Thursday, June 7, 2012

PENGUNDI CINA TOLAK RUSUHAN 28 APRIL.

ada kupasannya. ini pandangan penulis. bagi aku kita kena kerja kuat lagi. pergi dapatkan maksima undi melayu dan india.. KLIK SINI

23 comments:

Anonymous said...

gap xpernah kesian kat aku...3 broswer aku pakai semua xleh nampak font hitam. xleh baca. malaysiannews

copy paste je...sedutan dr....... . legal punya xyah takut

YB Raz said...

perghhh punya semangat org tua tu nak baling batu haha

Anonymous said...

Lihatlah ini:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/10784-lebuhraya-umno-tabur-janji-sejak-1986

PAS dah terdesak pasal isu lebuhraya dari Kuala Krai hingga ke Kota Bharu yang kononnya nak dibuat dengan derma orang ramai, itu nak buat saja, nanti nak selenggara pun minta derma denagan orang ramai lagi, kata tak nak kenakan tol, negara kebajikan konon, tapi minta derma dengan orang ramai, dua kali lima saja, lepas tu kerana banyak sangat masalah dengan lebuhraya berkenaan, maka kerajaan Barisan Nasional juga yang disalahkan, seperti dalam artikel di atas.

Kepada Nik Aziz, sila pastikan lebuhraya itu dapat disiapkan seperti yang dijanjikan, lepas tu ko pandai-pandailah nak selenggarakan lebuhraya tu, ko tu tok guru, kalau buat benda tak betul, buruk benar perangai ko tu, lepas ni, semua pimpinan PAS perlu beri derma untuk bina dan selenggara lebuhraya itu, jangan dibebankan kepada JKR pula, itu lebuhraya PAS, dibuat oleh pemaju swasta Baldah Toyyibah sebuah syarikat PAS, maka sekarang korang uruskanlah, itulah jenis cakap tak berfikir maka jadi macam PAS inilah, semua benda bila dah jadi masalah seperti bekalan air dan kelembapan pembangunan di Kelantan, semuanya disalahkan kepada Barisan Nasional, kerajaan PAS makan gaji buta, Nik Aziz main masak-masak dengan exconya di pejabat saja kot? Sampaikan pengurusan negeri pun caca marba sebegini rupa, nak buat pembangunan minta derma, nanti nak selenggara pun minta derma, Menteri Besar dan exco makan gaji buat berceramah ke hulu ke hilir siang malam, bila ada masalah disalahkan kepada Barisan Nasional sedangkan yang salah itu PAS yang bengap dan bebal tak reti mentadbir.

Blah la PAS, cakap saja besar, perosak, penipu, suka putar belit. Dasar muka tak tahu malu.

Rakyat perlu sedar puak yang tak berkualiti seperti PAS, PKR dan DAPig ni memang tak berguna, tahu menyalahkan orang, tahu tuduh orang itu dan ini, tahu merosakkan masyarakat dengan berbagai perpecahan, nak membangunkan negara dan rakyat mereka tak tahu kerana mereka ini bangang dan memang dasar menyusahkan orang ramai. Oleh itu sokonglah kerajaan Barisan Nasional yang terbukti berpuluh tahun mentadbir dan membangunkan negara ini dengan penuh komitmen. Pilihanraya Umum ke 13 nanti undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

ultrakiasu terlupa bahawa jurang ekonomi, sosial dan pendidikan YANG BEGITU KETARA antara mereka dan pribumi tidak memungkinkan mereka untuk pergi lebih jauh dalam bidang berkenaan. kalau aspek ini cuba dinafikan makanya ultrakiasu tidak berpijak atas bumi yang nyata.

ATAS PAGAR

Anonymous said...

Ajaran PAS iaitu 'ibadat' berdemontrasi liar secara berjemaah, entah berapa banyak pahala yang dia dia tu dapat gamaknya, kena tanya Nik Aziz, sebabnya Nik Aziz ni pandai sangat sampai boleh janjikan syurga kepada pengikutnya, lepas tu serba serbi dia tahu dan orang lain semua dituduhnya tak tahu apa-apa.

