Monday, May 20, 2013

BULAN RAMADHAN NAK DEKAT : AMANAT GAP,WEI MELAYU BELACAN JANGAN BELI DI KEDAI CINA !


ramadhan nak dekat nih.
dengar kata 10 julai..
tinggal beberapa hari je lagi..

jadi kengkawan yang nak beraya sakan, INI AMANAT GAP.

jangan beli di kedai cina.
jangan beli pre paid kat kedai cina.
jangan beli air mineral, air kotak kat kedai cina.
jangan beli perabot kat kedai cina.
jangan beli tv kat kedai cina.
jangan beli kain kat kedai cina.
jangan beli spenda kat kedai cina..

daripada 10 kegiatan belian kat kedai cina, kita MINIMAKAN SEDIKIT DEMI SEDIKIT..

ingat yang penting BARANG KEPERLUAN HARIAN JANGAN BELI LANGSUNG KAT KEDAI CINA..

ini akan mempercepatkan kemamposan dan kebankrapan bisnes cina !
nak makan pi lah kedai mamak atau kedai melayu..
asal bukan cina...

ingat perjuangan kita adalah jihad ekonomi
memboikot dan menentang mereka juga merupakan jihad ekonomi!
kita menentang cina DAP bukan kerana dia cina
kita menentang cina DAP kerana mereka bangsa yang tak berterima kasih
kita tak perlu masuk pas, pkr dan dap untuk menghapuskan mereka dari dalam.

BOIKOT BISNES MEREKA KERANA BISNES DAN WANG ADALAH TUHAN MEREKA.
BOIKOT SAMPAI BANKRAP !

lepas boikot kedai cina
kita boikot BANK CINA pula !
lepas tu kita boikot insuran syarikat cina !

biar kita berkayuh, biar kita bertapak
biar pun perlahan....yang penting matlamat utama kita
bangsa melayu, bangsa bumiputra
untuk mengajar mereka ERTI BERTERIMA KASIH !

BOIKOT SAMPAI BANKRAP !

153 comments:

Anonymous said...

Aku Hensem

Sape2 yg tau kedai keta Melayu aircond Melayu hardware Melayu

Tolong list kat sini. Tapi pastikan kedai2 Melayu berkualiti tinggi. Tknk Melayu yg tk profesional.

Anonymous said...

Syukur...perjuangan harus diteruskan،kita telah mengenali mereka yg kita anggap kawan tetapi mereka menikam dari belakang...wajah sebenar mereka sudah jelas kelihatan...BOIKOT

Anonymous said...

Salam wbt all muslims frems

No doubt that after the PRU 13, the chinese had shown their true colour ie the chinese was influenced by the DAP to vote out the BN led by UMNO in other words Malay. Lots of incentives givento them encompassing from economic assistance to education, yet they dont say thank, and worst still the chinese betrayed or cheated DS Najib dan the DPM.

The chinese claimed that the BN govt led byUMNO is corrupted, yet they supported DSAI whom was dismissed from UMNO due to corruption. Not only corruption, evenKarpal Singhand MatSabu did at onetime call DSAI was involved inhomosexual activities and yet now the same Karpal and Mat Sabu were fully behind DSAI.

The chinese pointed that the BN led by UMNO is corrupted. Now let us be clear, whom culture widely practisedthis popular word 'RASUAH'. Isnt rhe chinese are commonly give RASUAH to expedite process or to extinguish evidence, it is simply because in the chinese culture or vocab, BERI RASUAH TAK DOSA.

Anonymous said...

Yaaa-BANGKIT!!!

Anonymous said...

salam..

amanat kau ni haji GAP, lebih hebat daripada amanat haji hadi...

kepada puak2 PAS...menjelang ramadhan ni...korang dah ganti puasa belum?

terima kasih

KukuKaki said...

Ayuh Bangsa Melayu kita bersatu

Anonymous said...

Bndr baru bangi..ada bnyk bngkel melayu

jijan mali said...


Biduk berlalu, kiambang bertaut.

Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

Produk Bumiputra dan Melayu seperti berikut:

1.Roti Gardenia (Syed Mokhtar Bukhary)
2.Bihun Jati Bernas (Syed Mokhtar Bukhary)
3.Minyak Masak Tiara (FELDA)
4.Minyak Masak Saji (FELDA)
5.Susu Manis Pekat Saji (FELDA)
6.Susu Manis Cair Saji (FELDA)
7.Magge Sajimee Saji (FELDA)
8Mayonis SajiMayo Saji (FELDA)
9.Marjerin Pelangi (FELDA)
10.Sos Cili Pelangi (FELDA)
11.Sos Tomato Pelangi (FELDA)
12.Jem Peanut SunBear (FELDA)
13.Sardin Agromas
14.Sardin Pertima
15.Kopi Hang Tuah
16.Bihun Sufi
17.Mi Kuning Sufi
18.Kuey Teow Sufi
19.Garam Sufi
20.Sos Lada Hitam Sufi
21.Sos Cili/Tomato Sufi
22.Kicap Masin/Manis Sufi
23.Tepung Goreng Sufi
24.Minyak Masak Sufi
25.Telur Cap Sufi
26.Ubat gigi Najwa
27.Ubat gigi Halagel
28.Garam Halagel
29.Tepung gandum Cap Bidara
30.Tepung gandum Faiza
31.Jus minuman Safina
32.Syampoo D'herbs
33.Mydin
34.MyMart (kedai keluaran Mydin)
35.Bihun Kampung

Anonymous said...

Ada tak site yang ada info semua kedai melayu? kena buat site business directory listing ni supaya senang cari info. Mungkin GAP boleh tolong. :D

Kawan saya cakap ada kedai aircond Melayu yang bagus tapi jauh kat Paya Jaras - hmm tak kiralah .. jauh mana pun - suruh dia hantar/pasang juga.

Rezeki / rasa susah senang tu adalah dynamic - Allah yang tentukan - kalau kita niat ikhlas mahal sikit pun tak akan buat kita bangkrap pun.

Alah membeli menang memakai.

Asyik kena tindas aje dah penat dah.

Anonymous said...

Kalo gap..tlg listkan bakery kedai melayu..ni time nak pose..ramai sinuk nuat kuih raya.yg saya tau ada satu je di bandar bukit mahkota kajang/bangi.

Puas saya mcari melayu punya..susah nak dpt.kalo ada byk pilihan senang sikit.

Kedai bakery di bandar baru bangi :-

1.mak cik bakery
2.yummie bakery
3.bake with yen

Ni kedai cina.

Anonymous said...

teruskan jihat bantu usahawan bumi. DAP selama ni memburuk-burukkan syed mokhtar. jahat betul mereka ni

Anonymous said...

