Sunday, August 19, 2012

NASA LANYAK KARPAL..APA PENDIRIAN AHLI PAS ? MACAM BIASA LE TAKDE PENDIRIAN.



Laporan media cetak dan elektronik pada 14 dan 15 Ogos 2012 dan beberapa ulasan daripada pelbagai pihak sehubungan dengan kenyataan saya di Mekah al-Mukaramah adalah dirujuk.

- Hudud

Saya kekal dengan pandangan saya bahawa Karpal Singh bukan hanya sekadar anti hudud tetapi anti-Islam.

Sebagai seorang peguam yang lama, dia tahu apa itu substantive law dan apa itu procedural law. Pelaksanaan hudud memerlukan kepada standard of proof yang cukup tinggi untuk boleh dilaksanakan, ada kesalahan yang memerlukan tahap pembuktian ke taraf beyond any shadow of doubt iaitu tahap pembuktian yang maksimum, sebelum boleh ia dilaksanakan, tetapi dia menolak semua itu hanya kerana ia adalah undang-undang Islam.

Berapa kali sudah dia mengungkapkan bahawa pelaksanaan sistem perundangan Islam is over my dead body menunjukkan dia sanggup mati untuk pertahankan pendiriannya, maka saya juga sanggup melakukan apa saja at whatever cost untuk pertahankan agama saya. Terpulanglah kepada mana pihak yang mungkin kerana percaturan politik akan mendiamkan diri seperti syaitan-syaitan bisu yang sering diungkap oleh pimpinan, insya-Allah saya tidak akan biarkan mana-mana pihak sewenang-wenangnya menghina agama saya.

Pas harus lebih tegas menyatakan pendiriannya dalam hal ini kerana sokongan yang diberikan oleh masyarakat umum kepada Pas adalah kerana perjuangannya untuk menegakkan syariah Allah SWT namun dalam isu hudud yang diserang dan dikecam oleh Karpal Singh ini, masih ramai yang tertunggu apa sikap Pas terhadap Karpal Singh.

Adakah tahaluf siyasi yang sedang diamalkan oleh Pas turut membolehkan kesepakatan dengan mereka yang menolak dan memerangi Islam. Harapan saya adalah apabila penjelasan dibuat oleh pimpinan tertinggi Pas kepada masyarakat umum, maka akan terjawablah kekaburan yang ada pada masyarakat umum. Pemimpin Pas mungkin sudah faham, ahli Pas juga mungkin sudah mengerti tetapi masyarakat umum masih menanti penjelasan. Pas tidak akan menang hanya dengan undi daripada ahlinya sahaja.
- Isu pertemuan di Mekah

Kepada mereka yang membuat andaian, tuduhan dan suu’ dzan (bersangka buruk), nasihat saya adalah ittaqillah, ittaqillah, ittaqillah (bertakwalah) dan beristghfarlah khasnya pada hari-hari terakhir Ramadan ini. Kasihan saya melihat mereka yang menghukum tanpa tahu hujung pangkal. Berbaik sangkalah sesama Muslim. Hampir sebulan sepanjang Ramadan ini, doa qunut yang dibacakan di hadapan Kaabah ketika solat witir, menyeru kepada merapatkan saf dan menyatupadukan orang Islam. Imam solat saban malam memohon dengan doa Ya Allah satukanlah suara umat Islam.

Saya telah mengaturkan pertemuan di Mekah antara beberapa orang ulama di Mekah bersama dengan YAB Perdana Menteri bersempena dengan persidangan OIC. Saya dijemput ke Mekah dengan visa khas selepas YAB PM bersetuju untuk bertemu dengan ulama-ulama tersebut. Perbincangan telah diadakan di sebuah villa kenalan bersebelahan dengan Masjidil Haram. Yang dibincang antara lain adalah isu di Syria dan Rohingya. Para ulama tersebut menyebut tentang peranan yang boleh dimainkan oleh Malaysia. 

Perbincangan juga menyentuh beberapa kejayaan yang telah dicapai oleh Malaysia. Mereka juga telah meninggalkan beberapa pesanan kepada PM seperti memastikan Malaysia terus mengangkat pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah dalam memelihara kesucian Islam.

Pertemuan itu sedikit pun tidak berbincang tentang Pas atau UMNO, sebab isu yang dibincangkan adalah jauh lebih besar daripada Pas atau UMNO. Kami berbincang tentang keadaan semasa ummah. Rasullullah menyebut, man lam yahtamma biamril muslimin falaisa minhum (Siapapun yang tidak menganggap penting urusan/perkara yang menimpa kaum muslim, maka dia bukan termasuk golongan mereka (muslim).

Adakah berbincang tentang ummah satu jenayah?

Tiba-tiba dikaitkan dengan saya akan masuk UMNO. Untuk kesekian kalinya saya sebutkan secara terbuka, saya tidak ada niat untuk masuk UMNO, cuma saya menganggap semua yang mengucap kalimah syahadah sebagai saudara saya seiman termasuklah pemimpin dan ahli UMNO, dan mereka yang bukan Islam sebagai saudara saya seinsan. Perbezaan pandangan politik tidak seharusnya dijadikan sebab untuk kita tidak memikirkan maslahat ummah.

285 comments:

1 – 200 of 285   Newer›   Newest»
jejakazman said...

teruskan nasah....jangan takut dengan manusia....takut hanya pada allah...kerana nanti kita akan di soal di akhirat nanti...doa saya buat saudara nasha....

jejakazman said...

ulama bisu akan di soal di akhirat kelak akan apa yg telah mereka lakukan utk islam.....jawablah di depan allah kelak.....doa saya buat saudara nasha....semoga saudara tetap iman dan taqwa....

jejakazman said...

teruskan nasah....jangan takut dengan manusia....takut hanya pada allah...kerana nanti kita akan di soal di akhirat nanti...doa saya buat saudara nasha....

Anonymous said...

Ustaz, saya tak kenal Ustaz tapi saya rasa PAS amat rugi tak faham Ustaz dan yang ramai buruk sangka dan melenting pada akhir Ramadan adalah ahlul PAS...banyak pahala percuma buat Ustaz dan DS Najib..

Anonymous said...

SEMPIT betul fikiran manusia yang nampak Islam tu hanyalah PAS dan Nik Aziz.....kesiaaaaaaaaan..

Ghazali said...

Manusia yang sering dibincangkan dalam hal ini bukan sahaja anti-PAS, dan anti-Islam (anti-Hudud) tetapi memang telah lama dirasakan oleh ramai orang-orang Melayu sebagai anti-Melayu....

nabi ajees said...

bukan tahalul siyasi tapi bahalul sifatsi....

itu tafsiran sebenar ostat2 puak anjing suruhan (pas).

Anonymous said...

Bagi aku yang jahil bab ugama ni..simple je. Apa yg PAS PIS PUS bawak bukan erti ISLAM sejati. It doesn't take a genius to understand agama PAS.

Cuma aku tak faham kenapa para ilmuan dalam PAS masih dalam PAS? Macam pergi disko tapi tak minum arak. - SUBAHAT! Macam pergi annual dinner ada arak tapi tak minum arak - SUBAHAT! Macam kerja tukang sapu kat kilang carslberg tapi tak minum arak - SUBAHAT! Macam pergi rumah pelacur dgn kawan tapi tak main pelacur. - SUBAHAT! Macam pergi karaoke VIP tapi tak minum arak dan tak ambik GRO - SUBAHAT! Sama la jugak macam pakai baju wangi dan cantik tapi lepak kat kolam taik dan tengok org buat kerja bersihkan kolam taik. Agak2 terpecik
Tak? Lepas tu nak pergi solat...sooooo SIMPLE!!!

Memang BN bukanlah bersih sangat tapi BN tak persendakan Islam. Kompenan pun tetap hormat ISLAM.

Susah sangat ke nak faham??

Keluarlah dato' Haron Din, Ustaz Nasa dan lain-lain. Sia-sia je main kat kolam taik..

Anonymous said...

Pas memerintah,malaysia akan jadi bosnia atau syria atau palestin,




ambe said...

Bomo mana?main mercun pop pop ngan nickey hajes ka?


Muahuhuahuahuahua!

Anonymous said...

perpecahan sedia ada kepada beberapa puak partisan sudah pasti akan kesannya pada pru13.

kalau terus berpecah, bukan saja kampung akan tergadai malah kena saman pulak! kampung pupus kena saman pulak???

dalam kata lain, ini bukan saja seumpama sudah jatuh ditimpa tangga, tetapi ditimpa eskalater!

renung-renungkan

Bomo Siam said...

7:23 ambe said: Bomo mana? main mercun pop pop ngan nickey hajes ka?

Bomo balik rumah mertua...kalut main meriam 12 barrel Kpg Talang, K.Kangsor...!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

nik aziz, tolong jangan sempit fikiran sangat. atau tuan guru dah tiba masanya letak jawatan.

