Sunday, August 19, 2012

NASA LANYAK KARPAL..APA PENDIRIAN AHLI PAS ? MACAM BIASA LE TAKDE PENDIRIAN.



Laporan media cetak dan elektronik pada 14 dan 15 Ogos 2012 dan beberapa ulasan daripada pelbagai pihak sehubungan dengan kenyataan saya di Mekah al-Mukaramah adalah dirujuk.

- Hudud

Saya kekal dengan pandangan saya bahawa Karpal Singh bukan hanya sekadar anti hudud tetapi anti-Islam.

Sebagai seorang peguam yang lama, dia tahu apa itu substantive law dan apa itu procedural law. Pelaksanaan hudud memerlukan kepada standard of proof yang cukup tinggi untuk boleh dilaksanakan, ada kesalahan yang memerlukan tahap pembuktian ke taraf beyond any shadow of doubt iaitu tahap pembuktian yang maksimum, sebelum boleh ia dilaksanakan, tetapi dia menolak semua itu hanya kerana ia adalah undang-undang Islam.

Berapa kali sudah dia mengungkapkan bahawa pelaksanaan sistem perundangan Islam is over my dead body menunjukkan dia sanggup mati untuk pertahankan pendiriannya, maka saya juga sanggup melakukan apa saja at whatever cost untuk pertahankan agama saya. Terpulanglah kepada mana pihak yang mungkin kerana percaturan politik akan mendiamkan diri seperti syaitan-syaitan bisu yang sering diungkap oleh pimpinan, insya-Allah saya tidak akan biarkan mana-mana pihak sewenang-wenangnya menghina agama saya.

Pas harus lebih tegas menyatakan pendiriannya dalam hal ini kerana sokongan yang diberikan oleh masyarakat umum kepada Pas adalah kerana perjuangannya untuk menegakkan syariah Allah SWT namun dalam isu hudud yang diserang dan dikecam oleh Karpal Singh ini, masih ramai yang tertunggu apa sikap Pas terhadap Karpal Singh.

Adakah tahaluf siyasi yang sedang diamalkan oleh Pas turut membolehkan kesepakatan dengan mereka yang menolak dan memerangi Islam. Harapan saya adalah apabila penjelasan dibuat oleh pimpinan tertinggi Pas kepada masyarakat umum, maka akan terjawablah kekaburan yang ada pada masyarakat umum. Pemimpin Pas mungkin sudah faham, ahli Pas juga mungkin sudah mengerti tetapi masyarakat umum masih menanti penjelasan. Pas tidak akan menang hanya dengan undi daripada ahlinya sahaja.
- Isu pertemuan di Mekah

Kepada mereka yang membuat andaian, tuduhan dan suu’ dzan (bersangka buruk), nasihat saya adalah ittaqillah, ittaqillah, ittaqillah (bertakwalah) dan beristghfarlah khasnya pada hari-hari terakhir Ramadan ini. Kasihan saya melihat mereka yang menghukum tanpa tahu hujung pangkal. Berbaik sangkalah sesama Muslim. Hampir sebulan sepanjang Ramadan ini, doa qunut yang dibacakan di hadapan Kaabah ketika solat witir, menyeru kepada merapatkan saf dan menyatupadukan orang Islam. Imam solat saban malam memohon dengan doa Ya Allah satukanlah suara umat Islam.

Saya telah mengaturkan pertemuan di Mekah antara beberapa orang ulama di Mekah bersama dengan YAB Perdana Menteri bersempena dengan persidangan OIC. Saya dijemput ke Mekah dengan visa khas selepas YAB PM bersetuju untuk bertemu dengan ulama-ulama tersebut. Perbincangan telah diadakan di sebuah villa kenalan bersebelahan dengan Masjidil Haram. Yang dibincang antara lain adalah isu di Syria dan Rohingya. Para ulama tersebut menyebut tentang peranan yang boleh dimainkan oleh Malaysia. 

Perbincangan juga menyentuh beberapa kejayaan yang telah dicapai oleh Malaysia. Mereka juga telah meninggalkan beberapa pesanan kepada PM seperti memastikan Malaysia terus mengangkat pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah dalam memelihara kesucian Islam.

Pertemuan itu sedikit pun tidak berbincang tentang Pas atau UMNO, sebab isu yang dibincangkan adalah jauh lebih besar daripada Pas atau UMNO. Kami berbincang tentang keadaan semasa ummah. Rasullullah menyebut, man lam yahtamma biamril muslimin falaisa minhum (Siapapun yang tidak menganggap penting urusan/perkara yang menimpa kaum muslim, maka dia bukan termasuk golongan mereka (muslim).

Adakah berbincang tentang ummah satu jenayah?