Pada aku yang jadi masalah susah nak dapatkan produk bumiputra ye laa mungkin marketing nya belum cukup besar atau pun sektor yang di monopoli puak Harbi ni jer .
Contohnya barang runcit telor Sufi tu aku jenuh cari kat pasaraya tak jumpa pun . Aku nak cari barang-barang hardware , hmm dah memang diorang konkur dah ...
Ini yang kita patut pikir cam ner nak buat ...
Mungkin kerajaan boleh buat kedai hardware 1Malaysia ker pas ni , juga yang lain-lain ....

Anonymous said...

Awas air mineral dan suling ada yg menggunakan tulang binatang atau tulang hidupan( termasuk org kot) jakim kena ikhlas dan beritahu pada org irg islam betapa pentingnya ada halal jakim untuk setiap pengeluran ini.... Chuan sin atau spritzer di semua stesen minyak petronas kilang ini terletak diair kuning taiping dan punca air mineral nya diatas dan berhampiran kilang ini ada ku ur cina... Lu pimir lah sendiri... Petronas kena bertegas

Anonymous said...

KUALA LUMPUR, 18 Mei — Putrajaya tidak menyokong dengan gesaan badan bukan kerajaan (NGO) dan blogger pro-Barisan Nasional (BN) yang berkempen memboikot perniagaan Cina, kata menteri Kabinet baru Datuk Hasan Malek hari ini.

Walaubagaimanapun, menteri perdagangan dalam negeri, koperasi dan kepenggunaan (KPDNKK) tersebut berkata pihaknya tidak boleh menyekat hak dan pandangan oleh NGO serta blogger terbabit, tetapi akan memanggil pihak terbabit untuk berbincang mengenai kemelut itu.

“Saya akan panggil NGO-NGO ini untuk berbincang.

“Kita akan cari jalan penyelesaian... setiap NGO ada pandangan masing-masing, kita tidak boleh sekat dan ada hak untuk berkata sedemikian,” tambahnya.

Namun, Hasan menegaskan kementeriannya berkhidmat untuk semua rakyat Malaysia tidak mengira bangsa, bukan hanya untuk kepentingan sesetengah pihak.

“Kita tidak akan terbabit dengan pandangan mereka yang mahu memboikot.

“Apa yang saya tahu, kita adalah kementerian untuk rakyat Malaysia,” kata Hasan dalam sidang media selepas merasmikan Ekspo Beli Barangan Malaysia disini.

Baru-baru ini selepas berakhir pilihan raya umum ke-13 (PRU13), beberapa NGO Melayu termasuk Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) secara terbuka menggesa memboikot perniagaan Cina, kempen tersebut kemudiaannya semakin meluas di kalangan blogger pro-BN.

Hasan turut menekankan perkara yang lebih utama bagi kementerian yang diterajuinya ketika ini adalah mengenai kepentingan nasional melibatkan keseluruhan rakyat Malaysia.

“Kita mestilah pentingkan isu nasional terlebih dahulu, yang penting adalah rakyat.

“Maknanya ialah memastikan kebaikan untuk rakyat terlebih dahulu,” tegas beliau lagi.

Antaraa blogger yang sudah memulakan kempen memboikot tersebut adalah bigdogdotcom.wordpress.com, gerakan-anti-pkr.blogspot.com, parpukari.blogspot.com, anotherbrickinwall.blogspot.com dan theunspinners.blogspot.com.

Pertikaian dan langkah menyalahkan pengundi masyarakat Cina bermula apabila Perdana Menteri dan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak, menggunakan istilah “tsunami Cina” selepas keputusan pilihan raya menunjukkan BN kekal berkuasa tetapi prestasi merosot, apabila memenangi hanya 133 daripada 222 kerusi Parlimen.

Akhbar Umno, Utusan Malaysia, juga di muka depan pada Selasa lalu mengeluarkan tajuk “Apa lagi Cina mahu?” Sebagai tindakan menunjukkan keputusan pilihan raya dibentuk oleh kaum Melayu menentang kaum Cina.

Namun, penganalisis Merdeka Center menegaskan Pilihan Raya 2013 bukanlah “tsunami Cina” kerana ia menunjukkan peralihan besar masyarakat bandar berbilang kaum dan pengundi kelas menengah menentang BN.



Hihihi, macai yg lebih2 sedangkan pmimpin depa duk masih harap undi Cina

Anonymous said...

Alamak! patutlah air Spritzer lagi sedap dari yang lain lain. Hausemate saya hanya beli Spritzer aje - kena inform dia ni. Hehe

Anonymous said...

suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampu u ah jib).
ah jib : see you to. you are so marvelous ... I like you. I love you. You are so kind.
dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : "I love you ..."
sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, "cukup tak ... er I yakin you tak cukup ... tak apa ..."
Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, "Mat RM berapa you ada".
Sahut Mamat, "kejap saya cuba tengok dalam dompet saya"
Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka ... dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
Dengan pantas Ah Jib berkata, "Er ... itu tak cukup Mat ... apa lagi yang kita ada ..."
Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
"Hah itu pun dia ...", kata Ah Jib.
Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, "Hem ... nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, "Mat perjalanan kita masih jauh ... jom kita pergi ... "
Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, "Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya"
Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, "Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah"
Mamat pun berkata, "Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut."
Ah Jib pun berkata kepada Mamat, "Ah ... itu small matter sahaja ... dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia"
Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, "tentu kamu buleh tolong saya ... kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik."
Dong zuang pun berkata, "Saya buleh tolong kamu ... tetapi jika wang yang kamu minta ... kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% ... kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa ... murah sahaja ... RM 100.00 sehari."
sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.





...... faham maksud hamba .....

Anonymous said...

Tolong listkan supplier hardware/ sparepart melayu sekali..

Bnyk org merungut ni klu repair kad kedai melayu mahal sikit dari kedai cina.. Umno patut bg rebat kepada sesapa yg repair kat kedai melayu supaya hqrga setara kedai cina..

Barulah menolong orang2 melayu..

Anonymous said...

eleh post cerita dongeng boleh lah. malas nak baca. buang masa. orang PR suka lah benda-benda dongeng ni.

Anonymous said...

Aircond services olih syarikat bumiputra di klang valley, sila contact Ariffin 013 3333411. Surau saya diShah Alam gunakan syarikat beliau utk aircond baru dan servis

Anonymous said...

Kita tengok jer berapa lama entry pasal bcl ni boleh bertahan..

Huhuhu

Anonymous said...

yahoooo...aku sokong ko GAP.

Anonymous said...

Pukimak sptrizer jual air bangkai ... Petronas tak kan nak tutup mata dan sumbat telinga.... Babi lah sesiapa yg bersubahat.... Mati kejunglaj jika ada pegawai petronas yg makan duit rasuah sprtizer untuk dijual stesyen minyak dan bodohkan org melayu yg sokong selalu stesen minyak ini

Anonymous said...

