Tuesday, August 7, 2012

FOTO TERBARU TUN M. BEZAKAN DENGAN SI PENGKHIANAT !



154 comments:

Faris Adli said...

siapa yang lagi tua sebenarnya? aku dah keliru..

Anonymous said...

Tun M memerah otak dan tenaga membangunkan Malaysia....

Abang Non memerah otak nak jadi pm....

Anonymous said...

Duluuuu...

Anuar ni paling aku minat..
Hencemmm...
Selain dari tu...
Zaman tu ada...
Adib adam ...shahril samad....

Dorang ni dulu...lawaaaa....

Pernah zainal din zainal...dj radio malaysia ibu kota ((rmik)) buat catuan..sape menteri paling lawo....

Dapat kat depa bertiga niii...

Sekarang...??!!!!

Lu pikir la sendiri...

Anonymous said...

Anonymous said...
Tun M memerah otak dan tenaga membangunkan Malaysia....

Abang Non memerah otak nak jadi pm....

August 7, 2012 10:45 AM
----------------
Setuju tapi ada tambahan sikit

Abang Non memerah otak nak AUTA sbyk mungkin utk jadi PM

Anonymous said...

tambahan.......memerah tenaga balun jantan dan 3dolls......aaaaaAAAAHHHHHKK!!

Anonymous said...

Pak Juburi, makin lama makin menyampah tengok muka dia. Dah takde seri.... memang patut dapat gaji RM 1 je.

Bomo Siam said...

Gambar tak dpt menceritakan sesuatu apapun dgn tepat.....ia hanya mampu melahirkan tafsiran berbagai.

Awas dgn permainan bergambar...!

Adalah dibimbangi, jika penghasilan gambar2 sebegini, ada menimbulkan kegelisahan, kecelaruan & permusuhan, keupayaan si pembuat & si penyebar, supaya 'menghidupkan' gambar2 ini akan dicabar olih malaikat dlm kuboq nanti.

Ini janji AllahSWT.....!!!

Anonymous said...

kenapa parti politik tayang muslimah abadi?

kenapa tak tayang mak lampir atau sebagainya?

ya jelas dan tak payah bersuluh iaitu penampilan fizikal penting untuk menaikkan nama parti!

Anonymous said...

Gambar peliwat harus ditunjukkan. Kita tengok sinar wajahnya, makin berseri atau makin malap?? Bandingkan pula dengan orang yang dikatakan "memfitnah" peliwat tu?? Beza... sungguh berbeza...

P/S: Gambar tak dpt menceritakan sesuatu apapun dgn tepat... tetapi kalau gambar N.Ajis tengah teran berak pun, penganut hamPAS kata tengok boleh dapat pahala...

Anonymous said...

MUKA NEGARAWAN TERULUNG BERSERI SERI!!

MUKA PENGKHIANAT RABAK SIAKKKK MCM MUKA BUMU SUNDALSIAM YANG GEMAR MENDUBUR!!

WAHKAHKAHKAH...KAH..KAH..KAHAKS PHUII!!

MELEKAT KAHAKS AKU PAT MUKA MUSIBAT BUMU SIAL!!

Anonymous said...

nik aziz pulak kerjanye nk memburukkan umno dan menabur janji syurga pd ahli dan penyokongnye.. da mcm ajaran kahar rasul melayu la plak...

Anonymous said...

apa ngkau pedulik....ngkau sebut2 ALLAH ni ngkau kenal ke ALLAH ni...

Bomo Siam said...

Siapalah kita utk menjadi hakim pd kepingan2 gambar?

Ditambah pulak jika gambar tadi dikaitkan dgn benda2 aib yg kita sendiri tak menyaksikan dgn nama & kerana AllahSWT!

Beristifarlah...muga kita diberi petunjuk olihNya!

Anonymous said...

Komen Bumu Sial yang Buduh tak boleh di ajar!!

"Gambar tak dpt menceritakan sesuatu apapun dgn tepat.....ia hanya mampu melahirkan tafsiran berbagai"

Tolong tafsir kan Gambar2 yang pernah tertera saperti berikut:

1. Gambar Mat Sabu di Bilek 121 bersama isteri orang
2. O_Start Badigol bersama isteri orang pukol 3 pagi sampai kena rembat.
3. Aljubs Memantat Chinadoll dan keluar masok Lift hendak memantat isteri kawan.
4. Assmin tgh Makan Aiskrim dalam Jamaban.

Tahniah PAKATAN RAKYAT kerana berjaya melahirkan Ahli Politik yang PANDAI BERLAKON VIDEO LUCAH!!

Wahkahkahkahkahkah.....kahaks Phuiii!!

Anonymous said...

Berbezaaaa!! memey berbezaaa!!

Anonymous said...

OIII PAKATAN RAKYAT SIAL!!

KALAU NAK UPAH PENCACAI TU PILIH LAH YANG BERKEBOLEHAN BUKAN YANG SAPERTI BUMU SUNDALSIAM YANG CACAT OTAK!!

Anonymous said...

ANON 11:39AM!!

KO JGN SEBUT NAMA SI N.AJIS TU, BUAT AKU NAK MUNTAH!!

DIA SEKADAR STANDARD BADUT POLITIK!!

WAHKAHKAHKAHKAH.........

Anonymous said...

Bumuh SIAL takkan berani ulas komen anon August 7, 2012 11:49 AM punye. Tengok bumuhh SIAL punye spin nanti, tak pun dia akan buat topik dia sendiri pulak....

Bomo Siam said...

Jika terlihat akan kita, lebih2 didlm bulan yg mulia ini, akan gambar2 yg mungkin akan buatkan hati kita terdetik akan perkara2 yg tak molek....

Maka ingatkanlah diri kita bahawa, "Aku sedang berpuasa!".

Bomo Siam said...

11:49 AM'

Tak kira siapa...benda2 sebegini mendekati kita pd kekufuran!!!

Subhanallah!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:49 AM'

Tak kira siapa...benda2 sebegini mendekati kita pd kekufuran!!!

Subhanallah!

August 7, 2012 11:58 AM

---------------------------------

Ala, manusia yang kufur pun ko sanggup beri undi. Ape bezanya??

Anonymous said...

bomo siam ni memang bodo...org cakap lain,dia cakap lain...aku tau dia ni bodo...psl duduk sbelah rumah aku(jiran aku)...tak puasa pulak tu...saja hisap rokok di luar rumah.....tungula...aku lastik nnti....

Norihan Nordin said...

ILUVUMNO

Tergelak bila baca komen2 tercatat di atas, pandangan sy Tun PM kebanggaan Negara dan Dunia anak Melayu yg hebat tetap tampan, manakala yg seorg itu satu ketika dulu semasa dalam barisan Nasional puhh memang yang minat kehebatannya berpidato dan ketampanannya TETAPI sekarang SEDIH dan MEMALUKAN anak MELAYU!!!!

Anonymous said...

Bumu Siam ni mcm Pompoan datang Bulan.

Berputar belit dan a Great Spinner!!

Bomo Siam said...

Sebagai contoh, jika berlaku satu kejadian kemalangan jalanraya antara dua belah pihak, siapakah yg berhak mentafsir & menentukan pihak yg bersalah & menjatuhkan hukuman?

Adakah dua driver yg terlbat itu ka?, org ramai yg melihat ka?, pihak insuran ka, or mahkamah???

Jadik sementara masih ada atas dunia ni, biarlah mahkamah yg tentukan & berbicara tentangnya. Jika ada...adalah! Jika takde...pulangkanlah pd AllahSWT...!

Yg kita kalut tak pasai2 nak tambah dosa....apahal?

Anonymous said...

bomo dah alim pulak dah........ni yang perlu kita semua ingat.....ada satu bangsa ni yang perlu kita jauhi.......

bangsa macam bomo ni la.......sekejap mengumpat, sekejap alim......sekejap pitnah, sekejap alim........

bangsa macam ni la yang akan memporak perandakan umat..........

dia org ni 2x5 ngan bomo........nik ajiz, nuar berahi, mat sabu.........semua ada sifat yg sama.........ni bukan mengumpat ya bomo........cuba nafikan semua bukti yang ada........

-anti jubur-

kingnek said...

Sah, bomo siam badut jalanan, komen terus merapu aje, aku baca pasal nak baca lawak bodoh, apalah PR, ambik cybertrooper biarlah yang berwibawa sedikit, ini dah macam audition rancangan lawak pulak. apa pun, aku kadangkala terhibur baca komen2 bomo yang tak berdebat tapi merupakan "vague statement" yang takde kena mengena dgn topik

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Sebagai contoh, jika berlaku satu kejadian kemalangan jalanraya antara dua belah pihak, siapakah yg berhak mentafsir & menentukan pihak yg bersalah & menjatuhkan hukuman?

