Sunday, January 15, 2012

RAYUAN : KARPAL SUDAH TEKAN BUTANG PANIK !



AIDCNews – 15/01/12 – Sekali lagi Peguam Bela Karpal Singh mengesa Peguam Negara agar tidak memfail rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang telah membebas dan melepaskan ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dari tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
Karpal yang juga Ketua Peguam Bela Anwar berkata perbicaraan itu sudah memakan masa yang cukup lama dan patut dihentikan untuk kebaikan semua.
“Perbicaraan ini dipanggil ibu segala perbicaraan di Malaysia dan saya kira tiga tahun (perbicaraan) adalah cukup lama dan ia perlu dihentikan demi kebaikan semua,” katanya seperti dilaporkan Bernama..
GAP JAWAP 3 TAHUN TU BUKAN PASAL ANWAR MINTAK TANGGUH 69 KALI KE KARPAL ?
Saiful melalui kenyataan media bapanya, Azlan Mohd Lazim baru-baru ini memohon kepada Peguam Negara agar merayu kes ini ke Mahkamah Rayuan demi untuk mendapat keadilan anaknya.
Karpal tidak bersetuju dengan permohonan rayuan Saiful itu dan menggesa agar pihak Peguam Negara tidak meneruskan rayuan demi maruah Anwar.
“Cukup malang perkara berkenaan telah berlarutan hingga ke peringkat ini buat Saiful, tetapi sebaiknya negara dan semua terlibat menghentikan penghinaan terhadap Anwar dan keluarganya dan terus bergerak menangani isu-isu politik yang lebih penting yang menyentuh setiap orang,” katanya.
Kenyataan Karpal itu membayangkan kerisauannya, terutamanya berkaitan dengan isi kandungan penghakiman bertulis yang bakal terdedah kepada umum sekiranya rayuan dibuat.
AIDCNews 11 Jan, melaporkan Sebaik sahaja Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, membacakan keputusan lisan yang tidak sampai lima minit, 9 Jan, dengan keputusan membebas dan melepaskan Anwar, Karpal Singh terus mencadangkan agar pihak pendakwa tidak membuat rayuan untuk mencabar keputusan Mahkamah Tinggi tersebut.
“Saya harap Peguam Negara tidak memfailkan rayuan kerana ini bukan kes yang sempurna untuk dirayu.
“Keputusan itu sepatutnya dibiarkan begitu sahaja,” katanya kepada para pemberita seperti dilaporkan Mstar.
Sikap Ketua Peguambela Anwar dianggap aneh kerana berusaha menutup ruang keadilan kepada pengadu, sedangkan sepanjang prosiding itu berlangsung sebanyak 55 kali penangguhan yang majoritinya dilakukan oleh pihak Anwar sehingga kes itu memakan masa hampir 3 tahun.
Malah dalam setiap permohonan Anwar di mahkamah seperti mendesak hakim yang mendengar kesnya digugurkan atas dakwaan berat sebelah, walaupun ditolak di Mahkamah Tinggi, Anwar membuat permohonan lain merayu ke Mahkamah Rayuan.
Dalam sesetengah permohonannya, jika Mahkamah Rayuan juga menolak, Anwar terus merayu ke mahkamah paling tinggi iaitu Mahkamah Persekutuan.
Persoalannya, kenapakah apabila Mahkamah Tinggi membuat keputusan yang menyebelahi Anwar, Karpal pula menutup ruang keadilan kepada pengadu ?

39 comments:

Anonymous said...

anwar merayu sampai ke lubang cacing bleh plak pada liwat 1. mabok punya banggali.

Anonymous said...

Sokong saiful buat rayuan....demi keadilan

Anonymous said...

Mintak Zul Nordin dedahkan apakah rahsia Anwar Ibrahim ketika Zul berada bersama Nuar dalam lif selepas Saiful membuat laporan polis.

Anonymous said...

menyesal tercakap suka sama suka

Anonymous said...