Kih kih kih,

Aircond service mmg ngan orang melayu., yang kontraktor tu pun beli spare ngan tokey cina.. Aparaaa.. Klu kontraktor tu boikot cina, maka surau tu punya aircond pun x ter servis..

malayoo mudah lupa said...

Harap kalo admin GAPS blh create produk malayoo famoage kat FB so public boleh share whatever information tentang produk dan kedai malayoo untuk rujukan

Anonymous said...

itu permulaan tak pa - lama lama boleh tukar jadi tokeh import/kilang aircond pula.

Anonymous said...

Salam 1Malaysia... sy setuju dgn cadangan GAP tu.. kalau boleh bukan setakat di dlm blog... ambil satu pendekatan yg paling mudah iaitu buat banner2 atau bunting2 yg ditulis boikot produk ORANG CINA dan kedai2 CINA dan di pasang didalam kawasan perumahan melayu dan kampung2 MELAYU... Dan juga edar risalah2 rumah ke rumah... jadi baru lah boleh berjaya dan mendapat kesan yg cepat.. kalau kita hanya MENULIS di alam maya seperti blog.. bukan semua ORANG MELAYU akan tengok tambahan kalau ORANG2 tua... jadi buat satu tindakan yg mudah utk ORANG2 MELAYU paham terutama ORANG2 tua... mulakan Di seluruh NEGERI SELANGOR.. kepala keluar modal sikit baru boleh berjaya.. nk boikot kita boikot betul2.. jangan HANYA ibarat HANGAT2 TAIK AYAM.... COME ON GAP!!!!!! mulakan Di seluruh NEGERI SELANGOR... sekian...

Anonymous said...

KUALA LUMPUR, 18 Mei — Putrajaya tidak menyokong dengan gesaan badan bukan kerajaan (NGO) dan blogger pro-Barisan Nasional (BN) yang berkempen memboikot perniagaan Cina, kata menteri Kabinet baru Datuk Hasan Malek hari ini.

Walaubagaimanapun, menteri perdagangan dalam negeri, koperasi dan kepenggunaan (KPDNKK) tersebut berkata pihaknya tidak boleh menyekat hak dan pandangan oleh NGO serta blogger terbabit, tetapi akan memanggil pihak terbabit untuk berbincang mengenai kemelut itu.

“Saya akan panggil NGO-NGO ini untuk berbincang.

“Kita akan cari jalan penyelesaian... setiap NGO ada pandangan masing-masing, kita tidak boleh sekat dan ada hak untuk berkata sedemikian,” tambahnya.

Namun, Hasan menegaskan kementeriannya berkhidmat untuk semua rakyat Malaysia tidak mengira bangsa, bukan hanya untuk kepentingan sesetengah pihak.

“Kita tidak akan terbabit dengan pandangan mereka yang mahu memboikot.

“Apa yang saya tahu, kita adalah kementerian untuk rakyat Malaysia,” kata Hasan dalam sidang media selepas merasmikan Ekspo Beli Barangan Malaysia disini.

Baru-baru ini selepas berakhir pilihan raya umum ke-13 (PRU13), beberapa NGO Melayu termasuk Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) secara terbuka menggesa memboikot perniagaan Cina, kempen tersebut kemudiaannya semakin meluas di kalangan blogger pro-BN.

Hasan turut menekankan perkara yang lebih utama bagi kementerian yang diterajuinya ketika ini adalah mengenai kepentingan nasional melibatkan keseluruhan rakyat Malaysia.

“Kita mestilah pentingkan isu nasional terlebih dahulu, yang penting adalah rakyat.

“Maknanya ialah memastikan kebaikan untuk rakyat terlebih dahulu,” tegas beliau lagi.

Antaraa blogger yang sudah memulakan kempen memboikot tersebut adalah bigdogdotcom.wordpress.com, gerakan-anti-pkr.blogspot.com, parpukari.blogspot.com, anotherbrickinwall.blogspot.com dan theunspinners.blogspot.com.

Pertikaian dan langkah menyalahkan pengundi masyarakat Cina bermula apabila Perdana Menteri dan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak, menggunakan istilah “tsunami Cina” selepas keputusan pilihan raya menunjukkan BN kekal berkuasa tetapi prestasi merosot, apabila memenangi hanya 133 daripada 222 kerusi Parlimen.

Akhbar Umno, Utusan Malaysia, juga di muka depan pada Selasa lalu mengeluarkan tajuk “Apa lagi Cina mahu?” Sebagai tindakan menunjukkan keputusan pilihan raya dibentuk oleh kaum Melayu menentang kaum Cina.

Namun, penganalisis Merdeka Center menegaskan Pilihan Raya 2013 bukanlah “tsunami Cina” kerana ia menunjukkan peralihan besar masyarakat bandar berbilang kaum dan pengundi kelas menengah menentang BN.



Hihihi, macai yg lebih2 sedangkan pmimpin depa duk masih harap undi Cina
--------------------------/----//////----------------------------2---222-

Sokong 101%

Anonymous said...

Tak pa tak pa... Itu ayat yg tersurat.... Jgn risau... Jgn patah hati... Kena main kenyit mata....

Anonymous said...

Perbanyakan .KR1M... jadi ORANG2 MELAYU boleh ke .KR1M je..

Anonymous said...

Ayat normal tu dari pemimpin... Tengok ajelah bapak babi anwar tiba tiba polis pula baik dan sokong dia... Dulu dia kata polis nie anjing umno.... Ha ha ha... Dia dah mula takut tu

Anonymous said...

Kedai krim aje banyak tapi produk cina buat apa... Pegawai pegawai yg diamanah mesti ikhlas .. Turun padang dan cari produk melayu untuk dijual
Di kdai krim

Anonymous said...

Kalau GAP kena panggil, jangan takut - lawan! Jawaplah dengan tenang dan penuh senyuman ..."Kita bukan boikot depa - kita cuma nak bagi penerangan kepada rakyat supaya membantu perniagaan orang Melayu....menolong sesama Islam"

Anonymous said...

Ini le UMNO .....dulu puji bukan main cina.....bila MCA hentam PAS pasal bangsa dan agama .....UMNO bukan main defend MCA lagi......skrg dah nak boikot brg cina plak.....kalu 55 thn dulu UMNO sedar mcm skrg mungkin Melayu lebih baik keadaannya hari ini....dlm perlembagaan tak ada peruntukan sek vernakular pun...UMNO yg bagi....kg2 baru cina sepatutnya di ambil semula selepas Merdeka...UMNO yg bagi....
hakikatnya MCA banyak duit dan pemimpin2 UMNO telah mereka beli.
Dlm sedikit masa lagi semua kesalahan UMNO akan terungkai dgn sendirinya.
UMNO sejak 2008 sudah tidak berdaya mempertahankan ketuanan Melayu dan Perlembagaan.....
UMNO sudah tidak relevan lagi kpd org Melayu.
Mungkin PAS bolih jadi penyelamat...tak heran lebih ramai pemimpin UMNO akan masuk PAS.
Wallahualam.

