Friday, September 9, 2011

PEMBODOHAN FAKTA TERBARU MAT SABU !

Pergi lebih jauh, Mohamad juga menimbulkan persoalan sama ada benar bekas pemimpin kanan PKM Chin Peng seorang pengganas.
sir henry gurney 240609Sedangkan, menurut Mohamad, Chin Peng bertanggungjawab menyebabkan kematian bekas pesuruhjaya British di Tanah Melayu Sir Henry Gurney yang menjalankan usaha membuka perkampungan baru Yahudi di Palestin sebelum dihantar ke Malaya.

“Chin Peng bunuh Henry Gurney (kanan) yang jajah Malaya. Saya hendak tanya, siapa yang baik? Henry Gurney atau Chin Peng?

soalan rakyat kepada pembodohan fakta mat sabu.

henry gurney bunuh melayu ke atau chin peng yang bunuh melayu ?

ide agakan,kalau,mana tau,berkemungkinan,possibility,rasanya sama sekali tidak boleh dijadikan alasan menguatkan hujah yang kononnya ada unsur fakta.

jelas, sudah termaktub dalam kita sejarah chin peng lahanat ini punyai rekod dan bukti melakukan pembunuhan ke atas orang melayu.

mat sabu tanya audience pas malam tadi, antara chin peng dan henry gurney siapa yang baik ?

260 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 260 of 260
Armored said...

dari kenyataan t.p PAS, jelas dah menunjukkan parti² pembangkang akan hancur..

Komunis = ideologi pembunuh agama.. fahaman athiest..

bertambah menjadi-jadi lah gerakan athiest selepas ni...

itukah yang terbaik bagi mereka?

Jalut said...

Patut la Mat Sabu kuat melolong,terkenan Chimpengxi ropanya!

Aaaaa aaaaaa!Uuuuuuuuu huuuuuuu!!

Jalut said...

Musang ka=anak sepuluh bini 4

mohamed said...

Chin peng membunuh Henry Gurney kerana usaha Gurney membuka
perkampungan baru untuk yahudi di Palestin...

Kalau inilah tahap pemikiran pemimpin PAS yang hendak medewa2kan cina laknat ni, ,pi mampus le.

Yang ikut terfikir juga tu, pergi dua kali mampus

Anonymous said...

Ni sampai cabar nak berdebat pulak. Mula-mula cabar menantu Pak Lah, Khairy Jamaludin. Bila KJ menunjukkan kejantanan dengan menyahut cabaran itu, siap tegas "berdebat didalam kandang PAS di Balai Islam Lundang pun no problemo!"; tiba-tiba Mat Sabu buat u-turn dan suruh Pemuda PAS pulak berdebat dengan KJ. Peh tu dia cabar pulak TPM Tan Sri Muhyiddin. Nasib baik Tan Sri bo-layan dengan cabaran bodoh ini! Pada teman, elok Mat Sabu sahut cabaran debat oleh Ummi Hafilda, yang mencabar Mat Sabu berdebat dalam isu label "Anwar Al-Juburi". Tu pun kalau Mat Sabu ada teloq lah yop!

September 9, 2011 4:29 PM....

Aku easa Mt sbu pasal.Al-jubri tu.:-

bila tu..tak ingat la..

Anonymous said...

Apa la bangang sangat PAS ni. Ingat satu benda ja, Chin Peng ialah seorang communist yg nak jadikan Tanah Melayu negara kominis. Depa pun korang nak bela? Lain la kalau Mat Indera tu bukan Kominis. Sanggupkah Merdeka dengan menjadi negara kominis? Bodoh!

Anonymous said...

Next change... SIX PERCENT levy on topup !

mohamed said...

musangka September 9, 2011 5:26 AM

"Aku tak sekolah Umno! Aku sekolah pondok! Di pondok, suma subject diajaq berkiblatkan akidah. Antara Yahudi & komunis yg mana satu yg paling banyak disebut dlm AlQuran sebagai laknatullah??"

Memang sekolah engkau bodoh, didiri untuk memperbodokan orang macam engkau.

Dua2 tu laknatullah..

kalau kurang disebut, ok sikit? wau!!!

Memcuri, minum arak, zina... yang mana paling sikit disebut?

cuba2lah buat kajian, yang paling sikit disebut tu balunle...
mengikut kau punya logik.. ok kan?

wau seronok kalau jadi ore isle versi pondok ni.