Kalaulah bontot anak Lim Guan Eng atau bontot Gobind anak Karpal Singh kena bedal oleh Anwar dah tentu tiada kes kena tunda. Seluruh dunia akan kecoh dan Karpal akan pasti Anwar hari bicara esok jatuh hukum. Kalau Saiful ada kaitan saudara mara dengan LKS & KS dah tentu Saiful terus di bela. Ini manusia hypocrite

Anonymous said...

Karpal sink harus didesak utk mendedahkan bukti bukti yg disebut di parlimen oleh dirinya sendiri bahawa anwar ibrahim adalah seorang peliwat.

Jika dia tidak mempunyai pun bukti tersebut, boleh lah dia dituduh membohong utk menimbulkan huru hara dan ketidakselesaan pada rakyat.

Benggali lidah berbelit..

Anonymous said...

suka Liwat Suka-Sama-Suka ?

Kalu suka jom sokong PAS+PKR+DAP.

PAS+PKR+DAP memimpin, Liwat Suka-Sama-Suka akan dibenarkan di M'sia.

Tu janji Anwar Ibrahim.

Jom bersama PAS+PKR+DAP negara bertambah maju bersama Kegiatan Liwat-Meliwat.

Anonymous said...

Mohon dibuat rayuan bg keputusan yg hanya dibaca beberapa minit.

Akan lebih molek dan adil jika keputusan penuh dibacakan di mahkamah rayuan kelak.

Anonymous said...

Kalau dah dasar Munafik begitulah sikap Anwar Ibrahim dan juak2nya dari Pakatan Rakyat. Semuga Allah melaknati Anwar Ibrahim dan seluruh pemimpin pakatan rakyat yang mengadu dumbakan masyarakat dan menginjak injak kesucian Ugama Islam.

Anonymous said...

http://www.malaysiakini.com/news/186651 cuba2 la peratikan apa masage rakyat

-DM- said...

let the poor guy appeal for god sake!!! this is going to be his 1st(if i'm mistaken please do tell)!!! you guys got what like 3 FREAKING YEARS to draaaaaaggggggg this whole thing around and only NOW that you have the nerve to say let's not drag this thing further??!!! I say UP YOURS!! to you and your BARua Council!

-DM-

Anonymous said...

Hip hip hore...hip hip hore hore hore.. Hip hip hore hore hore..bergumbira...bergumbira..hahaha...

Bapak gay dan penaung LGBT sudah bebas!!!!!

ANWAR we love you..

Auwwwww!!

Anonymous said...

tak kuasa aku nak bukak malaysiakini. Komen aku tak pernahnya keluar..

Ngelat!

Anonymous said...

Aikkkk orang lain tidak perlu bawa kes ke mahkamah rayuan...adeyy baiii.... apa lu cakap haaa. ingat in negara cowboy punya law kah...anwar ada mnayak kebal kah? apasal lu olang ala takut sekarang?? lagi mahu mintak gugur hakim mahkamah rayuan kah???kah..kah..kah..kebenaran sulah mau nampak maa ..mahkamah bebas maaa...anwar talak happy kah???fu yohh al TAKUT MAAAA

Anonymous said...

Aikkkk orang lain tidak perlu bawa kes ke mahkamah rayuan...adeyy baiii.... apa lu cakap haaa. ingat in negara cowboy punya law kah...anwar ada mnayak kebal kah? apasal lu olang ala takut sekarang?? lagi mahu mintak gugur hakim mahkamah rayuan kah???kah..kah..kah..kebenaran sulah mau nampak maa ..mahkamah bebas maaa...anwar talak happy kah???fu yohh al TAKUT MAAAA

Anonymous said...

Ohoh.....3 long years??

Who the hell drag this case with historic hic cups one after another.. Who asked for the postponement?

These guys, karpal and anwar are real asshole.

Ms Pearl said...

(selagi ada ruang untuk merayu)sesiapa pun boleh boleh merayu termasuklah Saiful.

kebaikan/keburukan yang bakal berlaku adalah hak individu itu sendiri untuk menentukan. takkan karpal singh dah lupa FUNDAMENTAL LIBERTIES kot???????????????

GAY-MEN said...

Ayuh rakyat M'sia !

Sama2 kita Bangkit !

Sama2 kita tukar tampuk pemerintah pada PRU 13!

Kita sokong Anwar! Kita undi PR!

