Monday, May 20, 2013

MANSUH DEWAN NEGARA : GAP ISTIHAR SETUJU CADANGAN KARPAL DENGAN SYARAT KITA HAPUSKAN DEWAN RAKYAT SEKALIGUS !


ini adalah cadangan paling AGUNG dalam ide pendemokrasian negara...

asas penubuhan parlimen adalah melibatkan 2 dewan perundangan tertinggi iaitu dewan rakyat dan dewan negara..

karpal mahu fungsi dewan negara dihapuskan.
ini adalah kenyataan bagaimana demokrasi di malaysia subur.

ya demokrasi di malaysia cukup subur hinggakan karpal boleh menyentuh isu untuk membubarkan fungsi dewan negara...

orang melayu dan bumiputra tak perlu melatah dengan ide karpal.

subhanallah ini adalah idea masterpiece..

JIKA KARPAL MAHU DIMANSUHKAN FUNGSI DEWAN NEGARA, ORANG MELAYU JUGA PATUT DESAK KARPAL AGAR HAPUSKAN FUNGSI DEWAN RAKYAT..

ya bangkit semua umat, kita sokong cadangan karpal dan pada masa yang sama kita desak jugak agar fungsi dewan rakyat dihapuskan...

inilah peluang untuk BANGSA MELAYU/BUMIPUTRA memerintah MALAYSIA SECARA MUTLAK..

terhapusnya fungsi dewan negara dan dewan rakyat, maka kita bangsa melayu akan menguasai seluruh nya mengenai malaysia..

kita akan diperintah secara monarki, sepertimana brunei.

tiada lagi pilihanraya, tiada lagi DAP LAKNATULLAH,tiada lagi pkr dan pas..

kita akan diperintah oleh YANG DIPERTUAN AGONG.

YDPA boleh melantik orang melayu untuk menjadi pentadbir negara dan negeri...YDPA boleh lantik orang umno dan sedikit orang pas untuk perintah malaysia.. perpaduan melayu akan bermula dari sini !

inilah peluang kita memerintah bangsa lain secara mutlak ,total dan selamanya sampai kiamat !

ayuh sahabat, sokong cadangan karpal dengan syarat kita hapuskan fungsi dewan rakyat sekaligus..

67 comments:

Anonymous said...

AKU SOKONG 10000 PERSEN!

Anonymous said...

Mansuh sebarang halangan kearah Malaysian Malaysia. Lepas tu mansuh hak Melayu dan Raja Raja Melayu.

Selagi tak dapat hak samarata yang sebenarnya tak adil pada orang mendatang. Selagi tu lah China tak puashati.

China dah ada isu yang menyatukan mereka sampai kiamat iaitu "Hak samarata semua kaum".

Melayu juga perlu ada isu yang sekuat itu untuk menyatu padukan Melayu.

Anonymous said...

Non bumi adalah tetamu (tak diundang), adat tetamu, perlu hormat tuan rumah, bukan memandai mandai sampai nk renovate rumah org dan terbalik ambil alih fungsi tuan rumah.

komandomelayu said...

Sokong dihapuskan terus kuasa politik kaum babi Dan paria pendatang yang tak sedar diri menumpang di tanah melayu!!

HANYA AGONG DAN MAJLIS RAJA-RAJA MELAYU YANG MENENTUKAN PELANTIKAN PERDANA MENTERI DAN MENGAWAL KUASA NEGARA!!

Lu talak suka lu angkat lu punya apek, ah so, ah moi, sohai, aci, tangga chi, Amma appak sama anjing babi balik China sama India!!

mohamed said...

Setuju benar. Sejak dulu lagi rakyaat yang cintakan keamanan dan kedamaian mahu Yang Dipertuan Agong dan Raja2 Melayu memerintah Negara ni secara mutlak. Orang2 macam Anuar, Kit Siang dan yang serupa denganya dinyah keluar.

Niat jahat si pendatang telah terserlah. Sekarang kita perlu atur melangkah dengan berhati2. Kepada pemimpin yang ingin berbaik dengan mereka, fikirlah..