Adakah dua driver yg terlbat itu ka?, org ramai yg melihat ka?, pihak insuran ka, or mahkamah???

Jadik sementara masih ada atas dunia ni, biarlah mahkamah yg tentukan & berbicara tentangnya. Jika ada...adalah! Jika takde...pulangkanlah pd AllahSWT...!

Yg kita kalut tak pasai2 nak tambah dosa....apahal?

August 7, 2012 12:08 PM

----------------------------------

aik, bukan mahkamah kat Malaysia ni UMNU dah beli ke?? Boleh percaya ke bumuh SIAL??? Mungkin kene tanye bumuh kot, tengok tilikan dia... mesti tepat. Kalau tidak, orang tak panggil bumuh... orang panggil penipu...

Kah kah kah kah kah kah... siapa la yang dapat mentafsir mahkamah tu adil ke tak, kene beli ke tak... keh keh keh keh....

Bomo Siam said...

12:03 PM,

Sebodo-bodo aku, aku melihat kepingan gambar yg GAP paparkan ini dgn menginsafi akan diri aku yg banyak dosa ini...lantas mengingatkan diri agar lebih berhati-hati dimasa hadapan dari memperkatakan sesuatu yg kita kurang pasti.

Yg pasti bagi aku tika ini ialah...PAS, PKR & UMNU adalah punca perpecahan umat Islam di Msia!!!

Demi Allah...aku amat meyakini akan perkara ini...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:03 PM,

Sebodo-bodo aku, aku melihat kepingan gambar yg GAP paparkan ini dgn menginsafi akan diri aku yg banyak dosa ini...lantas mengingatkan diri agar lebih berhati-hati dimasa hadapan dari memperkatakan sesuatu yg kita kurang pasti.

Yg pasti bagi aku tika ini ialah...PAS, PKR & UMNU adalah punca perpecahan umat Islam di Msia!!!

Demi Allah...aku amat meyakini akan perkara ini...!!!

August 7, 2012 12:23 PM

-------------------------------------

Jadi adalah lebih baik ko diam dari banyak berkata-kata. Komen-komen dari ko sebelum ni pun tak mencerminkan ape yang cuba ko ungkapkan hari ini. Fitnah tetap menguasai diri ko juga. Malah cuba jadi jaguh fitnah dari sumber blog-blog pembangang yang lain. Sudah la, lebih baik ko duduk diam dan layan blog/ google+ ko tu sorang-sorang. Makin banyak ko bercakap / beri komen, sebenarnya makin banyak yang akan menyampah serta sumpah seranah dengan orang lain.

Ko mau orang lain bermuhasabah diri mereka, tapi dalam masa yang sama ko jugalah pembawa perangai / pemikiran negatif ke dalam blog GAP ni...

Pergi.... tiada 'bomoh siam' dalam blog GAP sekalipun, blog ni tetap bernyawa juga...

Bomo Siam said...

Sebagai contoh.....

UMNU mentafsirkan peristiwa May13 adalah satu rusuhan kaum yg berpunca dpd pembangkang yg mabuk kemenangan!

DAP pulak mengatakan bahawa peristiwa tersebut adalah berpunca dari rampasan kuasa Tun Razak yg nak gulingkan Tunku setelah kerajaan kalah dgn teruk...macam yg berlaku pd Pak Lah!!!

Siapa yg benar?

Olih kerana tiada mana2 mahkamah yg diberi peluang utk putuskannya, maka kita patut pulangkan kpd AllahSWT...kerana itu hakNya!!!

Bomo Siam said...

12:33 PM'

Selagi Yg DiPertua GAP bagi aku 'seat'....aku tetap akan mempertahannya!

Jgn sia2kan pemberian org!!!

Anonymous said...

AKU SETUJU DGN ANON 12:33!!

Bomo Siam said...

Takkanlah kerana aku mempertahankan hujah aku, bahawa komunis jugak adalah sebahagian dpd 'playmaker' kemerdekaan...sama dgn parti2 kanan or kiri, aku dicop membawa fahaman negatif?

Telor sepatutnya berada pd kedudukan yg seimbang dpd kedua-duanya...jika lanjut sebelah...its something wrong! Sila kunjungi doktor anda dgn segera...!!!

Anonymous said...

Bomo ni balaci DAP saja nak api-apikan melayu..bahaya...hati-hati...

Abaikan sahaja komen dia tu...anggap dia meroyan sorang-sorang.....seronok kan bomo....

Anonymous said...

Ada orang ada telur sebelah pun anak berderet....ker bomo baru kena angin pasang....

Bomo si kaki bakar...hari ni nada baik no...takdak tenaga ka....

Anonymous said...

syirik mempercayai bomo... lebih lagi bomo siam gile.. pi balik tokong siam ko.. n.ajis nak datang tu...

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Sebagai contoh.....

UMNU mentafsirkan peristiwa May13 adalah satu rusuhan kaum yg berpunca dpd pembangkang yg mabuk kemenangan!

DAP pulak mengatakan bahawa peristiwa tersebut adalah berpunca dari rampasan kuasa Tun Razak yg nak gulingkan Tunku setelah kerajaan kalah dgn teruk...macam yg berlaku pd Pak Lah!!!

Siapa yg benar?

Olih kerana tiada mana2 mahkamah yg diberi peluang utk putuskannya, maka kita patut pulangkan kpd AllahSWT...kerana itu hakNya!!!

August 7, 2012 12:35 PM

---------------------------------

Benarkah UMNO yang menafsir sejarah negara sesuka hati??? Macam tu tak perlu ada pakar sejarah seperti Khoo Kay Kim, Prof Datuk Zainal Kling, Prof Dr. Ramlah Adam, Dr Nik Hassan Suhaimi, Dr Ranjit Singh Darshan Singh, Prof Dr Danny Wong Tze Ken dan ramai lagi....

Kalau UMNO yang menafsir sejarah negara dengan sesukati mereka, usah kata 13 May, krisis UMNO tahun 1986 pun mereka boleh kata parti pembangkang punye angkara. Tapi boleh kita senang-senang dakwa sebegitu?? Kita ada ahli sejarah yang mengkaji 5W, 1H sesuatu sejarah tu berlaku. Malah mereka kene mengemukakan tesis tentang sesuatu sejarah, bukannya dikutip dari jalanan dan terus dijadikan buku seperti perjuangan komunis Mat Indera yang ko sanjung sangat tu....!!!

Malah kalau aku sebut hari hartal, apekah ko boleh terima sebulat-bulatnya?? Yang mencadangkan hari hartal tu sejarahwan dari segi ape pulak??? ko sambut ke hari hartal??

Anonymous said...

Bomo siam doll dah nak jadi pakar sejarah pulak dah...putar bomo putar. pelik aku..asal aku bukak blog GAP kau mesti selalu bagi komen...tak memang dah tak der kerja ker..cuba kau buat kerjs berfaedah sikit...contohnya buat ler kerja jadi pencacai taik DAP..aku rasa kerja paling layak untuk kau Bomo...kau puasa kan hari ni....so kena banyak bersabar..kuatkan iman & Jangan marah...

Anonymous said...

Nak tambah sikit, ape relevannya hari hartal kat Malaysia ni??? Yang penting hari kemerdekaan ke atau hari hartal seperti yang di agung-agungkan oleh pembangang selama ini????

Kalau begitu sambut je la hari Hartal dengan "Sebangsa, senegara, sejiwa, sekote, secipap" korang tu...!!! Tak payah la nak sambut hari kemerdekaan yang UMNO dok 'letak' dalam buku sejarah Malaysia selama ni...!!!!!

Anonymous said...

JANJI TAWW! JANJI TAWW

Anonymous said...

Gambar Tun : Wajah yg cerah bercahaya sesuai sebagai tokoh ulung negarawan.

Gambar Nuar : Serabut, kusam, kelam sesuai sebagai tokoh balun perawan.

Bomo Siam said...

12:53 PM

Aku pikir ini satu idea yg baik...!

Apakata kita tukar sambutan Hari Pekerja kpd Hari Hartal...!

Ia lebih menyeluruh...!!!

Anonymous said...

