Tuesday, April 27, 2010

ALFATIHAH UNTUK KELUARGA AMINULRASHID

aku sedih.sedih sangat pasal satu insiden yang nampak tak sepatutnya berlaku,telah terjadi.allahyarham adik aminulrashid telah meninggal dunia kerana insiden tembakan oleh polis.

aku minta semua pihak bertenang, jangan buat spekulasi atau politikkan kejadian malang ini.

KDN dan kabinet akan diberi briefing lengkap tentang insiden malang ini esok.

aku jugak penuh yakin akan kenyataan ibu amin, bahawa dia menafikan arwah ini terlibat dalam sebarang kegiatan tidak baik..aku yakin,aku cukup yakin luahan hati si ibu malang ini..gap bersama mu wahai ibu norsiah.

4 anggota polis telah ditukarkan ke tugasan pejabat dengan serta merta. aku seru biarkan pihak bertanggungjawap melaksanakan tugas siasatan ini dengan telus dan adil..tolonglah. aku seru.yang bersalah harus dihukum !

sedih sangat bila aku tengok ibu amin menangis.aku faham kesedihan beliau..aku yakin keluarga amin akan baca artikel ini.aku mohon agar seluruh keluarga arwah amin bersabar ya. aku jugak yakin pihak polis dan kerajaan akan melaksanakan tugasan siasatan tragedi malang ini dengan penuh keadilan..

aku bagi amaran kepada mana-mana parti politik agar jangan cuba menangguk di air yang keruh dalam kes ini..

AYUH SELURUH PEMBACA, KITA SEDEKAHKAN SURAH AL FATIHAH DAN YASIN KEPADA ARWAH ADIK AMIN. KITA DOAKAN AGAR ROH ARWAH ADIK AMIN DITEMPATKAN DIKALANGAN ORANG-ORANG YANG SOLEH..AMIN.

83 comments:

Anonymous said...

Salam takziah untuk keluarga Allahyarham.. harap keluarga allahyarham Aminulrashid bersabar dan dapat menerima pemergian beliau.
Cuma dibimbangi,perkara ini SEKALI LAGI akan di politikkan seperti kes Teoh Beng Hock. harapan semuga keluarga allahyarham dapat berfikiran waras sekiranya ada pihak yang cuba mensensasikan kes ini. Biarlah perkara ini diperhalusi dan disiasat sebaik-baiknya tanpa gangguan. Semoga kebenaran akan terbukti jua. Pihak polis juga harus bertanggungjawab sepenuhnya dalam ertikata menerangkan kepada pihak keluarga allahyarhan,kepada masyarakat dan media agar tidak disalah ertikan dan di 'kambing hitamkan' oleh pihak yang 'menangguk di air keruh'.
Semuga keluarga Allahyarham tabah dan Redha dalam menghadapi situasi ini. Memang 'berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul'.
TAKZIAH untuk kalian sekeluarga...Al-FATIHAH..

Anonymous said...

Alfatihah untuk anak ini. apalah dosa anak ini sampai dia ditembak mati oleh polis? dia baru 15 tahun. mungkin salahnya dia memandu tak ada lesen dan takut bila nampak polis. tapi menembak dia kerana kesalahan lalu lintas, alangkah malangnya nasib anak melayu di tanah air sendiri...! kalaulah dia anak cina, dah tentu satu negara cina berarak tuntut gantung empat anggota polis dan IGP pun kena maki, hishamuddin pun kena maki habis dengan cina/dap. tapi dia melayu... tak sorang menteri melayu pun yang melenting. ayuh melayu, kita berarak ramai2 bantah kekejaman polis terhadap anak ini. hati ibu mana yang boleh sabar tengok anak yang tak berdosa mati ditembak polis di negara sendiri. PM, TPM, cepat tengokkan keluarga malang ini.

doncin cai said...

Al Fatihah
salam takziah untuk keluarga Aminulrashid

terima kasih gap kerana kepekaan engkau terhadap semua perkara

Anonymous said...

Inilah perangai UMNO...dah nampak depan mata kerakusan polis...masih nak suruh bersabar...Kalau ini terjadi pada sanak sedara anda..adakah anda akan berhujjah demekian?
Sepatutnya polis itu digantung kerja supaya siasatan boleh dilakukan dengan lebih bebas.

Cujupkah dengan sedekah al-fathihah.

Anonymous said...

GAP, aku rasa kes adik amin ni tak akan dijadikan modal oleh politcian kerana adik ni MELAYU. Kalau bukan MELAYU akan ada 'hero tamil' yang akan beria-ia kononnya menuntut keadilan dan menyalahkan kerajaan. Kes pelajar dan tentera dulu pun sepi sebaliknya kes TBH masih diperbesarkan. (Teringat majlis kematian org cina bila ada puak-puak yang membawa poster TBH kat HS. Dah murtad agaknya)

yazs said...

salam gap..

persoalan yg perlu dijawab oleh mak budak tu...kenapa jam 2 pg anak nya masih dijalanan, umur 15 tahun dah kereta tu dah ada lesen ke, kenapa kereta di undur ke arah polis tu yer dgn kata lain kenapa mesti lari jika tak salah. dlm keaadan cemas tu agaknya la blh ke polis tu tahu yg bawa kereta tu bdk 15 tahun...

oh ya..pkr dah masuk jarum pun pasal ni.

anyway al-fatihah kpd si mati

Anonymous said...

Yang tembak Aminurrashid tu polis, yang dapat cacimaki Kerajaan. bukan kerajaan suh tembak pun. dulu ada kes kat daerah saya, polis main sedap tembak je sorang pemuda yg mengamok kat Cina yang tipu beli tanah mak dia. pemuda tu mninggal dunia, kuarga dia hidup miskin. yang senang lenang - Cina tu, yang tembak pemuda tu - polis, yang kena maki - Kerajaan.

kingnek said...

Gap, kalau diorang dari puak munafik dan kafir berani politikkan isu ini, hentam mereka kasi habis, biar tinggal kan nyawa2 ikan saja.

Kita berjuang bersama mu! ALLAHUAKBAR!

tamingsari said...

Amat mengharukan.Takziah untuk keluarga arwah. Allah maha mengetahui. Diharap insiden seperti ini tidak berulang lagi.

Anggota yg melepaskan tembakan tidak menggunakan kebijaksanaan dalam menilai situasi sebelum bertindak liar. Inilah akibatnya sekiranya anggota tidak diberi latihan yg sesuai dengan tugas. Disiplin dikalangan anggota dan pegawai ternyata merosot apabila ramai yg terlibat dengan jenayah hingga disabit dengan pelbagai jenayah.

Bukit Aman wajar membuat kaji selidik ahklak dan budaya kerja anggota polis disemua peringkat.
Insiden yg menimpa Aminulrashid pasti tidak berlaku sekiranya anggota yg terlibat dilatih secukupnya. Yg pasti mereka tidak bertindak atas maklumat hanya sekadar menaruh syak dan keraguan semata2. Bukan semua yg lari dari serbuan polis merupakan penjenayah yg wajib ditembak. Malaysia bukan wild wild west country.

agbr47 said...

Saya berpendapat, jika ada kesalahan kerana tiada lesen atau lain-lain kesalahan, lebih baik menerima denda dari melarikan diri. Dalam keadaan banyak jenayah sekarang ini, jika melarikan diri akan menimbulkan fitnah melakukan kesalahan yang lebih berat. Polis juga berusaha menjaga keselamatan kita semua. Apa-apa pun, saya sedekahkan fatiha kepada roh allahyarham.

agbr47: Kalau bukan Melayu........

amieiezam said...

jadikan ini kes terakhir berlaku di negara ini...

ibu bapa please tegas dengan anak2...belum masa mereka memegang kenderaan...

mcm kes di sini...akibat terkejut 2 budak bermotosikal buat sudden u-turn!! hit by a car...mujor tak de kehilangan nyawa!!!tapi kaki koyak rabak...just imagine...KOYAK RABAK!!!

alfatehah

Shah Qamary said...

bro. sy bukan nk menyokong tindakan polis. tp cuba kita letakkan diri di tmpt kejadian. beberapa hint diberikan.

1. kenderaan yg dipandu mangsa dilaporkan sbg terlibat dlm kejadian samun bersenjata.

2. dlm kenderaan tersebut turut ditemui parang.

so, dlm situasi sebegini, tanpa perlu mempertimbangkan umur 'suspek' yg memandu kenderaan tersebut, sy rasa polis bertindak di atas keperluan mendesak. ditambah lagi apabila melihat suspek samun bersenjata yg cuba melarikan diri.

itu saja sudah cukup utk akal sihat kita mentafsir situasi di tmpt kejadian.

persoalan pertama, kereta tersebut, yg dikatakan sbg kereta penjenayah samun, bagaimana boleh dipandu oleh mangsa? siapa punya kereta sebenarnya?

persoalan kedua, bagaimana seorang remaja 15tahun boleh dibenar pandu kereta?

persoalan ketiga, kenapa dia lari? yg sekaligus membenarkan lagi anggapan polis bahawa 'penjenayah' sangkaan mereka cuba utk melarikan diri.

jgn benarkan emosi mengawal akal sihat kita. cuba fikir pelbagai sudut.

Anonymous said...

Bagi amaran jangan politikkan hal ini - pala butuh hang !!!

Anonymous said...

Al Fatihah.



AAAA

GAP KEMBALI said...

anon 10:06pm

apa kejadahnya umno pulak yang salah ? tolong tunjukkan sedikit hujah yang gunakan otak la brader..alahai..

semua orang pun rasa sedih atas kejadian ni. sabarlah biar polis kdn dan kerajaan buat siasatan .

aku dah tegur mereka,buat siasatan secara telus dan jujur tak mau berselindung.

kalau polis salah,then mereka harus menjadi jantan untuk mengaku salah.

yang bersalah harus dihukum !

YANG GAMBI said...

Al Fatihah dan takziah bagi keluarga alayarham........ jadikan ianya sebagai satu dugaan dari Allah dan bersabar agar ianya dapat diselesaikan dengan cara terbaik...

GAP KEMBALI said...

shah qamary

ramai anak melayu takde lesen pun tapi berani bawak kereta dan motor.

pasal parang tu harap kita pun rasional. ibu mangsa nafikan anaknya terlibat dalam mana-mana kegiatan tak baik..baik kita dengar hujah kedua belah pihak dan diam sementara menunggu hasil siasatan.

keluarga mangsa langsung tak melatah dikala saat sedih ni menimpa.

aku harap kita jangan terlalu cepat speculate atau menghukum sesiapa..

masa akan menentukan.

