Thursday, September 22, 2011

60 RIBU IC PALSU..ELOK MAFREL TANYA ANWAR.


mafrel sebuah NGO pilihanraya mendedahkan kononnya berlaku pemberian 60 ribu kad pengenalan kepada warga luar di sabah pada pilihanraya sekitar 1990 an.

pemberian 60 ribu kad pengenalan itu dilakukan pada saat PBS dilihat cukup berkuasa dan mampu menumpaskan BN.

kepada mafrel, elok kamu tanya pada anwar. 
dia tahu banyak cerita pasal kes ni.

36 comments:

Unknown said...

-ANWAR KALAU DIA MENIPU TAK SALAH TAPI JIKA KERAJAAN SEKARANG SEMUANYA SALAH.

-ANWAR KALAU BERZINA TAK SALAH TAPI KALAU ORANG LAIN BERZINA SALAH.

-ANWAR KALAU MELIWAT DIA TAK SALAH TAPI KALAU ORANG LAIN BUAT SALAH.

PENDEK KATA APA YANG DIA BUAT SEMUA BETUI DAN ORANG LAIN BUAT SEMUA SALAH.

Anonymous said...

bukan ke yang mengetuai pilihanraya sabah masatu si al-juburi dengan slogan TOIGOGU SABAH BARU?

....dulu budaya politik wang dalam pemilihan UMNO dulu pun bukan ke si juburi yang bawak?

cilaka si tua pondan tu!

-nik ajis babi-

Melayu Perak said...

SPR, 60 000 Kad Pengenalan & Malek Hussin…
22 September 2011XPressMindaLeave a commentGo to comments
Sekali lagi Mkini buat kecoh dan sekali lagi Mkini kantoi. Dakwa Malaysiakini, SPR telah mengeluarkan sejumlah lebih 60,000 kad pengenalan palsu kepada pekerja asing di Sabah atas arahan UMNO.

Kata mereka lagi dalam tempoh sedekad, seramai 600,000 pendatang asing mendapat kad pengenalan palsu tu untuk tujuan mengundi UMNO & BN bagi merampas Sabah daripada PBS.

Kabel diplomatik Amerika Syarikat yang bocor mendedahkan, bekas pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman mengakui pernah mengeluarkan lebih 60,000 kad pengenalan palsu kepada pekerja asing di Sabah sekitar 90-an, atas arahan Umno. (Malaysiakini / 20 Sept 2011)

Hakikatnya tugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bukannya menyediakan kad pengenalan sebaliknya mendaftarkan pemilih yg layak mengundi. Tugas mengeluarkan kad pengenalan adalah tugas Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Kot ye nak menipu pun berpada-padalah, ni tak pasal-pasal kantoi tak tahu mana satu tugasan rasmi agensi kerajaan.

Kabel yang dimuat naik di portal Wikileaks memetik bekas ketua NGO pemantau pilihan raya Mafrel Malek Husin sebagai mendakwa Rashid (kiri) mengakui perkara itu dalam pertemuan peribadi di rumahnya pada 25 Oktober, 2006. (Malaysiakini / 20 Sept 2011)

Malaysiakini kenal ka siapa Abdul Malek Bin Hussin tu? Jom kita layan seketika sejarah politik Abdul Malek Hussin.

Abdul Malek merupakan Ketua Dewan Pemuda Pas (DPP) Wilayah Persekutuan utk sesi 1985-1987.Pada tahun 1987 hingga 1989 pula Abdul Malek dilantik sebagai setiausaha Dewan Pemuda Pas Pusat.

Kemudiannya sekali lagi dia telah menyandang jawatan Ketua DPP Wilayah Persekutuan bagi sesi 1989-1994 sebelum mengumumkan perletakan jawatan pada 31 Ogos 1994

Menjelang pilihanraya ke-9 tahun 1995, Abdul Malek di angkat menjadi calon Pas utk Parlimen Bandar Tun Razak. Beberapa hari sebelum tarikh pengundian, Abdul Malek mengumumkan keluar drpd Pas dan menyertai UMNO dalam satu majlis yg di hadiri oleh Anwar Ibrahim.