PR perintah, Liwat di benarkan.

Tu janji Anwar Ibrahim pemimpin PAS+PKR+DAP.

Hidup PR ! Hidup Liwat !

Liwat Best.

Anonymous said...

Step into saiful's shoes. Been harassed and denied on not even justice but to hear the justice alone had demonstrate how this case is being manipulate by those bastards.

You guys created the 3 long years for god sake!!

Why dont just cooperate with the dna thing. Its anwar's or not. End of story.

Anwar is karpal's ass hole.

Anonymous said...

aik??

Sudah ada kaum lut jadi tukang komen dlm blog kau ni GAP.

Tahniah ditujukan pd anwar ibrahim.

anti homo said...

Barua punya benggali.Bukan dia ke yg minta tangguh tak hengat sampai 69 kali?Kalau dia tak main2kan mahkamah rasanya tak sampai 6 bulan dah settle semua.

Elok sangat anugay di hukum sebab golongan gay kat Malaysia macam dapat suntikan semangat baru bila maharaja liwat dibebaskan.Aktiviti homo macam dah dapat lesen.Lahanat2 gay dah berani ekspres kelaknatan diorang terang2an di media2,fb semua.

Kalau kita mengalah dengan desakan golongan songsang ni,maknanya laknat Allah dah dekat dah..esok2 dengan kita2 sekali melingkup.

Anonymous said...

Golongan gay and lesbian adalah golongan yang jiwa mereka keliru dan bercelaru, perlukah kita menyokong golongan yang keliru dan bercelaru menjadi pemimipin?

Kita juga akan keliru dan bercelaru nanti, hari ini cakap lain, esok cakap lain. Tanda tanda awal kita dah nampak.

- Pengundi Atas Pagar -

Anonymous said...

Mudah-mudahan esok AG akan buat rayuan di mahkamah rayuan....

muzaidy kamil said...

kami golongan gay...di jadikan begini kerana ketentuannya....salahkah kami.....kami juga insan yang mahu menikmati kehidupan ....seperti orang lain...salahkah!!!!apa salah jika ada orang yang ingin memberikan kami kebebasan ini...kami akan sokong.......sokong.....sokong...

Azrai Aziz said...

sila like page ni..
http://www.facebook.com/shasha.APC

Anonymous said...

PRU13, AKAN LAHIR SEBUAH KERAJAAN LUT YANG BERDAULAT DI MALAYSIA?

fikir-fikirlah....
donia oooo dunnia

Anonymous said...

PRU13, AKAN LAHIR SEBUAH KERAJAAN LUT YANG BERDAULAT DI MALAYSIA?

fikir-fikirlah....
donia oooo dunnia

Anonymous said...

kalau rayuan smua akan trbongkar trmasuk bicara tertutup kah kah rakyat akan tahu semua yang tertutup kah kah ayuh truskan rayuan saiful

MoonHead said...

Kata Karpal“Saya harap Peguam Negara tidak memfailkan rayuan kerana ini bukan kes yang sempurna untuk dirayu.

Yg tak ada kita ada adakan dan yg tak sempurna kita sempurnakan la.. Bodoh punya benggali,mkn minyak Gee byk sgt kot,tu yg bodoh mcm lembu

Anonymous said...

Patut lagi sokong sekiranya rayuan dibuat demi memartabatkan keadilan.

Keadilan Saipul pun perlu dibela.

Tak baik buat beliau macam insan tak berguna dan terhina.

Anonymous said...

KARPAL KARAT MINTAK TANGUH BICARA BERPULOH X DAN BAGI HUJAH GILA BABI PADA HAKIM, DIA LAKUKAN.

KALI PERTAMA SAIFUL BAHARI MANGSA LIWAT, MINTA KEPUTUSAN DIKEMUKAKAN KE MAHKAMAH RAYUAN KARPAL KARAT DAN MAJLIS PEGUAM DAH DESAK PEGUAM NEGARA TIDAK LAKUKAN, MAJLIS PEGUAM RAMAI JENIS KARPAL KARAT.

