Tuesday, April 27, 2010

POST MORTEM HULU SELANGOR.(PART 1/2)

satu hari aku merehatkan diri daripada menulis blog. asalnya nak rileks 2 minggu . tapi tangan dengan jari ni nak menulis gak, rasa gatalllll je.

ada macam-macam isu yang tengah keluar masuk,in and out dalam bayangan kepala. rugi pulak kalau ide yang tak semedan tu tak diterjemahkan dalam artikel aku. bukan apa takut tertinggal beberapa point penting.

jadi apa yang akan aku tulis selepas ini lebih mirip kepada ide apa yang datang dulu..dari segi keutamaan isu jangan kamu hiraukan pasal apa yang terlintas kat kepala otak aku ,aku nukilkan.

pertama sekali aku rasa amat bersyukur pasal pakatan kalah. aku suka pkr kalah.aku suka nik ajis kalah.aku suka anwar attaturk kalah.aku suka pasal dap kalah.aku suka pasal zaid kalah.

aku bukan umno tapi aku suka BN menang. gap takde kaitan langsung dengan partai umno.pemimpin pakatan nampak terlalu bodoh bila terpaksa melayan dan menepis serangan bloger 7 hari berturut-turut sedangkan opponent atau lawannya yang sebenar adalah BN.hahaha....dorang ni tau ke lawan dorang masa prk hulu selangor tu adalah BN dan bukannya bloger ? fantasi APCO anwar mati di tangan bloger.sian aku tengok.

ds najib dan tsmy pernah menggelarkan anwar attaturk sebagai pengkhianat negara. gelaran terbaru anwar attaturk masa kempen prk hulu selangor adalah 'raja putar alam'.

dek kerana raja putar alam inilah puluhan bloger pro kerajaan bermain di padang yang sama sepertimana yang selama ini pakatan lakukan.kita memerlukan pencuri untuk tahu aktiviti si pencuri,kita memerlukan bloger ganas untuk bertembung dengan si pengamal 'political animal'.

ini hakikat..baru ngam,baru padan,baru serasi. pakatan pening dek kerana mainan bloger .cuba korang bayangkan kalau si 'bloger pujaan JASA dan umno' si ehem ehem tu yang lead serangan dalam siber ? konpem zzzz zzzz zzzzz ..

konsep offensive,serangan awal dan menggunakan segala tipu helah dalam art of war telah terlaksana dalam prk hulu selangor. helah dalam politik telah diamalkan sejak ribuan tahun dahulu. sun tzu dalam karya agung the art of war telah mencatitkan 36 strategi perang.

sewaktu perang khandak , di saat tentera quraisy dan yahudi seramai 10 ribu orang mengepung tentera islam seramai 2 ribu orang pun juga diperlihatkan strategi tipu muslihat. rasulullah saw telah mengirim seorang sahabat yang baru memeluk islam untuk mencaturkan helah.sahabat ini telah dihantar untuk membawa berita melagakan puak quraisy dan yahudi. brilliant ! mainan persepsi politik telah lama diimplementasi. hari ini perkara yang sama telah berlaku di hulu selangor.

samada gambar zaid dengan wisky jack daniel,gambar zaid dengan carlsberg,gambar dia dengan botol heineken atau gambar zaid dengan botol todi sekalipun, itu bukan persoalannnya..yang penting zaid telah mengaku dan mengaku dia kaki wisky. lebih teruk bila zaid jugak mengaku dia ada kuda lumba. 2 kali sewaktu berkempen, tun mahathir telah berseloka tentang aktiviti mabuk dan kuda lumba si zaid..zaid dan pkr telah tewas pada hari pertama kempen !

aku bukan nak cakap pasal botol todi zaid atau kuda judi si zaid. cuma yang aku nampak, serangan bloger terhadap zaid/pkr adalah laksana ketentuan qada dan qadar. aku cukup yakin pada ketentuan illahi.

lidah zaid ibrahim adalah lidah liberalis,lidah pejuang kesaksamaan agama,dia pernah menggelarkan peguam muslim sebagai 'mereng' apabila kes lina joy meletus...watak liberis agama ini telah dihancurkan oleh blog seperti aku dan rakan-rakan. maka tuhan yang maha kaya itu telah mengarahkan minda dan jari jemari para bloger untuk menghancurkan watak zaid ibrahim..cukup simple,cukup cun,cukup hensem dan cukup tampan.

pkr hanya mendapat kenaikan undi sebanyak 90 sahaja jika dibandingkan dengan keputusan pru ke 12 pada maca 2008. manakala BN telah mendapat lonjakan peratusan undi sebanyak 700%. satu jumlah yang banyak untuk BN.

jumlah majoriti adalah 1725. dulu aku ada buat kalkulasi, pada pru 2008 palanivel kalah dengan 198 undi manakala jumlah undi kemenangan BN di 3 dun totalnya 5981.. 5981 tolak 1725, ada baki 4256 masih lagi memprotes umno dan bn pada prk hulu selangor...

keputusan baki 4256 boleh membawa kepada beberapa sebab.

pertama pengundi putih (yang sokong BN) tak keluar mengundi.

kedua masih ada lagi melayu yang mahukan calon prk hulu selangor adalah umno.

