Saturday, December 24, 2011

ZAHID HAMIDI : ANDA MEMANG JANTAN !



Naib Presiden UMNO Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi memberi amaran kepada mana-mana pemimpin politik supaya tidak menyokong sekumpulan mahasiswa yang menunjukkan sikap biadab terhadap Perdana Menteri baru-baru ini.


"Kita tidak mahu mana-mana pemimpin politik cuba menjadi hero atas isu-isu tertentu untuk membela tindakan mahasiswa yang melakukan perbuatan biadab itu,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada warga emas di sini hari ini sempena perayaan Krismas.

19 comments:

Anonymous said...

next Government dari BN, kita mau masok kan KDN di bawah Kementerian Pertahanan under Dr. Zahid leadership.

Kementerian Amaran patut di tubuhkan untok memberi amaran...

9112 = 13

Anonymous said...

BUANG AJA LEADERSHIP KEMENTERIAN DALAM NEGERITU (MENTERI AMARAN)MUKA NAK NANGIS AJA (KATA ORANG JAWA MUKA (KEMEME)MACAMANA PEMBANGKANG NAK TAKUT

Anonymous said...

Hebat DS Dr AZH .....tahniah

Anonymous said...

Menteri muka menangis....huhuhuhu..naib presiden bagi amaran kat ahli MT tu ke????

Nok said...

muka macam bapuk tua bila tergelak macam budak terencat akal...PM kena tapis lain kali...jgn sebab sepupu bagi jawatan yg penting, walhal haprak ni tak boleh buat keje...aku heran orng2 johor macam mana boleh pilih haprak ni jadi pemimpin.....banggang betul....penakut nauzubilah....kalau haprak ni bertanding tempat aku haram aku tak pangkah punya biar undi rosak.....

kita harapkan pemimpin melayu berani dan tegas ini macam bapuk.....gampang betul...bapak jadi PM ,anak pun nak jadi PM...kalau cerdik tak apa.....letih.....ini lah bapuk hishammuddin tun hussin ON..

DENORISH said...

Siapa makan cili dia terasa pedas baik punya kenyataan.

Anonymous said...

Si pudin pun mcm lancauu.. Xnk letak jawatan plak tuu.p masuk pembangkang laa..babi kau pudin..

Anonymous said...

ADAM adli & rakan2 seperjuangannya dari menara gading tu sekadar menuntut janji transformasi retorik PM tu saja .... hapus AUKU.... salah satu dari janji2 PM yg tertunggak agar tidak 'tertipu' lagi spt 'pemansuhan ISA', dll ..... mereka remaja insaf prihatin, bukan seperti remaja sampah masyarakat... spt mat rempit, bohsia, mat pit dadah, mat disko, mat lepak, kaki karoke yg hanya hidup berpoya2 saja ....

semua pemuda mana2 parti patut sokong idealisme pro-M ni......... bukan TAMAK HALOBA & DENGKI KHIANAT macam otai2 UMNO/BN yg lucah ...

Pro ABU PRU13.

Anonymous said...

Patut la Adam Adli mati2 sokong Anwar.

Rupa nye budak ni pun GAY (rujuk foto Adam Adli telanjang dlm bilik mandi sambil Kote di hisap lelaki).

Budak songsang rupanye.

Anonymous said...

11:30 AM

budak adam idola ko tu tak paham betul pun pasal politik. mentah sgt. kenyataan dia bangang. tak cerdik. tindakan yang kononnya ekspressi dia tu mcm budak takde kepala otak. tapi dia perasan dia hebat sgt. pm kena dgr cakap dia. kena terima apa dia buat. kena buka laluan utk dia bagi pendapat. piraahhhh.

10 tahun lagi dia sendiri akan rasa malu dgn kenyataan & perbuatan dia hr ni.

Anonymous said...

KESILAPAN ANWAR YANG PALING BESAR IALAH MASUK UMNO DAN CUBA PERBAIKI UMNO DARI DALAM..ANWAR HENDAK HAPUSKAN RASUAH DAN SALAH GUNA KUASA DARI DALAM UMNO..TETAPI SAYANG NYA..ANWAR TERPAKSA MEMBAYAR HARGA YG MAHAL SE UMUR HIDUP BILA DI PECAT..DI FITNAH..DI HINA..DI CACI MAKI SEBEGITU SEKALI..INI LAH RUPA SEBENAR UMNO YANG PENOH DENGAN KEJAHILAN..YA ALLAH YA TUHAN KU..YANG MAHA BERKUASA DAN MAHA MENGETAHUI

Anonymous said...

Alangkah angkuhnya anak MAHATHIR ini. Dalam usia hanya 37 tahun, kekayaan berbillion Ringgit yang digondolnya dikatakan hasil "usahanya" sendiri. Adakah usaha itu termasuk menipu rakyat, memaksa syarikat awam seperti PETRONAS membeli syarikat mereka yang hampir bankrap, memaksa pegawai kerajaan menganugerahkan tender kepada mereka dan memaksa para menteri tunduk menyembah mereka lantas memberi kontrak jabatan yang besar-besar?