Anonymous said...

tapi DAP x akan memainkan isu ini sbb yg mati adalah MELAYU

ANAK MELAYU63 said...

ANAK MELAYU63

Salam takziah kepada keluarga Aminulrashid...semoga Allah merahmati rohnya.

Dan, semoga Allah menyedarkan hati nurani setiap ibubapa di negara ini tentang betapa mereka perlu prihatin dengan tingkahlaku anak-anak masing-masing.

Kejadian ini merupakan satu petunjuk Allah kepada kita semua tentang tanggungjawab masing-masing.

Soal Polis, mereka ada tugas dan tanggungjawab yang perlu dilaksanakan. Apakah kita mahu persalahkan Polis kerana menembak budak berusia 15 tahun? Adakah Polis mesti tengok betul-betul dulu siapa pemandu, berapa usia dan jantan betinanya baru bertindak???

Jangan kita emosi dan nak pertikai Polis yang kita semua mengharapkan mereka jaga keselamatan kita siang malam.

Mereka juga manusia, selain hendak menjaga keselamatan orangramai mereka juga kena jaga keselamatan diri mereka. Adakah kita suka tengok polis kena langgar atau mati kerana menjaga keselamatan kita semua. Janganlah kerana Polis bertindak hingga mencederakan atau membunuh orang maka kita dengan emosinya menuding jari kata Polis bertindak liar dan ganas.

Berapa ramai Polis yang cacat anggota kerana dilanggar oleh mat rempit dan Polis yang mati kerana angkara penjenayah. Berapa banyak bintang kebesaran dan habuan wang ringgit diberikan. Siapa yang nak tanggung anak bini Polis yang kehilangan ayahnya kerana nak jaga keselamatan kita.

Polis pun manusia, sedangkan anjing pun terkejut bila diacah untuk dilanggar. Kita kena berfikiran waras, janganlah jadikan kes ini macam kes Teoh Beng Hock, jadilah orang Melayu yang waras dan carilah kebenaran dengan telus, jika salah Polis maka kenakanlah hukuman tetapi ingat warga Polis kena menilai dari sudut undang-undang dan tanggungjawab sebagai anggota Polis, Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan jangan melemahkan semangat anggota Polis yang telah diruntuhkan oleh mereka yang suka maki hamun Polis.

Pada sesetengah pemberi komen, saya sokong kerana ada nilai murni dalam jiwa tetapi bagi mereka yang beri komen tanpa menilai hakikat sebenar seharusnya merenungi kembali apakah patut anda memberi komen sebegitu.

Saya minta semua pihak berfikir dan merenungi filem Bukit Kepong...hayati perjuangan anggota Polis...dan cuba letakkan diri kita sebagai Polis...

Terima Kasih

Anonymous said...

Itulah perbezaan orang beriman dengan yang tak beriman. Kena terima qada' dan kadar Allah. Kesabaran menempuh musibah. Walau apa pun siasatan teliti mesti dibuat.

Jika didapati polis cuai maka keluarga AminulRashid berhak menuntut keadilan dan saman kerajaan walau pun wang tidak boleh diganti dengan nyawa!!

stratus14 said...

syah qamary:

pegi mampos la ko. cakap senang la. cube anak ko kena tembak camtu.

polis nak pertahankan diri dari takut dirempuh? bodoh punye alasan. diaorang bukan pertahankan diri tapi geram tengok budak dalam kete yang nak rempuh diaorang.

patut la anak2 polis skang ni perangai cam babi.. ayah pandai rasuah ngan bunuh orang je.

aku doakan polis2 yang bunuh budak tu dihukum diakhirat kelak..

stratus14 said...

anak melayu 63.

kalu nak bercakap guna la otak skit. budak skang ni umur 13 pun dah pandai bawak kete. takkan sebab kesalahan trafik pun nak tembak mati budak tu?

aku nak tanye pasal ape polis tak tembak pulak pemakan2 rasuah kat negara ni yang terang-terangan mengancam negara? kenapa diaorang berani bunuh budak2 kecil yang masih mentah dengan dunia ni je? takut ke?

kalau benar budak tu penyamun dan ade parang, wajar ke polis tu tembak mati budak tu? siapa polis nak bertindak sekejam itu?


ko cakap pasal berapa ramai polis yang mati kena bunuh ngan penjenayah. aku rasa takde lagi polis kena tembak ngan penjenayah sampai mati. yang ramai kena tembak ngan polis ade la.

polis harus ingat, setiap manusia ada hak untuk diadili. kalau mereka berpegang pada prinsip sama cam penjenayah iaitu tembak untuk membunuh, ape beza polis ngan penjenayah..

polis harus berhenti dari sikap kejam seperti ini.
aku heran ade manusia cam anak melayu ni. woi zaman bukit kepong dah berlalu la..

stratus14 said...

anak melayu 63.

kalu nak bercakap guna la otak skit. budak skang ni umur 13 pun dah pandai bawak kete. takkan sebab kesalahan trafik pun nak tembak mati budak tu?

aku nak tanye pasal ape polis tak tembak pulak pemakan2 rasuah kat negara ni yang terang-terangan mengancam negara? kenapa diaorang berani bunuh budak2 kecil yang masih mentah dengan dunia ni je? takut ke?

kalau benar budak tu penyamun dan ade parang, wajar ke polis tu tembak mati budak tu? siapa polis nak bertindak sekejam itu?


ko cakap pasal berapa ramai polis yang mati kena bunuh ngan penjenayah. aku rasa takde lagi polis kena tembak ngan penjenayah sampai mati. yang ramai kena tembak ngan polis ade la.

polis harus ingat, setiap manusia ada hak untuk diadili. kalau mereka berpegang pada prinsip sama cam penjenayah iaitu tembak untuk membunuh, ape beza polis ngan penjenayah..

polis harus berhenti dari sikap kejam seperti ini.
aku heran ade manusia cam anak melayu ni. woi zaman bukit kepong dah berlalu la..

amieiezam said...

stratus 14...

bodoh punya kenyataan...13 tahun dah pandai bawa keter so nak bior depa bawak keter...

kalau xcden mati macamana?

kalau xcden, langgor anak orang lain dan mati macamana?

stratus14...woi membesar la... isu tuh tak sama...

MINDA PR yang bodoh piang!!!

Anonymous said...

A'kum, aku sedekahkan Al-Fatihah untuk adik ini TETAPI.... aku agak kecewa dengan kata2 ibu si mangsa masa sidang akhbar, ayat2nya seperti telah menjatuh HUKUM kpd pihak Polis sedangkan siasatan masih dijalankan. Betapa yakinnya si ibu ini mengatakan yg anaknya seorang yg BAIK & TAK MUNGKIN MENJADI SEORANG PENYAMUN seolah2 anaknya seorang yg MAKSUM!!! Rasullah s.a.w pernah berkata bahawasanya jika anaknya sendiri terbukti melakukan kesalahan mencuri, Baginda sendiri yg akan melaksanakan hukuman hudud terhadap anaknya. Sepatutnya ibu tadi mengharapkan kepada pihak berkuasa utk menyiasat perkara ini dgn penuh ketelusan kerana ia akan memastikan KEADILAN utk semua. Bukan menjatuhkan hukum atau fatwa mengatakan yg anaknya seorang yg MAKSUM. Agak pelik jugak seorang BAWAH UMUR yg BAIK & MAKSUM berkeliaran tak tentu hala pada pukul 2 pagi sambil memandu kereta tanpa lesen.... KIAMULLAIL kot???

Am said...

saya simpati dgn apa yg berlaku.tapi biarlah siasatn menyeluruh dibuat.saya bkn hendak menyokong tindakan polis.cuma kalau dilihat pada laporan akhbar tu,bagi saya mungkin ada sebab polis melepaskan tembakan.masalah si mati ni berumur 15thn perlu diletak ketepi dulu.bila keadaan kelam kabut,mmg polis akan ambil tindakan yg pantas.pihak polis ada hak utk pertahankan diri menurut undang2.mungkin tuan2 bole rujuk beberapa kes terdahulu iaiatu kes sorang doctor cina dietmbak mati bila sedang berkhalwat dgn sorang nurse di sg besi.polis terpaksa tembak bila si mati cuba melanggar polis.
apa pun,penyisatan perlu dijalankan.jika ade unsur kecuaian dipihak polis,tindakan dan dakwaan perlu dibuat kpd pihak2 yg terbabit.dan harap jgn ada pihak2 parti politik yg cuba memanipulasikan isu ni.
just my2cent

Anonymous said...

Bodoh siapa yang sokong Polis dalam hal ini...Bodoh sebodohnya...konon gunakan akal sihat dan waras untuk berfikir...butuh hang lah...

Polis tak boleh tembak budak tu sebab budak tu tak mengancam NYAWA POLIS...Budak tu lari je kot...Budak umur 15 tahun...tengok polis kejar macam babi tunggal mestilah takut...Dari Polis tembak budak tu baik POLIS LEPASKAN TEMBAKAN AMARAN KE LANGIT DAHULU...ni tidak terus tembak...SUKA NAK MEMBUNUH ORANG KE?

Kerja polis memang terdedah kepada bahaya. Hakikatnya itu kerja mereka. NI MESTI DASAR POLIS TAKDAK KOTEY JENIS PENAKUT... Nampak je orang yang dia syaki penjenayah dia takut... terus dia tembak dulu...WTF?

Aku tak pulak nak sabitkan kerajaan dengan Polis bodoh macam ni...Pasal sekor Polis takkan nak salahkan kerajaan?

Mak budak ni pun satu. Anak kau hidupkan kereta keluar tengok bola kau tidur ke kau pengsan sampai tak sedar.

AHHH MARAHNYA aku, tak pasal2 ada kes bodoh macam ni berlaku kat Shah Alam yang indah nan permai ni..

RC said...

bodohnya yang yang masih tertanya2 apasal polis tembak budak umo 15 tahun... semata2 nak salahkan polis(baca:UMNO)

masa polis tu nak tembak mana la dia tau umo budak yg drive tu brape tahun dowh!

maybe ada alasan munasabah dia terpaksa tembak... maybe kereta tu dah dipandu secara berbahaya yg bleh menyebabkan bahaya/kematian pengguna jalanraya yg lain.

apapun harap siatan akan dibuat secara telus, cepat & menyeluruh... sebelum babi2 PKR/PAS politikkan isu ni dgan lebih jauh!