Tiba-tiba dikaitkan dengan saya akan masuk UMNO. Untuk kesekian kalinya saya sebutkan secara terbuka, saya tidak ada niat untuk masuk UMNO, cuma saya menganggap semua yang mengucap kalimah syahadah sebagai saudara saya seiman termasuklah pemimpin dan ahli UMNO, dan mereka yang bukan Islam sebagai saudara saya seinsan. Perbezaan pandangan politik tidak seharusnya dijadikan sebab untuk kita tidak memikirkan maslahat ummah.

284 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 284 of 284
Anonymous said...

Ade sedikit prkara aku stuju ngan bomo siam contohnyer jgn tolak n kate hukum hudud Allah x sesuai kt Msia..sejahat mane pon seseorg muslim, spatutnyer msti ade dlm jiwa n hati die bahawa hukum Allah lah yg TERBAIK & BERCITE-CITE NAK TEGAKKN HUKUM ALLAH 100%..yg x baiknyer kite yg x smpurna n banyak wat dosa..so kene la brtaubat slalu..tapi dlm bab MENGAMPU daPIGS demi KUASA n mnjatuhkan HASAN ALI yg berjuang menentang puak kristian yg cube MEMURTADKAN AKIDAH UMAT ISLAM memang membuatkn aku, sedara-mara n kawan2 aku naik angin ngan pas..Klu hal murtad pon pas da kecut prut ngan dapigs, mcm mane la pas nak laksanakan hukum hudud..klu pas lebih tegas ngan dapigs n lebih dominan dr dapigs bru la org melayu buley bukak mata.. So aku sokong pndapat ko nih anon 12:49am..

Anonymous said...

Ade sedikit prkara aku stuju ngan bomo siam contohnyer jgn tolak n kate hukum hudud Allah x sesuai kt Msia..sejahat mane pon seseorg muslim, spatutnyer msti ade dlm jiwa n hati die bahawa hukum Allah lah yg TERBAIK & BERCITE-CITE NAK TEGAKKN HUKUM ALLAH 100%..yg x baiknyer kite yg x smpurna n banyak wat dosa..so kene la brtaubat slalu..tapi dlm bab MENGAMPU daPIGS demi KUASA n mnjatuhkan HASAN ALI yg berjuang menentang puak kristian yg cube MEMURTADKAN AKIDAH UMAT ISLAM memang membuatkn aku, sedara-mara n kawan2 aku naik angin ngan pas..Klu hal murtad pon pas da kecut prut ngan dapigs, mcm mane la pas nak laksanakan hukum hudud..klu pas lebih tegas ngan dapigs n lebih dominan dr dapigs bru la org melayu buley bukak mata..

So aku sokong pndapat ko nih anon 12:49am..

Anonymous said...

Ade sedikit prkara aku stuju ngan bomo siam contohnyer jgn tolak n kate hukum hudud Allah x sesuai kt Msia..sejahat mane pon seseorg muslim, spatutnyer msti ade dlm jiwa n hati die bahawa hukum Allah lah yg TERBAIK & BERCITE-CITE NAK TEGAKKN HUKUM ALLAH 100%..yg x baiknyer kite yg x smpurna n banyak wat dosa..so kene la brtaubat slalu..tapi dlm bab MENGAMPU daPIGS demi KUASA n mnjatuhkan HASAN ALI yg berjuang menentang puak kristian yg cube MEMURTADKAN AKIDAH UMAT ISLAM memang membuatkn aku, sedara-mara n kawan2 aku naik angin ngan pas..Klu hal murtad pon pas da kecut prut ngan dapigs, mcm mane la pas nak laksanakan hukum hudud..klu pas lebih tegas ngan dapigs n lebih dominan dr dapigs bru la org melayu buley bukak mata..tp skrg nih ramai org melayu kecik jer mata bile tgok pas..malah ade yg trus tutup mate hati trhadap pas...

So aku sokong pndapat ko anon 12:49am..

Anonymous said...

anon 11.10 am terima kasih sokong aku. Puak2 pas taksub kuasa. Aku dulu kagum dgn pas pasai istiqamah hal2 agama.laa nie pas tersasar jauh ikut telunjuk kafir harbi dap.bila kuasa dah menutupi hati2 mereka apa yg hak disanggah yg batil diterima bulat2. Penyakit gilerkan kuasa dah meresap masuk ke dalam pemimpin2 pas diketuai anwar yg amat gelojoh nak jadi pm!

Anonymous said...

Bukankah UMNU skrg dah jadik minoriti...?

Tak caye? Sila semak hansard Abdullah Saamah!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

11:12 said: Majority Rakyat Malaysia Memilih UMNO/ BN dalam pilihan raya sekaligus BN memerintah Malaysia.

Majoriti rakyat Malaysia menurut ulama UMNU, Abdullah Saamah adalah kafir harbi...

...tergamakkah UMNU menerima sokongan dari golongan sebegini?

