Monday, January 17, 2011

PEGUAM MCA MOHON MAAF.

lain kali jangan buat lagi. dah berapa lama duduk dalam malaysia ?
apapun tahniah atas sikap dia yang sedia memohon maaf, bukan macam theresa cock.

16 comments:

Anonymous said...

zaman nabi saw dulu tak adapun pakai loudspeaker semasa azan.jangan bertelagah dengan perkara remeh jadilah seorang perjuang islam yg tulen dan berhikmah tinggi seperti orang2 soleh.dalami ilmu agama yg dalam2 supaya tidak mengelirukan masyrakat yg bukan islam.jangan mempolitikkan agama islam.

Anonymous said...

Cuba yang memohon maaf tu dari DAP!... Sah UMNO tak terima.

Klik Di Sini said...

salam tuan.. mohon link di blog tuan untuk membantu saya yang masih merangkak..

saya ingin menumpang kepopularan blog tuan..

segala kerjasama di dahului ribuan terima kasih..

mimview.blogspot.com

Anonymous said...

kan aku dah kata, buat salah pastu minta maaf..pastu berulang lagi..

kita juga still bodo mudah2 terima maaf dari kaum pendatang ni..

Panglima Perang Cyber said...

mcm nilah baru 1malaysia

rmaaf sesama sendiri tiap hari bkn cari aib sesama sendiri

Umno Meru Online said...

salam.

mohon bro GAP linkkan blog nyamuk ini:

http://umnomeruonline.blogspot.com

GAP, umno meru followwwww...

terima kasih.

Karipap said...

salam bro.

mohon add link blog saya

http://minda-hijrah.blogspot.com/


RockY-MY
Kelab Chedet

Wake UP! said...

Lain kali patut buang negara. Pilah jadi rakyat komunis China.

fulisiakantora said...

Assalamualaikum sahabat2, kita kena tahu bila nak bezakan antara syiar & adat. Azan memang sudah kita maklum adalah syiar dlm agama Islam, tapi mcm mana pulak dgn bacaan 'LANTANG' ayat2 Al-Quran sebelum azan?? Jika para kafirun ini memprotes tentang laungan AZAN, mmg patut pun kita halau je mamat tu... tapi kalau para kuffar ini complain psl bacaan ayat2 suci Al-Quran yg terlalu kuat melalui speaker, maka mereka ada kes kerana bacaan itu adalah ADAT bukannya syiar(WAJIB). Jika tuan2 pernah sampai ke Tanah Suci Mekah, tuan2 akan perasan mmg takde bacaan Al-Quran yg kuat sebelum azan berkumandang. Tetapi ketika azan barulah DILANTANGKAN suara muazin menggunakan speaker. Nabi SAW juga pernah menegur seseorang yg lantang bacaan Quran nya ketika berada didalam masjid sehingga mengganggu jemaah2 yg sedang melakukan ibadah2 sunnah yg lain (betulkan aku kalau salah). Jadi, isu ini memang memerlukan perbincangan dari para2 ilmuan bukannya org2 politik kerana ia adalah sesuatu perkara yg patut diberi penerangan kpd Muslimin & juga kafirin. Islam tidak pernah menyusahkan umatnya, Islam juga tidak pernah menidakkan hak orang kafir.

Anonymous said...

"Cuba yang memohon maaf tu dari DAP!... Sah UMNO tak terima."
mase bile lak dap mintak maaf????...ape nye bodo la ko nie...

Mudah Tercabar said...

Mudah sangat lepas hina mohon maaf dan yang menerima maaf pun sama. Pastu buat balik. Begitu mudah Umat Islam di permainkan mana Ulamak yang mengaku muktabar ni diam je kamu semua..

Anonymous said...

kejap kata peguam DAP, last2 tahu peguam MCA...bodoh punya benGAP.

