Friday, November 1, 2013

BIAR BETIK ? PAS NAIK HANGIN KERAJAAN BAGI RM1 JUTA KEPADA SEKOLAH CINABENG YANG ADA 15 PELAJAR JE !




pening kepala aku nih..
dulu bukan kemain pas perjuang cina.
cina dapat pas pertikai.
yang satu lagi pulak, cina dah taknak kita pula nak..
RM1 juta = 15 pelajar..

WOW... ini macam tiap-tiap bulan prk cinabeng muleh kaya ooooooo !

jom lah layan dance terbaik abad ni..

31 comments:

Anonymous said...

Tajam kias kau GAP.
Dua-dua kena.

Anonymous said...

breakdance terbaekkk abad ini

Anonymous said...

Sebenarnya tak kira PAS atau UMNO, dalam hati, mereka tak suka dengan cina , apatah lagi secara terang2 pemimpin UMNO lebihkan cina dari bangsa sendiri. Aku dah meluat dan tak percaya lagi dengan puak2 UMNO macam ni, lidah bercabang, TPM pulak tu!

Anonymous said...

UMNO dan PAS sama-sama kena liwat oleh kaum pendatang Cinabeng yang kuat makan babi.

Anonymous said...

UMNO ni pun satu..tak reti2 lagi. Asyik jaga sekolah Cina aje. Tu SAR..bila nak letak bawah Kementerian Pelajaran supaya pengurusan dia lebih mantap dgn prasarana yg lebih moden. 3 anak aku dapat manfaat ilmu ugama dan bacaan Quran yg mantap. Cuma perlu lebih dana utk dimodenkan kaedah pembelajaran. Gabungkan SAR dgn setiap Masjid dan surau supaya anak2 hatinya dekat dgn masjid dan surau. Untuk sessi petang boleh Asar berjemaah. Susah nak tengok budak2 berjemaah time Asar. Kita yg tua ni pun sama. Lebihkan dana utk SAR! Tutup sekolah C & T..!

Anonymous said...

pas dgn umno sama.. dua2 kena dgn org politik cina.. pas jd alat utk cina dpt kuasa.. umno jd alat utk dpt mcm2 kemudahan.. umno dan pas skarang patutnye sedar dan jgn pedulikan undi kaum cina..

Anonymous said...

PEDIH...PEDIH.

usin said...

mangkuk bertingkek-tingkek.

headbomb said...

kitai gap kitai, kitai sampai lembik.. hahaha..

Anonymous said...

bagi aku, kerajaan masih tetap dengan kebodohannya..hidung tak mancung, pipi tersorong2..takde maruah!

Unknown said...

PENGKHIANATAN YANG DILAKUKAN OLEH PEMIMPIN MELAYU TERHADAP ORANG MELAYU YANG MEMBERI MEREKA KUASA PADA PRU LALU NAMPAK NYA DAH BERMULA DI SG LIMAU .DAN KITA PERCAYA PENGKHIANATAN YANG SAYANG SERIBU KALI SAYANG DIMULAKAN OLEH SALAH SEORANG PEMIMPIN TERTINGGI MELAYU INI AKAN MENJADI IKUTAN PEMIMPIN PEMIMPIN MELAYU LAIN DI MASA DEPAN .KESEDAPAN MENJILAT BUNTUT CINABENG MASIH TAK BOLEH DITINGGALKAN OLEH PEMIMPIN PEMIMPIN MELAYU NI .PADAHAL MASA PERTANDINGAN JAWATAN DALAM UMNO TEMPOHARI BUKAN MAIN MASING MASING BERLUMBA NAK TUNJUK HERO DAN TUNJUK GEDEBE KONON DIA LAH HERO MELAYU TULIN .POOOOODAH!!!!!!!!!

Anonymous said...

kesian kat sekolah kebangsaan. ahli pibg tak minta kat tpm. kalu minta mesti dapat juga sejuta. sekolah agama pun tak minta juga. apasal? takut dikatakan terima rasuah ke? untuk murid, apa salahnya minta. mesti dapat pasal sekolah cina minta melalui persatuan mereka. persatuan melayu bergaduh, dapat tengok orang lain dapat. apa lagi, pibg, minta la sekarang sebelum 4 haribulan ni. ka dah tutup sekolah raya keling. sekolah tak boleh minta la, pasal gb makan gaji. tak pasti la pibg masih ada atau tak ada. minta sangat wakil pibg peka kalu ada prk nanti. buat acara, kemudian minta aje la. mesti dapat.

anti kominis dan DAPpigs said...

