Saturday, August 25, 2012

SURAT TERBUKA PENGUNDI KEPADA PAS.


SURAT TERBUKA UNTUK PUCUK PIMPINAN PARTI ISLAM SEMALAYSIA

Sulaiman Bin Abdullah,
Kg. Melayu Subang,
4700 Selangor Darul Ehsan

22 Ogos 2012

Tuan Presiden,
Parti Islam SeMalaysia

ASSALLAMMUALAIKUM DAN SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA
Tuan,
Saya sebagai seorang rakyat biasa negara Malaysia yang tercinta ini, ingin mendapatkan penjelasan dari pihak tuan mengenai beberapa perkara yang menjadi tanda tanya kepada diri saya selama ini.
Tujuan saya meminta penjelasan ini adalah supaya dapat memudahkan saya membuat pilihan apabila tiba Pilihan Raya Umum ke 13 nanti Insyaallah.

1.       ADAKAH FATWA UMNO KAFIR MASIH BERKUATKUASA LAGI?


2.       ADAKAH PIHAK TUAN RASAKAN PENYINGKIRAN YB DATO DR HASAN ALI DARI PAS SEBAGAI MENGIKUT LUNAS – LUNAS ISLAM?


3.       MENGAPA PAS MASIH MENERUSKAN KERJASAMA POLITIK DENGAN ORANG YANG AKHLAK DAN MORALNYA SANGAT MERAGUKAN? YANG SAYA MAKSUDKAN DI SINI ADALAH DATO SERI ANWAR BIN IBRAHIM DARI PKR. MALAH TUAN LANTIK BELIAU SEBAGAI KETUA PAKATAN RAKYAT.

4.       MENGAPA DALAM TEMPOH 23 TAHUN PAS MEMERINTAH KELANTAN HANYA SATU MASJID DAPAT DI BINA SEDANGKAN PADA MASA YANG SAMA PIHAK TUAN MEMBINA 2 BERHALA BUDDHA TERBESAR DI NEGARA INI? SEDANGKAN PERKARA PERTAMA BAGINDA RASULLULLAH BUAT SEMASA MEMASUKI KOTA MADINAH IALAH MEMBUAT MASJID.




5.       MENGAPA PIHAK TUAN TIDAK MENJAWAB DAKWAAN AHLI PARTI TUAN SENDIRI, USTAZ SAIDI YANG MENDAKWA TOK GURU NIK AZIZ TIDAK AMBIL TINDAKAN KES TANGKAPAN ZINA ADUN SELISING? MALAHAN TOK GURU BERKATA ALLAH SWT TELAH AMPUNKAN DOSA ADUN SELISING ITU DALAM USAHA BELIAU MENUTUP KES INI DARI DI KETAHUI UMUM.

6.       CAKAP SIAPAKAH YANG PERLU AHLI PARTI IKUT? MURSHIDUL AM MENGATAKAN KAFIR BOLEH GUNA KALIMAH ‘ALLAH’ SEDANGKAN TIMBALAN BELIAU BERKATA ‘GUGUR AKIDAH JIKA BENARKAN KAFIR GUNA KALIMAH ‘ALLAH’.SEHINGGA SEKARANG RAKYAT TIDAK MENDAPAT SEBARANG JAWAPAN.


7.       MENGAPAKAH MURSHIDUL AM PAS SEOLAH OLAH SERONOK APABILA AHLI-AHLI PAS MENGAGUNG – AGUNGKAN BELIAU MELAMPAUI BATAS ALA ALA ‘CULT OF PERSONALITY’?

8.       KENAPAKAH APABILA ADA ORANG MENAJA MURSHIDUL AM PAS MENUNAIKAN HAJI TIDAK DI ANGGAP RASUAH PADAHAL ORANG TERSEBUT ADA KEPENTINGAN PERNIAGAAN?


9.       APAKAH HUKUM JIKA SESEORANG ITU MEMUNGKIRI JANJI-JANJI BELIAU?

1.       Datuk Nik Aziz Nik Mat sebagai Mursyidul Am sendiri, juga sepatutnya sedar bahawa negara Islam dan hudud tidak mungkin dilaksanakan di negara ini kerana satu jaminan yang diberikan kepada masyarakat bukan Islam satu ketika dulu.