ketiga 80% daripada pengundi cina hulu selangor telah memangkah pkr dek kerana percaya dengan janji palsu anwar dan hasutan dap. sementelahan ahli mca di hulu selangor berjumlah 7 ribu orang.

apa yang kita dapat fahami daripada jenis-jenis undi protes ini ?

orang cina masih percaya anwar mampu menjadi perdana menteri dan orang cina masih menaruh harapan agar lim kit siang menjadi timbalan perdana menteri.janji anwar dan pas kepada orang cina masih mereka pegang.mereka tahu anwar dan pas akan melacorkan segala maruah agama dan bangsa demi kemaruk kuasa.

jumlah undi protes yang melanda BN di hulu selangor adalah petunjuk mikro,setempat. ini adalah kes terpencil.maknanya protes ini tidak menggambarkan situasi sebenar petunjuk kepada keputusan polar politik yang lebih makro (meluas) di selangor khasnya dan di malaysia amnya.

jadi untuk mengandaikan orang melayu telah pulang semula menyokong umno/bn dan membantah lacuran politik oleh anwar/pas adalah benar sama sekali..

macamana dengan masyarakat india ? jujur aku cakap kalau samy velu menjadi mantan presiden mic dengan kadar segera ,maka gerombolan besar masyarakat india akan berduyun-duyun menyokong BN.protes utama orang india terhadap mic adalah kepada entiti yang bernama samy velu dan bukannya mic secara keseluruhannya.

parti ppp,ipf,makal sakthi dan pemimpin bawahan mic telah memainkan peranan cukup penting. punca masyarakat india swing semula kepada BN adalah kerana isu buah pala dan permaslahan sosio ekonomi mereka.

pasca mac 2008 masyarakat india telah dijanjikan oleh pakatan bulan dan bintang.macam-macam bulan dan bintang telah anwar,dap dan pas janjikan kepada mereka..dek kerana janji yang gila babi daripada pakatan inilah maka orang india percaya.

kelab penyokong pas dari india pun dah berkubur. orang india tahu pas pembohong dan orang india tahu anwar bapak pembohong..lebih perit apabila dap kencingkan kepercayaan seluruh masyarakat india di malaysia apabila tragedi buah pala melanda..

sirih telah pulang ke gagang. orang india yang aku nampak masa hari mengundi di salah sebuah estet di hulu selangor telah berubah. masa 2008 aku cukup gerun bila aku tengok anak muda india merempit naik motor bawak bendera pkr dan pas..ahad lepas mereka pulak bawak bendera BN..undi swing orang india di hulu selangor adalah kesinambungan undi swing orang india di bagan pinang.

ds najib dan ts muhyidin. ini pesanan aku. sirih melayu dan sirih india telah pulang ke gagang. jagalah sirih ini baik baik. hargai undi mereka. janganlah mengulangi kesilapan bidalan 'kera di hutan disusukan dan anak dirumah mati kelaparan'..kenapa aku cakap macamni ?

aku tak suruh BN hukum orang cina.orang cina yang 'sedang jual mahal' dengan kita.mereka tak nampak antara realiti politik BN dan fantasia angan-angan politik pakatan.

kalau kamu tanya aku lah, baik kita beri peluang seluas-luasnya kepada semua pengundi orang cina kena tipu dengan anwar. itu hak mereka, hak mereka untuk ditipu oleh anwar dan pas..mengapa perlu kita kacau hak mereka ? BIARLAH PENGUNDI CINA MERASAI 'KENIKMATAN' DITIPU OLEH ANWAR DAN PAKATAN.

biarkan mereka dibuai dengan janji-janji palsu anwar,pas dan dap.kita taknak bermusuh dengan orang cina,tapi kalau orang cina dan tak percaya lagi pada kita buat apa kita nak 'hidung tak mancung pipi tersorong-sorong'..

mca pimpinan chua soi lek tak boleh dihukum dalam prk hulu selangor. mca dah 10 tahun punyai masalah dalaman parti sejak krisis pembelian akhbar nanyang tahun 2000. liong sik lawan lim ah lek,ong ka ting lawan chua jui meng,ong tee keat lawan soi lek..hari ini mca nampak reda dan masa prk hulu selangor berlangsung, soi lek baru beberapa hari menjawat kerusi presiden,chew mei fun telah meletakkan jawatan ketua wanita maka terkontang kantinglah ketua pemuda mca wee ka siong mencari undi.

macamana umno pernah mengalami krisis 87 dan 98 yang memerlukan masa untuk pulih,maka masa yang sama jugaklah kita harus berikan kepada soi lek untuk menstabilkan semula mca..

parti gerakan aku tak nampak kelibat. nik ajis sudah menjadi liabiliti paling ulung kepada parti pas. dulu aku ada keluarkan satu artikel membantah dewan ulamak pas daripada memecat nik ajis daripada jawatan mursidul am. aku beri amaran kat dewan ulamak pas, bahawa kalau kamu pecat nik ajis maka bloger akan serang dewan ulamak pas habis-habisan..

dewan ulamak pas dengar cakap bloger. mereka tak jadi pecat nik ajis..alhamdulillah aku suka pasal kalau nik ajis takde,maka bloger dah takde modal nak hantam pas.