Anonymous said...

aku cadangkan supaya pihak pas dirikan sebuah tugu peringatan bagi mengenangkan pejuang komunis yg menentang penjajahan british di malaya.

mulakan dgn membina di negeri kelantan, kedah, penang dan selangor terlebih dahulu.

jangan beri alasan kata kerajaan pusat tak benarkan. jgn buat patung sbb haram, bina memorial shj, cukup. Kalau ada telur, jgn bari alasan. aku boleh tolong suggest nama utk memorial tu, setuju?

Anonymous said...

tempat2 berikut mungkin boleh dipertimbsngkan utk dibina memorial komunis tersebut iaitu;

1. depan rumah mat sabu
2. depan masjid rusila
3. markas PUTIK Kelantan
4. markaz tarbiah Pas taman melewar
5. sebelah tokong siam di bachok

semua tempat2 yg dicadangkan adalah tanah persendirian.

Anonymous said...

musangka dok tulis sejarah baru. power2 belum menang lagi dah tulis sejarah. very the mat sabu la anda ini..

Anonymous said...

mat sabu dan org2 yg menyokong pkm aku cadangkan kite panggil selempang merah aka kiai saleh atau anak cucu cicit piut dia ... hak tuih.

adik beradik atuk aku kat muar n bt pahat yg kena tembak tu sapa punyer keje ... hak tuih

celakalah komunis dan konco2nya sama ada yg hidup atau yg mati

Anonymous said...

MAT SABU= MAT PEMBOHONG
MAT SABU= MAT KHALWAT 121
MAT SABU= MAT PEROSAK RUMAH TANGGA
ORANG
MAT SABU= MAT KOMUNIS
MAT SABU= MAT MURTAD
MAT SABU= MAT P**I

Anonymous said...

aikkkk Musang dah MATIIII

tulah sapa suruh ikut Mat Jamban

Anonymous said...

MUSANGKA IDIOLOGI BAHLOL!!!!!!!!

Anonymous said...

selingan

Kita Akan Pertahankan Bukit Kepong !

Biar Putih Tulang, Jangan Putih Mata!

SHAH ALAM –“Jangan bimbang Tuan OCPD, kita akan pertahankan tempat ini (Bukit Kepong), biar putih tulang, jangan putih mata”. Demikian kata-kata terakhir yang masih kekal dalam ingatan bekas Ketua Polis Daerah Pagoh, Datuk JJ Raj selepas memberikan lambaian terakhir kepada Allahyarham Sarjan Jamil Mohd. Shah bersama para anggota polis serta penduduk kampung di jeti.

Ketika itu beliau ingin bertolak ke Lenga selepas mengakhiri lawatannya ke kawasan itu sehari sebelum tercetusnya peristiwa berdarah Bukit Kepong pada 23 Februari 1950. JJ Raj yang kini berusia 90 tahun tetapi masih tegap menceritakan, beliau secara bersahaja ketika memasuki bot untuk pulang menyatakan; “Jamil...jaga-jaga ya...". Namun kata-kata bersahaja itu disambut tegas oleh Jamil sambil mengangkat tabik kepada ketuanya itu.

“Itulah tabik terakhirnya kepada saya. Dan saya diberitahu kata-kata ‘biar putih tulang jangan putih mata’ juga adalah kata-kata akhirnya ketika menjawab dengan tegas untuk terus melawan komunis apabila diminta menyerah diri oleh Mat Indera. “Pasukan keselamatan yang diketuai oleh Sarjan Jamil mempunyai peluang menyerah diri atau mengibarkan bendera putih setelah sekurang-kurangnya empat kali semboyan dibunyikan oleh gerombolan pengganas Parti Komunis Malaya (PKM).

“Tetapi beliau tegas mempertahankan diri meskipun ketika itu rakan-rakannya sudah terkorban dan tercedera manakala isteri-isteri dan anak-anak anggota menangis. “Semangat dia susah hendak diceritakan, keberanian itu datang daripada mana?,” katanya ketika mengimbas kembali peristiwa tersebut pada sidang akhbar di sini hari ini.

Sambil meneliti fakta-fakta yang dicatatkan, JJ Raj yang bersara pada 1972 dengan jawatan terakhir Pengarah Pengurusan Bukit Aman menjelaskan, anggota PKM telah mencampakkan botol-botol berisi minyak tanah yang kemudian dinyalakan bagi membakar balai polis tetapi Jamil tetap tidak berganjak sebaliknya melompat masuk ke dalam kubu.