Nik Aziz perlu ingat janji yang dibuat semasa berdialog di Persidangan Gereja-Gereja di Malaysia di Petaling Jaya, pada Mei 2000, PAS sudah memberi jaminan kepada semua paderi kanan yang hadir dipersidangan tersebut bahawa PAS tidak akan melaksanakan negara Islam, apatah lagi hudud.

Sebagai orang Islam, Nik Aziz wajib berpegang kepada janji-janji tersebut atau beliau akan masuk dalam golongan orang munafik dan dilaknat Tuhan. Soal janji itu dibuat depan paderi atau tidak, itu bukan masalah, yang penting janji itu sendiri dan ia mesti dikotakan.

9.2. Pada suatu ketika dulu, semasa menjelang dan selepas PRU-10 (tahun 1999), Nik Aziz Nik Mat mencabar Perdana Menteri ketika itu Tun Mahathir Mohamad supaya meletakkan jawatan Perdana Menteri kerana didakwanya Mahathir sudah tua dan nyanyuk, sentiasa uzur.

Nik Aziz kata lagi, jika Mahathir letak jawatan pada hari ini, esok ambo (saya) pula letak jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan.

Mahathir telah letak jawatan pada tahun 2003. Hingga ke hari ini pun, sudah lebih 9 tahun Mahathir letak jawatan, Nik Aziz masih belum letak jawatan lagi walaupun sudah tua dan nyanyuk seperti apa yang dia pernah kata kepada Mahathir dahulu.

Ada ulama-ulama berpendapat, di antara orang-orang fasik ialah orang- orang yang suka berjanji tetapi tidak suka menunaikannya, atau sanggup memegang amanah tetapi tidak berpegang kepada amanah itu.

10.   SIAPAKAH TUNJANG DALAM PAKATAN RAKYAT? SEDANGKAN UMUM MENGETAHUI PARTI DAP MEMPUNYAI PALING BANYAK KERUSI DI PARLIMEN?

Cukup 10 soalan-soalan yang perlu pihak tuan perjelaskan buat masa ini. Ada banyak lagi soalan-soalan yang saya perlu tanya kerana ini membabitkan keputusan yang tepat untuk saya, anak-anak saya dan rakyat marhaen umumnya.

Saya mohon ampun dan maaf jika tuntutan-tuntutan saya ini menyinggung perasaan tuan tetapi saya anggap ini adalah soal-soal pokok dan tidak boleh dipandang ringan.

Sekiranya ada silap dan salah dari pihak saya, mohon keampunan di bulan Syawal yang mulia ini.Sesungguhnya kita hanya mampu merancang, dan Allah SWT jua yang menentukan.

Sekian dan terima kasih.


Sulaiman Bin Abdullah



186 comments:

Anonymous said...

bodo punye sulaiman. benda mcm ini pun masih tak tahu lagi?

tak payah suruh nabi ajees tu jawap. banyakkan membaca dan berfikir, sendiri pun boleh tahu jawapannya!!!

Anonymous said...

Pok Nik tolong jawab

Anonymous said...

Adakah PAS berani mengadakan debat dengan DAP berhubung kedudukan hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat?

Adakah PAS berani mengadakan sidang media di hadapan pimpinan DAP, PKR dan penyokong mereka termasuk penyokong PAS sendiri serta orang ramai dengan memanggil semua media dalam negara ini dan beberapa negara luar untuk menerangkan pendirian PAS berhubung hudud dan apakah PAS hendak jadikan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat?

Adakah PAS berani mengadakan forum berkenaan kedudukan hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat dengan ahli panelnya terdiri daripada Nik Aziz, Nasruddin Tantawi, Hadi Awang dan Karpal Singh. DAP hanya perlu hantar Karpal Singh saja untuk melanyak pimpin PAS kalau masih menyalak nak hudud dan negara Islam ala-PAS kerana Hadi Awang sendiri telah mewakili PAS menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang menolak hudud dan negara Islam keluar dari agenda Penipu Rakyat.