Anonymous said...

orang melayu rata-rata balik kampung dan rata tinggal jauh dipendalaman.

dalam kata lain, mereka tidak dapat meraikan eidulfitri bersama para pemimpin mukmin.

ini berbeza dengan puak bukan mukmin. mereka tinggal di bandar dan dengan itu tiada masalah untuk meraikan eidulfitri bersama pemimpin mukmin.

apa ingikasinya?

tunggu!!

Anonymous said...

Tazkirah 10 saat...

Persoalan mendahulukan yg mudah ke atas yang payah hanyalah melibatkan teknik untuk menarik perhatian ke arah memahami Islam yg syumul dan ia sesekali tidak membantutkan, melengahkan, membekukan dan menangguhkan seruan ke arah Islam yang syumul, samada mudah difahami atau sebaliknya.

Ertinya, dakwah kepada Islam mestilah berjalan serentak agar mudah difahami dan tidak mengelirukan...!

Anonymous said...

Tazkirah 10 saat...

Seruan ke arah Islam mestilah jelas dan terang. Adalah salah disembunyikan aspek yg berat dan sukar demi menarik sokongan masyarakat, terutama daripada kalangan non muslim kepada Islam. Dakwah jenis ini akan menyebabkan Islam difahami secara salah.

Akan wujud kelompok yg memuji Islam dalam aspek tertentu sahaja seperti soal hak2 asasi dan kebebasan, tetapi mencela Islam di dalam soal2 lain yang gagal difahami kerana diketepikan perbincangannya seperti hukum faraid yang membezakan pewarisan harta antara lelaki dan perempuan, penghadan pergaulan antara jantina dan juga persoalan hukum hudud...!

Anonymous said...

sambung 12.16,

indikasinya ialah:

bukan mukmin beria-ia menunjukkan yang mereka mahu meningkatkan silaturahim dengan melayu pembankang

soalnya:

apakah ini bermakna mukmin tidak lagi menyokong mukmin putrajaya?

apakah melayu pembangkang akan meningkatkan ikatan silaturahim dengan bukan mukmin pembangkang?

tunggu!

Anonymous said...

Tazkirah 10 saat...

Seruan dakwah kepada keadilan hukum hudud mestilah diteruskan, begitu juga perlaksanaannya mestilah dilakukan setelah kekuasaan pemerintahan diperolehi tanpa ditangguh dan dibekukan.

Kerana itu, walaupun hudud masih disangsikan di negeri2 lain, tetapi ia mesti dilaksanakan di Kelantan selepas sokongan rakyat dan kekuasaan penuh diperolehi. Menanti sehingga seluruh rakyat Malaysia menerima hukum ini adalah kesalahan dan perlanggaran terhadap hak Allah yang mewajibkan hukumanNya dilaksanakan sebagai bukti iman dan ketaatan hambaNya kepadaNya...!

Anonymous said...

sambungan 12:22,

sokongan kosmetik bukan mukmin pada melayu pembangkang meskipun nampak positif tetapi bukanlah tidak membawa impak negatif apabila nampak terober-over...

sokongan al-kafirun dalam kuantiti terover dan sekadar psywar akan menimbulkan kesanbalas bertentangan seperti yang dapat dilihat dalam artikel ini yang mana 99% mukmin bersatu di belakang Ust Nasha!

apa kesan + dalam jangkaan?

bersambung!

Anonymous said...

Lawak sat....

Presiden UMNU, Datuk Seri Najib Tun Razak mengajak seluruh ahli UMNU merapatkan 'saf barisan' dan meneruskan perjuangan.

Kuah kuaah kuaaah! Lain kali belajor le kesusasteraan arab!

Lebih kurang...'cuba, try, test'!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo siam tok guru sekolah pondok pun ko cerca cam nie ko nak ajak orang istiqamah pasai hudud. Lagi buat orang benci ada laa.tue laa ko belajar sangat harakah taksub tok nik ko lupa ramai lg bagus tok nik ikut cakap pemimpin munafik cam anwar gak ko setuju!sifat munafik ada kat ko yg berbohong menyatakan. Ko terdesak bomo.hati ko dah parah sampai pengetua sekolah pondok ko caci!

Anonymous said...

Banyak hantar entry bomo siam biar makin ramai orang benci pas

Anonymous said...

sambungan 12:29,

nah bayangkan kalau pok jib adakan rumah terbuka dikawasan rural...rasa-rasanya, ratusan ribu pengunjung akan denan ikhlas ucapkan selamat eidul fitri yb pm!

Anonymous said...

Banyak soalan ko tak jawab ada hati mau beri taskirah songsang ko

Anonymous said...

Tazkirah 10 saat...

PAS dlm seruannya ke arah perlaksanaan hukum Islam adalah secara demokratik. Rakyat dan kuasa undi merekalah yang akan menentukan masa depan perlaksanaan syariah di negara kita. Ini adalah cara dan seruan yg sah di sisi undang2 negara dan sistem demokrasinya.

