Saturday, July 14, 2012

KALID SELAMBA JE PERABIS DUIT RAKYAT !


kalid beli tanah 53 hektar pada harga RM87 juta di danau putra tapi tanah tu 80% daripada adalah air (lombong). 

memang hebat dia peranap duit rakyat selangor. KLIK SINI

52 comments:

Anti PAS said...

agaknya pasai tu la kalid gagap yabedabedu ni nak suruh org selangor minum air lombong.... lepas kering lombong tu nanti baru dia majukan kot............

Anonymous said...

DON'T PLAY PLAY EH.
HE IS A CORPORATE MAN, AND GOOD AT KEPARAT MONOUVRES.
TENGOK PNB. DIA SORANG BOLIH BIKIN PNB SATU GIANT. DIA SORANG, HE IS CAPABLE LAAAAA.......

Anonymous said...

madey kata dia byk utang ng pnb ...betuika..

Anonymous said...

Kha kha kha...khalik ahli KEPARAT...

Anonymous said...

ape bezanya ngan Noh Omar tuh...kata bela melayu, tp buat bisnes ngan bangsa Cina....dah tu beli Tanah kat Tanjung Karang ngan harga diskaun lagi....dasar penipu...
rakyat nak mintak tanah sendiri,bukan main lagi lambat prosesnya, dpt kat penyamun umNOK, siap boleh bukak kolam Udang haram lagi ngan cina...

Pembela Melayu konon......ppooorrrrraahhhhhh......UmNOK(Baru)= parti mamak putar alam..

Bomo Siam said...

Why is the PR Sngor government buying land which is 80 per cent submerged underwater and requires more than RM50 million to fill up before they can commence development?

The land valuation report by Chartwell ITAC International indeed highlighted the fact that the cost of filling is estimated of about RM51,500,000.

The report (attached page 77 of the Talam Shareholders’ Circular dated 15 March 2012) that Chartwell has already made further adjustment to Sngor government valuation by excluding the estimated cost of earth filling of the area under water.

After deducting the above, Chartwell arrived at a professional valuation of RM93.5 million for the land which is even higher than the valuation of RM87.7 million given by state government!

Yoursay....!

Anonymous said...

PASIR PASIR PASIRRR!! PASIR PASIR PASIRRR!!

"HELO.. APA.? PASIR..!!! DEKAT MANA? IJOK? KAJANG? KLANG? ULU KLANG? HAH!!! WOW!! APA TUNGGU LAGI.. KOREK JANGAN TAK KOREK PRU 13 DAH DEKAT NI!!!"

HAHAHA KUALA LUMPUR!!! KITA NYANYI RAMAI RAMAI...

"KOREK! JANGAN TAK KOREK.. KOREK! JANGAN TAK KOREK.. KOREK! SAMPAI KE LUBANG JUBUR MU........"

dipersembahkan oleh

ANUGAYRAH ENTERPRISE
pusat kaunseling dan urutan sambil bertuala.

Anonymous said...

anon 9.32..kalau bukak kolam udang haram, ko g la lapor kt sprm ke ape..suh siasat..kn PR yg memerintah..kalau btul haram n salah sure kejap je kena dakwa..kang kalu x bg org cina bukak kolam, pencacai PR kate racist la ape la..so noh omar bg la cina buat bisnes..ape salahnye..lain la bukak rumah urut ke, kedai arak ke..ni takat bukak kolam udang ko nk kecoh..UMNO perjuang semua hak rakyat, cuma dlm isu tertentu, hak Islam/Melayu diutamakan..kalau takat kolam udang ko nak kecoh, mmg ko otak udang..hahaha..x de isu btul

Bomo Siam said...

UMNU under Khir Toyo swiped RM392 million using Talam and now they through their partner MCA are trying to make PR responsible for the loss by throwing accusations based on conjecture at them.

If PR had not won in 2008, BN Khir Toyo would have conveniently whitewashed the whole scandal and written off the debt from Talam against taxpayers' funds which is typical of BN.