Blah la PAS, blah la Nik Aziz, ko tu makan gaji buta, sama macam exco ko tu makan gaji buta, kerajaan Barisan Nasional sibuk berhempas pulas, bertungkus lumus membangunkan negara ini untuk kesejahteraan rakyat, korang pula sibuk buat demontrasi liar, kemudian membuat kekacauan, tak cukup dengan itu merosakkan pemikiran masyarakat dengan hukum hakam sesat seperti demontrasi liar adalah sama seperti solat, sama seperti menunaikan haji, tak berakhlak punya Nik Aziz, ko telah menyesatkan orang ramai dengan hukum hakam sesat rekaan ko, ko tak tahu malu ke? Ko tak ada rasa berdosa ke? Ko ingat ko sapa nak berlagak sangat? Sekadar pakai serban dan jubah, siapa pun boleh pakai, penzina, pencuri, penyamun, pembunuh, peliwat, pemakan riba pun boleh pakai serban dan jubah, malahan anjing dan babi pun boleh dipakaikan jubah kepadanya, jadi apa yang ko nak berlagak sangat dengan pakai jubah dan serban tu? Ingatlah, bukan pakaian saja yang perlu nampak warak, tapi kelakuan pun kenalah warak, kalau pakaian warak, tapi kelakuan haprak tak guna itu semua Nik Aziz, itu perosak saja. Sedarlah, insaflah, ko kena ingat, ko tu manusia biasa saja, ko bukannya nabi atau rasul yang maksum dan terpelihara dari dosa, ko kena sedar itu semua, jangan takbur sangat kerana itu semua adalah dilarang oleh agama, itu pun takkan ko tak tahu kot? Kata belajar di Madrasah Darul Uloom Deoband, India, kononnya hebat sangat, takkan benda macam ni pun ko tak boleh fikir? Sudah-sudahlah politik kedengkian ko tu, sedarlah diri, ko tu dah tua, kerap benar masuk hospital, Tun Mahathir yang jauh lebih tua dari ko pun tak sekerap ko masuk hospital, sedarlah, bertaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka, tak guna pakai jubah, tak guna digelar tok guru dan apa pun kalau perangai buruk, kelakuan macam penyagak, tak guna semua tu, berubahlah, bertaubatlah, insaflah. Aku memang meluat dengan Nik Aziz ni bukannya kerana dia Nik Aziz, tapi kerana perangai buruknya yang suka buat hukum hakam sesat sesuka hati, suka buat perpecahan di kalangan masyarakat, itu yang aku tak suka, maka bertaubatlah selagi masih ada harapan bertaubat.

Sekian.

Anonymous said...

Kepada puak ultrakiasu, korang sedarlah yang korang tu sebenarnya berada dan jadi rakyat Malaysia atas ihsan dan perikemanusiaan penduduk bumiputera di Malaysia ini, korang sedarlah diri yang datuk nenek korang tu kalau tak kerana ihsan dan belas kasihan penduduk bumiputera benarkan mereka jadi warga negara, maka korang sekarang ini pun mungkin merempat di negara asal korang, malahan Lim Kit Siang dan keluarganya pun mungkin jadi peminta sedekah di Beijing gamaknya, malahan Karpal Singh pula mungkin jadi pecacai di Rajashtan kerana datuk nenek korang datang ke Malaysia ini dalam keadaan susah, kerana adanya kerjasama dan bantuan dari orang bumiputera korang boleh berjaya, masa korang berniaga penduduk bumiputera beri sokongan, jadi sedarlah diri, apahal nak berlagak sangat? Ingat korang dah senang boleh buat sesuka hati? Pergi mampuslah dengan korang, dasar tak sedar diri, korang jangan ingat korang boleh berlagak dan boleh berjaya kerana majoriti penduduk Malaysia adalah bumiputera dan kalau bumiputera memboikot korang, boleh papa kedana korang jadinya, jadi jangan berlagak sangat.