PAS menyatakan bahawa kerjasama UMNO dengan MIC dan MCA serta parti komponen lain yang bukan Islam adalah haram, tetapi PAS sekarang ini bukan setakat kerjasama, malahan hingga dah jadi anjing suruhan tahap pecacai kepada DAP apa cerita? Dalam Barisan Nasional parti komponen bukan Islam dan bukan bumiputera tidak pernah menentang agenda pembangunan bumiputera dan pembangunan Islam, tapi dalam Penipu Rakyat PAS telah dipaksa untuk membuang hudud dan negara Islam oleh DAP kerana DAP tak suka hudud dan negara Islam, sangat jelas dalam Barisan Nasional, semua pihak di dalamnya saling menghormati, kerana walaupun pihak kerajaan memberi penekanan kepada pembangunan bumiputera dan Islam, tetapi kebajikan bangsa lain dan penganut agama lain tidak diainaya, bantuan juga diberikan kepada yang layak, tetapi di dalam Penipu Rakyat kuasa veto adalah milik DAP hinggakan keputusan di negeri Kedah berhubung isu operasi pusat hiburan dalam bulan Ramadhan tahun lalu, walaupun PAS berkuasa ada 16 kerusi DUN dan jawatan Menteri Besar Kedah ketika itu dan sekarang ini pun disandang oleh PAS, tetapi yang membuat keputusannya adalah DAP, DAP telah menentang keras cadangan itu walaupun ada 1 ADUN saja dalam DUN Kedah, jelas seorang ADUN DAP telah berjaya melanyak 16 ADUN PAS termasuk seorang Menteri Besar dari PAS. Sangat jelas bahawa kedudukan Islam dan bumiputera sangat bahaya kalau Penipu Rakyat berkuasa kerana taiko besar dalam Penipu Rakyat iaitu DAP tidak suka dengan bumiputera dan Islam dan akhirnya bumiputera dan Islam akan dianak tirikan. Ini sangat jelas bahawa melalui Barisan Nasional kedudukan Islam dan Bumiputera terjamin tetapi dalam Penipu Rakyat, kedudukan bumiputera dan Islam hendak dihancurkan. Saya menulis berdasarkan pemikiran ilmiah, bukannya sesuka hati, kita melihat, mengkaji, menilai, bukannya hanya dengar ceramah menipu seperti Penipu Rakyat terus melalak di sana sini menuduh itu dan ini, manusia dianugerahkan akal untuk berfikir oleh Allah, jadi, gunakanlah akal dengan sebaiknya, jangan taksub melampau hingga menghancurkan kepentingan agama, bangsa dan tanah air.

Sudah sangat jelas PAS telah gagal dalam isu ini, PAS sudah jadi sesumpah yang sekejap begitu dan sekejap begini, sekejap nak buat, sekejap tak payah, sekejap haram, sekejap halal, inilah pemikiran jahat yang mahu merosakkan akidah umat Islam dengan mempergunakan agama untuk menarik sokongan.

PRU 13 kelak, undilah Barisan Nasional demi kepentingan Islam dan kepentingan bumiputera, kepada bangsa lain, walaupun kepentingan Islam dan bumiputera diutamakan, kepentingan anda semua tidak dianak tirikan, anda semua juga akan menerima bantuan dan pertolongan seperlunya. 55 tahun negara telah mencapai pemerintah sendiri, tidak pun bukan bumiputera dan bukan Islam diainaya, semuanya mendapat layanan yang sepatutnya diperolehi. Oleh itu janganlah terpedaya dengan golongan perosak yang menggunakan sentimen perkuaman sempit hingga menghancurkan kesepakatan yang terjalin selama ini.

Bersambung.................

Anonymous said...

Sambungan.......


Akhir kata dari saya, undilah mengikut rasional dan jangan ikut emosional, kerana undi yang rasional akan membantu mewujudkan kerajaan yang berkualiti macam Barisan Nasional, untuk secara emosional hanya memberikan kuasa kepada pihak yang tak reti apa-apa, tapi janji itu dan ini, membohong di sana sini sajalah. Bertindaklah semua demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Fatwa sokong umno kafir tu terletak pada semua ahli ahli PAS.Mereka akan jawab pada Allah nanti.

Anonymous said...

Mintak bomo siam jawab bagi pihak pok nik!

Anonymous said...

22 tahun pentadbiran Tun Mahathir dapat menghasilkan kejayaan berikut:

1. Projek Lebuh Raya Utara Selatan dan berpuluh lebuhraya yang selesa serta beribu jalan raya yang baik.

2. Projek Kereta Nasional, negara Malaysia adalah satu-satunya negara di Asia Tenggara yang mempunya model kereta sendiri iaitu Proton dan Perodua. Malahan Proton dan Perodua sudah mendapat sambutan di seluruh dunia.

