Wednesday, July 27, 2011

RAKYAT MALAYSIA BALUN HUJAH PAS !

Orang PAS:
PAS usaha gunakan isu agama ATAU PAS menterjemahkan agama dalam perjuangan mereka? Apakah yang PAS sudah buat tidak mengikut matlamat kalimah syahadah itu sendiri? Apakah Allah telah memberi murka kepada pemerintahan PAS di Kelantan selama 20 tahun ini? 

Apakah Allah murka dengan TGNA yang tidak pernah berhenti bagi kuliah sejak beliau balik dari India dan Mesir lagi? Jika lah demokrasi itu sistem kufur, apakah Syeikh Yusuf Qaradawi itu sebegitu bodoh untuk memperakui bahawa demorasi itu sesuai dengan Islam? Apakah mendiamkan diri dan membiarkan Imam/pemerintah dari kalangan yg jahil itu bukan suatu bentuk kemungkaran juga, bahkan lebih mungkar jika orang cerdik sendiri berhujah bahawa politik itu kotor dan sistem yg ada sekarang kufur.

My Reply:

Allah swt beri agama kpd manusia yg ditulis dlm quran & kitab2 dahulu. Apa yg Allah mahu manusia buat, Allah telah hantar wahyu yg ditulis dlm quran. Bersama dengan itu, Allah hantar nabi-nabi untuk dijadikan contoh atau TUNJUK CARA bagaimana utk buat apa yg Allah mahu. Tanpa Allah hantar nabi, manusia TIDAK akan tahu CARA bagaimana untuk buat seperti yg Allah kehendaki dlm quran. Manusia tidak akan tahu bagaimana untuk taat Allah atau buat apa yg Allah mahu spt dalam quran dan kitab2 dahulu TANPA Allah hantar nabi-nabi. 

Untuk tunjuk kepada manusia bagaimana cara untuk taat Allah atau buat apa yg Allah kehendaki, Allah pilih nabi dari kalangan manusia sendiri utk maksud tersebut. Allah hantar nabi kepada manusia spy kita tahu bagaimana cara utk taat perintah Allah yg terkandung dlm quran.

Apa guna Allah hantar nabi kalau manusia tidak mahu ikut nabi yg Allah hantar kpd manusia. Apa yg Allah mahu manusia ikut nabi ialah tentang CARA utk taat perintah2 Allah.  

Kerana itu Allah sgt murka kpd manusia yg ingkar utk taat perintah Allah dan Allah sgt murka kpd manusia yg tidak mahu ikut apa yang nabi2 lakukan. Hal ini krn apa yg nabi buat adalah petunjuk dari Allah. Namun, oleh krn nabi2 dari kalangan manusia, kadang2 mereka juga ada buat kesilapan dan oleh krn mereka nabi jadi mereka maksum, kesalahan mereka segera Allah tegur dan maafkan kesalahan mereka.

Kenapa perlu terjemahan lagi dlm PERJUANGAN MENEGAKKAN ISLAM ? Sedangkan Allah telah gunakan Nabi saw utk tunjuk CARA kpd kita bagaimana untuk tegakkan islam. Apa yang nabi saw buat adalah terjemahan perintah-perintah Allah dlm Al-Quran dalam bentuk perbuatan atau amal yang dipanggil As-Sunnah. 

Apakah Al-Quran? Al-Quran adalah satu kitab yang Allah turunkan utk bagitau kpd seluruh manusia(umat Muhammad saw) tentang perintah-perintah Allah kpd seluruh manusia.

Apakah As-Sunnah? As-Sunnah adalah CARA yang Nabi saw telah tunjukkan kpd manusia BAGAIMANA untuk taat perintah2 Allah yg terkandung dlm Al-Quran. 

Pesan nabi saw, kamu takkan sesat sampai bila-bila selagi kamu berpegang kpd Al-Quran DAN Sunnahku.

Apa yang nabi saw BUAT bersama sahabat2 dalam menegakkan agama islam, itulah CARA MENEGAKKAN ISLAM. 