Semasa krisis pemecatan Anwar ibrahim, Abdul Malek adalah antara orang kanan Anwar ibrahim yg turut mengembleng tenaga menggerakkan demonstrasi jalanan sebelum dikenakan tahanan ISA pada 25 September 1998 – 21 November 1998.

Pada 18 Oktober 2007 Ab dul Malek menang kes saman RM 2.5 juta terhadap kerajaan berhubung tahanan ISA ke atasnya sebelum ini, bagaimanapun pada 25 Mac 2010, Mahkamah Rayuan membatalkan bayaran gantirugi tersebut menyebabkan Abdul Malek terpaksa membayar kos perbicaraan sejumlah RM50,00 kepada kerajaan.

Salah seorang peguam yg pernah mewakili Abdul Malek dalam kes tuntutan samannya ialah R. Sivarasa yg merupakan ahli parlimen Subang (PKR), bekas Naib Presiden PKR dan sekarang ini turut menjawat jawatan sebagai MPP PKR.

Mafrel pula merupakan badan NGO yg kononnya bertujuan memantau perjalanan pilihanraya telah ditubuhkan oleh Abdul Malek sejak tahun 2003.

Melihat pd hubungan sejarah & kaitan langsung Abdul Malek & Mafrel dengan Anwar Ibrahim & PKR, layakkah ianya dijadikan asas utk membuktikan dakwaan Malek & Wikileaks itu?

Hatta pemimpin Pas sendiri amat berhati-hati dengan sikap Abdul Malek. Misalnya salah seorang pemimpin Pas yang jugak Pengarah Pilihanraya Pas Wilayah Persekutuan, Haji Ishak Surin pernah meluahkan keraguannya dengan kredibiliti Abdul Malek Hussin, katanya;-

Adakah kita boleh percaya orang seperti ini. Dalam keadaan dia (Malek) berbai’ah pun, dia berani khianat, inikan pula dalam soal yang tiada kaitan dengan bai’ah dengan Allah dan Rasulnya. - (Haji Ishak Surin / 14 Februari 2008)

Bila pemimpin Pas sendiri pun pernah bukak mulut meragui kejujuran & kredibiliti Abdul Malek, kat mana pulak asasnya utk kita ambil kata-kata Abdul Malek seperti dilaporkan oleh Wikileaks tu sebagai sumber sahih?

Melayu Perak said...

Dalam kabel yang ditandakan sulit itu, Malek dilaporkan memberitahu pegawai Kedutaan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur bahawa Rashid mengesahkan Umno melancarkan kempen ‘kotor’ sekitar 90-an untuk merampas Sabah – yang dikuasai PBS, ketika itu pembangkang, pada 1994. (Malaysiakini / 20 Sept 2011)

Apa kehalnya seorang pengerusi NGO (Mafrel) bertemu dgn pegawai kedutaan Amerika untuk mengadu benda yg tiada kaitan dengan Amerika Syarikat? Tak ke pelik namanya tu.

Melainkan ada tujuan tersirat utk mengadu domba & mencipta cerita karut demi untuk menarik simpati Amerika utk memenuhi tujuan lain.

Yang jelasnya perjumpaan tersebut sebenarnya bermotifkan utk mendapat sokongan & dana kewangan drpd Amerika. Kaitan Mafrel, Abdul Malek dan Amerika anda boleh ikuti pendedahannya di blog Unspinners ataupun AIDC (klik sini).

Dan jangan terkejut Mafrel sememangnya pernah menerima bantuan dana drpd Amerika seperti di akui oleh pengerusi baru Mafrel.

“Saya tak nafikan (penerimaan dana) itu sebenarnya. Sebagai sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) kita sememangnya memerlukan dana untuk mengadakan pemantauan proses pilihan raya.