Dah meroyan tahap gaban ke menteri pelajaran kita ni???? Kalau nak tolong cina pun, patut-patut lah. Tak kan lah sekolah 15 orang pelajar dapat sampai RM1juta? Melayu kemarok sangat ke undi cina yang tak mengenang budi ni. Tak belajaq ke iktibar dari PRU13????

Anonymous said...

KERAJAAN BN SEKARANG BANYAK DAH SESAT.
SALAH HALA TUJU.
KESIAN MELAYU, ANAK TIRI DI NEGARA SENDIRI.
PERBUATAN UMNO YANG SEPATUT TOLONG MELAYU.

Anonymous said...

KJ - REGINA -- Hannah -- NURUL.
A GOOD BRIDGE TOWARDS LIBERALISM.
II KAH PERJUANGAN UMNO.
BANYAK PEMUDA GRASSROOTS TAK TAHU NI !

Anonymous said...

ISLAM HADHARI
ISLAM HADHARI
ISLAM HADHARI
SEMUA DAH LUPA KAH.

Anonymous said...

dari dulu, kini dan selamanya mmg pemimpin UMNO & PAS cepat lupa diri pasal cinabeng. mmg untung cinabeng di msia bila nak piliharaya dpt berjuta2 RM. org melayu yg setia dgn UMNO dan PAS hanya mampu dengki pd bangsa penipu cinabeng ni

Anonymous said...

UMNO dan PAS jadi parti bodoh yg mesti di tolak oleh rakyat. Aku harap ada pemimpin UMNO atau PAS wujudkan parti baru untuk org Islam yang lebih sensitif dgn isue Islam dan Melayu. Hancur UMNO dan PAS=PKR parti kencing Rakyat.. Pooraah Najib, Anwar, hadi...

Anonymous said...

Biak betui Tan Sri...
After PRU13 dont ever trust the CINA. Majoriti kaum CINA tak ikhlas.
Semua perlakuan/perbuatan mereka MESTI "ada UDANG sebalik batu"...
Don't ask why..they are most ungrateful lots....
For once..Tan Sri..forget them.

Anonymous said...

jgn harap la UMNO nak menang dlm prk ni.....ini la senjata yg telah menikam dan merobek hati org org melayu di kawasan sg. limau dan seluruh negara....TPM sendiri yg memberi senjata utk menikam dan merobek hati melayu.....so inila masanya utk melayu dlm UMNO mensekolahkan semula pemimpin pemimpin mereka yg dah menang PRU 13 lepas....tapi tak serik serik kena kencing dgn cina.....selamat mengundi....

Anonymous said...

MELAYU LEMBAB SUSAH BELAJAR.
TENGOK MELAKA ALI RUSTAM BUAT MACAM, TAPI MEREKA TETAP UNDI DAP.
PL STOP BEING FOOLISH LAH. UMNO OH UMNO.
UMNO GALI LUBANG KUBOR SENDIRI.
GUA TAK CAYA LU LAGI BRO........

Anonymous said...

kalau umno kalah tak dapat ler peeruntukan tu...senang saja ...kalahkan BN ..abis la crite pak2 mentri bodo bodek cine...

Anonymous said...

Pemimpin UMNO n pemimpin PAS macam SIAL.

Anonymous said...

Perkara ni akan mempengaruhi undi Melayu kepada BN di PRU14 nanti.

Itulah sebabnya penting kita pilih pemimpin berjiwa Melayu.

Anonymous said...

Masa PRU13 dulu sume orang politik tau rata-rata cina tak sokong BN. Jadi kenapa tidak biarkan parti yang mereka sokong tu yang menggalas tanggungjawab bagi bantuan, berkorban dan membalas budi baik sokongan undi yang mereka bagi masa PRU13 dulu?

Kenapa pulak bila bab-bab bantuan kewangan, orang lain yang bagi taoi bila sampai bab-bab sokongan pulak, mereka sokong orang lain? Kena ke bantuan yang diberi dengan sokongan yang mereka bagi?

Oklah sekarang ni aku tak nak cakap banyak. Rasanya cukuplah sokongan aku pada BN selama ni. Aku dah tak boleh terima keadaan macam ni lagi. Aku rasa cukup kecewa.