Sebab itu, untuk manusia tahu apakah CARA untuk taat kehendak @ perintah2 Allah dlm quran, manusia MESTI lihat cara nabi saw lakukan sesuatu amal. Bagaimana CARA nabi saw usaha menegakkan islam, CARA yang sama kita sbg umatnya mesti lakukan. Kalau kita guna CARA yang bukan CARA nabi saw, maka FITNAH pasti timbul dan umat islam jadi KELIRU. Sy rasa tak perlulah sy tulis tentang pelbagai macam FITNAH yg timbul dari hasil perjuangan PAS spt hanya boleh makan sembelihan orang pas shj, nikah hanya sah jika diakad oleh ustaz pas shj, solat berjemaah hanya sah jika diimamkan oleh orang pas shj, orang yg undi pas akan dijanjikan syurga. Lihatlah betapa PAS jadi tunggangan DAP. Janganlah mengatakan kami yg marhaen ditipu dgn fitnah pemerintah krn Allah beri kami akal utk fikir tentang banyaknya FITNAH timbul hasil perjuangan PAS.

Nabi saw berpesan supaya kembali kpd Al-Quran & As-Sunnah apabila buntu dalam semua permasalahan berkaitan dgn agama islam yg mulia.

Terjemahan ulama mesti diambil secara-cara berhati2 dan mesti berlandaskan Al-Quran & As-Sunnah agar tidak TAKSUB pd tafsiran & ijtihad tentang islam yang salah. Hal ini krn kesalahan ulama dlm penafsiran atau ijtihad yg dibuat tidak akan ada wahyu akan diturunkan oleh Allah utk menegur kesalahan ulama. Berbanding nabi-nabi, setiap kesalahan mereka akan Allah tegur melalui wahyu agar umatnya ikut perlakuan nabi yang benar dan haq sahaja. Sebagai contoh Allah swt tegur Nabi saw ketika bermasam muka kpd sahabat Abdullah Ibnu Maktum r.a dlm suran Abasawatawalla(bermasam muka).

Kita sebagai umat islam yang Allah kurniakan akal yg Allah perintahkan kita gunakannya dengan berlandaskan Al-Quran & As-Sunnah, kita mesti fikir dan mengakaji terlebih dahulu sesuatu perkara yg dicakapkan oleh ulama. Kita tidak boleh hanya menurut dgn mengatakan 'sy orang jahil ikut shj apa ulama cakap' spt yg terjadi kpd bani isreal dan nasrani apabila membuta tuli mengikut ulama @ rabbai mereka walaupun ulama mereka telah pesongkan kitab injil & taurat ikut selera nafsu dunia mereka. Hal ini berlaku sehingga Allah menempelak mereka dlm quran krn tindakan mereka ikut buta tuli ulama mereka yg Allah sebut sbg bani isreal & nasrani telah menjadikan rabbai@ulama mereka sbg tuhan.

Hal ini krn nabi berpesan bhw akan datang suatu waktu 'fitnah bermula dari ulama dan fitnah akan kembali kpd ulama'. 
Siapakah ulama waris nabi? Mereka ialah ulama yang buat apa yg nabi saw lakukan. Apa yang nabi saw utamakan, itulah keutamaannya. Apa yang nabi saw kemudiankan itulah yg dikemudiankan. Apa yang keluar dari mulut ulama waris nabi pasti tidak akan bertentangan dgn Al-Quran & As-Sunnah. Jika ulama yang membuat tafsiran @ ijtihad yg dengan tafsirannya umat islam jadi keliru dan fitnah timbul, ia adalah diragui sbg ulama waris nabi.

Menegur kemungkaran pemerintah juga telah digariskan dlm islam. Cara menegur pemerintah adalah tidak memalukan pemerintah tentang kemungkaran yg dibuat sebaliknya menegur dgn cara yg paling tidak mengaibkan pemerintah dan seteleh menegur kita telah lepas tanggungjwb drpd menegur kemungkaran pemerintah walaupun pemerintah masih belum berubah. Sebenarnya, kemungkaran dlm pemerintahan adalah kecil berbanding kemungkaran yg Allah sebut dlm quran yakni manusia tidak mengaku 'tiada tuhan selain Allah & Muhammad rasul Allah' yang dibuat oleh bukan islam.