Saya hairan kalau ada pihak kata kita tidak perlukan kewangan. Kita perlukan dana dan dana ini sesuatu yang normal yang sememangnya diperlukan dalam mana-mana organisasi, parti politik mahupun NGO”. – (Syed Ibrahim Syed Noah)

Sedikit petikan berita berkaitan dana kewangan daripada Amerika utk Mafrel adalah seperti berikut;-

Syed Ibrahim berkata, pada pilihan raya umum ke-12 (PRU-12), Mac 2008 yang lalu Mafrel telah menerima dana sebanyak US$50,000 (RM170,000) bagi menampung kos kajian dan penyelidikan pada ketika itu.

“Seingat saya dana yang diberikan adalah daripada dua syarikat iaitu, Kedutaan Finland untuk PRU-12 dan International Republican Institute (IRI) di Amerika Syarikat untuk pilihan raya negeri di Sarawak.

“Dana itu khusus untuk tujuan latihan dan pemantauan sepanjang tempoh pilihan raya berlangsung. Bagi saya tak ada yang pelik dan ajaib dalam isu ini,” katanya. – (MStar Online / 06 Mei 2010)

Abdul Malek berjumpa dengan pegawai Kedutaan Amerika memanglah betul kerana tujuan perjumpaan berkisar pada memohon dana & sokongan Amerika, ianya terbukti sebagaimana di akui oleh pengerusi baru Mafrel yg mengesahkan Mafrel telah menerima dana tersebut sebelum PRU 2008 lalu.

Melayu Perak said...

Tambahan lagi dengan status haru biru Abdul Malek yg sekejap Pas, sekejap Anwar, fahamlah kita apa yg Abdul Malek ceritakan pada pegawai kedutaan Amerika itu hanyalah dongengan sebagai satu usaha mengukuhkan permohonan dana drpd Amerika.

Menjawab Fitnah Malaysiakini;-

Sebelum terus membaca perenggan dan fakta di bawah, Blog XPressMinda menyarankan anda semua utk mengingati dan highlight dalam minda masing-masing quote petikan berita Malaysiakini di bawah ini.

“Sepanjang dekad berkenaan, Umno memberikan kewarganegaraan dan kad pengenalan Malaysia kepada lebih 600,000 pekerja pendatang asing (kebanyakan beragama Islam dari Indonesia dan Mindanao di Filipina) di Sabah, sebagai pertukaran untuk undi mereka pada pilihan raya negeri.

“Menurut Husin, Rashid ‘mengakui secara peribadi mengeluarkan lebih daripada 60,000 kad pengenalan palsu di Sabah’ bagi membantu Umno menguasai politik di sana,” kabel itu dipetik. – (Petikan artikel Malaysiakini / 20 September 2011)

Data-data di bawah adalah utk menjawab tuduhan berkaitan pengeluaran 600,000 kad pengenalan yg kononnya diberikan kepada pendatang asing supaya mengundi BN dalam tempoh 10 tahun (sedekad) & data berikut boleh membantu Malaysiakini & para pembaca semua kembali celik mata, terbuka minda dan tidak terus buta angka.

Data #01 di atas menunjukkan jumlah pengundi berdaftar bagi 5 negeri termasuk Sabah untuk tempoh 34 tahun bermula 1986 hingga 2010.

Mengikut dakwaan Malaysiakini yg memetik kata-kata Abdul Malek, dalam tempoh sedekad (10 tahun) ada sejumlah 600,000 rakyat asing menerima kad pengenalan dan 60,000 drpdnya di keluarkan oleh SPR atas arahan UMNO.

Data #01 di atas menunjukkan sejak 1986 hingga 2010 hanya ada sejumlah 455,349 pengundi baru yg berdaftar dalam tempoh 34 tahun. Dan jumlah lebih 400,000 pertambahan pengundi di Sabah itu dalam tempoh 34 tahun adalah selari dengan pertambahan pengundi berdaftar di 4 negeri lain yg turut menyaksikan pertambahan jumlah pemilih dalam tempoh tersebut.

Jadi di mana dia pertambahan 600,000 pengundi warga asing untuk mengundi UMNO & BN dalam masa sedekad (10 tahun) bagi negeri Sabah?

Melayu Perak said...