Gambr Chin Peng, Nik Azis depa dah buat baju.. sekian ayah Tun Kan Bomo Siam.. heheh :P

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Jika terlihat akan kita, lebih2 didlm bulan yg mulia ini, akan gambar2 yg mungkin akan buatkan hati kita terdetik akan perkara2 yg tak molek....

Maka ingatkanlah diri kita bahawa, "Aku sedang berpuasa!".

August 7, 2012 11:56 AM
------------------------

Aikkk...post ko yg baru 2 - 3 ari lepas kemain ko kutok DSRosmah siap suruh DSN ceraikn DSR...ye hok tuh bole pulak...

Rasa2nye BOMO SIAL dah buang tebiat...nak mampoih la tuh...

Anonymous said...

Dulu kata tak bleh agungkan gambar manusia... sekarang totok pasSial siap tampal gambar N.ajis lagi kat kete... eiiii gelii baik aku letak gamba aku sendiri... Org tua nyanyuk tu bukan nya ada jasa pun... ptuuuiiih..

Apapun.. Tun M lagi encem dari gambar setan kat bawahnya tu...

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:53 PM

Aku pikir ini satu idea yg baik...!

Apakata kita tukar sambutan Hari Pekerja kpd Hari Hartal...!

Ia lebih menyeluruh...!!!

August 7, 2012 12:59 PM

--------------------------------

Kah kah kah kah... itu la nak kata ko ni BODOD BAHALOL, ko tak mau terima. Hari Pekerja nak jadi Hari Hartal???

Kah kah kah kah kah...

Hari Pekerja disambut seluruh negara la bahalol...!!!

Hari Hartal disambut kononnya waktu tu warga Malaya bersatu meminta kemerdekaan dari British, jadi sambut la "Hari Kemederkaan" korang tu pada 20 Oktober sempena hari Hartal korang yang tak reti-reti sejarah tu....!!!

Tema "Sebangsa, senegara, sejiwa, sekote, secipap" dah ade, tak payah nak menyibuk sambut sama dengan warga UMNO pada 31 Ogos ni....

Paham ke tak wahai bumuh SIAL oooiii????!!!!

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Hari Pekerja disambut seluruh dunia pada 1 Mei tiap-tiap tahun la bumuh siam bahalol...!!!

Bomo Siam said...

Yg bahayanya tentang gambor dua makhluk ni....ialah kemampuannya mengheret kita supaya berbicara tentang apa saja....!

Bila Mahathir berkata gerhana 'bulan' pasti berlaku....ia mungkin akan membawa kita berdebat tentang ukuran jarak antara bumi dgn matahari...!!!

Jadik...berhati-hatilah!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Yg bahayanya tentang gambor dua makhluk ni....ialah kemampuannya mengheret kita supaya berbicara tentang apa saja....!

Bila Mahathir berkata gerhana 'bulan' pasti berlaku....ia mungkin akan membawa kita berdebat tentang ukuran jarak antara bumi dgn matahari...!!!

Jadik...berhati-hatilah!!!

August 7, 2012 1:07 PM

----------------------------------

Wei, bahalul... hujah vs hujah... nak tukar topik yang ko sendiri tulis tadi ke????

Anonymous said...

Gatal-gatal nak cerita pasal sejarah... lepas tu tukar topik lain.... ape punye baghal ade penganut hamPAS macam bnumuh SIAL ni....

Anonymous said...

Mari kita tengok rayuan BUMUH SIAL yang FLIP FLOP.....


Walaupun aku sokong PAS atas dasar perjuangan Islam, jgn benarkan samasekali mereka ini memerintah Msia! Tolong sekat puak2 ni dari berkuasa dgn apacara sekalipun, demi masa depan Melayu Islam & seluruh rakyat yg sedang berbahagia kini.

Namun aku sokong jika PAS berkuasa di 3 negeri melayu ini...Kelantan, Kedah & Terengganu! Cukup sekadar itu! Jgn nak lebih2 nafsu tamak haloba!

P.Pinang mungkin sukar dpt semula pd BN. Tetapi, tidak bagi Selangor & Perak. 2 negeri ini, BN kena pastikan dpt tawan semula! Walaupun Perak la ni bawah BN, namun cara dpt balik dulu dilihat kurang gentleman! Jadik, hati2 dlm bab 2 negeri ini. Lagi satu, tulong tgk Sabah & Sarawak sungguh2. Kedua-duanya wajib dlm tgn BN. Takleh kalah satu dpdnya!

Dan....jgn lalai & leka pd negeri2 traditional UMNO yg lain. Kena alert selalu!
Ingat! GE13 ni nyawa UMNO! Jika kalah....payah nak bangun semula! Silap haribulan, kojol terus! Yg penting suma peringkat grassroot or pimpinan kawasan, bersatu bawah Najib! Dia ketua, kena dengaq suma arahan dia! Klu kalah jugak nanti.....kita londeh seluaq dia!!!

Aku sokong PAS! Tapi, aku tak rela depa perintah Msia secara berkongsi dgn musuh Islam....DAP! Jika PAS dah kemaruk juga nak rasa dok kat Putrajaya, join UMNO! Bentuk Pakatan Ummah! Baru betui...!!!

Bomo Siam said...

Hartal secara mudahnya adalah satu mogok besar-besaran rakyat Tanah Melayu pada 20 Oktober 1947 dgn dikepali olih pertubuhan2 buruh & parti2 kiri bagi mendesak Kerajaan Kolonial British bagi menerima Perlembagaan Rakyat usahasama AMCJA-PUTERA dan menolak Perlembagaan Persekutuan yang dianjur British dan diterima UMNO ketika itu.

Rasanya...tak sesuai dipadankan dgn sambutan Hari Janji DiTepati...!!!

ambe said...

Engkau tak payah la nak berdalih..dari air muka kite sedikit sebanyak boleh tahu sifatnya...Allah maha kaya wahai bomo.Dia boleh tunjukkan sifat tersembunyi hambaNya hanya melalui tubuh badan sahaja.bagi aku,apa yang timbulkan kecelaruan?setahu aku,janji Allah untuk mencabar menghidupkan semula di akhirat hanyalah kepada penggemar,pembuat patung dan pelukis yang melukis sempyrna sifat manusia itu..kalau gambar,da terang lagi bersuluh..

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Hartal secara mudahnya adalah satu mogok besar-besaran rakyat Tanah Melayu pada 20 Oktober 1947 dgn dikepali olih pertubuhan2 buruh & parti2 kiri bagi mendesak Kerajaan Kolonial British bagi menerima Perlembagaan Rakyat usahasama AMCJA-PUTERA dan menolak Perlembagaan Persekutuan yang dianjur British dan diterima UMNO ketika itu.

Rasanya...tak sesuai dipadankan dgn sambutan Hari Janji DiTepati...!!!

August 7, 2012 1:16 PM

-------------------------------------

Hari Janji DiTepati tu milik UMNO macam pembangang cakap, jadi korang kan dah ade hari kemerdekaan korang sendiri sambut je la pada 20 Oktober akan datang... nape nak sibuk-sibuk sambut pada 31 Ogos ni pulak??? Bukankah 31 Ogos, UMNO punye sejarah sendiri????

Hujah vs hujah... tak payah nak lari-lari...!!!!

Anonymous said...

Gambar tok jib yang dikalungkan bunga seolah dia mati itu macam mana?

Anonymous said...

hartal – a term used in many Indian languages, meaning "strike action". It is a total shutdown of workplaces, shops, and businesses, and is a form of civil disobedience used often during the Indian independence movement.

Anonymous said...

Aku rasa racun sebenar ialah pas dan pkr..memaki umno,caci umno...Apa yang umno buat,semua nak dipolitikkan..Muzakarah,sapa yang batalkan?habaq mai

Bomo Siam said...

1:13pm

Tima kasih kerana sudi jgk blog aku....!

Kena paham betui2....! Dlm blog aku, aku berbicara tentang UMNO/BN.

Kat sini...aku berbicara soal2...UMNU!

Kena panjangkan akal tu sikit...!!!

Anonymous said...

Wei, bumuh SIAL, aku masih nantikan hujah pasal hari hartal yang patut korang sambut ganti hari kemerdekaan ni..... jawab la...!!!!

Anonymous said...

Sorang tu bersih darahnya,tapi yg sorang lagi tu mungkin ada HIV.Eeee geli aku melihatnya.

Anonymous said...