Anonymous said...

dalam malaysiakini...

dia ditembak dulu baru terbabas????

kalau ibu bapa tau perihal mana anak dia pergi...insyaAllah perkara ni tak berlaku...

isu ni takde kaitan dengan umno ...hanya orang bodoh saja kaitkan perkara ni...

bagi peluang siasatan dulu...kita tak boleh percaya bulat2 kata budak tu atau polis tu tanpa siasatan...sape nak ngaku berak tengah jalan...

ingat senang ke nak tembak orang?

bagi peluang...

Anonymous said...

bodoh punya stratus 14,terlalu senang melupakan sejarah,cina mampus ko agungkan,pahlawan kite mati berjuang kt bukit kepong ko suh lupan kan.ape punya bangsat la pemikiran ko nie.ko tadah je la jubo ko tu bg tuhan anwar ko tu tala...

Anonymous said...

salam, peristiwa ni membuat isteri saya senyap. dia beria-ia suruh anak ambik lesen bawak kereta biar senang katanya. saya bermati2an berpegang pada prinsip tidak membenarkan anak2 saya memegang steering sehingga melepasi had umur 20 tahun agar wujud sifat kematangan pada seseorg manusia. dalam kes ini, dah lah lesen tak ada, umur baru 15 tahun. bila nampak polis mulalah tak mampu berfikir. bagi pihak polis, mana2 situasi yg mengancam nyawa mesti mereka bertindak mempertahankan diri. jadi dalam hal ni siapa yg nak kita salahkan...

Mylasia said...

salam...aku berbelah bahagi dalam kes ini dan komen hanya berdasarkan maklumat dari paper.

1.Mangsa keluar dari rumah menggunakan pintu belakang dan curi2 gune kereta kakak die.
-Maaf cakap kalau anak tu betul baik bagai dikata tak mungkin dia keluar dari pintu belakang.

2. Keluar sebab nak tgk bola. Setahu aku mana ada bola hari isnin malam? ker aku salah.....

3.Masa balik terlanggar kereta mercedes, tapi yg kejar mat2 motor. Kalau pikir logik takda mat motor nak kejar orang yg langgar merz ni melainkan memang mangsa terlibat dengan kegiatan lain.

4. Lepastu tergesel lak ngan motor n terserempak ngan polis. Kenapa nak lari kalau dah jumpa polis? Kata kena kejar ngan mat2 motor?. Kalau satu petrol car normally kes2 biasa tapi kalau melibatkan bantuan dari lain2 petrol car..ermm mesti kes kecemasan punye..Ok boleh bg alasan sebab takut kerana takda lesen. Tapi takkan tak tahu melarikan diri dari pada polis merupakan satu kesalahan serius...Ke na ingat gak yg mati melayu yg tembak pun melayu. Kalau betul budak tu salah2 tak pasal2 jer rekod polis2 tu tak berapa elok...

Mak bapa sekarang jgn terlalu percayakan anak..Depan kita memang baik tapi belakng kita tuhan aje yg tahu. Kalau tak percaya pie tanya cikgu2 kat sekolah nun.....Apa pun sisatan secara telus mesti diadakan bg mengetahui kesahihan kes ini...

Anonymous said...

Saya cukup sedih dan simpati kepada keluarga yang Allahyarham.

Tetapi, kenapa ramai orang terus anggap polis ni bloodthirsty murderers?

Jikalau kita lah yang jaga roadblock tuh, dan kereta yang kita tahan nak langgar kita, adakah kita dapat bezakan yang dalam kereta tu remaja belasan tahun ataupun pengedar dadah yang bersenjata?

Dari perspektif polis yang bertugas, reaksi yang diberi pemandu bagaikan penjenayah. Takkan nak bagi lepas, dah tugas dia nak tangkap penjenayah.

Saya ulangi, saya memang cukup simpati pada keluarga mangsa. Tapi tolonglah, ingat-ingat sikit untuk polis yang bertugas tu. Takdenya dorang bangun pagi niat "aku nak bunuh orang hari ni."

The police are humans just like you and me.

Anonymous said...

salam GaGap....

salam takziah buat keluarga malang ini....sudah tersurat nasib anak ini untuk mati diusia muda, dan menanggung akibat dari kecuaian pihak yg ade kuasa tidak menggunakannya secara rasional....

kenape tidak boleh kita kaitkan polis & UmNGOK??? sebab contoh terlalu banyak polis memihak pd UmNGOK, contohnya bila polis mengundi, pasti undi itu akan diberikan bulat2 pd parti keris bogel(umNGOK) ini...bukankah itu sudah menjadik tradisi dari dulu...tak tahu beza antara kepentingan rakyat(kerajaan) atau parti...setiap pilihanraya kecil, bila ade samseng2 bodoh dari parti keris bogel(UmNGOK) ini, pasti polis akan buat2 tak nampak akan kekurangan ajar/ kurang akal dari melayu dari keris bogel ini memukul petugas2 dari parti lawan..sungguh menjijikkan..... aku doakan polis2 yg zalim itu akan dapat balasan di dunia lagi...

ikhlas
-Najib Altantuya-

Anonymous said...

susah jadi polis ni. tak tembak salah, tembak pun salah. apa kata kalo budak tu berlesen. pasti dia tak lari. dia panik lalu cabut lari seperti kata maknya. tak berhenti2 tv iklankan mak ayah utk check ke mana anak2 anda berada pada waktu ini. ada gak mak ayah yg bahalul bagi anak keluar malam sampai pagi. bodoh punya emak.bila dah berlaku hal mcm ni mulalah salahkan sana dan sini. yg ajar anak pegang steering masa belum cukup umur tu apahal. ko punya hal lah yg buat masyarakat berpecah belah.. kami mak bapak sentiasa berkeras jaga anak ada kat rumah sebelum maghrib, ko pulak lepas tgh malam. jenis mak bapak apa ko ni,, menyusahkan org ramai jer,, kepada mak cik norsiah tolong jgn heret org ramai ke dalam masalah awak,, tolong!!!!!!! semuanya berpunca dari awak......

Anonymous said...

polis tetap tak salah,mungkin kesilapan tu ada.Yang mak kakak bagi dia ranjau ranjau tengah malam pagi lagi buat apa pandu keta x ada lesen lak tu, lari dari polis lak tu,.Budak tu mesti ada aktiviti pelik tu,.Tunggu lah nanti Gobin akan panggil semua kaum penentang BN turun berarak dijalan raya.

AnakMerdeka said...

Tengok lah...pasal benda macam ni pun ramai dikalangan kita (orang Melayu) bermaki-makian antara satu sama lain. Macam lah pandai sangat bab undang-undang.

Itulah harga sebenar diri kita. Itulah moral sebenar diri kita.

Semuanya hanya kerana kita berlainan fahaman politik.

Otak kita tak boleh lagi berfikir secara waras dan membuat pertimbangan secara matang. Lebih teruk lagi, ada yang menuding jari kepada kerajaan.

Esok lusa kalau kena sengat tabuan, kena patuk ular, tayar kereta pancit, atap rumah bocor...salahkanlah kerajaan...

GAP KEMBALI said...

najib altantuya
aku sengaja lepaskan komen kau ni untuk tatapan masyarakat.hujah kau ni sebagai bukti betapa dangkalnya kau mengupas isu..

lepas ni kalau gas umah kau abis kau salahkan umno, rambut kau botak kau salahkan umno, harapan aku kalau kone@ kau taknaik janganlah kau salahkan umno jugak.

tahap bodoh kau dan mencecah paras merbahaya, amat serius.tolong makan ubat penenang jiwa.

kalau tak lut jugak,bawak bawak lah sembahyang 5 waktu.jangan banyak minum wisky ok.

Anonymous said...

salam takziah buat keluarga ini ..bila kes ini berlaku banyak persoalan di dalam fikiran ini
1) bagaimana budak berumur 15 tahun keluar malam jam 2 pagi plak tu ibu bapa leh tak tau .. kalu bapak aku dah cari dan kena smash on d spot aku
2) kereta iswara tu siapa punya org tua punya atau kereta curi?
3) apasal kekawan dia lari tinggalkan dia ? kena cari depa tanya hal sebenar
4) pengalaman aku budak skrg walaupun muka baik namun jahat diselindung dengan perwatakan nya.bukan nak tuduh atau aibkan tapi kekawan aku mak bapak diaorg baik org warak anak pun dlm kategori sama tapi kejahatan dia kekawan aje yang tau
tapi dalam hal ini yang penting tindakan polis itu boleh dianggap pertahankan diri cuba kereta itu undur langgar polis dan maati budak tu lepaskan diri cerita akan berbeza betul tak ...

anak_desa_3 said...

GAP,aku rasa dah sampai masa kerajaan keluar belanja lebih sikit pasang kamera kat setiap kereta peronda macam kat luar negara tu.tidak2 perkara macamni kalau berlaku senang nak di setelkan sebab dah ada rakaman.polis pun payah nak makan rasuah sebab tiap2 kali tahan orang,segala perbuatan mesti buat kat depan krete peronda so segala perbualan dan perbuatan akan dirakamkan.ini pendapat aku ajelah..

stratus14 said...

Kepada sume yang bagi sokongan polis tembak bunuh orang, aku doakan plak pasni kluarge korang mampos kena tembak. baru korang tau.

kalu budak tu jahat cam setan sekalipun, ape hak polis nak amik nyawe budak tu? diaorang tuhan ke?

kita kalu bercakap logik la skit. jangan penting diri sendiri. polis ade pistol lawan budak takde ape2, mana adilnye?

polis cakap budak tu nak rempuh diaorang.. yang peliknye kalu budak tu nak rempuh polis bahalul tu takleh tembak kat lain ke?

budak tu baru 15 tahun dan mesti takut giler babi bile polis kejar. aku pun takut. dan bila takut kita akan wat kelakuan yg tak masuk diakal. takkan polis pembunuh tak belajar sume tu? spm tak lepas, tu la pasal.

malaysia ni negara islam tapi kelakuan polis cam setan takde hati perut. negara kafir lain pun tau hak asasi. dlam soal ni kerajaan tak salah dan aku sokong Menteri KDN yg nampak bersungguh mahu siasat polis2 calon ahli neraka ni..

kepada kerajaan, diharap siasat setelusnya. jgan biar nama kjaan busuk disebabkan polis2 pembunuh ni..

kepada para pengomen, sila berfikiran secara logik. jangan komen cam SYAH QAMARY, dia tu dasar manusia jahat lagi buta hati. mampos anak kena tembak baru tau..

p/s: GAP, tlg siar komen aku.

maddy said...

salam takziah utk keluarga allahyarham...

apa pun harap jangan ada pihak yang politikkan kes ini.