Untuk pengetahuan Malaysikini dan semua balaci Pas serta PKR, pada tahun 1986 PBS merupakan salah satu komponen BN yg memerintah negeri Sabah.

PBS keluar drpd BN menyertai Gagasan Rakyat yg diketuai PMS S46 hanya beberapa hari sebelum Pilihanraya Umum ke-8 tahun 1990 yg menyaksikan 14 parlimen di Sabah dikuasai dgn mudah oleh PBS.

Berdasarkan Data #02 di atas, di antara 5 negeri tersebut, Johor mencatatkan peningkatan jumlah pengundi paling ramai yakni 204,241 orang berbanding Sabah 157,120 & Sarawak 146,066.

Peningkatan jumlah pengundi di Sabah adalah konsisten dengan negeri lain.

Data #03 adalah jumlah pendaftar utk 5 negeri termasuk Sabah bagi tahun 1990 hingga 1995.

Dalam Data #03 di atas, hanya Kelantan dan Selangor sahaja yg terus mencatatkan pertambahan besar pengundi berdaftar.

Sabah, Selangor & Sarawak hanya merekodkan penurunan di mana jumlah pemilih baru agak kurang berbanding Data #02 sebelum ini.

Jumlah pertambahan pengundi berdaftar di Sabah walaupun menurun berbanding tempoh sebelumnya, namun ia konsisten dengan negeri lain.

Jika dakwaan Malaysiakini adalah betul kononnya wujudnya pemberian 60,000 kad pengenalan palsu kepada pendatang asing yg diberikan secara peribadi oleh bekas pengerusi SPR, maka sepatutnya jumlah pertambahan bagi tempoh tahun 1990 hingga 1995 terus mencatat kenaikan dan bukannya makin menurun.

Dalam tempoh 1986 hingga 1990 wujud pertambahan 157,120 pengundi baru makanya jika logik 60,000 pengundi warga asing hasil pemberian kad pengenalan oleh bekas pengerusi SPR ataupun 600,000 pengundi baru warga asing dalam tempoh sedekad itu benar-benar wujud, jumlah pertambahan pengundi baru di Sabah sewajarnya makin bertambah bukannya menurun.

Tambahan pulak tempoh 1990 – 1994 adalah tempoh PBS memerintah Sabah secara bersendirian.

Namun hakikatnya tidak sedemikian, tiada pertambahan mendadak pengundi baru sebaliknya yg berlaku adalah penurunan jumlah pemilih baru berbanding 1986 – 1990.


Data #04 menunjukkan semua 5 negeri di atas mencatat penurunan pemilih baru.

Data #04, di antara tahun 1995 hingga 1999, negeri Sabah hanya menyaksikan sejumlah 73,780 pengundi baru dan negeri lain turut mencatatkan penurunan daftar pengundi baru tempoh yg sama.

Data #05 merekodkan 10 tahun pendaftaran pengundi baru dari tahun 1990 hingga 1999.

Ini adalah klimaks kepada data-data di atas dan ia berkait rapat dgn dakwaan jahat Malaysiakini & Abdul Malek.

Imbasan fitnah jahat tersebut;-

“Sepanjang dekad berkenaan, Umno memberikan kewarganegaraan dan kad pengenalan Malaysia kepada lebih 600,000 pekerja pendatang asing (kebanyakan beragama Islam dari Indonesia dan Mindanao di Filipina) di Sabah, sebagai pertukaran untuk undi mereka pada pilihan raya negeri.

Melayu Perak said...

“Menurut Husin, Rashid ‘mengakui secara peribadi mengeluarkan lebih daripada 60,000 kad pengenalan palsu di Sabah’ bagi membantu Umno menguasai politik di sana,” kabel itu dipetik. – (Petikan artikel Malaysiakini / 20 September 2011)

Bagi yg rabun mata atau keliru tentang angka, silap klik pada data di atas (Data #05) utk besarkan imej.

Dakwa Malaysiakini sepanjang sedekad (1990 – 1999) sejumlah 600,000 pendatang warga asing di beri kad pengenalan sebagai pertukaran utk mengundi UMNO & BN & 60,000 lagi kad pengenalan adalah dikeluarkan secara peribadi oleh pengerusi SPR, Abdul rashid.

