Saturday, October 9, 2010

KU LI SAH PENGARAH PRK GALAS !


tengku razaleigh hamzah atau lebih dikenali dengan panggilan Ku Li mengesahkan penerimaan jawatannya sebagai pengarah pilihanraya dun galas.
dalam sidang media nya di KLIA itu ,Ku Li ditemani oleh tan sri mustapha mohamad dan ketua penerangan umno malaysia dato ahmad maslan.
sidang media Ku Li pendek sangat, tak sampai 10 minit. namun dalam keterbatasan masa itu Ku Li telah diasak oleh soalan-soalan yang provokatif .

jelas otai politik tetap otai..
soalan pertama yang ditanya wartawan adakah beliau bersedia menjadi calon dun galas ?
Ku Li jawap saya belum mesyuarat dengan ds najib..sambil tersenyum namun jawapan tu mengundang seribu makna.

Ku Li diasak lagi dengan tuduhan nik ajis yang mengatakan jika  Ku Li bertanding, ia akan merendahkan martabatnya. Ku Li jawap senang, TAKKAN LAH KITA NAK PERCAYA KAT PAS NI..

lebih panas bila Ku Li ditanya adakah beliau bersedia berganding bahu dengan tan sri mustapha mohamad ? Ku Li memang otai politik, dia jawap saya boleh bekerjasama dengan semua orang baik tunku abdul rahman inikan tan sri mustapaha..
soalan royalti minyak juga dilontarkan.Ku Li ditanya adakah beliau terperangkap dengan isu yang bakal dimainkan.. Ku Li jawap mudah, tak boleh jadi isu kempen pasal ia akan jadi contempt of court ! walaa...sekali hayun je kuli boleh bidas pas !

aku tengok pada awal sidang media keadaan nampak macam tense namun selepas 3 minit Ku Li beri kenyataan keadaan berubah terus. suasana kerjasama jelas kelihatan jujurnya...
jadi kepada pas.. bersedialah berentap dengan tengku razaleigh !

10 comments:

Anonymous said...

Syabas Ku Li..teruskan perjuangan mu demi Agama bangsa dan Negara..Semoga kebenaran dapat ditegakkan..bawalah bangsa mu itu ke arah kemajuan dan bukalah minda mereka daro terus ditipu oleh Parti Ajaran Sesat.. Semoga ALLAH SWT memberi kekuatan dan hidayah kepada Ku Li. Amiin Ya Rabbal Alamin

Hashim said...

Ku Li diberi sambutan sebagai Perdana Menteri.


PRK Galas Harapan BN semakin cerah.....Tengku Razaleigh akhirnya menerima pencalonan....berita seterusnya sini

Mordecai Kucai said...

Ku Li ini sebenarnya, walaupun pahit. Pernah mengalahkan Mahathir sebelum undi di kira semula yang membawah UMNO di haramkan.

Ertinya, pada suatu masa dia ada keupayaan menjadi PM.

Sebenarnya beliau memang ada karisma itu.

Sebab tu jawapan beliau kemas. Selepas Mahathir yang terdekat Ku Li.

Cuma bila dia campur pasal minyak Kelantan tu yang buat angin. Ingat ke dah nyanyuk ke orang tua ni ;)

hanizam said...

ni kiranya pertembungan buku dengan ruas...

gandingan yang mantop antara Tok PA dan KULI untuk rampas kelantan dari PAS...

paling kuat pun, PAS dah goyang dengan gandingan tu...kalau kerja ikhlas, insyaallah semuanya akan dimudahkan oleh ALLAH...AMIN...

Esperalzi said...

Ku LI seorang yg budiman dan bijak, serta mempunyai aura yg sangat regal dan majestik, sesuai tarafnya seorang anak raja..

Walaupun dia dikatakan tersisih dalam UMNO, dia tetap setia pd UMNO, walau pun dia tak semestinya perlu setia pada Ketua Besar UMNO
(siapa itu ye?) dan lain2 petinggi2 dan pembesar2 UMNO. Hal ini kerap kali membuat orang merasakan seolah2 Ku Li berkonflik dengan UMNO walhal itu tidak semestinya..

Dan segala cubaan Parti Ajaran Songsang (PAS) utk menangguk ikan di air keruh dari dan mengambil kesempatan dari konflik Ku Li-kepemimpinan UMNO nyata gagal. Lebih baik PAS pergi ke Ayer Keroh di Melaka dan menangguk ikan di sana kerana perbuatan itu tak salah..

Terakhir, More-Shit-All Am PAS, Nik Najis cuba nak jadi jururoyak Ku Li, konon Ku Li dihina UMNO kerana dipilih menjadi Pengarah PRK Galas atau mau dijadikan calon PRK itu sendiri, konon taraf Ku Li sebagai putera raja terlalu tinggi utk "diturunkan" ke taraf Pengarah PRK atau calon ADUN.

