Friday, September 9, 2011

PEMBODOHAN FAKTA TERBARU MAT SABU !

Pergi lebih jauh, Mohamad juga menimbulkan persoalan sama ada benar bekas pemimpin kanan PKM Chin Peng seorang pengganas.
sir henry gurney 240609Sedangkan, menurut Mohamad, Chin Peng bertanggungjawab menyebabkan kematian bekas pesuruhjaya British di Tanah Melayu Sir Henry Gurney yang menjalankan usaha membuka perkampungan baru Yahudi di Palestin sebelum dihantar ke Malaya.

“Chin Peng bunuh Henry Gurney (kanan) yang jajah Malaya. Saya hendak tanya, siapa yang baik? Henry Gurney atau Chin Peng?

soalan rakyat kepada pembodohan fakta mat sabu.

henry gurney bunuh melayu ke atau chin peng yang bunuh melayu ?

ide agakan,kalau,mana tau,berkemungkinan,possibility,rasanya sama sekali tidak boleh dijadikan alasan menguatkan hujah yang kononnya ada unsur fakta.

jelas, sudah termaktub dalam kita sejarah chin peng lahanat ini punyai rekod dan bukti melakukan pembunuhan ke atas orang melayu.

mat sabu tanya audience pas malam tadi, antara chin peng dan henry gurney siapa yang baik ?

260 comments:

1 – 200 of 260   Newer›   Newest»
Anonymous said...

lu bodoh la...lu baca buku sejarah mana ni bangang? chin peng bunuh melayu jadi tali barut british. pkm serang aset2 british. british jadikan MELAYU perisai. ko bodoh! tak faham nasionalisme. mat sabu ckp benda betul.. aku cadangkan ko pergi fraser hill, otw dekat gap ko jumpe tugu peringatan sir henry gurney.. ko tgk, melayu bodo yg kenang mat salleh 2 sedangkan ada org melayu nk merdekakan tanah air... bro...jgn jadi bangang la..
lu kipaskn je la jubo umno lu 2... sejarah kini perlu dipertikaikan. umno tu agen british! parti kebangsaan melayu malaya dan sayap2nya adalah pejuang melayu yg mahukan merdeka..

Anonymous said...

Lagi banyak puak beruk ni pertikai sejarah lagi ramai rakyat menyampah....takpe biar dia ckap puas-puas...nanti rakyat bakul sampahkan.
Matlamat dia nak tarik pengundi cina, tu yang rela ubah imej PAS jadi komunis...kesian pengikut PAS, sampai lama-lama tak sedar jadi Perti takde agama gara-gara mat sabut ni.
Gara-gara Mat sabun wa dah dengar orang bijak pandai yang selama ni sokong PR dah tekan break...emergency terus sebab tak nak jadi subahat hancurkan Melayu Islam. Ramai jugak wa jumpa yang jadi murung dan sensitif gara-gara PAS ke arah komunis....

Anonymous said...

Dulu sebut PAS ingat perjuangan Islam

Sekarang ingat PAS ingat bintang 3.

Moleklah tu mat sabu hancurkan PAS dari dalam. Alhamdulillah melayu bersatu.

PAS punya tindakan semakin lama semakin boduh...yang rasional semakin ramai cabut ...tinggal penyokong batang pisang je...

Anonymous said...

Anjing kurap belaan PR khususnya pentakbub PAShit tak nak terima kenyataan.

Jilat la chin peng tu abis - abis.

Dasar melayu bebal, kecik - kecik tak nak mampus, dah besar menyusahkan orang, malukan Bangsa dan agama semata - mata ektrimis atas perjuangan yang sesat.


Chin peng bunuh melayu jadi tali baru british ke Chin peng bunuh melayu yang dok mempertahankan Islam dari dihapuskan oleh anjing - anjing komunis ni?

UMNO agen british? Abis PAS tu agen Komunis la eh?

Kalau betul UMNO agen british, tak punya la kita mintak merdeka dari british, bodoh bahlol.

Tu aku cakap, anjing2 kurap belaan PR ni khusus pentaksub PAShit sakit hati pasal dalam sejarah Penubuhan Msia, nama PAShit tak ada.

Kesian.

Bak kata orang, kebenaran itu menyakitkan, itulah yang menimpa sanubari jiwa segenap Pemimpin PR serta anjing2 kurap belaan mereka.

Unknown said...

Wahai Mat Sabu. Sejarah kemerdekaan negara sudah tercatat dlm buku2 sejarah Msia. Pembikinannya bukanlah manusia spt Mat Sabu yg suka berbohong dan buat cerita. Di Msia sudah ada Persatuan Sejarah dan ada pakar2 sejarah. Mereka pun tak setuju dgn Mat Sabu. Kawan baik Mat Sabu, Karpal Singh awal2 lagi minta Mat Sabu tarik balik!
Oleh kerana Mat Sabu org politik, maka kenyataan Mat Sabu berkaitan Mat Indera amat dangkal. Nak dapat sokongan pengundi bukan Melayu pun, jgnlah sampai jadi haru-biru. Belajarlah kpd DAP, Gerakan dan MCA berpolitik. Malu Isle kerana ada sorang Melayu spt Mat Sabu, pemimpin no.2 pula dlm parti Isle di Msia. ulamak2 PAS juga jd poning dgn Mat Sabu. Sejak Mat Sabu jd Timb. Presiden PAS, imej PAS sudah jatuh merudum. Cuma yg bagus puak PAS ni, mereka buat2 senyap spt tak ada apa yg berlaku dan ada pula yg pandai spin cerita Mat Sabu. Media massa pula yg dipersalahkan, UMNO pula didakwa buat2 cerita. Hebat PAS, parti Isle Msia yg kini memperjuangkan sebuah negara berkabjikan dan tidak lagi sebuah negara Isle setelah Mat Sabu diangkat sbg Timb. Presiden PAS!

Anonymous said...

Mereka ni semakin hari semakin bengap...Bagus lagi Ustaz Nasa dahulu, rasional dan ada fikir panjang.
Tapi pelik juga ye Parti yang di dokong pengundi melayu Islam...tiba-tiba bunuh diri dengan tidak membela agama sendiri dan bangsanya.
Rasanya PAS ada niat murni untuk memusnahkan pakatan dari dalam. Satu cabang tak abis dengan masalah dalam seluar....tu yang PAS buat-buat jadi bangang.

Melayu marah bye-bye pada PR. BN menang dah terang-terang termaktub dalam perlembagaan melindunggi Islam dan Melayu.

Cuma puak-puak benbuta tuli yang hempuk kat dinding je tak faham signal pemimpin mereka membuta tuli...yang sokong PR lagi.

Anonymous said...

Tu la aku hairan dgn PAS ni, selama diorang selalu salahkan UMNO itu ini itu ini, padahal PAS lagi teruk, jasa pada negara? jasa pada ISLAM?

Moga Allah turunkan bala pada PAS/pemimpin2 serta penyokong2 mereka.

Terlalu banyak munafik.

Pandai salahkan orang, tapi tak pernah nak berusaha untuk menyatukan Ummah.

Anonymous said...

abis leftenan adnan camne.. oi.. tu kira penderhaka juga ke...lahabau punya jamban otak haluan kiri si mat sabu ni... betul kata yg zul.. mereka2 ni nak bawa balik chin peng supaya... deberi gelaran tun chin peng... mmg niat mereka meruplikkan malaysia beb... mat sabu tu org suruhan je.. lama2 sok ditendang dap.. sial la.. aku nak sepak je muka dia... bingai ... ni maknanya gendang perang dah di palu oleh puak2 berhaluan kiri ni.. ai menteri amaran diam ajerker.. jahanam malaysia...

Anonymous said...

Aku tak sekolah Umno! Aku sekolah pondok! Di pondok, suma subject diajaq berkiblatkan akidah. Antara Yahudi & komunis yg mana satu yg paling banyak disebut dlm AlQuran sebagai laknatullah??

PAS ikut Quran & Sunnah, Umno ikut Kapitalis Yahudi..!!

Anonymous said...

anon 524

Sape bayaq gaji Adnan? Sape bayaq gaji arwah yg mati kat Somalia tu?
Peranan deme ni kecik benor! Umno je yg besor2kan! Nak kredit !!!

Anonymous said...

@musangka

Boleh tak ko senaraikan jasa PAS dalam pembentukan sebuah negara bernama Malaysia dan jasa dalam perkembangan ISLAM di Malaysia.

cara ko tulis, mcm lebai malang, tapi mana la tau, kot2 ko boleh senaraikan.

Anonymous said...

Mat Sabu tak sebodo melayu umno!

Selepas Jepun mengaku kalah dan meninggalkan Malaya, British cuba kembali ke Malaya dengan mencipta pelbagai konspirasi. Antaranya adalah menggalakkan penubuhan pertubuhan-pertubuhan yang pro kepada mereka. UMNO ditubuhkan dan pegawai daerah bernama Onn Jaafar tiba-tiba menjadi hero.

Malayan Union disamboyankan untuk menggamit perhatian rakyat khususnya orang-orang Melayu supaya bersama dengan Umno. Walhal tujuan Malayan Union sebenarnya adalah untuk mengetepikan PKMM dll

Apabila pertubuhan-pertubuhan sebenar menentang British secara lantang, maka Dr
Burhanuddin dan seangkatan dengannya dipenjara. Rejimen 10 yang menentang British secara gerila di hutan pun dianggap pengganas. Waktu British tinggalkan negara, di mana Onn Jaafar, Tunku dll. Walaupun Umno ditubuhkan agak lewat (1946). Mereka tak lahir lagi kah atau jadi BARUA BRITISH yang berpeluk tubuh?

Musang: Ekoq kedua dah naik sikit2...!!

Anonymous said...

ideologi komunis tu dari karl marx, karl marx tu yahudi. tak yah kompang hang belajaq pondok ka belajaq mana ka kalau tak tau nak guna otak.

Anonymous said...

Mat Sabu tak sebodo melayu umno!

Orang melayu di negara ini sewajarnya berterima kasih kepada PKM terutama Chin Peng yang berjaya membunuh Henry Gurney, kerana Henry Gurney adalah setan yang bertanggungjawab membunuh ratusan umat Islam di Palestin, tetapi oleh kerana umno adalah kuli batak, barua, balaci dan bolehlah dianugerahkan sebagai `binatang ternak’ British maka umno menjulang Henry Gurney sebagai wira mereka dan mengabadikan nama setan Henry Gurney dibeberapa tempat di negara ini.

Celaka umno Laknatullah, kamu telah hancur musnahkan cita-cita PUTERA DAN AMCJA untuk mengwujudkan sebuah negara yang perlembagaannya digubal oleh rakyat Tanah Melayu ini sendiri, demi kuasa kamu sanggup jadi `binatang ternak’ British dan `binatang ternak’ setan, umno adalah `thoghut’ dulu dan kini...

Anonymous said...

anon 553
'ideologi komunis tu dari karl marx, karl marx tu yahudi'

Mmuuhhhahahaha! Woi Ramlah Adam! Pasai hg la, budak ni jadi camni. Komunis sama dgn yahudi??

Komunis - ideologi hak sama rata.
Yahudi - ideologi kapitalis.

ADA SAMA KA, MAMAK ???

Anonymous said...

musang,
belajaq kat mana? "tinggi" betoi ilmu hang ...

Anonymous said...

yahudi tu bangsa la..komunis tu ideologi

Anonymous said...

KOMUNIS YANG ZALIM MEMBUNUH BERIBU RAKYAT TELAH DIANGGAP HERO DAN TUNKU/POLIS BUKIT KEPONG DAN LAIN2 DIANGGAP PENJENAYAH PULAK. PAS DAH SEWEL KOT? INILAH BALA DARI ALLAH. BAWA BERTAUBATLAH PENGIKUT2 PAS BODOH TOLOL BAHLOL DAN SEBAGAINYA. INILAH AJARAN SESAT DARI PAS YANG TERBARU.

Anonymous said...

Anon (9/9, 4:20 AM)..

Ambil rasional tahap warong tepi jalan yang hang setiap hari melepak...Hang menentang apa..ISLAM atau penjajah? Komunis adalah golongan yang tidak percaya agama. Pada mereka, agama itu candu. Hang nak hapus Islam daripada negara tercinta ini ke?

Anonymous said...

ideologi hak sama rata? sama cam konsep negara kebajikan ala pas ke?

Anonymous said...

musangka.....
nama pun dah ala2 binatang tak payah la nak layan debat dgn dia...dia akan spin sampai dia puas hati.....anak 10 ekor lama dah tak nampak mana dia pergi??? raya lagi ke??

daud sulaiman

Anonymous said...

SOALAN YANG PATUT DI TANYA SEPERTI BERIKUT.... ANTARA MAT SABU DAN CHIN PENG, SIAPA YANG LEBIH BODOH DAN TOLOL? JAWAPANNYA IALAH...

MAT SABU, MAT SABU, MAT SABU,MAT SABU, MAT SABU, MAT SABU,MAT SABU, MAT SABU, MAT SABU,MAT SABU, MAT SABU, MAT SABU,MAT SABU, MAT SABU, MAT SABU,MAT SABU, MAT SABU, MAT SABU,MAT SABU, MAT SABU, MAT SABU,MAT SABU, MAT SABU, MAT SABU,MAT SABU, MAT SABU, MAT SABU,MAT SABU, MAT SABU, MAT SABU,MAT SABU, MAT SABU, MAT SABU,

komandomelayu said...

MUSANGKA

AKU SANGKA MU PANDAI TAPI RUPANYA MUBANGANG!

AKU DAH CAKAP DARI BULAN POSA LAGI HANG DAN PEMIMPIN MAT SUBUTUH HANG MEMANG KALAU BIAR BERCAKAP MAKIN MENJADI2 BODOH DAN BANGANGNYA!

PUNYALAH OTAK HANG BODOH DAH KOSONG TAK RETI NAK CARI ISU POLITIK PASAL NAK MINTAK SOKONGAN RAKYAT MULALA KELUARKAN HUJAH YANG BODOH DAN MERAPU TUDUH KOMUNIS PULAK LEBIH BERJASA?

HANG TOLONG BAGI AKU 10 JASA KOMUNIS DAN MAT SABU TERHADAP PERJUANGAN MERDEKA DAN PERJUANGAN PALESTIN!

KALAU HANG TAK BAGI MEMANG HANG ANAK 10 HARAMJADAH YANG AKAN BERUBAH JADI MUSANGKATAK HANGIT KENA SUMBAT HAND GRENADE DALAM MULUT HANG LEPAS NI!

HANG MEMANG SIAL HARAMJADAH PUNYA KETURUNAN MAT SABUTUH BABI PENDEK!

Anonymous said...

kenapalh ada hujahan sebodoh siamangka

Anonymous said...

kenapalah ada hujahan sebodoh...SIAMANGka

Peng Peng said...

Chin Peng membunuh Henry Gurney bukan kerana nak merdeka tetapi Henry Gurney lah yang menjadi penghalang kepada cita cita Chin Peng untuk menubuhkan Republik Komunis Malaya. Kalau benar Chin Peng memperjuangkan kemerdekaan kenapa selepas merdeka Chin Peng masih mengganas. Chin Peng mengganas untuk apa ? untuk menubuhkan Republik Komunis Malaysia. Jelas dan terbukti Chin Peng bukan berjuang untuk kemerdekaan tetapi untuk menubuhkan Negara Komunis.

Anonymous said...

Tanda tanda PAS akan TUTUP KEDAI.

komandomelayu said...

CHIN PENG MEMANG NAK TUBUHKAN NEGARA ISLAM DAN DIA DAH BINA BANYAK MASJID KAT DALAM HUTAN CUMA KITA TAK NAMPAK PASAL SEMUANYA ORG BUNIAN PAS YANG DOK PAKAI!

MUSANG + UNGKA NI PUN SEKOR DARI ASAL ORANG BUNIAN YANG TERLEPAS KAT DUNIA NI BERSAMA2 BOS MAT SABUTUH!

Anonymous said...