Ringkasan Fakta;-

1. Data #05 di atas menunjukkan dalam tempoh 10 tahun hanya sejumlah 180,742 orang pengundi baru sahaja yg berdaftar sebagai pemilih sah di Sabah.

2. Jika dakwaan Malaysiakini adalah betul, angka pengundi baru dari tahun 1990 hingga 1999 sepatutnya 840,742 (180,742 + 60,000 + 600,000).

3. Andaikata tuduhan Malayskiani adalah bukan fitnah, maka jumlah keseluruhan pengundi Sabah bagi tahun 1999 ialah melebihi sejuta orang ataupun angka tepatnya ialah 1,400,742 orang pengundi keseluruhannya (740,742 + 60,000 + 600,000).

4. Hakikatnya jumlah pengundi baru yg berdaftar di negeri Sabah bagi tempoh 34 tahun cumalah 455,349 orang sahaja (3 dekad lebih). Jauh drpd mencapai angka 600,000.

5. Manakala jumlah keseluruhan pengundi berdaftar di Sabah sehingga 2010 hanyalah 858,229 termasuk 455,349 pengundi baru yg telah berdaftar dengan SPR semenjak 1986 (Data #01).

Kesimpulan;-

Terbukti dakwaan & fitnah Malaysiakini yg bersandarkan rekod percakapan Abdul Malek dengan pegawai kedutaan Amerika itu adalah merupakan fitnah jahat yg niatnya jelas utk mencalar imej SPR & kerajaan.

Amatlah dikesali apabila sebuag portal berita yg kononnya bebas dan telus rupanya tak lebih ibarat majalah gossip hiburan. Sudah acapkali Malaysiakini menyiarkan berita & artikel tanpa terlebih dahulu melakukan kajiselidik tanpa memikirkan kesan buruknya pada pembaca mereka.

Diharapkan para pembaca dapat lebih berhati-hati di masa depan dan tidak mudah lagi tertipu dgn berita bohong seperti itu. Guna akal anugerah Allah s.w.t utk berfikir betul atau salah dan janganlah mudah menelan semua yg di siarkan oleh mereka.

+-+-+-+-+-+-+ ~~~ +-+-+-+-+-+-+

* Berikut pula ialah penafian bekas Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Rashid berkaitan isu yg sengaja ditimbulkan oleh Malaysiakini.

aku melayu rasis said...

Fuh!!! Credit pada Melayu Perak!!
dua kali saya baca imfo anda..
Sebenarnya benda macamnilah yang kita mahu dalam blogers. Bukan isu bodoh tanpa sebarang bukti..
Teruskan saing..saya bangga dgn saudara.

Anonymous said...

ada aku kesah..

Anonymous said...

-Melayu Perak-

syabas atas penulisan anda.

suka betul puak lahanat ni dgn fitnah ye

HANCHOR MALAYSIAKUNO HANCHOR!
HANCHOR MALAYSIAKUNO HANCHOR!
HANCHOR MALAYSIAKUNO HANCHOR!

-nik ajis babi-

Anonymous said...

Melayu Perak!

Udah banyak kali baca dah! Sejak merdeka laie..!

Bukak le crita, ayam ka! pisang ka! Baru ngammm!!!

Anonymous said...

binatang..dh adat resmi binatang, mana nak pada cerita manusia, dia memang nak cerita pasal ayam..pisang..namanye pun spesis binatang..binatang dr manusia.

Anonymous said...

anon 2.29

kau reply komen kt sini tapi kau kata "ada aku kesah"? bodo orang ni!

lain kali kalau tak kesah, kau diam ajelah lembu!! Nanti kau marah aku balik cakap kau lembu..tp memang lembu pun sebab tak tau makna kesah dengan tak kesah. Dei tambi, ada belajaq kah??

Karl said...

Anugayrah memang ada kapasiti untuk buat macam tu. Kalau tengok cara dia salahguna kuasa dalam kes Liwat 1, apa yang dia tak berani buat? Siapa yang dia tak berani nak pergunakan? Sebab tu aku percaya dia berkemampuan jugak untuk phone-tap rumah kekasih gelap mat sabu seteru dia tu.