buktinya hari sabtu lepas. sultan selangor kata masjid jangan jadi tempat berpolitik namun telah disanggah dengan biadap oleh nik ajis. nik ajis kata saranan itu ketinggalan zaman..satu kampung dah marah.orang melayu hulu selangor telah protes kebiadapan nik ajis di kertas undi.

jadi nik ajis perlu kekal menjawat jawatan mursidul am pas sampai akhir hayat. kalau nik ajis 'pergi' maka dah takde modallah kami..kami cayang pok nik.masa kempen prk hulu selangor aku susah hati.susah hati pasal nik ajis masih belum bukak mulut lagi. aku marah kat pemimpin pas.kalau nik ajis kat mekah sekalipun,takkan lah video conference tak boleh buat ? alhamdulillah jurus lepas nik ajis habis umrah dia terus urun ke hulu selangor.

anwar dah takde modal.zaid makin pening.syukur nik ajis ada. sampai hulu selangor nik ajis buat hal.pucuk dicita ulam mendatang. nik ajis tunjuk gedebe dengan sultan..arakian melompat lah aku kegembiraan ! gap cayang pok nik !

pok nik penutup kepada klimaks kejatuhan zaid ibrahim !
pok nik penutup kepada klimaks kejatuhan anwar dan pkr !

jadi apa kesimpulannya gap ? ayuh kita santak lagi sampai ke dinding untuk dapatkan undi melayu dan india ke tahap paling maksima ! 100% mungkin tak logik tapi 85% kenapa kita tak cuba ? ini sasaran aku ini sasaran kita ! biarkan pengundi cina kena tipu dengan mereka . jika pengundi cina sedar awal, ayuh kita sambut keinsafan mereka dengan hati terbuka.

54 comments:

Anonymous said...

anwar sekarang hantar email..mintak donation untuk prk kat sibu..BN tak pernah mintak rakyat donation untuk prk

Megat Alam Gempita said...

Ayuh naik belon kita ke Sibu bah, ganyang Dajjal Alliance Party (DAP) sampai lumat...

abu said...

bro... u ada terfikir tak yang kaum cina memang nak musnahkan MCA.. n dia orang sekarang dlm diam sokong DAP untuk kuasai Malaysia... rasanya ini agenda asal usul diaorang dulu lagi...

TebuHitam said...

alhamdulillah...
BN menang dgn majoriti yg banyak.
aku suka BN menang.aku suka PR kalah.syukur kepada allah.
pada pg subuh waktu mengundi dlm sujud terakhir aku memohon kepada allah agar kemenangan berpihak kepada BN.alhamdulillah,doa aku di makbulkan...

Cina masih lagi berpihak kapada PR.bagi aku cina ni nampak kepala PR adalah DAP.Bagi melayu dan India pula mereka nampak kepala diatas adalah MELAYU.
adakah cina mengamalkan perkauman???.
BN kena kaji dan menyelak apa punca ini berlaku.
Adakah MCA dan GERAKAN masih tidur dan terus terlena???...
Najib harus bagi kerja ini kepada MCA n GERAKAN utk mencari puncanya.
jgn bagi mereka terus terlena.

Anonymous said...

Bro. apa pendapat Bro...
bolehkan BN menang dgn undi melayu yg ada dan india dlm prk13 nanti?
Wa tak rasa pengundi Cina akan beralih arah ke BN smula. Bro pun tahu dia org nak kuasa...

fjb

CCZ said...

Salam GAP!Tahniah..dan terima kasih kerana bantu BN. Ayuh!!CCZ juga akan tumpang sekaki untuk perjuangan yang belum selesai ini..

Mylasia said...

GAP aku sokong pandangan hang kali ini..Malah isu yg sama juga aku timbulkan selepas pengumuan kemenangan BN di hulu selangor. Orang dah tak suka kita buat apa lagi kita terhegeh2 nak tolong depa. Tumpukan pada yang menyokong kita sekarang insyallah kita akan menang PRU nanti. Biar masa yang menentukan siap pejuang siapa temberang. Apa yang penting sekarang penumpuan sepenuhnya diberikan kepada 2 kaum utama yang menyokong bn (disamping lain2 kaum yg menyokong terutama di sabah n sarawak). Hak2 mereka hendaklah diperjuangkan. Bantuan2 hendaklah dihulurkan berterusan tidak hanya semasa PRK tapi sehingga ke PRU nanti. Kita dah boleh x amik port pasal kaum satu lagi. Mau tolong mesti sokong itu sahaja...

Anonymous said...

teman setuju bebenor ngan pandangan n pendapat mike GAP....pada kerajaan yg memerintah jaga lah org Melayu ni betul2...selagi ada orang melayu yang menyokong kerajaan selgi itulah kerajaan yg ada akan kekal...jgn dilayan sgt pada puak cauvanis yg minta kalo boleh kuasa politik pun diorang nak....apa yg diberi..tapi lihatlah apa yg dibalas..bagi teman puak2 ni tak tau diuntung dan tak mengenang budi..

POS MOTEM ORG MELAYU ! said...