Nape cin peng tak mo bunuh queen elizabeth, lagi beso pahala kalo bunuh queen eli...

Rentap said...

Pee brain Mat Sabu!

Rentap said...

Mana2 Melayu yang sokong just one thread of Communism adalah Melayu bodoh dan Melayu songsang!

Anonymous said...

Pada mat sabu , kematian beribu askar melayu dan beribu yg hilang kaki tak mengapa...

Apa lah ada pada nyawa org melayu...

Tapi satu nyawa cina komunis wajib dibela dunia akhirat....

Mat sabu tau dia tak akan jadi presiden pas dan pm msia jauh panggang dari api..

Jadi mat sabu bodek tokey cina dap komunis supaya dpt duit mudah, berbag2 la mat sabu dpt duit sbb isu ni...

Nak tgk muka penghuni neraka, tgk la muka mat sabu...

anti komunis said...

Aku tak sekolah Umno! Aku sekolah pondok! Di pondok, suma subject diajaq berkiblatkan akidah. Antara Yahudi & komunis yg mana satu yg paling banyak disebut dlm AlQuran sebagai laknatullah??

PAS ikut Quran & Sunnah, Umno ikut Kapitalis Yahudi..!!

.......

Yang paling banyak disebut dalam AlQuran sebagai laknatullah adalah YAHUDI. PAS sokong Komunis, tapi sedar kah PAS bahawa Fahaman Komunis dicipta oleh KARL MARX seorang YAHUDI dari Jerman. Kesimpulannya PAS sokong Komunis dan YAHUDI. Kalau benar PAS ikut sunnah dan Alquran PAS tidak akan menyokong Komunis yang tidak percaya kepada Tuhan. Apakah terdapat ayat dalam AlQuran yang menyeru agar tidak mempercayai Tuhan seperti yang diajar oleh Komunis.

Anonymous said...

Musangka nk tegakkan apa?

Anonymous said...

Mana mana ahli PKM atau yg belum mampus cepat cepat sokong PAS,anda akan di julang sebagai HERO sebenar.Kepada mat sabu cepat cepat declare DAP ini sebanarnya pejuang tanah melayu kerana membantah pelembagaan malaysia yg di tinggalkan oleh British.Sokong British kominis,sokong DAP pejuang kemerdekaan.

Anonymous said...

Apa benda la, benda yg simple pun tak tau ka, cinpeng tu pejuang rakyat cina so sapa yg sokong mmg dia kompom cina la. Mana ada melayu yg sokong cina bunuh melayu??? Kecuali mat sabu, yg sokong cina bunuh melayu semata2 kerana undi cina dan duit berjuta. Org yg tiada kepentingan politik dan duniawi semua dah sokong umno.

Byby pas.

Aloya said...

Oi Musangka anak haram, hang komen macam pandai tapi kalau baca betol2 mmg hang bangang bertingkat2..Yahudi itu bangsa, Komunis itu Ideologi!!

Itu pun hang takleh bezakan? Dalam Quran memang takdak sebut pasal Kapitalis, Komunisme dan sbgnya. Tapi Allah suruh kita perangi orang memerangi Agama-NYA.

Komunis tak percaya pada Tuhan la bodoh, Yahudi pun bukan semua Zionis..Ada jugak Yahudi masuk Islam.. Penganut Komunisme semua takdak agama..Betul tak bodoh?

Apa punya barua la ko penjilat Komunis!!!

Anon said...

Musangka nk tegakkan apa?

komandomelayu said...

YA ALLAH TUHAN YANG MAHA BERKUASA LAGI MAHA PENGAMPUN!

AKU MOHON KEAMPUNAN DARI MU DATAS SELURUH DOSA BANGSAKU DAN UMAT ISLAM SELURUHNYA!

AKU MOHON PADA MU JANGAN LAH ENGKAU MURKA DENGAN KAMI SEHINGGA KAU MUNCULKAN LAGI PEMIMPIN ISLAM SPT MAT SABU YANG PALSU IKTIQAD PERJUANGAN NYA YANG MEMUTARBELIT AYAT-AYAT SUCI MU DAN MENDUSTAKAN SEGALA-GALA SURATAN QADAK DAN QADAR MU!

YA ALLAH AKU LEBIH SANGGUP MENDERITA BERPERANG HINGGA KE HUJUNG NYAWA KU DEMI MEMPERTAHANKAN ISLAM DAN NASIB UMATMU DARI AKU DISIKSA DAN MENDERITA FIKIRAN KU DIROBEK2 OLEH KATA2 DUSTA DAN HUJAH2 TAK BERILMU OLEH PEMIMPIN MAT SABU DAN PENYOKONG2 NYA!

AKU REDHA ATAS KETENTUAN MU YA ILAHI!

Anonymous said...

Ini baru 54thn merdeka pas berani nak ubah sejarah, dalam mana ramai lagi pejuang kemerdekaan masih hidup.

Bayangkan kalau 100thn lagi dan semua pejuang sudah tiada dan pas angkat komunis jadi pejuang dan ubah sejarah.

Patut pas dibunuh hari ni sbb parti ni la yg akan menjahanamkan msia di masa depan.

Anonymous said...

Kalau mat sabu betul kenapa smlam dia menyorok bawah meja, di pejabat pas jln raja laut?? Suruh bdak2 pas kunci pintu?? Kenapa takut?? Berani kerana benar la. Atau takut kerana salah. Tu baru bekas askar yg dtg. Kalau askar betul mau ciritt ko mat sabu.

Anonymous said...

komandomelayu, prebet no852

AMINnnn.....!!

Anonymous said...

BAWAK BALIK CHIMPENG LETAK KAT UMAH MAT SABU...BOLEHLAH IKUT MATSABU CERAMAH TIAP2 Mlm...'

''inilah chimpeng tuan2.. dia telah berjasa pada kita.. kalu chmpeng Menang dulu dah tentu kita dpt tubuhkan ngara kebajikan lebih awai...'' da tentu kelantan jd modern mcm singpore...amacam tuan2..kita bg dia kawin dgn muslimah kita???''

''chimpeng akan bertanding bg pihak Pas..setuju tak tuan2??'"' tabir...

nanguzubillah...

Anonymous said...

Wa da x leh tahan aaa bebb dgn pas ni. Apakata minggu dpn time keje, kita org ramai ni pi serbu pejabat pas, kita bakar pej pas ni apamacam, ada bran..

Tak yah tunggu pemuda umno ka perkasa ka, ngo ka, kita org biasa yg baca blog hari2 ni kasi lanyak pas. Apamacam?

Mintak blogger tetap satu tarikh kasi kempen 2-3hari lepas tu kita serbu, apamacam, opis wa kat jalan raja laut bebb.

Wa dgn member wa sini ada lebihkurang 7 org yg benci dgn pas. Campur member wa yg keje kat bank dpn ni, ada kira2 lebih kurang 20++ la.

Hari2 time lunch kitaorg ceta pasal pas, meluat betul dah ni, dah tahap maksimum. Dulu masa zaman reformasi kami juga yg sokong nuar, tapi skrg sori la bebb.

komandomelayu said...

MUSANGKA

JAGA TELOQ HANG LEPAS NI!

Anonymous said...

Mesti Baca: Pengalaman Akhir Dr Rahman Kadir Bersama Yusof Rono Yang Kononnya Diselamatkan Oleh Pengganas Komunis Mat Indera!

diambil dari http://panggungopera.blogspot.com/2011/09/mesti-baca-pengalaman-akhir-dr-rahman.html

"Tidak ada kata-kata pujian yang keluar dari mulut Allahyarham serta keluarganya mengenai Mat Indera ini. Yang keluar hanyalah kejian dan celaan terhadap perjuangan songsang Mat Indera sebagai seorang pengganas, tali barut komunis dan pengkhianat bangsa. Jauh sekali ada apa-apa pengiktirafan bahawa Mat Indera menyelamatkan nyawanya. Yang ada hanyalah cerita polis dibakar hidup-hidup berserta isteri-isteri polis serta anak polis yang kecil juga dibakar hingga rentung." -- Dr Rahman Kadir .

Musangka STOP TALKING COCKS! U communist cock sucker bitch U rot in
hell !!

Anonymous said...

Geng2 paih ni bukannya ada teloq. Depa ni geng assobiyah kelantan yg tebai. Depa berani kalau ramai. Kalau sorang nak angkat pala pun takuitt. Piirahh. Aku dulu mengaji skali dgn geng2 kelantan ni faham sangat. Yg kira ok tak ramai tapi majoriti geng2 ni memang assobiyah cukup kuat.

komandomelayu said...

MUSANGKA

AKU CABAR KALAU KAU KONON AHLI PAS BERANI MATI SOKONG MAT SABU KOMUNIS DATANG KE PERBARISAN SAMBUTAN KEMERDEKAAN 16 SEPT KAT DATARAN MERDEKA!

AKU TUNGGU HANG KAT PARKING MUZIUM NEGARA JAM 0730HRS DAN 1100 HRS!

KITA LAWAN TERAJANG SAPA MELAYANG PALING JAUH!

Anonymous said...

komandomelayu, prebet757

Komando jenis apa hg nie? Tembak tak meletup, mencarut je kuat!

10 jasa komunis:
1. Menyedarkan melayu & bangkit dari lena akibat ubat tidoq org putih penjajah!
2. Mengajaq org Melayu erti sebuah perjuangan bersandarkan ideologi.
3. Mengajaq org Melayu, supaya jgb derhaka pada negara!
4. Tunjuk jln pd org2 Melayu, tuntut kemerdekaan.
5. Memberikan pengajaran pd org2 Melayu, jgn jadi talibarut musuh!
6. 400 thn Melayu dijajah, Melayu jadi takut & bacul. Komunis bagi torchlight!
7. Komunis sekolahkan org Melayu, bahawa kita org Asia jugak ada maruah & harga diri.
8. Mengajar org Melayu supaya sedar ini negeri kita. Segala kekayaan adalah milik kita!
9. Sedarkan org2 Melayu, sistem kapitalis hanya untungkan yg kaya & berkuasa saja.
10. Nak melayu tahu, bahawa Umno adalah parti yg paling tak guna dlm dunia!
11. Nak sedaqkan hang, masa tu komando melayu...belum di lahirkan!!!

Mmuuhhhahahaha...!!! ekoq ketiga akan muncul sebentar lagi, harap bersabar!!

Anonymous said...

RUSSIA NEGARA KOMUNIS YG PELIKNYA RAMAI RAKYAT ANUTI ISLAM MERUPAKAN NO.2 TERBESAR SELEPAS KRISTIAN.BEGITU JUGA DGM. NEGARA KOMUNIS CINA MEMPUNYAI PALING RAMAI UMAT ISLAM...

JAMGAN JAGI BANGANG LA WOOOII HULUBALANG2 PUAK KERIH BERSILANG RAJA PEMBOHONG BESAR YG. PERNAH DI LAHIRKAN DALAM DUNIA INI SEBELUM DAN SELEPAS MERDEKA.

ZAMAN SKRG. BUKAN ZAMAN DI MANA ORG. MELAYU DOK BAU PERASAP KEMIAN LIMAU SINTOT KERIH HANPA TU.ZAMAN BAU ASAP AK47 tiba2 ARUAH TERUIH LAGU MANA MAMAK TONGKANG AZEEZ MISI KEMANUSIAN SOMALIA TEMPOH HARI.

ADA PAK YAHOO DAN PAK GOOGLE HABUAN TGK. SEX SAJA LAGU PAPA GOMO HANPA DOK AJAQ.

UMporNO mmg. suka rakyat bodoh dan bangang sampai mampuih lagu hanpa.
KARL MARK KUNON....KOMUNIS KUNON..
BOHONG SEKALI,DUA BOLEH LA...

Tukang Komen said...

MUSANG, ko belajar kt pondok durian agaknyalah. Belajaq agama konon tapi sokong komunisme ciptaan yahudi. Pondok mana beb cerita sikit. Dari persatuan pondok yg balun nik aziz tu ke?

Anonymous said...

komandomelayu prebet925

Sambutan Hari Kebangsaan 16 sept??

MANA PI 31 OGOS ciptaan Umno tuh?
Awat ikut resolusi DAP?

Aku tak iktiraf 16 sept! Tak sah! Decleration Cacamerba !! Kelambu utk S'pore merdeka free !!! Mmuuhhahahahaha..!!!!!!!!!!

Anonymous said...

x yah layan si murtad musangka ni. biar je dia meroyan sesorang

Anonymous said...

Komunis Dibela
Murtad Dibela
Penjubor Dibela
Orang yang kena tangkap basah pun DiBela

IQ tahap Lubang Najisssss

ROOM Service 121

Anonymous said...

anon 934
Hg ada akai! Aku tabik hg! Umno memang kaki sex! Lain depa tak tau. Depa ajaq org melayu gila sex! Tapi tak ajaq camna nak tahan lama! Hasil kajian Soletex kata, org Melayu tak tahan lama, perasan je lebih. Bini2 Melayu manyak tak puas!

Mai kat aku, jumpak aku, Musang Ekoq Sembilan! Tiga...sekali arung!!! Mmuuhhhahahaha...!!!

komandomelayu! Hg ada bini ka????

Anonymous said...

komando melayu ni cakap deras tapi sebenarnya penjilat united malay national organization setia, tu yg dok bela sangat parti melayu yg pakai nama omputih ni..puiii!!

gua masih rasional utk berfikir pkm dan parti haluan kiri terdahulu yg lebih mulia dan ikhlas ingin memerdekan negara daripada united malay national organization, cuba kaji balik sejarah, wujudnya united mamak organization pd tahun 1946 dengan slogan hidup melayu kah mulia atau pun parti2 haluan kiri yg wujud sebelum tahun 1946 dengan slogan MERDEKA!! mulia dah ikhlas ingin memerdekan negara??

sampai 1 tahap british rasa terancam dengan ideologi yg menyedarkan rakyat ditanah melayu ketika itu dibawa oleh parti2 haluan kiri dengan berjaya merealisasikan hari hartal semalaya dimana seluruh pekan2 ditanah melayu tidak kelihatan org, mereka duduk didalam rumah selama 1 hari utk memboikot pembentukan malayan union yg dibahaskan diparlimen, sedangkan umno wujud hanya utk menjadi PENJILAT BONTOT2 gabenor british yg masih sayang untuk melepaskan kekayaan yg wujud di tanah melayu..
biar lu org nk cakap gua pengkianat ke ape, gua masih percaya dan patuh dengan 5 rukun negara tapi gua x respect kepimpinan negara ini yg penuh dengan niat busuk yg banyak memenyebabkan bangsa aku sendiri menjadi bodoh dan buta hati tentang bangsa sendiri yg terus diperbodohkan utk memenuhi agenda sesetngah pihak dalam kepimpinan yg bertopengkan slogan utk membantu melayu..puuuiiii!!!

-anak muda-

Anonymous said...

Lepas ni mat Sabu mengaku dia ngan Chin Peng sebenarnya sepupu.

hahaha mampus la lu mat sabu.

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

BILA AKU NAK BUKA BLOG PAPAGOMO INI LAH PERKATAAN YANG TERTULIS KAT SCREEN AKU.

www.papagomo.com contains content from Nobisha.com. a site known to distribute malware your computer might catch a virus if you visit this site.

zat said...

ha ha lawak baca isu ni..satu pihak lawan utk kemerdekaan utk membangunkan sebuah negara komunis..satu pihak lagi mempertahankan tanah jajahan mereka..yg jd mangsa masa tu askar & pejuang2 melayu..

tapi anda harus ikhlas..keganasan Chin Peng tu lah yg membantu UMNO dptkan kemerdekaan...sbb British dh tk larat berperang maka peralihan kuasa kpd UMNO berlaku..itu lah hakikat nya

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

INILAH HAKIKATNYA:-

DEMI UNDI CINA FAHAMAN KOMINIS PUN PEMIMPIN PAS SOKONG. BERAPA BANYAK ORANG MELAYU, CINA, POLIS DAN TENTERA YANG DIBUNUH OLEH KOMINIS?.