Dari blog.... http://inderasegara.blogspot.com/2011/10/20-oktober-hari-hartal.html


20 Oktober - Hari Hartal

Khamis ini merupakan ulangtahun ke-64 aksi Hartal Se-Malaya yang pernah diadakan pada 20 Oktober 1947. Sempena 20 Oktober 2011 ini, mari kita memperingati hari perjuangan massa rakyat menuntut demokrasi dan pembebasan dari penjajahan kolonial ini dengan memberitahu kawan-kawan kita tentang sejarah perjuangan yang sudah dilupakan ini.

Jika ada yang bersetuju Hari Hartal patut diiktiraf sebagai hari yang penting dalam sejarah perjuangan rakyat negara, maka sebarkan post ini sebagai hebahan atau info kepada seluruh rakyat di luar sana terutama kepada golongan anak muda.

Bomo Siam said...

Sesiapa saja, tak kira PAS, UMNU or PKR....

Jika guna gambar or video yg menyebabkan rakyat bertelingkah....adalah dari kalangan mereka2 yg dilaknat AllahSWT!

Ini janji yg ditepati...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Sesiapa saja, tak kira PAS, UMNU or PKR....

Jika guna gambar or video yg menyebabkan rakyat bertelingkah....adalah dari kalangan mereka2 yg dilaknat AllahSWT!

Ini janji yg ditepati...!!!

August 7, 2012 1:29 PM

-------------------------------------

Mane dia ko punye tagline yang keramat sangat tu...???

HUJAH vs HUJAH...

Tak payah nak lari sana-sini la bumuh SIAL...!!!!!

Bomo Siam said...

1:25 PM

Hari Hartal tak sesuai utk disambut sebagai Hari Merdeka!

Kerana resolusi Hari Hartal pd 1947 itu tak pernah tercapai!

Jadik, lebih sesuai digantikan pd Hari Pekerja...sebagai penghormatan kpd golongan buruh yg sentiasa rasa tertindas pd masa penjajah!!!

Anonymous said...

Bumu Sial said..

Jika guna gambar or video yg menyebabkan rakyat bertelingkah....adalah dari kalangan mereka2 yg dilaknat AllahSWT!
_______________________________

Tapi pelakun dlm video lucah akan di akui oleh Tuhan PAS/PKR..

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:25 PM

Hari Hartal tak sesuai utk disambut sebagai Hari Merdeka!

Kerana resolusi Hari Hartal pd 1947 itu tak pernah tercapai!

Jadik, lebih sesuai digantikan pd Hari Pekerja...sebagai penghormatan kpd golongan buruh yg sentiasa rasa tertindas pd masa penjajah!!!

August 7, 2012 1:34 PM

--------------------------------

Sejarah mana yang ko kutip mengatakan Hari Hartal lebih senang dikenang sebagai Hari Pekerja??? Tapi kenapa "SEJARAHWAN" PR menyatakan Hari Hartal adalah hari kemuncak yang harus dikenang umpama Hari Kemerdekaan???

Jika begitu, bukankah 31 Ogos itu adalah tafsiran dan hari kemerdekaan ciptaan UMNO sendiri??? Tak perlulah pembangkang seperti ko dan penganut PKR, DAPig dan hamPAS sambut pada 31 Ogos ini...!!!! Bukankah sejarah Malaysia, UMNO telah tukar dan tafsir sesuka hati mereka???

mane yang ko lebih prefer??? Sejarahwan yang ditesiskan penyelidikan mereka Atau sejarahwan PR yang syok sendiri seperti Fahmi Redza tu????

Anonymous said...

ANWAR NI SEBENAR BERPENYAKIT, WAJAH ATAU GAMBAR TERKINI ANWAR MEMANG SERABUT, INI LAH TANDA TANDA ORG YANG TIDAK IKLAS SERTA PENZINA HATI NYA SENTIASA KELUH KESAH

JIKA DIBANDING DENGAN WAJAH TUN IBARAT BUMI DENGAN LANGIT JAUH BEDANYA

Bomo Siam said...

1:30 PM

Nak berhujah dgn hg.....

Wakakakakakaka...!

Kat blog GAP ni? Aku cuma dibagi 'seat' utk berkomen! Nak berhujah...jika ada t****, sila ke http://bomosiam.blogspot.com/...

Jin Bukit Putus...tak pernah gentar!!!

Bomo Siam said...

1:40 PM

Sesiapa yg kata Hari Hartal adalah hari sebenar utk peringati Hari Kemerdekaan.....

Jelas...dia tulis sejarah sendiri, dia cetak sendiri, dia bagi permit sendiri & dia juai sendiri...!

Macam ayah pin...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:30 PM

Nak berhujah dgn hg.....

Wakakakakakaka...!

Kat blog GAP ni? Aku cuma dibagi 'seat' utk berkomen! Nak berhujah...jika ada t****, sila ke http://bomosiam.blogspot.com/...

Jin Bukit Putus...tak pernah gentar!!!

August 7, 2012 1:40 PM

----------------------------------

Selama ini ko berani pula berhujah dengan omongan kosong ko kat blog GAP ni...!!!! Kenapa hari ni seakan-akan ko hilang t****... tak payah nak berdalih... hujah vs hujah... UMNO mentafsir sejarah sendiri, sejauh mana kebenarannya???

Ayuh, berani nyatakan pendirian dan hujah ko tu wahai bumuh SIAL, kalau rasa dah hilang t****, balik je ke bukit ko selalu lepak tu....!!!!!

Bomo Siam said...

Parti pembangkang sepatutnya bijak menggunakan Hari Pekerja sebagai pemangkin kepada protes terhadap kerajaan.

Susup masuk kedlm organisasi pertubuhan seperti ceupacs & MTUC! Tawan barisan kepimpinan...

Ini pasti akan buatkan pemerintah bertambah sibuk utk bayar bonus! Maybe...setahun 7 kali bonus! Mana tau....nasib badan!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:40 PM

Sesiapa yg kata Hari Hartal adalah hari sebenar utk peringati Hari Kemerdekaan.....

Jelas...dia tulis sejarah sendiri, dia cetak sendiri, dia bagi permit sendiri & dia juai sendiri...!

Macam ayah pin...!!!

August 7, 2012 1:44 PM

------------------------------

Kah kah kah kah... ko tu sape?? Fahmi Redza tu dah diangkat menjadi sejarahwan Penipu Rakyat, faham tak??? Maksudnya, dalam Penipu Rakyat sanjung dia seolah-olah sejarah dia lagi kuat dan kredible dari pakar-pakar sejarah yang lain yang bertungkus lumus mencari hasil sejarah bangsa.

Ko tu sape nak dibandingkan dengan Fahmi Redza ha??? Kalau hasil penyelidikan dia penganut pembangang sanggup jadikan satu 'fakta sebenar' menegak kemerdekaan bukan seperti yang ditulis UMNO dalam buku sejarah di sekolah, ape pula fakta ko nak kata hari hartal tu layaknya seperti Hari Pekerja pulak???

Sambut la Hari Hartal korang tu 20 Oktober ni menggantikan Hari Kemerdekaan 31 Ogos 'ciptaan' UMNO tu...

Berani usul pada pemimpin-pemimpin kufur korang tu??

Bomo Siam said...

Anwar, Karpal, Hj Hadi....!

Jgn jadik bodo, bercita-cita utk tawan Putrajaya & memerintah Msia....!

Ia umpama menanggung 'biawak idup'!

Biarkan UMNU & bidak2nya terus bertahta! Tugas korang cuma perlu sekat kuasa mereka!

Biar hangpa jadik boss! UMNU jadi kuli...!

Desak mereka tanpa henti utk penuhi inspirasi rakyat! Perhatikan merka disegenap penjuru. Awasi mereka dari kuasa!

Caranya...jgn biarkan UMNU perolehi 2/3...!!!

Anonymous said...

Fahmi Redza tu penyokong komunis seperti Mat Indra, bumuh siye pun penyokong komunis seperti Mat Indera. Bukankah idola mereka sama sahaja?

Anonymous said...

sempena nuzul quran ni aku nak sedekahkan salam takziah dan al fatehah kepada si bumuh siyam. ....semoga ruh si bumuh siyam tenang dan aman selalu, al fatehah!

Anonymous said...

Al-fatehah juga...

Bomo Siam said...

2:07 PM

Ya..! Allahyarham Mat Indera adalah idola aku dlm hal2 perjuangan!

Anwar adalah idola aku dlm hal2 ketabahan!

Mahathir jugak idola aku pd hal2 'Tempurung utk Melayu'!!!

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Bomo Siam said...
2:07 PM

Ya..! Allahyarham Mat Indera adalah idola aku dlm hal2 perjuangan!