Nak rasa macamana kena perintah dengan diktator ala kamal attarturk, naikkan la al-jub tu jadi PM.

Anonymous said...

Barang yg lepas jgn dok kenang! Tak jadik amende dahh!

Puak2 PR! Carik isu kaw2 punye..! Klu otak bengap, carik musang! Berlori dok ada..!

Bab2 mengendap isu ni....sapa terrer ?????

mmuuaahhhahahahaha!!!

Anonymous said...

Anwar menang Tim. Presiden UMNO disebabkan Sabah La.

Anonymous said...

anon 347!

La...camtu ka critanye!

Umno kena tipu or Umno yg tipu??

Anonymous said...

kah!!!kah!!!Kah!!!

Kenyataan MalaysiaKini@PembohongKini mesti mengguna pakai Pakar DNA dari Australia

kah!!!kah!!!kah!!!

Mazhab Geng Kantoi @ Aliran Sesat @ Geng Hantu Bonceng

Mat PORNO
Mat Al Juburi
Mat McDOnal

Anonymous said...

SENANG JE.

KALAU BETUL PUN, SEMUANYA ADA KAITAN DGN SI ANUGERAH TUHAN..

KALAU TAK BETUL, INI FITNAH YANG NYATA.

APA2 PUN, GOOD JOB BRO MELAYU PERAK ATAS INFO YG ANDA BERIKAN :-)

Anonymous said...

Klu takdak anging, takkan pokong berguyang!

Musang pakar bab2 pokong & anging nie!!

Anonymous said...

PembohongKini ada satu kegemaran baru...

MENGANTOIKAN DIRI!!!!

kah!!kah!!kah!!

Anonymous said...

Sejak akhir2 ni semua fitnah pembangkag dapat dipatahkan dengan mudah. Kalau keadaannya PRU13 nanti PR pasti akan tumbang. Satu lagi trend2 fintnah politik dari PR telah diketahui umum. Terasa sangat PR kekeringan idea berdepan dengan kerajaan sekarang ni. Nampaknya rakyat m'sia semakin mengenali PR berbanding PRU12 dimana segala isu yang dimainkan puak2 ini telah diterima bulat2 oleh rakyat tanpa usul periksa. Aku tak nampak dimana kelebihan PR kali ini.

Seperkara lagi, YB2 PR yang dilantik kurang membawa isu & permasalah rakyat yang mereka wakili. Keadaan ini sudah pasti akan menyebabkan pengundi2 dikws yang diwakili akan beralih kpd BN jika suara2 dan harapan mereka terus dianak-tirikan oleh YB2 PR.

Pada PRU13, tidak mustahil BN akan memperolehi majoriti 2/3.

...PandanganKini..

Anonymous said...

Datanglah ke sabah. Jumpa orang2 Bugis dari Indon. Tengok IC. Tetap ada. Seperkara lagi, ada orang KadazanDusun Islam sendiri mengaku digaji sampai puluhan ribu untuk membantu mendaftarkan pendatang ini. Ini lah kenyataan. SILA DATANG DAN SIASAT.

Honduk Pangazou - Mkini

"Kabel Wikileaks salah petik saya. Bagaimana dia boleh mengeluarkan kad pengenalan? Itu tanggungjawab JPN. Beliau bercakap mengenai rakyat asing dengan kad pengenalan yang didaftarkannya,” kata Malek ketika dihubungi Mkini.

Suma mau tipu! sana tipu, sini tipu! Suma crita ..TIPU!!

XPressMinda said...

tujuan Malaysiakini mudah utk kita faham. depa lancar perang propaganda tanpa peduli betul atau salah sesatu isu tu. tiap kali depa buat isu mengarut, tiap kali tu penyokong bangang akan sokong.

yg penting bagi depa, tiap isu yg depa timbulkan diharapkan boleh mengekang @ mengurangkan penghijrahan penyokong totok pembangkang kpd UMNO & BN.

drpd semua 5 data tu banyak lg boleh di ulas, cuma masalah aku dulu sampai skang tak reti nak jadikan sesuatu penerangan tu dlm bentuk ringkas macam GAP.