KALU ANAK HARAM JADAH, ANAK HARAM JADAH JUGA AKHIRNYA. ANAK HARAM JADAH PEMIMPIN PAS LAKNATULLAH.

Anti Komunis said...

RUSSIA NEGARA KOMUNIS YG PELIKNYA RAMAI RAKYAT ANUTI ISLAM MERUPAKAN NO.2 TERBESAR SELEPAS KRISTIAN.BEGITU JUGA DGM. NEGARA KOMUNIS CINA MEMPUNYAI PALING RAMAI UMAT ISLAM...

...........

Memang benar sebab Komunis tidak berjaya menghapuskan agama Islam dan Kristian di sepanjang pemerintahan mereka. Komunis Russia dan komunis China telah berusaha menghapuskan agama Islam dan lain lain agama di negara mereka dengan menjadikan Masjid sebagai muzium atau kandang babi dan menghalang umat Islam dari mengamalkan agama mereka. Tetapi tidak berjaya hasil dari kecekalan orang Islam mempertahankan agama mereka. Orang Islam terpaksa bersembunyi untuk menjalankan ibadah (lihat Jejak Rasul TV3). Selepas kejatuhan komunis di Russia barulah orang Islam bebas mengamalkan agama mereka..

Anonymous said...

kalau setakat ngaji kat pondok sokong komunis baik tak payah cakap banyak.

bila bagi tau Karl Marx tu orang yahudi tak pula nak kata fakta aku salah siap buat kona kata orang melayu sedar sebab komunis.

Kalau macam ni maknanya datuk-nenek, mak bapak dan sedara memperjuangkan kemerdekaan sebab komunis.

so tak payah hantar ko gi ngaji kat pondok hantar je kat negara komunis belajar idealogi komunis lagi baik.

Kalau la ada sedara mara ko yang kena rogol Komunis tentu kau tak jadik macam ni. Lu memang Pengkhianat Agama, Bangsa dan Negara.

Atau ko dah biasa kena juborrr ngan ketua ko yang dah nak jadi PM Bamboo River

Anonymous said...

ceh berbual utk dapat simpati org lain yg membaca, xpayah la nk main ayt segala, ingat kaki bodek dan penjilat ingat united malay national organization..

Anonymous said...

SAMAD LELONG 958

Amik balik hartabenda hang!!

KALU ANAK HARAM JADAH, ANAK HARAM JADAH JUGA AKHIRNYA. ANAK HARAM JADAH PEMIMPIN UMNO LAKNATULLAH.

PAS tak hingin!!!

Anonymous said...

Musangka ni peminat naruto rupanya..patut gaya komen cam kartun..

Anonymous said...

Tulah dai PAS loh ni

Muratd tak kisah
Komunis Wira mereka
Orang yang rembat bini orang lain dijadikan idola

PAS PIS PUS suka buat kona,

pakar tendangan sudut

Anonymous said...

AKU DAH PERGI JUGAK BLOG2 PEMBANGAKANG

MEREKA MASIH MAIN

1. PENENTANG BRITISH

2. TAK TAKUT KOMUNIS MEREBAK DAN JADI NEGARA

HINT:. BERAPA BYK DUIT AMERIKA ABIH PASAL VIETNAM..HINGGA BERAPA RIBU HERO DEPA MATI KERANA KOMUNIST IA MEMBERI SIGNIFICANT BETAPA KUATNYA KOMUNIST DULU...

PAS, PKR DAN SEBAHAGIAN DAP DAN SEBAHAGIAN PAP HARUS TERHUTANG BUDI PADA UMNO..UMNO MEMANG ORGANISASI KERAMAT...

MAT SABU AIM: CINA BUKAK MATA BETAPA SOKONGNYA MEREKA PADA KOMUNIS.. MAT SABU 'PENJENAYAH' PARTI POLITIK..

NAITJAH MULUT MAT SABU AKAN BERLAKU PERGELUTAN DI NEGARA AMAN INI

-MENYALAHGUNAKAN DEMOKRASI (INGAT KOMUNIS BUKAN PAKAI DEMOKRASI..)

Anonymous said...

Mana la diaorang dapat Timbalan Presiden macam ni

kat ZOO kot.

Anonymous said...

Mat Sabu lidah DAP ajer... kalu Guan Eng/Kit Siang cakap macam tu, sudah tentu rumah diaorang kena bako... aku setuju kalu bako rumah Mat Sabu supaya menjadi pengajaran kepada semua sosialis dan komunis di Malaysia ini...

komandomelayu said...

MUSANG BODOH!

TAK DAK SATU PUN JASA YANG NYATA DAN BENAR!
1. Menyedarkan melayu & bangkit dari lena akibat ubat tidoq org putih penjajah!
HALO BODO! YANG MENYEDARKAN ORG MELAYU IALAH TOKOH MELAYU SENDIRI MCM DATO ONN,ZAABA,TUNKU ABD RAHMAN SEJAK ZAMAN MAHARAJALELA,TOK JANGGUT,TOK BAHAMAN,RENTAP, DATO SAGOR,PANGLIMA BKT GANTANG DLL BUKAN CHIN PENG LA !
1 KALI HANG BODO!

2. Mengajaq org Melayu erti sebuah perjuangan bersandarkan ideologi.
MELAYU BERJUANG DEMI TANAH MELAYU DAN DEMI AGAMA ISLAM LA BODOH! BUKAN IKUT IDEOLOGI KOMINIS !
2 KALI HANG BODO!

3. Mengajaq org Melayu, supaya jgb derhaka pada negara!
KOMUNIS AJAR MELAYU JANGAN DERHAKA KPD NEGARA? HANG MABUK KE BODOH!SAPA YG DERHAKA PERANG DENGAN NEGARA? KOMUNIS LA BODO!
3 KALI HANG BODO!

4. Tunjuk jln pd org2 Melayu, tuntut kemerdekaan.
YANG TUNJUK JALAN TUNTUT MERDEKA IALAH TUNKU ABD RAHMAN,RAJA2 MELAYU DAN PEGAWAI BRITISH SENDIRI!
CHIN PENG TUNJUK JALAN NAK MENUBUHKAN NEGARA KOMUNIS LA BODO! CUMA ALASAN SAJA KONON NAK TUNTUT MERDEKA DEMI SOKONGAN ORG MELAYU BODO MCM KAU!MAKA KALU TAK JADI LE MCM VIETNAM ATAU KEMBOJA YANG DIKUASAI KOMUNIS!
4 KALI HANG BODO!

5. Memberikan pengajaran pd org2 Melayu, jgn jadi talibarut musuh!
OH BAGI PENGAJARAN KONON SAMPAI KOMUNIS BUNUH BANGSA HANG SENDIRI PUN HANG SOKONG? TAPI KALU JADI TALIBARUT KOMUNIS BOLEH PULAK!
5 KALI HANG BODO!

6. 400 thn Melayu dijajah, Melayu jadi takut & bacul. Komunis bagi torchlight!
KEPALA HOTAK KAU MELAYU TAKUT DAN BACUL HABIS SEMUA TOK MAHARAJALELA,TOK BAHAMAN,TOK JANGGUT,TOK GAJAH SEMUA TAKUT?CUMA MELAYU TIADA SENJATA API SAJA DIZAMAN TU!KOMUNIS BUKAN BAGI TORCHLIGHT TAPI BAGI API UNTUK BAKAR NEGARA SENDIRI DEMI IDEOLOGI MAO ZE TUNG!
6 KALI HANG BODO!

7. Komunis sekolahkan org Melayu, bahawa kita org Asia jugak ada maruah & harga diri.
BILA DAN TANG MANA PULAK YG KOMUNIS BINA SEKOLAH? PATUTLA HANG BODO PASAL PI SEKOLAH KOMINIS LA NI!HABIS KERANA TAK IKUT KOMUNIS SEMUA KITA TAK DE MARUAH LE SEKARANG NI? BODOH PUNYA ALASAN!
7 KALI HANG BODO!

8. Mengajar org Melayu supaya sedar ini negeri kita. Segala kekayaan adalah milik kita!
KOMUNIS AJAR HANG BARU SEDAR NI NEGERI KITA? APAHAL DALAM DOKTRIN KOMUNIS TAKDAK PULAK LANGSUNG GUNA BAHASA MELAYU? SEMUA PROPAGANDA DLM BAHASA CINA BODO!
ABIS BAGI CONTOH NEGARA KOMUNIS MANA YANG MEMAKMURKAN RAKYAT DAN MENJULANG SYIAR ISLAM KAT DUNIA NI! BODO
8 KALI HANG BODO!

9. Sedarkan org2 Melayu, sistem kapitalis hanya untungkan yg kaya & berkuasa saja.
MANA SISTEM KOMUNIS SAJA KE YANG MEMBERI KEKAYAAN DAN MEMBANGUNKAN INFRA NEGARA? HABIS APHAL ORG KAT CHINA,VIETNAM,KEMBOJA PUN MENDERITA WAKTU ZAMAN KOMUNIS DENGAN ASET SEMUA JADI MILIK NEGARA LA BODO!
9 KALI HANG BODO!

10. Nak melayu tahu, bahawa Umno adalah parti yg paling tak guna dlm dunia!
UMNO PALING TAK GUNA NI LAH YANG BANGUNKAN NEGARA NI DAN BINA MASJID,JALANRAYA,SEKOLAH,PNB,MARA,
ASN, ASB,UIA,PERKIM,BANK ISLAM,MUAAMALAT,KLIA,PETRONAS DAN BERIBU LAGI JASA KAT MALAYSIA NI! KOMUNIS BINA APA KAT SINI? BODO

10 KALI HANG BODO!

11. Nak sedaqkan hang, masa tu komando melayu...belum di lahirkan!!!

NAK SEDARKAN DIRI PATUT HANG DILAHIRKAN KAT DALAM HUTAN SEBAGAI ANAK HARAM CHIN PENG BARU HANG TAU SUSAH SENANG DOK DALAM HUTAN!
BODO TAK SEDAQ DIRI PUNYA MELAYU!

MEMANG DASAR ORANG BODOH DAN BAHLOL SAMA MACAM PEMIMPIN HANG!

Anonymous said...

10 jasa komunis:
1. Menyedarkan melayu & bangkit dari lena akibat ubat tidoq org putih penjajah!
2. Mengajaq org Melayu erti sebuah perjuangan bersandarkan ideologi.
3. Mengajaq org Melayu, supaya jgb derhaka pada negara!
4. Tunjuk jln pd org2 Melayu, tuntut kemerdekaan.
5. Memberikan pengajaran pd org2 Melayu, jgn jadi talibarut musuh!
6. 400 thn Melayu dijajah, Melayu jadi takut & bacul. Komunis bagi torchlight!
7. Komunis sekolahkan org Melayu, bahawa kita org Asia jugak ada maruah & harga diri.
8. Mengajar org Melayu supaya sedar ini negeri kita. Segala kekayaan adalah milik kita!
________________________________
yg ko tulis kt atas nie jasa jepun la bodo....len kali bace sejarah la bodo...

Anonymous said...

Kemedekaan yg diberi British melalui boneka, iaitu UMNO terpaksa di bayar dgn harga yg cukup mahal. Tergadai buat selama-lamanya negeri melayu, warisan melayu....SINGAPURA !!!

Inilah dosa Umno yg paling aku takleh lupa!!!

Anonymous said...

ANAK HARAM JADAH PEMIMPIN PAS LAH YG. GARIK DOK MAI SERUPA ORANG KEMARUK SEK TEMPOH HARI.MAI NAK PADU2 GITU2 LAGU MANA KAWAK.RUPA CUKUP HUDOH,BAU HANYAK & BUSUK SAMPAI MANTAN PiiieM
HANPA PON KATA BUSOK SAMPAI KE USUS.

AKU RASA LA HANPA PUAK2 KERIH LAGI KEJAM.BUNOH PUAK2 KOMUNIS TAK KIRA KECIK BESAQ TUA MUDA BILA KALAH DLM PILIHANRAYA 1969...ISLAM MANA AJAQ HANPA PON TAK TAU LAH..PATUT TU LA PAYAH CINA NAK MASUK ISLAM PERANGAI YG. ADA LAGU HANPA....

Anonymous said...

Mat Sabu akan main isu komunis ini sehinggalah habis perbicaraan kes liwat Anwar. Anwar sekarang senyum kerana isunya reda digani dengan isu komunis. Mat Sabu ko, dan sesiapa saja dari kalangan umat Islam tahu fakta sejarah yang sebenar dan yak pernah timbul pun isu sebegini. Tapi hari ni tiba-tiba sja timbul. Siapakah di belakang Mat Sabu? Berapa upah Mat Sabu dapat.

Anonymous said...

Lepas ni musangka bole makan babi sebab dia join komunis. Oleh itu sia-sialah pengajian pondok dia selama nie sebab dah join komunis kan komunis tak percaya agama.

hahahahahaaaaa

tulah jalan menonong macam anak babi habis semua disondol. apa yang bos dia kata semua disokong sampai tahap hirup kecingpun nak.

Kesian PAS sekelip mata hancuzzz dek penangan Mat Mangkok Tandas

Anonymous said...

tapi anda harus ikhlas..keganasan Chin Peng tu lah yg membantu UMNO dptkan kemerdekaan...sbb British dh tk larat berperang maka peralihan kuasa kpd UMNO berlaku..itu lah hakikat nya
.........................

...BAGUH LA DA SEDAR SKIT ..TAK ROGI KO MASUK BLOG GAP..
syukur ada jugak dap dah terima hakikat..

tapi ingat berminggu kerajaan komunis perintah tanah melayu...style apa ...style askar..
jepun kuku besi, komunis pun kuku besi..

mereka buat apa AMIK KESEMPATAN TAK APA2 KUASA SECEPAT MUNGKIN NAK TEGAK NEGARA KOMUNIS TANAH MELAYU..(JADILAH KITA MCM RUSIA... SEMUA HARTA NEGARA FOCUS BUAT BOM NUKLEAR TERBANYAK DONIA..RAKYAT MISKIN)

org melayu macam bola masa tu.. bapa aku berada 2,2 zaman tu... kelepom kelepum bom sana sini...nasib tak mati..makan apa makan ubi..

kalu tarifan mahazalim dr mahathir komunis zalim 1000x ganda.. dia boleh turn melayu pun jadi kejam macam depa.....

insaf jgn terikut sgt politiking anwar, mat sabu main politik..DAP AKAN BESAR KAPALA...dengan pas pas akan merana..umno untung besaq...pas nganga lagi..(adakah mat sabu trojon horse??)

Anonymous said...

anon 1019

Pasai terlalu dok baca sejarah karangan Umno, hg suka kimono!
Aku baca sejarah yg bangsa aku tulis sendiri, org2 Melayu Islam yg Umno kalut dok padam!!!

Anonymous said...

puji lagi lah perjuangan amcja pkmm. konon nasionalis tulen. kalau depa ni menang malaya akan duduk bawah sukarno. boleh bayangkan apa sukarno lakukan untuk china?
komunis memang bukan yahudi, semua orang tau, tak yah dok bangangkan orang lain. tapi pencetus idea komunis karl marx ialah yahudi, bapannya yahudi murtad, peluk kristian. dia sendiri tak percaya agama.

mat syabu tak habis-habis nak tunjuk hebat. nak melugai aku tengok dia ni. cermin diri, ko tu nasionalis ke? islamik ke? atau kepala tak tahuan macam pekasam haruan?

Anonymous said...

Kemedekaan yg diberi British melalui boneka, iaitu UMNO terpaksa di bayar dgn harga yg cukup mahal. Tergadai buat selama-lamanya negeri melayu, warisan melayu....SINGAPURA !!!

Inilah dosa Umno yg paling aku takleh lupa!!!

....................
hang la bodoh ...
singpork tak dilepaskan british
hanya negeri2 bukan selat je brtish tukar jadi bukan jajahan

lepas tuk singpork terkonteng konteng tak boleh merdeka sendiri..