Mereka akan terima apa yang diberi tetapi mereka tidak akan memberi walau sedikit pun. Yang mereka mahu ialah menawan Negara melalui undi..dan selepas itu ubah (ingat UBAH) segalanya supaya orang Melayu/Bumiputre menjadi macam orang2 asli Australia, Amerika dan lain2

Hapuskan Dewan Negara,jimatkan cost pentadbiran Negara? Duit kepala bapak dia dari india agaknya.

Kalau hapuskan kedua2 aku SETUJU.

Anonymous said...

Mereka naik kepala kerana ekonomi mereka lah negara maju. Tapi Allah bagi minyak dan Petronas kpd kita untuk lagi maju.

Siput

Mat13 said...

Bahawa aku setuju

ahlee said...

good one best one Malays RULE!

Anonymous said...

SAYA SETUJU 1 juta juta % KUASA MUTLAK MELAYU MEMERINTAH NEGARANYA SENDIRI. YANG LAIN YOU ARE WELCOME TO STAY OR BALIK KAMPUNG!

DEN CDO said...

Secara jujur Den setuju kerana pada pandangan Den ia akan membuka jalan untuk negara ini berubah diperintah mealui sistem khalifah, yg mana kuasa pemerintahan diberikan sepenuhnya kepada YDPA, PM dan kabinetnya hanya melaksanakan pemerintahan sebagai wakil YDPA, Dalam masa yg sama YDPA boleh melantik Majlis Syura sebagai penasihat beliau...perkara ini tidak mustahil dilaksanakan kerana jika diamati di fahami akan maksud Perlembagaan Persekutuan ,YDPA adalah pemerintah mutlak negara ini... PP melindungi dan memelihara keistimewaan Melayu dan Bumiputera..tidak di sebut Cina, India dan sebagainya...mereka hanyalah dikategorikan sebagai .."lain-lain kaum" sahaja. Islam adalah agama persekutuan, bermaksud, adalah menjadi keperluan utama dan ia tidak boleh dicabar oleh sesiapapun untuk menjadikan pemerintahan negara ini berlandaskan pemerintahan sebuahnegara Islam....

Talhah said...

Bukan cam tu Admin.

Malaysia ni SEBUAH Persekutuan bukan SEBUAH NEGARA.Bandingkan dengan Brunei yang mana ianya SEBUAH NEGARA. Perak juga sebuah NEGARA sebenarnya seperti BRUNEI cuma Kesultanan Perak bersekutu dengan NEGARA yang lain(Johor Kedah Kelantan etc) membentuk MALAYSIA. Kesultanan Brunei tidak menyertai Persekutuan ni.

Maka jika cadangan ini di panjangkan dan menjadi kenyataan maka formatnya ialah PERSEKUTUAN KESULTANAN seperti UAE (UNITED ARAB EMIRATES- PERSEKUTUAN RAJA-RAJA ARAB).

Sultan-sultan akan memerintah sebagai negara berdaulat( istilah negeri tidak tepat. Perak misalnya ialah sebuah NEGARA BERDAULAT) masing-masing tetapi BERSEKUTU dengan SULTAN-Sultan yang lain membentuk sebuah Persekutuan. YDPA hanya wakil sultan-sultan bukan PEMERINTAH PERSEKUTUAN. Sultan tetap pemerintah negeri masing-masing.

Pulau Pinang haruslah di pulangkan kepada Sultan Kedah. Melaka, Sabah dan Sarawak di perintah oleh YDPA sebagai wakil Sultan-Sultan yang lain dengan status Khas misalnya di gelar sebagai Wilayah Yang di Pertuan Agung.

Pentadbiran PERSEKTUAN pula di tentukan oleh Majlis Raja-Raja dengan Rotate Perdana Menteri dari Negara-negara bersekutu tadi seperti mana kita rotate YDP Agung.

Dengan kata lian berkuburlah segala parti politik di Malaysia ini. Sanggup kah nak buat?

Anonymous said...