This is exactly what happens in all the GLCs like MAS, NFC, EPF etc. WRITE OF THE PLUNDERING AGAINST TAXPAYERS' ACCOUNT.

MMuuaahhahahahaha...!

Bomo Siam said...

Talam Corp adalah anak emas UMNU/MCA di bawah pentadbiran mereka dahulu. Selain diberikan tanah, Talam Corp juga mendapat pelbagai projek besar yang dikendalikan oleh Kerajaan Sngor pada ketika itu.

Maka tidak hairanlah, sekurang-kurangnya 4,259 ekar tanah telah dipindahmilik kepada Talam Corp di bawah pentadbiran UMNU/MCA di Sngor. Lebih memualkan, pentadbiran UMNU/MCA juga menutup mata kepada kegagalan Talam Corp membayar cukai tanah dan premium kepada Kerajaan Negeri.

Oleh sebab kealpaan dan penyelewengan UMNU/MCA jugalah, sebahagian besar tanah seluas lebih 4,000 ekar ini digadaikan oleh Talam Corp kepada bank.

Anonymous said...

takpe...bagi peluang orang melayu kaya..takkan orang cina je yang kaya kan..tak kira parti melayu mana sekalipun janji orang melayu kaya...kita tuan tanah bai...tuan tanah kedaung....hahahaha

Anonymous said...

Kenapa guna nama Talam Corporation? Bukankah dah ditukar jadi Trinity? Kenapa bayar mahal? Nak buat apa dgn kompeni ni? Apakah kjaan Selangor sebenarnya telah ambil alih Talam dan kemudian ditukar jd Trinity?

Haha bomo siye sebenarnya hang spin kot mana pun tindakan kjaan negeri ini tetap jadi tanda tanya sebab asas urusniaga pun dah tak betul. Nak backing pun beragakla bomo siye..

Bomo Siam said...

Penyelewengan yang ditinggalkan oleh kerajaan UMNU/MCA ini akhirnya terpaksa diselesaikan oleh pentadbiran PR.

Ini bermula dengan merampas kembali tanah2 dan harta yang masih dimiliki Talam Corporation, termasuklah tanah2 yang telah digadaikan kepada bank. Jumlah tanah2 dan harta yang dirampas dari Talam Corporation oleh pentadbiran Pakatan Rakyat mencecah RM684 juta.

Anonymous said...

KAU ORANG TAK TAHU CERITA SEBENAR, KHALID BELI TASIKTU UNTUK AMBIL AIRNYA KAN SEKARANG SELANGOR KURANG AIR, AIR LOMBONG PUN OK APA,

Bomo Siam said...

Dari jumlah RM684 juta harta yang dirampas tadi, sejumlah RM292 juta digunakan untuk melangsaikan hutang2 bank dan pemiutang lain untuk membebaskan tanah2 tersebut dari gadaian.

Hasil bersih inilah, yang berjumlah RM392 juta adalah bersamaan dengan hutang2 Talam Corporation, yang akhirnya berjaya dikutip oleh pentadbiran PR.

Jadik, dosa siapakah atas suma masaalah yg timbul ini?

Bomo Siam said...

'The Tail is wagging the Dog'

Alooo...anak CSL! Please go and talk to your Tai Loh (UMNU) and ask them how the hell they got into this mud in the first place, before you start pointing your fingures at others!

Kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

are u being paid for all these bumu.....m

Anonymous said...

bumu is being paid for all these...i'm not surprised

Anonymous said...

are u sure bumu...
.

Bomo Siam said...

Why are the UMNU cybertroopers sound like big idiots? Haven't they got anything intelligent to say at all.

Are they so desperate for people to support UMNU. Can't they read other people's comments about how much they support PR.

I advice them to stop their crap and face the facts that UMNU/BN is no longer wanted and the more they open their mouths, the more stupid they sound and the more people will vote for Pakatan..!

Yoursay, Jin!