TUMPANG UMNO JUGAK...nak lepah tengkok...

Anonymous said...

pengikut pas ni bodoh dahulu kini dan selamanya. allah bagi otak tapi tak mahu berfikir.

allah telah berfirman sesungguhnya aku telah menjadikan maknusia itu sebaik baik kejadian.merakalah yang akan menentukan mana yang baik atau buruknya.

Anonymous said...

Komunis dulu-dulu tak pandai ayat jumpa perempuan terus rogol

Komunis loh ni pandai ayat siap remabt bini orang

Anonymous said...

musangka said...
anon 1019

Pasai terlalu dok baca sejarah karangan Umno, hg suka kimono!
Aku baca sejarah yg bangsa aku tulis sendiri, org2 Melayu Islam yg Umno kalut dok padam!!!

September 9, 2011 10:31 AM
..................
hang karang la sejarah hang sendiri..pastu baca sendiri k

PI LAH JEPUN PI BACA KEJAYAAN2 SAMURAI2 ZAMAN DULU KALA..

tak pun hang pi muzium ka library rusia komunis baca KEJAYAAN KOMUNIS DI TANAH MELAYU

SELAMAT MEMBACA..

Anonymous said...

Mat Sabu adalah ejen umno yang bertindak dari dalam.kah kah kah.Dia gunakan taktik dam aji.

Anonymous said...

Lord Cromer pernah menyatakan di dalam bukunya 'Modern Egypt':

"Inggeris bersedia untuk memberi kebebasan berpolitik untuk semua tanah jajahannya sebaik sahaja generasi yang dididik dengan budaya British sudah bersedia untuk memerintah, tetapi British sama sekali tidak akan membenarkan tertegaknya sebuah negara Islam"

joehan said...

mat sabu n org2 suruhan die yg bodo mcm musangka ni mmg lawak la..mat sabu ni ibarat suh kita pilih n pikir antara pencuri(british) dan perompak(komunis) spa lg elok..mcm ni ke pemimpin parti pas..pemimpin yg akal tahap jamban..ahahahah..nuar juburi pon tabik kt mat sabu ni.

Anonymous said...

Anonymous said...
Mat Sabu akan main isu komunis ini sehinggalah habis perbicaraan kes liwat Anwar. Anwar sekarang senyum kerana isunya reda digani dengan isu komunis. Mat Sabu ko, dan sesiapa saja dari kalangan umat Islam tahu fakta sejarah yang sebenar dan yak pernah timbul pun isu sebegini. Tapi hari ni tiba-tiba sja timbul. Siapakah di belakang Mat Sabu? Berapa upah Mat Sabu dapat.

September 9, 2011 10:23 AM

==============

setuju ngan hang dua2 ekor ni mengidam jadi PM .SORANG LAGI TPM...

TU JA CRITA DIA GUNAK PLATFORM KOMUNIS...KITA LETAK DEPA SATU KANDANG KAT SG BULUH..NAK TENGOK MESRA TAK? BAWAK BALIK CHIMPENG LETAK SATU CELL DENGAN SABU DENGAN NUAQ GILAK PM....DOLO DUK SURUH BALIK..

HA HANG ANAK BERANAK PAKAT BAIK2 YA...JANGAN GADUH2..

Anonymous said...

Mass killings occurred under some Communist regimes during the twentieth century with an estimated death toll numbering in the tens of million.


Inlah sumbangan komunis kat manusia.

Jangan Jadi Musang (ka) berbulu ayam

Anonymous said...

alip mim nun wau = sarkas

org zaman dulu pun tau united malay national organization ni mat wayang dan dijadikan bahan jenaka saje..

hidup melayu ke hidup mamak??

kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Pasai terlalu dok baca sejarah karangan Umno, hg suka kimono!
Aku baca sejarah yg bangsa aku tulis sendiri, org2 Melayu Islam yg Umno kalut dok padam!!!
____________________________________
sape bangsa ko yg tulis2????....aku pn bace sejarah yg bangsa aku tulis

Anonymous said...

Rakab!

Aku tembak, aku lari! Lepas tembak, aku lari! Macam komunis!

Askar Melayu, lepas tembak, berdiri, tu yg manyak hilang kaki !!

Aku nak lari la ni. Rakab yg ajaq aku!!! Hangpa pi marah Rakab Basikal tuh!!!!!

Anonymous said...

musangka said...
Lord Cromer pernah menyatakan di dalam bukunya 'Modern Egypt':

"Inggeris bersedia untuk memberi kebebasan berpolitik untuk semua tanah jajahannya sebaik sahaja generasi yang dididik dengan budaya British sudah bersedia untuk memerintah, tetapi British sama sekali tidak akan membenarkan tertegaknya sebuah negara Islam"

September 9, 2011 10:39 AM

............

FUH MANA HANG DAPAT NI
NI DAH KIRA MCM DAP PULAK
'LANGKAH MAYAT DULU SEBELUM NAK BUAT NEGARA ISLAM ""

NAMPAKNYA PAS KENA TINGGALKan DAP LA PULAK

TAPI

pas ayang komunis la

Anonymous said...

KALAU BEGITULAH TAHAP BERPOLITIK MAT SABU, MEMANG PAS AKAN JADI ULAM DAP AJE LAH....

- MACAM INI KE PEJUANG ISLAM ?
- MACAM INI KE PEJUANG BANGSA
MELAYU ?
- MACAM INI KE PEJUANG KEBAJIKAN ?

MAT SABU PROKSI DAP !!!!!!!!

Anonymous said...

alip mim nun wau = sarkas
____________________________________
org melayu dl2 eja bunyi nye sarkas sbb bute huruf....tp skrg oorg melayu xbute huruf la bodo....alip mim nun wau bunyi nye umno....ko je bodo....

Mael Hashim said...

British dan Komunis dua-dua nak jajah Tanah Melayu. Tapi ideologi komunis lebih dahsyat dari British. Itu fakta.

Anonymous said...

bebal la UMNO ni... melayu mcm umno ni la paling bebal. yg umno erat kerjasama dgn cpc 2 binatang ape? bodoh

~ said...

Bagi aku la,yg penting sekali kita kena tengok niat sebenar dalam sesuatu kes tu.. bukan sekadar apa yg kita nampak je.. Komunis perang dgn british apesal? ape niat dorang? Kalau masa tu Melayu berkuasa aku pasti dorang akan serang orang melayu. Mase tu british kuat, memang la dorang serang British.

COntohnye la.. kalau ade orang nak merompak Perdana Menteri Israel, dalam merompak tu di bunuhnya PM Israel tu.. Boleh ke kita kate kan perompak tu pejuang ISLAM? Komunis pun sama jugak.. Dan begitu jugak parti2 politik kat Malaysia ni.. Parti mana yang ada niat baik? Allah bagi akal untuk fikir.. Niat kekadang susah nak nampak.. pasal itu cuma antara tuhan dan org tu je.. tetapi kita ada akal untuk di guna pakai dan menilai.

Dan setiap tempat yg kita kata aman, pasti ada buruk dan baiknye.. Tak kisah la negara Arab ke, Palestin ke, tempat2 suci.. memang ada cubaan dari Allah untuk menguji. Kesimpulannya, niat asal yg baik kita jgn ubah.. kalau ada silap, kita betulkan.. Setiap ujian dari Allah adalah untuk jadi kan kita lebih baik.. Allah takkan menganianya hamba dia.. semuanya ada hikmah..

Anonymous said...

Kita kutuk orang putih penjajah, orang Melayu kerja dengan penjajah tapi kita dok sokong pemimpin yang terima dana dari orang putih.

Jangan layan Mat sabu dengan penyokong dia sebab Mat Sabu otak udang sama macam Mahpus. Sekolah malas cakap mengalahkan orang IQ 1,000

Anonymous said...

khalid gereja buat kerjasama ngan gereja ko tak bising.

ke ko dah murtad

Anonymous said...

Nampaknya PAS telah diresapi idealogi Komunis

AtengapekamuYeop said...

mana-mana org Melayu sekarang ni yg sokong komunis mungkin tok, nenek, moyang, mak & bapak dioarg tu dulu pun sokong komunis jugak...dasar keturunan komunis!!!

joehan said...

oi musangka bodo...jwb la sokln aku ni...antara pencuri(british) n perompak(komunis) sape lg baik...hahahaha..bodonye la org2 hamPAS sbb mnde simple camni pon xreti nk pkir..

Anonymous said...

FORUM UMUM / Public Forum


PERJUANGAN KEMERDEKAAN MALAYA:
PERANAN GOLONGAN KIRI
Malaya’s Struggle for Independence: The Role of the Left

Tarikh/Date: 15 September 2011 (Khamis/Thursday)
Masa/Time: 8.00pm—10.30pm
Tempat/Venue: Auditorium Dewan Sivik, MBPJ, Petaling Jaya.

Penganjur/Organisers: SIRD, Jawatankuasa Kempen Sejarah Malaysia Sebenar (KemSMS), & Free Public Forum Malaysia

Ahli Panel/Panelists:
1. Dr.Khong Kim Hoong (author of Merdeka!)
2. Dr. Mohamed Salleh Lamry (academic, writer)
3. Dr. Rohana Ariffin (academic, Vice President of PRM)
4. En. Hishamuddin Rais (social activist)
5. En. Said Zahari (ex-journalist, writer)

Moderator : Dr. Abdul Halim Ali

Anonymous said...

BUTA SEJARAH BETUL LA...
KOMUNIS MINTA KERJASAMA BRITISH BAGI MEMERANGI JEPUN.....
KEMUDIAN KOMUNIS GUNAKAN SENJATA YANG DIMINTA DARI BRITISH UNTUK BUNUH BRITISH......
KOMUNIS SUDAH KHIANAT JANJI DENGAN BRITISH....
MANA TAK BRITISH CARI N HARAMKAN KOMUNIS......
MELAYU INTELEKTUAL GUNAKAN AKAL UNTUK MEMPENGARUHI BRITISH....
JANJI YANG DIBUAT MENYEBELAHI TANAH MELAYU....
DENGAN KEBIJAKSANAAN ITULAH DAPATNYA MERDEKA TANPA TUMPAH DARAH.....
PENGORBANAN YANG SUSAH DIPEROLEHI UNTUK MENJAGA DARAH ANAK MELAYU....
DARI TERUS TERTUMPAH TANPA SUDAH....
DARI TERUS MEMBIARKAN ANAK MENJADI YATIM...
ISTERI MENJADI JANDA.....
SUNGGUH BESAR PERJUANGAN YANG DIPERTONTONKAN PEMIMPIN YANG BERNAMA TUNKU ABDUL RAHMAN DAN LEGASINYA...

Anonymous said...

alip mim nun wau = sarkas
____________________________________
org melayu dl2 eja bunyi nye sarkas sbb bute huruf....tp skrg oorg melayu xbute huruf la bodo....alip mim nun wau bunyi nye umno....ko je bodo....
____________________________________

tapi aku rase P Ramlee x la sebodo kau nk perli kosong mcm tu je, ko dah tengok documentary psal p ramlee? ko igt kerajaan dulu ade nk tolong ke p ramlee time susah? skrg org tu dh legend sibuk nk angkt martabat org tu..piraaahhh mabuk, memang selayaknya p ramlee perli parti sarkas ni..

kah kah kah kah kah

-anak muda-

al zarqawi said...

Kalau lihat forum kat atas ni memang tak adil apasal tak ambik ahli sejarah seperti Prof Khoo Kay Khim. Kebanyakkan panel di atas adalah orang yg afflication dengan pakatan .
Mana tokoh historian neutral dalam panel tersebut . Takde. So forum sarkas fucktan boleh buang dalam bakul sampah.

Anonymous said...

FORUM UMUM / Public Forum


PERJUANGAN KEMERDEKAAN MALAYA:
PERANAN GOLONGAN KANAN

Malaya’s Struggle for Independence: The Role of the 'RIGHT'

KANAN LEBIH PERLU SEBAB DAP/PKR/PAS BUTA PERJUANGANAN UMNO
ATAU PENGORBANAN UMNO


KALAU NAK CITE ROLE OF 'LEFT' KAT TANAH MELAYU KENA KAIT SEKALI AGENDA JEPONG DAN KOMUNIS..

AGENDA DAP SEKARANG

BETAPA BAIK NYA KOMUNIS
HA APALAGI PAS IKUT LA MACAM LEMBU..IKAT IDUNG BAIK2..BIAR TERGADAI AKIDAH AHLI/UMAT TAKPA JANJI MENANG PERANG NGAN BN..

BODOH PUNYA PEJUANGANG..

Anonymous said...

even Naib Pengerusi DAP pon bodohkan Mat sabu!! baca sini laa jangan jadi bahlol dungu piang nak reka2 sejarah sendiri ..dasar orang PASiq penjilat DAPig!

http://gerakantimur.blogspot.com/2011/09/selepas-pas-kini-dap-pula-bodohkan-mat.html

Anonymous said...

tapi aku rase P Ramlee x la sebodo kau nk perli kosong mcm tu je, ko dah tengok documentary psal p ramlee? ko igt kerajaan dulu ade nk tolong ke p ramlee time susah? skrg org tu dh legend sibuk nk angkt martabat org tu..piraaahhh mabuk, memang selayaknya p ramlee perli parti sarkas ni..

kah kah kah kah kah

-anak muda-

September 9, 2011 11:18 AM

...DOLO2 XDAK PARTI2 YG LAIN
AKU RASA KALU PRAMLE TENGOK MAT PAKATAN PAKAI KAIN KUNING KAT PERAK KAT PARLEMEN

P , A K A T A N BUNYAI SARKAS JUGAK
RASANYA LAGI TEPAT SEBAB NIZAR DOK MENJERIT DLM PARLEMEN

DAN BELUM LAGI KAT PERAK LAGI HARU MELOMPAT2 DALAM DUN SEBAB KUASA DAH TAKDA..

Anonymous said...

KALAU RAKYAT CINA & INDIA DENGAQ DLM. KEMPEN PRU13 NI NNT. PASAI PERJUANGAN KEMERDEKAAN UMNO..FOR SURE AKU RASA DEPA GELAK SAMPAI TERGULING2.SAMPAI KE DALAM TV3 PON DOK AJAQ KANAK2 UMOR 5,6 TAHUN ERTI KEMERDEKAAN BEBAS DARI PENJAJAH.ESOK BILA DAH BESAQ PANJANG DEPA PON PENING.KEMERDEKAAN NEGARA DRPD. BRITISH.BILA MASA UMNO LAWAN BRITISH.STANDARD LA WAKTU TU KALAU KATA BOLEH SPEAKING ENGLISH TER NGANGA2 ORANG KAMPONG.HABIH KUAT DEPA TAU YES,NO ALRIGHT.
TAPI LA NI JGN. DOK BUAT MEMUKAT TAKAT BERGULONG LIDAH SPEAKING ENGLISH TAKUT2 DEPA BALAIH BALIK
"""WHAT THE FUCK U TALKING ABOUT"""
MASIH LAGI DOK INGAT ZAMAN LA MELAYU DOK PERASAP KERIH LIMAU SINTOT 3 SERANGKAI
BUTA PERUT MAMAK TOOI
BARU ADA AKAI....

Anonymous said...

Najib patut berterima kasih!

Orang Kaya Indera Shah Bandar Ke-9
Dato Hussien Bin Mohd Taib

Dato Hussien telah ditangkap oleh Kempetai Jepun atas tuduhan menjadi tali barut Inggeris
Tidak ada walau seorang pun yang berani membantu beliau.Hanya sekadar memerhatikan dari jauh sambil didalam hati bersyukur kerana "bukan aku yang kena".

Ada seorang perempuan yang berhati mulia punya keberanian untuk membantu beliau dan berhadapan dengan Jepun yang zalim itu.
Wanita tersebut dikalangan orang Temerloh di panggil Wan Esah.Suaminya Aki Sewang,bekas kelasi kapal.Wan Esah ini berasal dari Jepun berkahwin dengan Aki Sewang dan dibawa menetap di Temerloh.Wan Esah dapat menyesuaikan diri dengan cara hidup masyarakat Melayu Temerloh malah khabarnya cukup fasih bercakap loghat Temerloh dengan lidah Jepun.