Anwar adalah idola aku dlm hal2 ketabahan!

Mahathir jugak idola aku pd hal2 'Tempurung utk Melayu'!!!

August 7, 2012 2:17 PM

-----------------------------------

Perjuangan membunuh orang Melayu... tanya pada orang sekitar Batu Pahat, Pagoh dan Muar. Kiyai Salleh adalah antara mereka yang memerangi komunis di mana Mat Indera yang mengetuai batalion di selatan Malaya. Kalau Mat Indera hero, ape pula yang ko nak kata mengenai Kiyai Salleh ni?? Pengkhianat??

Lagi satu, jangan tanya penduduk Kampung Jambu Air, Taiping. Tafsiran mereka pasti berbeza... tanye di mana tempat pengganas komunis tu mengganas, bukan di mana pengganas komunis tu kene gantung....!!!!

Anonymous said...

Kekek siark tgk orang atas komen!!

Mcm terencat akal!!

wahkahkahkahkahkah

Anonymous said...

Kekek siark tgk orang atas komen!!

Mcm terencat akal!!

wahkahkahkahkahkah

August 7, 2012 2:31 PM
__________________________

Maksud aku kekek dgn komen Bumu Siul!!

Bomo Siam said...

2:29 PM

Ya...! Apa salahnya membunuh pencuci punggung penjajah...???

Anonymous said...

Anwar idola ku sebagai Pelakun lucah terbaik..

Bomo Siam said...

2:29 PM

Who is kiyai salleh ni...? Apa pingat yg UMNU kasik kat dia?

Ada nama dia dlm buku teks sejarah???

Anonymous said...

Assmin idola ku dlm hal makan iaskrimdalam jamban..

Anonymous said...

Bomo Siam said...
2:29 PM

Ya...! Apa salahnya membunuh pencuci punggung penjajah...???

August 7, 2012 2:33 PM

-------------------------------

siapa pencuci punggung penjajah?? Polis bukit kepong?? Atau rakyat sekitar batu Pahat, Pagoh, Ayer Itam dan Muar???

Komunis-komunis haram jadah tu selain menghuru-hara hidup rakyat, mereka juga mengutip hasil cukai tau tak??? Itu yang ko kata satu perjuangan??? Memang ko keturunan haram jadah....!!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
2:29 PM

Who is kiyai salleh ni...? Apa pingat yg UMNU kasik kat dia?

Ada nama dia dlm buku teks sejarah???

August 7, 2012 2:36 PM

--------------------------------

Kah kah kah kah kah.... pejuang sebenar tak harapkan pingat la mangkuk hayun...!!! Tapi kalau pemerintah nak beri, takkan nak tolak pulak kan..??

Macam rasuah seks, orang nak beri, takkan la penganut PR nak tolak mentah-mentah kan...

Kah kah kah kah kah kah... aku ingatkan ko ni power sejarah sangat, Mat Indera kenal, Kiyai Salleh langsung tak kenal ke???

Kah kah kah kah kah.... memang dasar penjilat buntot komunis, lebih-lebih Mat Sabu kuminih tu...!!!!

Kah kah kah kah kah... nak tahu siapa Kiyai Salleh tanye la pakcik goole wahai bumuh bawah tempurung...!!!!

Anonymous said...

aku bce kmoen2 c bomo@musang ni wt aku tgelak..bkn men bnyk dia duk sebot ALLAH..hang dh tau ka nme tuhan hang bomo@musang??..bkn ka aritu hang duk bising kata tuhan tu xbernama??..arini hang duk sebot ALLAH tu tuhan hang yg mne??..cercite ckit..

peace...

Bomo Siam said...

Ini maklumat yg aku terima dari 'unekspekted' Batu Pahat....!

Kiai Salleh = orang biase je, bukan 'kiai' pun.. tapi brassball melawan Bintang 3...!!!

Betui ka?

Bomo Siam said...

2:39 PM

Cukai yg dikutip dari rakyat utk penjajah...wajib di samun!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Sesiapa saja, tak kira PAS, UMNU or PKR....

Jika guna gambar or video yg menyebabkan rakyat bertelingkah....adalah dari kalangan mereka2 yg dilaknat AllahSWT!

Ini janji yg ditepati...!!!
-----------------------------------

pak musang,ni ko sebot ALLAH ni,tuhan ko yg mne satu??..bkn aritu ko ckp tuhan tu tak bernama ke??..

Bomo Siam said...

2:45 PM

ALLAH adalah satu perkataan kata gantinama bagi...Tuhan Yg Esa! Wallahualam!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Ini maklumat yg aku terima dari 'unekspekted' Batu Pahat....!

Kiai Salleh = orang biase je, bukan 'kiai' pun.. tapi brassball melawan Bintang 3...!!!

Betui ka?

August 7, 2012 2:45 PM

--------------------------------------

Unexpected ko tu ade kredibel ke??? Kah kah kah kah... mesti dari longkang kan???

Kah kah kah kah... mane dia link unexpected ko tu???

Anonymous said...

Bomo Siam said...
2:39 PM

Cukai yg dikutip dari rakyat utk penjajah...wajib di samun!!!

August 7, 2012 2:46 PM

-----------------------------------

Johor pernah dijajah ke??? Unexpected sungguh... sejarahwan mane ko rujuk???

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Bumuh SIAL... ko pergi mane??? Tengah menurun roh Mat Indera ke???

Kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

Talibarut penjajah...tak payah dijajah!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Talibarut penjajah...tak payah dijajah!!!

August 7, 2012 3:04 PM

--------------------------------

BUKTIKAN...!!!! Buktikan Johor adalah tali barut penjajah...!!!!

Hujah vs Hujah....!!!!

Anonymous said...

wajah tun m serupa mcm wajah pok nik,dua2 nyanyuk tak sedar diri....hahaha.

Bomo Siam said...

2:49 PM
Unexpected ko tu ade kredibel ke???

Tesis co with Ramlah Adam...!

Anonymous said...

Kah kah kah kah... mane dia link unexpected ko tu wahai bumuh SIAL???

Anonymous said...

Bomo Siam said...
2:49 PM
Unexpected ko tu ade kredibel ke???

Tesis co with Ramlah Adam...!

August 7, 2012 3:12 PM

--------------------------------

Which part??? Which pages??? What title of her tesis????

Bomo Siam said...

2:49 PM
BUKTIKAN...!!!! Buktikan Johor adalah tali barut penjajah...!!!!

Go to UntoldStory of Kesultanan Johor di... untoldhistoriesofmalaya.blogspot.com/

atau....

Fakta sebenar Mat Indera apabila buku 'Pengukir Nama Johor' yang diterbitkan oleh Yayasan Warisan Johor yang menamakan beliau sebagai salah seorang hero dan pejuang kemerdekaan dari Johor.

Bomo Siam said...

3:13,

Mari kita renung apakah tindak tanduk penjajah British (atau boleh saya kata pengganas British?) ketika Mat Indera melancarkan gerakan kemerdekaan. British melabelkan Mat Indera sebagai pengganas komunis lalu meletakkan $75 000 untuk kepala Mat Indera. Keluarga Mat Indera juga diseksa dan dibuang daerah oleh British. Apabila Mat Indera ditangkap, hukuman untuk beliau adalah penyiksaan untuk berbulan lamanya dan akhirnya beliau dihukum gantung di Taiping.

MB Johor membuat kenyataan bahawa Mat Indera seorang pengganas komunis yang kejam dan zalim walaupun dalam buku "Pengukir Nama Johor", MB Johor ini jugalah yang menamakan Mat Indera sebagai Tokoh Terbilang.

Bukankah kenyataan MB Johor ini menyerupai imperialis Inggeris? Apakah kenyataan MB Johor ini melengkapkan kebenaran betapa UMNU adalah talibarut British dan meneruskan legasi British?

Bomo Siam said...

Mungkin sedikit masa lagi akan ada pemimpin UMNU yang tergamak mengatakan Tok Janggut juga sebagai pengganas kerana Tok Janggut juga membunuh polis melayu yang bernama Sarjan Che Wan di Pasir Mas, Kelantan.

Tok Janggut yang dibunuh dan gantung secara terbalik, kemudian diheret menyeberangi Padang Bank Kota Bharu, tidak pula dianggap pengganas dalam buku teks sejarah.

Inikah yang dikatakan sejarah ?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
2:49 PM
BUKTIKAN...!!!! Buktikan Johor adalah tali barut penjajah...!!!!