UMNU mestilah menyedari bahawa mereka begitu ketinggalan di dalam usaha dakwah kembali kepada Islam. Mereka bertanggung jawab melemahkan keinginan umat untuk kembali kepada Islam.

Penentangan dan sekatan2 yg berterusan membuktikan mereka berdolak-dalih, bahkan mengambil jalan berlawanan dengan aspirasi umat yang ingin kembali kepada ugama...!

Anonymous said...

Umnu adalah komponen barisan (bn), makanya betullah kalau najeeb sarankan saf barisan dimantobkannn!

kalau najeeb sarankan saf pakatan dimantobkannn!ha, ha,ada yang tak kena...

Anonymous said...

Pertikaian dengan DAP bukanlah suatu yang di luar jangkaan PAS. Di atas premis inilah, PAS membina jambatan perbincangan dengan masyarakat non muslim.

UMNU berusaha membakarnya...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Penyebab utama, di samping sebab2 lain, lambatnya penerimaan masyarakat terhadap hukum hudud adalah UMNU.

Dpd kata2 buruk terhadap hukum2 Islam oleh para pemimpinnya sehinggalah amaran bertulis oleh Tun Dr Mahathir kepada kerajaan negeri Kelantan suatu ketika dulu, semua itu memberi kesan negatif yg menakutkan masyarakat untuk menerima hukum dan syariat Islam secara menyeluruh..!

Anonymous said...

Bomo siam dangkal jawapan ko.demokratik atau demo jgn kritik!pergi dah! Dok sebelah najip pun jadi dosa besar buat pemimpin mau cakap pasai perlaksanaan hukum islam? Buta ke ko nie? hasan ali nak laksana hukum islam perangi golomgan murtad orang pas gak buang! Nak termuntah aku baca ko kata pas nak laksana hukum islam.pergi bersih air merah di kelantan sebelum nak sembang hukum islam laa.

Anonymous said...

dalam tangan kanan bukan mukmin cuba meneguhkan ikatan silaturahim ngan mokmeen pembangkang, tangan kiri secara jelas mencampuri urusan parti mokmeen seperti merencanakan penyantasan beberapa individu yang dilihat tidak secocok dengan misi tersirat pihak Dapig! boleh caya Dapig?

Anonymous said...

Adapun Karpal Singh itu, maka ia adalah, adapun Tun Dr Mahathir itu..!

Apa beza?

Ya, ugama bezanya. Bomo tidak bertanya soal ugama mereka. Bomo bertanya soal penentangan mereka terhadap hukum hudud...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Hahaha.penyebab utama pas laa orang nak bersatu ko dan pas kata jgn.alasan pernah kena dulu!sifat orang mengaku lebih islam dari orang lain mcm inikah menyimpan dendam kesumat!nie namanya penyakit hati yg amat teruk!nabi ada ajar ke?kalau pok nik nak heran apa dia berdendam kesumat!

Anonymous said...

Umnu dilihat terlebih dahulu mengadakan kerjasama dengan bukan mokmeen...kini hampir semua parti mokmeen ikut jejak langkah Umnu...namun, ketamakan membuatkan timbulnya gergaji dua mata (makan keliling) gitu...soalnya, sedarkah mokmeen?

Anonymous said...

Ko tak yah jadi barua dap laa. kesian aku tgk orang buta mcm ko.buta mata takpe lg kalau buta hati parah parah.

Anonymous said...

Maka berkatalah org2 PAS....

Siapa boleh menghalang PAS? Bukankah AllahSWT bersama orang2 yang membantu ugamaNya. Jika anda mahu bersama Allah, maka PAS juga sentiasa mahu bersama Allah.

Mengapa kita harus berbeza?





Anonymous said...

Sokongan 99% mokmeen untuk Ust Nash membuatkan rakan sekolek menjilat semula apa yang dihamburkan pada Ostad.

makanya jangan hairan kalau lepas ini akan ada lebih banyak seruan untuk Kapalharbi menarik balik tindakan provolatif terhadap Nash!

donia, donia

Anonymous said...

Maka berkata2lah orang pas aku rela menghambakan diri dgn kafir harbi demi kuasa duniawi. Jika anda mahu bersama kafir harbi, maka pas juga sentiasa mahu dgn kafir harbi. Tolak orang islam berdendam dgn orang islam asak kuasa duniawi di kecapi!

Anonymous said...

Muzakarah antara PAS & UMNU, boleh atau tidak boleh...?

Maka berkatalah lagi org2 PAS dgn penuh yakin.....

"Bagitahu UMNU, kami tengah sibuk bermuzakarah dengan rakyat sekarang ini. Kalau UMNU nak bermuzakarah, tunggulah lepas pilihanraya!"

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Anonymous said...

Anwar bole beli katak2 sabah tapi anwar tak mampu beli Allah!

Anonymous said...

