Wednesday, August 22, 2012

CUBA BACA CADANGAN NI. (MOHON DAPATKAN ALAMAT RUMAH PAK SAMAD)


HIMPUNAN JANJI BERSIH

Rakyat Malaysia  dikhabarkan bahawa Sasterawan Negara Pak Samad Said bersama dengan 26 NGO akan mengadakan Himpuan Janji Bersih pada malam `countdown’ 30 Ogos di Dataran Merdeka. Objektif utamanya ialah protes tema Hari Kemerdekaan `Janji ditepati’. Salah satu sebab Himpunan demi himpunan diadakan ialah undang-undang sedia ada tidak cukup `mengerunkan’ penganjur dan peserta, pengamal undang pihak penganjur cekap berhujah diMahkamah manakala pendakwaraya kerajaan tidak berupayaan melawan dan akhirnya para Hakim yang terlalu demokratik dan idealistik serta kurang semangat menjaga keamanan. Sila layari blogspot penulis mengenai perkara ini.

 

Berdasarkan pengalaman Bersih 3, Himpunan Janji Bersih ini dijangkakan menjadi kecoh. Banyak juga hartabenda awam akan di rosakkan. Aktiviti perniagaan dan pelancungan turut akan terganggu. Kecederaan pasti sukar dibendung. Dunia luar turut menyaksikan kekecohan ini dan berfikir panjang untuk melancong mahupun membuat pelaburan. Hampir separuh tenaga pihak keselamatan dibuangkan kepada Himpunan ini. Masa, duit dan anggota keselamatan.

 

Rayuan demi rayuan oleh Menteri Kementerian Dalam Negeri, Ketua Polis Negara, Datuk Bandar Kuala Lumpur, para NGO dan rakyat yang sukakan keamanan malah arahan Mahkamah telah dibuat kepada penganjur tetapi tidak diendahkan. Saranan para tokoh agama khas dari Kerajaan di`bakul sampah’ oleh mereka kerana fatwa ulamak kerajaan telah dibeli dan ada motif politik..

 

Apa lagi hendak buat? Perhimpunan ini yang di dalangi oleh parti politik DAP, PKR dan PAS memang tidak akan dapat dikawal walaupun dengan ribuan Polis dan Tentera berkawal.Undang Perhimpunan Aman tidak di hormati, Akta Dataran Merdeka yang tidak membenarkan himpunan berunsur politik telah diingkari. Mahkamah juga mendapati Bersih 2 yang ganas itu pun `halal’.

 

Penulis ingin nyatakan bahawa Kerajaan Malaysia terajuan Dato Sri Najib adalah sebuah kerajaan yang terlalu mendengar (overdo) nadi rakyat yang tidak bertempat. Kerajaan kena bertegas dalam perkara perkara yang mengancam keselamatan negara dan ketenteraman awam.Segalanya sudah dibuat namun perhimpunan haram tetap diadakan. Sekali lagi apa penyelesainya?.

 

PENULIS CADANGKAN DI DALAM MASALAH HIMPUNAN JANJI BERSIH INI, KERAJAAN BN KEMBALIKAN KUASA RAKYAT YANG SUKAKAN KEAMANAN BERTINDAK MELALUI :-

 

1. PERHIMPUNAN JUGA TETAPI SECARA KECILAN  80-120 ORANG (2-3 BAS 40 ORANG PENUMPANG),

2. BUKAN DI STADIUM ATAU DATARAN MERDEKA TETAPI HADAPAN RUMAH ATAU PEJABAT PENGANJUR,

3. SETIAP MINGGU HARI SABTU DAN AHAD SELAMA 1 ATAU 2 ATAU 3 BULAN BERGANTUNG PADA KEADAAN,

4. WAKTU BERHIMPUN 9 AM HINGGA 12 PM ATAU BERGANTUNG PADA KESESUAIAN..

 

Sebelum melaksanakan, Kerajaan BN perlu menubuhkan jawatankuasa yang meliputi kewangan (penajaan atau pembiayaan perhimpunan termasuk dana guaman), undang undang (menasihati bentuk himpunan yang dibenarkan, waktu, pendekatan, ketenteraman awam-Bersih 2 yang ganas pun diputuskan dibenarkan oleh Mahkamah), kordinasi (jadual kedatangan peserta,bas, makan minum, T-shirt dan sebagainya), publisiti (perhubungan dengan media massa) keselamatan (keselamatan jalanraya, pengawal-ahli silat dan RELA atau PERKIDA) dan politik (strategi perhimpunan).