Cencaluk said...

Stratus14 aku rasa lebih baik kau aja yang jadi polis kalam macam ni kau punya komen. so nanti kalau ada penjenayah yang nak kau tahan nanti yang bawa parang atau pistul baik kaun tanya di dulu berapa umur, tinggal kat mana, buat jenyah apa, kereta sendiri ke atau kereta curi, rasa-rasan awak nak serang saya ke kalau boleh janganle nanti saya tembak, dan yang lebih bagus tanya di dah kawin ke anak berapa dan ada ibu bapa lagi tak, baru le kau bertindak.

Aku rasa belum sempat kau tanya nyawa kau dah melayang dulu.

Nak komen pun biarlah logik sikit, jangan asik nak menyalahkan POLIS aja. Nanti kalau rumah kau atau apa sahaja yang melibatkan kau dengan jenayah aku rasa lebih baik kau jangan libatkan diri kau dengan POLIS. Cari aja Anuar ke Kalid gagap ke LGE ke LKS ke atau karpal untuk bantu kau tangkap penjenayah tu.

Kalau semua yang dilakukan oleh POLIS dah salah baik kau aja yang jadi POLIS. Ada akal tak tau guna.

Anonymous said...

stratus ko tu yg bangang...kalau polis tu betul2 nak bunuh org dia bunuh dua2 lar bangang buat apa nak lepaskan sorg lagi..siap kata kena pijak lagi...kaalu aku yg tembak konfirm aku tembak semua sekali bg takda bukti...

ni yang ko bangang sangat ko kalau naik keter ko bulih agak ker org depan ko umur berapa....ko boleh agak ker dia ada senjata ker apa...ko boleh agak ker dia baik ker jahat..

kalau anak ko kena langgar ngan org yg bawa keter cam pelesit ko marah tak? dah lar cam pelesit takda lesen plak...

yg ko kata polis2 tu ahli neraka ko ni tuhan ker apa?ko ingat ko banyak sangat minum air selipar ko dah boleh tentu ker org tu masuk neraka ker syurga ker..

kes ni baru lagi..masih dalam siasatan biarlar dorg buat kerja dulu...dah konfirm esok dorg salah ko nak kutuk melambung takda org yg marah...

kalau polis malaysia nie kejam dah lama anuar babi tu kena tembak...sebab dia lar org ramai bencikan polis....

Anonymous said...

menyelinap keluar, pandu kereta tanpa lesen, tak berhenti walaupun diarah berhenti.. baikkah macam tu?

pemilik kereta iswara tu boleh didakwa atas kesalahan cuai menjaga barang hak milik sehingga menyebabkan kematian

polis dah bagi tembakan amaran.. dah kejar jauh2.. tapi kenapa takut berhenti? salah ke polis tembak?

pernah ke anda fikir kalau yang dalam iswara tu ade senapang.. xke mati polis tu nanti kene tembak..

ibu, kakak, ahli keluarga... tolong jangan tunjuk2 salah orang.. satu jari tunjuk orang, 4 lagi tunjuk diri anda.. anda malu orang cerita pasal arwah? terimalah hakikat dengan hati terbuka, akuilah QADA dan QADAR!!!

jangan cuba tutup salah sendiri dengan slahkan orang,,

anak2 anda meluangkan banyak masa di luar berbanding dengan famili.. boleh ka kata die baik di sekolah, di rumah padahal 70% mase dia bukan dengan anda?

fikir guna akal waras dan rasional bukan dipandu emosi dan amarah

hadi_pisces03 said...

hurm...ni melayu kan? bdak melayu btol?????????? SO kalau teo ade yg back up...budak melayu ade ke parti2 politik melayu islam yg nak backup???? kne orang politik gak masok campor...suara rakyat kalau bejuta baru jalan...stakat kat internet mekak2 mmg xgune...kerajaan lebih dgr suara YB,ahli2 politik...so ape komen anda sume?

Anonymous said...

Hadi..

Betul budak tu melayu dan polis tu pun melayu jugak. Sebagai rakyat atau ahli politik kita mesti berusaha untuk mengetahui kebenaran bukan mengutuk atau memaki hamun tindakan pihak polis or menyalahkan ibu bapa mangsa.

Kita berhak untuk mendesak supaya diadakan penyiasatan menyeluruh, berhak untuk meminta satu inkuiri awam or suruhanjaya diraja bagi mennyiasat kes ini.

Biarlah proses undang2 itu berjalan seperti biasa dengan tidak meletakkan kesalahan di satu pihak supaya keadilan itu dapat di tegakkan.Ini tidak belum apa2 baik pihak politik atau masyarakat sudah menyalahkan secara total pihak polis. Tidak salah untuk menjadi jaguh bg menegakkan keadilan tetapi adalh salah menjadi jaguh untuk memburukan pihak lain.

Anonymous said...

Askm.. cuma satu persoalan ialah..
1) Mak arwah kata dia seorg anak yang baik, umur masih 15 tahun.. anak sedara saya sebaya pun tak berani keluar malam..kalau baik kenapa pada pukul 2 pagi masih berani boleh keluar, berani bawak kereta walaupun tiada lesen.. ikut fikiran logik, baikkah anak itu?.. fikir-fikirkan..
2) Polis hanya menjalankan tugas demi keselamatan rakyat negara ini.. Bagaimana kalau telah diberi arahan untuk berhenti, tetapi masih berdegil untuk memandu.. Bagaimana kalau suspek boleh mencederakan orang lain, dan org lain itu adalah saudara mara kita?.. Negara ada undang2, dan pasti suspek tidak mematuhi undang2 tersebut..
3) Ibubapa yang patut lebih bertanggugjawab dalam membentuk peribadi anak bermula dari kecil dan pasti suspek mesti pandai menyembunyikan sifat tidak baik ini daripada ibubapanya..
4) Jangan salahkan org lain sahaja.. cermin diri sendiri sebelum mengadili org lain..
Wassalam...

Anonymous said...

Sebelum itu, saya ingin mengucapkan takziah..

Beberapa menjak ini saya meneroka pelbagai laman web sosial, saya perhatikan:

1. Ada antara web sosial yg menghina insititusi yg sepatutnya dihormati- PDRM dihina pelbagai gelaran- sebut apa sahaja; daripada Polis israel, polis ada lesen tembak orang sesuka hati, polis rasuah dan segala macam penghinaan diberikan.. tak tertulis

2. Ada pula laman web sosial yg ditubuhkan khas kononnya utk menuntut keadilan utk Allayarham, tetapi hakikatnya 90% adalah utk mengutuk PDRM

3. Ada yg menuntut agar KPN diberhentikan

4. Perbincangan kata-kata kesat di forum mengenai PDRM

5. Ada juga bersimpati dgn keluarga remaja tersebut

Pendapat saya:

1. Walau apapun, polis yg menembak tersebut adalah salah (sepatutnya beliau patut fikir dahulu sebelum buat keputusan]dan telah pun digantung tugas dan dlm siasatan - [tak cukup dgn itu, rakan sejawat yg turut bersama dan tiada kena mengena2 dgn tembakan tersebut turut digantung tugas].....apa lagi mahu? Biar mahkamah jatuhkan hukuman.

2. Ada sesetengah pihak cuba mempolitikkan isu ini.

POINT 1- Bagi mereka polis ialah kerajaan, maka kerajaan yg memerintah -persekutuan ialah BN, maka bg mereka yg berpihak pd pembangkang melihat apa yg polis buat mencerminkan kerajaan.

Sempit betul fikir diorang ni. Mcm thp budak sekolah sungguh. Kalau begitu, Polis di Selangor & Kedah patut goyang kaki. Sebab kerajaan disitu ialah pembangkang.(Hm.. polis yg menembak pun di Shah Alam...)

POINT 2- Kejadian yg sebegini memang ditunggu2 oleh mangkuk-ayun yg patut dibuang kewarganegaraan ini. Kalau kita fikirkan, penjenayah mcm Kugan pun dijulang dek kerana kemaruk politik, lagikan pulak kes budak, ini memang panas utk dibuat isu.

Bagi saya, polis tersebut bukan sesuka hati utk menembak. Mungkin niat agar remaja tersebut tidak lari, tetapi dgn cara yg tidak kena. Manusia membuat kesilapan. Dan atas kesilapan ini, sememangnya polis ini telah menggadai jawatannya secara tidak langsung.

Kalau betul polis suka tembak org sesuka hati, pasti yg mengutuk dlm web sosial tersebut dah mati (pasti hampir semua org ramai pernah at least sekali seumur hidup terserempak dgn polis.. jumpa polis pasti mati kena tembak punya. Nak kutuk pun dah tak dapat...)

Tak adil maruah PDRM dipijak. PDRM bukanlah satu2 institusi kerajaan dinegara ini.

Andaikata kalau doktor di hospital cuai hingga meragut nyawa, adakah kita akan hina hospital tersebut? Atau benci semua doktor dlm dunia ini. Kalau macam tu, kalau sakit ubat sendiri... (dalam konteks PDRM, kalau institusi ini seperti yg mereka katakan, kalau ada penjenayah... tangkap sendiri la..ada berani.Macam ni jelah. Buang semua polis yg ada. Biar diorag yg jaga keamanan.Bila ada masalah cari org2 ni. Penyamun datang hulur parang kat tekak sure terkencing dlm seluar punya. Mcm jiran aku..kutuk no 1.. last2 panggil polis jugak suruh dtg. )

Anonymous said...

POINT 3- Kalau perkara sebaliknya berlaku, tiada siapa yg ambil peduli.. ucap takziah lepas tu lupa.


Hmm.. kalau polis lumpuh kena langgar mat rempit (aku ada kenal sorang, anak kecik2 lagi), atau mati ditembak penjenayah, takde sape pun nak buat inkues itu ini, tubuhkan akaun web sosial utk tuntut keadialan.. ( sbb isu ni tak panas kalau dibangkitkan).