Go to UntoldStory of Kesultanan Johor di... untoldhistoriesofmalaya.blogspot.com/

atau....

Fakta sebenar Mat Indera apabila buku 'Pengukir Nama Johor' yang diterbitkan oleh Yayasan Warisan Johor yang menamakan beliau sebagai salah seorang hero dan pejuang kemerdekaan dari Johor.

August 7, 2012 3:19 PM

-------------------------------

Fakta lapok, dan hanya dalam buku tersebut sahaja yang menyatakan Mat Indera adalah pejuang kemerdekaan. Dalam buku-buku lain, Mat Indera adalah TALI BARUT KOMUNIS dan juga disahkan sendiri oleh Chin Peng yang tak mampus-mampus tu bahawa Mat Indera adalah Mat Indera adalah Ketua Regimen Komunis Melayu Johor..... seorang KOMUNIS paham tak..!!! Komunis tak pernah menolong rakyat, mereka hanya menambahkan perit hidup rakyat je....

Kalau hanya bersumberkan buku Pengukir Nama Johor tu tak payah la. kalau ade 100 buku yang lebih kuat menyatakan Mat Indera lah pembunuh rakyat, takkan hanya ada 1 buku yang cadangkan Mat Indera di label sebagai 'hero' terus ko nak rujuk buku berkenaan??? Langsung tarak kredibel....!!!! dan sungguh MEMALUKAN dunia sejarah....!!!!!

Anonymous said...

Pada tahun tahun awal Peperangan Dunia Kedua 1941-1943, kekejaman komunis di sekitar Batu Pahat telah memaksa majoriti orang Melayu di sekitar Muar dan Batu Pahat terpaksa menandatangani keanggotaan sebagai ahli MPAJA dengan yuran keahlian satu ringgit. Jika engkar, mereka akan disiksa dan dibunuh secara kejam lalu menyebabkan mereka tiada pilihan selain menyertainya. Antara TOKOH yang akan dibincangkan di sini adalah Panglima Salleh dan Mat Indera, kerana kedua dua tokoh ini turut menyertai MPAJA. Maka, SIAPAKAH PEJUANG SEBENAR antara dua tokoh ini?

Apabila kekejaman MPAJA (juga dikenali sebagai BINTANG 3) telah mencapai kemuncaknya bila Pak Naib (Ketua Kampung) di sekitar Mukim IV dibunuh dengan kejam apabila engkar menurut perintah mereka. Rumah penduduk kampung dibakar.... maka penduduk Mukim IV bersatu dan menubuhkan kumpulan penentang yang berselindung di sebalik aktiviti keagamaan dan diberi nama Persatuan Muhamadiah (Khaujakan). Panglima pertama yang dilantik mengetuai perjuangan ini dikenali sebagai Panglima Ijam. Namun, kumpulan di bawah Panglima Ijam ini cuma bercorak defensif dan serang balas besar besaran dari pihak Bintang 3 mengakibatkan kerosakan yang lebih dahsyat. Dengan demikian, penduduk Mukim IV ingin mencari tokoh lain yang lebih agresif bagi mengekang kekejaman Bintang 3.

Dalam masa yang sama, bagi mengekang penentangan orang Melayu ini, Bintang 3 mengeluarkan arahan agar segala aktiviti keagamaan dan perkumpulan di masjid-masjid diharamkan. Kepada kampung yang engkar, seluruh rumah di kampung tersebut akan dibakar. Keadaan genting penuh penderitaan yang tak tertanggung oleh orang Melayu telah memanggil Panglima Salleh untuk tampil membela Agama, Bangsa dan Negeri..... sedangkan MAT INDERA meneruskan perjuangan beliau dengan bersekongkol melakukan kekejaman terhadap rakyat negeri Johor yang berdaulat (Negeri Johor Darul Ta'zim adalah negeri tak bersekutu yang tidak dijajah British) secara berterusan sehingga kekejamannya dihentikan apabila diracun oleh penduduk Seri Medan.

Panglima Salleh tanpa berlengah telah memimpin perjuangan bersenjata orang Melayu secara offensif dengan menyerang semua kedudukan dan kem Bintang 3 di serata Johor. Rupa-rupanya, kemasukan secara paksa beliau ke dalam MPAJA adalah sebagai siasah dan persediaan untuk mengetahui kekuatan dan lokasi najis-najis Bintang 3 ini. Gempuran Panglima Salleh bersama Tentera Selempang Merah, yang cuma bersenjatakan TAQWA dan parang panjang/pedang, telah berjaya mengekang kekejaman Bintang 3 (KOMUNIS) di Batu Pahat.

Mat Indera, walaupun berpendidikan agama dan mempunyai ilmu kebatinan yang tinggi, telah tewas dengan nafsu iaitu mempunyai cita-cita politik dan cita-cita untuk berkuasa. Beliau gagal menggunakan ilmunya untuk menentang penindasan terhadap agama dan bangsa sedangkan beliau mampu. Walaupun dikatakan bahawa ketika peristiwa di Bukit Kepong, Mat Indera tidak membunuh polis Melayu, namun dengan menyaksikan tanpa menghalang bangsat-bangsat komunis tersebut membunuh polis... wanita dan kanak-kanak adalah melayakkan Mat Indera digelar DAYUS dan pengkhianat bangsa.

Panglima Salleh dikurniakan Pingat Ibrahim Sultan (PIS) sebagai mengenang jasanya pada 17 September 1955 dan beliau meninggal dunia pada 21 April 1959. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya serta roh para pejuang yang gugur ketika menghadapi petualang Komunis. Alfatihah....

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Mungkin sedikit masa lagi akan ada pemimpin UMNU yang tergamak mengatakan Tok Janggut juga sebagai pengganas kerana Tok Janggut juga membunuh polis melayu yang bernama Sarjan Che Wan di Pasir Mas, Kelantan.

Tok Janggut yang dibunuh dan gantung secara terbalik, kemudian diheret menyeberangi Padang Bank Kota Bharu, tidak pula dianggap pengganas dalam buku teks sejarah.

Inikah yang dikatakan sejarah ?

August 7, 2012 3:26 PM

-----------------------------------

Dalam buku sejarah yang "ditulis" "oleh" UMNO, tidak pernah dicatatkan bahawa Tok Janggut adalah pengganas jauh sekali pemberontak, jadi jangan nak menambah fitnah la wahai bumuh SIAL...!!!!! Selama 55 tahun UMNO/ BN memerintah Malaysia tiada satu ayat yang menyatakan Tok Janggut itu pengganas..... ini adalah fakta....

Jika ada UMNO "menulis" begitu dalam buku teks sejarah... SILA BUKTIKAN...!!!!

Hujah vs Hujah...!!!

Bomo Siam said...

3:13,

Ternyata pihak British tidak memberi ruang kepada semua gerakan kemerdekaan apabila mengharamkan PKMM, AWAS, API dan PKM. Semua nasionalis yang menuntut kemerdekaan tidak diberi pilihan.

Kecuali dengan menyertai kumpulan bangsawan elit UMNU untuk kemerdekaan acuan British, atau berdepan dengan risiko merengkok dalam penjara atau lebih buruk, dibunuh menjadi pejuang tidak bernama...!

Inikah yg dikatakan MERDEKA!!!

Anonymous said...

Sila baca Novel Sejarah "Panglima Salleh Selempang Merah", tulisan dan hasil penyelidikan Zaharah Nawawi, DBP 1988. Penyelidikan beliau dengan cara menemubual pejuang terlibat seramai lebih 30 orang responden adalah dianggap tepat kerana cerita didapati mempunyai persamaan dan bukan dari penceritaan pihak ketiga.

Bukan dari SATU SUMBER, tapi dari 30 ORANG RESPONDEN.... lebih kredibel dari cerita mangarut Mat Sapu bini orang tu....!!!!!!

Bomo Siam said...

3:31 PM

Kenapa pejuang ini di hukum bunuh olih tuan UMNU???

Bomo Siam said...

3:33

Novel Sejarah??? Kua kua kua!

Novel rupanye ye...!!!

L/k pilam Tanda Putera agaknye...???

Anonymous said...

Dan kau pun tidak berhak. ...untuk berkata apa jangan kau guna agama islam untuk bermain kata kata..kojap baik kojap mengutuk bahlul.punya bomo siam

Anonymous said...

Bomo Siam said...
3:13,

Ternyata pihak British tidak memberi ruang kepada semua gerakan kemerdekaan apabila mengharamkan PKMM, AWAS, API dan PKM. Semua nasionalis yang menuntut kemerdekaan tidak diberi pilihan.