 

Siapakah peserta pesertanya? Buat permulaan biarlah ahli UMNO dan penyokong UMNO Melayu Islam. Sebagai contoh, UMNO mempunyai melebihi 100 bahagian dan ratusan cawangan (penulis tidak sempat buat semakan). Jikalau `target perhimpunan’ itu di rumah pengerusi penganjur Pak Samad Said di Kuala Lumpur, UMNO Wilayah Persekutuan, Selangor, Negeri Sembilan/Melaka akan dikerah menjalankan tugas. Perhimpunan ini memerlukan 3 buah bas atau 120 orang sahaja satu hari. Secara rotation, ahli boleh didatangkan dengan 1 bas dari 1 cawangan pada hari setiap Sabtu dan Ahad. Ini juga bermakna hari Sabtu dan Ahad , 6 buah cawangan UMNO akan memainkan peranan dalam I minggu. Minggu berikut 6 lagi cawangan akan melibatkan diri dalam perhimpunan. Jadual perlu disusun dan setiap cawangan diberitahu jadualnya `in advance’.

 

Peserta akan diajar berdemonstrasi secara aman dan tertib dan diiringi oleh pengawal dan `cheer leader’. Unit undang undang akan menasihati samada `loud healer’ dan sepanduk serta ayat-ayat boleh digunakan atau sebaliknya.

 

Penulis memilih penyelesaian melalui perhimpunan juga kerana segala `solution’ sudah dilakukan hinggakan kuasa tertinggi mahkamah pun telah digunakan. Penulis rasa penganjur penganjur mesti merasai kesusahan pada rakyat ketika berlangsungnya perhimpunan. Penganjur mesti merasai kesesakan lalulintas keluar masuk rumah atau pejabatnya, kebisingan, ketakutan, keremasan sepanjang 2 hari dalam seminggu itu. Tidak payah merosakkan hartabenda rumah atau pejabat mereka. Cuma hadir `to make presence felt’.

 

Perhimpunan ini juga sebaiknya di adakan di Segambut (Brother Anwar bin Ibrahim), Pulau Pinang (Lim Guan Eng), Kota Bahru ( Tok Guru Nik Aziz), di Marang, Terengganu (Tok Guru Hadi Awang), Ipoh Timur (Lim Kit Sial), Shah Alam (Tan Sri Khalid), sebagai tanda protes kerana mereka juga penganjur dan mengarahkan pengikut mereka berdemonstarsi.

 

Peserta perhimpunan di Pulau Pinang harus didatangkan dari cawangan UMNO dari Pulau Pinang, Kedah dan Perlis.

 

`Infact for Penang, ’, UMNO dan orang Melayu perlu berada di KOMTAR atau rumah Lim Guan Eng setiap Jumaat selepas sembahyang Jumaat.Peserta boleh melakukan solat hajat di ruang kosong di KOMTAR atau hantar memo atau bunga atau keranda tanda protes kepada Lim Guan Eng. Penulis harap NGO yang pernah melakukan `demonstrasi’ perlu disokong dan berhimpun secara tetap. Alangkah bahagianya melihat 10-20 bus penuh dengan orang UMNO berada depan pejabat Lim Guan Eng setiap Jumaat selama 1 bulan atau 2 bulan atau 3 bulan. Penulis hendak rakam resahan si Lim Guan Eng rasis ini. Cuba lah `kurang ajar’ sikit.

 

Begitu juga Selangor, negeri yang menghadapi masalah pengurusan sampah, masalah air yang dirawat dan Talam. Banyak lagi jika nak di`list’kan, seperti EXCO kangkang, kerja memurtadkan orang Islam oleh sebuah gereja, tulisan jawi, azan dan sebagainya. Alangkah bahagianya jika setiap Jumaat, selepas solat, orang Melayu berhimpun hadapan rumah Menteri Besar (kerana pagar besar pejabatnya selalunya tidak dibuka) pada waktu pagi sebelum beliau pergi pejabat atau balik pejabat. Penulis juga suka jika orang Melayu berkampung hadapan rumah Teresa Kok, Ronnie Liu dan EXCO atau ADUN secara rotation dan tetap.

Sekarang masa untuk berbuat sesuatu. Jangan banyak bercakap dalam blog sahaja. Tunjukkan orang UMNO Melayu pun boleh buat macam Janji Bersih.

