Tuesday, December 6, 2011

TAJUK ARTIKEL NI : KALID IBRAHIM *%|?#@

22 comments:

Anonymous said...

Bagus TS Khalid.
Buat apa dilayan mereka2 tu.
Ikut Undang2 jgn senang2 nak beri geran.
Saya teruja dgn ketegasan TS.
HIDUP PR utk kesejahteraan SEMUA RAKYAT!

Anonymous said...

Padan muka akuuuuuuuuuuuuu! tolong sikatkan rambut Khalid. Maluuuuuuunya aku. Mr "Maniam" and his "members" have no respect for the Menteri "Tembolok"BESAR. Mada ada Khalid janji itu macam. Ada document "black and white" ka itu janjan. Tak ada kalu, kasi sama dia itu cicak punyak "TAIKLAH" (kan taik cicak "black and white"). Mr. "Maniam" dont worry be happy. Next general election bagi satu kali kuasa pada dia orang. Itu jam lu baru tahu. Ada ingatkah itu DAP punya pemimpin apa kata pada lu orang punya bangsa "PARIAHLAH' "BALIK INDIALAH" "MABOKLAH".. jadi apaguna mahu krioh sekarang.... terimalah. itu jam lu orang juga yang mati-mati mau sokong!!!!!!!

manBonda said...

lain kali jangan janji yang bukan2..bodoh punya MB..

Anonymous said...

MB PR: Putarbelit India?

kah kah kah

Anonymous said...

MB PR Cakap Tak Serupa Bikin

kalau pada Cina, benda yang tak dijanjikan pun akan lulus ekspres.

hik hik hik

Anonymous said...

MB PR Tabur janji belum berkuasa, bila berkuasa...ikut suka depalah!

Korang kena tipu atau tidak itu korang punya hal lah...

Kalau contohnya MB janji nombor ramalan...apakah korang percaya nombor berkenaan akan strike?

Bodos!!!

Shaari said...

berani janji bulan bintang. rasakan!

Anonymous said...

Lupakan tentang kekecewaan penduduk di Ijok tu yang dah kena kelentong dengan khalid gagap....sekarang ni PR harus fokus pada negeri2 yang diperintah BN dimana ada penduduk mengeluh & marah tanah mereka nak diambil oleh kerajaan negeri BN.

Ada tempat di Pahang nama Kg Matau, kalau aljuburi masuk penjara sebelum sempat dia nak berkempen buat ceramah sana sini untuk PRU13...apa kata khalid gagap ganti tempat aljuburi pergi ke Pahang jumpa dengan penduduk Kg Matau tu yang tanah mereka nak diambil oleh kerajaan negeri BN...kalau PR nak menang di Pahang dalam PRU13 kenalah khalid gagap kata pada penduduk di Kg Matau tu 2 minggu selepas menang penduduk Kg Matau tu akan dapat balik tanah mereka jika PR menang jadi kerajaan negeri Pahang. Bukti PR menang di P. Pinang kan disebabkan aljuburi kata macam tu pada penduduk di Kg Buah Pala.

Kalau khalid gagap rasa tak sesuai kata '2 minggu selepas menang' tu khalid gagap boleh tukar kepada '1 bulan, 2 bulan atau 2 tahun selepas menang' kerajaan negeri PR yang baru di Pahang akan pulangkan & berikan geran tanah kepada penduduk Kg Matau tu.

Aku percaya khalid berkeyakinan tinggi PR akan menang di Pahang juga selain Johor sementara Selangor, Kedah, P. Pinang & Kelantan akan dapat dikekalkan kemenangan oleh PR selepas PRU13. Khalid harus berkeyakinan tinggi sebab kemenangan PR akan membuat anwar menjadi PM. Anwar menjadi PM bermakna hutang khalid RM66 juta dengan Bank Islam akan dilangsaikan oleh Anwar yang jadi PM pada masa tu atas sebab nak balas jasa khalid.

Anonymous said...

hahahaha padan muka .....pangkah lah lagi ahli korporat neh semua benda akan di KEPARATkan .

Anonymous said...

Mudahnya sesetengah kaum itu di klentonging oleh politikus hinggakan perkara mustahil di telan tanpa tapisan.