WAHAI DATUK NAJIB. PAHAM TAK! ORG CINA TAKAN SOKONG BN. KO BG LAH 30juta kat skolah cina. persatuan meka kuat dan link busines ekonomi yg kuat. juta2 pun meka tak heran d.najib. lebih baik bg sekolah agama kat JAIM TUN RAZAK NI. YB melaka janji sekolah baru. rupanya siap xlama lg boleh pakai sampai darjah 3 je. PERBEZAAN INI MENYEDIHKAN ! KAMI la mati2 SOKONG BN d.NAJIB, BUKAN CINA TU ! yb melaka kedekut taik hidung masin. TOLONG KAMI DATO NAJIB,TOLONG ANAK2 KAMI DS NAJIB!! Salurkan duit tu kesini!

Peneroka said...

Takpa rilek. Melayu jgn melatah, objective nya kita perlu gunakan krisis (Cina tak support BN) untuk mengukuhkan Melayu Islam di arena politik. Kena bijak.

1)Kita kukuhkan perpaduan Melayu dgn menyokong UMNO (tolak PKR)

2)Kalau Cina jual mahal, PRU13 letak calon UMNO di majority Melayu. Supaya kurang wakil Cina dalam Parlimen/Kerajaan BN nanti

3)Jangan terleka dgn isu beli undi, sokongan Cina, menang majority kecil etc. Kerana Anwar Penipu memang pandai mengalihkan pandangan. PM kena jawab pulak dan analysis terlebih pada isu lain. Walhal kelemahan Anwar Penipu dlm PRK HS org ramai terlupa (termasuk penyokong kuat dlm PR)

4)Org Melayu perlu menolak Parti Kelentong Rakyat secara total ( yg di monopli DAP dgn 28 kerusi Parlimen, PKR 25 & Pas 23)

5)Melayu2 dlm Pas, kalau taknak keluar PR pun, biarlah anda KUAT dlm pembangkang. Jgn jadi keldai dan melutut ditepi gantang. Apa guna duduk dlm PR kalau dicucuk hidung???

6)Di Selangor - Melayu (UMNO atau PAS) perlu mengundi BN klau itu boleh mengembalikan kuasa Melayu di Selangor. Kerajaan PR di Selangor sekarang di control oleh DAP

7)PAS jgn nak gaduh ngan UMNO jer….. ingat dan pikir lah strategy macamana PAS nak KUAT dlm pakatan pembangkang dulu!

PENA BERAPI said...

salam gap..
hebat gap game game PR KO..
memg btul lah
api kadang2 kene lwn ngn api,
air sebaldi mane boleh lawan api sebuah rumah...
pendekatan yang sgt disukai..
Orang bodoh kene lawan secara bodoh jgk....
mafia kene lwn secara mafia
Cian si kaki botol dan si kaki bontot...

orangkampung said...

Marilah UMNO dan Pas bersatu. Ini bukan masa kita jatuh menjatuh...jangan jadi ketam dalam baldi..

Kenapa susah sangat nak bersatu????

Ini bukan masa kita berbalah....tengok cina dalam diam-diam mereka ada agenda tersendiri iaitu nak menguasai jajaran dari Singapura hingga ke Perak..

Wahai pemimpin UMNO dan Pas jangan tidur lagi...jangan kau jual bangsa dan agama Islam tercinta.. bangun bangun bangkit...

Arif Omar said...

zaid al wisky

Org Muda Kg Gumut said...

tertarik dengan satu banner kempen pakatan rakyat yang memaparkan gmbr si ajis minta org ramai berdoa utk kemenangan anak pa'berahim. tapi dlm gmbr tu,ajis berdiri tegak jek..tak tadah tangan pun mcm banner2 kat kelate..
ni kempen tak ikhlas ni...

azizi said...

salam saudaraku gap.aku tumpang gembira kemanisan hulu selangor.aku terpesona dengan nukilan kau ini.kan aku dah komen dulu masa kau nak jadi calon?aku dah kata ini lah masa najib nak cuba buktikan konsep satu Malaysia beliau itu sudah meresap atau tidak.kalau bn menang ianya satu bonus.kalah bn tak rugi apa-apa.
sudah terbukti kaum cina di hulu selangor masih mabuk dengan janji manis anwar dan geng pembelit mereka.kalau lah aku ni pemimpin tau lah aku ajar diaorang tu.jangan bagi apa-apa kat diaorang.pi lah mintak kat kerajaan kesayangan mereka pimpinan pkr tuh...tapi ini bukan tindakan yang bijak.bukan percaturan yang bagus.marilah kita bimbing dan pujuk mereka kembali ke pangkuan bn.hulurkan tangan yang terbuka untuk membantu mca dan gerakan untuk memulihkan kembali keyakinan masyarakat cina kepada bn.
terima kasih kepada semua pengundi hulu selangor yang telah memberikan isyarat yang ditunggu-tunggu selama ini.

Perkasa Ampang said...

Tahniah GAP atas strategi gerak gempur saudara dan teman2 blogger yg lain.Kami wlupun baru sentiasa memberi sokongan kpd usha saudara selama ini.GAP kami link keblog kami dari hari pertama blog kami beroperasi.Syabas

Peneroka said...