Oleh krn itu, Nabi saw dan sahabat di Mekah tidak mencegah mungkar yg berlaku dlm pemerintahan di mekah TETAPI Nabi saw dan sahabat MENCEGAH MUNGKAR YANG PALING BESAR DIBUAT OLEH MANUSIA IAITU MEREKA YG BELUM ISLAM YG TIDAK MENGAKU 'tiada tuhan selain Allah & Muhammad rasul Allah'.
Apabila nabi dan sahabat mencegah mungkar yang besar itu, maka perbuatan ini buat Allah REDHA @ suka pd mereka. Apabila Allah redha, maka kemungkaran yg kecik yg berlaku dlm pemerintahan di mekah hilang semasa Fattah Mekah (pembukaan kota mekah). 

Apabila mungkar yang paling besar dicegah maka Allah akan hilangkan mungkar yang lebih kecil berbanding mungkar yg besar yg dibuat oleh orang bukan islam yg tidak mengaku Allah sbg tuhan & Muhammad sbg rasul Allah.  Contohnya, Allah akan hilangkan kemungkaran2 lain spt mungkar yg berlaku dlm pemerintah, judiarak zina dan sebagainya. Kalau mungkar kecik dicegah tanpa mencegah mungkar yang paling besar, maka kedua2 mungkar takkan hilang sampai bila2.  

Ikutlah cara nabi saw mencegah mungkar dgn cegah mungkar paling besar dan inilah CARA yang paling Allah suka dan REDHAI. Hal ini buat Allah redha. Bila Allah redha, maka Allah akan hilangkan semua kemungkaran2 kecil. 

19 comments:

KIBAT68 said...

aaaa..

Anonymous said...

Menarik gak n3 nih sama seperti aku nak memahami dan menerima konsep perjuangan pr yang diperkatakan amat islamik dan unggul lagik reformas tuh..pagi2 dah me;ayang ake ake

Anonymous said...

pas harus bertaubat

Anonymous said...

Pas harus tukar nama...mengelirukan orang islam je

Anonymous said...

PAS..Mazhab

"Ahlul Fitnah Wal Baghallul"

Anonymous said...

biar la kat pas tu... fikirkan parti anda itu lbh utama... adakah telah memperjuangkan islam mengikut garis panduan rasulullah s.a.w... dok kutuk2 ni pun dah jauh dari cara rasulullah.. baik pr mahupun umno

studio jalan amPAS said...

CERITA TERJADI DI SEBUAH ISTANA ZAMAN LAMPAU….


RAJA MATSYABU :

WAHAI AHLI NUJUM YANG BIJAKSANA….. SEMALAM PATIK BERMIMPI SETOMPOK TAIK BABI LGE JATUH MENGHEMPAP
KEPALA PATIK…………APAKAH MAKNA MIMPI PATIK TU WAHAI AHLI NUJUM………..?!


POKNIK AJIS KIAMAT:

OOO…KALU TAIK TU KENA KEPALA TUANKU... TU TANDANYA TUANKU NAK MAMPUS……….!!


RAJA MATSYABU :

EH!....ER…BUKAN KENA KEPALA……….. TAPI SIPI-SIPI……KENA BAHU PATIK JE.... APA MAKNANYE AHLI NUJUM….?!!


POKNIK AJIS KIAMAT:

OOOO…KENA SIPI…YA !!KALU KENA SIPI ITU TANDANYA TUANKU AKAN KENA PENYAKIT MERBAHAYA…..PENYAKIT
AIDS TUANKU…!!


RAJA MATSYABU :

EH!...EH!...ERRR…SIPI PUN BUKAN.. TAPI PATIK MENGELAK…!!PATIK TEPIS TERUS JATUH…………KENA….KENA…HAH KENA
MUKA NUAR ALJUBURI………!!


POKNIK AJIS KIAMAT:

HAAA…….ITU TANDANYA ALJUBURI NAK MAMPUS……….!!!!

ANUwar ALJUBURI :

ADUHHH!!!!! APASAL LAK NAMA AKU ADA DALAM CERITA NI….BAHLOL...
KECIK-KECIK TAK NAK MAMPUS..!!
( Begitulah lagak Raja MatSyabu dgn cerita rekaannya……….!!)

Anonymous said...

betul... sorry to say kebanyakan ulama yang sibuk berpolitik akan jd seperti berpihak kepada agenda nya sahaja... agama dijadikan dalil kononnya.. walhal banyak fakta diputarbelitkan.. konon beliau ulama beliau tahu semua.. sirah nabi pon beliau fasih.. kita yg kurang sikit pengetahuan berkaitan agama dan sirah jgn percaya bulat2 .. buatlah kajian dan rujukan.. kebanyakan ulama yg berpolitik di malaysia makin terpesong!nauzubillah

tokGURU said...