Kecuali dengan menyertai kumpulan bangsawan elit UMNU untuk kemerdekaan acuan British, atau berdepan dengan risiko merengkok dalam penjara atau lebih buruk, dibunuh menjadi pejuang tidak bernama...!

Inikah yg dikatakan MERDEKA!!!

August 7, 2012 3:32 PM


---------------------------------------

Jika begitu sambut la Hari Hartal bertemakan "Sebangsa, Senegara, Sejiwa, Sekote dan Secipap" tu, kenapa perlu sambut hari Kemerdekaan yang diusahakan oleh UMNO pada 31 Ogos ni???? Bukankah itu secara tak langsung ko dan pemimpin ko juga mengiktiraf jasa-jasa UMNO yang elit tu...???!!!!!

Anonymous said...

yang korang layan Bomoh Sial apasal...nie salah satu sebab aku malah berhujah ngan orang bengong...asyik kona baring jee.
mengaku islam tapi tindakan, xmelambangkan islam pun...

Bomo Siam said...

3:28 PM

Buku Yayasan Warisan Johor ini disahkan & ditandatangani olih MB UMNU Johor...!!!

Nak pengesahan apa laie...!!!

Anonymous said...

muka al-juburi dan pope nick sama jer... sudah tiada NUR....muka macam jamban adalah....

Anonymous said...

Bomo Siam said...
3:33

Novel Sejarah??? Kua kua kua!

Novel rupanye ye...!!!

L/k pilam Tanda Putera agaknye...???

August 7, 2012 3:38 PM

------------------------------------

Lebih kredibel dari hanya artikel yang bersumberkan penulis tu je.... 30 vs 1, who are more credibel????

Mat Sabu lebih kredibel??? Adik Mat Indera yang lahir 2 tahun lepas Mat Indera kene gantung lebih kredibel???

Sedih la hujah kamu ni wahai bumuh SIAL...!!!!

Bomo Siam said...

UMNU guna buku novel sebagai fakta sejarah...???

Apa punya tutt...!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

aku sedang menunggu bilalah 2 ekor ni (al-juburi dan pope nik ni) nak mampuz ... menyusahkan melayu jer..

Bomo Siam said...

3:41 PM

Aku ulangi.....'disahkan & ditandatangani olih MB UMNU Johor...!!!'

MB UMNU Johor!!!

Apa laie...teruskan hujah anda...!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
3:28 PM

Buku Yayasan Warisan Johor ini disahkan & ditandatangani olih MB UMNU Johor...!!!

Nak pengesahan apa laie...!!!

August 7, 2012 3:40 PM

-----------------------------------

Kalau PM sign buku campuran artikel-artikel orang lain pun belum tentu kandungan dalamnya 100% tepat. Lain la itu bibliograpy dia sendiri...

Hanya itu je sumber dari penganut PR??? Kah kah kah kah kah.... cari la buku lain wahai bumuh SIAL. Kalau ko nak jadi penulis skrip mampus kene TIBAI je...

Kah kah kah kah kah.... "penyelidikan aku hanya bersumberkan jin bukit putus"

Kah kah kah kah.... ko ni buat aku lapor perut lak.... keh keh keh keh

Bomo Siam said...

3:41 PM

Aku bagi kebebasan....

Buleh guna cerpen or puisi utk jadikan hujah sejarah hg...!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

Ramlah Adam...!

Anak murid hg guna novel cerekarama sebagai teks sejarah!

Apa hg rasa, prof???

Bomo Siam said...

...break jap.....! Assalamualaikum!

Anonymous said...

Keh keh keh keh.... kebenaran yang Mat Sabu buta kayu tak nampak....


Penjelasan Yayasan Warisan Johor mengenai buku Pengukir Nama Johor


Kalau sudah hendak lemas, apa yang ada depan mata pun dipautnya, itulah bidalan sesuai untuk Mohamad Sabu yang dakwa Yayasan Warisan Johor (YWJ) mengiktiraf pemimpin komunis Melayu Mat Indera sebagai pejuang kemerdekaan.

Sebaliknya, YWJ dalam satu kenyataan pada Selasa menjelaskan walaupun nama Mat Indera disenaraikan menerusi penulisan yang diterbitkan dalam buku bertajuk, Pengukir Nama Johor namun Mat Indera tidak pernah diiktiraf sebagai pejuang kemerdekaan negara.

Sebaliknya jelas YWJ, dua penulisan berkaitan Mat Indera diterbitkan dalam buku itu hasil penyelidikan dua penulis berbeza, memerlukan tafsiran dan penilaian masyarakat, khususnya golongan sejarawan, sama ada lelaki itu seorang pengganas komunis atau pejuang.

Selain artikel hasil penyelidikan Allahyarham Ismail Adnan, buku itu juga memaparkan penulisan mengenai Mat Indera berdasarkan kajian Sahgidon Dirhan bertajuk Bajuri Haji Siraj, yang mendedahkan Mat Indera pemimpin komunis Melayu melakukan keganasan dan kekejaman terhadap bangsa sendiri.

Pengarah YWJ, Muhamad Fuad Radzuan, berkata buku berkenaan hasil kajian penyelidik dan penulis secara individu di bawah Projek Penyelidikan dan Penulisan Warisan Sejarah Johor (PEWARIS) yang diselenggarakan yayasan itu.

“Projek PEWARIS membabitkan penulis dan penyelidik yang dilatih sekumpulan tenaga akademik dari beberapa institusi pengajian tinggi awam negara ini. Hasil kajian dan penulisan mereka dibukukan untuk tatapan masyarakat, termasuk buku Pengukir Nama Johor yang diterbitkan pada 2004.

“Justeru, Pengukir Nama Johor hasil kajian dan penyelidikan penulis secara individu walaupun mungkin boleh menimbulkan kontroversi. Terserah kepada masyarakat khususnya golongan sejarawan mentafsir dan menilainya kerana pentafsiran oleh golongan yang tidak arif, dikhuatiri boleh mengelirukan masyarakat.

“Selain artikel mengenai Mat Indera hasil penyelidikan dan penulisan Ismail, sebuah lagi artikel dalam buku sama oleh Sahgidon pula menyatakan Mat Indera adalah pemimpin komunis Melayu yang ganas dan kejam terhadap bangsanya sendiri," katanya.

Muhamad Fuad berkata, perbezaan itu wujud kerana YWJ memberi kebebasan kepada penyelidik dan penulis sejarah berkenaan mengemukakan hasil kajian dan penulisan masing-masing dalam bentuk karya akademik popular.

Katanya, pendekatan itu dengan harapan hasil penyelidikan berkenaan dapat merangsang penulis lain memperkembangkan maklumat yang ada dalam penulisan buku terbabit supaya ia menjadi lebih komprehensif.

Pada sidang akhbarnya semalam, Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dengan ‘yakin’ mempertahankan kenyataannya bahawa Mat Indera dan pengganas komunis dalam peristiwa berdarah di Balai Polis Bukit Kepong sebagai pejuang kemerdekaan sebenar.

Menurut Mohamad atau Mat Sabu, ia berdasarkan buku Pengukir Nama Johor pada halaman 107 hingga 117 yang menceritakan latar belakang dan perjuangan Mat Indera yang ditulis Ismail Adnan.-6/9/2011

----------------------------------

Keh keh keh... ade dua artikel, satu kata Mat Indera pejuang, satu lagi kata Mat Indera pengganas.... dalam buku yang sama.

Aku refer dalam buku-buku yang lain, Mat Indera adalah Pengganas dan tali barut komunis... Mane satu aku kene ikut ni... SILA JAWAB WAHAI BUMUH SIAL...!!!!

Kah kah kah kah kah

Bard Simson said...

Sebenarnya, sesiapa yg dapat memperhalusi filem Tanda Putra, akan tersirnalah kelemahan bapa si Najib dalam menyelesaikan masalah 13 Mei.

Cuba analisis prebiu yg pernah GAP paparkan.

Tapi kalo puak2 UMNGOK yg buat analisis, mereka seolah-olah tidak pernah bersalah!!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Ramlah Adam...!

Anak murid hg guna novel cerekarama sebagai teks sejarah!

Apa hg rasa, prof???

August 7, 2012 3:50 PM

----------------------------------

Buku novel dengan 30 responden dan 1 artikel dengan penulis yang sumber ntah dari mane??? Who is more credibel...

