Monday, January 3, 2011

KERAJAAN PAKATAN SELANGOR GOYAH !

 kecoh dan cukup mengujakan. seluruh rakyat mengikuti dengan dekat akan perkembangan politik yang berlaku di negeri selangor sekarang ini.

antara isu yang timbul :

1) perlantikan khusrin sebagai setiausaha kerajaan negeri yang dibantah pakatan.
2) adun sri muda yang menggertak KDYMM tuanku sultan berkenaan isu khusrin.

RUPA-RUPANYA...

setelah diselidiki, dibuat kajian, risikan dalaman oleh selangor-leaks kami telah mendapat beberapa perkara yang boleh dikaitkan menjadi satu puzzle cerita krisis pakatan di selangor.

1) rupanya kalid gagap telah mengemukakan 3 nama untuk dihantar kepada KDYMM tuanku sultan selangor untuk menjadi setiausaha kerajaan negeri yang baru. nama xavier,theng chang kim dan hasan ali telah dipilih. 

2) kenapa 3 nama ini dipilih ? 

TENG CHANG KIM
teng chang kim dipilih bagi memboleh kerusi speaker dun digantikan dengan orang yang lebih totok pakatan. teng chang kim boleh dianggap pelaksana yang neutral. dia pernah membelasah hasan ali,azmin ali dan beberapa adun pakatan yang tidak mengikut law sidang DUN.

teng chang kim menyusahkan perlaksaan doktrinasasi pakatan sepertimana yang dikehendaki pkr. jadi mencalonkan teng merupakan ide membuang duri dalam daging pakatan.

jelas teng chang kim dipercayai oleh KDYMM tuanku sultan. jika tidak mana mungkin teng dianugerahkan gelaran dato ? azmin kecewa sungguh.

membuang teng chang kim juga merupakan berita gembira untuk theresa cock yang merupakan proksi utama kit siang di selangor. ronie liu sudah menjadi arwah dalam susur galur DAP. yang tinggal dan cukup menjadi masalah bagi team kit siang/theresa cock adalah teng chang kim.

seperti biasa, kalid boleh diarahkan oleh exco paling kanan negeri ( theresa cock) untuk membuang teng dalam senarai utama pentadbiran negeri.

XAVIER JAYAKUMAR.

kalid submit nama xavier bukan kerana kalid benci xavier sebaliknya untuk menguatkan cengkaman politician dalam pentadbiran kerajaan negeri. nama xavier tidak mendatangkan masalah kepada pentadbiran pakatan sebaliknya ia bakal menguatkan lagi pakatan.

HASAN ALI.

kalid submit nama hasan ali kerana mahu merombak barisan exco kerajaan negeri. hasan ali dilihat sebagai batu penghalang utama perlaksanaan doktrinisasi pakatan. terbaru hasan ali menyanggah sambutan 3 hari berturut-turut sambutan tahun baru oleh pakatan di i-city shah alam.

ia telah merosakkan nama dan kredibiliti pakatan. berdasarkan risikan selangor-leaks kami, nama hasan ali telah dicadangkan menjadi setiausaha kerajaan negeri oleh kalid gereja samad. 

ia bertujuan untuk memasukkan proksi erdogan iaitu saari sungib menjadi exco agama yang baru selepas rombakan exco kerajaan negeri nanti.

kalid gereja samad memainkan peranan utama dengan sokongan erdogan pas/pkr/dap yang lain. dia mahu terajang hasan ali keluar dari barisan exco kerajaan negeri. dengan ini mudahlah kalid gereja menyusun atur gerakan untuk merendam terus nama hasan ali dalam perebutan jawatan yang dipertua pas negeri yang akan melangsungkan pemilihannya tidak lama lagi.

SUHAIMI SHAFIE ?

apasal mamat yang bakal masuk I.S.A ini bising sampai ke tahap berani menggertak KDYMM tuanku sultan ? tak lain dia sememangnya bercita-cita tinggi untuk menduduki kerusi exco kerajaan negeri yang baru selepas rombakan nanti.

harus diingat, suhaimi memenangi jawatan MPT PKR. yakop sapari yang juga merupakan exco kerajaan selangor telah tewas dalam pemilihan MPT PKR. 

ada banyak kekosongan slot dalam rombakan barisan exco kerajaan negeri nanti. rodziah ismail tewas dalam pemilihan PKR cabang, yakop sapari tewas dalam pertandingan MPT PKR.

suhaimi selaku calon tunggal , boleh mengisi kekosongan rombakan exco bedasarkan tiket kemenangan MPT PKR nya itu.

kerana itulah suhaimi shafie menyerang khusrin namun akibat terlalu gelojoh dia juga telah menggertak KDYMM sultan selangor. inilah yang dikatakan sebagai terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata badan binasa.

kesilapan suhaimi shafie menyerang KDYMM tuanku sultan telah merencatkan perancangan azmin ali untuk mengatur strategi merampas kuasa seterusnya menjadi menteri besar pakatan yang baru.

harus diingat, atas tiket PKR azmin ali menguasai PKR selangor manakala kalid gagap bukan ketua perhubungan negeri selangor. 

RAJA PETRA RAMAL SELANGOR TUMBANG ?

raja petra telah menubuhkan 3rd force. ia adalah kumpulan serpihan pendokong pakatan yang benci politiking melampau anwar/azmin dalam mengatur perjalanan PKR.