Khalid Gagap kata dlm blog Anwar Penipu (macam perli Nuar tu jek...hehehe)

"Kata beliau, perjuangan untuk merubah sesuatu yang sudah menjadi ketagihan atau kebiasaan bukanlah sesuatu yang mudah"

1. Ketagihan araqi
2. Ketagihan juburi

Anwar nie plak dah pergi Oslo Freedom Forum, di jemput memberi ucapan atas perjuangan Anwar membenarkan penggunaan kalimah Allah di dlm gereja... adoiiiii... sedarlah penyokong PAS. Ustaz Harun Din dah cakap boleh terbatal syahadah kepada yg menyokong.

siti hajar said...

alhamdulillah... mujur NAJIS ada... aku doakan dia panjang umur!! biarlah tua tak sedar diri pun... heheheh... yang penting dia sentiasa tak sedar diri dan sentiasa 'maksum'... insyaallah...

PUTERI said...

Menarik posting ni GAP...

Lintau Perak said...

Etnik china lebih yakin dengan kata-kata hasutan DAP dan janji manis Nuar Berahim.

Mereka juga yakin kuasa politik boleh dirampas dengan kadar segera kerana PAS yang memperjuangkan Islam nampaknya begitu bersungguh-sungguh bekerja untuk membunuh UMNO.

Etnik china sudah menolak konsep perkongsian kuasa dan begitu yakin Malaysia juga boleh jadi seperti singapork kalau DAP dapat terus menguasa minda penyokong PAS dan PKR.

Anonymous said...

Ayat2 kau membeuat akan aku insaf dan tak terlalu Rasist. Teruskan

Aku cuma bimbang SIBU nanti BN akan berkubur. Sebab cina tgh dimabok mimpi

kingnek said...

Aku setuju, jika Samy Vellu letak jawatan dan Najib berjaya membuat satu perjanjian dengan kesemua ketua Hindraf, termasuk HRP, bukan 85%, mungkin lebih 90% undi India di sesetengah kawasan akan kembali ke BN, inshaAllah.

Aku dulu pernah tulis beberapa bulan lalu tentang bagaimana kita harus menghormati orang India kerana aku nampak mereka sudah ada niat hendak kembali ke pangkal jalan, tapi ada sesetengah orang kata jangan pedulikan hak mereka.

Ini politik saudara2 ku Orang India sudah mahu sokong BN, kita mesti IKHLAS menolong dan membantu mereka. Jangan buat atas dasar pilihanraya aje, kita naikkan martabat mereka, tolong India yang miskin berjaya, apa salahnya?

Lain lah masyarakat Cina, memang pengkhianat besar, mereka berkonspirasi dan sengaja biarkan MCA kucar kacir dan tiada perpaduan untuk melemahkan BN.

Jangan kita dibodohkan, mereka sendang bermain sebuah permainan dan mengaup keuntungan yang banyak, namun soalannya, sampai bila mereka boleh bermain permainan ini sebagai musuh dalam selimut.

Hati-hatilah orang Cina, jangan sampai kemarahan orang Islam tak dapat dibendung kerana sifat pengkhianat dan tamak kamu.

Muhammad said...

Majlis Maulidur Rasul SAW & Haul Al-Syeikh Abd Qadir Al-Jilani (Masjid Negara) : http://wp.me/piAx4-1A6

Majlis Ilmu Dari Buku Habib Abdullah bin Alwi Al-Haddad : http://wp.me/piAx4-1zt

Majlis Ta'lim (ceramah motivasi) oleh Dr. Habib Ahmad Al Kaf dari Jakarta : http://www.baalawi-kl.com/v1/

Tajdid: Antara hakikat dan dakwaan : http://wp.me/piAx4-1Az

Sumbangan Ikhlas untuk Ma’ahad as-Syatirie : http://wp.me/piAx4-1A3

Anonymous said...

salam GAP, aku peminat setia GAP. this time ur komen ckup smpurna. ada masin,masam, pedas,pahit.....ckup rempah ratus wehhh...mcm2 ada..haha

Anonymous said...

salam Bro gaGAP...

tahniah di atas kejayaan BN yg memenangi PRK hulu selangor, w/pon hakikatnya HINDU-MIC yg menang...bukan melayu-umNO- (bangsa melayu yg bodoh berkempen untuk rakan parti yg tak bersungguh-sungguh dlm kempen)...

juga tahniah diatas kejayaan kau membawa cerita rekaan,tipu & fitnah yg mana hingga sebahagian besar org melayu FELDA-bangsa kau sendiri mempercayai citer fitnah kau GAP...entah bilalah melayu felda nak bukak mata...tak serik2 kene tipu ngan UmNOO....

Bro gaGAP, nnti jgn lupa pesan pd isteri Rosmah tuh , supaya tunaikan janji dia pd penduduk FELDA tuh....dah melalak2 org melayu FELDA tuh nak hak & bahagian mereka yg selama nie dinafikan oleh UmNGOKK-APCOCO..entah2 dah habis dibedal oleh mangkuk2 UmNGOK...takkan nak tunggu sampai dua bulan baru nak bayar pd melayu Felda...

ape2 pon tahniah GAP ngan cerita fitnah & tipu daya kau nie...semoga ALLAH saje dpt membalas 'kebaikkan' kau nie....

ikhlas
-Najib ALtantuya-

Anonymous said...

mintak maaf..
sy x sokong dngan artikel anda..