Anonymous said...

BAYANGKAN KALAU ULTRAKIASU INI BERADA DI NEGARA ASAL DARI DULU SAMPAILAH SEKARANG INI. APAKAH AKAN DAPAT MENIKMATI KEMEWAHAN SEPERTI MANA KEMEWAHAN YANG DINIKMATI SEKARANG INI MELIMPAH RUAH DARI PERLIS HINGGA KE SABAH?

APABILA SUDAH DAPAT KEBANYAKAN YANG DIHAJATI OLEH SEMUA MANUSIA, MEMANG SUKAR UNTUK MEMBERIKAN PENGHARGAAN KEPADA PIHAK YANG TELAH MEMBANTU.

NAMUN, JANGAN LUPA BAHAWA, TIDAK AKAN BERKURANGAN KEMEWAHAN YANG DIKECAPI CUMA KERANA BERLAKU JUJUR DENGAN DIRI SENDIRI.

Anonymous said...

KECERIAAN DALAM SEBUAH NEGARA YANG MANA TERDAPAT JURANG KETARA ANTARA MINORITI DAN MAJORITI TIDAK MUNGKIN DAPAT BERTAHAN SELAMA-LAMANYA.

KENYATAAN INI LAMBAT LAUN PERLU JUGA DI TERIMA SEADANYA KERANA HANYA SITUASI SEIMBANG YANG DAPAT MEMBERIKAN KECERIAAN BERKEKALAN.

Anonymous said...

PRU 13 kelak, untuk kerusi majoriti bumiputera, calon bebas pro Barisan Nasional dari kaum Melayu hendaklah bertanding dan singkirkan calon MCA dan Cina Gerakan yang tak sedar diri, sudahlah diberi ihsan untuk bertanding di kerusi majoriti bumiputera, nak besar kepala pula, boleh blah la. Calon dari MIC dan India Gerakan pula kita sokong kerana sokongan orang India terhadap Barisan Nasional makin meningkat, ini menunjukkan pimpinan MIC buat kerja, sedangkan MCA pula pimpinan tidur, main poker saja, Chua Soi Lek tu, entah apa kerjanya hingga sokongan orang Cina bukan makin meningkat, malahan makin menjunam terhadap Barisan Nasional, selagi Chua Soi Lek jadi Presiden MCA, jangan haraplah MCA akan pulih kerana orang yang dah ada skandal moral yang keji seperti beliau itu mana layak jadi presiden parti, dia ni satu kelab dengan Anwar, satu geng dengan Mat Sabu, tak boleh pakai dah. Blah la Chua Soi Lek, ko tu dah la lembab, malahan ko pula ada masalah moral, selagi MCA dipimpinan oleh Chua Soi Lek yang bermasalah moral dan bersikap perkauman menyakitkan hati orang bumiputera, maka jangan haraplah PRU 13 kelak orang bumiputera akan sokong calon MCA dan Cina Gerakan, boleh blah dengan korang, orang bumiputera lebih rela undi calon bebas dan orang India, geng MCA dan Gerakan boleh pergi mampus sajalah selagi Chua Soi Lek dan geng kiasunya masih berkuasa dalam MCA. Ingat, ini bukan main-main, ini adalah peringatan kepada MCA terutamanya dan Gerakan untuk membuat perubahan dalam pucuk kepimpinan korang supaya pimpinan korang bersikap mesra semua kaum seperti Datuk Seri Ong Tee Kiat, Tan Sri Lee San Choon, dan beberapa orang lagi pimpinan sebelum Chu Soi Lek ini, selagi Chua Soi Lek masih jadi Presiden MCA, boleh pergi jahanam sama MCA, korang jangan harap sangatlah undi orang bumiputera kepada korang, malahan di kerusi yang korang tandingi di kawasan majoriti bumiputera, maka berhempas pulaslah, itu pun tak tahu lagilah, kerana calon PERKASA mungkin akan bertanding jadi calon bebas, maka dari undi calon MCA yang tak sedar dek untung ini, lebih baik undi calon PERKASA, lagi baik.