Salam... DAP bersikap RASIS dan menghina kaum bumiputra serta boleh dipertuduhkan di bawah AKTA HASUTAN 1948 kerana mempertikaikan hak istimewa Bumiputra sebagaimana dinyatakan dalam Undang-Undang Tertinggi Negara iaitu Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.

Visi dan Missi DAP untuk menghapuskan hak istimewa bumiputra (On Nation Building - Abolition of the division of "bumiputra" and "non-bumiputra" and the implementation of ethnic equality (Menghapuskan pembahagian bumiputra dan bukan bumiputra, dan perlaksanaan sama rata untuk semua etnik.) Rujuk: http://dapmalaysia.org/newenglish/au_vm_pp.h

Anonymous said...


Salam... Mohon laporan polis dibuat..DAP bersikap RASIS dan menghina kaum bumiputra serta boleh dipertuduhkan di bawah AKTA HASUTAN 1948 kerana mempertikaikan hak istimewa Bumiputra sebagaimana dinyatakan dalam Undang-Undang Tertinggi Negara iaitu Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.

Visi dan Missi DAP untuk menghapuskan hak istimewa bumiputra (On Nation Building - Abolition of the division of "bumiputra" and "non-bumiputra" and the implementation of ethnic equality (Menghapuskan pembahagian bumiputra dan bukan bumiputra, dan perlaksanaan sama rata untuk semua etnik.) Rujuk: http://dapmalaysia.org/newenglish/au_vm_pp.h

Anonymous said...

en talhah,
x kira dlm bentuk, persekutuan, republik atau absolute monarchy, malaysia tetap sebuah negara berdaulat. dalam perlembagaan pun ada senarai negeri maka perak, melaka, sarawak adalah negeri mengikut tafsiran perlembagaan. sbb tu fungsi negeri x comprise semua bidang mcm hubungan luar negeri, pertahanan, keselamatan dll. soal berkubur parti itulah yg diharapkan sbb demokrasi, komunis, sosialis adalah ciptaan barat utk mematikan sistem kekhalifahan dan subsequently, penguasaan islam di dunia.

jentayu

Servant of God said...

Aku sokong sejuta peratus!!

Anonymous said...

yaaa-Bangkit!!!

Anonymous said...

sedikit demi sedikit mintak semua dihapuskan hinggalah institusi raja raja juga akan dihapuskan... masa tu melayu merempat kat negara sendiri, kita dah tau kaum melayu kita ni mmg lembut hati hinggakan jadi bodoh utk mengikut kata kata mereka.. bila melayu dah merempat, mulut menganga la...

Anonymous said...

Cikgu"s";
Jangan marah2.Toleh dahulu kebelakang siapa yang silap sebenarnya.Kesilapan itu menyebabkan nasi jadi lembik.Sebelum terus menjadi bubur,siapakah pemimpim melayu yang berani memperbetulkan kesilapan itu? Apa kesilapan itu? mari kita tengok:
1.siapa yang membenarkan warga asing di beri kerakyatan sebelum merdeka dulu? Dari parti apa pemimpin ini?
2.Siapa yang menghapuskan kekebalan raja-raja melayu daripada undang-undang mahkamah malaysia?Dari pati mana pemimpin ini?
3.Siap yang menghapuskan ISA?Dari parti mana pemimpin ini?
Ada banyak lagi.
Pembaharuan apa namanya kalau ianya mencekik diri sendiri.Apa yang kerajaan dapat walau pun semua kehendak dituruti?
Kalau anda pemimpin melayu,tanya diri anda adakah benar2 anda memimpin bangsa melayu?atau hanya sekedar flatfom untuk kepentinga diri sendiri?
Apakah akan lahir seorang pemimpin melayu yang berani.Sangat berani.Yang seberani Tuah membela rajanya,negerinye dan bangsanya walau pun ketika di negeri orang(Majapahit)
Rasa saya tak akan lahir pemimpin seberani Tuah itu.Sesuai dengan namanya Bangasa Melayu yang akan terus melayu bagai pukok tanpa baja.
Waullahwaklam.

Anonymous said...

KEPADA SESIAPA SAJA KAT SINI ... SILA BUAT LAPORAN POLIS DENGAN MANGK KARPAL NI!