Perkahwinan Wan Esah dengan Aki Sewang melahirkan sepasang anak;putera pasangan ini menjadi tokoh terkenal sewaktu zaman darurat iaitu Manap Jepun,manakala puteri mereka hanya dikenali dengan nama Bi.Manap Jepun memilih perjuangan bersenjata menentang Inggeris dengan menyertai Rejimen Ke-10*,PKM.

Noel Barber,pengarang Inggeris yang terkenal itu,didalam bukunya War Of The Running Dog ada menyentuh tentang kisah Manap The Jap ini.

Anonymous said...

Plzzz organize forum pasal isu MURTAD & Kalimah Allah

Panel cadangan

Ustaz Harun Din,
YB Zulkifli Nordin,
YB Hassan Ali (moderator - teringat Forum Perdana masa dulu2)
Jais
Khalid Gereja
Mat Karung Guni

Sapa setuju angkat tangan!!!!!

ni masalah agama kena selesaikan dulu.

amacam Musangka, ada berani ke ko nak ganti Mat Kanrung guni masuk jadi Panel, ko kan sekolah Pondok

Anonymous said...

MUSANG TAK DE KEJA LAIN DAH
DOK ATACK GAP ..SIANG MALAM

DASYAT SUNGGOP PEERANAN GAP PELINGKUP PAKATAN DAP...


hoi dah abih scan buku2 lama dah blum

Anonymous said...

info:

*Rejimen Ke-10 Partai Komunis Malaya ditubuhkan pada 21.5.1948 (sebetulnya 21.5. 1949) di Kerdau,Temerloh Pahang Darul Makmur.Keanggotaan Rejimen ini terdiri daripada anak-anak Melayu yang diketuai oleh Abdullah CD.Salahseorang anak Semantan yang menjadi pimpinan Rejimen Ke-10 ialah Abu Samah Mohd Kassim yang telah kembali ke Rahmahtullah pada 7.4.2009 yang lalu.

Anonymous said...

Anonymous said...
Plzzz organize forum pasal isu MURTAD & Kalimah Allah

Panel cadangan

Ustaz Harun Din,
YB Zulkifli Nordin,
YB Hassan Ali (moderator - teringat Forum Perdana masa dulu2)
Jais
Khalid Gereja
Mat Karung Guni

Sapa setuju angkat tangan!!!!!

ni masalah agama kena selesaikan dulu.

amacam Musangka, ada berani ke ko nak ganti Mat Kanrung guni masuk jadi Panel, ko kan sekolah Pondok

September 9, 2011 11:35 AM

=============================

SETUJU KITA BUAT MASA SAMA
DAH RINDU HARUN DIN CAKAP...
KITA PANGGIL PEGAWAI YG MASUK GEREJA MINTA CERITA KAT TV

INI SEMUA MAINAN PIHAK LUAR MALAYSIADNI RAI SEMUA ..DUIT DAAPAT...ILHAM DIBERI ..SEMANGAT DIBAKAR..KURSUS PERCUMA... HEBAT DANA LUAR NEGARA NI..

Anonymous said...

Shahidan Kassim pun nak jadi komunis?

NOTA 1:
angkat senjata lawan british
bukan berunding
bukan bodek
nak halau british
kena buru mereka dari tanah air!

Sepintor-pintor shahidan kassim
dia sedar akan sejarah perjuangan
syabas shahidan a.k.a

Anonymous said...

LOGIK AKAI LA ..

PADA PANDAGAN BRITISH JIKA LA
M.INDERA PUNYA BENCI KOMUNIS DAN ATACCK KOMUNIS DAH LAMA

BRITISH KAUTIM BG SENJATA KAT M.INDERA BAGI PUNAH KOMUNIS..

TAPI M.INDERA RASANYA MENYEBELAHI KOMUNIS (MUNGKING TERPEDAYA IALAH MELAYU..RUSIA BANGSA YG CERDIK PUN KENA )

rakab said...

Anak sepuluh @ musangka,

Hang betoi-betoi macam Mat lembu.

Berbini dua dan pandai merapu !

Sorang jadi lembu,..sorang lagi jadi musang !

Otak dua-dua ekoq tak boleh pakai !!

zat said...

UMNO yg ada skrang mmg bukan pejuang kemerdekaan...ini UMNO bukan yg ori..malah Bapa Kemerdekaan pun tidak mengiktirafkan mereka...

Utk survival hangpa kena pinjam sejarah orang..apa punya puak la ni..

al zarqawi said...

Sekarang aku faham kenapa Komunis Melayu ni banyak dipancung dlm peperangan di Batu Pahat ketika Jepun berundur. Kerana kebencian kepada British dan Jepun saudara mereka sesama muslim sanggup di bunuh dengan kejam. Orang Islam telah memilih untuk tidak bersama komunis ketika itu walaupun tidak mendapat sokongan British ketika itu. Apa tidaknya kepala babi diletakkan di surau, kanak dan wanita dibakar hidup2 dlm masjid serta guru persilatan dicari, disiksa dan dibunuh. Aku bangga sekurangnya Aruah atuk aku bangkit bersama golongan muda muslim ketika itu untuk menentang komunis pimpinan Chin Peng. So jangan nak spin penentangan Orang islam terhadap PKM itu saranan british kerana pada masa tersebut tanah Melayu takde pemerintah.

Anonymous said...

Plzzz organize forum pasal isu MURTAD & Kalimah Allah

Panel cadangan

Ustaz Harun Din,
YB Zulkifli Nordin,
YB Hassan Ali (moderator - teringat Forum Perdana masa dulu2)
Jais
Khalid Gereja
Mat Karung Guni

Sapa setuju angkat tangan!!!!!

ni masalah agama kena selesaikan dulu.

amacam Musangka, ada berani ke ko nak ganti Mat Kanrung guni masuk jadi Panel, ko kan sekolah Pondok

=================================

Aku pon setuju....

Kalau bole siaran serentak TV1,TV2, TV3, Astro, Radio

Buat kat Bukit Stadium Shah Alam biar orang tau betapa bangsatnya puak-puak pengkhianat agama ni

lagi pun barisan panel tak bias

Anonymous said...

Allahyarham Tun Razak, ayah kepada PM Najib pernah menghadiahkan wang sebanyak 350 ringgit kepada Abu Samah Mohd. Kassim, anggota J/K pusat PKM & anggota markas besar Rejimen ke10 Perkara ini telah diabadikan Allahyarham dalam bukunya SEJARAH DAN PERJUANGAN KEMERDEKAAN.

Anonymous said...

Terbaru dari Malaysiakini........... kalau Tok janggut dianggap wira Melayu kerana menentang British, kenapa tak Mat Indra? Mat Indra pun menentang British??? Pukimak lu lah Malaysiakini, Mat Indra menentang Bitish untuk siapa?? Raja2 Melayu, kaum Melayu dan tanah Melayu?? Atau Chin Peng dan PKM??

rakab said...

Mat sabu melalut sebab nak tutup kesilapan sendiri.

Kalau dia nak betulkan sejarah,..pergi bincang dgn pakar-pakar sejarah !

Jangan dok merapu depan lembu-lembu pas atas pentas politik !!

Anonymous said...

Forum Murtad ni lagi bagus banding forum bias kat atas tu

panel bias....macam nak spin je keja

Esperalzi said...

Apa pun, point yg patut pembaca tanya ialah: Kenapa PAS dan Mat Sabu beriya2 sangat sokong KOMUNIS dan pemujaan pemimpin2 komunis spt Chin Peng? Sebenarnya sejak beberapa tahun lepas, aku dah jumpa ramai puak2 PAS di kampung aku yg kini merupakan penyokong kuat komunis, komunisme dan Chin Peng.

Lama sebelum Mat Sabu buat kecoh, puak2 ni dah lama kata Chin Peng tu hero negara dan wajib dibawa pulang ke Malaysia dan diberi penghormatan negara. Puak2 PAS ni lebih komunis dari komunis, lebih DAP dari DAP dan lebih Cina dari Cina komunis..

Sudah sampai masa umat Islam dan org2 Melayu mempersiapkan diri dan bersiap siaga untk berperang dgn PAS spt mana kita dulu berperang dgn Parti Komunis Malaysia...

rakab said...

Pemimpin Pas kata,..makan duit kerajaan BN haramm !

La ni kalu tak dapat projek JKKKK Umno,..anak musang memekik sampai hilang suara...!!

Anonymous said...

Apa nak diherankan, dapat dana dari yahudi karl marx yahudi, yahudi = Komunis.

dulu-dulu Mat jubor gak yang nak sangat Chin Peng balik M'sia

Inilah dia Pengkhianat Agama, Bangsa dan Negara

Anonymous said...

Embong Zamiah dan anak-anak serta cucu-cucunya turut berhari raya di rumah aku. Beliau cukup sihat dan susuk badannya langsung tidak merupakan seorang yang sudah lama melepasi umur 80 tahun.

Siapakah Embong Zamiah? Dia adalah anak kepada Mak Ngah Minah. Siapa pula Mak Ngah Minah? Beliau adalah seorang anggota AWAS dari Kg Lubok Kawah.

Dia tidak mahu tunduk kepada Mahkamah Penjajah Inggeris, dia tidak bangun semasa Hakim memasuki Mahkamah. Beliau dipaksa oleh Polis Mahkamah supaya bangun berdiri memberi hormat kepada Hakim, dan jawapan Mak Ngah adalah mudah: "Engkau orang yang hisap buntut Penjajah berdirilah, Hakim tu wakil penjajah, aku takkan beri hormat kepadanya."

Anonymous said...

Rakab!

Tiba masenye...aku nak...LARIII..!!!

Anonymous said...

Orang yang sedang mempertikaikan sejarah pun merupakan orang sering bercakap bohong, riak, besar diri,sombong, sering menggelar orang dengan gelaran yang tidak baik, khianat, mungkir janji, kurang ajar dan serba serbi ada pada individu itu, adakah dia layak untuk menulis kembali sejarah dan boleh kah kita mempercayainya.

Orang seperti itu untuk menjadi saksi sesuatu perbicaraan pun sudah harus ditolak.

Fikir-fikir lah wahai ahlul-ahlul pas. Keluarlah segera beramai-ramai kerana anda semua telah tertipu sejak dari dulu lagi.

Dulu aku pun sokong PAS tapi bila keluar amanat Haji Haji Hadi maka aku pun berfikir semula dan aku meninggalkan PAS untuk selama-lamanya.

warga sebelum merdeka

musang jamban said...

zat,

mak bapak ko yg ada ni bukan mak bapak ko yg sebenar kot...

rakab said...

musangka !

nanti mai lagi...

syok tengok pakteh kena balon...!!

Esperalzi said...

Topok lari sikit. Dalam PAS dan Mat Sabu buat kecoh yg boleh beri keuntungan politik pd UMNO/BN, nampaknya org2 bodih dlm UMNO/BN pun suka buat kecoh dan taik dan menyakitkan hati rakyat.

Dikhabarkan kerajaan akan kenakan cukai 6% ke atas penggunaa kad prabayar telefon bimbit. Bodoh betul UMNO nih! Dia ingat rakyat tengah sibuk marah dgn Mat Sabu jadi bolehlah "senyap2" dia naikkan cukai itu dan ini, konon rakyat tak perasan, depa tengah marah dgn Mat Sabu..

GAP - kamu kena nasihat sikit si Najib ni. Jangan syok sendiri konon rakyat akan undi BN sbb mereka tgh marah dgn Mat sabu..

Tok Wan said...

Tanah Melayu merdeka bukan sebab umno bukan sebab komunis bukan sebab pas tp sebab org2 melayu dan raja2 tanah melayu dpt bersatu menentang penjajah...

rakab said...

Zat,

Umno yang ada nih sama lah dengan umno masa capai merdeka dulu..!!

Perjuangan menentang penjajah berterusan sampai bila-bila...

Musuh nak menjajah dgn berbagai cara !

Termasuklah dgn menggunakan boneka macam kau nih !!

..out dulu,..sembahyang jumaat.

al zarqawi said...

MARI KITA DENGAR SEJARAH KIYAI SALLEH YG MENENTANG KOMUNIS.

Haji Mohd Salleh bin Abdul Karim dilahirkan di Tanjung Olak Panchur, Bukit Pasir, Muar, Johor pada tahun 1916. Masa mudanya banyak dihabiskan dengan menuntut ilmu daripada beberapa orang guru termasuklah guru di kampung isterinya, Hajah Esah Haji Abdul Rashid, di Ara Pasung, Pontian, Johor.
Antara guru-guru Haji Mohd Salleh ialah Haji Hussein (belajar agama dan al quran), Haji Alias, Haji Adam dan Haji Ahmad. Beliau juga turut belajar daripada Haji Abdul Fadhil bin Abu Bakar Banten yang membawa ajaran Wirid Khaujakan di Johor selepas mendapat perkenan Sultan Ibrahim dan telah dilantik sebagai ketua kumpulan Wirid Khaujakan di Batu Pahat , Johor.
Haji Mohd Salleh atau lebih dikenali sebagai Panglima Salleh atau "Kiyai Salleh" atau "Panglima Salleh Selempang Merah" merupakan seorang pahlawan Melayu keturunan Banjar yang bangkit menentang kekejaman komunis semasa selepas kekalahan Jepun semasa Perang Dunia II.
Kepimpinan Haji Mohd Salleh terserlah semasa kekalahan pihak Tentera Jepun di tangan pihak Tentera Berikat pada pertengahan bulan Ogos 1945. Di Semenanjung Tanah Melayu, peristiwa tersebut menimbulkan apa yang dinamakan tempoh Kekosongan Kuasa. Tempoh tersebut berlangsung selama dua minggu sehingga ketibaan Askar British yang menandakan permulaan Pentadbiran British Baru di Tanah Melayu.
Sebelum ketibaan pihak British, pihak komunis yang dikenali sebagai Askar Bintang Tiga yang sebelum itu berjuang menentang Jepun di bawah payung Malayan People Anti-Japanese Army atau MPAJA telah mengambil kesempatan untuk berkuasa dan bertindak kejam terhadap orang-orang yang dianggap bekerjasama dengan Jepun. Mereka tidak mengenal mangsa dan menghukum sesiapa sahaja yang dianggap bersalah tanpa mengikuti proses undang-undang yang betul. Lazimnya mereka yang di dapati bersalah akan dikenakan hukuman mati.
Kekejaman Askar Bintang Tiga berleluasa di Tanah Melayu termasuk di kawasan Batu Pahat dan Muar di Johor. Masyarakat Melayu di kawasan Parit Sulong, Batu Pahat, Johor, yang pada ketika itu tidak mempunyai kelengkapan senjatapi untuk mempertahankan diri telah memilih Haji Mohd Salleh untuk memimpin pakatan untuk mempertahankan diri dari kekejaman Askar Bintang Tiga.
Dengan hanya bersenjatakan parang panjang dan amalan Ayat Empat, Haji Mohd Salleh telah memimpin masyarakat Batu Pahat untuk menggempur kubu-kubu Askar Bintang Tiga di Bukit Berdiri dan Bukit Alam, Parit Sulong, di Parit Lubok, Semerah, di Kangkar Senanga, dan di Air Kuning, Bakri, Muar. Pasukan pejuang di bawah pimpinan Haji Mohd Salleh terkenal dengan gelaran tentera parang panjang dan 'Selempang Merah' iaitu sejenis kain selendang berwarna merah yang dibekalkan kepada setiap orang ketika menghadapi atau berhadapan dengan musuh.
Terdapat pelbagai kisah mengenai kehebatan ilmu kebatinan Haji Mohd Salleh dan pengkutnya mendakwa ramai Askar Bintang Tiga melihat beribu-ribu pejuang yang tinggi menggalah menuju ke arah mereka untuk mencabut nyawa mereka, sedangkan yang datang itu hanyalah Panglima Salleh dan pasukannya yang dianggarkan berjumlah seratus orang sahaja.
Walau apapun yang sebenarnya berlaku, yang jelas adalah Haji Mohd Salleh bin Abdul Karim berjaya menyekat kegiatan Askar Bintang Tiga pada masa itu secara berkesan sehinggalah pihak British kembali menjajah Tanah Melayu.
Kegagahan dan keberanian, Haji Mohd Salleh diiktiraf oleh Kebawah Duli Sultan Johor Almarhum Sultan Ibrahim ibni Sultan Abu Bakar yang bertitah pada 26hb Disember 1945 bahawa Haji Mohd Salleh adalah Panglima Melayu. Sejak itu Haji Mohd Salleh mendapat gelaran Panglima.
Sebagai mengenang jasa Haji Mohd Salleh, DYMM Sultan Johor telah mengurniakan beliau Pingat Ibrahim Sultan (PIS)pada 17hb September 1955. Haji Mohd Salleh menghembuskan nafas yang terakhir kerana diserang penyakit radang paru-paru di Hospital Besar Johor Bahru pada 21hb April 1959.