 

Penulis mohon maaf kerana agak radikal dalam cadangan penyelesaian Himpunan Janji Bersih ini kerana setakat ini ia belum berjaya di bendung dan diinsafi oleh mereka berkenaan.

 

Peruntukan kewangan adalah daripada kerajaan sebanyak mana yang diperlukan. Jika Bersih 3 menelan belanja RM20 juta (contohnya)  untuk mengurus dan membayar elaun polis, kerosakan harta awam dan `demage’ berkaitan, kerajaan boleh memperuntukan wang yang sama untuk tujuan ini.

 

Kita faham parti parti PKR,DAP dan PAS telah menggunakan platform Bersih sebagai senjata mengekalkan momentum `sokongan atau kebangkitan rakyat’ menghadapi pilihanraya PRU13 yang sudah hampir. Ini adalah perkara kelaziman bagi Brother Anwar bin Ibrahim.

 

Sekali lagi, jikalau penulis menjadi PM, penulis akan cuba menyelesaikan masalah `kegemaran berhimpun yang bahaya’ ini melalui perhimpunan juga tetapi yang aman, tertib dan kerap (mungkin setiap hari selama 1 bulan/2 bulan/3 bulan bergantung keadaan). Secara ringkas dan contoh, penulis mengalakkan perhimpunan di depan rumah Ambiga tempohari dengan sedikit perubahan. Mengambil kata kata bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Musa Hitam, orang Melayu (rakyat yang sukakan keamanan) mesti kurang ajar sedikit untuk mencapai kejayaan.

 

Oleh kerana PKR,DAP,PKR (jangan percaya jikalau mereka kata mereka tidak terlibat dengan  menaja Janji Bersih),  UMNO,MCA,MIC,PPP,GERAKAN dan lain (yang dikenali Himpuan Anti Janji Bersih) juga harus menjadi `frontman’ menghadapi mereka. Rakyat atau bukan ahli parti boleh terlibat juga.

 

Ikhlas dari

Nasirwise.blogspot.com

37 comments:

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

bako

bako

bako

Anonymous said...

ameno nak demo...bulih ker?

Anonymous said...

duduk depan keyboard tak ramai yang buat...ko nak depa turun padang? lalutlah bro

Anonymous said...

demons-trasi tu kerja demon

demon tu macam dajallah kiranya

kalu pembangkang itu dah kira rutin

ish, taknak ler buat kerja demon tu

Anonymous said...

senang aje nak cari rumah Pak Samad, kalau ada capal, hah, tullah tu...

cumanya, jangan salah capal...kot-kot termasuk rumah karpal kingg...

anjing punyalah beso...tak cukup tanah korang, kik kik

Anonymous said...

jangan kata anjing singh murtad je, anjing-anjing dari unit amal mungkar nahi maaruf PAS pun aku tak takut

Anonymous said...

petua orang Cina kuno tentang bagaimana nak perembat demon senang aje...

lontar mercun...NAH, bertempiaran DEMON LARI TAK CUKUP TANAH.

CUMANYA, DI SANA TU, MERCUN 'HALAL', BEB.

Anonymous said...

Letakkan syarat cagar sejumlah wang dalam beberapa juta/billion, kalau berlaku kecoh serta kerosakan, boleh cover damage serta bayaran OT pihak pasukan keselamatan......

Anonymous said...

Somehow aku setuju.balik balik ikut je tuntutan anjing pr haramjadah ni.bila yg sokong kerajaan,mcm mcm plak tindakan kena.

cmtu baik tak payah sokong kerajaan.tak tegas sbb takut org marah.bodo.zaman tun dulu,takde pn diberi peluang anjing anjing ni.elok je negara pesat membangun

Anonymous said...

Pak samad ..... Patriotik yg kental jiwa murninya dlm membetulkan kerosakan bangsa & negaranya oleh penzalim2 UMNO / BN ...... walau juak2 UMNO bencikan nya , beliau tetap Sasterawan Negara yang bertaraf negarawan yg mengabdikan diri untuk rakyat, bangsa, & negaranya......

Ulat2 UMNO yg kutuk jasa bakti pak samad adalah golongan bebal politik dan pengemis2 habuan kebendaan....

Anonymous said...

Walaupun usia warga emas, pak samad menggagahi diri menongkat arus menentang kuasa politik mungkar UMNO /BN demi rakyat, bangsa & negaranya .......