Anonymous said...

Ha ha ha ha.... Pas jadi penyelamat... Giler ke bebal nie.... Nak suh jadi mb selangor pun takut.... Takut dan tak berani nak tutup rumah sundal... Rumah urut... Karaokea yg umno buat.... Mereka sanggup jadi pak sanggup walaupun duduk dlm satu pakatan yg boleh menghalang kegiatan ini dari bercambah dgn tutup mata dan pekakkan telinga ajer.... Weiii wakil rakyat wakil rakyat pas.... Kau tak tutup atau biarkan kerja maksiat ini berleluasa kau pun sama makan duit lendir tau.... Undi yg aku bagi sebab nak laksanakan hudud dan nak tutup kilang arak dishah alam dan sekarang rakan rakan engkauorg dah menang.... Tak boleh ke tarbiah kan mereka semua....

Anonymous said...

Sikit sikit dulu lama-lama jadi bukit, memang tak nampak kesan dalam jangkamasa terdekat, tetapi jangkamasa panjang ianya saya pasti berkesan....Utamakan yang product keluaran muslim atau bumiputra dulu...memang tak boleh 100% lagi, sbb kita dah berpuluh-puluh tahun dah syok beli kat cina, kita tolong org Islam/ Bumiputra sebanyak termampu, kalau benda yg tidak penting tak payahlah nak beli kat kedai cina, elok simpan je duit tu...beli yg perlu sahaja itupun utamakan yg Islam/ bumiputra dulu...lama-lama akan nampak jugak kesannya....mudah-mudahan....

Anonymous said...

Aku tabik dgn 4.45.... Tepat dan padat.... Aku terguling guling ketawa

Anonymous said...

Teruskan kempen "BCL" ni sampai bila2....ajakan pada anak- anak anda sekali...ingatlah kaum bermata sepet itu tidak perlu kempen "buy malay last" untuk di war2kan....mereka dah ajarkan anak2 mereka supaya " BUY MALAY LAST" semenjak azali lagi...sbb itu lah melekat kukuh sentimen ini sampai ke dalam tulang-tulang mereka.....Yang melayu selalu hangat2 tahi ayam je, ada kempen baru nak ada kesedaran, kalau tak tak kemana.....

Zaini said...

Anonymous said...

Kih kih kih,

Aircond service mmg ngan orang melayu., yang kontraktor tu pun beli spare ngan tokey cina.. Aparaaa.. Klu kontraktor tu boikot cina, maka surau tu punya aircond pun x ter servis..

May 20, 2013 at 4:21 PM

--------------------------------------
Rasenya xde mslh sgt nak ambil spare dr pembekal cina. Sekurang-kurangnya yang untung Cina = 1 dan Melayu = 1. disini melayu dapat juga keuntungan. Tapi kalau kita ambil kontraktornya cina, yang untungnya kedua-duanya Cina.

Anonymous said...

Hapuskan SRJK(C)....BOIKOT barangan dan kedai Cina..

Anonymous said...

Walaupun PAS tak suka kat kita ..kita tak kisah .. kita akan beli juga kat kedai dia - kita nak support juga perniagaan mereka.

Anonymous said...

Aku sokong 4.45...tepat sekali jawapan anda....hhhahaha

Othaman Ahmad said...

Mamat Anom 0440 berkata:
"UMNO sudah tidak relevan lagi kpd org Melayu. Mungkin PAS bolih jadi penyelamat...tak heran lebih ramai pemimpin UMNO akan masuk PAS".

Jawapan saya:
Ayat orang yang tidak berdiri di bumi nyata. Tahukah anda PAS Nik Aziz sebenarnya yang sudah mula menampakkan tanda-tanda mengecut dan akan berubah. Keputusan PRU 13 menjadi bukti betapa kerdilnya PAS berbanding UMNO dan DAP. Saya yakin PAS akan bergabung dengan UMNO demi Islam, Melayu dan Negara.

Anonymous said...

Salam,
Yang paling penting kita boikot penjual hp org ca"...especially kat klang valley ni...

niko said...

PATUT ADAKAN LAMAN WEB DAN fb YG MENYENARAIKAN BARANGAN KEPRLUAN YG DIKELUARKAN OLEH BUMIPUTERA DAN ISLAM UNTUK RUJUKAN PELANGGAN.. INI DAPAT MEMUDAHKAN PELANGGAN

Shaari said...

dik, itulah seni dalam politik. takkan nak cakap terang2 benda mcm ni dik. byk2 menuntut lagi.

Shaari said...

pemimpin reject dah tuuu.... berbanggalah. kami dah tak mau

Anonymous said...

Hei org umno... Mana boleh tutup kilang arak dan rumah sundsl lah bodoh.... Aku wakil rakyat pas.... Duit lendir ke duit cipap ke yg penting aku tsk boleh bg cina tgk aku jumud sgt dlm menegakkan islam.... Yg penting masyukkkk.... Skrg kita akan buka rumah sundal dan kelab mlm di bandar shah alam.... Lu mau cerita apa.... Lu bodoh lah org org umno

Anonymous said...

ko nak bukak rumah apa pun bukak lah - rumah sundal rumah arak rumah hantu .. yang penting kita orang sekarang akan lebih berhati-hati bila berbelanja - ko bukak rumah arak ko minum lah sendiri banyak2 - lepas tu ko balik rumah ko sepak lah bini ko ke mak bapak ko - apa aku peduli.

Anonymous said...

MASALAH NYA ORANG MELAYU KITA NI KUAT BERCAKAP. TINDAKAN HANGAT2 BERAK AYAM. MATI-MATI TYPE KT KIBOD OFIS NAK 'BUY CHINESE LAST' TAPI TIME OTW BALIK KEJE BELI JUGAK SAYUR NGAN TEMPE BEKU KT GIANT SUPERMARKET. GIANT TU BUKAN SYARIKAT CINA MALAYSIA? KAMON LA KITA HARUS SERIUS DALAM BUY CHINESE LAST NI. BIAR KITA BERTINDAK DAN KURANG BERCAKAP. INGAT BERTINDAK SECARA INTELEK DAN MELAYU BOLEH BUKTI KUASA KEPENGGUNAAN MEREKA. AYUH ORANG MELAYU....HOYEAHHHH!!!?

Anonymous said...

Hasan malek ni xkan x sedar dia kalah di kawasan peti undi cina...lepas ni kau cium la dan peluk la cina ni lebih 2 ...org melayu yg ngundi kau ni akan menghukum kau pru14 nnti...wait n see brother....

Anonymous said...