3. Jambatan Pulau Pinang yang merupakan jambatan terpanjang di Asia Tenggara.

4. Perindustrian negara yang telah mewujudkan ribuan peluang perniagaan dan pada masa yang sama mewujudkan berjuta peluang pekerjaan untuk rakyat Malaysia mencari rezeki.

5. Berjaya menganjurkan kejohanan sukan kedua terbesar di dunia iaitu sukan Komanwel pada tahun 1998 dan Malaysia telah berjaya mendapat kalau tidak silap saya 10 pingat emas dan beberapa lagi pingat perak dan gangsa.

6. Pembangunan KLIA iaitu sebuah lapangan terbang canggih yang dibina dengan kos yang jauh lebih murah tetapi berkualiti hingga mendapatkan pujian dari masyarakat.

7. Mengambil alih syarikat-syarikat milik British yang beroperasi di negara ini seperti Gopeng, Guthrie dan beberapa lagi konglomerat besar melalui pembelian saham milik syarikat milik British tersebut.

8. Memajukan sistem pengangkutan canggih yang banyak menyelamatkan orang ramai terutama warga kota dari kesesakan lalu linta dengan membina LRT, STAR, Monorail, KTM Komuter dan sebagainya, malahan Lebuhraya SMART bukan saja menjimatkan masa perjalanan, tetapi berfungsi untuk mencegah kejadian banjir bila hujan lebat apabila lebuhraya terowong SMART menjadi saluran aliran air untuk dialirkan ke sungai.

9. Berjaya memajukan ramai orang bumiputera terutamanya, malahan juga orang bukan bumiputera terutamanya India supaya menjadi golongan usahawan, beribu-ribu usahawan kecil dan sederhana berjaya dihasilkan dengan berbagai projek pembangunan usahawan samada di desa, bandar, tua muda, lelaki, perempuan semuanya diberi peluang.

10. Pembangunan Putrajaya yang bukan saja menjadi pusat pentadiran negara yang selesa kepada kakitangan kerajaan dan juga orang ramai yang berurusan dengan jabatan-jabatan di sana, malahan Putrajaya juga adalah destinasi perlancongan terkenal di negara ini yang mencatatkan ratusan ribu malahan mungkin jutaan yang melancong ke Putrajaya untuk menikmati keindahan panorama Putrajaya.

Ada banyak lagi, macam pembangunan Langkawi, pembanguna petani dan sebagainya, nak tulis semua tak muat ruanglah.

Besambung.............

Anonymous said...

Sambungan..............


Lihat pula apa yang Nik Aziz buat sepanjang dia jadi Menteri Besar Kelantan?

1. Menyalahkan kerajaan pusat atas kegagalan PAS mentadbir dengan baik sebab PAS tak reti mentadbir dengan baik.

2. Bekalan air selalu tergendala, malahan bekalan air kotor macam air longkang.

3. Hanya membina sebuah masjid, sedangkan ada 2 tokong besar yang terbesar di negara ini.

4. Memecahbelahkan masyarakat dengan hasutan dan hukum hakam sesat untuk kepentingan politik.

5. Perindustrian di Kelantan lembab dan peluang niaga dan pekerjaan berkurangan sebab pimpinan PAS tak reti buat kerja tapi sibuk berceramah ke hulu ke hilir siang dan malam.

6. Banyak melancarkan projek itu dan ini dan penuh dengan batu asas projek dan papan tanda projek itu dan ini, tapi sekadar itulah, majoritinya terbengkalai, dalam 10 tu 1 saja yang berjalan lagi 9 terbengkalai tak tahu apa statusnya.

7. Membuat banyak projek yang kononnya Ladang Rakyat, tapi akhirnya jadi Ladang Swasta, bila rakyat dapat sisa dan keuntungan besar kepada syarikat swasta.

8. Banyak hasil balak, emas, bijikh dan cukai tanah yang tak tahulah lepas ke mana, hinggakan bekalan air pun tak dapat dibaiki, kerajaan beri RM 600 juta untuk baiki bekalan air pun entah ke mana perginya duit itu.