Anonymous said...

siapa melayu dan siapa bumiputra? x perlu dibawa sekali bumiputra dalam perjuangan melayu, istilah bumiputra hanya digunakan untuk memperbodohkan rakyat sabah dan sarawak. tetapi semua hak melayu terus dikekalkan.

kuasa mutlak beraja? raja ni hanya manusia, dan bukannya tuhan, dan saya percaya ramai rakyat malaysia x bersetuju sekiranya pemimpin negara bukan drpd pemilihan secara demokrasi, ingatlah yg terjadi dlm institusi beraja indonesia, russian malah china, bila rakyat bangkit.

Anonymous said...

Mana yang lebih signifikan undang-undad kecil negeri/majlis-majlis tempatan atau undang-undang Malaysia? Yang merugikan duit rakyat ialah DUN bukan dewan negara. Lain kalau negeri mempunyai kuasa autonomi atau berhajat keluar dari Persekutuan Malaysia. Nampak belang Karpal DAP ni? Kalau tak mau pembaziran kita cadangkan negeri-negeri yang tak mempunyai sultan terutamanya Penang membuarkan dewan kerajaan negerinya dan bergabung dengan DUN Kedah.

Bay City Rollers said...

.

Kekuatan DAP terletak pada Kapal Singh . Kalau Kapal Singh tak ada , DAP tak sekuat mana pun .

.

Anonymous said...

Cara Kapal Sink meremehkan kemenangen BN di Malaysia.

Anonymous said...

Dulu baie murtad ex budak jaga lembu ni nak bahasa melayu dimansuhkan dalam mahkamah..la ni nak kerajaan pusat pulak bagi otonomi kat Penang sama Selangor..

Anonymous said...

Hapuskan dua-dua dewan pun bagus sebab Anwar pun nak tubuhkan Kerajaan menerusi jalan-jalan raya...kalau jalan raya tak muat...boleh pergi lebuhraya dan beratur di sana...dengan cara ini kenderaan tidak dapat melalui jalan raya dan dijangka rakyat akan suka dengan cara berjalan kaki di jalan-jalan raya...

Sebab itu PR boleh turunkan harga kereta dengan menghapuskan duti eksais sebab lepas ni rakyat malaysia tak perlu kereta lagi....permintaan akan menurun dengan mendadak...maka berarak di jalan raya lebih afdhal daripada menaiki kenderaan....

Tol juga akan dihapuskan sebab tak ada kereta atau kenderaan nak guna lebuhraya...

Bagus benar cadangan PR tu...memang brilliant diorang ni!!!Lagi brilliant orang yang support Anwar ni...

Anonymous said...

Singh ni bukan pandai law pun..7 tahun baru grad tu pun dapat 3rd class..dia banyak menang kes dadah saja sebab pandai tawar menawar dgn polis dan main orang dalam..kalau kepala tokan dadah kena cekup diorang akan ambik sing ni..gerenti lepas dari tali gantung..jail 30 tahun 2-3 tahun kat dalam dah leh bebas

Anonymous said...

Yaa.. Mari Hapus Menghapus...

Anonymous said...

KITA PATUT IKUT CKP KARPAL..IKUT TERUS SEBIJIK MCM SINGAPORE..MELAYU PERINTAH SAMPAI KIAMAT SBB SINGAPORE PUN CINA JE YG PERINTAH..DLM KERAJAAN SINGAPORE XDE MELAYU..BUAT ISA BALIK SBB SINGAPORE PUN ADA ISA..SGT BEST..HARAP DPT BUAT CEPAT2..

tokgaru said...

Cerita pengundi hantu, cerita dakwat kekal tak kekal. Dah basi dah. Dah 15 hari dah kita pilih kerajaan. Dah 15 hari dah orang melayu terbanyak memutuskan Umno terus pegang tampuk kerajaan. Orang melayu yang pro Umno relax saja, tak over excited dengan kemenangan Umno. Nampak 90 % orang melayu Pas pun relax juga, sebagai tanda setuju dengan keputusan PRU13. Yang tak boleh tidur malam adalah puak2 DAP. Memang DAP mengharapkan sangat2 Umno akan tumbang, sebab itu lah mereka mencipta slogan INI KALI LA.