Beliau tiada membiarkan diri menjadi penjilat para penguasa untuk mengemis habuan duniawi yg sedikit...... Tabiat orang cerdik pandai yg sejati.... Tiada suka bermuka2 dengan para penzalim kerana mengejar kemewahan diri sendiri ......

Pak samad bagaikan lilin membakar diri untuk menerangi orang lain.... Semoga Allah membalas jasa bakti itu dengan sebaik2 Ganjaran diakhirat nanti... Amin.

Anonymous said...

Wah!!..bagusnyer idea himpun ko nih..aku rase slain wat smbahyg hajat, smasa tga brdemontrasi tu patut juge diadekan ceramah agame contohnyer dr ustaz don n ufb srta lain2 lg..msti rmai ank dare n bujang terune suker..lpas tu wat juge prsembahan atau pertandingan nasyid antara bahagian/cawangan..berzikir pon patut juger..elak percampuran bebas..susun baik2 n wat mcm saf smbahyg..lelaki dpan prmpuan blakang..suruh wartawan n para blogger amik gmbar/video n msukkn srta muat turun ke dlm surat khabar/blog masing2..ini idea aku la utk mngelakkn para psrta buang mase n wat aksi ganas mrosak harta benda awam/rakyat mcm prhimpunan brsih tuh..biar rakyat tau saper lebih baik n x rosakkan harta benda rakyat...mungkin korang ade idea yg lebih teror n lbih bernas lg dr aku..

rumi said...

Si samad warga s'pork yang merempat kat Malaysia merangkap balaci ambiga ni memang tak sedar dek untung.

Apa motif si tua kutuk kusut masai ni,selain dari menimbulkan huruhara dan menjadi anjing pembangkang?

Demontrasi ikut acuan barat sepenuhnya ke?Ini kerja orang bodoh yang tak tahu mengukur di badan sendiri.

Kita patut menggesa kerajaan terutama KDN yg lembik di bawah hisham supaya mengambil tindakan pencegahan yang tegas,keras dan berkesan untuk membendung budaya liar yang dibawa oleh dajal2 yang berselindung di sebalik NGO 2 dan parti2 pembangkang yang ditaja oleh zionis dan kuncu2nya yang bertujuan untuk merosakkan negara yang dikuasai oleh umat Islam ini.

Kita juga harus menggesa pihak berkuasa mengambil tindakan ke atas samad hippies sebagai penganjur keganasan.

Anonymous said...

Kenapa lah hari Merdeka yang depa pilih..hari lain tak da ka? kena lah jaga maruah negara..hari merdeka tu bai...dia nak bebas dan bersih kan SPR hari lain banyak lagi..politik politik gak patriotik tu yang utama..tapi tak palah biar depa jadi hantu lapar join sama Ghost Festival baru gam...bulan ni kaum cina takut hantu...kwai kwai...

Anonymous said...

tahniah najib...

najib cukup hebat dlm 'menyakat' pakatan...

mana2 negata pun sambut kemerdekaan...

pakatan buruk rancang nak protes


WOI WOI PAKATAN BUAT LAH

TEMA KORANG KAT 4negeri sendiri

TARUKLAH : ' Janji Kencing ' ke
Sejiwa Sebantal ke

LANTAK KORANGLAH

korang nak protes tema sendiri ka...suka hatilahhh

WOI PAKATAN..TAK HABIH2 BODOH..malu la woi...

Anonymous said...

Hohoho..lawok2!

Anonymous said...

9:04am

Dalam ramai2 adik beradik kamu,adik beradik sebelah bapa kamu,adik beradik sebelah ibu kamu,atau sepupu sepapat kamu mesti ada seorang yng telah lahir berperangai pelek dan kurang ajar,jadi pak samad ini boleh lah diumpamakan begitu.

Udah2 la pak samad oiiiii.

Hari lain kan ada klu dah gila sangat nak berdemo..nanti orng kata pak samad jangan lah marah pulak...dah tua nak mampus masih nak menyusahkan orang!

Anonymous said...

GAP, AKU NI ORANG JOHOR, SARANAN UNTUK BUAT DEMO DEPAN RUMAH PAK SAMAD NYANYUK AKU BENAR-BENAR SOKONG DAN JIKA AKU DUDUK DI KL, TENTUNYA AKU AKAN SERTAAI DEMO SETIAP MINGGU.
TAMBAH (1) CADANGAN GAP: MARI KOMPOL SEMUA BUKU-BUKU TULISAN PAK SAMAD NYANYUK KITA HIMPUN DAN KITA BAKAR TIAP MINGGU, SETIAP MINGGU BUKU DIA KITA BAKAR SAMPAI HABIS, BARU DIA NANTI SEDAR DIRI, NILAI/HARGA DIRI SASTRAWAN NEGARA CUMA DEBU YANG BERTERBANGAN TANPA HALUAN.