Kah kah kah kah kah... SILA JAWAB WAHAI BUMUH SIAL.....!!!!! Ops, bumuh SIAL nak pergi melingkup jap....

Keh keh keh keh.... sakit otak dia hari ni..

Anonymous said...

Bard Simson said...
Sebenarnya, sesiapa yg dapat memperhalusi filem Tanda Putra, akan tersirnalah kelemahan bapa si Najib dalam menyelesaikan masalah 13 Mei.

Cuba analisis prebiu yg pernah GAP paparkan.

Tapi kalo puak2 UMNGOK yg buat analisis, mereka seolah-olah tidak pernah bersalah!!!!

August 7, 2012 3:55 PM

---------------------------------------

Isu 13 May tak selesai dengan baik ke??? Silap waktu tu AnWAR Al-Juburi takde, kalau tak semua masalah dia boleh selesaikan dengan mudah... aku kasi upah 1 hengget buat punaisihat eko-no-mani tu...

Anonymous said...

Sebenarnya, sesiapa yg dapat memperhalusi filem Tanda Putra, akan tersirnalah kelemahan bapa si Najib dalam menyelesaikan masalah 13 Mei
_________________________________
13 mei berlaku zaman tunku la...bkn zaman tun razak...

Anonymous said...

Bumuh siye hanya kenal pejuang komunis, mane le dia kenal pejuang Melayu tulen macam Panglima Salleh Selempang Merah tu...

Anonymous said...

ZAHARAH NAWAWI anak kelahiran Kampung Parit Jawa, Mukim Empat, Batu Pahat Johor (5 Mei 1940) membesar dan memungut pengalaman di luar kampung halaman. Mulai mengasah bakat di bidang penulisan sejak berusia 12 tahun, dan semenjak itu tidak pernah berhenti menulis sehingga kini.

Pencapaian tertinggi yang diraih hasil penat lelah menulis ialah menerima Anugerah Penulis Asia Tenggara (SEA Write Award) pada September 1996 di Bangkok, Thailand. Dan Hadiah Karyawan Sastera Johor, Hadiah Sastera Johor Darul Ta’zim (1999).

Dari 1997 hingga 1998, Zaharah menjadi Karyawan Tamu Dewan Bahasa dan Pustaka dengan menyiapkan buku proses kreatifnya berjudul Merentas Laluan.

Pernah berkhidmat di Utusan Melayu sebagai wartawan di Mingguan Malaysia dan Anggota Sidang Pengarang majalah WANITA -- dari 1968 hingga 1976. Jawatan terakhir Zaharah di Utusan ialah sebagai Ketua Redaksi majalah MASTIKA dari 1975-1976.

Setelah meninggalkan Kumpulan Utusan, Zaharah berkhidmat pula di Berita Publishing, (anak syarikat Kumpulan The New Straits Times) dari 1976 hingga 1985. Jawatan terakhirnya di sana ialah sebagai Editor Umum Penerbitan Berbahasa Malaysia (Editor General Bahasa Publications) yang merangkumi semua penerbitan majalah serta buku berbahasa Melayu di Berita Publishing.

Dari 1985 hingga 1986 Zaharah menjadi Editor Urusan di Pustaka Cipta Sdn. Bhd.

Zaharah meninggalkan Pustaka Cipta setelah mendapat Dana DERMA CIPTA Dewan dari Dewan Bahasa dan Pustaka untuk membuat penyelidikan tentang perjuangan Panglima Salleh Selempang Merah yang mengetuai orang kampung membenteras kegiatan dan kezaliman komunis Bintang Tiga dalam tahun 1945 di Batu Pahat, yang kemudian ditulis dalam bentuk novel menggunakan judul Panglima Salleh Selempang Merah.

Anonymous said...

Bro..tq bro. Walaupun kau singaporean tapi jiwa melayu kau masih tebal.

Anonymous said...

CITE BBNYAK MNGKUK AYUN BOMO X KAN FAHAM NYE...

Anonymous said...

bumuh siye tu bukan je tak paham malah terlebih bebal.

Anonymous said...

Aku pun...Fatehah pun aku tak selera nak sedejah kalau diorg GOAL

Anonymous said...

Hahahah...aku happy kali ni. Bomoh siam @ musangka KANTOI...hahaha..

Tahniah buat bro yg kasi tutup mulut itu Mangkuk..bravo!! Bravo!!!

Anonymous said...

bumuh siye @ musangka... tong kosong yang bernafsu besar tapi berakal pendek.. hehe

Anonymous said...

bomo siam @ musangka, bomoh musibat!

Anonymous said...

Tanpa Bomo Siam blog GAP tak ramai yang melayarinya. Aku rasalah bomo siam ini orang UMNO. Dia menyamar jadi orang PAS. Kah! Kah! Kah!

Anonymous said...

Anonymous said...
Tanpa Bomo Siam blog GAP tak ramai yang melayarinya. Aku rasalah bomo siam ini orang UMNO. Dia menyamar jadi orang PAS. Kah! Kah! Kah!

August 8, 2012 12:53 AM

-----------------------------------

bumuh SIAL bukannya orang UMNO, tapi pencacai mengkarung hijau PAS, cuma dia marah-marah rindu sama UMNO... kui kui kui...

Anonymous said...

Bomoh Siam Undi dan sokong DAP terejun kat mana weh syurga ke neraka ? Undi PAS (Parti Ajaran Sesat)duk kat mana pulak weh? Royak kat ambo sikit weh hak benar dengan hak sesat!

Anonymous said...

Gerun aku tgk kening nuar tu....

Anonymous said...

Melalui pandangan mati hati hamba, wajah Tun M adalah wajah long live,wajah yg dipanjangkan umur oleh Allah SWT... manakala wajah nuar pula...jeng jeng jeng...wajah yg semakin huduh,wajah situa kutuk tak sedar diri yg nak mampos...anugerah Tuhan kononnnn.

PUKR Pondan said...

Salaam to You, honourable Tun Mahathir. Thank you for all good you have done and still do for a Malaysia that is unique in a world perspective. When most countries turn kapitalistic, Malaysia turn to a harmonic country in good kampong spirit. Felda deserve all praise, even then the idea is not unique. Sweden have practised twice. First during the 12th century and later from 1695 to 1721.

PUKR Pondan said...

@Bomo Siam! Why don't you stick to small childrens (toddlers) web-site. Your IQ-level suites better in that forum.

Anonymous said...

anon 1:02

correction = not mati hati but MATA HATI.

Anonymous said...

Wajah nuar semakin kusut, Tun M walaupun dipanjangkan umur oleh Allah SWT tapi semakin nyanyuk.

Anonymous said...

helo Bomo Siam Cap Ayam...Blog sendiri dah x laku,,tuu apasal ko sibuk kat dlm Blog ini....sapala yg nak jennguk

Anonymous said...

biar laaa bomo siam cakap apa pun...lagi banyak saya baca lagi jauh saya tinggalkan PR...Alhamdulillah

Anonymous said...

TUN M, memerahkan otaknya untuk membangunkan negara tercinta, PELIWAT TUA memerah koneknya untuk mambangunkan BOTUHNYA yang berjela. 9 inci tu!! MENGAH w.jijah kena malam pertama. wakakaka. APA-APA PUN RASA AKU SIAPA YANG JOIN PR KONEK DIA MESTI BERMASALAH. GERAM KAT CHINA DOLL LA, GERAM KAT PUNGKOK JANTAN LA, GERAM KAT BINI ORANG LA, GERAM KAT SETIAUSAHA SENDIRI LA, GERAM KAT MULUT AWEK MUDA SAMPAI MAKAN AIS KRIM DALAM TANDAS LA DAN YANG TERBARU GERAM KAT ANAK SENDIRI. PR=parti rosak moral.

Anonymous said...

muka neraka

Anonymous said...

tolak pemimpin yang main bontot macam kaum Nabi Luth yang dilaknat Allah...

Anonymous said...

Cipro is especially effective in the treatment of infections involving the joints or bones but is also used to treat other diseases such as typhoid and gram negative infections which are very resistant to most other antibiotics. Buy cheap Cipro Ciprofloxacin without prescription. [url=http://www.learnhowtowriteabusinessproposal.com/]cipro for sale[/url] The most common form of Cipro treatment is a tablet normally taken twice a day for seven to ten days but you should always take it as directed by your physician and as is the case with all antibiotics you should finish the course of treatment and not stop it early because you are feeling better. Cipro has been in the news a lot in recent years because it is the front line treatment for infection by Anthrax as well as other possible biological weapons like the plague and tularemia.