Tapi More-Shit-All Am itu sendiri menghina institusi kesultanan Kelantan kerana enggan menziarahi Sultan yg gering di Cinapura walhal dia sanggup ziarahi bini LKY yg "mangkat" di pulau Melayu Temasik itu..

Bab royalti minyak, aku sendiri setuju sangat dgn pandangan Ku Li dan lain2 sepertinya atas prinsip hak rakyat dan negeri. Setiap negeri di Malaysia serta rakyatnya berhak mendapat royalti 5% tak kira siapa memerintah negeri itu selagi pemerintah negeri adalah yg dipilih rakyat secara demokratik. Kalau Sabah, Sarawak dan Terengganu di bawah BN mendapat royalti itu, kenapa tidak negeri2 yg bukan diperintah BN?

Kelantan bukan tanah jajahan Malaysia atau UMNO tp negeri berdaulat dalam Malaysia yg menyertai Malaya pd 1948 secara aman dengan segala haknya dijamin oleh Perjanjian Malaya. Perjanjian Petronas adalah dgn negeri2, bukan dengan parti2 politik. Kerajaan Pusat BN/UMNO membuat kesilapan mendiskriminasi Kelantan dan Terengganu pimpinan PAS dgn menyekat royalti minyak hanya krn negeri2 ini tak diperintah BN/UMNO. Perbuatan kerajaan Pusat BN/UMNO ini hanya menyemarakkan kebencian org2 Melayu PAS pd UMNO dan Melayu2 UMNO serta lebih menolak mereka ke arah DAP dan syaitan, semua ini sebenarnya sudah pun terjadi dan semakin menyukarkan semua usaha dan upaya ke arah perpaduan Melayu dan Muslim di Malaysia..

Anonymous said...

He he Otai bersuara emmang ada kelas.. ingat kecik anak ke nak perangkap dengan soalan setakat angin lalu!

PAS kena cuba nasib hantar Bosulyn wartawan pukimakinsider!!!!

Anonymous said...

mungkin kuli tergelak melihat gelagat pemimpin umno...kalau
tak kerana galas...sorang muka orang umno pon tak nampak..

Esperalzi said...

Ku Li terkejut tengok muka org UMNO? Aku rasa PAS yg terkejut dan TAKUT tengok muka org2 UMNO di Galas..

Aku percaya komunikasi antara Ku Li dan UMNO ttg PRK di Galas tu dah berlaku lama sebelum Adun PAS tu mati. PAS juga tentu dah lama menghubungi Ku Li sebelum Adun tu mati, mungkin nak pujuk Ku LIi masuk PAS atau nak pujuk dia jgn tolong UMNO di PRK Galas..

Maklum saja, Adun PAS tu dah semakin nazak, semua orang tahu dia dah nak mati tak lama lagi, dah kena kanser. Jadi tak masuk akal kalau UMNO atau PAS hubungi Ku LI hanya selepaqs orang tu mati.

Jadi apsal pula Ku Li nak tergelak dgn gelagat org2 UMNO? Ku LI lebih nak tergelak dgn gelagat org2 PAS yg cukup takut Ku Li jd calon UMNO. Paling Ku Li nak tergelak ialah gelagat More-Shit-All Am PAS, si Nik NAJIS tu yg dah sampai ke tahap GILO sampai merayu UMNO jgn letakkan Ku LI sbg calon!!

botak said...

Ku Li tetap cool walau pun nama Ku Li tidak berapa popular kebelakangan ni kerana muking Ku Li tak mahu nama nya dikait kait hal hal politik yg bolih merosakan nama dia lagi pun Ku Li ada lah darah raja mesti lah adap melayu tinggi di jiwa Ku Li lagi pun jiwa dia ada lah jiwa melayu sebab tu dia tak bolih tinggalkan UMNO kerana nama nya seakan tengelam dengan kebijakan TPM supaya nama Ku LI diingat kembali nah sekarang Ku LI sudah popular belum lagi pemilihan calun PRK di Dun galas puak puak pas dah meroyan lepas ni muking nama Ku Li lebeh popular sekira nya dia sendiri yg bertanding di dun galas dimana parlimen dibawah Ku Li sendiri dan setrus nya hingga ke PRU 13 kalau menang kemukingan akan diangkat menjadi MB itu kemukinan saja kalau jadi apa salah nya muking Ku Li bolih bawa balik kesejeteraan kelantan muking lebeh baik dari negeri negeri lain dan lagi istana terlalu hampir dengan Ku Li jadi senang beliau berurusan dengan pihak istana bijak bijak pemimpin UMNO bukan apa ini untuk rakyat kelantan juga senang kelantan hidup bahagia rakyat nya.

Anonymous said...

ku li? ha3.. bersedialah untuk kalah dan malu kali yg.... he3 korang kira la sendiri...