Anonymous said...

Malalak la kau anakmusang oii, opis pas dah nak kene bakau dah oii...hahaha.. Padan muka..

Umno dah berjaya bangkitkan rasa marah rakyat msia pada pas. Tima kasih la pada mat sabun...

bekalan pas sokong komunis ni akan buatkan pas kalah tinggal spender pada next pru...huhuhu

Anonymous said...

espiraizi,
ko baru dengar kabar,..ko dah melatah!
tunggu ler badget okt. ni...
baru jelas..

usin said...

soalan bodoh tu patut jwb dgn jawapan bodoh jugak. tp jawapan anon atas sekali tu lg bodoh. sebenarnya dua2 tu jahat. sekor tu penjajah, memangla jahat. sekor lg tu pengganas cina yg bnyk bunuh melayu & cina yg tak ikut arahan dia. anon atas sekali tu kata kominis baik sebab bunuh henry gurney? bodoh sgt la punya pertimbangan. ni nk bg contoh, kalau dua ekor samseng taik kucing berbunuhan kerana berebut kawasan, sorang mesti jd baik ke? budus tahap gila babi mcm tu....

Anonymous said...

SAYA SUKA AYAT LU KAKAAKAKAH
jom ada masa kita perang kat puak pas:
http://www.wfauzdin.blogspot.com/
....
bekalan pas sokong komunis ni akan buatkan pas kalah tinggal spender pada next pru...huhuhu September 9, 2011 12:21 PM

navy melayu said...

perhatian puak puak hampas! apakata kamu pakat ramai ramai berhijrah ke planet marikh. tentang kapal angkasa nak kesana takda masalah, Dap boleh sediakan . amacam setuju?

Anonymous said...

musangka said... Allahyarham Tun Razak, ayah kepada PM Najib pernah menghadiahkan wang sebanyak 350 ringgit kepada Abu Samah Mohd. Kassim, anggota J/K pusat PKM & anggota markas besar Rejimen ke10 Perkara ini telah diabadikan Allahyarham dalam bukunya SEJARAH DAN PERJUANGAN KEMERDEKAAN. September 9, 2011 11:49 AM

.............
wa sbuk betui mussang bukak buku sejarah

d. burhanudin jg dikenang ada nama jln . sekolah..nama maktab pun ada...walau akhirnya fikiran beliau terserap komunis...

tgk jasa jugak...dan tidak melampau sesangat..semua org buat silap...
SEBURUK2 UMNO SEBESAR2 JASANYA DPT MERDEKA DGN TEKANAN LG AGAR BRITISH XIKUT MALAYSIAN MALAYSIA CADANGAN PERTAMA BRITISH TU...

Anonymous said...

bab manalah mat sabu ni tak faham2. komunis tak pernah nak merdekakan tanah melayu tapi nak jajah. yang tak habis2 promote komunis sebagai pejuang kemerdekaan ni sebab dia dah tercelupar mulut tu pasal tak boleh reverse dah.... nasib ko lah sabu, pilihan raya akan datang, PAS akan menerima lahanat dari mulut celupar ko.

Esperalzi said...

Anonymous said...
espiraizi,
ko baru dengar kabar,..ko dah melatah!
tunggu ler badget okt. ni...
baru jelas..

September 9, 2011 12:21 PM
-------------------------------
Tq. Aku harap betol kata kau, bhw aku cuma melatah saja. OK, aku akan tunggu dan dengar bajet. Aku cuma baca dari blog2 pro-UMNO ttg cerita ini. Depa pun melatah mcm aku jugak, lagi teruk diorang hantam kerajaan. Hantam2 sayang kot!! Sbb diorang pun sebenarnya penyokong kerajaan, mcm aku jugak..

MAT SABU DIRASUK BABI said...

BABI LAH MANUASIA YG KATA CHIN PENG BAIK..,

KALAU ADA PELUANG,
AKU BAKAR MAT SABU LGE & TERESA KOK..

MANA LAGI BAIK..MAT SABU @ DUMC??

JAWAPANNYA KEDUA2nya LEBIH JAHAT DARI ANJING & BABI

BABI makanan CINA

ANJING taat kepada TUAN..

Dot said...

MAT SABU SUKA SGT DGN KOMUNIS!

KOMUNIS PUN SUKA AMAT DGN MAT SABU!!

MAT SABU PEMIMPIN TINGGI PAS SOKONG KOMUNIS.PENYOKONG2 MAT SABU SOKONG MAT SABU SOKONG KOMUNIS.

MAT SABU CINTAKAN KOMUNIS, SAYANGKANN KOMUNIS DAN ANGGAP CHIN PENG BAIK KRN BUNUH HENRY GURNEY, ASKAR2 BRITISH DAN ASKAR2 BERSEKUTU YG LAIN.

MAT SABU AJAK PENYOKONG2 PAS SOKONG CHIN PENG!!!
PENYOKONG2 PAS PUN IKUT MAT SABU SOKONG DAN SAYANGKAN CHIN PENG YG BUNUH RAMAI MELAYU ISLAM (SELAIN ASKAR BRITISH TU)!!

WAHAI PENYOKONG2 PAS,

MANA RASA KASIH SEJATI KPD ISLAM JIKA KOMUNIS YG DISAYANG? BUKANKAH KOMUNIS TIDAK PERCAYAKAN TUHAN?

JAUH BENAR KAMU SEMUA DGN ALLAH SWT SSEKARANG..TAK PAYAH KAMU LAFAZKAN KRN ALLAH TAHU NIAT KAMU MENYEKUTUKANNYA DGN FAHAMAN KOMUNIS TUH!!

BETUL KATA ANON 4:46 AM,

KALAU UMNO AGEN BRITISH, BUAT APA UMNO NAK MERDEKAKAN NEGARA NI DARI BRITISH PULAK? MANA ADA AGEN YG NAK JAUHKAN DIRI DARI PENAUNGNYA YG KAYA-RAYA & BERKUASA? ISY! TAK MASUK AKALLAH UMNO NAK LAWAN TOKEY?

TAPI HAKIKATNYA UMNO YG BERJAYA MENCARI JALAN MENCAPAI KEMERDEKAAN PADA 31 OGOS 1957!! PAS PADA MASA TU MASIH BERHINGUS & BELUM BERANI MELAWAN BRITISH..APA LAGI NAK LAWAN KOMUNIS TU!! MASA TUNGKU JUMPA CHIN PENG PUN PAS TAK NAMPAK BATANG HIDUNG KRN BARU BERTATIH2 NAK BERJALAN...

SEJARAH YG KINI CUBA DIPESONGKAN TIDAK AKAN MENJADI HAKIKAT KRN SEJARAH BUKAN BENDA YG BOLEH DIUBAH2 MENGIKUT SELERA SESEORANG YG SGT BERNAFSU UTK MENJADI PRESIDEN PARTI. HJ HADI KENA KUKUHKAN KEDUDUKAN... MAT SABU DISOKONG OLEH PENCACAI YG SAMA KEPALA OTAK SESAT SPTNYA JUGAK YG SAYANGKAN KOMUNIS!!

APAPUN YG PENYOKONG2 PAS BUAT UTK SOKONG MAT SABU, ALLAH SWT MAHA MENGETAHUI! MATLAMAT TIDAK MENGHALALKAN CARA, WAHAI PENYOKONG2 PAS.

PENYOKONG2 PAS KENA LIHAT SEJARAH KEPIMPINAN AWAL PAS (PAN-ISLAMIC MALAYSIAN PARTY) DIPENUHI DGN MANUSIA2 YG BERORIENTASIKAN GERAKAN GERILYA YG CUBA UTK BERKOLABORASI DGN PENENTANG2 KERAJAAN BAIK DI MALAYSIA MAHUPUN DI INDONESIA..

INILAH PENTINGNYA KITA GUNAKAN MINDA UTK MELIHAT DARI SUDUT YG BERBEZA...BUKAN IKUT MEMBABIBUTA APA YG MAT SABU KATA...SAPA P/A MAT SABU YG BEROTAK KOMUNIS SGT NI?????

SEKARANG PAS = KOMUNIS !!!!!
PAHIT TAPI ITULAH YG JELAS NAMPAK
BENAR!!

Anonymous said...

to musangka:
Lord Cromer pernah menyatakan di dalam bukunya 'Modern Egypt':

"Inggeris bersedia untuk memberi kebebasan berpolitik untuk semua tanah jajahannya sebaik sahaja generasi yang dididik dengan budaya British sudah bersedia untuk memerintah, tetapi British sama sekali tidak akan membenarkan tertegaknya sebuah negara Islam"

September 9, 2011 10:39 AM

..................................
ini ko kena tau.itu statement betul.untuk tidak membenarkan tertegaknya negara islam yang kuat,mereka menggunakan islam juga untuk melemahkan islam.Di india,Inggeris adalah pengasas fahaman Qaddiyani,di indonesia mereka secara halus mengasaskan pertubuhan Nahdatul ulama untuk menampan pegerakan islam indonesia yang kuat sebelum indonesia merdeka.Ingat gus dur?nahdatul ulama tidak pernah sepakat didalam mengeluarkan fatwa dengan Majlis Ulama Indonesia.pengaruh pegerakan islam yang kuat serta bersistematik di indonesia yang telah menular ke malaya waktu itu an diadptasi oelh nasionais islam malaya terutama didalam umno.mmg Tengku agak kebaratan dari segi ideologi,tetapi penyokong penyokong umno waktu itu adalah nasionalis islam yang tegar.Ada kepercayaan bahawa pengaruh nasiolis islam yang kuat didalam pergerakan politik melayu telah merisaukan british.modus operandi yang sama telah digunakan oleh british,mempergunakan islam untuk menampan islam.Maka tertubuhlah PAS...
perlu diingat,pergerakan dan pengaruh marxis indonesia memainkan peranan yang kuat diatas pembentukan komunis melayu Malaya.Cuba baca dari perspektif lain tentang asas perjuangan Dr.Burhanuddin Helmy...terlalu panjang untuk diulas dan ditulis sejarah ni.Juga cuba baca peristiwa pembunuhan Lubang Buaya di indonesia oleh pergerakan komunis indonesia.Juga pergerakan komunis kalimantan utara.

selamat hari raya idul adha.
incik telagi

Anonymouz said...

Dulu arwah atuk aku cerite Jepun mula2 sampai kampung aku sorang aje. Orang kampung panggil dia Pok Leh, kerja dia kayuh basikal dari kampung ke kampung jual kerepek. Baik orangnya dan orang2 kampung pun sukakannya. Dia bagitau Jepun simpati dgn nasib orang2 disini dan akan tolong halau penjajah dari negara ni.
Sampai satu masa dia hilang selama beberapa ketika. Satu hari ada sebuah kapal terbang lalu kampung dan taburkan kertas yang bertulis 'Wahai anak2ku, ini Pok Leh. Duduk diam2 dalam rumah, Jepun akan bom Gong Kedak'.
Tak lama kemudian banyaklah kelihatan pesawat menuju ke Kem Gong Kedak. Askar British ketika itu tak menyedari bahawa Jepun sedang menyerang, mereka ingatkan ianya latihan biasa. Maka hancurlah kem tersebut di bom Jepun.
Orang2 kampung gembira bila dengar Jepun belasah British dgn teruk. Tetapi rupanya Jepun lagi jahat, bukan setakat kaut sumber bumi, malahan beras, ikan, kelapa, pisang dan macam2 lagi dibawa lari oleh Jepun. Toke2 Cina yg tak larikan diri ditangkap dan dipancung di Bukit Yong.
Masa pemerintahan Jepun, suruh gali parit bawah rumah, waktu malam tak boleh pasang pelita atau sebagainya. Hidup bertambah susah dan sentiasa dalam ketakutan.
Kerana hidup susah arwah atuk aku dan kawan2 dia terima tawaran Jepun untuk bekerja sbg buruh binaan di Burma. Sekali lagi Jepun tipu, janji gaji dan elaun semuanya bohong. Maka arwah atuk aku dan dua orang sahabatnya melarikan diri dari Projek Jalan Keretapi Maut. Setahun lamanya berjalan baru sampai balik kampung.
Jepun janji 'Asia untuk Asia' tipu rakyat.
Komunis pun bangsat jugak, belum dapat mungkin macam2 janji dia, dah dapat tahulah.
Pada duit syiling zaman Jepun tertulis Maresya ataupun Malaysia. Mungkin ini salah satu sumbangan Jepun kepada pembentukkan Malaysia. Walaupun Jepun bangsat sekurang-kurangnya mereka menyedarkan kita bahwa kita perlu merdeka.

Anonymous said...

kalau semua nak tau,nama lagi musang. Semua dia sapu. Anak ayam,ibu ayam,bapak ayam, ayam- ayam semua dia sapu. Bak kata org pukui keliling yg mana dia untung. tapi yang kemut keliling lagi ini musang telior.Inilah dia bewok pengikut matsebutuh kerbau pendek dan aljuburi kemut keliling.

Anonymous said...

Esperalzi said...
Anonymous said...
espiraizi,
ko baru dengar kabar,..ko dah melatah!
tunggu ler badget okt. ni...
baru jelas..

September 9, 2011 12:21 PM
-------------------------------
Tq. Aku harap betol kata kau, bhw aku cuma melatah saja. OK, aku akan tunggu dan dengar bajet. Aku cuma baca dari blog2 pro-UMNO ttg cerita ini. Depa pun melatah mcm aku jugak, lagi teruk diorang hantam kerajaan. Hantam2 sayang kot!! Sbb diorang pun sebenarnya penyokong kerajaan, mcm aku jugak..

September 9, 2011 12:53 PM

___________________________________
espiraizi,

Aku pun penyokong kerajaan juga!
Harap kerajaan akan cari jln terbaik supaya rakyat tidak terbeban.
sorry bro ..kalau ko terguris..

Anonymous said...

Dimana ada PAS disitu ada Fitnah & Komunis

Anonymous said...

Musangka

Kapal sink tak setuju ngan Mat Sabu dalam hal ni. Apa kata ko bantai Kapal sink,

Barulah orang panggil hero..

hahahahaaa

Sesama sendiripon dia gaduh, nampak sangat Pakatan ini menuju kehancuran....ehhhh bukan menuju kehancuran dan hancuzzzz dan pon

lalalalalaaa

Anonymous said...

Brader.. Lagi banyak si mat ni bercakap... lagilah banyak bohongnya.Usah dilayan lebih-lebih sangat. Akademiknya pun taklah setinggi mana . Paham-paham sajalah breder..... ooi.

Anonymous said...

Adakah niat dihati Chin Peng ketika merancang membunuh Henry Gurney - AKU MAHU BUNUH ITU HENRY GURNEY KERANA DIA BANYAK BUNUH ORANG ISLAM, YA ORANG ISLAM DI PALESTINE OH!

Butuh Lah Lu Mat Sabu.

