Friday, November 12, 2010

PEMILIHAN PKR : ZURAIDA MAIN KASAR !

tak cukup dengan ribut pemilihan timbalan presiden pkr, kali ini giliran wanita pulak yang dah mula panas.

calon yang bertanding merebut jawatan ketua wanita adalah zuraida ampang, dr suraya sudin dan animah ferra.

dalam sidang media eksklusifnya malam tadi, dr suraya yang juga merupakan ketua wanita pkr perlis telah menempelak pesaing utamanya iaitu zuraida ampang kerana bermain politik ugutan.

dr suraya memberitahu pihak media kempen yang dijalankan oleh zuraida penuh dengan fitnah,ugutan dan penipuan.

dia memberi contoh, bagaimana pemilih wanita di kelantan di ugut untuk tidak diberikan jawatan 'ahli majlis' sekiranya mereka memilih selain zuraida.

lebih memeranjatkan apabila teknik menipu keputusan pengundian juga berlaku di kedah.

dr suraya melahirkan rasa tidak puas hatinya terhadap 'pindaan' keputusan yang sebenarnya telah memihak kepada beliau.

insiden ini berlaku di padang serai. dalam pertandingan memilih ketua wanita, dr suraya telah mendapat 19 undi, zuraida 11 dan animah fera 10. namun tak sampai 2 jam, keputusan berubah dengan memihak kepada zuraida.

bukan setakat  padang serai, pemilihan di sabah antara yang paling kotor dilakukan oleh pihak lawan.

desakan makin kuat meminta agar proses pemilihan pkr ditangguhkan !

makin hancur.

5 comments:

Bingai @ Bangang said...

Padang Serai ada 40 orang ahli sahaja? itupun undi boleh tukar-tukar ka? kah kah kah

sama je jantan dengan betina.

Aku Yang Bingai
1. Satu Ahli Satu Undi di TendangTerajang
2. Antara Zaid, Pak Lah, Tun Ghafar dan Ku Li

Anonymous said...

Dah main ugut dah... Tak kan baru tahu kut... Lambat la puak2 suri rumah ni. Kan Mummy Zuraida do pelece kaum suri rumah. Jadi dok heboh buat apa....

Ugut...ugut...kat bilik tidur "Keras la cepat, Keras la lagi.. tak keras aku tak mahu kemut..."

He..he...he...

Anonymous said...

Itulah ! orang tua tua dah kata, ikut hati mati ikut rasa binasa

Dr suraya (dr apa?) mungkin pelajaran tinggi, tapi akal letak lutut bab politik. Patut dari awal lagi orang cerdik macam dr ni tak terpengaruh pun dgn parti haprak macam PKR.

Belajar pun subsidi kerajaan, jadi kalau ada yang tak betul dalam kerajaan, masuklah parti pemetrintah, buang yang kotor dalam parti, dr lah ambil alih kepimpinan agar yang tak betul dapat dibetulkan.

Kalau pada pandangan dr parti pemerintah tu tak betul, sekarang dr lihat sendirikan, betapa tak betulnya malah beribu kali tak betulnya parti pembangkan esp PKR ni.Why complain?

kalau pun dr bergelumang dengan parti pemerintah, setidak tidaknya parti inilah yang telah mengangkat martabat dr hingga ke tahap ini, dr akan dikenang sebagai anak bangsa yang tahu diri, yang sedar diuntung, yang boleh dicontohi. PKR ?, apa JASA, ? selain daripada memporakperandakan negara.

Aku ahli UMNO tapi banyak yang aku tak suka dalam UMNO, tapi sebagai anak yang banyak makan jasa UMNO, aku pertahan dan perjuangkan parti ini daripada sebarang anasir , sama ada dari dalam mahupun dari luar, aku tak naklah jadi bangsa penderhaka, belot, tak kenang budi,,,,,, sudahlah dr sama ada berhenti berpolitik dan tumpu pada kareer, atau sertailah mana mana parti yang dah terbukti membela rakyat.

Anonymous said...

pemilihan peringkat cabang pon tak sampai 20 org tapi kecohnya ngalahkan 1 msia. buat masa je kita layan parti gila cam ni.

matjeng said...

anom 9:01: Saya sokong anda...kalau doktor pun bodoh, tak peliklah penyokong PKR di IPT yang belum dapat apa2 ijazah tidur baring atas jalan! Lagi bergandalah bodohnya...

Sepatutnya PKR dah dibubarkan..muka tak malu jer berada di situ..muka jubur!
Nak buat pemilihan apa lagi... Bagi semua jawatan kepada keluarga nuar berahim, Azmin Ali...pahal orang lain menyibuk! Pemilihan pun menipu...buang masa!

Jadilah rakyat malaysia yang cerdik..dah 53 tahun Merdeka..kita hidup aman makmur, maju..buat apa nak undur ke belakang mencuba yang tak pasti..sedangkan yang pasti lebih baik! Kecualilah kita ni puak2 main belakang...

teringin sangat dengar komen sedara nik aziz akubest501...lama dah tak muncul2!