Anonymous said...

kalau Ust Nasha perlukan bantuan untuk menentang kafir harbi di mahkamah dunia sekalipun kami golongan atas pagar rela menyumbang wang dan ringgit mengikut kemampuan yang ada. kami 100% yakin kebenaran akan memihak pada Tuan! Takbir 3X!

ATAS PAGAR

Anak Lenggong said...

Assalamualaiku, semua
Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi, dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa,Dalam kelembutan lidah ada juga ketelanjuran kata, dalam gurau senda tentu ada khilaf dan dosa.

Ya Allah…aku memohon berkat penutup Ramadhan, pembuka tirai syawal ini, kau berkatilah saudaraku yang membaca mesej ini supaya sentiasa menjaga persahabatan,Limpahkan lah rezekimu padanya,Bahagiankan ia bersama keluarganya, Permudahkan urusannya,Tarima lah ibadahnya dan kau ampuni segala dosanya serta kedua kedua ibubapanya.

SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN.

zat said...

Pengerusi MCA Selangor, Datuk Donald Lim berkata jika Selangor dan negeri-negeri lain di negara ini dikuasai atau kekal di bawah pemerintahan BN, ia tidak akan menjadi negara Islam.

"MCA akan terus mempertahankan kepentingan orang Cina dan tidak akan membiarkan Selangor menjadi sebuah negara Islam," kata Pengerusinya, Datuk Donald Lim.

"Ini juga tidak akan berlaku di mana-mana negeri dan negara yang ditadbir oleh BN. Ini adalah janji kami kepada rakyat Selangor," kata Lim dalam ucapan pembukaannya di konvensyen MCA Selangor.

Anonymous said...

MUNGKIN PARA BLOGAWAN YANG MANA ADA KEPRIHATINAN DAPAT TUBUHKAN TABUNG KHUSUS DALAM MEMBANTU PARA MUKMIN YANG DITIMPA KESUSAHAN KETIKA MEMBELA AGAMA SUCI DARI TERUS DICEMARI OLEH KAFIR HARBI DAN PEMUKA-PEMUKA DI BELAKANGNYA

Anonymous said...

pemimpin yang berpijak atas bumi yang nyata (seperti Ustaz Nasha), sedar bahawa tanpa kerjasama semua pemimpin mukmin, impian mengujudkan negara teokrasi penuh hanyalah retorik kosong belaka. dan keberanian Ustaz Nasha menolak politik retorik, perlu dikagumi!

Syabas Ustaz!

Cheguman said...

Tau tak pe. Itu pasal kita ajak bersatu. Tapi pas asyik bagi alasan demi alasan demi alasan sambil ungkit kononnya dulu pernah kena tipu dgn umno. Nak bersatu dgn umno pun susah sgt?

Bomoh Siam Syirik Laknatullah said...

sedar atau tak
Hidup pas bukan kerana Allah..

TAPI NAK CARI MAKAN POLITIK..

Inilah yg dipanggil SYIRIK yg tersembunyi..

UMPAMA IMAM yg nampak orang KAYA lalu ketika bersolat, lalu memerdukan bacaan AL-FATIHAHNYA..(bukan kerana ALLAH)

Tapi PAS menggadai Islam kepada KAFIR ATHIEST-RACIST-DAPIGS

Anonymous said...

apa masalah kau org semua nie..hari2 maki hamun PAS jer..tak takut dosa ker..
bosan dgn blog pro umno nie..

Anonymous said...

Klu ko nk tau..mca ker atau dapigs ker..same jer 2x5..cume mca nih die lbih WARAS N SEDAR DIRI SIKIT srta kurang mudarat brbanding daPIGS yg sering LUPA DIRI n suker mroyan giler babi..klu da namenyer kafir harbi..x mungkin para kafirin nih suke ngan idea negara berperundangan/perlembagaan Islam 100%..sebab tu la kite seru org2 umno n pas bersatu n jd majoriti besar supaye senang nk tgakkn undang2 Islam 100%..masalahnyer undang2 islam slalu disalah tafsirkan sbagai kolot n mnyusahkan..padahal undang2 Islam la yg paling adil, moden, n amat mementingkan nilai2 perikemanusiaan srta sesuai di smua zaman, smua situasi, smua bangsa trmsuk dlm msyarakat majmuk..masalahnyer bile sbut jer undang2 Islam ramai yg kcut prut mcm takutkan TALIBAN kt Afghanistan tuh..puak Taliban tuh jgn diikut..diorg tu slalu zalim ngan wanita padahal dlm Islam x ajar pon taliban utk buat mcm tuh..Islam ajar kite klu brperang jgn sntuh wanita, kanak2 n org2 tua yg lemah..pokok2 pon x boleh ditebang sesuke hati..btapa adil n brperikemanusiaannyer undang2 Islam..itu bru sikit contoh kbaikan undang2 Islam..kite sdar wlupon umno & pas ditakdirkan brsatu pd hari nih tp utk mggubal n mlaksanakan undang2 Islam pasti mngambil sdikit masa sbelum trlaksana 100%..berbanding skrg klu umno & pas asyik bercakaran jer, jgn hrap la nak wat hukum hudud..pasti akan ade jer anjing2 yg akn mnyalak trutama anjing2 dapigs.. bile la agaknyer kite dpat tngok umno n pas brsatu n saling insaf kesalahan puak msing2 srta saling redha n mmaafkn satu samer lain..x kan nk tggu yg senior2 nih ke alam barzah baru generasi x,y,z umno pas dpat brsatu??..aper pon meh la kite sumer brdoa smoga hari bahagia tu akan kunjung tiba..InsyaAllah..

Anonymous said...

Zat,

Kesimpulanya orang melayu islam memang bebal,
dah tau di tekan oleh orng2 kafir sama ada di dalam BN atau pun di dalam PR,mereka masih tak mahu bekerjasama.Ada ulamak pun jenis ular dalam semak yng menghalang dari orang2 islam bersatu.Dan yng paling sedih ada parti mengkafirkan saudara seislamnya utk mengekalkn pengaruh.Zat kamu adalah salah satu unsur pemangkin kpd perpecahan!

Anonymous said...

Zat klu PAS nak sangat negara Islam, sepatutnya dah declare Negara Islam suatu mula mula menag Kelatan dulu. Negara sampai kiamat tak akan ujud melalui sistem democracy kafir ni, macam lah N Ajis tak tau tapi dah terjebak dgn cinta dunia, Tahta, Harta & Wanita. Lu memang kimak cam bomo Siam gak, kepala butoh lah Zat, pengorbanan mesti di beri & di terima dulu, lancau lah lu Zat cam tak tau pulak.

Anonymous said...

Ugama resmi negara kita tetap Islam. Jika tak murtad, ugama kita juga tetap Islam. Yang berjanji hudud adalah Pas tapi bila tak kesampaian, mengapa salahkan Umno?

zat said...

Anon 12:07

Jgn jadikan perbezaan politik sbg alasan utk tidak mempertahankan agama kita. Spt kenyatan Hudud tidak boleh dilaksanakan kalau PAS tidak menyertai UMNU...

lagi satu tunjukkan keikhlasan...mana respon terhadap kenyataan MCA spt respon terhadap Karpal...??

Jadi seblum anda mengungkit ttg perpecahan tanya dulu ttg keikhlasan diri..

Anonymous said...

Hakim mahkamah syariah Kelantan pun dah beri green light jika Pas benar mahu hudud tapi Pas sendiri takut kerana bila dikaji, keadilan undang2 tidak dapat diberi pada bukan Islam. Sebab tu Pas terus tukar pada negara kebajikan salahkan pusat. Pas munafik.

Anonymous said...

Selama berpuluh tahun PAS kat Kelantan, beberapa ramai dah rakyat Kelantan sanggup atau telah bersedia sahid utk tegak kan Negara Islam? Sebelum hudud, Tauhid, Ibadat, Muamalat,.... & ahlak kena settle dulu babe.

Anonymous said...

12.30
Awak yg tak faham kata2 Tun M lepas tu spin maksud dah jadi lain. Tun M kata jika Pas benar mahu hudud, kuatkan Islam dan bersatu, barulah hukum hudud boleh dijalankan.

Bersatu salahkan ke? Sama agama, sama tuhan, sama kitab.

Anonymous said...

Berpuluh tahun kat Kelantan apa benda Islam pun tak menyerlah, masih aids juga yang menyerlah.

Anonymous said...

Zat bengap, cuma tahu copy paste shj... terikut ikut dgn doktrin pas, fakta kes;
1. Kalau hudud dilaksanakan, adakah diletakan diluar drp skop undang undang syariah sekarang? atau berlaku penambahbaikan diatas sistem syariah yang telah dipelopori oleh kerajaan umno?
2. Hang pernah dengaq dak, sikapiaq membantah perlaksanaan sistem syariah yang diimplimentasikan keatas muslim malaysia kebelakangan ni?...yang ada cuma puak macam hang la, masa posa tahun lps pasai meraikan buka posa digereja!!! Sampai hassan ali kena tendang.