60 kerusi untuk jadi dominan dalam kolek pembangkang?

makanya sama-samalah, lihat siapa akan cari siapa selepas pilihanraya.

Anonymous said...

Selama-lamanyakah tanpa muzakarah...?

Pastinya tidak. Pintu muzakarah adalah pintu ugama. Tidak boleh ditutup. Dalam seni politik pemerintahan, ia tak pernah ditutup selama-lamanya. Hatta saat sebelum dua kerajaan bertempur dalam medan perang pun, muzakarah masih berperanan. Jadi, ia boleh saja dibuka jika yg ditutup itu tidak diperlukan lagi. Begitulah sebaliknya...!

Anonymous said...

muzakarah antara umno dan pas

Maka berkata2lah orang pas kami tengah sibuk bermuzakarah dgn karpal singh tunggu selepas kami kalah teruk pru 13 nanti.

Anonymous said...

kalau hati penuh dgn dendam tok sah mimpi la nak bermuzakarah dgn umno!ini sifat pemimpin pas yg mengaku diri lebih islam dari orang lain!

Anonymous said...



Boh mork sial, jika kafir gunalah "kafir" tak yahlah guna "non muslim" bertatertiblah sangat sesama penentang Hudud hampas yang laki tak dipersalahkan jika sontot bini the 2nd hole. Siotlah boh mork sial!!!.

Anonymous said...

untuk sedarkan pihak yang tersesat bukanlah mudah!

untuk membawa pihak tersesat kembali ke pangkal jalanbertambahlah tidak mudah...

syabas buat mu Ust Nash...akhirnya pihak tersesat telah mula sedar.

cumanya, kalau voleh pulangkan pihak tersesat tadi kepangkal jalan, key?

Anonymous said...

pas parti yg mudah diperlembukan!

Anonymous said...

PAS BODOH

Anonymous said...

Perhatikan, mudahkah muzakarah itu...?

1. Memahamkan umat bahawa kesatuan hendaklah di atas tali Islam?

2. Memahamkan umat bahawa penyatuan di atas selain Islam adalah tertolak oleh ugama dan sedikit pun tidak bermakna?

3. Memahamkan umat dengan Islam yg benar dan sah, di saat Islam yg dipalsukan dijaja merata-rata oleh musuh kuffar dan para munafikin?

4. Menolak pemimpin2 yg berkuasa yg degil dan enggan untuk tunduk kepada kebenaran?

5. Menemukan dan menerima pemimpin yg benar2 ikhlas sebagai peneraju penyatuan, sedang para munafik ugama begitu tamak dan haloba untuk kekal memimpin?

6. Mendidik umat seluruhnya agar tunduk kepada kebenaran dan Islam?

Dan banyak lagi persoalan yg bertimpa-timpa apabila kita bercakap soal penyatuan umat.

Mudahkah semua itu...?

Anonymous said...

Mudah bagi umno dan orang islam tak berparti tapi susah buat pemimpin dendam kesuman giler kuasa dan bercirikan munafik.

Anonymous said...

Adakah kalian terfikir kalimah ‘muzakarah’ tidak akan terdedah dan diisukan sebagai bahan kempen pilihanraya semata-mata?

Sudah pasti ia begitu terdedah kepada manipulasi tidak sihat. Ia bukan saat yang kondusif untuk bicara panjang pasal muzakrah.

Justeru parti PAS, demi menjaga daerah suci daripada tercemar, memilih untuk tidak bersedia bermuzakarah dengan UMNU. Ia soal masa dan politik, bukan soal hukum.

Kalian hanya perlu ikhlas dan sabar. Masa akan tiba, Islam akan menang. Saat itu, kebatilan lebur dan bangsa Melayu dan rakyat Malaysia seluruhnya akan hidup bersatu di bawah keadilan Islam, insya Allah...!!!

Anonymous said...

satu pihak telah buktikan mampu menyediakan 99% prasarana teokrasi bermula dari kosong tanpa bantuan lain-lain pihak. ini saja bukan sedikit imbuhan yang bakal diperoleh dari tuhan...55 tahun!

sudah tentu pihak yang telah menyediakan 99% prasarana ini tidak hairan kalau tidak mendapat sokongan untuk melengkapkan teokrasi jadi 100%, lebih-lebih lagi kalau sokongan bawa rebah.

apa yang penting bagi mokmeen ialah pertahankan yang 99% selain berusaha menejar 100%. jangan pula jadi macam empayar silam tersohor...yang dikejar tak dapat, yang di gendong pupusdi telan zaman. ambillah iktibar...bukankah pertahankan apa yang ada lebih kritikal?

Anonymous said...

...break jap, bilal dah menyanyi...!

Anonymous said...

bomo siam ko buruk sangka sesama islam.orang buruk sangka tak ke mana.muzakarah mesti dibuat dgn hati yg terbuka tak buruk sangka tak berdendam.jom solat!dah azan!

