Tuesday, November 9, 2010

ANWAR SALAHKAN UTUSAN LAGI..

 what the tuuuttttt la anwar ni..

dia salahkan utusan pasal perletakan jawatan zaid ibrahim dan cubaan mencetuskan pergolakan dalam PKR. 

dulu dia salahkan najib pasal insiden dia meliwat saiful..

hebat ilmu tok jib kan..sampai stim dan tak stim anu anwar pun  tok jib yang control ! 

alahai pak nuar.kat bawah adalah kenyataan mustapha kamil ayob yang minta pemilihan PKR dibatalkan..

Pemilihan Kepimpinan pusat Keadilan sedang berlangsung sejak 28 Oktober 2010.  Sehingga kini terdapat 162 aduan atas kepincangan yang akan menjejaskan integriti dan kredibiliti JPP.

Hari ini  saya (Mustaffa Kamil Ayub, gambar kanan, sebelah kiri)dan teman-teman akan menyerahkan memorandum bagi mendesak pembatalan dan penjalanan semula pemilihan kepimpinan pusat 2010 kepada Presiden KEADILAN dan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP).

Antara lain dalam memorandum ini kami mempersoalkan tentang sistem dan perjalanan pemilihan secara telus yang diperkenalkan pada tahun ini amat jauh menyimpang daripada apa yang diharapkan oleh perwakilan yang meluluskan pindaan Perlembagaan parti dalam Kongres Khas pada bulan Jun 2009.

Kegagalan utama JPP ialah dalam mempertahankan prinsip pemilihan yang bersih, bebas dan adil (clean, free and fair election).  Integriti JPP amat dipersoalkan sehingga terdapat lebih 162 aduan yang di antara lain berkenaan tindakan-tindakan ahli-ahli JPP dan pengawas-pengawas pemilihan yang bertindak memihak, berat sebelah malah terlibat dalam penipuan undi.

Kami juga mendesak supaya JPP mengisytiharkan pemberhentian Pemilihan 2010 dalam tempoh 48 jam dari masa penerimaan memorandum ini.  

Sekiranya tindakan pemberhentian Pemilihan tidak dilakukan dalam tempoh tersebut, kami akan mengambil tindakan yang lebih tegas demi mempertahankan prinsip keadilan.

Saya percaya calon-calon yang bertanding memang bersedia untuk membuktikan parti kita sebagai parti yang bersih, integriti dan demokratik untuk semua rakyat Malaysia.

 *Kenyataan media oleh Mustaffa Kamil Ayub, selaku Naib Presiden KEADILAN dan Calon Timbalan Presiden KEADILAN.

12 comments:

Bingai @ Bangang said...

Kira power gak Utusan ek? ehehehe. Satu-satunya suratkhabar yang bila baca macam rasa baca suratkhabar kerana saiznya masih BESAR!!!!

Hidup Utusan!!!

Aku Yang Bingai
Politik: Antaran Zain, PakLah, Tun Ghafar dan Ku Li

Anonymous said...

ada ke lagi org yang waras akal fikiran boleh terima alasan bongok mcm ni?

positifnya....terima kasih sbb promote Utusan Melayu

makin lama makin bercelaru dan kusut masai aku tgk AI ni...

Anonymous said...

Anwar Buduh tak boleh ajar.. mungkin Laman Blog Zaid pun Utusan yang jadi admin...

Esperalzi said...

Tu pasal di masa2 yg lepas telah dilakukan berbagai usaha oleh pihak2 liberal untuk membeli Utusan Malaysia.

Semua ini untuk menutup mulut Utusan, dan dengan itu tertutuplah mulut umat Melayu utk bersuara mempertahankan hak2 dan maruah bangsa Melayu.

Mati Utusan Malaysia maka matilah Bangsa Melayu kerana Utusan Malaysia itu benar2 utusan Malaysia dan utusan bangsa Melayu..

Anonymous said...

dia ni patut bersara je.. niat jahat sangat, khianat bangsa sendiri sbb tu jadi mcm ni...

Anonymous said...

Sebagai sebuah parti politik yang berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan Malaysia, Pendaftar Pertubuhan mempunyai kuasa tertentu bagi mempastikan agar sesuatu pertubuhan itu mematuhi prosedur-prosedur tertentu, termasuk berhubung dengan tata-cara pemilihan dalam parti.