MALAYSIA AMAN TAPI LAYU NAK TEGAK KEBERANIAN PIHAK KERAJAAN. DALAM AMAN SYITAN TETAP MERASUK DIKEPALA OTAK PEMBANGKANG, PEMBANGKANG JADI GILA DISEBABKAN SEMUA UNDANG-UNDANG DAN PERATURAN KERAJAAN JUGA YANG BAGI LONGGAR/LANGGAR. SIA-SIA SEGALA MACAM PERATORAN DICIPTA KERANA PENYUDAHNYA MASUK BAKUL SAMPAH. FIKIR SAJALAH BERIBU-RIBU ADUAN/REPOT POLIS DIBUAT TENTANG FITNAH/MENIMBULKAN KERASAHAN KEPADA (AWAM/KERAJAAN/RAJA-RAJA) APA TINDAKAN YG KERAJAAN TELAH AMBIL???? RAKYAAT CINTA KEAMANAN SEBENARNYA CUKUP JEMU/MUAK/BENCI KEADAAN INI TERUS BERLAKU TANPA TINDAKAN TEGAS KERAJAAN YANG BERKUASA.

KERAJAAN SUKA BERTINDAK BILA KEADAAN MAKIN TIDAK TERKAWAL, AKU SUKA KERAJAAN YG TEGAS, SIA-SIA BERDOLAK DALIK KONON NAK AJAR SUPAYA RAKYAAT HORMAT UNDANG2. NAK HORMAT KE APA KALAU KERAJAAN YANG BERKUASA PENUH PON TAK MAMPU LAKSANA UNDANG-UNDANG YG SEDIA ADA!!!
BENAR KERAJAAN SUDAH BERBUAT SEGALANYA UNTUK RAKYAAT, NAMUN BANYAK LAGI YANG HARUS DILAKSANAKAN TERUTAMA KETEGASAN MELAKSANA PERATORAN YG SEDIA ADA.

BABI TUNGGANGAN PEMBANGKANG DAN ANJING BELAAN PEMBANGKANG AKAN GUNA KELEMBUTAN KERAJAAN TANPA PEDULI APAPON SEHINGGA SAMBUTAN KEMERDEKAAN KE 55 PON DIJADIKAN MODAL POLITIK SEMATA-MATA KEBODOHAN SEBAHAGIAN BESAR BANGSA MELAYU YG TAK SEDAR DIRI, JANGAN TIDAK MENGAKUI PERPECAHAN MELAYU DISEBABKAN KEGILAAN DAN BERNAFSU BESAR PEMBANGKANG MELAYU HENDAK MENUMBANGKAN ( U M N O ) DAN DISIFATKAN UMNO MUSUH DUNIA DAN AKHIRAT.

ORANG UMNO ISLAM, PEMBANGKANG MELAYU ISLAM, TETAPI PEMBANGKANG MELAYU SEDIA JADI BARUAH DAP DAN JELAS KAFIR HARBI. MULUT/MATA/TELINGA ULAMAK PEMBANGKANG MELAYU SEKARANG JADI BISU/BUTA/PEKAK DAN BAHALOL KERANA TIADA PENDERIAN TEGAS MANA PERJUANGAN AGAMA DAN POLITIK DAN TERUS LENA KERANA JANJI-JANJI KUASA POLITIK DAN HABUAN DIDUNIA. WAHAIIIIII PAK SAMAD NYANYUK SELALU ORANG INGATKAN; CERMINLAH DIRI DAHULU SEBELUM MENINGGALKAN RUMAH, SASTRAWAN YANG BERIMAGINASI/BERFANTASI TETAP LUPA DIRI KERANA KEHIDUPANYA CUMA MENJANA ANGAN-ANGAN HINGGA AKHIR HAYAT (MATI SEBELUM MATI/KATAK DIBAWAH TEMPURUNG) HINGGA AKHIR HAYAT.