Tapi DAP ni cerdik, kalau dia sorang2 buat protest PRU13, takut nampak sangat macam dia tak suka Umno atau melayu membentuk kerajaan. Bimbang nampak sangat DAP anti melayu. So mereka buat penyamaran dengan menarik satu dua ekor melayu menyertai protest. Mereka gunakan Anwar untuk menjayakan penyamaran itu. Tapi 90% orang melayu tahu protest PRU13 itu agenda siapa sebenarnya. Bukan agenda Anwar sebenarnya. Bukan kerana Anwar gagal jadi PM sebenarnya. Tetapi adalah kerana DAP gagal menumbangkan Umno untuk membentuk kerajaan yang mana Anwar hanya lah sebagai proxy DAP sahaja.

Saya sebagai rakyat yang cintakan kedamaian dan keharmonian, merakamkan setinggi Tahniah dan Penghargaan kepada para pemimpin tertinggi Pas yang mengambil sikap Menerima Keputusan Rakyat dalam PRU13. Mari lah kita biarkan Anwar dipergunakan oleh Karpal Singh, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng selagi mereka nampak Anwar berguna kepada mereka. Yakin lah tak lama lagi Anwar akan merasa ” Letih ” dan ” Keseorangan ” bila dia naik ke atas pentas untuk bercakap dia ternampak kehadiran perserta melayu dalam Protest PRU13 adalah jaaaraaaannnnng jaaaraaannnnng (meniru dialog P Ramlee dalam filem Nujum Pak Belalang). Dan akhirnya dia akan sedar, ” Oh rupa2nya puak2 cina DAP ni nak peralatkan aku yer…… “. Dan selepas itu, pasti dia akan kembali semula ke lubuk asalnya, dan … kita terima lah dia balik seadanya kerana dia juga berasal dari kita (melayu) dan mengamalkan aqidah seperti kita (islam).

Umno dan Pas ada titik persamaan dari segi Bangsa dan Agama. Anwar dan kita juga ada titik persamaan dari segi Bangsa dan Agama. Ini lah yang sebenar2nya Kunci Perpaduan Melayu.

Anonymous said...

pejabat dia ni kat area puduraya belakang hospital tung shing yang ramai pendemo lari masuk menyorok masa bershit 1.0..bisnes anak beranak..punya kedekut area tu sewa bangunan murah saja sebab depan lorong kecik..bangunan zaman sebelum perang..dekat ofis dia ni komputer pakai wordstar pun ada lagi dia guna..he he he

Anonymous said...

Bro GAP

Aq mmg xreti bab undang2 neh...tapi kalo ia utk kebaikan malah spt apa yg ko katakan dgn mnghapuskn dewan rakyat maka kuasa mmerintah akan jatoh kpd org Melayu iaitu Raja2 Melayu....why not....

Itulah yg sebaik2nya...benci aq pada kaum yg xreti berterima kasih dpt menumpang di ngr kite ini...

Aq sokong berjuta-juta kali bro GAP....itu yg terbaek.....

Anonymous said...

KOKS = Kick Out Kapal Sink

Anonymous said...

Terpulanglah macamana nak jaga rumahtangga ikut kesesuaian, yang penting rukun. Dalam banyak negara kenapa singapura ?

Anonymous said...

kaum pendatang jus soli patut sekarang orang melayu buat undian baru (renew) samada setuju atau tidak mereka diberi kerakyatan

Anonymous said...

Maka bermula lah jarum mereka untuk menghapuskan sistem beraja dan ketuanan Melayu. Maka benarlah anggapan orang Melayu sebelum ini. Ayuh Melayu

Anonymous said...

dia punya cadangan nak bubar dewan negara tu sama macam nak bebaskan Penang sama Selangor dari Malaysia.

Anonymous said...