Hm.. ataupun kalau penjawat awam mati dilanggar pihak tertentu (contoh yg berlaku tak lama dulu, seorang ahli politik malas-nak-ckp-lmbang mana dgn drivernya telah terlanggar mati penjawat awam)... senyap membisu seribu bahasa.!!!!!

3. Budak tu pun mcm problem je...? tapi dh tk bole nk hukum dah..

KESIMPULAN

1. Salah tetap salah

Kalau salah kita bicara hukum. Macamlah takde polis langsung yg kena hukum. Kalau polis tu kebal sgt, takde la unit tatatertib. Takdela yg kena buang kerja (ko ingat polis takde ke yg tak kena buang kerja.. nak aku sebut?) takpun yg turun pangkat. Ada yg kena turun pangkat sebab anak buah punya pasal.. cth macam kes ini, superior dia mesti tk duduk diam punya.

Konon kata polis jahat, rasuah... ada terkena ke polis mintak duit?

Kalau ada polis rasuah, ambik nombor dia pergi lapor jgn ckp banyak

Kalau polis buat salah, lapor je.



2. Tak payah politikkan isu ni

Bagi aku, ada politik yang dah sampai tahap busuk bangkai. Daging busuk mcm perut boleh makan lagi..(sedap buat kerabu) tapi yg ni dah tahap bangkai... Kenapa?

Sebab agama dah dipermainkan,(isu peruntukkan masjid, kalimah Allah, zakat etc)... raja dah dihina, SPRM dan nah sekarang ni giliran PDRM pulak.

Kalau ada salah betulkan.. jgn kutuk aja(mcm dlm konteks PDRM dgn hospital dalam point sebelumnya)

Aku bengang sebenarnya bila kutuk polis ni.. polis buat kerja tak kira lambang mana (aku pun bukan suka politik pun). Tapi aku bengang bila kata polis itu ini.

Penat apak aku kerja. Kadang2 nak suruh dia balik je.. Kerja pun korang tak hargai. Korang tido lenyak, apak aku ada kat balai. Kadang2 kena ronda.. (korang dah dibuai mimpi). Kalau yg polis trafik, sampai dapat kanser paru2 sbb ada kat j/raya utk tempoh lama. Panas terik toksah cakap. Paling tak best kalau tak dapat balik raya..

Kalau bnyk sgt statement condemn sana sini, kalau pekerja lain sure mogok. Tak naik gaji dan bonus pun dah tensen nak piket(bayangkan kalau polis mogok... satu hari pun dah cukup..)

Aku tak kata semua polis baik. Dan Aku tak kata semua polis jahat.

Mcm aku ckp, kalau baik kita jadi tauladan, kalau salah kita lapor bagi hukuman.Jgn ckp banyak.

Dah boring. Pikir sendirilah.

Kita tunggu keputusan mahkamah. abis cite.

-Case closed-

Anonymous said...

Kepada Stratus 14....

Ko kata takde polis ditembak mati?.. Tulah terlalu sensaikan kes2 mcm ni, kalo polis mati senyap jer...


http://www.agendadaily.com/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_d860e18d-cabec5bb-d1f0ad00-9a92212c

Dua anggota polis ditembak mati, seorang lagi cedera parah dalam operasi



Dua anggota polis ditembak mati dalam satu operasi membanteras dadah di Jalan TS2 Taman Suria, Kampung Desa Aman, Sungai Buloh Khamis malam.

Sementara itu, dua lagi anggota polis yang terlibat dalam operasi yang dikendalikan oleh Ibu Pejabat Polis Bukit Aman dan Ibu Pejabat Kontinjen Selangor itu cedera parah.

Anggota yang mati dikenali sebagai Lans Koperal Alagesan Malappan dan Lans Koperal Jayabalan Krishman.

Anggota yang mengalami kecederaan parah dikenali sebagai Cif Insp Helmi Zakaria dan Cif Insp Rajkumar Laju.

Kesemua anggota polis terlibat berusia dalam lingkungan 30-an.

Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan ketika ditemui pemberita di lokasi kejadian mengesahkan kejadian tersebut yang berlaku antara pukul 7 dan 7.30 malam.

Bernama melaporkan beliau berkata ketika operasi itu dijalankan, empat anggota polis itu yang berpakaian biasa bersedia menyerbu sebuah rumah di taman terbabit, dipercayai menjadi tempat tinggal anggota-anggota sindiket pengedaran dadah antarabangsa.

"Ketika anggota cuba memasuki rumah itu, suspek-suspek yang datang dengan dua kereta jenis Proton Wira dan Nissan Sentra menghentikan kereta di hadapan rumah itu dan melepaskan beberapa tembakan ke arah anggota terbabit.

"Suspek-suspek berkenaan kemudian berjaya melarikan diri dengan kereta mereka," katanya.

Musa menyifatkan penjenayah-penjenayah terbabit sebagai amat berbahaya kerana memiliki senjata api.

Beliau juga berkata semua kontinjen polis negeri telah diarahkan membuat sekatan jalan raya bagi menahan penjenayah-penjenayah terbabit.

Katanya Jayabalan mati di tempat kejadian manakala Alagesan mati ketika perjalanan ke Hospital Sungai Buloh.

"Kamera litar tertutup (CCTV) (di pondok pengawal kawasan perumahan itu) berjaya merakamkan imej kereta penjenayah yang melibatkan lebih daripada empat orang dan kini pihak kami sedang meneliti rakaman itu. Mereka tidak boleh pergi jauh," katanya.

Bernama difahamkan, Lans Koperal Jayabalan, yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah Gombak sempat menghubungi pegawainya mengatakan bahawa penjenayah-penjenayah tersebut telah menyerang mereka dalam operasi itu.

Suasana di Jabatan Kecemasan Hospital Sungai Buloh amat memilukan dengan tangisan keluarga terdekat dan rakan-rakan sekerja mangsa-mangsa yang mati.

Sementara itu, seorang saksi Tan Ee Kuey, 45, berkata rumah yang diserbu didiami oleh suspek-suspek berkenaan sejak dua atau tiga bulan yang lalu dan mereka jarang berada di rumah.

"Semasa kejadian saya tengah makan malam di rumah sebelum mendengar bunyi letupan seperti tembakan lebih 10 kali di luar rumah. Bila keluar saya melihat empat orang tersungkur di hadapan rumah jiran saya berlumuran darah.

"Saya bergegas ke arah mereka dan memasukkan mereka ke dalam kenderaan polis jenis MPV yang tiba di situ. Saya tidak dapat percaya yang jiran saya adalah penjenayah," katanya kepada pemberita.

Bernama juga difahamkan pihak polis akan mengadakan satu sidang akhbar rasmi dalam masa terdekat berkaitan kejadian ini.- 25/10/2007

meteora said...

Salam semua....
Aku amat terkejut peristiwa tersebut, apa tidaknya budak belasan tahun mati ditembak polis. Pada mulanya aku memang salahkan pihak polis tetapi bila difikirkan kembali, tidak patut disalahkan pihak polis atas kejadian tersebut seratus peratus. Ramai yang patut disalahkan atas peristiwa ini termasuk keluarga remaja terbabit. Mana tidaknya, pada waktu tersebut remaja itu sepatutnya tidur dirumah.
Katakanlah remaja tersebut tidak ditembak oleh polis dan remaja tersebut memecut laju serta berlangar dengan ahli keluarga kita dan menyebabkan kematian ahli keluarga kita. Adakah kita nak mempertahankan remaja tersebut dan menyalahkan pihak polis kerana tidak menembak remaja tersebut. Perkara ini tidak berlaku keatas diri kita dan kita hanya hendak menyalahkan pihak polis yang menjalankan tugas. So kita fikir-fikirkan...

Timurlang said...

ini pendapat aku.

kita tolak soal emosi. tolak tepi perasaaan seorang ibu. ibu ni, sapa pun anak dia, baik atau jahat, dia tetap sayang.

kita kena balik pada fakta. tak kisah apa bangsa, agama. persoalannya sapa yg salah?

mula2 salah mak bapak dia. (ingat ya, tolak tepi dulu soal emosi). kenapa biarkan anak keluar tengah2 malam, sampai pagi pulak tu. esok hari sekolah. kenapa mak bapak budak ni tak jelaskan kemana budak ni pergi? kenapa tak halang? kalau pun dia keluar tak bagitau, kenapa tak tel, cari?

yg kedua salah, budak ni. baru 15 thn. form 3. takde lesen. kenapa bawak keta. keta sapa? tentu keta bapak salah sorang drp budak2 tu. budak2 dlm keta tu tentu umur lebih kurang sebaya. kalau lebih tua, tentu budak yg lebih tua akan bawak keta. kalaupun ada budak yg lebih tua, dan budak 15 thn ni yg bawak keta, tentu keta tu keta bapak dia. mcmna benda2 ni boleh berlaku.

yg ke3 salah. budak2 ni. bila polis tahan kenapa lari? aku pun penah kena tahan balik dari tengok wayang ramai2. polis suruh berenti, aku berenti la. tentu org suspicious jugak tgk 3-4 lelaki dlm keta pukul 2 pagi.

yg ke 4 dalah, budak2 ni. kenapa pi reverse balik lepas kena tahan? dah tau polis. ni tak lain mesti sebab takut.

mungkin sebab takut keluar mlm tak bagitau mak bapak. mungkin sebab takut takde lesen. mungkin sebab takut dlm keta ada parang. mungkin sebab takut nanti cikgu tau.

bagi aku, polis bukan tau dlm keta tu sapa. bukan boleh nampak jelas budak ke dewasa. polis kena pikir worst case scenario. apa worst case scenario bila mana keta yg ditahan tak berenti dan terus lari. lepas tu reverse pulak. worst case sceario adalah dlm keta tu ada penjenayah berbahaya yg ada pistol yg boleh keluar dari keta dan tembak polis bila2 masa. jadi, polis tak boleh nak berlenggang kangkung pegi ketuk pintu keta tu dan tanya "maafkan saya cik, sila keluar".

aku heran sungguh la.. bila polis yg lumpuh, mati, kena langgar, takde sapa yg kisah. cuma dpt pencen ilat RM400 sebulan dgn pampasan RM20K utk tanggung keluarga dan anak2 sekolah.

kita kesian. tapi berpada2lah sikit.

stratus14 said...

meteora..

aku nak tanye ko skit, brape ramai orang yg takde lesen xcident berbanding orang yg ade lesen. yang ramai mati dlam bas ekspres tu, driver takde lesen ke? tolong la, jgan wat andaian bodoh tak guna camtu. nampak sgat otak ko tahap puki.

ko ckap kalau polis tu x tembak budak tu, budak tu akan langgar orang. ape ke bengap ko ni? pasni, setiap pamadu kete yg dikejar ngan peronda, sure akan ditembak sebab takut akan melangar org lain. canteek betul andaian ko.

geram aku tengok orang bodo cam ko ni. aku harap one day ade anak ko mati ditembak polis, baru ko tau bagaimana perasaan ibu aminulrasyid. anak2 ni dpan kita memang nampak baik tapi blakang kita tak tau. tapi tak bermakna budak2 nakal boleh ditembak begitu saja ngan polis. ape, polis igt diaorang tuhan ke nak amik nyawe manusia senang2 je? patut la anak2 polis semakin kurang ajar. ayah jahat cam setan.

lagi satu persoalan aku, pasal aper member budak tu dapat lari dari ditembak? sebab dia anak polis ke? malaysia oh malaysia

Anonymous said...