“Sehinggalah akhirnya komunis bertindak kejam mencampakkan hidup-hidup anggota polis dan ahli keluarganya yang tercedera ke dalam api,” katanya. Beliau berkata, ketika itu seramai 180 anggota komunis bersenjata automatik terlibat dan mereka meletakkan posisi di kawasan belukar yang berbukit manakala jumlah pasukan keselamatan kira-kira 20 orang.

Katanya, dengan komposisi yang tidak seimbang di samping faktor serangan mengejut secara besar-besaran itu, sememangnya peluang begitu tipis bagi menangkis serangan komunis tersebut. “Namun komunis terpaksa mengambil masa lebih kurang tiga jam dan mereka tidak dapat masuk ke balai kerana Jamil dan rakan-rakannya melawan habis-habisan.

“Saya tahu mereka sebenarnya telah bertindak melawan bagi menjaga agama, kaum keluarga dan keselamatan setempat sehingga nyawanya terkorban,” katanya -UM

.mim.

Anonymous said...

TERNYATA MT INDERA TELAH SALAH PILIH PLATFORM WALAU IA MENUMPANG PLATFOFM ITU...

Anonymous said...

Musang mana ko punya teloq sekarang, ke teloq ko dah buat teloq dadaq buat hidangan Mat Komunis

Zaeydee said...

MasyaAllah...akhirnya Tuhan tunjuk juga siapa dia PAS keparat ni...rupa2 nya komunis...kita tak guna bercakap lebih2 dengan orang PAS ni... sebab kata guanepun...dia je yang betul.. bencinya mereka kat UMNO sampai tahap boleh sanjung komunis...kalau kita bahas lebih2 dengan orang bodoh sombong ni...kita takkan ke mana.. kerja kita sekarang war-warkan siapa dia PAS yang sebenarnya....mereka adalah komunis tahap bebal...kenapa Nik Najis diam...oh dok berdoa tunggu wahyu..nak cari ayat mana.. hadis mana pula nak sokong Mat Sabung... macamanalah punya bodoh tahap cipan...komunis pula dibelanya...memang buta kayu PAS ni..kot cara manapun...tindak-tanduk PAS dari hal akhlak, ceramah, busuk hati memang sebijik macam ajaran komunis...tak takut Tuhan langsung sebab komunis mana percaya kat Tuhan...MASYAALLAH!

Anonymous said...

musangka sedang buat ceramah utk kumpul derma sbb nak bina memorial peringatan bagi komunis2 yg syahid menentang british.

Anonymous said...

Wikileaks menyatakan mat sabu adalah agen umno atau pun paling lekeh pencacai nora zain..kah..kah..kah semua kena kencing dengan mat sabu..mat sabu menyebabkan orang melayu bersatu..kah..kah..kah..dap dah mengelabah beruk..

Anonymous said...

DI MANA ADA PAS DI SITU ADA BAHLOL2!!!!!!!

DI MANA ADA PKR DI SITU ADA TOLOL2!!!!

Anonymous said...

mengikut sumber2 yg boleh dipercayai, derma mangsa memali yg hilang telah digunakan oleh pas utk membayar pampasan kpd keluar komunis yg syahid semasa menentang british.

Anonymous said...

LU MEMANG BABI LAH MAT SABU GUA CAKAP SAMA LU HA LU MEMANG BABI LAH LU PUNYA PARTI SERUPA BABI MA.

Anonymous said...

PKM tu nak tubuh Negara Malaya Komunis berpaksakan dengan Komunis China. Kalau mereka berjaya dulu, kita tak kan hidup aman seperti sekarang ini. Mungkin Mat Sabu pun tak wujud sebab bawah pemerentahan komunis, tak boleh beranak lebih dari satu. Mat Sabu patut bersyukur negara ni tak pernah bawah pemerentahan komunis.

Anonymous said...

tak pernah ada dlm sejarah peradaban manusia, seorang manusia yg menjadi beruk jadian kecuali mat sabu, rimau jadian ada...

Anonymous said...

mari mengeja,

BA BI BU...

Anonymous said...

ISLAM AGAMAKU - BUKAN PAS,
MUHAMMAD NABIKU - BUKAN NIK AZIZ,
AL QURAN KITABKU - BUKAN HARAKAH..