Anonymous said...

Zat bengap, cuma tahu copy paste shj... terikut ikut dgn doktrin pas, fakta kes;
1. Kalau hudud dilaksanakan, adakah diletakan diluar drp skop undang undang syariah sekarang? atau berlaku penambahbaikan diatas sistem syariah yang telah dipelopori oleh kerajaan umno?
2. Hang pernah dengaq dak, sikapiaq membantah perlaksanaan sistem syariah yang diimplimentasikan keatas muslim malaysia kebelakangan ni?...yang ada cuma puak macam hang la, masa posa tahun lps pasai meraikan buka posa digereja!!! Sampai hassan ali kena tendang.

Anwar Al-buriti said...

bagus lah nasa dah sedar.. yang lain masih sawan babi lagi

Anonymous said...

yang sepatutnya menyangkal niat nyata karpal harbi siapa?

yang blog umnu lebih sudu dari kuah pesal, pulak hah?

kenapa tak biarkan pemakan cili, berusaha menghilangkan kepedasannya?

Anonymous said...

eleh...bila dah kelu lidah tak boleh defend pas, terus spin kot lain. porachit.

zat said...

Anon 12:39

stick to the point..

zat said...

Agak2 la kalu PAS bentangkan rang undang2 hudud ni di Parlimen (tu pun kalu Speaker bagi lepas la..) sapa akan bangkang dulu? UMNU ke Karpal Singh?

Anonymous said...

Aku nak tengok pas boleh cari tak zaman sekarang 4 saksi lelaki beriman utk hukum hudud. Kalau tak boleh cari, jangan sebut hudud lagi....lancau.

Anonymous said...

Hahaha.....dari zaman Mahadir sampai sekarang rang undang2 tu tak siap2 lagi. Buat gelak bolehlah.

Anonymous said...

ahli pas bodoh, pak turut..kerbau dicucuk idong..IDONGGG!!

Anonymous said...

Aku dapat rasakan kenapa ustaz nasha marah dan tuduh karpal anti islam sebab takde orang islam sibuk2 pasal ugama singh. Diaorang nak tonggang terbalik dalam kuil tu pun takde sapa pun kisah.

Anonymous said...

X payah tggu pas bentang kt parlimen.. Belum pon pas bentangkn rang undang2 hudud kat parlimen..kapai sink dah dr zman tok kadok lg dah bagi warning n bangkang awal2 srta ckap langkah mayat aku dulu..lupe ker?..

Anonymous said...

Mulai dari hari ni, boleh tak kita campur urusan ugama Sikh? Karpal tak boleh marahkan?

Anonymous said...

Ya aku pun nak campur....ugama sikh kan pakai turban. Kenapa kapal tak pakai? Betul ke karpal ugama sikh?

Anonymous said...

diam-diam ebanglikafir berisi...20 mamun berjaya dipesongkan anutan asal mereka.

derang berkokok dah 22 tahun...apa cer? habuk ada ker?

Anonymous said...

1.18,

jika dibandingkan dgn bangsa lain, si bai paling setia dengan pegangan agama...sebab itu tak nampak bai-bai peluk agama kros, kan, kan?

Anonymous said...

Bai paling benci pada Islam, tolong baca sejarah Sikh ni.

Anonymous said...

Ceh..geng Cina budget best konon2 ada dalam BN semua orang ikut telunjuk diorang...MCA kalau bergabung dengan DAP pon tak luak kuasa orang Melayu..syaratnya orang Melayu kena start bersatu bukan esok tapi sekarang...tunjuk skit kat puak2 kafir ni diorang tuh sideshow...orang Melayu Islam teraju negara Malaysia..negara Islam yang berdaulat..

Anonymous said...

Jazakallah...inilah sifat pemimpin Islam sebenar..!

- Bakhtiar, Cyberjaya

Anonymous said...

Aku setuju dgn anon 1;32

Kenapa mereka berturban dan berjanggut panjang rasanya dapat menerangkn kenapa karpal konsisten dgn pandanganya.

Anonymous said...

Bagi sesiapa yg dah biasa mendengar kenyataan tun m tentang pas, sudah pasti dpt kita dpt mengagak bhw tun byk memberikan sindiran pedas kpd pas. Sehinggakan org2 pas menggelupur kepanasan dgn sindiran tun. Tun yg mempunyai fikiran yg bijak dah faham sgt dgn cara pas berpolitik. Pas memang pandai bercakap psl hudud tapi apabila dicabar utk melaksanakannya mcm2 alasan dan daleh diberikan. Biarpun begitu, lagu hudud tetap didendangkan supaya yg mendengarnya terpesona. Namun yg peliknya, ketika bersama pemimpin2 dap dan pkr, nadanya amat berlainan sekali. Sikap bermuka2 pas ini amat dikesali hanya kerana ingin menggapai takhta idaman di putrajaya.

Akhir sekali, saranan saya pas keluarlah dari pakatan rakyat jika benar2 tegas dan konsisten ingin menegakkan negara Islam. Percayalah dgn janji Allah, sesiapa yg ikhlas menegakkan Islam kerana Allah. Pasti Allah akan bantu dari segenap penjuru.

Anonymous said...

anon 11.48, kalau hang bosan masuk blog pro UMNO kerana hari hari maki Pas, hang pilah kat blog pro pas pulak. tentu hang tak bosan kerana di sana juga depa hari hari maki Najib. hang pi dok bangang bukak blog ni pasai apa? aku pun tak hingin nak tengok blog pas.

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

MCA, Gerakan, MIC dan komponen lain di Sabah dan Sarawak dah lama dalam BN. Sejarah membuktikan siapa yg lebih Dominan dalam BN. tapi adakah PAS sedang mendominasikan Pakatan Rakyat? Apakah PKR dan DAP merupakan pihak yg akan sentiasa akur dgn apa yg PAS putuskan atau sebaliknya. Sejarah juga telah membuktikan bahawa PAS hanyalah komponen yg paling tidak dihormati oleh rakan dalam Pakatan Rakyat. Jika Pakatan Rakyat memenangi PRU13 nanti, pasti DAP dgn segala keupayaan yg ada akan cuba menguasai negara ini dgn bantuan Parti Politik berasaskan kaum Cina dan India serta akan menyingkirkan PKR dan PAS yg tidak diperlukan lagi. Maka sudah pasti sebuah lagi negara Singapura akan ujud di rantau sebelah sini yg akan bergabung menjadi sebuah negara Rupublik (Malaysia dan Singapura) dgn diketuai oleh Lee Kuan Yew yg telah lama memberikan isyarat penggabungan tersebut. Org Melayu Singapura yg sedang menerima nasib sebagaimana sekarang adalah kerana Datuk Neek mereka dulu telah menolak UMNO dgm memberikan kepercayaan kepada Parti Tindakan Rakyat yang diterajui oleh Lee Kuan Yew.

Anonymous said...

Bagus nasha temukan ulamak Arab dengan najib semoga dia sekeluarga taati ajaran Allah sepenuhnya bukan campur adukkan Islam dengan sekular, assobiyyah, syirik, jahiliyah, amalan syaitan serta penyalahgunaan kuasa rakyat........ Sebaik2 sertai perjuangan dalam parti yg berinspirasikan Islam dan kepimpinan ulamak .........PAS for rakyat.....

Anonymous said...

Najib Jumpa ulamak nak minta nasihat ke atau projek..... Bila umno nak gubal & luluskan hudud ......... ..?

Anonymous said...

Surah nasha, nakhaeei, noor idris, dll tolong najib gubal hudud.,,,,,,,,,,,, lagi baik....... Daripada jadi tukang ampu ketua sekular UMNO ......

Anonymous said...

Ulamak2 UMNO sekadar tunggu hari gaji jugalah ke?........ Jangan cakap berdegar2 tapi hati berbelit dengan duniawi ....

Anonymous said...

Zat ko tak bole bezakan karpal dgn umno.jauh melangit.islam dgn kafir harbi.umno dah byk jasa menegakkan islan di muka bumi ini. Ko tak bole nafikan.pas kuat dendam kesumat!islam tak ajar k.

Anonymous said...

Anon 9.17 bulan syawal ko patut bermaaf2an.ko mengata org.taubatla.

Anonymous said...

Bila ckp sikit ampu.ko bole baca hati orang ke?kalau diaorang ikhlas ko kena mintak maaf dgn diaorang.buruk sangka sifat tercela!

Anonymous said...

Kaorang yg kutuk ustaz nasha kesian aku tgk.tak pasai2 ustaz nasha dapat pahala free.kaorang dapat dosa free!

ambe said...

kuah kuah kuah!!!!

ambe said...

Hang yang bangang zat mcam bomo yang maen meriam ngan femili tersayang..mca cakap itu macam sebab tgok orang melayu berpecah disebabkan keangkuhan pas itu sendiri.pkr?dah tak wujud da...kasi je pkr itu kucing makan.kenyang2.! Kan bomo aka pemain meriam?h

Kuahkuahkuahkuah!