Anonymous said...

HMMMM...KE SABAH? KALAU BEGITU KENA TANYA BADROL AMIN LA NI..HEHEHE. TU PEMIMPIN PKR TU. EH? ADA KAITAN DGN SI ANUGERAH TUHAN JUGAK RUPANYA..HEHE

KALAU TAKDE ANGIN, MASAKAN POKOK BERGOYANG? JADI KALAU TAKDE ANGIN PASAL MAT SABU, PASAL ANWAR, PASAL HUSAM SEMUA TU, MASAKAN POKOK2 DEPA BERGOYANG BETUL TAK? HEHEHE

KAH KAH KAH..JANGAN JADI MUNAFIK LAA..

Anonymous said...

Bro Musang

Sampakku kaii lu tu pa liang kok nu!!!

Pemimpin sendiri tidak terbela mau kaji negeri orang.

Ngandamu si nuar mak juboll mu ama dia. Ma one lagii ka'a ni penjilat sina komunis.

Sabahan

Anonymous said...

kahkahkah

ni mesti orang Sabah maki hamun si Musang

yang aku tau Juboll tu penjubor

kahkahkah

Anonymous said...

Sabah tetap menyokong BN.

Musang lu bole mimpila mau amik Sabah.

apa orang sabah kata .... Jubol

Anonymous said...

Kalau di Sabah orang2 macam si Musang ni kami panggil Pengentot!!!

So start hari ini orang2 Sabah akan panggil si Musang Pengentot!!!

Anonymous said...

PKR d Sabah orang ndak pakai sebab sapa2 penyokong parti ini merasa malu kerana akan dipanggil penyokong Panjubol!!!

Malu kami bah menyokong pemimpin macam ini.

Nah musang Juboll mulah ketua mu tu ... ndak kami peduli.

Parti Kotor, ndak bole pakai!!!

zat said...

Anon 5:15 & 5:19

kau sedar tak yg ko org kena ngentot dgn pemimpin2 kamu...haha

kau tgk lah pemimpin2 ko org..duit berbilion2...kalah judi juta2 tarak hal...ko org masih miskin & mundur..aku bkn nk keji kt ko org tp kesian...tk sedar2 lagi..

anak sabah said...

woi zat,

jadi pemimpin2 itu pakatan tidak ada berbilion2? ndak tau dari mana itu duit. dia tanam di kebunnya ka?sama jak tu. kamu yang bodo sebab tuduh org lain tidak sedar sedangkan kamu sendiri pun ditipu. lagi nampak bodoh sebab panjubol pun masih disayang2 dan diagungkan..jadi patut kamu yang bertaubat cepat.
jangan jadi urang bodo selama2nya.

Anonymous said...

Oii.. musang!! Buntot kau ada merah-merah sikitlah.. ada sakit ka??? atau cuba sebut... sedap..mah...

Anonymous said...

Tak silap aku.. masa itu, anwar yang bawa beg besar2 naik sampan...

MalaysiakiniGOD said...

Alahai GAPS, kuat baca Malaysiakini nampak. Dulu bukan main kutuk. Aritu kata nak boikot Nasi Lemak 2.0, lanie dah tengok belum? Senyap senyap pi tengok ngan bini ka? Dengaq cita orang kata Lawak cita tu, orang Melayu punya banyak pi tengok sebab afdlin ngan adibah noor ada. Hahahahaha pi mampus la ngan propaganda kampung yang GAPS bawak. Orang bandar takkan termakan la pukimak!

zamsalam said...

Betul tu.....
Anwar adalah Jeneral ketika itu(1990an)....
Apa DOSA2 BN (IC Palsu, Rasuah, Kroni, Neptisme)yang disuarakan kini adalah Hasil Kerja2 Jahat Anwar dulu...

Hanya Penjenayah sahaja yang tahu JENAYAH telah dilakukan!!!