Anonymous said...

Bomo Siam, Saya rasa u dah kena kencing oleh Khalid ibrahim....dia penipu besar...dan kau mangsa dia yg ke..

Melayu Perak said...

only big idiots can trace other idiots....

Anonymous said...

Bomoh Siam, jgn syok sendiri.

Soalan saya: anda sokong parti mana dlm pakatan rakyat?

Betul ke wujud pakatan rakyat? Siapa ketua, timbalan, setiausaha, bendahari etc...

Kenapa dlm PRU nanti, masing masing guna lambang parti masing2?

Adakah selama ni pakatan rakyat sebenarnya meniou rakyat?

Kenapa tak buat macam Barisan Nasional?

Jawab jgn tak jawab!

Anonymous said...

Bomoh siam tolong jawap soalan ni?

Kenapa di penang, tak ada EXcO dari PAS, sedangkan ada ADUN pAS yg menang.

Kenapa di kedah, tak ada EXCO dari DAP, sedangkan ada ADUN DAP yg menang.

Kenapa di Selangor, EXCO agama dipegang oleh PKR ?
Kenapa tak bagi semula pada PAS?

Apa maknanya ni???

Bomo Siam said...

11:06,

We talk about Talam Corp!
UMNU thought this is about kuih talam, issit?

Kuah kuaah kuaaah!

Bomo Siam said...

More untoldstory of Talam Debt Recovery: A Billion Ringgit Bailout or a Billion Ringgit Mega-Blunder.....!

Before that...we got commercial break first!

Anonymous said...

specis desperado

yogibear's season said...

In Klang yesterday. grassroots leaders of DAP added its voice to the clamour for the Selangor menteri besar's political secretary to be punished for issuing a support letter for her niece's company

In August 2010, Tee was sacked from the council and from DAP after he was found to have issued a support letter for his son's company -- using state executive councillor Ronnie Liu's office letterhead and seal to obtain a contract from the Klang Municipal Council.


Battle of the idiots...

Small idiot catches big idiot soliciting favours from another idiot .

Your take MP!

zat said...

Timbalan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan Malaysia, Datuk Mohd Zaini Hassan berkata pengamal media dibolehkan "memutar" fakta untuk membentuk gambaran yang diingini kepada khalayak.

ISH..ISH..ISH...

zat said...

"Kalau kita lihat sebelah sana, media (mereka) tidak tengok duit.

"Di sana mereka kerja dengan hati, perasaan, dan fisabilillah (di jalan Allah).

"Tetapi kita di sini, minta maaf kalau saya cakap, tidak ada duit tak jalan (jentera)," kata Zaini sewaktu bercakap pada forum Media Sosial: Mengurus Isu, Menangani Persepsi dan Emosi Rakyat di Kuala
Lumpur.

DENGAR TU CAI2 SEKELIAN...ERR GAP BOS HANG DAH MARAH DAH...

Bomo Siam said...

zat,

So I've heard, spinning facts is a useful way to attack the opposition!

Mmuuaahhahahahaha...!

zat said...

Bomo Siam

Yezzzir...you've heard it right my friend..

Anonymous said...

Woi melayu haprak penjilat parti ajaran sesat (pas)! Lu mmg bodoh dn layak digelar hanjing!

Anonymous said...

Woi bodoh! Setakat citer bodoh ko ni, org2 pas bodoh tu bole la caya..apa baghal la..

- fazli, SUK Selangor

Anonymous said...

UmNOK(BARU) = Parti Mamak Mahadir kutty.....tahniah anak mahadir- siMirzan( tokey arak san Maguel dari Filipina)telah berjaya membodohkan penyokong UmNOK-Baru dgn membeli ESSO dan mewujudkan syarikat minyak baru berjenama PETRON yg akan membungkuskan syarikat PETRONAS.....