Chin Peng bunuh Henry Gurney kerana Henry Gurney telah mengarah askar dan polis membunuh ramai komunis dihutan, itu dendam Chin Peng. Dan paling utama,Chin Peng berharap dengan pembunuhan Henry Gurney,British akan beransur berundur dari Tanah Melayu dan Chin Peng bercita2 utk jadikan Tanah Melayu sebuah negara komunis.

Anonymous said...

Anugerah Raja Spin = Mat karung Guni

Anugerah Perembat Bini Orang = Mat Rembat

Anugerah Bintang 3 = Mat Komunis

Anugerah Penjilat Terbaik = Mat Musangka

Anugerah Gereja = Mat Kalid Jr

Anugerah Gagap = Mat Kalid Sr

Anugerah Sondol Depan = Mat Jubor

Anugerah Sondol Belakang = Mat Jubor

Anugerah Pelakon Terbaik = Mat Suhardi @ Zombie

Anugerah Rempit = Mat Karung Guni

Anugerah Totok = Mat Gu Eng


di petik dari Festival Filem hamPAS

Anonymous said...

ISU YANG DIMAINKAN OLEH MAT SABU NI SEBENARNYA.."ADA UDANG SEBALIK MEE"..
ORNG YANG MERASA DIA BANGSA MELAYU AKAN MEMPERTAHANKAN HUJAH ATAU PARTI MASING2..SEBENARNYA MEREKA TAK TAHU, MATLAMAT UTAMA DISEBALIK ISU INI ADALAH UNTUK MENAIKKAN ATAU MENARIK MINAT UNDI KAUM CINA TERHADAP D.A.P..BUKANNYA PAS!!!!..
APABILA ORNG MELAYU BERBELAH TTNG ISU INI..KAUM CINA AKAN MERASA MELUAT..(FIKIRKAN DGN AKAL YG SIHAT...) DAN MEREKA AKAN BERDUYUN-DUYUN AKAN MENGUNDI D.A.P DIATAS KEMELUATAN MEREKA TERHADAP BANGSA/KAUM MELAYU YANG SERING MENGAGUNGKAN PEJUANG-PEJUANG MELAYU YG TERDAHULU.. DI BENAK HATI MEREKA..CHIN PENG ADALAH PEJUANG KEMERDEKAAN SEBENAR..BUKAN ORANG MELAYU...ANDA FIKIR2 KANLAH..KALAU TAK BOLEH FIKIR..TGHMLM BANGUN DAN SEMBAHYANG TAHAJJUD..MINTA PETUNJUK DARIPADA TUHAN...SEKIAN (ANTI PERPECAHAN

Anon said...

Musangka barua cina

Anonymous said...

HARAP KORANG TGK LA TV2 Tiap2 khmis
jm 9... ada crita Komunis Mat
Sabu

dulu aku tak pot pun cite ni...tp la ni tgk komunis kena tembak...syok ooooo


.baca2. buku sejarahh insaf aku erti Kesusahan hidup mak bapak aku dulu ...nk rasa epal pi kutip org buang basuh potong kecik nak rasa...

JADILAH ANAK YG SOLEH... AMBIL BERAT LAH HIDUP MRK ...DULU MRK AMBIL BERAT HIDUP KITA....

para pejuang jika ko da mula solat sunat apa2...maka Allah da campakkan rasa kasihnya dlm hatimu.. makin mudalah kita brjuang...

Anonymous said...

APAHAL PROMO FILEM SI BANGSAT CINA NAMEWEE NASI LEMAK 2.0 KELUAT KAT TV3

SUDAH LEBIH INI CINA ,YG TV PUN TAK FAHAM BETUL KASI RUANG SI CINA SEPET KURANAG AJAR

Anon said...

Musangka barua cina

Anonymous said...

Seikhlasnya dari aku, kalau mat sabu tanya SIAPA LEBIH BAIK, antara Chin Peng dan Nik Aziz.

Aku jawab : Chin Peng.

Anonymous said...

jadi kalau babi pas dan pr pakat nak sokong komunis dan bela mat indera,kenapa tak berani laungkan atau buat kenyataan yang komunis adalah benar dan perlu diterima

amacam?

Anonymous said...

lepas mat indera,chin peng kata pejuanag kemerdekaan mat sabu mesti kata MPAJA pejuang jugak walhal group ni pun komunis jugak.

alahai parti isle dan penyokong syiah lu sudah kalut
lu langsi lu mati lu mati gua happy

Anonymous said...

Semasa komunis meletak senjata pada 1989, British dah lama balik kampung. Sepanjang tempoh itu (1957-1989), siapa yang ditentang komunis, kemerdekaan siapa yang diperjuangkan komunis?

PAK HERAN said...

ISU YANG DIMAINKAN OLEH MAT SABU NI SEBENARNYA.."ADA UDANG SEBALIK MEE".. ORNG YANG MERASA DIA BANGSA MELAYU AKAN MEMPERTAHANKAN HUJAH ATAU PARTI MASING2..SEBENARNYA MEREKA TAK TAHU, MATLAMAT UTAMA DISEBALIK ISU INI ADALAH UNTUK MENAIKKAN ATAU MENARIK MINAT UNDI KAUM CINA TERHADAP D.A.P..BUKANNYA PAS!!!!.. APABILA ORNG MELAYU BERBELAH TTNG ISU INI..KAUM CINA AKAN MERASA MELUAT..(FIKIRKAN DGN AKAL YG SIHAT...) DAN MEREKA AKAN BERDUYUN-DUYUN AKAN MENGUNDI D.A.P DIATAS KEMELUATAN MEREKA TERHADAP BANGSA/KAUM MELAYU YANG SERING MENGAGUNGKAN PEJUANG-PEJUANG MELAYU YG TERDAHULU.. DI BENAK HATI MEREKA..CHIN PENG ADALAH PEJUANG KEMERDEKAAN SEBENAR..BUKAN ORANG MELAYU...ANDA FIKIR2 KANLAH..KALAU TAK BOLEH FIKIR..TGHMLM BANGUN DAN SEMBAHYANG TAHAJJUD..MINTA PETUNJUK DARIPADA TUHAN...SEKIAN (ANTI PERPECAHAN

.......
aku percaya teori ni..cuma yg aku pening...pas nak bertanding kat... kalu semua kwsn campuran jd rebutan..sapa nk tanding kwsn kg?? xkan pkr nk bg byk2.. xkan murahhati dap nk bg pas tanding kwsn bandar..

disebalik stratigy pas yg pelik ni..DAP LG NK TARUK BARUA MELAYU DAP Btanding...kwsn cmpuran..

Anon said...

Menentang kemerdekaan musangka barua cina

Esperalzi said...

Sekali lagi aku lari topik. Ini aku cut-and-paste pandangan seorang rakyat Singapura berbangsa Melayu ttg suasana politik Malaysia krn dia sgt prihatin ttg Malaysia, aku ambili dari blog rbf di:

http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/2011/09/kerajaan-lagikah-bn-selepas-pru-13.html
-----------------------------
adi sharul said...

sebelum aper2 aku mintak maaf dulu.. aku org s'pura tapi aku sangat ambil berat tentang hal ehwal m'sia. kenapa? fasal aku org melayu! aku sedih tengok korang semua menghentam kerajaan korang sendiri. harga barang naik, cukai naik..etc. itu semua global phenomenon, brothers! kalau kerajaan korang tak naik kan harga barang2 ni sekarang, aku PASTI negara korang akan muflis akhirnya! mungkin ini yg korang semua nak... kita di s'pura dah biasa dgn kenaikan ni semua. rakyat kita faham. di s'pura kenaikan nya lagi dasyat berbanding dgn negara korang. tambang bas di m'sia tak pernah naik walau dah berpuluh tahun. aku rasa korang dah terlampau selesa atau mungkin korang ada mentality yg BANGKANG apa saja cadangan kerajaan walaupun utk kebaikan.. Fikirlah...

September 9, 2011 10:29 AM

Anonymous said...

PADANG TERAP Sept. - Kecewa dengan kenyataan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang mengangkat komunis sebagai wira dalam peristiwa Bukit Kepong, mendorong kira-kira 50 penyokong Pas daripada 10 keluarga di sekitar Kampung Tandop Besar, di sini menyertai UMNO.

Kumpulan berkenaan diketuai Ismail Abdullah, 60, yang lebih 35 tahun menjadi ahli Pas menyerahkan borang keahlian mereka kepada Ketua UMNO Bahagian Padang Terap, Datuk Seri Mahdzir Khalid pada satu majlis di kampung tersebut hari ini. Menurut Ismail, dia dan isteri, Juriah Majid, 58, bersama tujuh lagi anak mereka berusia antara 18 hingga 35 tahun tidak perlu berfikir panjang untuk menyertai UMNO setelah mendengar kenyataan Mohamad atau Mat Sabu itu.

"Sebagai rakyat negara ini, saya memang tidak berpuas hati dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Mat Sabu yang memperlekehkan pengorbanan anggota polis dalam peristiwa serangan ke atas Balai Polis Bukit Kepong.

"Kenyataan itu membuatkan saya tidak boleh bertahan lagi dan tidak teragak-agak untuk keluar daripada Pas dan menjadi ahli UMNO," katanya kepada pemberita selepas majlis berkenaan yang diadakan di rumahnya di kampung tersebut.

Sementara itu, anak sulung Ismail, Mohd. Yusoff, 35, berkata, kenyataan Mat Sabu yang mengangkat komunis sebagai wira dalam tragedi Bukit Kepong adalah mengarut dan tidak boleh diterima sama sekali. Justeru, katanya, dia mengikut langkah bapanya untuk menjadi ahli UMNO kerana tidak mahu menyokong pemimpin yang membela komunis dalam peristiwa tersebut.

Dalam pada itu, Mahdzir yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pedu berkata, kemasukan lebih ramai penyokong Pas ke dalam UMNO berikutan wujud kesedaran di kalangan ahli akar umbi Pas sejak akhir-akhir ini bahawa parti yang mereka dokong selama ini sudah kehilangan arah tuju.

Katanya, dulu Pas mendakwa mereka memperjuangkan Islam dengan menggunakan slogan 'Membangun Bersama Islam' tetapi menukarnya dengan negara berkebajikan.

"Dalam tempoh itu pula, ada usaha di kalangan pemimpin mereka untuk mengubah sejarah negara termasuk mengangkat Muhamad Indera iaitu lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Parti Komunis Malaya (PKM) sebagai wira.

"Ini yang menyebabkan ramai ahli Pas tidak teragak-agak keluar dari parti itu. Mereka juga telah menyedari hanya UMNO terbukti sebagai parti yang boleh diharap untuk memperjuangkan hala tuju bangsa dan agama dari dulu hingga sekarang," katanya.

sumber Azli Shukri

Mc dengar cerita ada ramai lagi yang akan berhijrah ke UMNO disebabkan kes kebebalan Mat Sabu ni. Komunis merupakan mimpi ngeri penduduk kampung. Apabila Mat Sabu menghina pejuang kemerdekaan dan pasukan keselamatan. Maka ramai yang tidak berpuas hati dengan Mat Sabu komunis ni.

Kota Kuala Muda, Serdang dan beberapa tempat lagi tunggu masa nak blah dari Pas

tobeng said...

Barua2 komunis macam mat sabu dgn penjilat2nya macam anon paling atas sekali ni lagilah bahlol.

Konon2 dah pandai menjilat tapi bodoh.

Aku tak kisah kalau bahlol2 ni hentam penjajah jahanam british tapi apa ke bangangnya menjilat cina komunis yg nak menjajah Tanah Melayu?Ini sudah double triple bodoh.Menjilat penjajah cina komunis yg kejam sebab penjajah komunis ni lawan penjajah mat salleh?

Kiranya kalau cina komunis menang dan berjaya menjajah Tanah Melayu,sibahlol pak kadok ni bersorak keriangan.Tup2 yg bahlol2 ni tak nampak,cuma petukaran penjajah aje.Dr penjajah british kepada penjajah cina komunis yg kejam.

Sekurang2nya british tak kacau orang Melayu,agama da rajanya,tapi penjajah cina komunis akan tukar negara ni kepada republik dan mengharamkan agama sama sekali!

Kalau komunis ni berjaya menjajah Tanah Melayu masa tu bahlol2 ni semua dah jadi anjing2 komunis tak ada agama.

Agak2lah kalau nak menjilat pun barua..

Anonymous said...

Masalahnya org melayu msia ni dah lama termakan racun yg ditabur cina dap yg menyamo dlm website melayu mcm tranungnet dll. Racun cina dap dah menyebabkan otak mereka korup dan tak bleh fikir kebaikan. Di spore sendiri yg mengaku negara maju tapi rakyat hidup cukup tertekan. Air 100plus + sebotol air mineral harga RM15. Tu belum cerita naik teksi yg mahal, makan mahal, nak masuk johor kene charge, minyak mahal. Stakat gaji sing2000 nak makan apa?? Tu yg tiap2 mingu masuk johor. Hari mingu habis dgn beli barang makanan.

Spore is going down bro. Percaya la bila kuan yew padam mereka akan mohon join msia. Mereka tak mampu nak hidup disana dgn kos sara hidup yg tinggi. Kalau msia kenekan charge yg tinggi kata kan RM500 utk setiap warga spore yg masuk ke msia. Fuhh. Tak payah lama 2thn cukup sure rakyat mereka akan memberontak dan jatuhkan kjaan spore. Selama ni msia seolah2 beri subsidi ke rakyat spore utk hidup.

Sebab tu setiap tahun beribu2 rakyat spore lari jadi warganegara lain, kanada, australia, amerika antara negara pilihan. spore tak mampu bertahan sebagai sebuah negara, percayalah.

Pemimpin mereka sedar akan hakikat ini, sbb tu semua pemimpin pembangkang di saman sampai bangkrup kalau soalkan korupsi, integriti, accountability di sana.

Anon said...

Musangka barua cina

Anonymous said...

PART 1 - Zulkifli Nordin

Teman cukup yakin jika kaum PaLut @ Pakatan Luar Tabi'e memerintah (na'uzubillah), kepala bapak kominis Chin Peng akan dibawa balik dari tanah besar, mungkin didokongkan atas bahu Mat Sabu dan dikompangkan daripada sempadan Bukit Kayu Hitam dan diarak sampai ke Tambak Johor. Dan Presiden Republik Malaysia masa tu (yup, dema memang nak hapuskan Raja-Raja Melayu yop) akan menganugerahkan gelaran Tun Chin Peng disamping sesalinan kebaya cheong sari dan sebijik China Doll sebagai habuan buat Tun Chin Peng! Dan Tun Chin Peng akan diisytihar sebagai pejuang dan hero Republik Malaysia, dan satu ceramah umum akan diadakan dengan Mat Sabu sebagai penceramah utama, dan tak lupa derma jahat..ooops..derma jihat akan dilancarkan!!!


Kenapa teman kata begitu? Sebab kalau tengok gelagat kaum Anwarinas, daripada yang berserban sampai yang berturban dalam isu kominis Mat Indra dan peristiwa Bukit Kepong jelas bagaimana dema sanggup spin cerita sampai yang baik jadi jahat, yang jahat jadi baik! Siap dengan flavor sirah Nabawi lagi untuk memantapkan spin.

Anonymous said...

PART 2 - Zulkifli Nordin

kalau tengok gelagat kaum Anwarinas, daripada yang berserban sampai yang berturban dalam isu kominis Mat Indra dan peristiwa Bukit Kepong jelas bagaimana dema sanggup spin cerita sampai yang baik jadi jahat, yang jahat jadi baik! Siap dengan flavor sirah Nabawi lagi untuk memantapkan spin.