SEMUA ULAMA AKHIR ZAMAN DALAM PARTI hamPAS ADALAH ULAMA PALSU...BUKAN PEWARIS NABI....SEBAB TIADA SATUPUN YG MEMILIKI KEPERIBADIAN MULIA SEPERTI ATAU KALAU DAKPUN SEAKAN2 SIFAT2 TERPUJI RASULULLAH SAW...
YG ADA SEMUANYA HAPRAK BELAKA....PELACUR AGAMA....PENGGADAI MARUAH ISLAM...

studio jalan amPAS said...

ALJUBURI :

BAPAK….!!.ORANG YANG PALING SAYA HORMATI DALAM DUNIA NI ADALAH BAPAK…! ER..SAYA ADA BENDA NAK BAGI TAU BAPAK…!!



POKNIK AJIS KIAMAT:

AMENDANYA…?!




ALJUBURI :

SEMALAM SAYA BANTAI LAGI SORANG…
KALI NI CINADOLL PAK…..!!



POKNIK AJIS KIAMAT:

HAH !! APA SALAHNYA..ANAK JANTAN!!
SELAGI KITA ADA WANG….KUASA….KITA
BOLEH BEDAL SAPA SAJA KITA SUKA….



ALJUBURI :

EHH!!! BAPAK TAK MARAH ?!!




POKNIK AJIS KIAMAT:

TAKKKKK!!! BAPAK SUKA……
BAPAK SUKAAAA SANGAT…..!!!

Anonymous said...

adakah ularmak PAS ni yg disebutkan dlm Alquran "Ulama Akhir Zaman" yg akan muncul dgn penuh penipuan???

Anonymous said...

Anon 9.08,
Kalau biarkan mana nak letak 'Amar Makruf Nahi Mungkar' tu????Tegur menegur tu pun tuntutan Islam jugak....Cumanya yg menegur pun kena muhasabah diri sekali bukannya syok membantai org lain tanpa memikirkan kekurangan diri sendiri....Yg aku nampak org2 PAS ni ghairah membantai org2 yg tak sehaluan ngan dia tapi bila ditegur akan kesalahan diorang,tak akan diterima teguran tu....Ni nampak sgt la sikap bongkak dan angkuh serta bangga diri dengan label Islam yg dibawa padahal tuntutan Islam tu sendiri tak diamalkan oleh org yg kononnya memperjuangkannya....

headbomb said...

DEPA ULARMAK BUKAN ULAMA.... MENGGUNAKAN AGAMA DEMI KUASA...

Anonymous said...

Aku bersyukur kerana tidak terjebak jadi AHLI PAS.

Anonymous said...

Aku tertawa dgn org yg mengunakan idelogi PASS for ALL actually was FAILed for ALL.

Melayu Muslim said...

Tiada ulama2 yang mengiktiraf pemimpin2 PAS sebagai ulama. Hanya pengikut2 PAS yang jahil mengiktiraf pemimipin2 mereka yg jahil sebagai ulama. Maka berlakulah kesesatan2 di kalangan mereka. Mereka cenderung ke arah fahaman Khawarij yang bertindak kasar serta mengkafirkan terhadap orang2 yang tidak sehaluan dgn mereka. Mereka merosakan agama dan memecah-belahkan perpaduan ummat Islam. Semoga mereka diberi petunjuk dan kembali kepada jalan yg benar.

rakab said...

Sunnah Rasullullah yang paling besar ialah berdakwah dan menyatukan umat Islam.

PAS memecahbelah dan
mengkafirkan sesama Islam.

PAS sudah hilang kredibiliti sebagai parti yang berasaskan perjuangan Islam.


Psssssttt:...studio jalan ampas , kau memang lawak gila !!
kah!kah!kah!

ANACONDA said...

HADI LA HADI...

KESIAN AKU NENGOK PD MAK BAPAK YG BUAT KAU...

MENYESAL TAK SUDAH MAK BAPAK KAU TU...

Anonymous said...

pic tu boleh aku sebarkan pada pilihanraya 13 di dun marang..biar org sana sedar diri ckit...hahahha..mampos la group pakatan dap ni..hahahha