Anonymous said...

lebih 2/3 populasi negara di dunia terdiri dari kalangan negara membangun dan miskin.

soalnya berapa buahkah dari kalangan negara miskin dan membangun mampu sediakan 99% prasarana teokrasi?

soalnya...apa ertinya teokrasi 100% kalau prasarana kurang dari 30%? tidakkah prasarana wajib berada seiringan dengan slogan?

Tukang Komen said...

Kehadiran di majlis rumah terbuka Nuar dan Najib nak dijadikan ukuran politik? Bodoh punya perbandingan. Dah takde modal. Bumu Siam dah terbantut akal. Kurang upaya kot.

Anonymous said...

Tukang komen perbandingan jumlah kehadiran pun diautakan bomo siam. Mau percaya lg bomo siam?betul ckp ko bomo siam dah xde fakta auta je lebih

Anonymous said...

demokrasi membenarkan kapalharbi terus buka mulut.

soalnya, pihak mana yang selama ini di depan dalam menyanggah kenyataan kapalharbi?

kalau disanggah, takut sokongan merosot?

kalau terus-terusan tidak disanggah menggunakan akal yang diberikan tuhan, apa pula kesannya?

FIKIR-FIKIRKAN

Anonymous said...

slogan retorik perlu dibezakan dengan slogan ditepati.

slogan ditepati telah membuktikan pencapaian 99% teokrasi bukanlah satu janji kosong.

slogan retorik mungkin menjanjikan teokrasi 100% tetapi kalau setakat janji siapa pun boleh!

apa yang lebih mendesak ialah mempertahankan apa yang ada.

ambillah iktibar dari runtuhan ketamadunan silam:"yang dikejar tak dapat, yang sedia terbina ditelan dek zaman"

Anonymous said...

Jika PAS, DAP serta PKR dan bekerjasama pula dengan rakan2 dari Sabah dan Sarawak, insyaalah mereka akan bersatu dengan lebih mudah lagi.

Selagi UMNU, lebih2 lagi Dr Mahathir diberikan tanggungjawab untuk menyatukan rakyat, perpaduan tidak akan tercapai. UMNU nampaknya menunjukkan penyesalannya setelah nasi menjadi bubur. UMNU hanya menyesal setelah berada di dalam gaung yang dalam. UMNU tidak boleh bangun lagi.

PAS tidak perlu menghiraukan ajakan Dr Mahathir itu. Usaha penyatuan yang PAS dengan rakan2nya sedang lakukan sekarang sudah terlalu hampir untuk mendapat kejayaan. Jangan dirosakkan lagi.

Apatah lagi, komponan BN di semenanjung...hanya tinggal UMNU je !!!

Anonymous said...

Apakah dlm keadaan terkini, UMNU sanggup beri kerusi pd parti yg dah pencen macam MCA & MIC...???

Anonymous said...

If being anti-hudud means being anti-Islam then former PAS deputy president Nasharudin Mat Isa should accuse the BN of being anti-Islam as well since none of the component parties, including UMNU, have endorsed the implementation of hudud...!

Anonymous said...

The federal government under Dr Mahathir prevented Kelantan from implementing hudud. But now, Mahathir is asking PAS to join UMNU to implement hudud.

PAS must never allow itself to be tricked into joining UMNU just because of hudud. It is just a tactic to draw PAS away from PR and not because they really wanted to implement hudud...!!!

Anonymous said...

Ostat Nasha is certainly mightier than Hasan Ali. Unleash your power so that Najib will have another winnable candidate which UMNU is desperately looking for...!

Anonymous said...



Pengertian ud ud hampas dengan pemahaman fikiran menerusi ud ud hampas dan fucktan terlalu berbeza. Pengertian hampas ud ud direkasayanya, namun pemahaman ud ud oleh fucktan mereka tidak akan diapa2kan melalui ud ud kerana kebal untuk dihakimi. Cth terburuk, kopala sin kata langkah mayat aku dulu jika nak buat negara Islam, bila dengar perkataan ini ud ud hampas yang direkasaya sprti pork nick tie akan tunduk macam totey @ toynik anu gay bengkok selepas balun cinaa doll. Itu baru ungkapan 10 tahun dahulu, buila sekarang ni lagilah akan bengkok toynek pemimpin puak nih demi cita2 dan kuasa yang tak kunjung padam. Siotlah boh mork sial...

Anonymous said...

Amin, minal aidil wal faizil wal makbulin.

Anonymous said...

percaya lah yg pergi tu ahli tegar..
itu. resmi dunia


aku pnyokong tegar bn xpergi pun umah najib...biasalah..

xkan raya pun nk berpolitik gak...rehat2 lah

Anonymous said...

Karpal sikh murtad bro!