Anonymous said...

SOALAN:

NEGARA MANA (SETELAH AMBIL KIRA TEMASIK ADALAH SEBAHAGIAN TANAH MELAYU) TELAH LAHIRKAN JUTAWAN KETURUNAN CINA PALING RAMAI DI DUNIA?

Anonymous said...

.

sebanyak mana ah pek mahukan kuasa makanya sebanyak itu jugalah pa' mat hendakkan bangunan pencakar langit di lembah kelang.

dalam kata lain, tak mungkin satu pihak dapat semua dan satu pihak tak dapat apa-apa.

anggapan ultrakiasu bahawa parti agama tak mahu apa-apa selain perjalanan selesa ke alam ukhrawi adalah anggapan mereka yang belum dapat kuasa.

OTAK TOK GURU said...

PAS oh PAS masaalah air di Kelantan belum selesai dah minta derma dari rakyat untuk membina jalan berharga RM1.9 bilion. Jalanraya belum dibina dah minta tol dari rakyat. Rupa rupanya negara berkebajikan itu membebankan rakyat. Lebih baik gunakan RM1.9 bilion tersebut untuk menyelesaikan masaalah air di Kelantan.

Anonymous said...

ANON 9:48,

KALAU TAK SILAP KHALIQ DI SERAMBI MEKAH ADALAH INSAN YANG PALING SEDERHANA YAKNI KALAU BERGERAKPUN NAIK 'UNTA MODEN'

SOKLAN SAYA:

TAKKAN NAIK UNTA PERLUKAN JALAN YANG SEMAHAL ITU? UNTA KENA BAYAR TOL? WOW!

Anonymous said...

Chua Soi Lek serta kuncu-kuncunya dan pimpinan Cina Gerakan telah menyebabkan masalah pertelingkahan kepercayaan antara kaum Cina dan bumiputera, Chua Soi Lek serta kuncu-kuncunya serta pimpinan Cina Gerakan perlu berundur supaya pimpinan parti-parti itu diambil alih oleh orang yang lebih berkelayakan kerana semangat kenegaraan yang tinggi, bukannya semangat kiasu yang melampau oleh Chua Soi Lek serta kuncu-kuncunya ini dan beberapa pimpinan Cina Gerakan yang tak sadar diri, tak kenang dek untung bersikap kiasu tak tentu arah hingga menyebabkan kebencian masyarakat bumiputera terhadap orang Cina dari MCA dan Gerakan, kalau dengan DAPig, tak payah cakaplah, memang meluat pun, itu lagi bapak segala dasar tak sedar diri.