Janji masyukkkk ... Duit haram leh simpan dlm serban.....

Anonymous said...

Senarai brg yg perlu diboikot saya dh edarkan kek kengkawan ngan org kg bro...

Anonymous said...

porahhhhhh

Anonymous said...


Utamakan produk Bumiputera dan Islam...

Anonymous said...

SETUJU!
AKU DAH LAMA BOIKOT.. spender pun jahit sendiri.. he he he! betul tak tipu!!

JOM KITA SOKONG KEDAI 1MALAYSIA!!

Anonymous said...

Jgn lupa beli dgn akad

Anonymous said...

Stopa Ali beli spenda ngentot kat kedai Cina...Anuwar brahim pun ngentot nonya Cina...ngentot Cinadoll first!

Anonymous said...

hehehehe....terbaek bro...

Anonymous said...

InsyaAllah aku turut Boikot!!

Anonymous said...

Inikalilah Nwanabilah Take Beer. PAS for all Gap kita tumpu boikot dap selangor kl kita guna tentera kacang hijau. Atau perajurit keris hijau.

Anonymous said...

sokong 10000%

Anonymous said...

lepas pru13 aku dahBCL 100%..
sampai sekarang taj mati pun...
barangan bumiputra melambak kat luar sana..selamat berjuang..

Anonymous said...

Kay bandar Sri purta bangi ada 2 kedai hardware bumi
gergaji hardware Dan paku hardware

Anonymous said...

Saya recommend utk kek & biskut yg sedap, bolehlah pergi ke FIDI BAKERY, ada di Jalan Liku 8/1, Seksyen 8, Shah Alam. Berdekatan dgn surau Sek.8. Harga pun lebih murah dr Secret Recipe. Tapi famili sy suka moist chocolate keknya. No. tel: 0123394181 (Shehnaz)

Anonymous said...

pemimpin kita pun dah bijak...
cina pun buat2 sokong najib tapi undi dap..
pemimpin kita dah belajar sesuatu..
cakap tak sokong tapi amat menyokong tindakan ngo2 dgn tertubuhnya kedai 1Malaysia sbg contoh..teruskan perjuangan

Anonymous said...

Sokong GAP. Tak perlu kita poyo poyo mempersoalkan tindakan boikot sbg rasis dlm blog GAP ni. Kita dah tahu siapa yg sebenarnya yg rasis. Siapa yg menolak utk berada dikalangan kelompok kaum2 lain. Jihad ekonomi ini bertujuan utk mengajar kaum tertentu agar menghormati perpaduan kaum.

Anonymous said...

ISI MINYAK DI PETRONAS SAJA

Anonymous said...

Jihad ekonomi lancau.... Bila tengah baik dgn cina cina babi ini.... Semua sibuk mkn atas tgn cina tapi bila mereka tak sokong umno dan sokong pas nak meroyan royan plak.... Kami pun nak juga rasa mkn atas tapak tgn cina.... Bodoh nye org org umno

Anonymous said...

Yes...isi minyak di Petronas saja. Utamaka Bumiputera dan Islam..

Anonymous said...

memang murah repair kat kedai cina..tapi cina repair 1 masalah tapi dia akan tinggalkan satu masalah baru pada keta kita..lepas 2-3 bulan kita pasti ke kedainya semula atau ke kedai kawan nya yg juga berbuat serupa kedai cina yg pertama tadi...mereka amat bersatu dlm Hal ini..saya dah terkena berkali Kali Dan dah serik...carilah kedai bumi berlambak kat luar sana...klw melayu Islam pun tipu sekurang nya kena jawab kat Akhirat...

Anonymous said...

hari ni aku cuci gambar kat kedai muslim 60sen sekeping 4R. selama ni kat kedai C 50sen sekeping. bukan sikit..beratus keping. mahal sikit takpe tapi aku puas hati. mudah2an keuntungannya itu nanti akan dizakatkan. dan kita dapat berkahnya. dan akan aku teruskan buy muslim first!!! in sya Allah..

Anonymous said...

walau pun entry BCL dah tak ada...
tapi aku akan teruskan hingga akhir hayat InsyaAllah...Dan berniat sbg jihat ekonomi semoga beroleh ganjaran dari Nya..mungkin anon Di atas tu kafir tak mengapa...

Anonymous said...

Ha ha ha.... Isi minyak kat petronas tapi petronas takpernah sokongpun produk iks di stesyen minysk mereka.... Air mineral mereka pun mereka bg kita minum dari air bangkai cina

Anonymous said...

Produk muslim....halal lagi suci. Insyaallah ada keberkatan di situ..

Anonymous said...

Sprm patut siasat kakitgn petronas.... Mereka ini yg suka menuduh org rasuahtakut takut mereka lg kuat rasuah....
Kenapa ada monopoli produk di kedai mesra petronas

Anonymous said...

Boikot Public dan Hong Leong Bank..

Anonymous said...

sekurang kurangnya upah servis tu pada melayu...tak lah sampai 100% pada cina...cubalah berfikiran matang sket..jangan lah kebudak budakan...

Anonymous said...

aku dah copy dari beberapa entry list barang2 bumi Dan sebarkan pada kawan2..
niat jihat ekonomi..

Anonymous said...

Belilah barangan buatan Bumiputera dan Islam....

Anonymous said...

Mintak blogger2 buat list syarikat2 atau kedai2 bumiputra dan sebarkan... kami akan turut sama sebarkan di Fb dan mane2 lg...terutamanya kedai service kereta... kedai aksesori kereta... kedai barang2 komputer.... ini terutamanya... orang melayu kita habiskan bejuta2 sehari kat Plaza Low Yat...

Anonymous said...

PETALING JAYA: The Philippines’ San Miguel Corp expects to know the outcome of its proposed sale of a stake in Manila-based Bank of Commerce (BoC) to CIMB Group Holdings Bhd in a week or so.

San Miguel president Ramon S. Ang (pic) was quoted as saying: “I think we’re in the last stage.”

The Inquirer reported that CIMB’s bid to acquire the BoC stake was alleged to have hit a snag, and that San Miguel was willing to walk away from the deal if it was not resolved soon.

The report, quoting Ang, said San Miguel would know whether to close the transaction or break off the engagement with CIMB.

San Miguel had confirmed his remarks in a filing with the Philippines Stock Exchange on Tuesday, which said the “status of the CIMB Malaysia of Bank of Commerce, as reported in the articles, are accurate.”

CIMB had entered into conditional share purchase agreements with San Miguel Properties Inc, San Miguel Corp Retirement Plan and minority shareholders on May 9 to buy a 59.98% stake in the Manila-based BoC for RM881mil or 181.25 pesos (RM13.13) a share.

The deal, expected to be completed by the end of the third quarter, valued BoC at a price to book of 1.14 times as at Dec 31, 2011. However, upon full alignment with CIMB’s accounting and provisioning policies, the effective price to book would be about 1.3 times.