9. Anak-anak muda di Kelantan terpaksa berhijrah ke negeri lain kerana tak ada peluang kerja.

10. Nak buat lebuh raya, tapi membebankan rakyat, kononnya beramal jariah dengan beri sedekah buat lebuhraya, itu adalah untuk rakyat. Tapi apahal Nik Aziz dan Exco PAS pun bekerja dan dapat gaji, pasal apa tak bekerja tanpa gaji atau gaji korang sekadar RM 800 ke RM 1000 saja seorang sebulan, elaun lain tak payah ambiklah. Kalau nak buat pembangunan pun sampai mintak sedekah sana sini, jelas PAS tak reti nak bangunkan negeri, apa yang diorang buat? Hasil negeri pergi mana? Jangan ceramah pung pang pung pang macam nak runtuk pentas ceramah, tapi lain yang diceramah lain yang dibuat, apa cerita?

Renungilah kejayaan Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri yang berkesan kepada Malaysia dan rakyat Malaysia dengan kegagalan Nik Aziz di Kelantan yang sibuk berpolitik tapi tak tau nak membangunkan negeri.

PRU 13, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Mansor:We hope not happen..kita pun tau dap tak strong..Guan eng macam tokong u know..to the chinese…U cannot deny that..he is just like a tokong…

Itu yg buat die org sombng,,,very2 angkuh and arrogant..

Anonymous said...

pemimpin pas yang baik samaada diterajang keluar atau dipingirkan atau pandangan mereka tentang halatuju parti tidak diendahkan.Kepada semua ahli pas, keluar sajelah dari parti yang telah jauh tersesat ni. X payah nak dptkan penjelasan bak kata pepatah "sudah terang lagi bersuluh "

Anonymous said...

Anon 9.01pm bomo sudah sokong bn lepas terkejut beruk anwar buat statement tak setuju hudud!

Anonymous said...

BILA POK NIK TERIMA SURAT, BILA POK NIK BACA, BELUM HABIS BACA, INI SEMUA KEJO UMNU NEH? KATA POK NIK, SAMBIL TESENYUM DAN SEDAR SEMUA SOALAN MEMBINGUNGKAN, NANTI AMBO AKE FIKE FATWA YANG SESUAI

Anonymous said...

tambahan solan surat terbuka yg dikirimkan olih saorng hamba allah untuk pas soalan.11.mana yg lebeh berkuasa presdent atau mushidur am pas.12.kenapa sudah 52 tahun pas sebagai parti kedua terbesar selain bn tak bolih perintah negara.13.kenapa pas berdendam dengan umno sedangkan umno itu org melayu islam.14.kenapa pas bergabung dengan dap dan pkr untuk apa?.15.kenapa pas parti yg terkebawah dari dua parti in dap dan pkr.16.kenapa pas tolak semua ulamak dalam pas.17.kenapa pas tipu rakyat kelantan pasal duit royalti mana pergi nya duit yg telah di beri olih kerajaan pusat untuk pas kelantan.itu saja solan saya untuk di jawab dengan kadar segera.

JawaJohor said...

AKU SKRNG CUKUP JIJK DENGAN PAS. SEORANG TEMAN DARI KL DATANG RUMAH AKU DI JB.
DIA CERITA, PADA SATU MAJLIS SIVARASA DI JEMPUT HADHIR. APABILA SAMPAI SAJA SI INDIA NI, ORANG ORANG PAS BERTAKBIR !
APALAH bodoh Dan Algol Nya MAANUSIA pas ni !

MUNGKIN ADA SESIAPA YANG BOLIH SAHKAN CEERITA INI..........

Anonymous said...

Doh lo weh....banyok2 soal pon lom tntu pork nick akan jawab....silap aribulan lg lama la dia dok dlm sepital...

xpon dia jawab...celako celako celako..mu leman...

Anonymous said...

Isu kafir-mengkafir bukanlah isu baru. Ia tumbuh sebelum kemunculan Amanat Haji Hadi lagi. Adalah fitnah besar, jika mengaitkan “Amanat” ini dengan isu kafir-mengkafir. Haji Hadi hanya mengulas soal bagaimana orang2 Islam boleh menjadi murtad dan menerangkan dengan tegas ciri2 kekufuran menurut pandangan Quran dan Hadis Nabi SAW. Itu sahaja.