Anonymous said...

apa yg berlaku kat ustaz nasha buat orang melayu makin sokong umno.jumud sgt ini jadinya.lge dok sebelah pemimpin umno masa rumah terbuka pm tak pulak puak2 pas tibai dia masuk umno!hahaha.kaorang tau dia bermuka2 ustaz nasha tak bermuka2 pasai tue puak2 pas takut pemimpin yg kuat islam.pas pk kuasa je peduli apa pemimpin mcm ustaz nasha dan hasan ali!memalukan pas!

Anonymous said...

Hudud pas nyatakan suami boleh cucuk isteri dari belakang...akai ada ka?cer jengok youtube.din pudu cakap no..

Anonymous said...

Bukan sawan babi,sawan bengap!haha

Anonymous said...

Daripada ketua pecahbelahkan orang melayu ( nickey hajes )hahaha!

Anonymous said...

55 tahun UMNO memerintah syariat Allah semakin dipersenda ....... Melayu semakin jahat, ramai penjenayah n pemaksiat ...........

Anonymous said...

Sekular n khurafat yg perosak Islam n pecah belas umat.... Umno...pengIkut ideologi mustafa kamal attaturk sekular

Anonymous said...

Islam bersatu atas syariat Allah bukan khurafat, tahyul, sekular, assobiyyah UMNO ........ Yg pecah belah umat adalah anak didik pejajah .... UMNO sendiri.....

Anonymous said...

Anon2 atas ko kalau islam dipersenda orang islam tak dihantar belajar agama di negara2 arab jadi al hafiz jadi alim ulamak!ko teruk betul samakan dgn kamal attaturk.azan dlm bahasa turki!tak sama mcm umno islam diajar sebebas2nya dan diamal tanpa ditindas!

Anonymous said...

Setau aku bila diajak bersatu pas yg tak mau!yg pas mau kuasa!

Anonymous said...

Mahdir perosak UMNO ..... Najib perosak bangsa..... bahasa....

Anonymous said...

Salam Bro,aku ucapkan tahniah kepada Ustz.Nasha kerna berani berkata benar.Teruskan usaha yang baik tu Ustz.Pedulikan orang-orang yang bengong tu!

Anonymous said...

Spjg Ramadhan GAP giat hina ulamak siddiqin yg tak ampu ketua2 lanun assobiyyah UMNO ....... 1 Syawal = aidul fitri.... Hari gembira para pejuang tegak kalimah Allah dan benteras sekularisasi UMNO kpd umat Islam... Allahu Akbar x 3 ...ikhlaskan dalam Islam walau dibenci orang kafir n munafikin.....walillahilhamndu!

Anonymous said...

Nasha boleh joint. nakhae, noor idiris, harussani, hassan ali, tegakkan hudud melalui unmo ?

Anonymous said...

Tak yah terperan la nasha.......m
Umno sekadar nak alatkan engko saja....... Jodi Liebig sudu d,ari kuah....

PAKU PAYUNG said...

perjuangan pas semakin bercelaru krn dikelirukan oleh kepimpinan pas yg nampak kuasa duniawi mengatasi tuntutan agama.
Apakah PAS+DAP boleh laksanakn hukum hudud? Bukan setakat hukum hudud malahan negara Islam pun tak bau.
UMNO+MCA+MIC dll dapat juga pengiktirafkan dunia bahawa Msia sebuah negara Islam contoh.
Jika UMNO+PAS, insyaAllah hukum hudud lebih mudah dilaksanakan bila parti Melayu/Islam bersatu.
Tapi realitinya, PAS memilih bersama DAP dan menolak kerajaan perpaduan dgn UMNO. Ertinya PAS memilih untuk menjatuhkan negara Islam (yang sudah diterima oleh MCA, MIC dn negara Islam lain di dunia)daripada bersatu dgn UMNO untuk menguatkan perpaduan ummah utk menegakkan syiar Islam di Msia. Jgn dok tuduh menuduh lagi, carilah jalan yg menguntungkan Islam.

Anonymous said...

Ahlul PAS sudah jadi Bahlul PAS

Anonymous said...

Ikhlaskan hati demi Islam walau dibenci kafiruun DAP

Anonymous said...

22 thun pas perintah kelantan..ramai anak muda yg lari keluar dr klantan..AIDS pun tinggi kt klantan..ape cer???

Anonymous said...

Pork Nik hina rasul Muhammad samatarafkan dengan mat kg, ular dalam semak PAS membisu bagai syaitan bisu. PAS meme parti ajare sesek

Anonymous said...

Popppp Kuizzzz....!!!!

Hukum hudud siapa yang membenarkan isteri diliwat suami?

AAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Agak sedara sapelah yg tulis hukum ni ye? Dari cara pengolahan pun dah nampak mamat ni akalnya memang cetek abis... Asal nama suami isteri dera jubor bini pon jadi halal, BONGOK!!!

Anonymous said...

Ingat PAS, ingat SYIAH.. Pelik tapi benar. Kerajaan Arab Saudi, kerajaan islam contoh bagi pengikut ahlil sunnah wal jamaah dipersenda. Tapi pada masa yang sama kerajaan Iran yg bermazhab syiah diangkat sebagai model.. Mentang2 lah syiah halalkan mutaah, nikah suka2.....

Anonymous said...

Pas masjid pun solat asing2 dgn org islam dilabel orang umno. Nie nak kata pejuang islam? Pejuang anti murtad cam hasan ali dicantas malulahlah pas berlagak pejuang menegak kalimah Allah!

Anonymous said...

Ramai ahli umno yg mengagumi kepimpinan allahyarham ustz fadzil noor. Ketika itu beliau adalah presiden pas dan ustz nasha merupakan timb beliau. Hubungan mereka agak rapat, bagaikan mentor dan protege. Semangat dlm memperjuangkan Islam yg ada dlm diri ustz fadzil diwarisi sepenuhnya ustz nasha. Tapi sayang, ahli2 pas telah singkirkan beliau drpd memegang jawatan tertinggi parti.

Anonymous said...

Tanpa kerjasama parti melayu, impian menuju teokrasi kekal sebagai impian kosong.

Pas sedar semua itu. kini, bila parti melayu buka pintu, banyak pula alasan malah polemik baru ditimbulkan.

kalau macam ini...dalam diam-diam teokrasi kristo mungkin ujud lebih awal?

FIKIR-FIKIRKAN

Anonymous said...

KALAU PARTI menari ikut paluan gendang al-kafirun harbirun, hasan ali jadi 'korban' dan selepas ini giliran Ust Nasha?

Last, last apa yang tinggal? Kalau cendekiawan agama terus dicantas oleh tangan ghaib...layakkah parti itu kekalkan namanya? Makanya apakah nama baru paling cocok buat pas?

Anonymous said...

ustaz nasha terbaik, tindakkan untuk menyatukan umat islam dan bangsa melayu di malaysia..

satriav6 said...

Ustaz teruskan niat baik ustaz saya faham sangat apa yang ustaz buat ustaz tak perlu masuk umno. Mungkin ustaz boleh buat satu parti pas islam baru dan boleh kerjasama dengan umno...niat ustaz berbaik dengan umno bukan kerana wang ataupun pangkat tapi kerana perpaduan umat islam dan melayu..ustaz saya ahli umno yang akan terus kekal bersama umno ustaz ahli pas dan akan tetap juga dengan pendirian ustaz umno islam pas juga islam...umno dan pas mesti bersatu. .tak perlu nak tarik umno masuk pas.pas masuk umno yang penting islam dan melayu kuat secara automatik nya kita akan kuat...niat ikhlas pasti berjaya....pas belum berjaya menjadikan kelantan negeri contoh kerana terlalu banyak berpolitik dari membantu rakyat.cuba tanya kerajaan pusat semasa era tun mahathir. .pernah ke tun mahathir menginayai rakyat kelantan...malah dr mahathir sedia membantu nik aziz tapi apa tun mahathir cacian dan penghinaan...kerana pas terlalu kuat berpolitik

Anonymous said...

kalau allahyarham Ustaz Fadzil Noor ada lagi di dunia ni, aku yakin sampai kiamat PAS tak akan bergabung dengan DAPig kafir harbi.. fikirkanlah sahabat PAS ku yang lain.. bekas PAS yg telah tersedar dan anti DAPig.......

Anonymous said...

Ahli-ahli pas yg cintakan islam berbaik sangka lah sesama islam. Membenci dan memutus silaturahim sesama islam kerana politik buat kamu tidak masuk syurga Allah.

Anonymous said...

Berapa ramai ahli2 pas cintakan perpaduan dihina dicaci hanya kerana menyatakan kebenaran. Nasha, harunsani, hasan basri, hasan ali, naqie, noor idris cintakan perpaduan dihina puak2 parasit pas demi kuasa duniawi.orang melayu semakin sedar dasar pas kejar kuasa dunia. Jawab pemimpin pas nanti!