Mokhzani kini mempunyai harta yang dianggarkan berjumlah lebih RM 2 billion Ringgit, berdasarkan pegangan dirinya dan isterinya dalam 200 buah syarikat tempatan. Doa merupakan orang ketiga di Malaysia yang paling banyak memiliki syarikat-syarikat. (Orang yang kedua ialah abangnya Mirzan bin MAHATHIR dan "orang" yang pertama ialah Kementerian Kewangan Diperbadankan - Minister of Finance Inc.). Hartanya di luar negara tidak dikira lagi...

Ini bermakna Mokhzani bin MAHATHIR mengumpulkan sebanyak RM 54 juta Ringgit bagi setiap tahun yang terkandung dalam umurnya! Semenjak dia keluar dari universiti, purata keuntungan yang diperolehinya adalah RM 167 juta SETAHUN. Ini adalah bersamaan dengan keuntungan MAS pada seluruh tahun 1998/9 dan lebih 350 kali ganda gaji TAHUNAN ayahandanya sebagai Perdana Menteri!

Kekayaan ini lebih menjijikkan apabila kita meneliti bahawa isanya tidak termasuk kekayaan lima lagi anggota keluarga MAHATHIR-Siti Hasmah yang paling kaya iaitu:

A. Mirzan bin MAHATHIR - tuanpunya Konsortium Perkapalan, Transmile, FOMEMA dll
B. Muhriz bin MAHATHIR - tuanpunya lebih 55 syarikat
C. Saleha binti Mohd Ali (ipar MAHATHIR) - tuanpunya lebih 20 syarikat yang terlibat dalam program francais IPT
D. Hashim bin Mohd Ali (ipar MAHATHIR) - pengelola SUKOM98 yang gagal membawa keuntungan
E. Ahmad Razali bin Mohd Ali (ipar MAHATHIR) - pengurus Tabung Haji yang memesong wang penyimpan untuk menyelamatkan perniagaan anak-anak saudaranya

Siapakah Mokhzani bin MAHATHIR hingga beliau "berjaya" merompak begitu banyak wang rakyat?

Mokhzani adalah anak ketiga MAHATHIR. Dia mendapat pendidikan di universiti luar negara dan pernah bertugas dengan sebuah syarikat petroleum tempatan. Sewaktu di sana, MAHATHIR mendapati anaknya ini tidak berapa pandai, tetapi keras hati seperti ayahnya. Oleh itu MAHATHIR mengarahkan Qarun Malaysia Daim Zainuddin supaya "menghadiahkan" beberapa kontrak kepada anaknya. Pada masa itu, Daim merupakan Menteri Kewangan. Mokhzani diberi peluang mendapat "saham percuma" dalam beberapa projek yang dianjurkan oleh peniaga Cina yang baru diperniagakan di BSKL. (Ini dipanggil "pink form")

Semua "kekayaan" Mokhzani adalah hasil kronisme dan penipuan MAHATHIR dan Daim Zainuddin. Daim Zainuddin melakukan pemesongan wamng rakyat ini bukan sahaja untuk anak-anak MAHATHIR tetapi juga kepada anak perempuan sulungnya (yang banyak mendapat habuan kontrak pembinaan kompleks kerajaan) dan adik serta anak Sanusi Junid dan Megat Junid Megat Ayob.

December 24, 2011 2:00 PM

Anonymous said...

Salute U Dato'. No more timbalan menteri pelajaran please.

Anonymous said...

Tak ada benda ke yang di pikir oleh Si Pudin tu. Setakat nak komen AUKU tu tak payah bayar gaji mahal2 masuk je NGO. Cuba pikir bagaimana nak membentuk mahasiswa yang berdaya maju. Takkan asyik2 AUKU saja kot.

Anonymous said...

pe pulak suke hati kamila nk biadap ke ape...hak kami utk memilih sape nk jadi pemimpin

Anonymous said...

hak korang je ko nak kira. hak org lain nak letak mana?

zat said...

aku respect dgn budak Adam ni..dia ada semangat pejuang melayu..kau org jgn hukum dia..mungkin perlu diberi nasihat mengenai peradapan...tp kekadang pemimpin pun perlu ada adab kalu nk org lain beradab..

ANACONDA said...

TAHNIAH DS ZAHID...

AKU HARAP KAU SOUND SI PUKIMAK SIPUDIN BANGSAT DLM MESYUARAT MAJLIS TERTINGGI UMNO K...

KALAU BOLEH KAU TANGAN SIPUDIN TU DEPAN NAJIB...

PUKIMAK KAU NUAR...

Anonymous said...

Aku suka ayat jantan & matang budak ADAM ADLI ni bila dia sanggah penyangak2 melayu UMNO.. termasuk mentri2 pengampu, & PM....'Why should university students be afraid of those whom we have elected. They should work for us,' declares Adam.

Mari bersama kita hentikan penindasan & perhambaan UMNO terhadap bangsa sendiri ..tolak UMNO/BN!

pro ABU PRU13