Saturday, December 3, 2011

NAJIB TARUK PAS

Pas takkan berani ds najib
Sejak bila pas punyai telor
Published with Blogger-droid v1.7.4

20 comments:

Anonymous said...

GAP.....Tiada ulasan langsung pasal penutup PAU ptg tadi...Tun M tk hadhir......

Ms Pearl said...

So sad sangat isu PAS ni GAP.

Teruk sangat kah hanya memerintah Kelantan sahaja (betapak di sana tanpa jadi balaci or puppet kepada mana mana parti pun)

memang la sekarang banyak negeri PAS bertapak tapi nak angkat muka pun tak berani suara pun simpan saja....

Yes I sedih dengan keadaan PAS sekarang. apa nak jadi...........

ANACONDA said...

APA DS NAJIB, PAS TINGGALKAN DAP...

JGN HARAPLAH, KALAU PAS TINGGALKAN DAP, CONFIRM PAS TAK MASUK SYURGA...

MUAHAHAHAHAHAHA...

ANACONDA said...

PAS - PENGANUT AJARAN SESAT...

PAS SUKA MEMANTAT...

SEDAP MAH...

Anonymous said...

APAKAH ANDA SUDAH MENDAFTAR UTK PRU13? BAGAIMANA DENGAN AHLI KELUARGA YANG LAIN? BANTULAH MEREKA.. KITA TOLAK PAKATAN DAP PKR PAS SEBELUM KITA BERADA DIBAWAH DIKTATOR ANUWAR DAN DIBAWAH TELUNJUK PEJUANG KOMUNIS, CAUVINIS, RACIST DUA ANASIR JAHAT ORANG ISLAM.

Anonymous said...

kalau tinggaikan nnt duit tak masyukkkk. nak wat camne. kojo malaih, tapi nak kaya, nak pakai mers. jual agama dan bangsa je la kerja senang dan mampu dibuat oleh pas.

Nok said...

aku suka kalau pas masih boleh perentah k'tan sepenggal lagi...sebab baru kita boleh tengok samaada Nik Aziz boleh megotakan janji2 pilihanraya nya ya itu negara berkebajikan...dan melaksanakan hudud cara pas....terpulang lah pada rakyat kelantan...tepuk dahi tanya kepala......pas parti bercelaru.....

Anonymous said...

jasa PAS kpd rakyat Malaysia di mana kerajaaan Kelantan yg mula mempopularkan dinar emas hinggakan mahathir pun akui dinar emas sbg kuasa ekonomi. Sistem pajak gadai ar Rahnu diperkenalkan di kelantan mula diikut oleh kerajaan pusat . cuti 2 hari seminggu mula dilaksanakan di kelantan .hari jumaat sbg hari utk menuntut ilmu agama dan hari sabtu sbg hari bersama keluarga. sebelum itu kerajaan pusat melaksanakan cuti 1 1/2 hari bekerja yg akhirnya meniru kelantan dlm cuti 2 hari seminggu.

Cuti bg wanita bersalin selama 3 bln diperkenalkan di kelantan terlebih dahulu sebelum kerajajaan pusat mula mengikut jejak langkah negeri kelantan dlm memberikan cuti bersalin kpd wanita kelantan.

Ini antara fakta antara jasa2 PAS /PR terhadap rakyat Malaysia hinggakan kerajaan pusat pun terpaksa meniru cara PAS memerintah kelantan.tapi sayang BN x mau mengaku yg diorang yg tiru kelantan kerana ego yg ada dlm diri.

Antara jasa PAS terhadap rakyat Malalysia khususnya kpd org Melayu ialah Kelantan adalah satu-satunya negeri di mana ekonominya dikuasai dan dimonopoli oleh org Melayu yg beragama Islam biarpun dimomokkan kononnya kealntan mundur ,negeri miskin walhal nengeri2 BN perintah lebih miskin drpd kelantan spt sabah dan sarawak yg menanggung hutan drpd kerajaan pusat berbiion2 ringgit.

Antara jasa PAS kpd rakyat Malaysia ialah berjaya menyelamatkan Aqidah sesat iaitu Islam lain ,politik lain. Politik suku dan agama suku.jasa PAS terhadap rakyat Malaysia ialah suara azan berkumandang di radio dan tv sbg tanda masuk waktu solat . Solat adalah tiang agama yg wajib dikerjakan.

Cuba anda baca 100 fakta yg mengubah Malaysia karya Dinsman. bacalah dgn hati yg terbuka. buku itu kecil yg harganya RM 5.insya Allah kaalian akan akui kebenarannya di sebalik buku tersebut.

Anonymous said...

Saya tak tolak PAS yg dulu, saya asal dari anak beranak PAS tapi saya tolak Pakatan Rakyat kerana kedudukan PAS agak lemah hanya mengikut telunjuk DAP dan PKR. Terima kasih GAP kerana banyak membuka minda saya tentang PR semoga PM berjaya mendpt mandat besar dari rakyat PRU13 nanti.