Bomo Siam said...

Adalah lebih baik main meriam dpd bekerjasama dgn UMNU yg sedang sesak nafas...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo siam umno berlari bagai usin bolt. Pas ketinggalan jauh kerana berat mengongkong dap.

Bomo Siam said...

Atas apa alasan sekalipun, PAS dah serik utk bekerjasama dgn UMNU.

Sejarah membuktikan, UMNU tak pernah ikhlas!

Bomo Siam said...

4:50 PM

Cuba hg suruh usain bolt ligan 'musang'...dpt ke tak???

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Bomo Siam said...

Setiap kali UMNU nak mampuih...

Keluarlah berbagai ayat2 'cinta' yang akan digunakan UMNU untuk mengurut kepala Pas...!

Munitikkah ayaq lioq org2 PAS???

Bomo Siam said...

Kata2 yg membuktikan UMNU tak punya kepakaran mengenai Islam.....

" Hudud boleh dilaksana jika Pas sertai UMNU "

Bomo Siam said...

Wahai sekalian muslimin & muslimat....!

UMNU yg dok ada la ni, sukar nak dipercayai, sehingga pemimpinnya bertukar!

Muhyidin...kami menanti anda!!!

Anonymous said...

Bomo Sial 4.50...

PAS tu ikhlas ke dlm perjuangan????

Aq xlupe ayat ko....

"Nak akhirat ikot PAS"....PAS yg pmimpin dia pengeluar fuckwa2 SESAT tuh...

PAS yg mnyanjong n mengagongkn pmimpin yg rendah moral.

PAS yg ada koleksi pemimpin yg kaki carut, maki hamun dan PEMBOHONG...
keh keh keh...1 Malaysia dpt menyaksikn pembohongan penganut PAS sms debat Tantaik dgn UFB....

PAS parti yg di anggotai oleh pembohong2/pemfitnah2/pencacai bersiri...ikhlas ke perjuangan PAS kalo asik melutut dan mngANJENGkan diri dgn DAP??

Krn takotkn DAP perjuangan neg Islam ditukar kpd Negara Brkebajikan....

Jgn sebut pasal IKHLAS kalo pmimpin dan penganot PAS pon xtau mnghayati makna IKHLAS dlm perjuangan....

Ust Nasa n Datuk Hasan Ali yg ikhlas brjuang menegakkn hukum ISLAM dlm PAS di ketepikn...

POOOdaaachitttt...

Bomo Siam said...

4:23,

UMNU tak pernah cintakan perpaduan....!

Buktinya ialah May13 & perjuangan racist mereka!!!

Bomo Siam said...

5:12 PM

Aku yakin akan keikhlasan ostat Nasha...tapi TIDAK pd Hassan Ali!!!

Bomo Siam said...

Kenapa tiba2 UMNU perlukan 'bantuan' PAS utk tegakkan hukum hudud di Malaysia?

Satu persoalan yg menarik...!!!

satriav6 said...

Salam saudara umno tidak sesak nafas setelah najib ambil alih tampuk pemerintahan.zaman pak lah ye kini tidak lagi. ..kami pengundi bersedia mengempur pakatan rakyat kami silent mejoriti akan pasti Pakatan rakyat tersungkur..harus ingat bukan semua orang muda boleh ditipu..

satriav6 said...

Sejarah gapo abe. Abe baca sejarah pas berpolitik abe belum baca sejarah sebenar..

satriav6 said...

Persoalan apo abe. .abe ni banyak persoalan..

Anonymous said...

Nasa...ahli prti islam tulen...xkira apa terjadi...islam jugak yg menang...


aku tabik pandangan beliau..

Mcm raja nazrin berdiri di atas politik....
semoga Allah melindungi keluarga beliau...memanjang usia dan kudrat beliau

aku sebenar pnyokong pas yg juga simpati dgn bn..yg menyampah dgn anawar tu

Bomo Siam said...

satriav6 5:26PM,

Sejarah sebenar ialah sejarah yg tidak dipadamkan di sekolah2 UMNU...!

UMNU dah jadik minoriti sejak terlancarnya fatwa 'kafir harbi'! Apa pilihan silent majoriti yg ada...???

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Kenapa tiba2 UMNU perlukan 'bantuan' PAS utk tegakkan hukum hudud di Malaysia?

Satu persoalan yg menarik...!!!

August 20, 2012 5:19 PM
------------------

UMNO xperlukn bantuan PAS tapi mahukn kerjasama PAS krn nak gubal undang2 masokkn hudud prlukn sokongan ....UMNO + PAS pon msh xckp, perlukn undi bkn Islam yg len dlm parlimen....sbb tuh perlukn undi wakil bkn Islam utk brsetuju usul hudud di parlimen...soalnya MAHU KAH MRK?

PAS BANGANG tau tapi mrk sngaja mmpolitikkn isu hudud sbb PENGANOT PAS rata2 BANGANG nak memahami sbb2 hudud agak sukar nak dilaksanakn di Malaysia...





PAS tau tapi saje

Anonymous said...

hudud apa yang dimahukan?

hudud 2/3 majoriti

atau hudud tuhe?

kalau hudud 2/3 korang ikutlah parti isler

kalau nak hudud tuhe, ikutlah Ust Nasha

SEKADAR MENGINGATKAN

Bomo Siam said...

5:33 PM,

Aku setuju pendapat hg ni...!

Anonymous said...

Arab Saudi ada hudud. Afghanistan ada hudud. Acheh ada hudud..

Kenapa tetap ada org buat maksiat?
Kenapa tetap ada org berzina? Mencuri bla2...

Jawapannya bukan Hudud semata2..tapi syaitan dan manusia bertopeng syaitan selagi ada...

So kalau hang tak reti nak usul..lebih baik buang perangai syaitan dulu dan kasi sound manusia2 warak yg bertopengkan syaitan dulu...

Laaaagi baekkk...

ali said...

Pas pun dah kabo dah xkan wujud negara islam dan hudud di negara ni. Pas dah kabo dah..undang2 negara sedia ada mencukupi..laa ni hang pa suma ckp apa?sekejap hudud..sekejap x...sekejap negara islam...lpas tu x..apa ni?

Anonymous said...

sesama mukmin, bukan saja bantal kain-lain malah mimpi juga lain-lain

dengan bukan mukmin, sanggup beralaskan bantal yang sama meskipun bukan mukmin ada mimpi mereka sendiri.

APA NAK JADI!

Anonymous said...

jawapannya: kalau umno laksanakan hudud, komponen non muslim bn akan paling tadah dan masa tu la perlukan org islam bersatu.. bersatu bentuk kerajaan komponen org islam dan takde lg org akan bangkang hudud.

Anonymous said...

Musang mcm ko bomo. Silent majoriti suka bn bukan kafir harbi!

Anonymous said...

Anon 8.11 waktu tue dah terlambat!

Anonymous said...

Bomo siam ko tak yah laga2 sesama islam la.ko ada ilmu sikit pun tak guna laga2kan orang sesama islam.

Anonymous said...

Klu umno & pas brsatu SEMUA TEMPAT MAJORITI MELAYU X PAYAH KASI KPD dapigs, mca n mic..tgok mcm sg siput..bagi ngan samy vellu aper dpat???..skrg nih umno n pas terpaksa bagi kerusi kawasan melayu kpd mca, dap n mic demi memasti pihak lawan masing2 dijatuhkan..dlm hal mcm nih saper yg untung klu bukan puak kafir dapigs n mca?...

Anonymous said...

Bomo kalau thn 2008 bole ko kata ramai marah bn ada pak lah.aku pun marah pak lah buat pusingan u sokong pas. La nie tak dah dan majoriti kawan aku dah mula sokong umno.pas terlalu yakin tak bertempat!laa nie orang melayu dah nampak!

Anonymous said...

MUKMIN RATA-RATA SOKONG HUDUD

CUMANYA, KLAU HUDUD BERLANDASKAN ASSOBIYAH DAN DENDAM, KENALAH FIKIR BANYAK KALI.

Anonymous said...

UMNO / BN PILIHAN YANG TEPAT DAN YANG PALING SESUAI!!!

BENGGALI SIAL DAN LIMKIT SIAL BANGSAT YANG MESTI DI TAMATKAN CAREER POLITIK NYA!!

BUMU SIAL KORANG PIKIRLAH SENDIRI!!

Anonymous said...

Sebenarnya isu ini boleh dimatikan dengan mudah. Ust Nash boleh saja kata apa ada pada sekeping gambar superimposed, doctored dan bla, bla.

Namun, itulah kelebihan Ust Nasha...berani kerana benar

Bomo Siam said...

Hudud adalah hukum Tuhan. Klu yg PAS draf tu hangpa kata tak butui, hangpa wajib buat yg butui.

Hudud bukan satu benda yg buleh dipersoalkan samada sesuai or tidak!

Tak kira PAS or UMNU...WAJIB laksanakan. Klu tak laksana...lawan Tuhan namanya!!!