Malah kandungannya menyamai dengan apa yg diterbitkan oleh Bahagian Agama Islam, Jabatan Perdana Menteri melalui Kitab Mustika Hadis darihal sebab2 terbatalnya syahadah...!

Anonymous said...

Rakyat Malaysia yg mengikuti Tragedi Memali 15 tahun dulu, tentu sekali pernah mendengar apa yang dikatakan “Amanat Haji Hadi” itu. Tidak pula diketahui siapa yang mencetak dan memberi judul ucapan itu sebagai “Amanat”. Ia hanya ucapan Haji Hadi dlm satu Ceramah Umum PAS di Banggol Pradong, Terengganu pada tahun 1979, kira-kira 21 tahun dulu...!

Anonymous said...

PAS pernah secara terbuka mencabar UMNU utk berdebat dlm isu kafir-mengkafir ini. Pandangan Haji Hadi yg disiarkan oleh Asiaweek dalam tahun 80-an telah meningkatkan suhu kebencian Mahathir terhadap MB Terengganu itu.

Mahathir sebenarnya terjebak dgn cabaran Haji Hadi utk berdebat dlm apa sahaja isu termasuklah soal2 perubatan (menyindir Mahathir yg hanya mendalami ilmu perubatan).

Penantian persetujuan Mahathir untuk berdebat dengan PAS, berakhir dgn kecewa. Sekalipun, PAS memberikan kebebasan kpd UMNU utk menentukan ahli panel mereka, menentukan tajuk perdebatan malah menentukan tempat berdebat dan pengerusi debat dari kalangan UMNU, namun akhirnya Mahathir undur dgn memperalatkan Majlis Penyimpan Mohor-Mohor Besar untuk mengistiharkan pembatalan Debat Umno-PAS itu...!!!

hangkedee said...

Ada perjanjian syaitan macam mana nak keluar dari Ham pas nanti tertalak bini sendiri, silap haribulan jadi milik mat sapu bau burit mah!

Anonymous said...

Isu pokok dlm Amanat Haji Hadi memang menekankan soal umat Islam boleh menjadi kufur tanpa meninggalkan Islam, atau menganut agama Hindu, Buddha dan Kristian. Tetapi terkeluarnya seseorang Islam dari agamanya, cukup dgn dia berkata “politik suku, agama suku” yakni, politik dan agama tidak boleh dicampur-adukkan.

Hakikatnya, umat Islam yg berilmu tahu, siapakah yg telah memisahkan antara urusan agama dgn urusan kenegaraan di negara ini. Malah jauh dari itu, mereka amat arif bahawa kerajaan tunjangan UMNU dari dulu, kini dan selamanya, memang mempertahankan Malaysia sebagai negara secular iaitu negara yg mengasingkan urusan agama dan pentadbiran...!

Ali said...

UAI kate org pas nie "base bodo" belake! Kecek panda uat x dok starang!

Anonymous said...

Seperti juga solat, ia mempunyai rukun2 khusus untuk menentukan sah atau tidak sembahyang seseorang itu? Begitu jugalah halnya dengan konsep bernegara dalam Islam.

Mana rukun Negara Islam Malaysia...?

Anonymous said...

Inilah Amanat Haji Hadi yg begitu digeruni oleh Mahathir dan UMNU sejak 21 tahun dulu. Marilah kita perhatikan kandungan dan intipatinya: -

Saudara-Saudara Sekalian,
Percayalah,
Kita menentang Umno, bukan kerana namanya Umno,
Kita menentang Barisan Nasional, bukan kerana namanya Barisan Nasional,
Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan Perlembagaan Penjajah,
Mengekalkan undang-undang kafir,
Mengekalkan peraturan jahiliyyah,
Oleh kerana itulah kita menentang mereka,
Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka,
Oleh itu, kita berlawan dengan mereka,

Percayalah Saudara-Saudara Sekalian,
Perjuangan kita adalah jihad,
Ucapan kita adalah jihad,
Derma kita adalah jihad,
Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi)
puak-puak ini,
Kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini,
Mati kita adalah syahid,
Mati kita adalah Islam.
Kita tidak perlu masuk Budhha,
Kita tidak perlu masuk Hindu,
Kita tidak perlu masuk Kristian,
Tetapi kita menjadi KAFIR dengan mengamalkan “Politik Suku, Agama Suku”

Presiden PAS
Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!

Anonymous said...