Besides the proposed acquisition, which would be paid for in cash, CIMB Bank Bhd has also entered into a collaboration agreement with San Miguel Corp that would see BoC becoming the preferred banking partner for San Miguel and its suppliers.

CIMB said San Miguel had been looking for a partner to take over the group’s unlisted banking arm, the 16th largest in the Philippines, and grow the business with them.

Post-acquisition, San Miguel Corp Retirement Plan would still hold a 27% stake in the bank.



Tengok sapa CEO dia!!!!!

Anonymous said...

Boikot petronas.... Nsma aje melayu tapi lebih utamakan produk cina

Anonymous said...

kerajaan dah bijak itu yg dibuatnya KR1M utk mengekang kenaikan harga barang..tu yg cina2 marah sgt tak dpt naik harga barang sebab KR1M akan jadi panduan harga..
bijak..bijak..sokong KR1M..

Anonymous said...

beransur ansur akan beralih 100% kpd barangan bumi..yg penting sokong KR1M

Anonymous said...

Takpe.....10 Org cina kita dah potong 3.....aku setuju tak sampai 100% jatuh ke Org cina

Anonymous said...

Jangan beli hand/smartphone, topup kedai cina yang macam ulat taik kat shopping2 kompleks, kat lelong, lowyat.com.. nak beli jugak barangan letrik beli kat amazon.com (amazon.co.uk semua boleh beli) nilai barang bawah RM500 tak kena cukai.. cuma dapatkan lesen (percuma) daripada kementerian hal ehwal pengguna dan tunjuk surat tu pada kastam bila barang dah sampai kat KLIA etc... kalau tak mau boleh mintak Pos Malaysia tolong ambik dengan bayaran RM50 setiap barang (Pos Malaysia sendiri akan hantar surat pada kita tawarkan perkhidmatan tersebut dan kita dimintak sertakan salinan lesen berkenaan)

Anonymous said...

aku dah 15 tahun tinggal kat kajang..lepas pru13 dah mula ada kedai judi kuda kat kawasan majoriti penduduk melayu..
apa dah jadi dgn PAS ni...demi kuasa sanggup menutup kemungkaran...
masyaAllah...

Anonymous said...

Baru umno bukak mata.....Baru depa tau....

Anonymous said...

Semua manusia adalah ciptaan Allah !!!! Janganlah kamu melaku kerja yang bodoh ni berdosa dan akan hukum masuk Neraka yang penuh api dan akan bakar jadi satay dan burger....

Anonymous said...

Cina dah berjaya tipu ramai orang kata minyak Petronas boleh rosakkan kereta. Biasa cina-cina ni akan buat cerita dalam internet kononnya kenderaan dia hadapi masalah bila pakai minyak Petronas. Cerita ini di sebarkan melalui e-mail dan sms macam surat berantai. Ramai dah percaya termasuk saudara mara saya.

Anonymous said...

Padan muka petronas.... Penuh dgn sarang anak anak babi didlm pentadbirannya

Anonymous said...

Apa pulak dapat dosa. ramai orang tau cina meniaga cara tipu dalam timbangan dan kualiti barang. Alat penimbang di otter. Sebagai peraih menipu pembekal dengan kadar harga yg sangat rendah. Barang letrik dan handphone dibukak tukar bahagian dalam dengan yang murah dan tak berkualiti.

Anonymous said...

kah kah kah..

red bean piggy 9;01 dah datang komen tapi bahasa Melayu dia macam haram... kah kah kah

Anonymous said...

MUSANG BERBULU AYAM - FUCK DAP

Anonymous said...

Hoi kalau tak nak kerja atau bosan sgt kerja dgn petronas... Berhenti dan berambuslah dari sykt ini... Ramai lagi org yg bak kerha kat situ tapi tak dpt.... Babi sial

Anonymous said...

Masa proton mula-mula keluar orang cina boikot sebab proton utamakan pengedar bumiputera. Bila MCA/Gerakan bangkang ramai cina dapat jadi pengedar proton baru cina mula beli kereta nasional.

Anonymous said...

Felda food bikin produk jem kaya jagong kacang tin hijau bean merah aiskrim dan macam mcam lagilah.

Anonymous said...

Ingat read bean army dan cina yang sewaktu dengannya yang mula kempen boikot barangan/perkhidmatan bumiputera. Sekarang kita balas balik. Eye for an eye. Pada yang masih tak sedar dan tak mau ikut kempen ni tak tau lah nak kata apa lagi.

Anonymous said...

@anon 8.04pm...
Tak paham cakap tak paham jangan tunjuk bodoh dlm blog ni. Jgn perasan la bro kaum cina skrg sokong DAP. Tunjukan mana ahli PAS ada dlm exco Penang? Eleh Xkan lu x tau apa agenda sebenar DAP. Kalo gua ada depan lu. Gua gelak kuat2 je beb. Sori la macha.

Anonymous said...

Cina jual handphone sekarang buat taktik baru. Dia ambik cewe indo pakai tudung bagai jadi sales person. Cewek ni bukan main lagi makeup mengalahkan peramugari nak tarik pelanggan Melayu.

Anonymous said...

Umno ko umno ko

Anonymous said...

Mau kerja petronas.... Sokong sapa... Umno... Gi mampuslah... Pas ok

Anonymous said...

Jangan beli barang dari kedai cina. Jangan jadi sucker. Duit keuntungan bisnis cina dia bela anak-anak dia makan babi. Bila sekolah hantar sekolah cina. Bila dah boleh mengundi undi DAPigs.

Anonymous said...

Berapa kerusi pas dapat dgn bantuan undi cina banding yang dap dapat? Ada nampak itu?

Anonymous said...

Pas nak tuntut kerusi mb selangor pun malu-malu alah kepada dap walaupun dapat kerusi yg sama banyak dap. Tahu kenapa? Sebab pas tak boleh terima pas duduk kerusi mb (langkah mayat kapal dulu) dan pas akur dan taat! Porahhh.... kalau di penang tu betullah sebab bilangan kerusi ciput tapi di selangor bukankah sama banyak dap? Adoiiii pas..

Anonymous said...

Aku juga sedar hal ini. Makaman ringan di kedai mesra petronas kebanyakkannya keluaran orang pendatang tu. Apa ni?

Pembesar umno nampak tak? Tolong buat tindakan! Ingat budi kami pengundi kamu....

Anonymous said...

Sapa nak minum air bangkai cina... Minumlah iar dipetronas kedai mesra tu.... Produk chuan sin. Spritzer.... Best....ha ha ha.... Melayu diperbodohkan kerana ada orang makan atas tapak tangan cina setiap bulan dgn hanya air mineral yang dimonopoli oleh satu syarikat sahaja di seluruh stesen minyak dan kedai mesra petronas... Tun mahathir pun tak da telor nak gertak ceo petronas dah kot

Anonymous said...