Assalamualaikum....
Al-Fatihah untuk Allahyarham adik Aminulrashid Amzah.... semoga beliau berada dalam kalangan orang2 beriman...
benarlah janji Allah s.w.t... apabila tiba ajal seorang anak adam itu... tidak akan tercepat atau terlewat walau sedetik pun... oleh yang demikian apakah layaknya kita sebagai hamba-Nya untuk mempertikaikan sesuatu takdir kematian.. ingatlah menolak Qadak dan Qadar Allah s.w.t akan mengugat iman seseorang... sedar2 rakanku semua...

Anonymous said...

kepada anon 9.48
persoalan sekarang...kalau anda ditempat polis tu pulak cam ner??? dlam pukul 1-2 pagi anda nampak dengan jelas ke siapa yg memandu??? kalau anda ditempt polis tu juga, terfikikrkah anda kalau setakat
ketiadaan lesen memandu takkan la dia sanggup lari dan sanggup berniat merempuh anda?? dalam keadaan yg samar dan tak tahu siapa pula yg bawak kereta tu, ditambah pula sikapnya yg agresif, sehingga hampir melanggar anda, apa tindakan refleks yg akan lakukan sekiranya anda berada ditempat polis tersebut? Takziah keatas keluarga allahyarham...

Anonymous said...

Kepada semua anak2 polis...

Stratus 14 said..

"patutla anak2 polis semakin kurang ajar. ayah jahat cam setan."

Anubody here ... sila sebarkan pada semua anak polis..........

Anonymous said...

Cencaluk..

Dont worry. Aku tgh tunggu no contact dia.. tak sabar nak postkan kat sini kalau penjenayah masuk rumah..

Stratus 14 bukan setakat bg komen kat sini, kat blog Parpu Kari pun ada.. ramai gak yg hentam dia mcm kat sini.. Ada yg siap mintak nombor telefon dgn alamat sekali. Ni yg aku tunggu ni..

Ayuh semua, lepas ni kita jumpa Stratus 14 sebab dia kata (ni aku kumpulkan semua komen yg dia buat):

1.Polis bunuh org
2. Polis setan, tu sbb anak diorang jahat
3. Polis tak pandai lawan penjenayah

4. Polis macam babi

dan lain2 lagi.. malas nak tulis la ...

Sekarang kita dah ada alternatif. Cuma tunggu masa je..

Tengok ada berani tak...

stratus14 said...

aku rase la sume pengkomen2 yang pro bn ni otak doarang lembap la. mengkritik polis disamakan cam kritik kjaan. ape punye bengap la. patut la malaysia tak maju2.. ramai sangat pencacai bn yang bengap. bodoh tak bertempat..

Polis siasat polis.. bagus dan adil sangat la tu.

PDRM ada tagline baru: KAMI KEJAR KAMI TEMBAK. HAHAHAHAHAHAHA

anom 2.10: aku taknak bagi nbr phone, takut polis tembak aku. tak ke naya. kalu ko nak tanye aku, emel neerzah88@gmail.com. kita bleh berdebat..

Anonymous said...

A'kum, aku rasa STRATUS14 ni kalau tak lanun cetak rompak mesti bapak ayam ni... tu pasalla anti sangat dgn PDRM. Cubala bukak otak tu besar2 sikit, aku bukanla nak sebelah mana2 tapi komen2 sadis STRATUS ni la yg buat aku nak memihak kpd Polis. Aku memang tak berapa setuju dgn penggunaan pistol dlm kes ni, tetapi pada keadaan yg tegang & penuh kesamaran, pihak polis mgkn akan memilih keputusan yg kurang tepat...maklumlah, manusia. Serupa jugak dgn arwah Aminul, betapa baik pun dia, berapa banyak kali pun dia pergi surau, walaupun tak pernah tinggalkan solat bagai dikata oleh ibunya, dia juga sebagai manusia tak lari dari melakukan kesilapan dlm memilih keputusan. Janganlah disebabkan kekhilafan polis ni kita nak HUKUM seluruh sistem kepolisian dalam Malaysia ni sampai suruh bubar pulak PDRM. Dah aman sangat ke Malaysia ni sampai tak nak PDRM. Ke memang org Malaysia ni semua da makan muntah jin pastu jadi kuat mcm badang... biarlah perkara ni disiasat dgn TELUS oleh pihak yg berwajib, tak payah kita pandai2 nak menjadi hakim dlm apa2 kes pun dlm Malaysia ni. Kita ada undang2, pakai la... kalau tak nak pakai undang2 Malaysia, keluar la dari Malaysia, bukan susah pun. isi borang isytihar ko bukan lagi warganegara Malaysia, pastu koyak ko punye pasport. SELESAI!

Esperalzi said...

stratus14: aku tak nampak pun pengomen di sini menyamakan kritikan terhadap polis sebagai kritikan terhadap kerajaan. Yang aku nampak mereka mahu isu polis tertembak budak tu JANGAN dipolitikkan oleh Pakatan Rosak dan penyokong2nya seperti kau..

Ironiknya, orang2 Pakatan Rosak, termasuk kau, lah yg sering menyamakan Polis dgn Kerajaan! Betul tak? Apa saja tindakaan polis yg tak disukai Pakatan Rosak semuanya dituduh tindakan Kerajaan..

Malaysia tak maju? Mana kau tau? Kalau Malaysia tak maju, kenapa warga2 negara mundur berduyun2 datang cari makan di sini? Cuba kau pergi interview mamat2 dari Indonesia, Myanmar, Bangladesh, dsb. kau tanya apsal mereka datang ke Malaysia. Mereka akan jawab sebab "MALAYSIA MAJU"!!!

Kau tu yg tak maju, otak bengap,dah tu totok pula, typical org2 Pakatan Rosak!!

Anonymous said...

Laaa..menyalak lagi rupanya ko.
Kalau dah penakut buat cara penakut. Pengecut.

Kitaorang bukan nak bagi nombor telefon ko kat polis.. B***h!!.. aku tak suka guna perkataan ni, sebab aku hormat org tak macam ko.

Kitaorang nak guna nombor contact ko kalau ada penyamun ke penjenayah ke. Bukan aku sorang je yg nak.

Dah ko sendiri cakap polis tu macam2. Dah ada orang pun senaraikan komen2 ko pasal polis tu. So aku buat kesimpulan org ramai tak perlukan polis sbb komen2 ko tu.Bak kata seorang anon, "Sekarang kita dah ada alternatif".Takpun mcm cencaluk cakap... "baik ko aje yg jadi polis"

Dahla kaki puntal kalah ular. Ada saja alasan. Belit semacam. Memang kaki pe**pu. Sekejap cakap lain.Lusa cakap lain. Hari ni ckp lain. Kata takde penjenayah tembak polis, lps tu bila diberitahu ada.. kata polis tak pandai lawan penjenayah..Memang ko ni sah kaki belit...

Ko takut polis tembak ko?. Dont worry .. TS Musa Hassan dah kuar kenyataan pun, dia boleh arahkan org2 dia rehat kalau rasa PDRM ni kejam, buat kerja tak betul aje.

TS Musa Hassan pun manusia jugak, boring la asik kene condemn... mcm le org bawahan dia dia lepaskan aje kalau buat salah. (mcm kes ni semua dah kene gantung kerja dan tgh siasatan dah pun).Kalu ada polis buat salah, laporje. (Ke laporan polis pun ko tak pandai buat. Rupa macam mana kertas laporan polis pun ko tak tau)

Ko pun rasa tensen cari kerja lain kalau ko rasa org kata ko buat kerja asik tak betul aje.

Takde sapa la nak tembak ko. Bahkan diorang lagi suka.. sebab ko boleh bantu diorang lawan penjenayah.. Ko bole jadi superhero kat Malaysia ni. Jadi jadi super-bercakap-plus-putar-belit.

Aku tak tau la kalau member2 aku yg tergelak guling2 tu dah baca komen ko yg baru ni. Tapi aku sure diorang mesti gelak pecah perut punya.

Kalau ko takut nak bagi nombor... jangan jadi kaki pe**pu. Cakap terang2 kan senang. Ataupun tak payah komen2. Duk senyap2 kat rumah. Bila ko bg komen macam ni, org pun gelakkan ko. Nampak sangat IQ ko tahap mana.

Eh. Penatlah . Memang malas nak layan

Cepat bertindak. Aku nak nombor.

POST AJE NOMBOR KO TU

Mcm aku ckp kat blog ParpuKari, aku nak nombor telefon, bukan nombor kuda. Aku tak main judi lumba kuda.

Dan aku ulang, jangan bagi nombor tipu. Lagi nampak sgt ko pengecut.

Kalau ko rasa ko takut nak bagi nombor, ko jadi gentleman. Ngaku kalah dan jangan bagi komen merapu. Duk diam2.

Kalau ko bg lagi komen merapu, aku akan balas benda yg sama:

"POST AJELAH NOMBOR CONTACT KO TU"

Aku suruh member2 aku buat benda yg sama juga kat ko. And aku seru semua org yg tak puashati dgn ko kat sini ni pun buat benda yg sama...Ayuh!!