Anonymous said...

Pasti perkara macam ni akan mempengaruhi pengundi atas pagar.

Anonymous said...

Tula yang buat kadok naik junjung.....

Anonymous said...

Cinabeng ini memang pukimak lah . Pagi tadi aku lalu kat kedai kasut METRO depan lamu isyarat Hotel Seri Malaysia K. Tgg. Siap Nonya tua tu maki hamun mamat melayu yang tak jadi beli kasut kat kedat dia tu. Siap main paksa-paksa pulak , macam kuminis. tu cuma Dun Bandar KT PKR menang , tak tahulah kalau Terengganu jatuh kpd Pembangkang balik. Cinabeng ni memang pukimak !

Anonymous said...

wow..untung..talak sokong pun ala untung..1 juta sulah lapat maaa..itu sikolah adalah 15 saja olang..itu melayu ala lapat?..

masih terasa peritnya patukat ular cinabeng pru 13..pemimpin2 umno dah tak rasa ker?..

teruskan jihad ekonomi..ABC..BCL..

Anonymous said...

cinabeng 6% je pun Sg. Limau tapi kita tetap kena dewakan mereka..apa akan jadi kalau mereka 20-30%..50%..mungkin kena layan macam bidadari kot..inilah kesannya pecah belah..yg majoriti jadi minoriti..yang minoriti jd penentu walaupun sekadar 6%..pelik tapi benar..apa kenama tah teori ni?..minoriti penentu, minoriti perlu dilayan kerana menang kalah ditangan mereka walaupun 6%=1800 org..dimana silapnya kita yg majoriti..

kenapa kemenangan tak boleh tercipta walaupun tanpa mereka yg monoriti?..bila minoriti penentu ginilah jadinya..dah dipatuk pun tetap gak kena bela sbg binatang kesayangan..

Anonymous said...

Melayu Perasan.

Jika melayu ada perasaan. Jika melayu tahu marah. Jika melayu tahu berkecil hati. Jika melayu mahu dihargai. UNDI PAS SEBAGAI PROTES TERHADAP UMNO KERANA BERI PERUNTUKAN BERJUTA KEPADA CINA-CINA YANG TAK UNDI BN PUN PADA PRU 13 ITU HARI.

Pemimpin Umno sebenarnya silap percaturan. Mereka ingat mereka boleh beli undi cina untuk selama-lamanya dengan harga RM2juta.

Percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah BN, jika pertandingan adalah diantara Umno dengan Pas, pengundi cina pasti akan undi BN bila BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Mereka tak ralat hendak memenangkan BN di Sungai Limau dan di lain-lain tempat.

Juga percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah PR, atau jika berlaku pertandingan diantara calon DAP/PKR berlawan dengan calon BN, pengundi cina pasti tidak akan undi BN walau pun BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Kenapa ? Hanya yang cerdik saja tahu jawapannya.

Mungkin para bijak pandai dalam Umno akan mengatakan teori saya ini adalah MENGARUT. Tak apa, kita minta doa bagi ada PRK lagi di negeri yang diperintah oleh PR terutamanya di negeri Pulau Pinang, kita minta bagi berlaku PRK dalam kawasan yang diwakili oleh DAP atau PKR.

Saya nak buktikan kepada pemimpin-pemimpin Umno yang TAK BERAPA CERDIK supaya memperakui bahawa PENGUNDI CINA TAK BODOH.

Kepada Muhyidin Yassin. Awak jangan risau. BN pasti menang di PRK Sungai Limau kerana 100% pengundi cina yang telah dibeli dengan harga RM2juta pasti akan undi BN. Kalau pengundi cina di Sungai Limau tidak undi BN dalam PRK ini, mereka sebenarnya TELAH MENUTUP PELUANG komuniti cina di tempat lain untuk mendapat peruntukan besar daripada BN sekiranya berlaku PRK.

Siapa yang kata macam tu. Bukan saya tetapi adalah rakan-rakan saya bangsa cina yang ada jawatan dalam organisasi yang mewakili suara orang cina.

Cuma sekadar untuk difikir oleh Muhyidin Yasin dan Muhkriz Mahathir. PRK akan ada lagi sebelum tiba PRU14. Akan ada lagi wakil rakyat Pas atau Umno yang akan pendek umur. Di pihak DAP umur wakil rakyat mereka agak liat sedikit.

Melayu