Mana ada satu hukum AllahSWT yg tak sesuai atas muka bumi ni...???

Anonymous said...

ketua pembangkang adalah mantan no 2 UMNU. yakni semua sudah tahu pendirian dalam soal hudud...

kalau Ust Nasha ketua pembangkang, nampaklah kesungguhan packatan dalam menegakkan hudud. sekarang, salah siapa?

Bomo Siam said...

Jika faktor negara majmuk & hilang undi non muslim dijadikan sebab tak laksanakan hudud....lawan Tuhan namanya!

Hukum akal...ya! Barangkali undi non muslim akan kurang or takde langsung. Tapi jgn lupa hikmah AllahSWT pd umat yg taat jalankan perintahNya...!!!

Apakah kita ragu akan pertolongan Tuhan...???

Bomo Siam said...

10:59 PM

Ketetapan or pendirian ostat Nasha & PAS adalah selari...takde perbezaan mengenai hudud.

Perbezaan hanya ada pd UMNU...!!!

Anonymous said...

demokrasi adalah tentang undi.

buat sesuatu ikut suka hati, yakni membelakangkan kehendak pengundi, samalah macam tak ikut demokrasi.

Bomo Siam said...

MCA & DAP punya pendirian yg sama...sama2 menentang hudud. Takde perbezaan langsung!

Kata2 yg mengatakan MCA tentang hudud, tapi 'sokong' UMNU/BN adalah pemuhung samasekali...!!!

MCA sokong UMNU/BN kerana UMNU jugak tak sokong hudud!!!

Kerajaan Pemerintah Malaysia skrg ialah kerajaan yg menentang hukum AllahSWT...!!!

Anonymous said...

Bang, ni bukan soal sekeping gambar je. Tapi juga berkaitan dgn ketegasan ustz nasha dlm mempertahankan maruah Islam sehingga sanggup melawan karpal di mahkamah. Seperti yg kita ketahui, karpal dh byk kali membuat kenyataan yg mempertikaikan hudud dan negara Islam. Tapi menghampakan sungguh kerana tiada seorg pemimpin pas pun yg berani menentang karpal secara tegas dan terang-terangan melainkan ustz nasha. Pemimpin2 pas yg lain hanya memberikan kenyataan 'selamat' demi menjaga hati karpal agar tidak terguris. Keberanian ustz nasha patut disokong oleh semua org Islam.

Bomo Siam said...

11:14 PM

Jika pemimpin PAS tak bersuara, kenapa pemimpin UMNU jugak membisu...???

Siapa yg umat Islam patut sokong???

Anonymous said...

Kolum ringkas.

Setibanya Nabi Musa dan pengikut seramai 600,000 orang di Baitul Maqdis mereka mendapati gulungan di sini masih menyembah berhala. Lalu Musa mengarahkan 12 orang pegawai keselamatan menjalankan siasatan mengenal pasti watak-watak penting gulungan tesebut. Setelah siasatan dan kembali kepada Musa lalu memberitahu bahawa gulungan tersebut orangnya terlalu besar dan gagah perkasa tubuh badan sukar untuk ditewaskan. Ketika itu juga pengikut Nabi Musa a.s berketurunan Bani Israil itu telah berpaling tadah dan tidak lagi beriman kepada Musa dan Tuhan Musa a.s. Ringkas sejarah disaat akhir Firaun menghadapi kematian hendak berimann kepada Musa, namun Allah s.w.t tidak menerima kerana menentang kekuasaan Allah mendustakan Nabi Musa dan menindaskan serta memperhambakan Bani Israil.

Bomo Siam said...

PAS tak bersuara kerana PAS lebih arif bahawa Karpal itu non muslim...!

Apa guna bertengkar dgn non muslim mengenai hukum AlQuran???

Nak baca nas2 dlm Quran pd mereka?

Kuah kuaah kuaaah la lu...!!!

Anonymous said...

Nasha berani bersuara kerana bagi dia tak apa hilang sokongan dari si harbis asalkan jangan hilang sokongan dari tuhan. Yg lain? sokongan harbisadalah matlamat hakiki?

Bomo Siam said...

Karpal & MCA memang juara dlm hal2 undang2 sekular...!

Yg peliknya kenapa cerdik pandai UMNU (yg punya kuasa memerintah) tak mampu tangkis hujah karpal & MCA ini berasaskan ilmu Islam???

Jgn harapkan pd PAS, kerana PAS tak punya kuasa federal...!

Dlm hal ini UMNU perlu kehadapan dpd PAS!!!

Bomo Siam said...

Siapa yg lebih afdal dlm memperjuangan hak2 Islam di negara ini?

UMNU or PAS ?

Jawabnya tentulah UMNU...kerana UMNU itu adalah khalifah!!!

Anonymous said...

si A dah sediakan 99% keperluan teokrasi.

si B kata itu tak cukup...nakkan 100%, walhal si B, dari sudut jasa, habuk pun tarak.

kini si B berpakat dengan harbis untuk menjayakan misi teokrasi 100%.

soalnya:

betulkah cara si B? apakah si B akan berjaya? atau

tidak mungkinkah si B akan membuatkan yang ini:

yg dikejar tak dapat, yg digendong (99% yg ada) bertaburan dan terlerai-berai?

Bomo Siam said...

UMNU telah 55 thn sah gagal memeperjuangkan hak2 Islam seperti yg diperuntukkan dlm perlembagaan.

PAS jugak 'dikatakan' akan gagal jika menang GE13 ini. Antara 'sah' dgn ' dikatakan'...mana satu ianya hanya sebuah ANDAIAN belaka...???

Benda yg dah terjadi vs benda yg belum terjadi...mana satu yg perlu diakui...???

Anonymous said...

afghanistan lain...kuasa federal bermakna 99% kuasa dalam pemilikan mukmin.

kuasa federal Tanah Melayu apakah sama?

bukankah kuasa mukmin setelah ditolak itu dan ini hanya ada 20%...

yakni, jauh lebih rendah dari kuasa federal di negara yang amalkan teokrasi penuh?

itupun ada pihak dengan sombongnya menolak kerjasama dengan pihak lain kerana berasakan kuasa 20% mencukupi?

SIMPLE MATEMATIK

Bomo Siam said...

PAS...walaupun tak punya kuasa federal, telah mampu drafkan hudud & diluluskan olih DUN di Ktan & Terengganu....

UMNU...jgnkan utk buat draf di Johor, nak berdoa kearah itupun tak pernah buat!

Kenapa ye...???

Bomo Siam said...

11:50 PM,

Kenapa Mahathir & Najib ishtiharkan Malaysia adalah sebuah negara Islam...?

Kenapa Malaysia terhegeh-hegeh pamirkan muka dlm OIC...???

Bomo Siam said...

Najib dihantar mengelilingi Kaabah selaku Ketua Negara Islam...

Kenapa beliau berbohong depan Kaabah dgn menafikan Negara Islam sebenar wajib bertunjangkan undang2 Islam...???

Anonymous said...

BERSYUKUR KERANA AGAMA RASMI TELAH DIMAKTUBKAN!

KALAU TIDAK JANGAN HAIRAN KALAU PENGIKUT TRINutty AKAN MINTA YANG BUKAN-BUKAN.

SEDAR TAK SEDAR, dalam diam, yb trinuutyy, dah agihkan wang marhaen selangok untuk gerak kerja suku-sakat.

Melayu Perak said...

malaysia adalah negara islam kerana.....

mengamalkan perbankan islam....

institusi pengajian islam.....

undang-undang syariah dalam mahkamah syariah.....

separuh daripada perlembagaan adalah berteraskan islam....

pusat kesihatan berlandaskan syariah.....

ekonomi dan pentadbiran makasid syariah.....

Melayu Perak said...

najib jika tak diredhai Allah berada dalam kaabah.....

tentunya beliau mengalami keaiban dalam fizikal dan mental.....

itu tandanya Allah meredhai pemerintahan beliau.....

Anonymous said...

Ello bomo, mana ko tau najib berbohong dpn kaabah. Ko ikut dia pergi umrah ke hari tu.

Bomo Siam said...

Najib berbohong didepan Kaabah bila mengaku beliau sebagai Ketua Negara Islam...

Dgn tidak mewajibkan anak2 muslim di Msia khatam AlQuran sebelum umur 10 tahun!

Dgn tak wajibkan sekolah Islam pd anak2 muslim!

Dgn tak letakkan undang2 syariah lebih tinggi dari undang2 sekular...!!!

Anonymous said...

draf apanya kalau tak melibatkan bijak pandai dalam kalangan lawan!

bayangkan kalau UMNU buat tanpa melibatkan pihak lawan...apakah lawan UMNU akan setuju???

mati hidup kembali lawan UMNU akan tolak!!!

Bomo Siam said...

12:06 AM

coming soon...siapa yg tahu kuasa AllahSWT!

Iblis pun Tuhan berikan keistimewaan...!!!