Petronas patut dibokot kerana hampir keseluruhan produknya di kedai mesra adalah produk cina babi

Anonymous said...

Tun mahathir tak kan mkn gaji buta aje duduk sebagai penasihat petronas..... Gempak aja ka dan tak berani tegur ceo ka tentang hal ini.... Tak leh cam tu tun.... Tolonglah turun padang tengok sikit benda benda kecik ini

mohamed said...

Sebenarnya wakil rakyat pas masuk bertanding PRU sekadar mendapat gaji wakil rakyat je. Mancari gaji buta.

Prestasi? Tak payah hurailah. Tenggok Kedah, tenggok Kelantan. Apa jadi?

Anonymous said...

STOP beli air mineral petronas (spritzer), cari brand lain

Anonymous said...

Hoi melayu rasis.... Kalau tak nak beli kat kedai petronas sudah lah gi matlah engkauorg semua.... Bangla ramai yg nak beli kat kedai kami

Anonymous said...

Betul ke ada kubur cina dekat atas kilang air spritzer atau air mineral mesra nie... Boleh confirmkan ke... Aku dah rasa kat tekak aje nie..... Kes naya

Anonymous said...

aku sokong GAP...
sekarang pon aku dah mula...
barang runcit..aku beli kat kedai melayu...pon aku pileh2 kalu boleh produk bumiputra..
minyak petrol pon aku bli kat petronas..tauke melayu
pergi pasar pon aku cari peniaga melayu...
kedai makan dah sejak azali aku boikot kedai cina..haha...xkan nak makan b**i..mat sabu je..munkin x boikot
kadai h/ware je tmpat aku xde melayu..
nasib baik ade kedai tayar melayu..
biar dorang kate aku rasis...aku rela...

Anonymous said...

aku selalu laa berbelanja kat kedai MESRA petronas tapi pilih2 barang laa.. kalau barang cha ya nun alif tuu sorri laa mcm produk kekacang kueh2 keluaran Mieow Mieow tuu... confirm barang cina, Air Mineral MESRA aku dah STOP dah, sbb dah tau itu keluaran cina SPRITZER (guna nama asal sykt iaitu Chuan Sin). Aku racist? yessssssssssss memang aku racis... dan aku bangga dapat tolong MELAYU yg dijaga ISLAM nya oleh perlembagaan negara. APA.... anda terjangkit kurap ker kalau aku racis?

Anonymous said...

Harap bukan saja kedai puak cina diboikot tapi Restoran Cina yang Serve No Pork pun kena Boikot....Ada Restoran Seafood Hokaido yang kononnya 'Serve No Pork' kat Jalan Lumut,Dekat Stesen Pekeliling KL harap boikot juga sebab diperhatikan ramai orang melayu yang menjamu selera sedangkan ada jual minum keras.... Sila sesiapa pembaca datang melihat sendiri...Selain itu jalanraya jadi penuh sesak kerana pelanggan meletakkan kereta penuh jalan menyebabkan kesesakan dan menyusahkan pengguna lain.....

Anonymous said...

Componay BAS EKSPRES juga banyak Melayu Punya:

1. Transnasional (group of Nadi Corp-Dato Nadzmi)
2. MARA Liner (MARA)
3. COSMIC
4. SANI Ekspres
5. ETIKA
6. JELITA (Jelita Transtours)
7. Pancaran Matahari
8. Durian Burung
9. Ekspres Perdana
10.AB Ekspres
11. Mutiara Ekspres
12. Mahligai Ekspres
13. Shamisha Ekspres
14. Utama Ekspres

ada beberapa lagi yg company bumi tp tak pasti kesahihan untuk listed

TOLONG ELAK NAIK COMPANY CINA HARBI PUNYA

-Konsortium Ekspres
-KKKL Ekpsres (TRANS Lim-nama pun tau dh)
-FIVE STAR
-TranStar
-KL-Genting Ekspres
-Yakin BG/Bukit Gantang Ekspres
-S&S Ekspres
-Eagle Ekpres
-SE Super
- Antar Holiday
- Boon Best



Anonymous said...

ramai org pencacai PASngok yg kerja rosakkan projek FGV tk sedar Felda mahu dijadikan global company yg keluarkan produk2 bertaraf dunia.

FGV telah re-branded Felda utk keluarkan macam2 produk makanan berkelas tinggi. Itulah harapan DS Najib. Tp malang sekali Aliman PASngok bangsa pencacai yg tahu merosakkan projek Melayu.

Fitnah Aliman akan makan dirinya krn merosakkan rezeki umat Islam.

Teruskan sokong produk FGV-Felda. Insya Allah moga berjay akita runtuhkan legasi dan cengkaman ekonomi Cina Laknat !

Anonymous said...

Sikap racist racist racist pasti masuk Neraka penuh api !!!!!!!

Anonymous said...

Transnasional pun boleh di boikot kot... Nama aje melayu. Habis tanah mara holdings dijual oleh bangkai ini... Bila dah jual,semua harta terus tak minat dan fomus untuk uruskan perniagaan bas lagi. Hati hati yer... Tanah di shah alam.. Rumah mara dan byk lagi... Pemain utama dia adalah cina

Anonymous said...

allo brother..lu jgn pndai2 nk fitnah MARA k.. TRANSNASIONAL xde kena mengena dgn MARA. Transnasional adalah spin-off company dr asalnya oleh MARA Holdings..dijual kpd Nadir Corp milik Dato Nadzim..

so lu rela nak company Cina Harbi ke bro??

Anonymous said...

pencacai army bean sudha panas maaa.. Transnasional pun dia mau kacau jugak hahaha.. pegi mampos lah pencacai oii..

Khalid Gereja, Izah betina Anwar jual agama Islam ko xnk sembang ke? bangkai lah lu!

Racist ala Pork Nick PAS ok? racist ala DAPig masuk mana? bangang le pencachai xde isu nk spin.

kita nk tolong kayakan ekonomi Islam.. lu nk kayakan LGE lu punye hal lah bro.. ANON 12.04.. neraka kerja Allah.. ko dh confirm ke xmasuk situ??

Anonymous said...

Jual apa bro.... Berapa nilai dia yg kjaan minta dari dato bangkai nie....

Anonymous said...

12.22 lu bangkai apehal mau bising ha?

Anonymous said...

bangkai 12.22, anak betina Nuar jual lelong nama Tuhan dlm gereja ko xpeduli ke bro? lu sama busuk mcm bangkai khinzir yg reput 10 hari.. manyak busuk maaa..

Anonymous said...

