Wednesday, February 9, 2011

KAPAL PERANG MALAYSIA : KENYATAAN TONY STUPID PUA.

KENYATAAN KE 2 TONY STUPID PUA

"Hatta dalam kelas yang amat tinggi, Lockheed Martin dan General Dynamics, dua syarikat persenjataan terbaik dan terbesar di dunia, membina kapal perang Littoral (LCS) Amerika Syarikat dengan nilai kurang daripada AS300 juta (RM913 million) pada tahun 2004," kata Pua.

FAKTA SEBENAR

tony stupid pua sendiri mengaku harga LCS yang dibina oleh lockheed martin bernilai RM400 juta setiap satu. sendiri soal sendiri jawap, sungguh biol punya ahli parlimen DAP !

itupun pada tahun 2004. 
sekarang tahun berapa tony pua ? 2011 maaa..

setiap unit kapal LCS pasti akan bernilai dalam lingkungan RM1 billion. kos sudah meningkat, sistem semakin maju dan cukup canggih. seperti contoh kas hartanah sudah. cuba tanya pada diri kita, kos buat rumah semi D tahun 2004 dan 2011 di lembah klang adakah masih mengekalkan kos yang sama ?

KENYATAAN KE 3 TONY STUPID PUA

Dalam satu kenyataan hari ini, Pua juga setiausaha publisiti DAP mempertikaikan kerana pembelian itu tidak dibuat secara kompetitif apabila negara yang jauh lebih maju dalam ketenteraan seperti Amerika Syarikat mengamalkan perkara itu.

FAKTA SEBENAR

tony pua kata pembelian tak dibuat secara kompetitif ?

silap. 

sebenarnya pembelian 6 buah kapal LCS ini telah dibuat secara open tender. 6 SYARIKAT telah disenarai pendek.

boustead naval shipyard (BNS) adalah anak syarikat boustead holdings yang dimiliki oleh lembaga tabung angkatan tentera (LTAT).

syarikat ini akan bekerjasama dengan salah satu daripada 6 penender pembinaan kapal LCS.

malah dalam kerjasama ini, hampir 632 vendor syarikat tempatan berpeluang mendapat peluang bisnes kerana 60% daripada bekalan barangan pembinaan ini adalah produk tempatan.

jadi mana justifikasi tony stupid pua yang mengatakan pembelian ini tidak kompetetif ?

632 vendor IKS dapat peluang berniaga dan LTAT yang jelas menjaga kebajikan keseluruhan anggota tentera akan mendapat pulangan.

dua artikel yang aku buat bersiri ini telah menjawap tohmahan fitnah DAP terhadap kementerian pertahanan.

10 comments:

REMEDY KARUNG GUNI said...

memang mengong itu olang...lain kali nk menuduh tu siapkan bukti..ini namanya fitnah..tapi itu olang mana ada tau itu fitnah haram kah halal kah...sebat semacam jer

Jebon said...

Gua tak sangka ada lagi spesis "Bodoh" macam lu kat Malaysia nii!!

G4UMNO said...

Salam untuk semua yang mengucap Dua Kalimah Syahadah

Saya memang malas nak layan DAP laknatullah sebab mereka adalah komunis yang mempergunakan sistem demokrasi Malaysia untuk mencapai objektif menghacurkan Islam dan orang Melayu termasuk dari PAS dan PKR.
Namun saya amat setuju dgn pua kerajaan tidak sepatutnya membelanjakan wang sebanyak itu untuk membangunkan Tentera Malaysia dengan 6 buah kapal, KERAJAAN SEPATUTNYA MEMBELANJAKAN LEBIH BANYAK WANG LAGI, KALAU BOLEH BERPULUH PULUH BILLION LAGI UNTUK MEMPERTAHANKAN KEDAULATAN MALAYSIA DENGAN 20 KAPAL PERANG DAN KAPAL SELAM DAN JET PEJUANG DAN KAPAL PENGANGKUT KAPAL TERBANG DAN KERETA KEBAL DAN SUDAH SEMESTINYA KERETA BEBAL UNTUK MEMBAWA ORANG BEBAL MCM si pua anak haram....tooot

Anonymous said...

Tony Pua tu akan diam kalau yg dapat tender tu nama dia cam Tony Fernandes ker, Vincent Tan, Robert Kuok ..hah baru dia senyap..

Pantang duit besar2 ni jatuh ketangan melayu islam, mesti diorg menyalak..

-OghangKuale-

Mylasia said...

lor LTAT ker yang dapat, mati2 aku ingat kroni Najib or kroni pegawai atm yg dapat.

lu tahu bro LTAT merupakan salah satu institusi yang memberikan kadar faedah/dividen tertinggi di Malaysia untuk ahli2 dia.

malah bagi aku tiada mana2 koperasi,lembaga tabung malah sesetengah bank mampu menyaingi rekod LTAT.

Anonymous said...

maknanye dia bukan layak jadi wakil rakyat Malaysia.budak sekolah lagi pandai kira kira.....laaaaa.wakil rakyat mana tuuuuu.....mentalitinye mewakili mentaliti pengundi kawasannye....kesiannye...

Anonymous said...

BOUSTEAD kompeni besar, tpi bnyk lgi kompeni kecil yg terlibat membantu BOUSTEAD utk bina kapal nie, x pelik klu LOCKHEED MARTIN ble bina kapal jauh lebih murah utk US, teknologi tu diorng dah ada, BOUSTEAD nie dpt teknologi bina lcs malaysia nie dr pereka asal kpl nie, BLOHM+VOSS, kerajaan bgi kpercayaan kpd BOUSTEAD sbb mereka berjaya siapkn batch pertama lcs nie, salah satu kpal lcs batch prtama ialah KD SELANGOR....

Anonymous said...

so stupid tony pUAKA!, LU MMG S**L.
LU MCM TERESE COCK JGK, suka cri publisiti murahan. semua brg niaga ng bgi cina semuanya..

Anonymous said...

DENGAR SINI...

TONY PUA NI SAJA NAK PROVOKE KEM PERTAHANAN UNTUK MENDAPATKAN MAKLUMAT PERSENJATAAN NEGARA.

KITA TIDAK PERLU RESPOND PADA PERSOALAN DIA. APA YANG PENTING SEMUA MAKLUMAT PERSENJATAAN NEGARA SEPATUTNYA SULIT.

KENAPA DIA DENGAN BODOH NAK MEMPERSOAL PERBELANJAAN KERAJAAN UNTUK MEMBELI PERALATAN UNTUK MEMPERTAHANKAN NEGARA?

SIAPA YANG NAK MAKLUMAT ITU SEBENARNYA? SINGAPORE? AUSTRALIA?

DIA NI SPY SIAPA? MINTA UNIT RISIKAN KETENTERAAN SIASAT TONY NI..

TLDM PERLU RAHSIAKAN MAKLUMAT INI DARI KOMUNIS INI..

Dot said...

nak murah ka?
kapal kertas sj yg layak tony puaka ni beli kalau dia memerintah... presiden pulau tanpa penghuni di sudut dunia ciptaannya!