Baca baca BN memang lembab..akan jadi pmbangkang 2018
http://pilihan-anda.blogspot.com/2013/05/former-dap-red-bean-army-trooper.html

oyabun said...

Boikot perkauman lembapkan pembaharuan ekonomi, kata pakar perniagaan!

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/boikot-perkauman-lembapkan-pembaharuan-ekonomi-kata-pakar-perniagaan/

Anonymous said...

Support total monarchy!!! Buat T-Shirt oii..cepat.

Anonymous said...

Setuju...

Jangan hapuskan Dewan Negara je, hapuskan sekali Dewan Rakyat...

Kita menuju ke arah sebuah NEGARA KHALIFAH 100%....!!!!!!!!!

Anonymous said...

Sultan Kedah ambil balik Penang!

Anonymous said...

salam to all pejuang - pejuang melayu. aku juga melayu seperti kamu semua. sifat melayu aku juga sama seperti melayu - melayu lain yang telah terukir di dalam sejarah bangsa. aku juga telah melihat dan membaca ledakan api neraka yang membuak - buak dari semangat kepahlawanan melayu kamu semua. aku setuju. cuma jgn lupa dan tertinggal bahawa aspek praktikaliti juga amay penting. dalam menguatkan dokongan orang melayu di tanah melayu ini, kita semua harus dan mesti dan wajib menguasai bidang ekonomi. lihat ini, kalau kereta atau moto rosak ke bengkel bangsa mana yang kamu hantar? jika nak buat repair atau renovation rumah ke tukang bangsa mana yang kamu hantar? jika mewmerlukan alat - alat ganti, atau bekalan bahan - bahan construction ke bangsa mana yang kamu tuju? majulah ke depan, kuatkan pegangan dan penguasaan ekonomi seperti saranan ayahnda tun dr mahathir sejak dari dulu lagi kemudian barulah kita ajar bangsa cina ini tentang keistimewaan bangsa melayu. ingatlah, keris mempunyai lok dan lok - lok ini sam ada 5 atau 7. walaupun pendek keris ini tetapi bisa akibat tikamannya amat memeritkan.

bangunkan dulu dengan segera penguasaan ekonomi orang melayu.!!!!!!

Anonymous said...

BCL.. BBC.. semua barang dan perkhidmatan dari sekecik-kecik garam sekampit sampai pinjaman bank beli rumah dsb.

p.s - kalau tahan teksi nama cha ya nun alif bawak jangan naik..kata elok-elok sopan santun sorry silap tahan

p.s.s.. lrt, monorail, mrt Rapid punya GLC so jangan boikot

pro.offensive said...

Seriosly..kita semua kena mula dengan solat jemaah dulu kat masjid mana2 ynag sempat..kat situ mulanya perpaduan..cina pn sure goyang kalau tiap waktu penuh mcm smyg jumaat..bkn nk mengajar ke ape..tp cubalah...kat situ bru kita boleh kembangkan pemikiran BCL..cina ni bkn tau halal haram..dalam tepung pn leh letak gen babi

Anonymous said...

Cina di Malaysia boleh bebas tunggang langgang arak betina bisnes dsbgnya.. tp di China Etnik uighur Islam di tindas tk bebas utk berpuasa dan beribadah.. bangsa Cina kafir ini juga yg sering menzalimi pembantu rumah Indonesi sbg menifestasi benci mereka pd rumpun Melayu..

Anonymous said...

Betul, Sultan Kedah ada kapasiti undang2 untuk menuntut semula Pulau Pinang. Kesultanan Kedah adalah diiktiraf serta perjanjian lama Francis Light dgn Sultan Kedha telah terbatal atas beberapa perkara. Cuma satu shj Melayu kena bersatu.. aku takut ada Melayu tali barut Cina yg akan kacau balik..

Anonymous said...

Salam.....aku nak komen lebih2 x brape reti bab undang2 ni....ye la sekolah pun x tinggi!!! Tapi demi kebaikan Agama Islam, Bangsa Melayu & Negara Msia tercinta ini....aku 1000% menyokong dihapuskan Dewan Negara & Dewan Rakyat.....tapi kena buat kajian terpinci betul2 sbb tkut byk kemungkinan yg terlps pndg....yg mana akan merugikan kita sndiri!!!
Sbb kita bhdpn dgn 'ular' yg bertopengkan manusia!!!