Bomo Siam said...

Perbankan Islam di Msia....?

Hg mabuk ka?

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Anonymous said...

mana-mana undang harus melibatkan pakar undang-undang di institusi tersohor...kalau tidak akan timbul masalah dikemudian hari.

contohnya, dalam aspek kesihatan, tugas untuk merencanakan program kesihatan diserahkan pada bahu pakar kesihatan di kkm tetapi bukan pada para perawat dalam mana-mana parti.

kalau aspek kesihatan ikut kaedah demikian, kenapa dalam soal anutan dan perundangannya, parti politik ambil alih tugas intitusi yang ada kepakaran?

apakah kerana artis serba bolih, makanya semua perkara jadi serba boleh? bawaklah muhasabah!

Anonymous said...

manusia ada kecenderungan tersendiri, makanya apa saja yang dibuat akan condong kepada kecenderungan itu.

atas sebab itu, kalau hendak buat sesuatu serahkan pada pakar tetapi bukan kepada parti. parti hanya menyediakan platform. noktah

fikir-fikirkan

Anonymous said...

kalau parti serba boleh, pungutan zakat pun boleh masuk poket parti...fuh agama baru ker?

Anonymous said...

Bomo ko kata najib menipu, setau aku blog gap nie dihujani fitnah dan penipuan2 ko.ko gelar org menipu ko cermin diri dulu.ko cakap pasai hudud,pasai murtad pun pas senyap demi tamak dgn kuasa.usah salahkan orang kalau diri sendiri mengampu kafir harbi hanya kerana ingin mengecapi kuasa dunia.murtad dgn hudud mana lagi penting?kalau ramai murtad camne nak buat hudud,pasai tue nabi sebarkan agama islam teguhkan iman orang islam baru bole cakap pasai hudud.nie tidak dahla asyik salahkan umno, bila hasan ali cegah kes murtad, puak2 pas senyap membisu yg nampak seteruk2 pas buang pejuang anti murtad. Nie dikatakan ajaran islam dibawa pas.padanla kafir harbi dap makin naik toncang adanya orang parasit mcm ko berhujah agama demi jatuhkan saudara seislam sanggup jadi barua kafir harbi dap!

Anonymous said...

bomo siam 11.51

Draft undang2 hudud yng membolehkn isteri di tikam melalui saluran belakang!

Kuah...kuah....kuahhhh..kuahhhhhhhhh

Anonymous said...

Bomo hang mimpi laa pas mau tegak islam.air bersih pun tak reti nak urus asyik caci fitnah orang umno mau ckp pasai islam.pas tau kuasa jer.pasai islam hanya slogan. Laa nie orang islam dah nampak.pru 13 terima padahnya!

Anonymous said...

Pas itu lah modal!hudud hudud hudud.perangai teruk memaki orang nak sembang pasai hudud pulak.sifat2 terkutuk ada pada pemimpin pas suka maki orang lain siapa mau percaya orang mcm nie nak buat hudud!pasai tue sampai sekarang sembang kemaih je!

Anonymous said...

memang habis lah nasib ustaz ni..
ustaz ni tak tau ke, puak2 Pas sekarang dah menganggap karpal ni ulamak agong Pas tiada siapa yg boleh dan berani sangkal patua2 yg karpal ni keluarkan..
ulamak2 tertinggi dalam Pas pun tak berani nak bersuara apatah lagi ustaz ni... juak2 Pas yg lain jgn cerita lah sanggup minum air tapak kaki karpal pun ada...

Pas semakin hancorrr...

Anonymous said...

anwar senyap pasai dok Ghairah nak beli katak2 sabah!guna duit freemason!

Tobpinai said...

slmt dtg David Kapeerfield (bumu siye)!!!

nak bercerita pasal hudud? tapi fahaman tauhid asas ketuhanan lebih cenderung kepada org kapeer?

ko memang munafiqun tahap gabungan mantap tok guru nik ajees dgn anu-war al-jubs lah!!!!

Anonymous said...

Tobpinai sabar.ramai tak suka bomoh siam.biar dia sedar sendiri!

Anonymous said...

hudud walau di mana patutnya seragam.

soalnya:

patutkah hudud di serambi mekah berlainan dengan apa yang ada di tempat lain?

makanya timbul persepsi: nak tunjuk terer atau nak jalankan kewajiban?

Bomo Siam said...

Tazkirah 10 saat... by Bomo.

Hukum jenayah Hudud dibezakan daripada hukum jenayah yg lain kerana sebutannya secara jelas di dalam al Quran. Ia tiada campur tangan akal manusia bagi menentukannya demi kemaslahatan dan kebaikan manusia. Ia hukuman langsung daripda Allah...!

Bomo Siam said...

Tazkirah 10 saat...

Perlu difahami bahawa segala hukum Allah di dunia adalah untuk mendidik dan mengembalikan manusia kepadaNya dengan taubat. Jika dia tetap enggan kembali dan taubat, maka hukum tersebut berguna untuk orang lain meneladani dan menginsafinya. Kesakitan di dunia bukan kesakitan di akhirat. Di dunia, kita menjadi sedar dan insaf, lalu kembali. Di akhirat nanti, hukuman dan kesakitan sudah tidak berguna lagi. Tiada lagi pintu taubat...!

Bomo Siam said...

Tazkirah 10 saat...

Seruan kepada hukum hudud, adalah satu kewajiban agar masyarakat Islam kembali kepada hukum Allah. Ia dinyatakan secara jelas di dalam al Quran bahawa umat Islam tiada pilihan lain ke atas sesuatu yang telah ditetapkan oleh Allah. Sebarang perlanggaran merupakan perlanggaran terhadap iman dan merosakkannya.

Justeru menyeru pemerintah Islam agar melaksanakan hukuman Islam adalah kewajiban umat. Ia adalah pernyataan dan tanda iman seseorang kepada kekuasaan Allah. Pemerintah dan umat adalah berdosa jika mereka saling menyembunyikannya, malah melebihkan hukuman akal manusia ke atas hukum AllahSWT...!

Anonymous said...

hanya komen bomoh siam jer yang cerdik dan membuka minda.syabas bomoh siam. aku masuk blog ni pun cuma suka baca komen bomo siam..yg berfakta.

komen2 yg lain2 tu semua hanya maki hamun..tak der kualiti.agaknya dari org2 yg rendah mentaliti.buat tambah dosa jer.

Bomo Siam said...

Tazkirah 10 saat...

Kekeliruan umat Islam terhadap hukum hudud adalah berpunca dpd kefahaman dan penyakit sekularisme barat yang membarah secara jelas selepas penjajahan barat ke atas negara2 umat Islam. Ia bukan hanya isu umat Islam di Malaysia, bahkan ia adalah isu umat Islam sejagat yg secara terang menolak sistem dan hukum Islam di dalam pemerintahan.

Maka penentangan umat berpenyakit ini bukanlah suatu yg pelik. Penyakit yg dibawa penjajah barat ini memerlukan rawatan penuh kesabaran dan hikmat. Tetapi ia bukanlah suatu yg baru. Bukankah Islam itu sendiri adalah ubat dan penawar?

Islam adalah pakar di dalam semua penyakit manusia...!

Anonymous said...

kalau nak hukum hudud lantiklah ketua pembangkang yg lain..anwar tu pusing2 umno jugak

Bomo Siam said...

Hanya kerana memprotes keputusan mahkamah, Imam Hoslan di penjara & dinafikan haknya utk jumpa anak isteri pd hari raya di penjara...!

Inilah undang2 yg digemari UMNU...!!!

Anonymous said...

Bomo siam ko komen macam ko pakar hudud..pakar2 agama arab saudi pun kalah dgn ko..tok sah kemaih laa kalau murtad pun dok diam je..yg jadi pejuang hasan ali ngo2 islam dan mufti2.orang pas mana?ko ingat ko tulis byk entry buat orang suka pas?kalau sekadar cakap je tapi tak buat siapa pun bole cakap!dalam islam dosa2 sebesar2 murtad dan syirik! Usah ko gembang kalau ini pun pas tak bole kehadapan.nak laksana hudud lawan golongan murtad munafik penipu bersatu sesama islam then baru mudah laksana hudud.ko belajar cara nabi muhamad laa.kalau cara nik aziz bercelaru umat islam.

Anonymous said...

islam adalah pakar semua penyakit manusia pasai tue islam soh lawan dulu penyakit murtad dan munafik then penyakit lain bole dicegah.penyakit giler kuasa cam pakatan haram.

Bomo Siam said...

8:59 AM

Siapa yg lebih afdal utk kehadapan dlm masaalah2 tersebut....

Pemerintah or pembangkang?

Mmuuaahhahahaha...!

Anonymous said...

Bomo siam pandai ko cakap hak orang lain..hak pemimpin islam najib plak ko tak cakap..tiap2 hari ko post entry hina pm..mana hak dia sebab pemimpin? Dia tak balas macam kawan ko anwar ibrahim..sikit2 saman.. pemimpin yg bermaruah tinggi masih bole merendah diri dan tak ambil tindakan orang macam ko!