Anonymous said...

Setuju dengan pendapat GAP.biarkan Pengundi Cina ni terus mengharap dengan janji2 puak Pakatan ni.xperlu susah2 BN nak selesaikan.mereka akan sedar sendiri jg akhirnya.x perlu musuhi mereka.mereka pun sama seperti kita jg dahulu..begitu jg dgn PAS, klo PAS x nak bersama BN,apa mustahilnya penyokong2 dan ahlinya x boleh memangkah BN pada masa akan datang?

putramobile said...

salam,saya setuju dengan tuan saya dirumah sentiasa berdoa BN menang di hulu selangor,alhamdullilah ALLAH makbulkan.saya tengah sakit hati bila baca artikel di malaysiakini tetapi tak tahu macam mana nak luahkan,tetapi apa yang saya tahu malaysiakini ada agenda tersembunyi ,saya tak nak cakap nanti dituduh menghasut....

Anonymous said...

Dan jangan lupa GAP, peranan Tun Dr. Mahathir yang telah datang membantu kempen BN sebanyak 2 kali.
Kali kedua Tun telah bersama-sama dengan DS Najib dengan dihadiri oleh ribuan orang ramai sehingga menyebabkan jalan telah penuh sesak.

Tanpa kehadiran Tun tak mungkin kehadiran mencapai begitu ramai. Orang ramai sudah rindu melihat wajah Tun dan hendak mendengar pandangan, nasihatnya dan hendak mengucap terima kasih padanya.

Terima kasih DS Najib kerana telah menjemput Tun. DS Najib tidak meminggir Tun berbeza dengan Tun Abdullah yang dilihat tidak tahu mengenang budi TDM. Jelas DS Najib bertindak bijak. Tahniah DS Najib.

Budi di kenang

Anonymous said...

aku melayu. aku tujuh keturunan pun asal aku di tanah melayu. dan sku sokong bn. tapi apa yang dah nyata sekarang, reality sekarang, cina tak sokong bn. tak sokong mca. tak sokong umno dan juga mic. so, pada aku senang aje. pada pr13 nanti letakkan calon mca di kawasan yang ramai cina. JANGAN SESEKALI LETAK DALAM KAWASAN MAJORITY MELAYU. sekarang ramai MP/adun MCA menang kerana undi melayu. aku mintaklah dengan najib, muhyidin dan semua pemimpin umno, jangan letak calon mca dalam kawasan majority melayu. biar mca lawan dap. kalau masih letak jugak, kita bantah, protest. melayu kena pikir nak sokong siapa. tak undi pun tak apa kalau calonnya mca dalam kawasan melayu. atau bagi undi kat pas atau pkr kalau calon mereka melayu. lepas tu pujuk org tu masuk umno....

Anonymous said...

SOKONG SANGAT!!LETAK MCA DI KAWASAN CINA..BIAQ DEPA LAWAN DAP.KAW MELAYU KITA LETAK MELAYU..UMNO TOK SAH NAK BUAT BAIK LAGI DGN CINA YG SUDAH MULA TUNJUK ANTI ISLAM DAN ANTI MELAYU.TANAH AIR KITA,KITA TENTUKAN.

HH said...

"GERAKAN ANTI DAP KOMUNIS"
"KAPAK HAYUN"

TAHNIAH !!
Hoi Hampa buat macam mana sampai runtuh habis Hulu Selangor.

BUAT la "KURSUS Blog", ajaq kami cara nak Hentam DAP Komunis.

Mcm Bro,
Tajuk di atas mana satu best??

HH

Anonymous said...

org cina takkan sokong BN sebab diaorang nak kontrol satu malaysia....Org cina dah control ekonomi malaysia,skang nak usik plak politik malaysia....Org melayu kene peka hal ni....takkan melayu hilang didunia......

Anonymous said...

walau ape pon a..gua a.. tetap menci selatus pelatus itu nik jajes yg sura tua lagi mau mampos dgn itu hadi a.. ape itu.. ulama gomok byk kolesterol a..gua menci jugak sama itu kaum gua sendili.. ape itu lim kit kat siang malam a. aiyooo.. peninla nama lu! ape pon a, gua sokong sampai mati a itu BARISAN NASIONAL a. Nape a? sebab gua die hard fan sama itu mahather oooo.. hahahahaha

kingnek said...

Kepada abu 8.58 am, memang ramai dah mula sedar, ada KONSPIRASI dalam masyarakat Cina untuk sengaja melemahkan MCA supaya sokongan Cina terus menurun terhadap BN.

Lihat sahaja pilihanraya mereka, satu puak tu takkan menang kuasa mutlak, perkara yang perlu untuk memperkuatkan MCA. Undi MCA ketika pilihanraya mereka sengaja memberi kuasa kedua-dua OTK dan CSL, dua musuh ketat.

Sekali lagi kita lihat CSL menang kerusi tertinggi tapi nombor 2 dalam parti adalah lawannya dan bukan sama geng dengan dia.

Setiap pemilihan dalam parti mereka sentiasa menyebabkan parti itu terus bergaduh sesama sendiri.