Anonymous said...

kepada mamat yang kata perjuangan menentang itu dan ini sebagai ikhlas anda cuba menipu diri sendiri...pas pun dah kata mana ada perjuangan politik bukan untuk kuasa. perjuangan yang ikhlas hanya ada dizaman anbia. noktah

Anonymous said...

Lebih baik Samad Said akan protes "Di Manakah Janji PRU 12 Penipu Rakyat?" sudah 4 tahun memerintah, membohong di sana sini, berpolitik siang dan malam, sibuk menyalahkan kerajaan Barisan Nasional atas kegagalan Penipu Rakyat yang bodoh tak reti buat kerja.

Penipu Rakyat memang tak boleh di harap, blah la, dasar komunis!

Anonymous said...

Kerajaan Barisan Nasional sibuk nak membangunkan negara demi kesejahteraan rakyat, tapi Penipu Rakyat pula sibuk memperalatkan rakyat dengan berbagai pembohongan dan penipuan untuk kepentingan politik, dasar Penipu Rakyat adalah sampah sarap yang tidak berguna.

Penipu Rakyat bangang, dasar komunis, membohong di sana sini, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Mana dia janji PRU 12 di negeri-negeri yang diperintah oleh Penipu Rakyat? Depa takut dengan slogan Merdeka 55 Tahun Merdeka Janji Ditepati kerana Penipu Rakyat jenis kaki kelentong, dasar pembohong, kaki auta, menipu di sana sini. Blah la Penipu Rakyat komunis, dasar tak boleh diharap, perosak masyarakat! Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bila Pemuda PAS nak protes depan Ibu Pejabat DAP berkenaan isu hudud dan negara Islam? Pemuda PAS dah tak ada kote sebab kena kerat dengan DAP ke? Jangan di belakang DAP saja menyalak macam anjing kebulur 18 hari tak makan sedangkan di depan DAP, melutut merayu-rayu macam peminta sedekah. Blah la PAS memang tak boleh diharap, dasar anjing kurap yang menjadi pecacai suruhan kepada DAP sajalah. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Tema sambutan hari kebangsaan ke 55 Penipu Rakyat "4 Tahun Menang Pilihanraya, Kelentong Di Sana Sini Membohongi Rakyat". Blah la, Penipu Rakyat dasar komunis, penipu, penindas, golongan zalim dan tidak berhati perut, korang adalah golongan perosak masyarakat yang suka menjahanamkan negara sendiri demi kepentingan peribadi, blah la, dasar penyamun, dasar komunis!

Anonymous said...

SINGAPURA DI AMBIL ALIH OLEH PAP NAMA DI TUKAR NAMA MENJADI SINGAPORE.

MALAYSIA DI AMBIL ALIH OLEH DAP AKAN DI TUKAR NAMA MENJADI MALELEH.

PIKIR2 LAH WAHAI MELAYU!!!

Anonymous said...

Wooiiiiit ...BERSHIT kimakkkk....aq nak negara yg aman, yg boleh aq bawak kengkwn aq dari luar negara melancong kat sini....

Depa yg datang Malaysia kemain kagum tgk kepelbagaian msyrakat majmuk kite...tup tup angpa nak wat ONAR pulak...

Kalo korng nak sgt mmrintah tunggula PRU nnt ko suruhla PENGANUT2 PAKATAN yg taksub tahap SIAL utk ngundi korng...lagi korng wat KECOH gini lagi BENCI, MELUAT tahap gaban kami rakyat Malaysia yg cintakn keamanan thdp puak SIAL BERSHIT INI....

Bershit 3 suku dulu dah cukup mmprlihatkn betapa BANGANG, BENGONG , BEBAL n xBRTAMADDUNnya PENGANOT PAKATAN (PAS, PKR n DAP)...

Kalo terus2an korng mmprlihatkn KEBINATANGAN sikap korng mmg xkn ramai yg akan mnyokong perjuangan korg,....MENYAMPAH lagi adala...

Pak Samad oooii...rumah dah kate POIII la ko Samad, kubor pon dah kate MAGIHI LA SAMAD ooii....bw2la brtobat takot nnt mati semasa sedang mngkucarkacirkn negara...mau kah anda begitu wahai Pak Samad?

Anonymous said...

Hebat betul perkataan para balaci demi pertahankan kediktatoran UMNO/BN untuk melanunkan harta rakyat. Memungkinkan golongan balaci ni dapat saham juga ke?

Anonymous said...

NSebagai rakyat .... Kita berhak untuk menuntut hak rakyat dlm sebuah negara "merdeka" di Dataran Merdeka......