Anonymous said...

Macammana mat sabu nak bijak pandai kalau hari hari muka berbau burit.......hangpa semua tunggulah lagi 2 tahun PAs akan keluar kenyataan bahawa EHUD BARAK bekas perdana menteri israel adalah pejuang islam yg sebenar di palestin.....tak gila ka depa tu...mampoih...ketayap saja atas kepala, dalam kosong..

Anonymous said...

mat sabu telah menuhjukkan kebodohan dan ditaksubi oleh puak bangang yg menganggap mat sabu ni wali pas.aku syok layan penyokong pas sekarang dgn kebodohan tahap kronik puak bengap ni...

pejuang hamas...

Anonymous said...

di tangan mat indra ada darah dari bangsa MELAYU yg gugur mempertahankan MARUAH ISLAM dan NEGARA...klu dah berkawan dng si komunis maka Mat Indera juga adalah seorang komunis..tiada orang Islam yg akan membiarkan saudara sesama islam di serang..di bunuh ..dibakar sedemikian rupa..DIMANA LETAKNYA KEBENARAN MAT INDERA SEBAGAI SEORANG ISLAM ...

PAS PASTI REBAH!!!!

ANACONDA said...

ANON PUKIMAK 420 AM...

PANTAT MAK KAU LA ANJING...

KAU SIAPA NAK SOUND2 AYAT PUKIMAK KAU TU...

MAT SABU CKP BENDA BETUL, PANTAT MAK KAU BERULAT LA...

KAU NI KALAU BANGSA MELAYU ADALAH BANGSA SUNDAL BELAKANG MATI...

PUKIMAK KAU MURTAD...

ANACONDA said...

WOIII MUSANGKA...

KALAU KAU D BAYAR SETAKAT RM200.00 NAK MENJADI PELACOR DAP ATAU RABAI GEREJA DLM BLOG GAP NI LEBIH BAIK KAU BERAMBUS LA SIAL...

AYAT KAU MCM PUKIMAK LA...

BUTOH PAK HANG...

CIPAP MAK HANG...

ANACONDA said...

MUSANGKA AKA SIAMANGKA...

KAU NI ANJING DAP BERTARAF RABAI GEREJA...

PUKIMAK SUNDAL KAU NI...

MAK BAPAK KAU BUAT KAU TAK PAKAI BISMILLAH (KLU KAU ISLAM LA)...

MAMPOS KAU NI LAGI BAIK...

Anonymous said...

PAS sejak dulu lagi sesat,nasa ke siapa ke sama saja.Harap PAS angkat senjata supaya lebih mudah kita buat perhitungan sesama Melayu.Siapa handal dia bawa lah nasib Melayu.Sebelum mau tukar sejarah Bintang Tiga sebagai hero, kita kena cipta sejarah baru,UMNO sebagai pengkhianat akan perangi tentera mat sabu pencipta sejarah baru habis-habisan,biar bermandi darah.Lepas tu mau kasi kit siang jadi presiden jadilah.

Anonymous said...

aNON 4:20

LU BODOH. SEPATUTNYA LU YANG KENA BUNUH DEK KOMUNIS TU. SAYANG LU GENERASI SEKARANG. KALAU TAK MAMPUS LU

Anonymous said...

Chin Peng dlm bukunya 'My Side of The Story'mengakui dia tidak mengeluarkan arahan untuk menyerang hendap Gurney malah dia hanya mengetahui selepas pembunuhan itu terjadi.Mengikut Chin Peng ketua gerombolan penganas yg melakukan serangan itu pun tidak mengetahui yg Gurney akan melalui jalan itu.Dari pengakuan ini bermakna pembunuhan itu adalah satu 'kebetulan'.Ini berbeza dgn pembunuhan keatas anggota keselamatan semasa serangan di Bkt Kepong dan lain -lain tempat yg membabitkan ribuan Melayu di bunuh;semuanya adalah dirancang.Alahai Mat 'Sapu', awak tahu ke perkara yg awak bangkitkan ni?

Anonymous said...

SOKONG ANON 9:54

DI MANA ADA PAS DI SITU ADA BAHLOL2!!!!!!!

DI MANA ADA PKR DI SITU ADA TOLOL2!!!!