Anonymous said...

landskap yang dibina oleh pembangkang di selangor, penang dan kedah, apakah menuju teokrasi 100%?

jangan tanya mokmeen atas pagar tetapi tanyalah mokmeen pembangkang:

apakah menara arak, rumah urut yang tumbuh bagaikan cendawan lepas hujan adalah persediaan ke arah teokrasi penuh atau ke arah apa?

fikir-fikirkan

Anonymous said...

few years ago, thy said mamat hir is the barrier. now thy said dapig is the barrier...next time who is the barrier? funny hah?

Anonymous said...

not vely long ago, the yuth leader said to UFB that kapalharbis had u turned his opinion toward theocracy...now what?

so who is bluffing?



Anonymous said...

Setan bisu dlm Pas ramai,ketuanya ialah pok nik ajiz.

Anonymous said...

salam tuan2...khas buat bomo siam...sy sudah lama perhati dn berminat membaca komen2 dr tuan bomo siam dn rakan2 lainnya.apa yg boleh sy katakan byk yg bernas tdk kurang juga yg mengelikan hati...

sya rasa tuan bomo siam perlu di angkat utk ditengahkan keperingkat yg lebih tggi krn sy lihat komen dan saranan tuan lebih hebat jika di bandingkan dgn TGNA atau TG hj Hadi...sy sgt percaya tuan sgt mampu utk perjuangkan Hukum Allah dr mereka atau pemimpin lain dlm PAS.

sy sgt hrp tuan dpt pimpin rakan islam yg lain yg masih terpingga2 ttg hukum Allah ni...sy hrp tuan terima tawaran sy utk calonkan tuan dlm PRU 13 ni...sy tdk nampak ada pemimpin yg lebih bijak dan bernas seperti tuan...

sy yakin tuan dpt meyatukan semua umat islam dlm negara ini dn pastinya tuan dpt tutup mulut org2 kafir yg byk menghina islam selama ini..sy begitu sedih tidak ada satu pun negara islam yg melaksanakan hukum hudud ini..jika ada pun byk yg tgglkan fitnah..

Tuan Bomo siam,sudah byk negara sy lawati byk pemimpin negara yg sy jumpa mereka tdk kosisten spt tuan...sy harap tuan dpt setuju cadangan sy kerana sy berkemampuan utk sokong tuan dr segi wang dan pengaruh...sy hya perlu persetujuan tuan dn email tuan utk detail selanjutnya...percayalah tuan...tiada yg lebih layak selain tuan...hanya tuan shj yg mampu laksanakan hukum Allah ni..bukan PAS atau UMNO..kerna keperibadian tuan terserlah..kewibawaan tuan kebukti...sy sgt2 yakin tuan mampu memimpin umat Muhammad SAW utk dpt redha Allah...

Anonymous said...

Bomo siam orang mcm ko terlalu riak kata lawan masuk gaung..pas dah gabra berdolak dalik hudud.mahathir ajak bersatu..ko buruk sangka..cermin diri bomo siam pas hanya memecah belah orang islam. Dulu kafirkan umno kerjasama dgn mca..laa nie cium buntut kafir harbi kerna kuasa.ko berpolemik sampai ke pagi tapi orang tak penah lupa mcm mana pas kafirkan umno masjid solat jumaat asing2 maki hamun orang umno fitnah orang umno ko rasa ko banyak bantu tonjolkan sifat pas.bercakap mudah bomo tang perangai tetap tak senonoh!tang nie majoriti orang islam tak bole terima pas.nasib islam tak terbela pun di bawah pas. Arak air kotor murtad ini sumbangan pas yg kerjanya berceramah fitnah tuding jari kpd umno nak tunjuk diri sendiri je bagus!buka minda buka hati wahai bomo siam.

Anonymous said...

Anon 9.06 ko nie bomo siam tok sah puji diri sendirila meluat pembaca!

Anonymous said...

sama-sama tunggu spinan haprakah berhubung kenyataan terbaru karpal is kingg...kalau ada tolong copy & paste, key

Anonymous said...

Bomo 80 % orang india kembali sokong bn..kesian aku tgk mak azmin merayu2dia tinggalkan anwar.aku mau tanya ko bomo anwar lagi penting dari ibu yg mengandung 9bulan? Ko rasa orang mcm nie patut diangkat jadi pemimpin kalau sanggup buat mak mcm tue sekali?contoh terbaik untuk rakyat?buang je orang mcm nie.buang juga pemimpin songsang anwar freemason yg dipuja. Ko jgn jawap ini semua umno punya angkara.usah ko ckp mak azmin perkakasan umno!

Anonymous said...

masa masih ada...

mokmeen yang sesat, masih berpeluang kembali ke pangkal jalan.

Anonymous said...

dalam satu debat awam,berbuih-buih ketua pemuda pasik kata mursyidul am dap tidak lagi berpegang pada ayat lama:"langkah janggut the kingg kalau mahu teokrasi"...

ternyata sume itu bohong belaka. harap-harap tidak ada lagi anak muda berbohong seperti ini. jatuhkan kemaluan mokmeen, bro

Anonymous said...