Bomo Siam, Hadi Awang sendiri malahan PAS juga yang diwakili oleh Hadi Awang telah menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat untuk MENOLAK hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat apa cerita pula?

Jangan sibuk nak menuduh orang lain yang tak buat hudud sebagai kafir dan macam-macam tuduhan keji kerana sekarang ini PAS sendiri malahan Hadi Awang sendiri pun tolak hudud dan negara Islam,apa cerita?

PAS ni jenis tak reti fikir guna akal yang rasional, diorang ni sibuk ikut nafsu serakah, emosional dalam tindakan. Sebagaimana yang kita ketahui, nak buat sesuatu kenalah mengikut peraturan, aturan, susunan yang teratur dan tersusun untuk menghasilkan hasil yang baik untuk semua pihak. Dalam isu hudud ini, apa yang PAS nak buat di Kelantan 1993 dan di Terengganu pada tahun 2003 terlalu cincai, tak teratur, tak tersusun, caca marba, tak jelas hujung pangkal, macam mana nak laksanakan peraturan yang tak jelas hujung pangkalnya?

Dalam isu hudud, dalam kes berzina, kalau tak cukup 4 saksi, maka tak boleh tuduh berzina, jadi bebaslah orang berzina itu. Perlu jelas hudu adalah suatu hukuman yang betul-betul hendakkan keadilan, sebab itulah pembuktian dalam hudud perlu mengikut tuntutan yang telah disyariatkan dalam Islam, bukan boleh sesuka hati buat itu dan ini saja kerana akhirnya akan mencetuskan huru hara dan pertelingkahan. Misalnya seorang muslim pergi mencuri di sebuah kedai bukan muslim dengan cukup nisab barang curiannya, tetapi atas dasar kesesakan hidup mungkin tak ada kerja, dan sebagainya, apakah orang yang mencuri atas sebab itu perlu dihukum atau tidak? Apakah jika dihukum akan memberikan keadilan kepadanya mengikut syariat Islam? Apakah orang bukan Islam yang kedainya dicuri itu akan suka hati dan tak kisah langsung orang itu dilepaskan kerana kes ini tidak membolehkan orang itu dihukum? Bagaimana pula dengan kegagalan orang yang terpaksa mencuri itu kerana tiada peluang pekerjaan, apakah pula tanggungjawab pihak pemerintah, apakah pihak pemerintah yang perlu dipotong tangannya? Macam mana pula pihak pemerintah dan sedaya upaya untuk mentadbir dengan baik, tapi tak mampu untuk memberikan peluang kerja kepada setiap rakyatnya? Lainlah kalau pemerintah itu jenis tak buat kerja, siang dan malam berceramah politik, hasut sana hasut sini, maki hamun sana sini, berdemontrasi sana sini, kalau itu apakah pemerintah sedemikian perlu ditangkap dan dihukum dan apakah hukumannya?

Banyak perkara perlu dikaji dengan mendalam, saya bukannya menentang hudud, malahan saya sangat bersetuju dengan hudud, tapi perlaksanaanya perlulah teratur dan tersusun untuk mencapai keadilan dan yang disyariatkan oleh Islam. Jadi berhati-hatilah dalam membahaskan isu pokok agama supaya tidak tergelincir dari akidah dan menyebabkan nama baik Islam terjejas.

Apa pun, saya melihat kerajaan Barisan Nasional kini adalah jauh lebih baik dari Penipu Rakyat, mengapakah saya gelarkan Pakatan Rakyat sebagai Penipu Rakyat, kerana mereka ini memangnya golongan penipu, mereka sibuk tuduh orang lain dengan macam-macam tuduhan, tetapi diri mereka itu sangatlah buruk dan keji mengalahkan penyamun.

PRU 13, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Inilah adalah peluang yg bakal memerangkap UMNU. Medan kita sudah terbuka, ayuh cetuskan perbahasan dan penjelasan berkenaan isu ini.

Tanpa symposium sekalipun, tentu sekali penulis siber dan para cendiakiawan Islam kita mampu untuk mengurus dan menangani isu ini dengan baik di laman2 yg disediakan. Jangan kita membuang masa! Rakyat ingin tahu apa yg terkandung dlm Amanat Haji Hadi berdasarkan kacamata Islam. Rakyat juga patut dimaklumkan, Malaysia tanahairku, adalah sebuah Negara Bukan Islam!