Anda semua perlu ingat, delegates yang memilih adalah orang yang sama, apa motif mereka berbuat demikian?

haha, Najib Tun Razak, masih tak sedar lagi ke? Bole percaya ke si MCA ni? Atau kah mereka ini musuh dalam selimut yang tidak ketara, bukan seperti KJ yang begitu ketara musuh UMNO dalam UMNO.

Hati2lah ya!

kembara said...

http://ridhuantee.blogspot.com/

Anonymous said...

saya tak faham kenapa kita(melayu) terlalu kerdil dan takut di tanah air kita sendiri, wahai pemimpin melayu sedarlah ...

Anonymous said...

Aku setuju kata Abu, Cina Malaysia sekarang telah dan akan beusaha bersunggoh-sunggoh mendapat kan kuasa walau berapa lama pun perlu menanti. Mereka kini telah menguasai ekonomi dan hartanah jadi kuasa yang diharapkan.

Permainan politik kaum Cina mudah. Undi sahaja calon Dap atau Proksi.. kalah tidak megapa tetapi jika menang jangan dilepaskan. Percaya lah bahawa Pulau Pinang tidak akan kembali lagi kepad BN kerana kaum Cina tetap membeik undi kepada Cina walaupun berlainan idelogi politik

Anonymous said...

matahati

MCA DAN GERAKAN NI MEMANG SENGAJA BUAT2 LENA,KITA TAHU POLITIK MEREKA...TIADA DLM SEJARAH CINA SUKAKAN MELAYU..

anak_desa_3 said...

saudara GAP.. bagi saya kaum cina tak undi BN adalah kerana mereka mmg nak DAP memerintah negara.Cina tidak lagi hanya mahu pegang ekonomi tapi juga pegang politik.jadi dengan itu mereka akan menguasai malaysia secara total.

kaum cina memang dah sepakat akan tolak BN.satu cara saja sekarang ni.pastikan DAP menjadi parti yang terlemah dalam PR..jadi jika PR menang pun DAP tidak akan dapat memerintah nrgara ini melalui suara majoriti di parlimen.. dengan itu MUNGKIN..saya katakan MUNGKIN undi cina akan kembali kepada BN setelah mengetahui mereka mmg takkan memegang tampok politik negara ini.. jadi GAP...jom serang DAP habis-habisan...

PS- kalau cina jadi PM.. Ragimen Askar Melayu Diraja macamana agaknya GAP??

Anonymous said...

saya rasa BN(UMNO) tak payah buat bedah siasat, print saja komen dalam ruangan ini dah lebih dari cukup, jangan pula ada pemimpin BN(UMNO) tak pernah baca blog.

Anonymous said...

satu lagi peliknya Malaysia ni, bila orang melayu perjuangkan hak bangsa sendiri tak boleh sesitif perkauman kononnya, tapi bila bangsa lain kutuk dan mempertikaikan hak orang melayu tak apa ... pelik-pelik

BARU INGAT said...

Blogger Peneroka said...

Khalid Gagap kata dlm blog Anwar Penipu (macam perli Nuar tu jek...hehehe)

"Kata beliau, perjuangan untuk merubah sesuatu yang sudah menjadi ketagihan atau kebiasaan bukanlah sesuatu yang mudah"

1. Ketagihan araqi
2. Ketagihan juburi

Anwar nie plak dah pergi Oslo Freedom Forum, di jemput memberi ucapan atas perjuangan Anwar membenarkan penggunaan kalimah Allah di dlm gereja... adoiiiii... sedarlah penyokong PAS. Ustaz Harun Din dah cakap boleh terbatal syahadah kepada yg menyokong.


-------------
TERINGAT DOLL KAT BARAT US TAK SILAP

PADERI SORANG NI IKTIRAF PERKAHWINAN GAY..DIA SORANG JE..

OLEH KERANA FAHAMAN DIA NI..DIA DIJEMPUT DALAM SATU MAJLIS GAY YANG PENGTING DAN DIBERI PENGHORMATAN BESAR..

MASUK MAJALAH SEMUA..

Anonymous said...

aku memang sokong GAP..cina tak undi BN sebab da termakan dengan janji anuar al juburi untuk bagi lim kit siang jadi tpm.mereka ni selepas menguasai EKONOMI nak menguasai POLITIK pula.yang salahnya orang MELAYU juga.tapi bukan melayu UMNO tapi melayu PAS dan PKR

Jalak Lenteng said...

bro GAP..

Senario kini...Uri DAP hidup kerana Anwar.
Uri Anwar hidup kerana cina.

ANTI AGEN said...

TO anak_desa_3 .

AKU AGREEE dng u punya briliant pendeapat

MULA SKERANG KITA DAH TAHU DAH MUSUH KITA.. IAITU
1. DAP
2. AGEN DAP
3. AGEN DAP DLM PKR
4. AGEN DAP DLM PAS

mereka2 nilah yg merosakkan pas pun..

agen dap dlm pas kemungkinan paling besar..yang nak teringin nak jadi sayap kanan pas tempoh hari..

agen dap dlm pkr.. aku rasa2 yang diistilahkan oleh zul nordin.. firaun kecil..

agen dap pulak,, ni agak general dia boleh cucuk mca, gerakan, dan juga umno..

dia jugak boleh cucuk kj...tu..