Tu pasal Malaysia jadi macam ni, Bila ada benda yg tak betul.. cakap saja pandai. Problem ada..Solution takde. Nah.. sekarang ni aku dah ada option kat semua orang.

KITA ORANG TUNGGU KO

-Anon 2.10-

Anonymous said...

Hmm .. lagi satu .. jgn pikir aku pencacai BN.. (dlm komen aku aku dah cakap aku tak suka politik.. cuma aku bengang bila org yg terlebih politik ni bercakap.. kadang2 tak pakai akal semata2 nak sokong parti sendiri..)

Ko kata "mengkritik polis disamakan cam kritik kjaan."

Org 2 yg kau yg pikir polis tu mcm org kerajaan persekutuan (BN/ UMNO)

cth macam anon April 27, 2010 10:06

Anonymous said...

Anonymous said...
Bagi diorang.. Chin Peng lebih baik diagungkan berbanding dengan polis..

Kesian betul polis

Penat pertahankan negara ni. Sia- sia je. Sampai anak bini yg takde kene mengena pun terbabit sekali (mati terbakar mcm kes bukit kepong)

Diorang ni sebenarnya terlalu lemak.

Keamanan yg diorang kecapi ni pun tak sedar sapa punya penat lelah.
Nak2 kalau yg tak rasa susah time zaman jepun dgn komunis dulu.

Bagi aku diorang ni patut dibuang kewarganegaraan

Sebab:

Sebagai rakyat Malaysia, Ikrar dah tak dihayati..diorang fikir benda ni tak penting (silap2 tak ingat dah, maklumlah dah abis skolah..)

1. Kepercayaan kpd tuhan- (dah tak ingat tuhan... isu kalimah Allah dah buat mainan, peruntukkn masjid dah dipertikai, zakat nk bg kat org bukan islam..politik dlm masjid dsb)

2. Kesetiaan pada raja dan negara (Tolongle... titah Sultan Selangor dah dipertikai, negara tercinta dah disamakan dgn Israel..)

3. Keluhuran perlembagaan (hmm.. mana nak hormat perlembagaan dah. Yg tercatit dah dipertikai- agama islam agama rasmi, institusi raja,

4. Kedaulatan undang2-(badan kerajaan yg menegakkan undang2- SPRM, PDRM diorang anggap penjenayah, penjenayah mcm Chin Peng- Kugan pulak yg diangkat... dah terbalik kot)

5. Kesopanan dan kesusilaan (Hmm.. kalau tengok cara diorang cakap tu mana ada sopan.. kebanyakan semua ada perkataan 4 huruf, israel, bodoh,... tak tertulis..)

KESIMPULAN-

Diorang ni memang tak layak duk kat Malaysia ni. Cari negara lain yg dirasakan bagus, macam kes namawee - terlalu agungkan Singapore dan taiwan, apa lagi bila mau migrate?

Bila org ancam nk lucut kewarganegaraan, mak apak rayu jgn. Bila lepas, buat balik- kutuk TNB pulak.


Cakap 1 Malaysia 1 Israel.. aku gelak pun ada setiap kali diorang sebut2 .. bangga konon. Yg duk malaysia tu sapa? Diorang jugak..mengutuk diri sendiri... tak sedar.

Nasib baik tak duk kat negara lain mcm China.. aku rasa diorang ni mesti kena tembak. Takpun kat US, CIA & FBI mesti kejar diorang.. kat Malaysia ni, masih bebas utk menyalak sana sini..

Aku bangga jadi warganegara Malaysia. Aman damai. Tak kira apa bangsa- semua bebas nk buat upacara agama masing2

Diorang ni nk jadikan kita mcm negara jiran. Tak puas hati buat reformasi ke pakai baju merah ke...
Belum sempat pemerintah nak buat apa2, nak majukan negara (ada yg tak sampai penggal) dah buat rusuhan suruh turun. Takde peluang.

Kalau cakap pun,semua nak mengutukk.. Cakaplah benda yg berfaedah, cara nak majukan institusi kerajaan ke, naikkan taraf hidup rakyat ke, pembangunan ke.. ini tidak ..salahkan org sana sini.

Last2 rakyat juga yg susah.. (tapi pikir balik, rakyat diorang yg mmg agresif juga yg buat susah..)Lagi susah bila negara dah pinjam IMF.. nasib baik kita tak pinjam.. fuihh.. lagi teruk ekonomi.

Nasib baik negara kita belum tahap mmacam tu lagi.

-AKU ANAK MALAYSIA-

stratus14 said...

AKU ANAK MALAYSIA

Ko tu yang lemah. Takkan nak kritik polis pun takleh? Ape ke bingai ko ni. Ko ingat polis tu taraf nabi ke? Aku pun tiap sem2 kena tegur ngan student aku tapi aku tak plak nak melenting cam polis. kita kan civil servant, kena la terima teguran dari pihak awam.

Sultan terguris hati.. peduli aper? Sultan tu wali tuhan ke takut sangat dia kecil hati. Sultan juga manusia, kita sume manusia..tak lebih tak kurang. Tuhan tak tengok kita melalui pangkat kita, tapi melalui ibadat kita. Sultan nama je ketua islam, tapi hampeh tak tau ape2 pasal islam.

Bosan aku tengok perangai orang melayu ni. Allah tak takut tapi manusia takut.. bodoh

stratus14 said...

Anom 2.10

Aku heran pasal ape polis suka melenting bila diaorang wat salah? Nurse ramai jugak yang kena kutuk sebab wat salah, tapi tak plak diaorang melenting.

Takde la nak ugut2 taknak keje cam KPN bangsat tu.. Asyik nak bela anggota je. Patut ramai polis jahat skang ni, ketua bagi muka sangat.

Rakyat malaysia kritik polis bersebab. Bukan main kritik je.
Salah ke orang kritik pasal isu aminulrasyid. Ko nak suruh rakyat malaysia wat aper pasal isu tu? ucap tahniah kat polis pembunuh tu?

Tolongla berfikir secara logik. Berlambak polis baik kat malaysia ni tapi ramai jugak yang jahat. Yang jahat ni la kita patut halang dan hukum mereka sebelum mereka tembak anak kita plak.

Kalu polis taknak ubah perangai, diaorang patut tukar nama baru: PolisRajaDiMalaysia..tagline plak KAMI KEJAR KAMI TEMBAK.

p/s: pasal ape ko nak sangat nombor aku? Tak pyah la, nanti ko bagi kat polis, dicarinya aku. pastu polis kejar aku.. lari jauh skit kena tembak dari belakang.. tak pasal2 mati katak.

Anonymous said...

gedetaStratus 14.. hujah 2ko tu sebenarnya senang je aku nak balas.. tapi aku dah malas..Nak ikutkan, aku nak je jawab balik, tapi bazir air liur je le.

Jgn banyak bercakap, bertindak!!

Aku nak nombor.

POST AJE NOMBOR KO TU

Kalau ko bg lagi komen merapu, aku akan balas benda yg sama:

"POST AJELAH NOMBOR CONTACT KO TU"

Sebab apa aku nak nombor?Actually bukan aku sorang je.. ramai nak.Ko bg aku kat e-mail pun, sama je.. aku akan post kat sini jugak.

Kitaorang nak guna nombor contact ko kalau ada penyamun ke penjenayah ke.Baik ko aja yg jaga keamanan. Polis tak boleh dipercayai menurut komen2 ko tu (ni bukan aku yg ckp, ko sendiri yg cakap. Lain kali pikir dulu sebelum cakap)

Nak puntal lagi tu.. cakap berbelit2. Kata "Berlambak polis baik" konon.. tapi kalau komen ko ni menghentam aja.. sampai tagline polis pun ko ubah (kira semua polis la tu. Takde polis yg pakai tagline lain2, pastu tukar badan tu jadi PolisRajaDiMalaysia- cakap tak pakai akal lagi...)Orang pun dah senaraikan ayat2 ko yg menyakitkan hati tu.Tak cukup dgn tu , anak2 polis pun ko komen macam2. Takde kaitan pun.. bapak kerja polis punya pasal.. dgn anak2 skali kene.

Bila TS Musa cakap macam tu ko kata ugut2 lak.. haahaa.. kata TS merajuk.

TS tu manusia bukan robot.TS tak merajuk, tapi dah fed-up.Mcm le org bawah dia yg buat salah lepas je. Kalau salah, ko lapor je le.

Aku pun kalau jadi dia fed-up. Ko pun fed-up, dikatakan jahat, setan, pembunuh...

Ko kata polis melenting?..Takde .. tak melenting pun? Hmm adakah ko maksudkan aku?.. Anyway, aku BUKAN polis pun.. tapi aku hargai tugas diorang tak mcm kau.

Polis manusia, ko pun manusia. Bukan maksum macam nabi.

Ko pun buat kesilapan.. cakap ayat berbelit2. Kejap lain.. Hari ni kata lain esok kata lain lusa kata lain.

Hmm.. hujah ko ni sebenarnya senang je nak smash...sebab tak pakai akal.. tapi malaslah.

Jangan lupa pesanan aku. Kalau ko pengecut, baik ko diam2 jgn bagi komen merapu.

-Anon 2.10-

Anonymous said...

Stratus 14...

Aku pun nak buat benda yg sama jugakla.. malas nak degar hujah2 ko yg tak pakai akal ni.. bg ajelah nombor contact tu atau berenti cakap perkara bodoh langsung tak masuk akal.

Betul kata anon 2.10, lagi banyak ko bercakap, lagi banyak kebodohan ditunjukkan.

kalau ko rasa polis tu jahat, ko pergi lapor kat balai. kalau cth rasuah.. diorang akan panjangkan perkara ni ke SPRM lak. bukan satu badan je yg akan siasat..pastu kalau betul kene jel.itulah cara nak bersihkan PDRM, bukan kutuk2 kat sini.

Mengikut fikiran aku.. mesti ko kata takde polis kene jel (maklumle kaki puntal.. ) Kalau ko kata macam tu .. buktikan. Betul kata anon 2.10, ko cakap tak ikut fakta.

Ko lawat la jel tu, tanya guard.. sure diorang kata ada. (takde la ramai tapi ada la... kalau dah buat tak betul, lapor sure kene bicara punya) Ipar aku kerja penjara.

Aku pun rasa baik ko aja yg jaga keamanan

Anonymous said...