Apakah ciri-ciri ini dibakakan atau sememangnya dibentuk oleh politikus dari kalangan kaum berkenaan (Indian Dap) asalkan pucuk sendiri lepas?

khik khik khik

rakab said...

heheheheheeeeee..

Nok said...

apa nak heran mr maniam janji org politik pembangkang memang mcm tu,belum dapat kepala kete api pun depa janji bagi sorang satu,bila menang ada orng tukang cucuk, pakai undang2 pulak, last2 janji tinggal janji,

dont worry mr manian.make sure sokong PR for this coming PRU, we will resolve this issue....definitely....sure sure sure we give you our promise , if not don't called me Anuar Ibrahim,you see kg buah pala I settled the problem within two weeks.....last2 habuk pun tak ada...padan muka kena kencing.....

Mr Manian dan totok2 pembangkang, PR tidak boleh memberi kebahgian pada rakyat percayalah, hanya BN sahaja yg boleh menjaga kebajikan rakyat...buatlah pertimbangan sendiri demi masa depan generasi akan dtg,lihatlah wajah2 pemimpin PR Anuar Ibrahim,Lim Kit Siang, Khalid gagap, Mat Sabun dan lain2 boleh caya ke???????

Bingai @ Bangang said...

Nok 4:09 PM
tertarik dengan komen anda cuma nak tambah sikit:

"apa nak heran mr maniam janji org politik pembangkang memang mcm tu,belum dapat kepala kete api pun depa janji bagi sorang satu, bila menang....,"

Tunggulah kita buatkan jalan keretapi persendirian dahulu. Yang ada sekarang KTM punya. PRU13 pilihlah PR supaya dapat landasan keretapi dengan kepala keretapi persendirian sekali.

hehehe

Melayu Perak said...

Peniaga Kompleks PKNS Fail Injunksi Halang PKNS Naikkan Kadar Sewa

SHAH ALAM: Persatuan Peniaga-peniaga Kompleks Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) pada Selasa memfailkan injunksi bagi menghalang perbadanan itu menaikkan kadar sewa premis perniagaan di kompleks itu yang akan berkuatkuasa 1 Januari depan.

Yang Dipertua persatuan berkenaan, Amran Yahya selaku plaintif memfailkan tuntutan bagi pihak penyewa Kompleks PKNS di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini melalui Tetuan Kamarudin & Partners dan menamakan PKNS sebagai defendan.

Kira-kira 100 peniaga dan penyewa premis perniagaan di Kompleks PKNS Shah Alam hadir mengiringi Amran dan peguam Kamarudin Ahmad.

Dalam pernyataan tuntutannya, plaintif mendakwa pada 9 Nov lepas, PKNS tanpasebarang perbincangan telah memberi notis dalam tempoh dua hingga tujuh hari kepada penyewa untuk menaikkan kadar sewa sebanyak 70 hingga 100 peratus.

Plaintif mendakwa PKNS tidak menjalankan sebarang kerja menambah baik kemudahan di kompleks itu sebagai prasyarat untuk mewajarkan kenaikkan kadar sewa premis perniagaan.

Berikutan tindakan defendan itu, plaintif mendakwa mengemukakan rayuan kepada Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk mepertimbangkan semula keputusan PKNS menaikkan sewa.

Persatuan itu mendakwa secara dasar penyewa serta peniaga bersetuju dengan kenaikan munasabah iaitu pada kadar lima ke 10 peratus setiap tiga tahun dan kenaikan itu hanya dikuatkuasakan setelah Kompleks PKNS dinaik taraf secara berperingkat.

Seterusnya, plaintif mendakwa pada September lepas, PKNS telah mengumumkanbahawa Kompleks PKNS akan dipindah milik kepada Amanah Raya Real Estate Investment Trust (ARREIT) di mana sebagai balasannya defendan akan mendapat RM160 juta dan unit saham RM110 juta selain Kompleks PKNS akan disewa balik melalui suatu pajakan selama 12 tahun.

Bagaimanapun, plaintif difahamkan cadangan pindah milik itu dibatalkan.