Dataran Merdeka..... Hak bersama....... Bukan dihakimi hakmilik kepada UMNO saja.


Mentaliti umno .....memang nak pulun projelk seorang.

Anonymous said...

Carolyn Hong wartawan Singapork dari Singapore Straits Times sangat menyanjung Pak Samad dan anak lelakinya seorang pemuzik. Ada satu artikel yang si cina sepet ni tulis tentang anak lelaki Pak Samad dua minggu lalu di dalam akhbar SST.
Tetapi si cina sepet ni menyembunyikan kelemahan Pak Samad yang sudah sakit dementia..! Betina cina sepet ni dan Ambabiga saja yang memuji sangat akan Pak Samad kerana Pak Samad anti BN. Orang dementia dan nyanyuk sepatutnya tak boleh dilayan.

mohd. natar said...

... Paparan GAP (coretan Nasirwise) ini, saya rasa, tidak bersifat radikal atau provokatif. Sebaliknya ianya merupakan perasaan yang sama yang terpendam didalam hati sesetengah pembaca seperti saya.

Ianya merupakan satu cetusan idea yang baik dan bernas. Ini kerana selama ini kita yang 'silent majority' ini hanya bersikap menerima sahaja. Apabila idea itu dapat dipraktikkan barulah rasanya seperti buku bertemu ruas. Barulah durjana durjana itu sedar bahawa perbuatan mereka itu TIDAK DIGEMARI oleh orang ramai.

Untuk menghebatkan lagi demonstrasi aman itu kelak, pesilat pesilat handalan yang mengawal keadaan perlu juga berpakaian lengkap kepahlawanan siap dengan keris, selendang dan tanjaknya. Biar mereka sedar bahawa jika Melayu seperti kita ini bila sudah kurang ajar, membujur lalu melintang patah.

Cuma satu sahaja harapan saya agar menteri diKDN yang selama ini kelihatan dayus perlu memberi persetujuan dan kalau boleh beliau hendaklah sama sama turun kejalanan dan sama sama berdemonstrasi secara aman bagi mengajar petualang petualang negara itu cara yang sebenar untuk berdemonstrasi secara aman...

mohd. natar said...

... Paparan GAP (coretan Nasirwise) ini, saya rasa, tidak bersifat radikal atau provokatif. Sebaliknya ianya merupakan perasaan yang sama yang terpendam didalam hati sesetengah pembaca seperti saya.

Ianya merupakan satu cetusan idea yang baik dan bernas. Ini kerana selama ini kita yang 'silent majority' ini hanya bersikap menerima sahaja. Apabila idea itu dapat dipraktikkan barulah rasanya seperti buku bertemu ruas. Barulah durjana durjana itu sedar bahawa perbuatan mereka itu TIDAK DIGEMARI oleh orang ramai.

Untuk menghebatkan lagi demonstrasi aman itu kelak, pesilat pesilat handalan yang mengawal keadaan perlu juga berpakaian lengkap kepahlawanan siap dengan keris, selendang dan tanjaknya. Biar mereka sedar bahawa jika Melayu seperti kita ini bila sudah kurang ajar, membujur lalu melintang patah.

Cuma satu sahaja harapan saya agar menteri diKDN yang selama ini kelihatan dayus perlu memberi persetujuan dan kalau boleh beliau hendaklah sama sama turun kejalanan dan sama sama berdemonstrasi secara aman bagi mengajar petualang petualang negara itu cara yang sebenar untuk berdemonstrasi secara aman...

Anonymous said...


Mohd Natar, Pesilat yang lengkap berpakaian pahlawan masih ada yang kurang, bolih tak saya nak usung team meriam karbaid? dah jadi sindrum pekak aduan dan demo aman tidak dipeduli kerajaan, mari ramai-ramai pakat bagi isyarat dengan dentuman meriam depan pejabat KDNKA pulak, munkin cara ini taik telinga bos baru meletup dan mendengar kemarahan dalam diam rakyaat yang sayangkan keamanan dari terus digangu gugat petualang dan syitan.

negara ini pasti lebih makmur; duit rakyaat yang diguna mengurus huruhara musibat pembangkang dapat dimunafaatkan olih rakyaat ATAU kerajaan bolih segarakan segala macam pembangunan untuk rakyaat ATAU kerajaan bolih tampung segala macam beban pendididkan dan kesihatan rakyaat ATAU kerajaan bolih berbelanja meningkatkan perasarana dan kelengkapan pasukan keselamatan ATAU kerajaan bagi duit terus kepada rakyaat dari BRIM 500 kepada BRIM 5000 seorang ATAU jadikan dana tetap tahunan membantu warga emas dan gulungan rakyaat berpendapatan kurang RM.3000 sebulan.
kerajaan pastikan hanya penyokong kerajaan saja diberi duit ini. kepada pembangkang dan pengundinya bagi makan pasir cukuplah.