Nampaknya si 'kapal karam' ni btul2 talam 2 muka....smlm buat lapuran Polis ttg x setuju anwar adakan roadshow utk protes.....tngok2 mlm nya pulak....elok2 ada atas pentas brsama dgn si gay tua kutok tu!!! Si singh yg lidah bercabang ni....perasan integriti tinggi konon....nmpak 'power' semcm dlm hal undang2 kt Msia ni....mcm Xde sape yg berani patahkan hujahnya!!! Dah Xde ke peguam Melayu yg berani kr ALLAH SWT....berkaliber & boleh mematahkan hujah bodoh gila @'kencingkan' balik si tua wilchar ni???

Anonymous said...

Karpal skrg geram pd Sultan dan Raja Melayu krn mempunyai hak untuk menentukan siapa MB dn PM serta kuasa2 mereka tertakluk dgn persetujuan Sultan. MB bodo Selangor baru2 ni kena lafaz aku janji, menandakan PR xboleh lepas dr Raja Berpelembagaan. Jd karpal sudah panas.. bangsa dia xboleh jd PM lah.. hahaha.. sila balik India atau China la klu mau jd PM

Anonymous said...

Kici kici lembu jaga
Besar kalu jadi loya
Pencen kalu cucu jaga
Pakai kereta roda dua

Korus:
Ada janggut takda misai itu kambing
Ada misai takda janggut itu kucing
Ada janggut ada misai banggali singh
Depan hantam belakang juga dia pusing

Lubang gali.

Anonymous said...

kapal sink pernah kena lempang ngan ayahanda sultan johor dulu

Anonymous said...

Hare Baiee....

Lu sama Kit Sial kalu berbesan akan mengeluarkan baka haram jadah. Tak percaya?

Cina + Bai = Cibai.

Apa macam....????????

Anonymous said...

KEPADA PRO BN. JANGAN LUPA JADI CYBERTROOPERS BN DI ALAM MAYA. PEMBOHONGAN PAKATAN TIDAK TERTAHAN LAGI. BN SERING JADI BAHAN FITNAH

Anonymous said...

6.1.3

Unavailability of Seat: There is a chance a seat may not be available for you on your flight even if your booking is confirmed. This is due to the common practice in the airline industry of overbooking. In the event of such unavailability of seat, we shall at our option, either: ■carry you at the earliest opportunity on another of our scheduled services on which space is available without additional charge and, where necessary, extend the validity of your booking; or
■should you choose to travel at another time, retain the value of your fare in a credit account for your future travel provided that you must re-book within three (3) months therefrom.

pro.offensive said...

Karpal singh..boneka DAP...dominan cina ....kasihan... Sama mcm Anwar

mohamed said...

"Dengan kata lian berkuburlah segala parti politik di Malaysia ini. Sanggup kah nak buat?

May 20, 2013 at 8:26 AM"

Politik ada baiknya tetapi nampaknya di Malaysia rakyat tak cerdik mengamalkan system yang ni.

It drop to a level of cina tongkang.

Anonymous said...

malaysia ni ada pm ke?awat senyap tak buka mulut?mcm provokasi pembangkang buat tak bersuara langsung.kalau tak nak bersuara dok rumah saje lah,tak payah nak jadi pm.betullah kot org kata pm ni penakut,takut bini.

Pekong Pondan said...

Salam semua rakan-rakan GAP blog,
Dari Makkah,
Aku setuju rancangan GAP, kerana hak asasi bumiputera dan kesultananan Melayu. Hapuskan rancangan jahat Karpal Singh. Tetapi Peguam Negara mesti masuk campur. Jangan jadi white elephant.

Tun Teja dan Pekong Pondan.

Pekong Pondan said...
This comment has been removed by the author.
tobeng said...