Bomo Siam said...

9:03 AM

Dlm hudud...ada jawapannya!!!

Anonymous said...

Dalam islam mana ada pemimpin pembangkang mahupun kerajaan bomo siam..kita semua pemimpin kalau sikit pun ko dan puak2 pas tak benci murtad ko tafsir sendiri sejauh mana tebalnya iman kaorang..

Anonymous said...

Dalam islam ada keutamaan.keutamaan skrg murtad bomo siam!

Unknown said...

siapa lebih afdal...pemerintah atau pembangkang..
halo siam...di selangor tu bukan kerajan negeri bawah pakatan haram? yg hassan ali tu buat sebagai exco agama bukan ke menyahut seruan lebih afdal?. kan hasn ali tu wakil kerajaan selangor?... :-)

Unknown said...

siapa lebih afdal...pemerintah atau pembangkang..
halo siam...di selangor tu bukan kerajan negeri bawah pakatan haram? yg hassan ali tu buat sebagai exco agama bukan ke menyahut seruan lebih afdal?. kan hasn ali tu wakil kerajaan selangor?... :-)

Anonymous said...

bila baling slipar kat hakim ikut nafsu syaitan x ingat anak bini, hari raya tau pulak Imam Hoslan tringat anak bini, itu pun salah DS Najib

Anonymous said...

Bomo Siam ni setaraf Sikitul pada zaman kejatuhan Kesultanan Melaka..tapi awas kau Bomo..Petualang spt kau takkan dibiar kali ni!!

Anonymous said...

Kalau nak laksana tapi bangsa dan penganut agama lain menolak ( lagi pulak % mereka pun tinggi ) - Apa cadangan Bumu yang arip, macam mana modes operandi terbaiknya...

Bomo Siam said...

10:00 AM

Sedar punn...! Jadik, Malaysia skrg, Negara Islam or Sekular???

Bomo Siam said...

9:37 AM

Memang diharuskan membaling kasut or selipar or batu pd syaitan...!!!

Bomo Siam said...

Jika Msia Negara Islam, maka wajib undang2 Islam keatasnya!

Jika Msia Negara Sekular, maka tertangguhlah kewajipan tersebut!

Wallahualam...!

Bomo Siam said...

Tazkirah 10 saat...

Walaupun hukum hudud adalah untuk keadilan sejagat di dunia ini, tetapi tiada elemen paksaan ke atas rakyat bukan Islam. Sebagaimana mereka tidak dipaksa masuk Islam, solat, puasa dan sebagainya, begitulah mereka tidak boleh dipaksa dengan ketetapan hukum hudud yang bukan hanya disyarakkan untuk kebaikan di dunia, malah untuk maksud kejayaan di akhirat dan bertujuan menguji ketundukan iman setiap muslim juga.

Justeru hukuman kesalahan jenayah berkaitan hendaklah ditentukan oleh negara dalam hukum sivil yg diterima mereka. Malah, mereka pula diberi hak untuk menerima hukum hudud tersebut atau sebaliknya dan berbeza hukuman dengan masyarakat Islam.

Masyarakat Islam pula tiada pilihan selain berhukum dengan hukuman ugama mereka...!

Bomo Siam said...

Takzirah 10 saat...

Hanya pemerintah negara yg menjadi punya penyebaran penyakit sekularisme sahaja yang masih berperanan aktif menolak hukum hudud.

Ia hanyalah cerita pencuri yang enggan hukuman berat ke atas pencuri dilaksanakan. Ianya mudah difahami...!

Bomo Siam said...

Perbandingan antara majoriti vs minoriti....

Majlis Rumah Terbuka DSAI & TKM1 - Kehadiran 30,000!

Majlis Rumah Terbuka Najib - Kehadiran 20,000!

Ada sesiapa yg nak menafikannya...???

Anonymous said...

Pukimak Punya Bumu Sial bebual mcm semua dia tahu!!

1000 komen ko 1 pon tak boleh pakai.

Komen mcm Sial!!

Aku sebenarnya dari awal kurang yakin pada UMNO satelah TUN bersara tapi setelah melihat semua komen ko yg mcm taik membuat aku meluat dan benci dgn Puak Pembangkang yg hipokrit dan kuat fitnah. Membuat aku yakin bahwasa nya UMNO adalah yg terbaik.

DS NAJIB / UMNO TERBAIK DULU KINI DAN SELAMA LAMA NYA!!

tok rakab said...

Masyarakat Islam pula tiada pilihan selain berhukum dengan hukuman ugama mereka...!

August 21, 2012 10:30 AM
-------------------------------------

Aku setuju kenyataan bomo ni..tapi boleh tak tok bomo kupaskan sedikit tentang bagaimana perlaksanaan hukum-hukum tersebut, adakah ianya wajib mengikut kemampuan atau wajib ikut sukahati puak siasah tok bomo ?

Anonymous said...

Bumu Sial said....

9:03 AM

Dlm hudud...ada jawapannya!!!

August 21, 2012 9:11 AM
_________________________________________

Jawapan dalam Hudud PAS ialah Nabi N.ajis akan masokkan syurga pada mereka2 yang berzinah dgn isteri orang dan men jubur!!

Wahkahkahkah...............

Anonymous said...

Bumu Sial said

Perbandingan antara majoriti vs minoriti....

Majlis Rumah Terbuka DSAI & TKM1 - Kehadiran 30,000!

Majlis Rumah Terbuka Najib - Kehadiran 20,000!

Ada sesiapa yg nak menafikannya...???

------------------------------------------------------------

Yg hadir di rumah Aljubs & TKM1 adalah golongan Kaki dubur. Kaki main bini orang, kaki rasuah, penfitnah, peraba tetek yg datang dari seluruh Malaysia yang kehadiran mereka di bayar.

August 21, 2012 10:48 AM

rakab said...

ooooii tok bomo,

taktik melagakan sesama pemimpin utama Umno tak relevan laa buat masa ni..

tok bomo tak pelik ke kenapa ustaz Nasha yang lebih di percayai oleh Najib dan ulamak Mekah berbanding timbalan presiden Pas sekarang?

Anonymous said...

Sudah tergambar anwar pemimpin munafik.bila bercakap dia berbohong bila berjanji dia memungkiri bila diberi amanah dia khianati. Semua rakyat dah tau termasuk perangai ko bomo siam lebih 100000 datang rumah terbuka pm ko kata 20000 orang.orang bodoh macam ko je percaya orang munafik macam anwar!

Anonymous said...

Ade sedikit prkara aku stuju ngan bomo siam contohnyer jgn tolak n kate hukum hudud Allah x sesuai kt Msia..sejahat mane pon seseorg muslim, spatutnyer msti ade dlm jiwa n hati die bahawa hukum Allah lah yg TERBAIK & BERCITE-CITE NAK TEGAKKN HUKUM ALLAH 100%..yg x baiknyer kite yg x smpurna n banyak wat dosa..so kene la brtaubat slalu..tapi dlm bab MENGAMPU daPIGS demi KUASA n mnjatuhkan HASAN ALI yg berjuang menentang puak kristian yg cube MEMURTADKAN AKIDAH UMAT ISLAM memang membuatkn aku, sedara-mara n kawan2 aku naik angin ngan pas..Klu hal murtad pon pas da kecut prut ngan dapigs, mcm mane la pas nak laksanakan hukum hudud..klu pas lebih tegas ngan dapigs n lebih dominan dr dapigs bru la org melayu buley bukak mata..

So aku sokong pndapat ko nih anon 12:49am..

rakab said...

Siapa timbalan presiden Pas sekarang yang tentunya bakal presiden dimasa akan datang??

ooooooooo,.ustaz Mat Sabu Singh !!

patut ler tak ada siapa nak percaya Pas sekarang !!

Anonymous said...

Bumu Sial said...

Perbandingan antara majoriti vs minoriti....

Majlis Rumah Terbuka DSAI & TKM1 - Kehadiran 30,000!

Majlis Rumah Terbuka Najib - Kehadiran 20,000!

Ada sesiapa yg nak menafikannya...???


August 21, 2012 10:48 AM
__________________________________________

Tahap kebodohan komen dari ornag yang besar punya BAHALOL!!!

Kalau pon ada kebeneran angka kehadiran itu.

Majority Rakyat Malaysia Memilih UMNO/ BN dalam pilihan raya sekaligus BN memerintah Malaysia.

Pembangkang yg hanya pandai membangkang adalah minority yg menjadikan mreka hanya berpreranan sebagai pembangkang minority.

Itulah gambaran yg sebenar.

PR = PAKATAN RUBBISH it makes them FULL OF RUBBISH AND SHIT. THE MOST PATHETIC IS THAT IN THIS CASE IS THAT THE RUBBISH IS THOSE THAT SUPPORTED THEM.

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 285   Newer› Newest»