SEMUA ORG TAHU KARPAL KARAT DAH NAK MAMPOS DUK SIANG MALAM HANYA FIKIR NAK LEPAS ANUAR GAY ALJURURI DRP KES MENJUBUR, KARPAL KARAT KENYANG DAPAT BAYARAN KES MENJUBUR DUIT YG DIA DAPAT BOLIH TIMBUS LUBANG KUBUR BILA DIA MAMPOS LAH.

Anonymous said...

apalagi bapak anuar,rasanye dah boleh ambik tindakan SAMAN MALU dekat saiful tu.ada berani ke ??

PEMUDA MELAYU said...

maruah anuar ye......teman akui maruah anuar kena juga jaga tapi yang lebih kena jaga maruah saiful.Sapa nak jaga?Karpal jaga ke?anuar jaga ke?Teman syorkan satu jalan tengah tanpa melalui mahkamah.Pa macam kalo anuar atau karpal akui yang liwat itu berlaku.Tu je.Tu pun Karpal da ckp liwat secara suka sama suka.tapi tu dalam mahkamah.Ni kita nak luar mahkamah.da brani.Ni sekadar cadangan bukan paksaan.

Anonymous said...

RAYU JE..

BILA DAH MASUK MAHKAMAH RAYUAN, AKAN TERBONGKAR SEMUA CERITA TERMASUKLAH CERITA2 DALAM BICARA TERTUTUP TEMPOH HARI..

INGAT TAK? KAN KARPAL PERNAH MINTAK BICARA TERTUTUP..EVEN WAN AZIZAH PUN KENA KELUAR..

CITER APA TU EK? HEHEHE

Anonymous said...

muzaidy kamil...ngko nak bebas jadi songsang ? hak ngko?

...tapi bukan di malaysia. so sila berambus dari malaysia. pilih je la mana2 negara yang menghalalkan liwat..jangan kerana puak2 ngko, umat Islam Malaysia yg benci LGBT pun terkena balanya..

Anonymous said...

peliwat memfailkan 55 kali penangguhan yg diliwat sekali pun tidak pernah karpal singalam kata usah nak rayu2 lagi buang masa ja tapi anak guamanmu yg minta 55 kali tu apa benda hoi kepala hotak engkau bedebah lah.

mudah2an rayuan keluarga tuan hj saiful akan diterima dan akhirnya mendapat pengadilan yg hakiki.

Anonymous said...

ambo heran sangaaat heran napa semasa proses perbicaraan mahkamah dulu para hakim pihak hj saiful tidak memaksa peliwat untuk menyerahkan contoh darah or DNA yg terbaru kalu cun ngam kaluk tepat 100% apalagi helah untuk menafikan perkara yg berlaku

hai entahlah dunia duniaa.

aku harap pesalah2 dalam pembunuhan sosilawati dan kawan2 tidak akan terlepas dari pengadilan dan jgn nanti bebas atas alasan teknikal, dna tercemarlah, tulang hancur reputlah tak cukup saksilah.

Anonymous said...

MASEH ADA 3 HARI LAGI UNTUK PEGUAM NEGARA MEMENUHI HASRAT SAIFUL DAN RAKYAT YANG DAHAGAKAN KEADILAN. NAMPAKNYA PEGUAM NEGARA LEBIH TERTARIK DENGAN SARANAN KAPRAL SINGH, KITA KURANG PASTI RASIONALNYA, SAMADA TAKUT, DIARAH, ATAU SEBALIKNYA. TERNYATA YANG AKAN KECEWA ADALAH SAIFUL & FAMILI DAN JUGA RAKYAT YANG INGINKAN KEADILAN. GANI PATIAKHIR BUAT-BUAT BODOH JER. KITA SENDIRI PUN TIDAK TAHU KENAPE PERKARA INI BERLAKU, ITU SEBABNYA KETUA HAKIM NEGARA MENYERU SUPAYA SEMUA HAKIM DAN SEMUA YANG BERKAITAN DENGAN KEHAKIMAN PERLU MEMBUAT PENGISTIHARAN HARTA.

Anonymous said...

karpal lidah bercabang 5...
suka hati laa saiful nak buat rayuan atau tidak..
mangapa anwar dulu boleh minta tangguh kes?