Anonymous said...

tergelak aku..penulis pun taik umno..yg dtg janji bersih ke atau bersih 1.2.3 sumenye dari pelbagai lapisan rakyat..mereka dah jelak dgn kepimpinan umno ni..tema hari kemerdekaan pun janji ditepati..kepala bapak ko lah BN...ko kerajaan..ko kene lah tunaikan kewajipan ko sbg pemerintah..bkn suh rakyat membalas budi ko..kami byr gaji korang sume dari hasil cukai ..bodoh najib ..bodoh umno..penyokong umno sume bangang mcm lembu kak jat...

Anonymous said...

ada plak penganut BN yg kata nk keamanan...keamanan burit ko..bodoh..yg buat onar tu kebanyakannya dari polis yg menyamar peserta bersih...bodoh nye manusia..kalau dah otak lembu tu otak lembu gak..kata nk aman..negara ko sendiri melambak kes bunuh..rogol..rompak..ragut..rasuah...ni ko ckp aman..??? PATI berterabur kat mesia ni ko tak perasan ke hah ?? bangang nye mentaliti umno ni..

Anonymous said...


Pembangkang kerja siang malam; tabur janji, bercakap guna puki fitnah dan caci maki, model cuma air liur basi,

pembangkang dah perintah 4 negeri, tadbir pon cara kuku besi, mana adil pon. pembangkang dipimpin keturunan komunis cina, melayu dan keling, apa engkau yang julang, sokong pembangkang ada puas hati dengan engkau punya kerajaan pembangkang???

rakyaat pembangkang model mimpi siang hari, apa kejadahnya yang hendak dijadikann PM pon kaki jubur yg kesnya pon entah bila nak selesai.

dimuka bumi ni tak ada PM yang masaalah MORAL, gulungan suka kes moral yang sokong pemimpin kes moral.

peserta bersih mimang buta dan pekak, janganlah tuduh POLIS menyamar buat huruhara, ini tohmahan ajaran tu PAK SAID NYANYUK AKA AMBIGA BABI KUTY, sudahlah langau bersih berapa sen sangat duit yg engaku bayar cukai nak dibanggakan sangat, buat beli rokok sekotak pon tak dapatn cakap pembayar cukai!!! ha lagi satu ada engkau daftra jadi pengundi, kalau tak daftar lebih baik engkau jadi pendatang asing kat negara ini. jenis tak tau hak nak cakap sangat.

pasal; bunuh, rogol, tipu terdiri kaum pembangkang yang tak suka bekerja lepas ceramah buat lah kerja sia-sia, kerja yang berlambak warga asing yang rebut.

WAK KARJO.













Anonymous said...

Apa kata pdrm lepas tangan? Serahkan pada rakyat utk bertindak ...kita tengok kem mana lari tak cukup tanah samada pro kerajaan atau kem pr berShiT!

Pr kata keadilan, nahhhh ...jom kita bertarung sama2 atas jalanraya! Pr kata kuasa dan suara rakyat? Jom kita buktikan suara dan belah mana rakyat sebelahi ....

Pak samad serabai? ?
alaa .....apa sanggat dia tu, dah tua bangka tunggu masa je nak kojol tapi masih tak sedar diri, dasar keturunan ntah dari bukit mana buang tabiat sisa2 usia
patut si samad tu duduk rumah je main ngan anak cucu atau duduk masjid menambah amal bukan habiskan masa tua dan sisa2 umurnya dgn relakan diri jd balaci dap, disuruh berdiri tengah panas mcm badut, disuruh baca sajak tepi jlnraya ...cissss mcm orang tua nyanyuk bodoh2 alang, memalukan anak cucu menantu dan ipar duai
apa si samad tu ingat mentang2 digelar sesterawan orang respect dia membuta gonggok?
ataukah ini semua adalah luahan kecewa si samad kerna kerajaan tak pernah beri gelar datuk atau tan sri kat dia selama ini?

Sian si samad ....