GUA SOKONG LU BEB. TEPAT, MANTOP KENA SESANGAT. CANTEEEKKK SELOGAN BARU UNTUK PAS DAN PKR SERTA BARUA2YANG MENYOKONG PEMBANGKANG. HA HA HA

Anonymous said...

sejarah tak abis baca, pastu nak backing2 MAT SABU..blah la weiii! kalau dh BUTA HATI, taik pun kata permata!

bukan melayu je, cina pun diseksa dgn kejam oleh komunis, tak payah la nk cakap komunis berjasa sbb menentang british abis tu yang komunis siksa orang2 yang tak berdosa tu boleh wat2 lupa ke?

Anonymous said...

mat sabu telah dipelihara oleh komunis semasa dlm hutan.

sbb tu dia sayangkan sgt komunis dan suaranya spt bapak beruk

To Live Again said...

anon September 9, 2011 4:20 AM

woi anon ko sdp2 jer ckp org bangang la ape la..Skrg ni saper yg bangang??? Ko ker GAP??

Ko tau PKM ditubuhkan sbb dendam cina pd org melayu kerana pd zaman Jepun menjajah,cina diseksa habis2 oleh Jepun sbb dendam Jepun pd org Cina sebaliknya Jepun memberi layanan baik pd org melayu kecuali pd yg suka melwan..

Kalau ko nk ckp polis,umno,bomba dll TALI BARUT british, ko ingt chin peng dn PKM bkn tali barut ke?? Diaorg berperang pon guna senjata yang dibekalkan oleh pihak britiush la ngok@samdol!!

Kalau betul2 diaort nk merdeka, napae masa british dh serahkan kemerdekaan pd Tanah Melayu, diaorg msh blm letak senjata..Smpai kena istihar darurat dll..Rundingan secara baik dibuat sejak zaman Tunku(Rundingan Baling) smpai la zaman Tun M br diaorg menyerah kalah..mcm 2 pon ko nk ckp PKM pejuang, mmg melayu bangsat la ko ni..


ala org cm ko ni mmg la blh ckp pasal xde datuk,nenek,abah ko mati kena tembak dek kekejaman komunis..Ko sdp mulut la beckp

Anonymous said...

Musangka said,

Lord Cromer pernah menyatakan di dalam bukunya 'Modern Egypt':

"Inggeris bersedia untuk memberi kebebasan berpolitik untuk semua tanah jajahannya sebaik sahaja generasi yang dididik dengan budaya British sudah bersedia untuk memerintah, tetapi British sama sekali tidak akan membenarkan tertegaknya sebuah negara Islam"

---------------
Ya saya bersetuju dengan kenyataan di atas dan terbukti Lord Cromer melalui DAP telah berjaya kerana PAS telah menukarkan perjuangan penubuhan negara Islam kepada negara kebajikan. Peace bro Musangka@Lord Cromer.

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

senang cerita,

mat sabu dan penyokongnya adalah komunis, tidak syak lagi.

"Orang Jelai" said...

Blogger musangka said...

Lord Cromer pernah menyatakan di dalam bukunya 'Modern Egypt':

"Inggeris bersedia untuk memberi kebebasan berpolitik untuk semua tanah jajahannya sebaik sahaja generasi yang dididik dengan budaya British sudah bersedia untuk memerintah, tetapi British sama sekali tidak akan membenarkan tertegaknya sebuah negara Islam"

September 9, 2011 10:39 AM


"Terus dijajah atau dimerdekakan dengan beberapa syarat...."

merujuk kepada Ahlil Sunnah Waljamaah----> "apabila berlaku dua pertembungan....pilihlah yang mana KURANG MUDARATNYA"

ternyata parti keramat UMNO mengikut jejak Ahlil Sunnah Waljamaah...

LADO TOKOU said...

Dalam perang dunia ke 2 Komunis pernah menerima bantuan dari pihak British untuk menentang Jepun. Ini bermakna Komunis juga BARUA British. Memandangkan PAS sokong Komunis maka bermakna PAS juga Barua British...

Anonymous said...