Chua Soi Lek dan kuncu-kuncunya dalam MCA serta beberapa pimpinan Cina Gerakan yang bermasalah kerana suka memainkan isu perkauman dan perangai macam cibai kiasu itu perlu letak jawatan untuk bukan saja memulihkan sokongan terhadap MCA dan Gerakan, malahan untuk memulihkan hubungan kaum yang menjadi punah rosak binasa semasa puak cibai dalam MCA dan puak lancau dalam Gerakan dan lebih-lebih lagi puak lancau cibai lahanat dalam DAPigs mencetuskan masalah perkauman kerana nak meraih populariti politik. Si DApigs lancau cibai itu lantaklah, pergi mampuslah dengan diorang kerana diorang bukannya sebahagian dari Barisan Nasional, malahan tak terasa pun yang diorang itu sebahagian dari rakyat negara ini kerana mereka terlalu kiasu sangat, tapi MCA dan Gerakan perlu dipulihkan kerana kedua-dua parti itua adalah sebahagian dari Barisan Nasional dan kerjasama yang erat serta jitu sebelum ini perlu dipulihkan selepas dirosakkan oleh geng Chua Soi Lek dan beberapa pimpinan tak guna dalam Gerakan sebelum ini. Bertindaklah sebelum terlambat, jangan sampai PRU 13 MCA dan Cina Gerakan tidak ada langsung kerusi DUN dan Parlimen dalam pilihanraya nanti. Ini bukannya main-main, tapi ini adalah hakikat kerana sokongan pengundi Cina di kawasan yang diwakili oleh calon UMNO dan parti bumiputera lain adalah sangat lemah, tapi kerana sokongan kuat dari bumiputera, maka tak dipedulikan sangat pasal pengundi cina itu, lantak dioranglah. Tapi MCA dan Cina Gerakan kena ingat, disebabkan perangai pengundi Cina yang ada juga ahli MCA dan Gerakan yang berkhianat mengundi parti lain menentang calon Barisan Nasional dalam PRU 12 dan bebarapa PR Kecil serta PR Negeri Sarawak selepas itu. Kerana pengundi Cina berkhianat terhadap calon parti bumiputera maka pengundi bumiputera pun boleh membalasnya dalam PRU 13 nanti di kerusi yang ditandingi oleh MCA dan Cina Gerakan, calon MIC dan India Gerakan akan disokong habis-habisan, tapi calon MCA dan Cina Gerakan, bersiap sedialah, korang tak buat kerja untuk pulihkan sokongan orang Cina, lepas tu korang jadi batu api perosak perpaduan kaum, sekarang rasakanlah, tapi tak semua, calon MCA dan Gerakan yang berkelayakan seperti Datuk Seri Ong Tee Kiat akan disokong, geng-geng Chua Soi Lek terutamanya, bersiap sedialah, korang boleh pergi jahanam dalam PRU 13 kelak kalau korang bertanding di kerusi majoriti bumiputera, apatah lagi kalau di kerusi majoriti Cina, maka lagi cepat MCA dan Cina Gerakan ini bungkus, padan muka korang, itulah presiden macam keldai, perosak keamanan, akhirnya parti sendiri yang rosak, sedarlah diri, jangan berlagak sangat.

Anonymous said...

.

keyakinan DAPutera bahawa mereka akan dapat semua (kuasa, ekonomi dan sosial) apabila berkawan dengan puak agama serantau adalah satu keyakinan yang melepasi sempadan politik kontemporari dan tersasar dari semangat setiakawan sebenar.

PEMERHATI

yogibear's season said...

Salam GAP,

Mana artikel Datuk Nalla's statement of defence?

Nak tengok komen kekawan kat sini...!

TORA! TORA! TORA!

Anonymous said...

untuk maju ke depan Daputera perlukan 'landasan'

dalam konteks semasa, landasan itu adalah rakan dalan pakatan

namun, landsan yang dipijak-pijak oleh Daputera perlu maintenance

tanpa maintenance sudah tentu perjalanan Daputera terganggu dan tidak sampai destinasi.

soalnya, apa dan berapa nilai yang telah ditetapkan untuk maintenance?

anggapan Daputera bahawa puak agama semasa hanya perlukan low meintenance budget adalah underestimate

Anonymous said...

dalam rusuhan 28/04...ada pemerhatikata...apabila lembu2 kata rempuh....yg bukan melayu tinggalkan kawasan...tapi melyu teruskan..betapa bodohnya melyu yang dunggu ini....

Anonymous said...

Datuk Nalla's statement of defence...dah lihat ..inilah melayu nama sahaja loyer TETAPI tidak AMANAH kpd kerjaya...ALLAH melihat...mana tahu malu orang macam ni....agak nya orang seperti ini tak perlulah menghadapkan muka pada Allah setiap waktu.....sebab perasaan malu dan amanah langgung tiada...

Anonymous said...

kena pikir in between the line


so lek paham kehandak suku sakai dia ...more power to chinesaa komunity...akibat kaum bumi sendiri akan tertekan...solek paham jugak ini..

kalu dia bergerak lebih melayu perkasa marah dia..dia perlu jdi hero pd kaca mata kaumnya...

sebalik ke3 .. 3 pakatan. pkr pas dap...depa.dah tahu temberang anwar...iaitu temberang sajalah..janji nampak.macho'.....

sebaliknya perjuang bn tulen...perjuang pakatan penuh kepura2an..

mereka leka memusuhi umno...lupa mereka menentang satu sama lain..inilah yg sedang berlaku

Anonymous said...