Aku dah lama berkenan dengan idea total monarki/khalifah ini.Pergi jahanam dengan demokrasi yahudi.Selagi kita tak pulangkan kuasa memerintah sebenar ini pada khalifah/sultan/agong selagi itulah negara kita tak akan aman,sentiasa saja diganggu-gugat oleh kaum2 pendatang yg tamak haloba dan biadap.

Dalam Islam kaum2 kafir pendatang ini tak ada hak pun untuk menentukan halatuju negara umat Islam.Tapi disebabkan kita mengikut sistem demokrasi yahudi,kaum2 pendatang ini diberi hak samarata dengan tuan rumah iaitu Melayu dan pribumi untuk mengundi.

Dalam konteks ini,konsep tahalluf siyasi pas dengan parti kafir harbi adalah sangat menyeleweng dan menyesatkan.

Anonymous said...

ganti dgn dewan pembangkang..



boleh bentang budget selalu

Anonymous said...

1China policy perlu ditandingi.
Clinton mencadang SEA united + Australia
British ada Commonwealth
Arab cadang OIC- tak boleh harap.
Kuasa tentera & ekonomi China amal sikap parasites.
Mendominasi sambil menindas/ siksa yg lemah.
Beza dgn Western. .dominasi sambil mendidik & memberi keselesaan.

Anonymous said...


SUDAH TIBA MASA BANGSA MELAYU DESAK BUBARKAN DEWAN NEGARA DAN DEWAN RAKYAAT, HASIL DEMOKERASI LEPAS PRU: 13 UNTUK MELAYU TERUS DOMINAN DIBUMI SENDIRI.

DYMM YANG DIPERTUAN AGONG PEMERINTAH TERTINGGI NEGARA DIBANTU PERDANA MENTERI SELAKU KETUA PENTADBIR NEGARA.

KEPADA RAKYAAT YANG TIDAK TERIMA PEMERINTAHAN CARA BOLIOHLAH BUAT PILIHAN; 1). BERPINDAH KEMANA-MANA NEGARA YG DIA SUKA 2). MANSUHKAN SEMUA NAMA-NAMA CINA/INDIA/LAIN-LAIN BANGSA KEPADA NAMA MELAYU YG DIDAFTARKAN DIKAD PENGENALAN. 3) MANSUHKAN SEKOLAH SELAIN SEKOLAH BERBAHASA MELAYU. 4). SELARASKAN SEMUA HARI CUTI DINEGERI-NEGERI 5) UNDANG-UNDANG YG ADA LAKSANAKAN DENGAN TEGAS, TIDAK PILIH2 BULU 6).RAKYAAT DAN PEMERINTAH WAJIB BUAT IKRAR DAN AKU JANJI KESETIAAN KEPADA PEMERINTAH 7). SEDIAKAN LEBIH BANYAK PENJARA UNTUK MENEMPATKAN PESALAH-PESALAH 8).

Anonymous said...

DAP juga tidak perlu CEC, panggil anak beranak and decide siapa tadbir party. Dear Singh, clear your house which is full of shit before talking of other things.

Anonymous said...

Amoi liang lu kasi tinggal lah..huhu....

Anonymous said...

Ingat....lu olang meniaga lalam Tanah Melayu punya ma.....apa saja wuntung lu misti baya sama Melayu ma......belapa manyak luik lu misti baya sama wa itu wa punya suka la, pasat ini tanah wa punya.

Lu misti ingat lulu ada jianji.....lu bole tinggal ini tanah dengan syarat lu jangan kacau wa punya halta sendiri....lu jangan pandai-pandai ubah wa punya geran tanah punya nama, itu wa punya kuasa, lu bole meniaga, lu boleh buat lumah atas ini tanah tapi lu jangan keluar dari ini sempadan.
Lu mesti ingat samapai lu punya anak cucu

Anonymous said...

Aircond Syarikat Bumiputra punya.Kedai dia kat Bangi en Din 013-3938279.Saya dah 2 biji pasang aircond dengan dia memang takde masalah.

War Lead said...

inilah masanya, Seluruh Ummat Muhammad dan anak bangsa Melayu menegakkan KHALIFAH.

Allahu Akbar!!!