WOI MUSANGKA BAHALOL

KO NI BEBAI BETUL LA. 31 OGOS 2011 JATUH RAYA KEDUA NGOK. KERAJAAN BN BIJAK TUKAR SAMBUTAN 16 SEPTEMBER. APA SALAHNYA.TAHUN NI STILL SAMBUT GAK HARI MERDEKA. TAHUN DEPAN KALAU TAK KENA HARI RAYA BOLEH SAMBUT PADA TARIKH 31 OGOS SEMULA. APA KO SUSAH. LAIN LAH KALAU DITUKAR TARIKH KO NAK MAMPUS SOK BARU LE PELEK PLAK. MENTALITI PEMBANGKANG KAT MALAYSIA MEMANG TAHAP BAWAH KAKI.LOW CLASS. BENDA KECIK CAM ITU JADI ISU.INI MENUNJUKKAN KERAJAAN BN MEMENTINGKAN URUSAN AGAMA. HARI RAYA AIDILFITRI TU ORANG ISLAM KENA RAIKANNYA. SAMDOL .KALAU BEBAI CAM KO NI BUDAK TAK PERNAH SEKOLAH LAGI PANDAI. RIAK SEKOLAH PONDOK KONON PEGIII DAHHH. TAK HERAN LAH. KALAU MEMBUNUH ITU HALAL MAMPUS KO AKU KERJAKAN

Anonymous said...

Sejarah malaysia tak perlu diubah... semakin dilayan kehendakan pengkhianat negara semakin lemah pentadbiran negara... mentadbir la seperti pentadbiran bekas PM kita.. Tun Dr Mahathir Mohamed... biar tegas dalam mentadbir negara. Jgn dilayan kehendakan musibat pembangkang sial.

Anonymous said...

Mat Sabu bodoh bro GAP, dari dia angkat mat Indera baik dia angkat Ustad Amin, ketua Al-Maunah kes BUkit jenalik.

Anonymous said...

Kalo Parti Ajaran Sesat (PAS) memerintah, Melayu akan habis lingkup. Mat Sabutoh nak jadikan hero-hero komunis sebagai pejuang kemerdekaan dan dulu masa PAS pperintah Perak Latok Nizar nak bagi geran tanah 999 tahun Kg Baru Cina yang semuanya bekas dan barua komunis.Melayu hancus...

Anonymous said...

mat sabu, he got nothing between his two ears,it all goes down between he's two legs...

zat said...

Tetapi satu persoalan pula yang harus kita fahami yang UMNO sekarang ini tidak kena-mengena dengan apa-apa perjuangan kemerdekaan negara. UMNO yang memperjuangkan kemerdekaan itu ialah UMNO yang sudah di kuburkan itu. UMNO sekarang di tubuhkan pada Februari 1988 sedangkan kemerdekaan kita ialah pada 1957, iaitu 41 tahun sebelum UMNO sekarang wujud. Tetapi PAS, MCA dan MIC memang wujud semasa usaha memerdekan negara semasa itu. UMNO sekarang belum ada lagi

Melayu Perak said...

dari segi undang-undang memang baru...

tapi dari segi sejarah tetap umno lama...

semua ahli umno baru adalah asalnya umno lama....

Anonymous said...

Musang berbulu Babi...

Musang berbulu babi ni sebenarnya adalah antara pejuang2 komunis yg berserban..

jgn marah kat die sbb mgkn die da dibayar tauke2 babi utk backing komunis.
Musang berbulu babi ni pandai putar belitkan fakta tp itu bukan sejarah...sejarah bukan keluar dr bontot wahai musang babi...

apa persamaan komunis & pas??

komunis konon2 bekerjasama dgn british semata2 utk jatuhkan jepun yg memerintah.(kemudian mahu menjatuhkan british pula spy dpt memerintah)persamaan pas dgn komunis pula ialah sanggup bersetubuh dgn DAP semata2 utk menjatuhkan kerajaan.sedangkn ideologi berbeza...tetapi bila menang sudah tentu pas x dpt apa2 sbb kerusi pon x byk.

knp komunis mahu memerintah???
knp mesti gunakan pendekatan ideologi komunis?
siapa disebalik ideologi komunis??
sila jwb wahai musang berbulu babi!
persoalan:
ADEKAH CHIN PENG MEMBUNUH HENRY GURNEY KERANA ISU PALESTIN????
sila jwb musang babi!
sama juga knp komunis yg pejuang kemerdekaan mesti membunuh,tembak,siat kulit penduduk,membogelkan wanita,menyeksa,bubuh dlm kandang babi jika berjuang utk merdeka?