Persatuan berkenaan mendakwa rayuan terhadap kadar kenaikan sehingga 100 peratus itu tidak mendapat jawapan yang memuaskan dan tindakan defendan amatmemprejudis peniaga kompleks PKNS kerana notis bantahan kadar sewa baru diberikan dalam tempoh yang singkat tanpa mengambil kira persediaan yang perlu dibuat oleh penyewa bagi membayar perbezaan cagaran sewa.

Sehubungan itu, plaintif memohon deklarasi bahawa kenaikan kadar sewa daripada 70 hingga 100 peratus oleh PKNS terhadap penyewa atau perniaga Kompleks PKNS Shah Alam melanggar amalan komersil penyewaan premis perniagaan serta tidak sah dan terbatal.

Persatuan itu seterusnya memohon deklarasi bahawa cadangan PKNS untuk memindahkan Kompleks PKNS kepada badan ABREIT melanggar tujuan PKNS ditubuhkan iaitu membangunkan peniaga-peniaga kecil.

Plaintif turut memohon injunksi menghalang PKNS daripada mengganggu atau menghalang peniaga atau penyewa di kompleks itu meneruskan perniagaan mereka atas kadar sewa yang sama, selain ganti rugi, kos dan lain-lain perintah serta relif yang dianggap sesuai oleh mahkamah. - BERNAMA
*Macam mana tak naik sewa sampai susahkan peniaga, nak bayar gaji pegawai tinggi PKNS yang sampai RM juta-juta. Gaji pegawai khas pun hampir RM20,000.

Anonymous said...

Bagus apanya..penipu..woi khalid gagap,yang ko janjikan dulu kenapa...tunaikan lah.Lain kali jang buat janji ,janji politik kotor kau tu akan terserlah jugak...bodoh kau ni.

Anonymous said...

Kat ijok tu...another 'kpg buah pala' in the making..

Kalau nak teruskan jadi satu lagi kampung buah pala... Sila..sila..jgn segan segan pangkah fuckatan lagi ye...

Rasa kau..nak sgt testing.. Hambik!

ANACONDA said...

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...
MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...
MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...
MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...
MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...

AKU LAP AIR MATA JAP...

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...
MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...
MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...
MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...

ANACONDA said...

HOIII NUAR SIAL, MANA KAU PANDYKUTTY...

BABI KAU NUAR...

Anonymous said...

aku kalau org selangor ni kena mcm2 skrg ni... kalau ckp depan aku, aku PADANKAN MUKA je...dulu masa mula2 menang aku selalu naik taxi sorang pakcik ni. adab org melayu kena hormat org tua, hari2 naik di syarah pasal betapa buruknya BN... punylah puji melambung pkr, pas, dap... aku diam je... dgr je la walaupun dalam hati aduhaiiii... ringan je nk menjwb. tp fikir org tua. tp skrg ni bila naik taxi pakcik ni... dia pulak diam, aku pulak hari2 saja bring up masalah demi masalah.... last sekali aku borak dgn dia pasal bos pkns yang dpt bonus puluhan ribu... 'logik ke pakcik dpt bonus mcm tu... org kerja petronas tu yg gaji ribu2 pun dpt bonus 6 bulan je sekali dgn gaji. ni bonus aje dah mcm ni? kesian org selangor ni. tak pasal kena kelentong manjang' ... dan pakcik taxi hanya diam x ckp apa pun... aku ckp pun baik2 slow je, siap turun taxi bagi salam elok2 lagi... :) hah skrg apa jadi? undilah lagi. sekurangnya walau aku bkn anak jati selangor aku tak belot... ni ada anak jati selangor yg belot. buat malu je.

ANWAR EJEN YAHUDI said...

Cilakak lu anakonda.. Kau gelak sorang sorang tak ajak pun..

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

nyesal tak sudah si maniam ni..

Lain kali kalau nak serang khalid gagap camtu, bgtau dulu..nnt aku bg sikat free kat dia.

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAH!

Anonymous said...

Rakyat sudah hilang rasa hormat pada pemimpin....depa jugak yang ajaq supaya kurang ajaq dengan pemimpin BN...la ni?!!....HAH, AMBIK PI KAT HANG BALIK....

belatuk galak said...

padan la dgn muka....dok sokong anak haram pukimak tu pasai apa dulu...