TERSEBUT PASAL KJ..HIS..
KJ LAH PUNYA ANGKARA.. Dia set 'PM' TERLALU AWAL..40 NAK JADI PM..
MENDA NI MEROSAKKAN DIA DAN UMNO..

IN FUTURE UMNO KENA SET
CALON PM MESTILAH DAH BERKHIDMAT DALAM UMNO ATLEAST 20 TAHUN

DAH PEGANG ITU DAN INI..

KALAU TAK DATANG LAGI MELAUN MACAM ANUAR, KJ, DAN SEBAGAINYA..

ROSAKLAH BANGSA..NEGARA JADI TAK STABIL..

.

Anonymous said...

aku rasa lagi best kalau dapat buat post mortem kat jasad MoreShitDul N.Ajis

Peneroka said...

Salam,

Korang tengok latest comment from CSL, MCA. Terserlah!!!!!

1) Setelah satu pihak Cina berjaya mendapat undi. DAP menang sokongan dan terus menguatkan cengkaman dlm Kerajaan Selangor.

2) Satu lagi pihak, MCA cuba menggunakan krisis ini untuk menjatuhkan PERKASA. Membenamkan suara PERKASA/NGO Melayu. NGO diaorg menyalak itu perlu. NGO Melayu tak boleh.

Hahahaha...Kiri kanan semua diaorg nak untung, ultrakiasu!!!!! Dalam banyak2 alasan, PERKASA disalahkan. What a stupid reason lah CSL???? Look at yourself lah!

Do you think Malay will support Indian MIC if not because of PERKASA??

Anonymous said...

Wah...wahh...sungguh bernas kupasan gap. TQ. Aku pun cangan nik. ajis jugak. Semoga dia terus membuka mulut celupanya...

little napolean said...

Lama2 nanti hancai la PKR. aku pasti PKR akan ditalkinkan seperti Semangat 46. Hai..... sapalaaa yg akan stay dalam PKR, malang malang.....

? said...

Politik ni macam main chesslah.Pemain chess yg hebat boleh bagi check mate dalam beberapa step aje.Tak perlu buang masa berpusing2 nak kalahkan lawan.

Sekarang ni kita kasi check mate teruslah.Target 'king' dia terus.Jangan buat leceh hentam soldadu2 dia yg tak berharga sangat tu.

King dia adalah Anwar Ibrahim.Kalau kita boleh kasi jel ini orang cepat2 atas jenayah seksnya,lepas ni negara kita boleh aman,politik pun stabil.Jangan bagi dia main2 sama badan perundangan,jangan layan kerenah tangguh2 dia.Kasi setel cepat,bukti semua dah cukup kan..Kita tak mahu menganiaya sesiapa,kita cuma mahu keadilan dijalankan secepat mungkin.

Drama king inilah biang keladi yg menjadi punca cina india besar kepala.Tanpa anwar ibrahim,pakatan pembangkang boleh bungkus sekelip mata.Mana mungkin pas-dap tidur sebantal lagi.Tanpa anwar PKR lemah longlai,Pakatan Rakyat bubar.

Jatuhkan Anwar.Check mate!

Esperalzi said...

"aku bukan umno tapi aku suka BN menang"

Ini ayat kau yg paling aku suka dlm artikel ini GAP! Aku pun sama macam kau; aku tak pernah jadi ahli UMNO dan tak sekali2 akan jadi ahlinya! Never! No Way! Tidak! TAPI AKU SUKA TERAMAT SANGAT UMNO/BN MENANG!!

Dan aku juga tak juga pernah jadi ahli PAS atau PKR, dan tak sekali2 akan aku jadi ahlinya! Never! NO Way! Tidak! DAN AKU TERAMAT SANGAT SUKA LIHAT KEDUA-DUA PARTI CINA NI TUMBANG DAN MAMPUS!!

Anonymous said...

Aku bukan ahli UMNO...dan aku juga tak nak dengaq lagi pemimpin UMNO tabor janji kepada kaum Cina.

Untuk servival, UMNO mesti kembali ke-pangkal jalan dan jaga betul2 hati orang Melayu Islam terutamanya grassroot. Untuk tujuan ini bukanlah susah sangat jika dibandingkan dg usaha untuk tarik org Cina sokong BN. . Orang Melayu tulin hanya boleh taruh harapan kepada UMNO sahaja - bukan PAS, PKR dan seumpamanya...Kalau tak suka cara pemimpin UMNO jom kita masuk UMNO ramai2 dan bantu perbetulkan mereka. InsyaAllah aku mesti jadi ahli UMNO dan tarik semua ahli keluarga yg selama ini penyokong kuat PAS dan PKR sebelum PRU13!

Anonymous said...

x guna nk ckp yg pembangkang ni sume busuk, bagus gak depa ada sekuang2nya kerajaan yg ada skrg xlah rasa dia hebat sgt dn sesuka hati depa nak buat apa...bagi aku korang ni yg bodoh pasal politik yg penuh dgn penipuan ni korang jd gaduh sesama sendiri..apa bnyak ke aji korang sume naik? hahaha...so lepak umah layan family lagi bagus...