jika benar tunku abdul rahman itu pegawai british mengapa pula perlu berunding dgn british utk kemerdekaan??
x logik jika seseorg pegawai melawan dgn bos nya utk merdekakan sebuah jajahan takluk...
ingat ni mcm 'tolak motor' ke?
(jual motor)

satu lg persamaan adalah komunis juga konon2 menjaga kebajikan gologan pekerja drpd golongan proletariat.semua aset adalah dihakmilikan negara.sama dgn pas yg konon memperjuangkan kebajikan.
sedangkn tiada satupun masjid dibina oleh pas di kelantan.masalah air juga tidak selesai...blm lg cerita statistik rogol yg makin meningkat di kelantan....

apakah perbezaan mereka??
komunis mengangkat senjata berat2
sedangkan pas juga mengangkat 'senjata' mereka.ini dpt dilihat dlm iklan2 ubat kuat di dlm blog,paper mereka.selain drpd itu kejayaan mereka adelah spt melarikan anak gadis org dgn jayanya di depan ibu bapa mereka sendiri selain drpd kes khalwat dan skandal2 tertentu.
walaubagaimanapun senjata mereka diakui tidak memudaratkan keselamatan negara.

sbb itu jgnla sbb nak sgt backup mat sabu sampai nak gadaikan prinsip sendiri.yg benar tetap benar.sejarah bukan utk diputar belit utk tutup isu seperti murtad baru2 ini.adekah musang jg sebahagian dr komplt ini??
bekerjasama utk tutup isu murtad.dlm erti kata lain,bersubahat utk murtadkan org islam??

Anonymous said...

Chin Peng bukan berjuang untuk membela rakyat Palestin.Dan ketika Henry Gurney bertugas di Palestin, tanah Palestin masih jauh sebelum dijajah oleh Zionis. Maka Chin Peng bukanlah hero walaupun askar2nya membunuh Henry Gurney. Chin Peng sendiri pun pada ketika itu tak tahu apa2 tentang nasib dan masa depan Palestin.
Memang melucukan apabila ada puak2 ajaran sesat nak bela Chin Peng dgn hujah2 tolol dan tak masuk akal.

zat said...

Melayu Perak

jgn putar belit lah..answer nye yes or no...dan jawapan nye ialah NO..

Apasal Tunku bkn ahli? Apasal parti baru yg nk tubuhkan tidak diluluskan...

cam ni la...kalu esok sy tukar nama jd 'Melayu Perak', pki baju anda , bawa kete anda sy tetap bukan anda....sejarah anda dgn saya tidak sama...

sekali lg nk kata pd UMNO..anda tk pyh lah jd parti nostalgia..kalu org suka org tetap akan suka..jgn takut..

Abangpi said...

saudara Musangka @ anti komunis,

saya minta saudara baca dan jawab komen saya di artikel 'mat sabu cuba lari tajuk'

terima kasih.

Muslim Malay said...

musangka... bodoh...

antara tunggak utama ideologi Komunism ialah TIDAK PERCAYA WUJUDNYA TUHAN.. Sokong la lagi .. membabi buta tanpa ilmu yang lengkap.. sama aje ko ni ngan MAT SABU tu.. Baru tahu sikit dah nak tunjuk pandai..

ilmu yang dipelajari secara sikit2 tu lah yang paling bahaya...

Anti Hipokrit said...

PAS PEMBELA PELIWAT
PAS PEMBELA PENZINA
PAS PEMBELA PEMBOHONG
PAS PEMBELA PEROSAK R.TANGGA ORANG
PAS PEMBELA MAKSIAT

Ada siapa siapa yang berani goda isteri isteri Mat Sabu @ Mat Sapu Bini Orang..agar Mat Sapu Bini Orang terasa bagaimana peritnya jika Isteri sendiri di pakai orang...lebih perit lagi jika orang tersebut perpakaian jubah dengan serban sebesar bakul sampah siang malam bercakap tentang Islam...

Anonymous said...

muka mat sabu macam puki jalang.

YANG BENAR said...

bodoh.. dan terlalu bodoh... itu gelaran bg m. syabu dan pencacai m. syabu yg bersetuju dgn kebodohannya... lu kipas la jubo PAS... YG TERSANGAT BODOH TU... menyesalkan mak bapak korang dpt anak tak sedar diri, bodoh... cmna m. syabu nak ckp betul... syabu beb... tintong la kena syabuuuu tu!!!

«Oldest ‹Older   201 – 260 of 260   Newer› Newest»