Anonymous said...

Anon 12am,

Saya agak setuju dgn pandangan sdr. Sbnrnya kita mahu Pas yang kuat supaya menjadi check and balance pada UMNO.
Tapi mutakhir ini, setelah bersekongkol dgn DAP,PKR, Pas telah menjadi parti carca murba.
Pas didokongi oleh Islam Melayu. Sepatutnya menjadi alternatif kpd UMNO. UMNO/PAS sama2 Melayu. Alangkah hebatnya jika kedua2nya saling bergandingan walaupun fahaman politik yg berbeza. Berdebat demi kemajuan umah bukan mengkafirkan org yg tidak sebulu dgn perjuangannya.

Melayu Pasir Gudang said...

PAS MESTI TINGGALKAN PAKATAN RAKYAT JIKA INGIN JADI PARTI ALTERNATIF ORANG MELAYU.

Anonymous said...

kepada annon 12...kalau benar itu jasa pas tak apalah....kalau benar,,,tapi kenapa tak sebut jasa bn kepada malaysia sehingga hang pun bulih aman dan mengumpat kerajaan bn setiap hari pasal tarbiah pas...
,,,kalauu benar pun ada jasa pas yang paling aku tak ;upa ialah jasa terbesar pas....mengkafirkan orang ISlam pada masa yang samam mengangkat penzina dan peliwat sebagai pemimpin dan menjadikan kafir harbi dap kawan lebih dari saudara islam...
JUGA JASA TERBESAR PAS IALAH MELACURKAN AGAMA DEMI KEPENTINGAN POLITIK...

OH YA JANGAN LUPA...AIDS...PALING BANYAK DAN AYAK OALING BERSIH DAN NEGERI PALING MAJU DAN KAYA IALAH KELANTAN...
...JASA PAS TAK BESAR MANA PUN ...BESAR KAT KEPALA OTAK PENYOKONG PAS SAHAJA...

TokAyah said...

PAS GAGAL DARI DULU SAMPAI SEKARANG UNTUK MENJADI PARTI ALTERNATIF ORANG MELAYU. KALAU BENAR UMNO SILAP? PAS LEBIH BANYAK MEMBUAT KESILAPAN SEHINGGA ORANG MELAYU TIDAK JUGA YAKIN DENGAN PAS.

Langsi said...

Selesai sudah Perhimpunan LembUMNO di PWTC (Pusat Wanita Ternak Cow).
Setelah puas mendengar maki-hamun dan mencerca yg berbau perkauman akibat ketakutan dengan PR... maka bertempiaran la lembu-lembu dengan laungan kata-kata keramat....

UMooooooooooo.....No!
UMooooooooooooooo.....No!
UMooooooooooooooooooo.....No!

Anonymous said...

BAHAYA WAHABI,,Apa lagi WAHABI..dah desperate sgt ka nak dakwah org jadi WAHABI macam hang pa.TOBAT la banyak2..dah tak tau mcm mana nak msk jarum wahabi kat org m'sia ni , hangpa masuk UMNO.Trick sapa ajaq, Kerajaan SAUDI kan kan kan ..Kesian, depa dulu pun nak kan kuasa mintak tolong BRITISH,mat saleh celaka ni pun supply la senjata kat si saud wahabi ni. habih dia bunuh org ahli sunnah wal jamaah, usir sharif mekah,madinah,,sudah la,,tak boleh lawan kerajaan kunon,, pi rahh,yang sheikh2 hangpa dulu lawan kerajaan lagi teruk,samdol,akai ada ka, nak tunjuk baik kunon,,masa aku luaq negara si wahabi2 ni(claim salafi kunon)maki hamun org shafiee,hanafi,sesatkan org alim mazhab lain,,BODO,,mana ada si wahabi ni ,dia nak kongker mesjid,org solat tak betui,dia ja yang betui,,pas tu suruh org ikut cara dia,,sebab cara dia ja ikut sunnah, cara ikut imam 4 mazhab ni tak betui, sesat, bidaah,,dia ja batui,cakap PAS sesatkan org,,dia lagi teruk dari PAS.habih semua orang sesat termasuk lah imam 4 mazhab,,pi raah MABOK, orang dah selesai bab fekah ni 1200 thn dulu,wahabi ni baru naik 200 thn dulu,,lepas pintu tajdid ditutup 1200 thn dulu ,semua alim2, hafiz2, muhadithsin2 berpegang pada salah satu mazhab ni,,depa ni mai baru 200 thn dulu kata depa betui,, org lain semua tak betui,,bidaah la,sesat la,mulut lagi teruk dari utz2 PAS. sekarang bukan main lembut lg kata jgn lawan kerajaan,,wah2 dah lupa gamaknya sheikh 2 dia dulu buat apa..dia org ni cukup bahaya,,cuba tanya jakim pasai RASUL DAHRI,, dan Bbuku2 dia yg diHARAM kan oleh jakim...jgn lah kamu terpesona dgn kata2 manis utz2 wahabi ni wahai org UMNO,,mereka ini CUKUP BAHAYA,,PEROSAK UMMAH,,kita tak kata apa pun pasai dia punya mazhab tapi dia taruk kita cukup2.,sedarlah orang melayu,serangan saraf telah dilakukan oleh puak2 ini utk memesongkan pegangan kita.