Pandai si Mahadir kutty nie rancang...belum lepas kuasa lagi ghupanya....cai UmNOK-Baru...takkan tgk ajee.....BANGANG!!!!!

yogibear's season said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Berlari kehilir membawa bendera
Membawa fitnah didalam raga
Ingat ingatlah wahai saudara
Undi PAS masuk syurga

yogibear's season said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Undi. UMNO sekular asobiah boleh masuk syurga jugalah ko?


Bagi UMNO .. Tutup aurat atau tidak serupa saja tiada apa2 dosa.... Sebab tu mereka siar banyak Melayu Islam tapi tak tutup aurat.......... UMNO lebih hebat dari Islam ...

PAS tetap menjunjung syariat ............. Walaupun lidah UMNO sekular meremehkan...... Pohon syurga Alllah selepas beramal.....

Anonymous said...

anon 9.32 cepat lapor pada polis dan SPRM, tapi dengan bukti yang boleh dibawa ke mahkamah, jangan hanya bayangan je, sebab kalau di selangor ni orang dari UMNO memang cepat akan diambil tindakan, dibicarakan dan disabitkan kesalahan dia, contohnya Khir Toyo bekas MB selangor. Tapi kalau kesalahan yang dari pihak Pakatan biasanya kesalahan di depan mata pun tak salah, contohnya korek pasir sampai berlubang sangat dalam merata2 di negeri selangor, majlis perbandaran tak kutip sampah sehinga bertimbun2 walaupun segala macam cukai dah dibayar, dan banyak lagi...

Anonymous said...

Woi pukimak anak haram... Berapa yg cina babi anjing tu bayar ko utk support diorang????

Anonymous said...

Pas kalu buat dosa boleh buat pengakuan ampun kat wali selipar..umnu mana boleh..

Anonymous said...

BERITA TERBARU CATUAN AIR DI SELANGOR
........................
1.BERJUNUP SEKALI ATAU 2 KALI SEMINGGU UNTUK MENGURANGKAN KAUORANG MANDI JUNUP-TAPI BOLEH KE KAN ORANG SELANGOR KUAT MENJUNUP
2.GUNA AIR LOMBONG-KAN KALID BARU BELI TANAH YANG 80% TASIK LOMBONG
3.IKUT STAIL ORANG KELANTAN-PI LANTAKLAH ASAL MASUK SYORGA

Anonymous said...

Masa tu...
Dia cma pengerusi aje...
Ngko ingat pengerusi tu buat ape...????
Vuat keje..???

Yg buat keje org lain...
Bepikio org lain...
Yg sain org lain...
Sebagai pengerusi dia dok kat atas sekali...jadi tukang tengok org bikin keje..
Jgn laaaa nak puji melambong lambong...

Anonymous said...

Hihuhihi...

Woiii .. P laaa tanya betoi betoi....
Cek apa yg terjadi sebenarnyaaaa...
Takut ngko yg malu nantiiii...

Tak tau ocho main semberono...
Kepithek mengko....

Anonymous said...

Bomo ni dengki...

Layan layannn....
Dia bukan tau apa apa...
Main pecaya tahap gaban..

Layan aje...

Anonymous said...

Ngko ingat noh omar senang senag bole belike tanh org.???

Tanah pr...

Anonymous said...

Bulll shit....
If pakatan took ....
More than that they will rolling...!!!!

That is why ...
They re eagre to get this...

Anonymous said...

This bomoh ....
Just cut the story from the pakatan rumors..

No need to fell mad...

Anonymous said...

KAH KAH KAH..BOMO..

COPY PASTE THOSE RUMOURS? AGAIN?

SUCH A BIG IDIOT YOU ARE!

Anonymous said...

hahahahahaha..

bomo sial kata itu semua kerja kerajaan sebelum ini sampai kerajaan selangor terpaksa berhutang begitu banyak? yaaaa...teruskan spin..

Anonymous said...

haiya...sampai ini hari pun bomo tak jawab soalan aku..

macam mana dia sebut Basmalah..

padahal aku soal dia 2,3 hari lalu..

hehehe