Monday, September 20, 2010

NIK AJIS TAK BANGGA JADI MELAYU ?


tak pernah bersyukur betul. jadi kalau tak berbangga jadi melayu, bangsa apa pulak yang nik ajis perlu banggakan ? bangsa arab pun pas kondem..

mengikut perlembagaan malaysia yang ditafsirkan bangsa melayu itu adalah dia mestilah beragama islam,bercakap bahasa melayu,mengamalkan budaya melayu.

orang melayu hebat. dalam perlembagaan dah ditakrifkan orang melayu tu mesti islam. inilah undang-undang perlembagaan negara yang PERTAMA di dunia yang mensyaratkan bangsa melayu itu mestilah beragama islam.

Definisi Melayu

Pemerintah Malaysia mendefinisikan Melayu sebagai penduduk pribumi yang bertutur dalam bahasa Melayu, beragama Islam, dan yang menjalani tradisi dan adat-istiadat Melayu. Tetapi dari segi definisi budaya (cultural definition), Melayu itu merangkumi seluruh penduduk pribumi di Dunia Melayu (Nusantara dalam pengertian di Malaysia), yaitu penduduk serumpun tidak kira agama, bahasa, dan adat istiadat masing-masing yang diikuti oleh masing-masing kelompok serumpun tersebut. Walau begaimana pun jua, dalam artikel ini, definisi Melayu mengikuti definisi Pemerintah Malaysia.

18 comments:

Anonymous said...

Bro GAP,
Tolong hentam Nazri Aziz. Aku rasa di ni agent Al Jubur la..selain tu KJ tu pun dah terang-terangan agent PKR & DAP.

Aku pun agak sangsi dengan perangai Zahid Hamidi.

Yang lain tu boleh tutup mulut diorang dulu sampai PRU13.

Harap DS Najib perihatin masalah ini.

P/S: Bila nak serang PR kat Selangor ni? Tak sabar rasanya. Banyak isu bola tanggung boleh smash nih..

Anonymous said...

hari ini aku pun tak bangga jadi melayu sbb melayu hari ini tak buah (balls) lagi.. dlm blogs ckp berapi tapi habuk pun tarak... aku belum dengar pun melayu hentam si namewee dan yang lain 2 yang sewaktu dgnnya.... malays no balls, ckp dlm blogs hebat sungguh, berapi-api... but sorrylaah..., malays today, terutama pak2 menteri, got no lancau.

Anonymous said...

ke dia cakap tamil kalau bagi ceramah agama kalau bukan bahasa melayu???

Abu Garcia said...

Fitnah sedang disebarkan:

http://www.youtube.com/watch?v=5d5jDwzZ9Rk&feature=player_embedded

Perlu tangkis segera.

Anonymous said...

Dunia ini penuh dengan kepala butuh

Tai said...

Aku bangga jadi cina. Tapi, aku meluat dan jijik dengan cina-cina yang tak sedaq diri.

manbp said...

aku ingat nik aziz kalo jadi sakai baru dia bangga la bro..

Anonymous said...

teddybear cute nie sama kepala dgn 2org abg ipar aku dari kalangan cina yg baik.mereka penah cite kat aku cina yg jahat nie hari2 keja dia umpat maki org melayu dalam paper dia.diaorg juga cite cina2 yg jahat nie dah ajar anak diaorg anti dan kurang ajar dgn bangsa melayu sejak dari kecil lg.ini diceritakan sendiri oleh abg ipar saya yg sebangsa dgn mereka. kalau tak caya lagi tgk kalau anak diaorg kalau bercakap dgn kita,kamu dari mana?kamu buat apa?padahal kita nie lebih tua dr bapak dia sendiri.tak bole ke panggil pakcik ke uncle ke,memang kurang ajar.

Anonymous said...