3rd force ini bakal berentap dalam pilihanraya. 2 calonnya sudah dikenalpasti, pertama malik imtiaz yang merupakan peguam kerajaan negeri selangor dan seorang lagi merupakan anak kepada mendiang mgg pillai.

3rd force bergabung dengan parti KITA ? tidak mustahil ia bakal berlaku kerana berdasarkan malumat KITA akan menyerang selangor habis-habisan.

kabarnya KITA sudah mendapat beberapa nama penting dalam pakatan untuk di 'lompatkan'.

semalam zul4kulim mendesak agar darurat diperkenalkan di selangor berdasarkan ucapan suhaimi shafie dll.

PERSOALAN AKU ?
adakah selangor bakal tumbang ?


5 comments:

Siti Mardhiah said...

Setau saya SUK dipilih dari kalangan penjawat awam, tak kiralah Sultan/YDP nak M ka, S ka, DS ka, janji dari pegawai yang berkhidmat dengan kerajaan. Pegawai Faderal pun bule pergi state, sebab Melaka used to have PTD (M) dari Putrajaya yang dalam CV dia menyebut pernah berkhidmat untuk Perkhidmatan awam di Washington DC to serve as our State Secretary. Tak tau pulak orang politik buleh jadi SUK. Bule ka, penjawat awam semua nak masuk kena lalu SPA, buleh ka orang tak lalu SPA jadi SUK?

Setau saya aje mengambil kira pengetahuan yang sedikit, saya samakan jawatan SUK dengan Jawatan Akauntan dan Auditor Cawangan Negeri. Mungkin saya salah. Mungkin SUK tak sama dengan Akauntan dan Auditor.

Anonymous said...

KSN berhak cadangkan nama pegawai persekutuan untuk perkhidmatan negeri. Kerajaan Negeri juga berhak terima atau tolak percalunan. Kemudian atas nasihat MB (setelah persetujuan majoriti Ahli Majlis Mesyuarat Negeri-Exco) dibawa untuk perkenan Raja.

UMNO/BN kata: Sistem Demokrasi berparlimen, Raja berperlembagaan ..

Setiap pegawai awam persekutuan menjawat jawatan negeri, dibayar oleh Kerajaan negeri masing-masing. .. seperti SUK, Pegawai Kewangan Negeri, Penasihat Undang-Undang,Pengarah JPS, Pengarah JKR, Pengarah Perhutanan, dll....

Apakah diselangor, UMNO/bn tak berapa minat kepada Sistem Demokrasi berparlimen (keputusan Kerajaan majoriti), Raja berperlembagaan ( amalan & kedaulatan undang2 dalam perlembagaan) .... ..

Dilihat rakyat semakin banyak & jelas .. buktinya ... malpractice, irregularity, power abuse, corrupt, unfair, injustice dalam "TADBIR URUS KERAJAAN PUSAT" PIMPINAN UMNO/BN SEKARANG!

memberi nasihat salah atau manipulasi institusi istana dalam politik kotor sekular elit UMNO .. amatlah menjijikkan.. dalam sejarah istana melayu moden ... seperti ramainya watak patih kerma wijaya, raja mendaliar, si kitol, pegawai pengampu,..dalam legenda kehancuran kesultanan melaka dulu...

Tragedi rampas kuasa diPerak & gelora Istana-Kerajaan Negeri pilihan rakyat sekarang, serta berpandukan al Quran & al Hadist, "Patik pacal yang hina pohon derhaka, tuanku!"

"Pohon tuanku menghadap pandu kepada alQuran & al Hadist yang sebenar-benarnya untuk melayari keadilan, semoga rakyat terjauh dari kesesatan, dan besarlah hati patik menjunjung kasih kepada tuanku semula"
Konvensyen Raja-Rakyat Melayu yang pernah diucap oleh Laksamana Bentan: "Raja Adil disembah, Raja Zalim disanggah"

Anonymous said...

jadi sapa sebenarnya yang mahu melantik SUK berkepentingan politik kalau dilihat daripada nama2 yang dicadangkan?

Ular Menyusur Akar said...

Berdasarkan pandangan Mardiah, bertambah dungulah PKR memahami undang-undang.
1. Mefitnah Baginda Sultan masuk campur sedangkan Sultan tidak ada kuasa menolak perlantikan SPA menurut undang-undang.
2. Menguggut Sultan sehingga menderhaka dan boleh di kenakan Sek 121 Kanun keseksaan.
3. Politik tidak boleh memegang jawatan SUK kecuali Penjawat Perkhidmatan Awam.

agbr47: Bertambah-tambahlah dungu YB-YB PKR nie.

Satu lagi penderhaka, budak bangsat, Faesal dalam blog:http://pulakdah.blogspot.com/2011/01/sultan-selangor-sudah-lebih.html.

Mari ramai-ramai kita ucapkan "bangsat" dalam blog belia. Web page dia telah saya save dalam hardisk.

Anonymous said...

Org PKR memang bangang bab undang undang dia tahu ke pasal undang undang tubuh negeri selangor mardhiah ni muking bodoh tahap keledai contoh diperak sudah ada tapi masih tak nampak diselangor sama macam diperak dia ada undang undang tubuh negeri masing masing kuasa sultan yg menjadi ketua negeri pada hal undang undang sudah tersedia ikut saja lah jangan kerana kuasa dan harta sanggup melawan perintah sultan apa punya bahlul punya org macam keledai betina tak dapat jantan.