Saya pun setuju dgn anon 9:06pm,cara bomo siam berhujah serta merancang setiap aspek pembangunan rohani,ekonomi dan sosial menggambarkanya seorang yng genius.Pendekata dirinya boleh di angkat sebagai profesor serba tahu!


Dunia islam memang menantikan seseorang sepertinya.Jadi kenapa tidak bomo menawarkan diri untuk bertanding didlm pilihan raya akn datang?Tunjukan kebijaksanaan anda seiring dengan perbuatan.Jangan takut bomo tuhan sentiasa bersama orang yng berusaha.Lantaran itu kemenangan pasti akan bersama bomo.
Ada brannniii ka bomo?

Anonymous said...

sebenarnya pembuangan demi pembuangan dan boikot kepada ahlinya sendiri adalah satu langkah merugikan parti, satu bonus yang sangat berharga kepada BN, harap PAS teruskan tabiat ni supaya PAS itu akan terus mengecil dan ditelan DAP..

Anonymous said...

12.10,

mana ko tahu, tokmoh perlukan kerusi? apa kata kalau tokmoh sudah ada kerusi? sapa tahu kalau-kalau tok moh dan mat sabu adalah orang yang sama? berapa banyak kerusi nak pakai lol.

Anonymous said...

1:10am

Sebenarnya aku tak menafikan kemungkinan itu,tp firasat aku lebih mengatakan bomo siam ini cybertroper PAS.Orng yng berbakat berhujah biar pun tidak berdasarkn fakta sebenar serta boleh memesongkn fokus kpd isu biasanya bekas penulis politik seperti subky latif expengarang akhbar watan.

Anonymous said...

Rakan baru mendapat info dari rakan kita di dalam PKR sendiri bahawa posting Perutusan Khas Anwar Memohon Maaf kepada PM DS Najib bukanlah dilakukan oleh orang luar.Ianya dilakukan oleh admin dan orang dalam Pkr sendiri.Seorang petugas lelaki.Ianya original dan bukan palsu.Perutusan itu kini menjadi kecurigaan besar kepada DAP dan masyarakat Bukan Islam di Malaysia yang kini semakin nampak pembohongan politik Anwar. DAP dan masyarakat Bukan Islam kini sudah mengetahui apa yang ada di dalam fikiran Anwar.Lebih daripada itu penderma Yahudi dan Israel semakin tidak mempercayai Anwar.

Bagaimana Anwar mahu menjaga keselamatan negara kita jika blog sendiri pun tidak boleh jaga ???

======

Anwar Raja Sandiwara muahaaaaaaaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

Bomo siam kata UMNO patut laksanakan hudud tapi Bomo Siam sendiri menolak hudud...Bomo Hipokrit Celaka...
muahaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

Bomo siam kata UMNO patut laksanakan hudud tapi Bomo Siam sendiri menolak hudud...Bomo Hipokrit Celaka...
muahaaaaaaaaaaa

======

Mungkin Bomo kecewa kerana PAS hanya berpura pura melaksanakan hudud untuk menang pilihan raya semata mata.

Anonymous said...

Nik Aziz pernah berjanji semasa berdialog di Persidangan Gereja-Gereja di Malaysia di Petaling Jaya, pada Mei 2000, PAS sudah memberi jaminan kepada semua paderi kanan yang hadir dipersidangan tersebut bahawa PAS tidak akan melaksanakan negara Islam, apatah lagi hudud.

Anonymous said...

Boma Siam @ Bumu sial ada aje komen mak yeh ni aku skip not even to eye on it..

Anonymous said...

Lawak terguling2 yg komen bomo siam pandai menulis.kaorang periksa laa bomo menipu buta2 bole caya..atau bomo puji diri sendiri ye

Anonymous said...

Mat sabu ke bomo ke dua-dua merapu kaki kelentong

Anonymous said...

CUBA RENUNG PERSAMAAN MATEMATIK INI?
====================================
DAP - HUDUD (HUKUM ISLAM) <> ANTI ISLAM??? (PAS KEBINGGUNGAN)
DAP - NEGARA ISLAM = PAKATAN RAKYAT (LAGI PAS KEBINGGUNGAN)
DAP + 13 MEI <> ANTI PERKAUMAN, RACIS, KOMUNIS???? (TERAMATLAH PAS KEBINGGUNGAN)

PAS = PIKIRAN AKU SANGAT...

Anonymous said...

Tahniah Ust Nasha. Pendirian mu telah menyedarkan ramai orang Melayu bahawa masih ada lagi pemimpin yang tak mudah digugat perjuangannya yang suci walaupun tinggal seorang diri. Tapi rupanya masih ramai yang ada pendirian yang kental. Syabash Ustaz Nasha dan penyokong-penyokongnya.

«Oldest ‹Older   201 – 284 of 284   Newer› Newest»