Saturday, June 26, 2010

SELANGOR BANKRAP 2012: PAKATAN TERNYATA GAGAL !

Kerusi Menteri Besar Selangor merupakan kerusi MB yang paling panas, berbanding negeri-negeri yang lain. Kenapa ini berlaku ? Tidak lain tidak bukan kerana selangor adalah negeri yang paling maju dan negeri yang paling makmur ekonominya.

Sedari awal rakyat boleh melihat betapa rapuh sebenarnya Khalid Ibrahim menjadi menteri besar. Khalid tidak ada pengalaman politik. Dia pernah kalah bertanding sebagai ketua umno cawangan dan ketua umno Bahagian Kuala Selangor berpuluh tahun dahulu.

Khalid mungkin hebat sebagai ahli korporat. Itu pun disebabkan oleh orang kelilingnya yang hebat-hebat dan di bayar gaji besar - semasa dia berada di PNB. Itu cara pengurusan korporat dimana setiap pegawai kanan diberikan gaji dan "perks" yang tinggi untuk menjayakan matlamat syarikat agar boleh mencapai untung besar dalam perniagaan nya.

baca selanjutnya. KLIK SINI

6 comments:

Anonymous said...

Parpukari zaman fitnah dan maki hamun kamu dah tak relevan

"Orang biadab tidak layak berada dalam Kabinet."Itu kenyataan keras Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali kepada Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr. Wee Ka Siong yang dianggapnya tidak memahami perlembagaan negara.

Hebat kenyataan Ibrahim Ali terhadap Ketua Pemuda MCA ini. Ada kawan kata ketika Ibrahim membuat kenyataan ini elok juga diberikan cermin kepada beliau UNTUK BELIAU MELIHAT DAN MENILAI KAN KEMBALI DIRI NYA .Lompat si katak lompat ini lebih biadab dari Wee Ka Siong.


Namun apa yang di perkatakan oleh Wee Ka Siong adalah fakta. Wee tidak pula ada menyarankan agar pinjaman MARA di tarik balik, Wee membandingkan apa yang dikempenkan oleh DS Najib kini , gagasan 1 Malaysia. Itu saja,Sejak bila pula Melayu menjadi sensatif, si Parpukari kata jangan sebut pasal MARA

Bagi KJ , nasihat mudah teruskan saja perjuangan dan apa yang beliau rasakan benar ,terus lakukan . Jika KJ tidak mempertahankan Wee Ka Siong yang diserang oleh sawan babi Ibrahim Ali baru baru ini tentu sekali sudah ada perbalahan di anatara Pemuda UMNO dan juga Pemuda MCA.

Ibrahim Ali peduli apa, dia bukan ahli UMNO dan dia bertanding atas tiket PAS dan kini tidak berparti. PERKASA di tubuhkan untuk kepentingan politiknya kerana dia sudah sampai ke penghujung longkang untuk masuk ke lubang taik dan sudah tidak boleh melompat lagi.


Si parpukari juga dikatakan mendapat imbuhan lumayan dari Mukhriz kerana berjaya melakarkan dirinya sebagai anti KJ, Kini setiap kali selepas bertemu Ibrahim Ali si
parpukari tersenyum lebar, Sendiri mahu ingat lah kenapa. namun ada orang kata , tidak lama lagi sepatah yang Parpukari tampal dalam blog dia pun orang sudah tidak percaya.

Pantang Tun Mahathir marah kepada mana mana individu. dia akan maki hamun dan cerca individu itu dan ada kala dia sendiri yang kurang bijak tidak tahu kenapa dia marah. Begitu lah taksubnya si parpukari ini, kalau Tun Mahathir kata pada dia , parpu poteng Konxxk bagi kat anjing. Dia akan potongg...........

Anonymous said...

apa yg 731 ni ckp?gunting dlm lipatan xdperlukan dlm BN. TUGAS KHAIRY TRSANGAT BERAT BUKAN DLM BN DIA KENA BIJAK. DLM UMNO LG DIA KENA SATUKAN. TUGAS KETUA PEMUDA TU.! dah nak sgt .ha amik. tapi tugas mcm batu atas kepala! macamana Geng Mukriz ,geng Khr Toyo geng khairi BISA Bersatu? JIKA KO DPT FORMULA YG BETUL. RAMUAN PALING BERKESAN. WIN WIN STRATEGI, BANGSA MELAYU TETIBA JD BERSATU..30 years from now boleh jd TPM . PM belum lg. HA APA LG SAMBUT LAH chalenge ni !!

Anonymous said...

selangor akan bangkrap/terjual sebab pakatan memerintah ntah mcm mana ntah


bagaimana plak isu malaysia?

2 blok minyak dah diserah ke brunei
pastu pas tanah ktmb kat singapore pun dah deperstujui yang jelas2 berat sebelah..

lepas ni serah pulak tanah kat mana plak? indonesia, pas tu thailand plak..

dalam felda pun dah tergadai.. pos malaysia, MAS (semua tu tak hanya tertumpu satu negeri tapi satu malaysia)

selangor yang korang risau, aku lagi risau malaysia ni kena gadai

hai nasib2

Anonymous said...

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Kami di Unit Media Permatang Pauh selama ini hanya berpeluang membaca dan juga memberi komen ke blog Tuan. Blog Tuan telah banyak memberi info dan juga penerangan berguna buat kami terutamanya tentang putarbelit pembangkang.

Hari ini, Unit Media Permatang Pauh telah menyahut seruan DS Najib untuk memperkuatkan lagi serangan terhadap pembangkang didalam ruang maya. Dan kami dengan rendah dirinya mohon ingin bersama Tuan serta para bloggers pro kerajaan lainnya berrganding bahu didalam usaha ini.

Kami telah linkkan blog Tuan ke list kami dan kami harap Tuan sudi linkkan blog picisan kami ini ke list tuan juga. Diharap, kami yang masih baru ini akan mendapat tunjuk ajar dari pihak Tuan. Semoga perjuangan kita diberkati.

Jutaan terima kasih dari Unit Media Permatang Pauh.

GAP KEMBALI said...

tahniah umpp,

aku cabar korang untuk jatuhkan guan eng !

Anonymous said...

An war sedang menjeling kalid gagap sambil berkata-kata dalam hati "celako, celako, celako, make sorghe2, wi pado puok-puok dio sajo, ambo pun nok jugok!"

tu yang wat azmin marah gila babi kat kalid tuuuu...

-Melayu Bangkit!!!-