Jgn ikut perasaan kes transnasional tu... Semak dulu apa cerita sebenarnya... Tanah kat keramat tu dulu milik siapa dan skrg nak jadi apa

Anonymous said...

apehal lu xpuas hati jual2? dato mana? sial lah bangkai sekor nih.. apehal lu jeles dgn Transnasional? lu fitnah MARA apehal? bodoh lah pegi siasat dulu sblm hentam mcm 'khinzir'hutan.. wa ckp baik2 maa..

Anonymous said...

Jom org melayu.... Kita boikot kedai n brg2 kluaran cina ngok.

Anonymous said...

Lagi boikot Magnum, Toto, Damacai, Genting Casino, Singapore Casino, TV game, Carlsberg, Gunness Stout , Anchor beer, Tiger beer, VSOP, XO, Cina doll, Condom 003, Condom 007, Cina/Thai Masage, Bakuteh.......

Anonymous said...

bank cina.. public bank.. hong leong bank.. OCBC bank..kalau ada akaun di bank2 ni tutup saja.. bila buat loan cari cimb.. maybank.. bank islam.. bank rakyat

Anonymous said...

celaka punya pr selangor bail kan talam corporation syarikat cina babi

Anonymous said...

ingat cina pandai business.. syarikat cina macam Mah Seng pun lingkup

Anonymous said...

satu lagi lee foong..

Anonymous said...

Alhamdulillah.. loan aku semua Bank Islam dan CIMB. sorrylah HSBC wpun rate rendah..aku nk rate akhirat tggi..

Othaman Ahmad said...

Anom 04:25pm (20/5/13) berkata,
"Akhbar Umno, Utusan Malaysia, juga di muka depan pada Selasa lalu mengeluarkan tajuk “Apa lagi Cina mahu?” Sebagai tindakan menunjukkan keputusan pilihan raya dibentuk oleh kaum Melayu menentang kaum Cina. Namun, penganalisis Merdeka Center menegaskan Pilihan Raya 2013 bukanlah “tsunami Cina” kerana ia menunjukkan peralihan besar masyarakat bandar berbilang kaum dan pengundi kelas menengah menentang BN. Hihihi, macai yg lebih2 sedangkan pmimpin depa duk masih harap undi Cina".

Komentar saya:
Itulah keistimewaan dan kelebihan UMNO. Kami taat setia pada UMNO. Pemimpin UMNO yang tidak lagi relevan berganti seperti Dato' Onn Jaafar, Tunku A. Rahman, Hussein Onn dan Abdullah Badawi. Tapi DAP dari dulu hingga kini masih dgn muka Kit Sial yang membosankan. Pas pula berterusan dgn Nik Aziz yg dah bertongkat dan sering sakit-sakitan dijadikan sandaran. Manakala PKR masih terkial-kial berpaut pada Al Jub yang kini nyata tersampuk melolong sana-sini bagai orang tak siuman dimakan sumpah.

Anonymous said...

DAP babi

Anonymous said...

DAP cilaka

Anonymous said...

jangan beli ikan cina depa bubuh ubat, nampak keras diluar tapi dalam bau busuk..

Anonymous said...

orang melayu tolong import ikan dari luar yang tak taruk ubat, lama2 makan ubat tahan kita akan jadi keras dan otak biol.

Anonymous said...

orang melayu tolong kuasai import, supaya penjual melayu tak perlu beli dengan pengimport cina, kalau melayu tak import kot mana pun cina dapat juga, kalo nak bunuh pokok biar dari akarnya.

Anonymous said...

wei melayu belacan sebenar peluang kamu untuk jadi peniaga memang sentiasa ada, kamu import dan edar sesama kamu dengan harga murah dari cina, insyaalah kamu akan kuasai bidang perniagaan.

kalo kamu tak mampu beli kedai atau sewa kedai kamu jual dalam internet.

janji jangan menipu, sekali kamu tipu sampai bila orang tak percaya.

kepada pengusaha makanan melayu tolong tingkatkan kualiti dan rasa produk kamu agar boleh bersaing dengan cina.

cina makan benda haram, adakah mereka hendak bagi kamu makan benda halal? sapalah yang bangang keluarkan sijil halal pada barangan cina? yang keluarkan sijil halal dapat duit, kami yang makan makanan ada sijil halal tapi haram, sebab tu skang ni ramai melayu bebal sebab makanan haram disangka halal.

RH said...

Gap,
boleh sampai bankrap ker dia orang...?

Anonymous said...

amanat diterima..

akan di cari kedai2 muslim hingga ke lubang cacing untuk berbelanja..

jom jihad ekonomi, sedarlah kita sudah lama kayakan mereka..jom kayakan muslim pulak..kuasa membeli di tangan kita..

Anonymous said...

tengok kat tempat aku cina jual topup sampai dah kena masuk pasar malam..apa maknanya?sendiri fikirlah..

kedai2 cina pulak dah letak melayu depan..tokey tak berani tunjuk muka..apa maknanya?..fikir2kanlah?..

baru mereka tau kuasa melayu..BANGKITLAH BANGSAKU, SEIMBANGKAN EKONOMI..tak perlu buat keja bodoh kekerasan dsb. gunakan kuasa beli anda jer, tu senjata paling berkuasa..pucat mereka..

Anonymous said...

peniaga2 cina dlm kwsn melayu memang boleh bankrup..sb sy peratiakn 90% pembeli memang melayu..kalau semua sedar sah2 bankrup..

kwsn melayu mereka meniaga maju, kawsan cina sah2 mereka maju, kita x dpt masuk..kita nak meniaga di mana?..sedarlah bangsaku

Anonymous said...

utamakan produk muslim..
kwn2 jgn lupa pesan kat mak2, makcik2 kat kpg tu... boikot skali

dah berapa minggu ni langsung tak beli produk chinese... tak mati pun kita sekluarga

peduli komentar kata apa. kita teruskan jer...

Anonymous said...

Sokong Mydin, mPH bookstore (syed mokhtar), al ikhsan sports, mizi sports, petronas, kedai mesra. Boikot popular bookstore, ayam penyet (cina)

Anonymous said...

Support tutti frutti (naza group)

Anonymous said...

Cina kalo nk beli lighter sebiji pun sanggup pegi kedai bangsa dia yg jauh walaupun kedai runcit melayu depan umah je. Ini kejadian sebenar berlaku kat kampung aku.

jang lumak said...

Sapa yg racist bodooohhh....kita hanya mengutamakan sedara sesama Islam itu da kira wajib..oh ko tuhan ker nak tentukn org masuk nerakaaa

jang lumak said...

Lu ingat kami bodoh kah red pig bean kukuciao lu laupeee

jang lumak said...

Sokooooonggggg

jang lumak said...

Sapa yg racist bodooohhh....kita hanya mengutamakan sedara sesama Islam itu da kira wajib..oh ko tuhan ker nak tentukn org masuk nerakaaa