Anonymous said...

anon 9.59, sapa pulak yang mempolitikkan agama Islam? Bukan PAS ke?
hang sokong la kalau semua mesjid dan surau azan secara tanpa loudspeaker?
hang mai zaman nabi ke? hang boleh bayangkan penduduk zaman itu dengan zaman sekarang. Luas kampung zaman itu dengan zaman sekarang. teknologi zaman itu dengan zaman sekarang.
Ilmu Allah itu diberi kepada manusia supaya manusia mencipta sesuatu untuk kemudahan dan kegembiraan.
hang tak payah pi Mekah naik kapalterbang kerana zaman nabi tak ada kapal terbang.

Anonymous said...

itulah kerja orang2 munafik yg langsung tiada beristinjak selepas berak.org2 munafik dan org2 kafir itu najis.kalau buat salah minta maaf kata mereka...lepas tu buat lagi..minta maaf lagi...terus2lah sampai kiamat dia akan buat macam tu.seperti anjing cium bekas dia berak..walaupun dia tidak kencing sana tapi dia akan cium balik tempak dia berak..itulah perangai org2 munafik.kamu dapat percaya mereka ini dapat menjadi pemimpin kamu.didepan kamu dia kata kami sokong kamu,bila dia bertemu rakan2 yg sama kepala mcm dia,dia kata,aku cuma pura2 sokong dia.mcmna 1malaysia dapat diterjemahkan dlm masyrakat malaysia jika ada kelompok2 seperti ini masih wujud?1 malaysia cuma dapat diwujudkan melalui sekolah,hospital,majlis kematian,banjir,diserang penyakit,yg ada kena mengena dengan kejiwaan dan kerohanian.sebab manusia adalah satu sama berdarah merah,cuma perangai2 sombong,marah,dengki,degil,cemburu,gila kuasa,mendabik dada,pembohong,membantah yg hak,panas baran,menfitnah,peliwat, ini semua mengikut syaitan,dan kena tipu oleh syaitan!

Maulana Arrif said...

Pengajaran daripada insiden bantah azan ini adalah penting sebagai panduan bertindak bagi umat Islam pada masa akan datang.

Jika ada hal Islam yang diprotes oleh 1 orang bukan Islam, hendaklah bangkit 1,000 orang Islam yang membantah protes berkenaan. Jika 1,000 yang membantah, hendaklah tidak kurang 100,000 orang Islam membalas bantahan.

Masalahnya, sudah ada orang Islam sendiri yang menyokong bantahan bukan Islam. Lihat sajalah isu perkataan `Allah.' Begitu juga isu orang Islam tidak boleh bekerja di kedai jual arak di Selangor. Hanya Pemuda Pas Pusat bantah, tetapi Pas Selangor macam tikus masuk guni beras.

Kebanyakan kedai arak - tidak kiralah sama ada pub, bar atau kelab malam - dimiliki oleh satu kaum tertentu. Lihatlah bantahan terhadap perkara ini datangnya bukan sahaja daripada DAP, tetapi MCA sudah tumpang semangkuk.

Tapi umat Islam lain pula. Jika UMNO bantah, Pas bukan sahaja tidak sokong malah tolong puak bukan Islam yang mencetuskan isu berkenaan. Mana dia perjuangan Islam tulen Pas? Lihat saja isu penggunaan perkataan Allah.

Anonymous said...

azan penanda waktu masuk solat,bahkan yg sembahyang adalah orang2 yg ada didalam mesjid ketika itu,sebab itu Nabi SAW tidak pakai loudspeaker dalam mesjid.bole aje pakai loudspeaker tetapi kena control volume dia berapa dessible yg sesuai untuk telinga mendengar bukan sesuka hati buka habis volume seperti concert metallica atau Iron maiden.Tuhan bagi otak supaya dapat berfikir bukan sesuka hentam aje.janganlah senang2 pakai agama nak hentam orang.kalau ada orang uzur atau bayi2 sedang tidur tinggal dekat mesjid macmna?azan boleh dilaungkan dengan tanpa pembesar suara.sebab kaki sembahyang memang tahu bila waktu solat masuk.tak ada pun nabi saw suruh pakai loudspeaker?ada ke?