Klu lihat sejarah kaum cina,mereka tdk suka Huang masa dgn lepak,kerja keras adalah perinsip mereka, Mencari kekayaan salah satu matlamat, mereka sailing sokong menyokong, tdk kisah Siapa pemerintah asal tambah kaya, penduduk terbyk didunia adalah cina, Malaysia negara a man makmur kaya raya,adakah mrreka mahu lihat negara ni kacau bilau?Tentunya tidak,tanya mereka sama ada ingin spt diasia barat tentu tdk mahu, Knpa? Krn tdk ada gunanya kekayaan Klu negara hancur, nak kemana? Balik negara asal? Mustahil.....melayu? Selamanya minta Kerajaan tolng, maoritinya tdk faham perbezaan antara politik dan Kerajaan... cubs Tanya golongan perbezaan kedua2nya,langsung tdk tahu yg dia tahu Kerajaan kena tolng mereka, itu saja,politik? Aiman tdk kisah.... 60thn BN membina negara, terlalu mustahil utk pembangkang melakukan apa perubahan dlm masa singkat... retorik Blh la....

Anonymous said...

orang dalam gambar tu ,yang baling batu tu rupanya OKU. Tengok lenggok badan ini, terkial-kial sehabis tenaga, macam angkat guni beras. kesian..........

Anonymous said...

Apabila Chua Soi Lek menunjukkan penentangan secara terbuka terhadap Islam seperti isu berkaitan Datuk Ayub Rahman adun BN yg ingin melaksanakan Hudud di Johor, penyokong BN janganlah dengan mudah memuji Soi Lek. Lately ni MCA terlalu suka menunjukkan penentangan secara terbuka terhadap Islam terutamanya yg berkaitan Hudud. Jika di lihat secara kasar, memang ya nmpak dia seperti menyokong polisi BN yg tidak mahu melaksanakan Hudud. Ttp haruslah kita sedar apabila dia dan MCA terlalu kerap secara direct menentang Islam (sbb Hudud juga tetap sebahagian daripada peraturan Islam cuma pemimpin kita berpendapat tiada keperluan untuk dilaksanakan), pengundi2 Melayu atas pagar sedikit sebanyak "serong" juga pandangannya kpd UMNO. Silap2 penyokong sedia ada pun boleh rasa sekurang kurangnya "hairan" dgn UMNO. Ini krn kita tahu org Islam/Melayu amat sensitif jika bangsa lain sentuh perkara2 berkaitan Islam. Kadang2 aku sangsi jugak dgn perwatakan MCA dan Soi Lek ni. Seolah olah mcm ada 2 identiti. Klu keadaan ini berterusan, kita akan parah! UMNO akan parah! Kita harus melihat lately ni kesedaran untuk back to landasan Islam di kalangan orang Melayu telah meningkat berikutan gejala sosial anak2 remaja mereka yg kian tidak terkawal(even Tun Mahathir juga bersetuju bhw remaja hari ini ramai yg rosak ahklaknya disebabkan internet). Jika MCA ikhlas didlm BN, dia akan kurang "menunjukkan " penentangan terhadap Islam. Padahal MCA boleh menarik kaum Cina dgn memberi lebih penekanan kpd kestabilan ekonomi dan kekayaan. Mereka tahu Islam tidak merosak dan menjejaskan keadaan hidup mereka. Mereka dah sebati dgn kehidupan harian kita. Selama lebih 50 tahun merdeka, mereka sendiri tidak ada bukti yg Islam pernah merosakkan mereka. Kesimpulannya, dlm politik ni, kita tdk boleh melihat dan menilai kpd apa yg tersurat shj sbb yg tersirat itu lebih byk mengandungi jawapan..Salam..