Aku pun setuju dgn anon 2.10

Malaysia ni rosak sebab ada org macam nko kaki penghasut.. mcm sesetengah ahli politik.. cakap saja pandai tapi penyelesaian takde. Tak memajukan negara langsung...

Post aje la nombor tu.. atau jgn byk komen ntahhapa hapa ntah. Takde pun komen nko yg aku bernas langsung.. pastu putar alam.

Actually, lagi byk nko komen macam ni.. lagi nko tunjukkan pemikiran ko yg tahap dangkal lagi bodoh tu. Hmm buat org pikir dua kali nak kutuk polis..yg tak sokong pun jadi sokong bila baca komen nko ni..
Member yg follow facebook mengutuk polis tu pun kata menyesal masuk.. terpikir juga.. kalau polis mati takde buat facebook pun...

Org macam nko ni layak dibuang kenegaraan macam pengomen "AKU ANAK MALAYSIA" cakap.

Kalo nko rasa undang2 Malaysia ni dah tak boleh pakai.. baik nko duk Indon.

Jangan mengaku nko warganegara negara yg aman damai ni..

Polislah yg jaga keamanan sampai nko boleh ada masa mengutuk sana- sini..tido lenyak sampai bontot nko pun bersiul..

Dahla tak nak jadi polis, rasa hormat pun takde.. org macam nko ni baik kene tembak kat China nun. Bila org mintak nombor utk mintak tolong kalau ada apa2hal, kata taknak... takut kene tembak dek polis konon.. nampak sgt ko punya pengecut. Polis jugak ko salahkan. Reti menyalak saja.. bila org nak mintak tolong, kau lah org pertama yg lari dulu. Kecut perut silap2 terkencing dlm seluar.

Post je le. Lagi bagus kalau bagi alamat. Sekarang kita dah ada badan baru untuk jaga keamanan.. gantikan polis yg nko kata macam tu..

Terima kasih..

-AKU DAH BOSAN DENGAN KOMEN BODOH TAK PAKAI AKAL-

Anonymous said...

GAP...

Aku rasa Stratus 14 dah melampau la..

Aku tak kisah kalau dia nak bergaduh.. tapi cuba semua org perhatikan komen dia yg pada May2,2.50pm..aku rasa dah tahap berbahaya..

Stratus 14 ni dah berbahaya pada nusa dan bangsa.

Aku setuju dgn "AKU ANAK MALAYSIA".. Stratus 14 patut dibuang negara.. dah tahap melampau.. tak cukup polis..main kutuk2 sultan pulak.

Aku cadangkan Stratus 14 ni kita buat laporan polis..

-AKU SAYANG MALAYSIA-

Anonymous said...

Stratus 14..

Tak payah kau kata "Bosan aku tengok perangai orang melayu ni. Allah tak takut tapi manusia takut.. bodoh"

Kau pun bukan takut Allah pun... kalau ko takut Allah takde la kau megumpat, hina, caci keji- kata pembunuh, setan, jahat, dsb.. Dgn anak2 yg bersalah pun ko hina juga. (berdasarkan komen2 kau laa...)

Baik kau mengucap banyak2.. Amarah tu setan.. Janganlah kau bersengkokol dgn setan.. (takkan kau nak marah aku lak cakap macam ni.. ajaran nabi kita.. tuhan yg suruh.)

Nilah dia.. bila sebut agama pandai tapi tak ikut pun.. nak hujah pulak penuh dgn emosi.. rilek je.. suarakan pendapat anda..

-Fikir dulu sebelum bercakap-

Anonymous said...

GAP..

Aku cadangkan GAP ambik tindakan kat Stratus 14 ni.. dah tahap melampau.. main hina Sultan lak.. Sultan mana la agak yg dimaksudkan tu.. aku nampak mcm Sultan Selangor (sbb AKU ANAK MALAYSIA sebut pasal Sultan Selangor..

Baik kau buat sesuatu sebab bagi aku takde makna la gambar Sultan Selangor kau paste kat blog kau ni kalau takda apa 2 tindakan..

Anonymous said...

Hm.. Stratus 14 ni lecturer ke/ cikgu skolah... tapi gaya macam dungu je.. macam mana la agaknya dia mengajar budak..

Tak melenting konon.. tapi bila tgk komen 2 dia kat sini.. taula perangai dia .. tak payah kenal dia pun dah tau..

Ntahla Stratus 14.. baik kau jgn melibatkan diri lagi dlm komen2 ni. Kau tu dah sampai telur di hujung tanduk..

Anonymous said...

Stratus 14..

Lecturer rupanya.. civil servant ke?

Aku rasa menurut cara percakapan ko ni baik ko berenti kerja.. Mengutuk nombor satu tapi kerja dalam kerajaan.. Silap2 masa belajar dulu pun dapat biasiswa takpun pinjaman kerajaan.

Bikin malu saja.

Anonymous said...

Bagi aku..

Stratus 14 ni.. lagi banyak dia bercakap, lagi banyak dia menunjukkan tahap kebodohan dia..

Aku nak guna ayat GAP KEMBALI .. khas utk Stratus 14...

"tahap bodoh kau dah mencecah paras merbahaya, amat serius.tolong makan ubat penenang jiwa.kalau tak lut jugak,bawak bawak lah sembahyang 5 waktu.jangan banyak minum wisky ok."

Hmm.. ntahle..

BENCI KAKI BELIT

Anonymous said...

Stratus 14..

Takde sapa yg nak ucap tahniah kat polis yg menembak tu. Semua kat sini kebanyakannya nak dia dihukum.

Tapi takdela macam kau.. label polis ni seolah2 polis ni tak berguna langsung kpd masyarakt. Baik ko aja yg jaga keamanan Malaysia ni..

Cara ko komen langsung tak konsisten..Belit putar alam.

Bagi aku kau ni pelacur perhatian. Lagi banyak org bagi perhatian kat kau(bidas komen kau), lagi banyak kau melacurkan diri... dgn balas komen yg lansung tak bole pakai.

Baik ko diam aje

Anonymous said...

Stratus 14.. kata dua bagi kau..

"POST AJA NOMBOR CONTACT KAU TU ATAU LEBIH BAIK KAU DUK DIAM"

Pilih antara satu..

Shah Qamary said...

*ulangsiar statement, utk dinilai kalian*

*ada pencacai aljuburi kata fakta sy xlogik dan bodoh*

bro. sy bukan nk menyokong tindakan polis. tp cuba kita letakkan diri di tmpt kejadian. beberapa hint diberikan.

1. kenderaan yg dipandu mangsa dilaporkan sbg terlibat dlm kejadian samun bersenjata.

2. dlm kenderaan tersebut turut ditemui parang.

so, dlm situasi sebegini, tanpa perlu mempertimbangkan umur 'suspek' yg memandu kenderaan tersebut, sy rasa polis bertindak di atas keperluan mendesak. ditambah lagi apabila melihat suspek samun bersenjata yg cuba melarikan diri.

itu saja sudah cukup utk akal sihat kita mentafsir situasi di tmpt kejadian.

persoalan pertama, kereta tersebut, yg dikatakan sbg kereta penjenayah samun, bagaimana boleh dipandu oleh mangsa? siapa punya kereta sebenarnya?

persoalan kedua, bagaimana seorang remaja 15tahun boleh dibenar pandu kereta?

persoalan ketiga, kenapa dia lari? yg sekaligus membenarkan lagi anggapan polis bahawa 'penjenayah' sangkaan mereka cuba utk melarikan diri.

jgn benarkan emosi mengawal akal sihat kita. cuba fikir pelbagai sudut.

stratus14 said...

anom 2.10

aku tak kata sume polis jahat tapi memang ramai yang perangai cam setan.

Korang sume leh la kutuk arwah. konon jahat la.. ape la untuk justify kes tembak ni. tapi camne one day anak2 korang jadi camni. baru korang nak melalak

dasar melayu sembab. kes tembak camni korang ingat ringan? sedih aku ngan bangsa aku sendiri. terlalu taksub dan pentingkan diri sendiri.

Anonymous said...

Stratus 14..

Kan aku dah bagi nasihat... lagi banyak ko komen.. lagi banyak ko tunjukkan tahap IQ nko... Kan dah semua org marah kat ko sini. Tak cukup dgn PDRM, Sultan pun kau kaitkan. Ada yg sarankan kau ni dibuang kenegaraan lagi..

Aku takde la kutuk arwah. Baca komen2 aku.. Aku cuma ckp "budak tu pun mcm tak betul aja... tapi tak boleh nak hukum dah"... Ko jgn ubah fakta.. sbb:

1. Arwah takde lesen
2. Bawah umur
3. Kaluar malam pukul 2 pagi
4. Bawak kereta org lain tanpa kebenaran (siap ada penumpang).

Arwah pun dah pergi..

Dah salah sebenarnya.. tetapi dah takleh nak hukum dah. Aku cakap.. walau apapun polis yg menembak tu pun bersalah. Hukum ajale.. habis cite. Apa lagi ko nak.. (dgn rakan sejawat yg ada time tu pun kene gantung walaupun tak lepaskan tembakan..)

Hujah ko tu mmg senang disangkal tapi malaslah nk layan..

Betul ckp anon kat sini.. cara ko cakap mmg tak konsisten... lagi byk ko ckp lagi byk ko merapu.

"POST AJELAH NOMBOR CONTACT KAU TU"
atau aku sarankan "KO DUDUK DIAM2 JGN BAGI KOMEN"

Muhasabah diri sendiri.

Mcm mana la ajar student.. aku pun tak tau. .. (geleng2~)

-Anon 2.10-

Anonymous said...

Aku nak tambah sikit ayat aku.."May 3, 2010 8:27 AM"

"Kau pun bukan takut Allah pun... kalau ko takut Allah takde la kau megumpat, hina, caci keji- kata pembunuh, setan, jahat, dsb.. Dgn anak2 yg TAK bersalah pun ko hina juga. (berdasarkan komen2 kau laa...)

P/s: aku pun manusia mcm polis tu.. buat kesilapan jugak.. Kalau korang rasa patut dihukun... hukum ajelah.. mcm polis yg tembak tu..

jual rumah jakarta selatan said...

yang lagi mau jual kebun sengon mau bagi info nich tentang bibit jabon dan kayu jabon bagi yang suka bertani

jasa ekspedisi said...

mampir nich dari JAKSEL