APA BODO NYA AMENO LAKNAT NIII,MELAYU ,APA NAK BANGGA NYA MELAYU...MELAYU SEKARANG HAMPEH TERUTAMA PEKIDA,DAN PEMUDI AMENO LAKNAT NIII....MELAYU MUDAH LUPA

Anonymous said...

ada lg ckit aku tertinggal.kadang2 pendapat abg2 ipar aku nih lebih melayu dan islamik dr org melayu sendiri.lama kelamaan br aku faham bukan senang mereka2 ini bertukar anutan.penentangan dari keluarga disisihkan dr kaum diaorg,paling kuat hentam diaorg dari akbar2 kaum cina nie.pengalaman abg ipar saya sama mcm riduan tee abdullah dan ramai lg.jgn main2 dgn diorg,urusan akhirat pun diaorg ada lebih taat dari kita yg melayu nih.tapi syukur juga abg2 ipar saya ini keluarga cina mereka sudah berbaik-baik dgn mereka.apa pon saya bersyukur dilahirkan sebagai bangsa melayu,lebih2 lg beragama islam.

Anonymous said...

salam GaGAP..

apelah sgt bangga jadik melayu....tgk sendiri SIKAP pemimpin melayu uMNGOK cukup...depan rakyat perangai cukup baik, belakang rakyat perangai sebijik mcm syaitan.....cakap saja berdegar-degar dlm TV & paper...action tarak..

lagi satu, tgk anak2 dara melayu,cukup senang kene usung ngan jantan bangsa lain...nak buat 'projek' pun senang jeee...cukup 9 bulan, buang bayi haram... anak2 lelaki bangsa melayu plak tak yah cakap laaa...dah tak reti hormat org yg lebih tua, isap dadah, ke, gam ke, memang anak2 lelaki bangsa melayu menjuarainya.....ape yg bangsa melayu UmNGOK buat selama lebih 50 thn perintah mesia nie??? hasilnya adalah bangsa melayu lebih layu..sikit pon aku bangga jadik melayu....bangsa yg selalu dihina oleh Cina & India....

Anonymous said...

salam GAP....

ape lah sgt yg bangga jadik melayu, kalau agamanya tunggang-langgang..bangsa yg selalu dihina oleh bangsa Cina & India dgn gelaran pemalas, juara hiburan,dan bermacam lagik juara yg tak elok...lebih baik pertahankan agama,

contoh paling terbaru boleh kita lihat bagaimana rendahnya tahap pemikiran pemimpin UmNOK nie terhadap sambutan Hari Raya(hari kemenangan umat Islam memerangi hawa nafsu) adalah dirumah terbuka anjuran ahli Parlimen Bera-merangkap Menteri KPDNK & ahli tertinggi UMNOK...menyediakan hiburan melampau pd Umat Islam dlm sambutan hari raya....yg aku boleh cakap adalah BANGGANG punya uMNOK!!!!1

Anonymous said...

InsyaAllah,dgn izin Allah Ta'ala;siiikiiit aje lagi, sy yakin Allah Ta'ala akan buktikan bahawasanya Wali Trompah nih akan putar balik apa yg dia baru sebutkan siap ngan dalil & nas yg dibelit memutar lilitkan mcm serban Wali gak.

Jebat said...

Nik Ajis tu BETUL-BETUL tak SEDAR DIRI kalau dia bukan keturunan MELAYU Tak Kan Dia di LaNTik oleh Sultan jadi Menteri Besor Kelantan wehh... sedarlah diri tu. Manusia yg tak bersyukur, bongkak, takbur dan riak. Pengampu Cina DAPigs. Makin melalut orang tua uzur ni, bersaralah ramai lagi anak-anak muda Kelantan yg bijak pandai boleh ambil-alih jawatan itu.

usin said...

mintak ampun mintak maap dulu sbb aku nak bg penendang pada yg x bangga lahir sebagai bangsa melayu. kalau x bangga jadi bangsa melayu bermakna anda BANGSAT kepada melayu. ptuii!!!!

Anonymous said...

suruh aje dia duduk kat petani,naratiwat ke atau mana yang dia suka kat siam tu,baru dia sedar

Anonymous said...

suruh aje dia pi duduk kat selatan siam,baru dia tau kot....

Unknown said...

bodoh.....apa nak bangga jadi melayu kalau x ikut hukum islam.....