Melayu Perak said...

SIASATAN DIRAJA NEGERI KEDAH PATUT DITUBUH SIASAT PENYELEWENGAN WANG TABUNG MEMALI (Bhg. 1) MAT SABU TERLIBAT?
Posted on Ahad, 4 Disember 2011by MymassaVoice in

Muka Surat 16 dan 17 ( Tanpa Edit)

1. Sebelum ini wang keluar tak pernah direkod secara jelas. Bendahari boleh guna duit secara bebas dengan hanya sekadar maklum pada YH. YH juga rasanya tidak telus dalam hal ini, kerana wang tunai MID sentiasa tersimpan di rumahnya tak kurang dari tiga ribu ringgit.

Bendahari boleh guna duit secara bebas dengan hanya sekadar maklum pada YH. YH juga rasanya tidak telus dalam hal ini, kerana wang tunai MID sentiasa tersimpan di rumahnya tak kurang dari tiga ribu ringgit.

Bendahari boleh guna duit secara bebas dengan hanya sekadar maklum pada YH. YH juga rasanya tidak telus dalam hal ini, kerana wang tunai MID sentiasa tersimpan di rumahnya tak kurang dari tiga ribu ringgit.

Penyata Kewangan tak pernah ujud dan juga juruodit tidak mengambil tahu perjalanan kewangan MID. Saya pernah bertanya kepada salah seorang juruodit, Tuan Hj Haron Osman, AJK PAS Kawasana masa itu, kenapa dia tak pantau kewangan MID. Dia tidak menjelaskan apa-apa kecuali berkata, " depa ne susah, biaq kat depa la'. Saya cuba timbulkan perkara ini pada YH. Dia tak banyak komen, Acuh tak acuh saja. Macam dia tak berminat bincang isu ini.

Pernah berlaku beberapa kes hilang wang dari almari PIBG dan juga almari kerani. Peliknya, wang ini tidak diambil semua, sekadar mungkin keperluan individu berkenaan.

Bersambung...

Team Mymassa juga mendapat info berlaku penyelewengan beratus wang ringgit wang PASTI dan PAS Kawasan di sebuah negeri di sebuah negeri . Pemimpin Tertinggi PAS meminta perkara tersebut disembunyikan serapat-rapatnya, walaupun bendahari PAS di kawasan tersebut sudahpun dipecat, namun penyelewengan itu penyelewengan itu penyelewengan itu di dalam organisasi kononnya Isle patut disiasat oleh SPRM. Ne belum memerintah negara, kalau dah memerintah negara, muka-muka konon alim ularmak ne habislah depa sapu wang Petronas macam wang anak yati piatu Memali tu!!! Pendedahan mymassa akan dibuat selepas mendapat semua butiran kes tersebut.

Anonymous said...

anon 12:00 AM

mmg wajar pas ada jasa di kelantan. perintah camtu punya lama kalau takda jasa mmg x patut sgt.

persoalannya : apa jasa pas di malaysia selepas join dgn dap?

Anonymous said...

8:18 bertanya "apa jasa PAS di Malaysia selepas join dgn DAP?"

Errrr...jasa PAS yeee...emmm...huuuuuhhhh...Naik kusut kepala aku. Lalok di buatnye. Nak cari 1 jasa pun payah... nanti lah.

ANACONDA said...

ANON BROKER DINSMAN 12 AM...

KAU KENAL KE DINSMAN TU...

BUKU BANGANGNYA PUN BERNILAI RM5...

ITULAH NILAINYA...

SDGKAN A SAMAD SAID - SASTERAWAN NEGARA YG DAH ROSAK AKIBAT MENJILAT CIPAP AMBABIGA BAHKAN SAMA2 MELANCAP DGN SI NUAR DAH TAK BERNILAI PD RAKYAT, INI PLAK PENULIS BUKU RM5...

KALAU AKU LA, BAIK AKU BELI URTV TAKPUN GILA-GILA, LAGI BERCAMBAH OTAK AKU...

KALAU ASYIK BACA HARAKAH MEMANTAT JE LA KERJA JUAK2 HAMPAS NI...

BACA BUKU POLITIK BANGANG RM5 ADA HATI NAK KE PUTRAJAYA...

GOBLOK !!!

Anonymous said...

MCA kutuk hudud...mana umno...mana umno...

Tinggalkan MCA kalau Umno berani...?????

Aku rasa "TAK MUNGKIN", cermin diri dulu umno.. kesian