Tidak mustahil Mustafa Kamil Ayub akan melapurkan penyelewengan-penyelewengan yang berlaku di dalam PKR kepada Pendaftar Pertubuhan. Dan tidak mustahil Pendaftar Pertubuhan mengarahkan PEMILIHAN SEMULA.

Dan tidak mustahil untuk ahli-ahli PKR yang tidak berpuas hati mencabar keputusan-keputusan yang tidak adil di mahkamah.

Anonymous said...

utusan penyambung warisan melayu. tapa utusan bagaikan org melayu hilang perisai.

hidup utusan!..pegi jahanam al juburi wal liwati

Anonymous said...

baru ketua umum parti taik, kalau jadi PM ntah apa dibuat nya dgn negara ni....

Anonymous said...

utusan malaysia.. besar pada nama saja tapi kredibiliti informasinya...hemhemhem... low class. pengampu giler.. terutama berita-berita politik.

Esperalzi said...

Anonymous November 10, 2010 2:59 PM:

Eleh! Harakah lagi teruk! Dari muka satu sampai muka belakang kerja maki, hamun, cerca,fitnah dan kutuk UMNO..langsung tak ada kualiti, akhbar sampah, akhbar sial, akhbar utk org yg otak dah mampus..

Asyik2 Harkah a.k. a. Haprakah ni puji PAS, PKR dan DAP saja, melambong2 puji, langsung tak ada cacat cela ketiga2 parti parti haramjadah ni pd Haprakah. Bagus sangat ke Harakah macam tu?

Utusan Malaysia muatkan semua bentuk informasi - politik luar negeri, politik dalam negeri, peristiwa luar negeri, peristiwa dalam negeri, banjir, mat rempt, kes buang anak, ekonomi, pendidikan, agama, cuaca, sukan, masalah rumah tangga, dan macam2 lagi. Utuasan Malaysia bukan 24 jam kutuk pembangkang

Apa salah Utusan Malaysia ampu UMNO/BN? Memang pun Utusan Malaysia pro-UMNO, itu hak dia..macam juga akhbar kafir haramjadah Harakah tu suka 24 jam ampu PAS, DAP dan PKR. Ewah! Ewah! Bila surat kabar tak sokong kau, kau kata dia ampu UMNO! Habis tu nak ampu kau ke?

Harakah hanya layak digunakan oleh Cina2 DAP utk calit taik di pungkoq mereka atau dijadikan kapas utk tutup darah haid kat puki2 pompuan2 Cina DAP..itu saja saja layaknya Harakah, akhbar bodoh lagi membodohkan. Aku dah haramkan Harakah dalam rumah aku..pak mentua aku yg ahli PAS tu pun aku dah larang jgn bawa masuk Harakah dalam rumah aku, akhbar SETAN!

matjeng said...

Itulah kebodohan Nuar Berahim..bos dah bodoh begitu..pengikutnya lagi bodoh! Lepas tu pengikut PAS pulak tumpangg jadi bodoh.. Kemudian nak belagak cerdik..macam mana?

Bodoh tak boleh diajar pulak tuh! Kita nak tumpang, kita jadi bodoh!

Anuar lebih baik tobat..duduk di masjid suraulah pulak. Tak usahlah mengucar kacirkan masyarakat, agama dan negara! Orang dah tau kau dah hampir nak giler! sebelum giler tobatlah..dengarlah nasihat Zulkifli dan Zaid tu..bersaralah..biar orang lain uruskan PKR...

Nuar, Kalau nak sangat, kau senaraikan aja Jawatankuasa PKR tu dari atas sampai ke akar umbi..penyokong kau akan sokong..tak ada kecoh..tak malukan PKR!!! Kau buat apa sahaja untuk PKR, ahli kau akan sokong..pPAS akan sokong, DAP akan sokong!Tak perlulah buat Pemilihan parti..tak usah berangan nak tiru macam UMNO!

Tobatlah..tobatlah..tobatlah...dalam kubur taklah susah sangat nanti!

akubest 501 muka budak tu, lama dah kita tak baca komennya yang bodoh..kemana kau?

usin said...

anon 2:59pm, aku sokong esperalzi. aku sokong bukan buta tuli mcm totok pakatan punya sokongan. cuba kau ambik 2 suratkhabar utusan & harakah letak sebelah sebelah. kau nilaikan sendiri. mana satu yg paling power kutuk & hina pihak lawan. mana suratkhabar yg tak pernah puji langsung pihak lawan. kalau otak kau normal, kau boleh jwb dengan baik... buatlah penilaian sendiri mana satu yg low class mcam kau ckp tu...