Cuba mike bayang yop, adakah kisah fathul Makkah, pembukaan kota Makkah oleh Rasulullah saw boleh disamakan dengan serangan, pembunuhan dan kekejaman Mat Indra dan kominis keatas anggota dan keluarga polis Balai Bukit Kepong? Sambil mengurut janggut dan menghentak serban, ada Pak Yangoat yang putar sirah macam mana Nabi serang kaum dia sendiri Quraisy dalam fathul Makkah, macam tu lah Mat Indra dan kominis menyerang, membunuh, membakar dan menzalimi anggota polis Melayu-Muslim dan keluarga mereka dalam peristiwa Bukit Kepong. Tak kah kerja gila babi tu yop, babi gila pun tak buat kerja gila macam ni. Tapi bagi para pak yangoat yang rakus ni, semuanya halal belaka sekarang ni!!! Teman tak menjangka tahap kebiolan dan kebangangan pak yangoat dan kaum Anwarinas ni akan sampai ke peringkat terencat aqal begitu cepat!

Apa dema dah buta ke sampai tak tahu nak beza perjuangan risalah tauhid yang dibawa oleh Rasulullah saw dengan perjuangan anti-tuhan kominis? Rasulullah memasuki Kota Makkah dengan aman dan memberi keamanan; Mat Indra dan pasukan kominisnya bukan sahaja membunuh rakus anggota polis Islam, malah membakar hidup-hidup anggota dan ahli keluarga mereka. Jauh bebenor Rasulullah saw dengan Mat Indra; tapi bagi pak yangoat kaum Anwarinas yang celaka ini, kerakusan kuasa politik menjadikan mereka PBB - pekak, bisu & buta kepada haq dan kebenaran!

Anonymous said...

Bodoh lar si musangka tu...tak baca sejarah abis2....utk pengetahuan ko wahai musang BODOH...selepas Jepun menyerah kalah dan meninggalkan Tanah Melayu pada masa itu...dan pada masa itu British BELUM masuk semula ke Tanah Melayu...pada masa itu lah pihak PKM ni telah bermaharajalela membunuh penduduk2 Tanah Melayu dengan sewenang-wenangnya dengan tujuan merampas Tanah Melayu dan ditukarkan kepada negara yang diperintah komunis. Cuba lar semak balik fakta wahai Musang Bangang...terdapat lompang masa diantara Jepun keluar dari Tanah Melayu dan British kembali ke Tanah Melayu...dan didalam lompang masa ni lah PKM telah menunjukkan belang mereka.

Anonymous said...

PART 3 - Zulkifli Nordin

Teman sebenarnya malas nak melayan sangat isu kenyataan Mat Sabu mendewa-dewakan Mat Indra dan gerombolan kominis ini, tetapi nampak dema ni makin meroyan dan merapu jadinya. Kenapa lah nak bagi muka sangat dengan Mat Sabu ni. Teman dari semasa dok dalam kepimpinan PAS lagi tak pernah pandang Mat Sabu ni sebagai "political asset". Paling tinggi pun, dia dianggap sekadar penglipur lara, kaki maki hamun dan untuk diperguna untuk buat kutipan derma jihat.

Teringat teman dalam satu mesyuarat untuk mencari dana, seorang AJK cadangkan buat ceramah panggil Mat Sabu. Teman membantah (dan memang teman ni cukup tak setuju dengan cara Mat Sabu ni sejak dalam PAS lagi). Alasan teman, ceramah Mat Sabu takde isi, takat pantun-pintun sana-sini dan maki orang sana-sini. Apa respon dema? Memang itulah yang ahli nak dengar pun. Kalau Mat Sabu datang, crowd ahli akan ramai sebab dema suka maki hamun dan sumpah seranah dia, walaupun ceramah takde isi sebutir pun. Dan crowd ahli pasti akan bagi derma lebih punya kalau Mat Sabu datang.

Kalau tak caya yop, cuba tanya orang lama PAS, apa yang dema ingat tentang perjuangan Mat Sabu? Apa pelajaran dan pengajaran yang mereka dapat? Teman gerenti kat mike yop, dema akan menyeringai sambil menjawab..Hikayat Kamar 121 dan maki hamun Mat Sabu, mungkin akan ada yang sikit teringat pantun-pintun yang pernah dema dengar! Lain pada tu, elek..kosong..zero..sifar, hapak abuk pun takde!

Anonymous said...

PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,PAS bodoh GILA nak jadi KOMUNIS,

Anonymous said...

Part 4 : Zulkifli Nordin

Memang selama ini kedangkalan dan gelagat Mat Sabu kurang diberi perhatian sebab dia dok kat saf belakang. Tapi hari ini dia No. 2 dalam PAS. Kalau Haji Hadi padam, Mat Sabu jadi Pemangku Presiden yop, sama taraf dengan Wan Azizah dan Obama tu yop; boleh jadi Obabu dia yop. Jadi tumpuan mula diberi, dan barulah terbongkar satu demi satu kedangkalan dan gelagat Mat Sabu ni.

Cuba tengok gelagat Mat Sabu sejak jadi Timbalan Presiden. Dia sanggup menjadikan Ambeega kafir harbi la'natullah yang parti dia maki hamun berkajang tu sebagai kalipah dia dalam himpunan haram 09 Julai. Walaupun Ambeega sikit pun tak pandang Mat Sabu, bau saree pun Mat Sabu tak dapat yop. Jumpa Tuanku YDP Agong pun Ambeega buat donno je dengan Mat Sabu ni, walaupun Mat Sabu Timbalan Kalipah dia!

Jangan lupa ni lah Mat Sabu yang memberi dan mempopularkan label Al Juburi kepada Anwar Ibrahim! Sampai dulu dema maki Tun Mahathir kerana UMNO menyimpan seorang "Kaki Kunyit". Hari ni dema peluk cium gumpal-gumpal lagi yop. Orang macam ni mike nak bagi coverage beriya sangat buat apa yop? Ngabihkan beras kunyit je!

Ni lah jugak orangnya yang menipu dan membohongi rakyat dan negara apabila mendakwa dilanggar oleh landrover polis semasa membonceng motor pada 09 Julai lepas. Bila polis buktikan itu pembohongan melalui videoklip cctv (alhamdulillah ALLAH jadikan ada cctv kat situ yop), dah dia tukar cerita pulak kata yang langgar kereta Waja polis. Sedangkan videoklip tu jelas tunjuk penunggang motor yang bawak Mat Sabu tersebut terbalik dan tertonggeng sendiri dipercayai cuba melarikan diri daripada polis!

Tup..tup..Mat Sabu kuar spital dengan kerusi roda, siap balut kaki. Ramai kengkawan menangis yop. Bukan sedih apa yop, cuma dema teringat drama sandiwara Mat CD yang hampir sama, menaiki kerusi roda konon sakit belakang.

Sekarang dah terbongkar Mat Sabu buat claim kos rawatan dia daripada Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang. Cuba bayang yop, dia pi buat kerja haram. Hadir himpunan haram. Jatuh motor sendiri. Tau-tau rakyat Pulau Pinang kena tanggung?! Elok juga check masa Mat Sabu gi Kamar 121 Hotel Perdana dulu sape yang bayar tu yop?

Anonymous said...

Part 5 : Zulkifli Nordin

Jadi cuba mike bayang orang macam ni nak diberi coverage berlebihan. Pada teman elok toksah layan yop. Cuba tengok bila ditanya mengapa dia membuat ucapan mendewa-dewakan Mat Indra dan kominis yang membunuh anggota polis dan keluarga mereka di Bukit Kepong, Mat Sabu tiba-tiba pitam lupa diri; "tak tau, cek tak ingat!". Itu respon awal Mat Sabu. Cuba bayangkan! Bakal Presiden PAS boleh terlupa ucapan sendiri? Jangan nanti kalu berpeluang berucap depan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (na'uzubillah mintak disimpangkan) dia buat lupa pulak, naya Malaysia yop!

Ni sampai cabar nak berdebat pulak. Mula-mula cabar menantu Pak Lah, Khairy Jamaludin. Bila KJ menunjukkan kejantanan dengan menyahut cabaran itu, siap tegas "berdebat didalam kandang PAS di Balai Islam Lundang pun no problemo!"; tiba-tiba Mat Sabu buat u-turn dan suruh Pemuda PAS pulak berdebat dengan KJ. Peh tu dia cabar pulak TPM Tan Sri Muhyiddin. Nasib baik Tan Sri bo-layan dengan cabaran bodoh ini! Pada teman, elok Mat Sabu sahut cabaran debat oleh Ummi Hafilda, yang mencabar Mat Sabu berdebat dalam isu label "Anwar Al-Juburi". Tu pun kalau Mat Sabu ada teloq lah yop!

Anonymous said...

Part 6 : Zulkifli Nordin

Pada teman, isu kominis didewa-dewakan ini hanya sekadar gimik politik untuk mengalihkan umat Islam dan rakyat daripada dua isu yang lebih besar, iaitu isu dakyah kristian dan gejala murtad yang membabitkan Gereja Methodist Damansara Utama dan isu pembohongan dalam himpunan haram 09 Julai. Sebenarnya kaum PaLut dah terperangkap. Mereka dah jem tak tau nak buat macam mana untuk handle dua isu besar ni! Dakyah dan temberang mereka makin terbongkar. Rakyat dah makin muak dan jelak dengan politiking melampau kaum PaLut dan puak Anwarinas ni!

jarumas said...

Tq Yb Zul dengan pernyataan anda..tetapi sdngkan anda sendiri pun sedar betapa pandainye Mat Syabu ni dah mcm org mabok todi menggunakan kebodohannya untuk mengaburi mata n telinga setengah ahli hamPAS..beliau ini lah makhluk yang BERBAHAYA umpama virus n sepatutnya org2 yang mcmni la yang patut DIHAPUSKAN agar tidak terus menjangkiti masyarakat yang kurang antibodinya..sungguh cilaka manusia yang bernama Mat Syabu ni

Anonymous said...

tu dia Ulasan yang sangat bermakna dari pejuang sebenar.

Tahniah YB Zul...

Mat Musangka ada brani...

lu tak layak lawan la bro pasala Karl Marx Yahudi pun lu tak tau

Moo ham la ....moo ham la Bro Musang

Anonymous said...

Satu lagi Forum yang akan digunakan untuk menyerlahkan kehebatan KOMUNIS celaka..

Anonymous said...

bau burit pun dia suka sampai tak basuh inikan ideologi yg anggap agama adalah candu

Anonymous said...

Renungan Buat Bro Musang Berbulu Ayam....

Daripada menggadai kalimah ALLAH kepada kristian dengan ideologi triniti, kepada menggadai anak bini dalam bai'ah talaq tiga atas nama politik kepartian, kepada membuang perjuangan negara Islam kerana "takde dalam Quran", tidak mahu menerima bukti terang videoklip Mat CD kononnya bukan bukti tapi sekadar besi sejuk je, kepada membela gereja dalam isu dakyah kristian dan gejala murtad, kini membela dan mempertahankan kominis yang anti Islam dan anti-tuhan! Terbongkarnya pekong ini ALLAH jadikan untuk umat Islam khususnya bangsa Melayu supaya membuka mata dan jiwa masing-masing!

Anonymous said...

Musang dah kena tembak ngan regimen Askar Melayu....

Merdekaaa
Merdekaaaa
Merdekaaaaa

Anonymous said...

Sebelum isu Mat Indera dibangkit baru2 ini, ada sorang otai di tempat saya kata dalam peristiwa Bukit Kepong, Mat Indera sampai ke lokasi agak lewat iaitu selepas anjing2 komunisnya membaham dan merobek orang2 di balai tersebut. Sebab itu dalam itu dalam filem Bukit Kepong karakter Mat Indera tak ada. Adik Mat Indera yang ceritakan perkara ini kpd Datuk Jins.

Anonymous said...

Nampaknya Musang dah kena jerat. Sepandai-pandai musang memanjat pokok kelapa akhirnya jatuh ke tanah jua.

Anonymous said...

Musang dah kena tembak ngan regimen Askar Melayu....

Merdekaaa
Merdekaaaa
Merdekaaaaa

Anonymous said...

baguh komeng mu YB ZULNORDIN,tapi mu lebih huduh.sumo oang doh tau doh diri mu.

Anonymous said...

September 9, 2011 4:20 AM

Weii anon...lu lagi bangang tahap babi....habis penduduk kampung yang x nak bagi kerjasama dengan komunis pastu komunis bunuh tu pun ko nak kata barua British ker?

Jgn tgk melayu yang sarung seragam yang komunisb unuh jer..org awam pun ramai la bengong.... klu betul komunis pejuang kemerdekaan apersal lepas merdeka pun diorang still bunuh melayu?? lu la bodoh bangang, mana buku sejarah lu baca bab*?? haaa??

Elok datuk, nenek, mak bapak lu dulu kene bunuh dengan komunis lagi baik la baru x der lahir melayu bodoh mcm luu....

Anonymous said...

musang beranak 10....dah mampuih...kena sula dgn mat merapu...

Anonymous said...

Mat Sabu lagi hodoh ... tak caya letak gambar YB Zul sebelah Gambar Mat Sabu....sapa lagi hansome


hahahahha daripada rupa pun dah kalah inikan lagi akhlak

Anonymous said...

Ini tandanya sembahyang hajat PAS telah dimaklbulkan. PAS semakin sesat. Petunjuk Allah sbnarnya.

Anonymous said...

Musangkapala butuh ni sebenarnya hanya beriya2 nak menegakan kepala bana dia aje..bukan nak nak menegakan kebenaran, sb tu anak samapai sepuloh

Anonymous said...

Si Musang berbulu babi nih..bebudak lagi..jgnla amik kesah apa yang dicakapnya...kotenya berdarah lagi bekas sunat x kering..

Klu Karl Marx pun dia kenal, ideologi komunis dikatakan baguih..hahaha..mmg x patut dilayan budak hingusan mcm ni...buat aku gelak guling2 jer...geli hati...bazir air liur jer berdebat ngan budak2 bangang nihh...best ke jadi musang??..klu orang x suka mandi, bau badan busuk yarabbi slalunya orang kata bau busuk mcm musang..hohohoohooo..busukk punya olang...

Oiitt..betui ka hang peminat Naruto?? ek elee...hehehe...mmc senang terpengaruh la hang ni musangka berbulu babi...

Anonymous said...

salah! putar belit fakta lg.. yg matsabu dok backing komunis ni apahal!!? tak paham bahase ke? selain jepun, komunis pun tkenal dgn kekejamannya. mereka juga sekutu kuat british zaman jepun malah chin pen pun ada gelaran 'sir dr british. mereka serang negara takde kena mengena dgn kepentingan british tp semata2 utk menjadikan malaysia sbhgn dari vietnam laos kemboja burma thailand indonesia negara dibwh pengaruh komunis di asia tenggara..

Anonymous said...

MAT SABU @ MAT..SAPU BINI ORANG BILIK 121 HINGGAKAN BURIT MELEKAT DI MUKA TAK NAK BASUH. BEGINIKAH AKHLAK SEORANG PEMIMPIN PARTI ISLAM. SE BURUK BURUK DAN SE JAHIL JAHIL UMNO NAMUN ORANG SEPERTI ENGKAU UMNO TAK AKAN SIMPAN TAPI PAS....UMNO TERUK, BURUK, JAHIL, BAKAL PENGHUNI NERAKA TAPI PAS YANG ISLAMNYA LEBIH DARI ORANG LAIN 20X DARI ITU...

Anonymous said...

Wnsɐuƃʞɐ˙˙˙ʞɐn ɯɔɯ ƃɐɯdɐuƃ qılɐ ɯǝunlıs.

Anonymous said...

Oiii musangka berulu babi, cuber ko explain kat aku pulak komunis pi minta senjata kat British masa berperang dgn jepun tue apercer?? bukan ker komunism asa tue barua Bristish jugak ker??

Bila da ada senjata(lepas Jepun menyerah kalah) konon power nak tawan malaysia pulak...ekplain la..bongok...buduh...dasar komunih la ko nihhh...otak terpesong buduhnya sama dengan mat syabu tuhhh..haitttptuiihh...

Anonymous said...

nqɐs ʇɐW ʇɐɹɐʞ ıƃıƃ ʇʞp ʇnʞƃuɐsɹǝʇ ɥɐɯɹoN ıʞnd nlnq x ɐpɐ˙˙nqɐS ʇɐW ɐʎuɐ┴

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 260   Newer› Newest»