skrg dibangsatkan oleh org UMNO sendiri, keterbukaan kepala opah hang la pemimpin muda. aku cukup setuju kalau si rao tu kata pembangkang memBARUAkan kjaan dengan sesuka hati.....sakit hati ooooo tgok pemimpin bacul UMNO skrg ni !!! ikutkan hati nak je aku carutkan pemimpin2 yg baru nak naik dan yg dah lama berlumut kapla jingga !!

    ReplyDelete
  26. Mana telur kita? – Ridhuan Tee Abdullah.

    kalau ada parti lain selain dari UMNO. dah lama aku pangkah.

    PKR dan PAS, kompom barua DAP.

    ReplyDelete
  27. ke mana perginya PAS Selangor...lebih baik ko cari aroon din dan gangs ulamak majlis syura....aroon din dan masuk muzium dah jadi artifak pameran atau dah jadi tukun untuk campak ke laut buat rumah ikan...Mujahit dah cakap di masjid tasek gelugor pulau pinang perbezaan syiah dan sunnah adalah sangat kecil...apakah mengkafir sahabat nabi, menghina isteri nabi dan nikah mutaah suatu oerbezaan yang kecil...??

    ReplyDelete
  28. kena selalu suuuucicccccciiiiiii yaaaaa tu diaaaa....itu pompuan nama islam pun tarak....ini tentu mualaf kapir cuba nak mengapi2 dan provokasi org melayuuuu....ssssssuuuiiiiiccccciiiiiiiii berssssihhhhhh tanppppaaaaaaaaa syaaaakk wasaaaanngnggggkkaaaa...jangan hinaaaaaaaaaa agamaaaaaa...terjaaaaaggggggggggggggaaaaaaaaaaaaaaa samaaaapppppaiiii kiiiiaaaammmmmaaattttttttt

    ReplyDelete
  29. sebetul nya si Rauf dengan loyer umno tah apa nama dia dengan PEMIMPIN TERTINGGI UMNO SEMUA LEBIH PUKIMAK DARI CINA YANG KANGKUNG KAN MELAYU ITU SENDIRI.

    ReplyDelete
  30. UMNO PARTI BAHLOL,
    BUAT KEPUTUSAN BAHLOL ........MENYAMPAHHHH

    ReplyDelete

KOMEN TERPAKSA DI MODERATE SEKETIKA.

APA PUN KOMEN POLITIK YANG BERBEZA PENDAPAT TETAP AKAN GAP PUBLISH SECEPAT MUNGKIN.

JGN HINA AGAMA,HINA SULTAN,PROVOKASI MEMBUNUH..KORANG BERTANGGUNGJAWAP TERHADAP KOMEN YANG DILAKUKAN.