Berikan jawapannya...!!!

Anti PR said...

Menteri Besar asyik TIDUR bila bertugas. Harap org bawahan 100%. Bila berlaku yg tak betul, jawapannya mudah "Jawab akhirat nanti". Kalau macam tu tak payah ada negara @ negeri. Pandai2lah rakyat nak hidup sendiri.

Anonymous said...

Bomo Siam, apakah UMNO mengamalkan politik suku dan ugama suku? Adakah UMNO menolak sebahagian rukun Islam dan rukun iman dan mengamalkan sebahagian dari perkara itu? Apakah UMNO menolak solat 5 waktu dan buat solat wajib 2 waktu saja? Apakah UMNO menolak puasa dibulan Ramadhan 30 hari atau 29 hari mengikut rukyat dan hisab dan hanya buat puasa 10 hari saja?

Jangan keterlaluan membuat tuduhan kerana tuduhan itu sangat berat, sungguh berat dan pastikah kamu yang UMNO mengamalkan politik suku dan ugama suku? Kerana kalau tuduhan itu salah dan jenis jahat, maka kamu jawablah di hadapan Allah di Mahsyar kelak.

Apa yang saya lihat PAS sibuk berpolitik dengan memperalatkan agama, sebabnya PAS tidak ada langsung kualiti sebagai parti politik kerana PAS tak tahu apa-apa pasal pentadbiran negara, pentadbiran di negeri mereka pun tunggang langgang. Perlu diingat, untuk menjadi pemimpin kena bijak untuk membangunkan negara, bukannya ceramah siang dan malam tanpa berusaha untuk pembanguan, malahan kalau nak buat pembangunan sampai mintak sedekah sana sini tu lagi teruk, jelas PAS memang tak bertanggungjawab.

Bomo Siam ko kajilah kejayaan yang dihasilkan semasa Tun Mahathir jadi Perdana Menteri Malaysia, beratus, malahan mungkin beribu kejayaan kepada negara dan rakyat atas usaha kerajana Barisan Nasional, izin Allah jualah. Tapi lihatlah Nik Aziz di Kelantan juga 22 tahun jadi Menteri Besar di Kelantan, apa yang dia buat, ini tak tau, itu tak tau, jadi apa yang dia tau? Sampaikan masalah di Kelantan makin banyak, makin meruncing, bekalan air pun tak dapat diselesaikan sedangkan kerajaan pusat sudah hulurkan bantuan RM 600 juta untuk baiki bekalan air, ke mana perginya duit itu, hasil-hasil negeri seperti bijih, balak, emas dan cukai tanah, mana perginya?

Sila cermin diri dulu sebelum menghina orang lain, lihatlah kualiti Barisan Nasional yang 55 tahun menjadi kerajaan di Malaysia, pesat membangun negara ini dengan berbagai kemajuan, PAS pula macam orang ketinggalan zaman dan memang ketinggalan zaman pun sebab tak reti mentadbir dan berpolitik macam orang yang jenis taksub keterlaluan hingga tak ada sebarang kemajuan yang memberangsankan.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anti PR said...

Anwar sedap kepala kote pun kerja UMNO.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Inilah adalah peluang yg bakal memerangkap UMNU. Medan kita sudah terbuka, ayuh cetuskan perbahasan dan penjelasan berkenaan isu ini.

Tanpa symposium sekalipun, tentu sekali penulis siber dan para cendiakiawan Islam kita mampu untuk mengurus dan menangani isu ini dengan baik di laman2 yg disediakan. Jangan kita membuang masa! Rakyat ingin tahu apa yg terkandung dlm Amanat Haji Hadi berdasarkan kacamata Islam. Rakyat juga patut dimaklumkan, Malaysia tanahairku, adalah sebuah Negara Bukan Islam!

Berikan jawapannya...!!!

August 25, 2012 10:13 PM


--------------------------------------------------

Inilah kerja korang, berperangai seperti Yahudi, suka memerangkap dan mengambil kesempatan.

Bomo Siam, PAS dah buang hudud, dah buang negara Islam, PAS yang diwakili oleh Hadi Awang, Presiden PAS telah bersetuju untuk MENOLAK hudud dan negara Islam melalui Kenyataan Bersama Penipu Rakyat, jadi apa lagi yang PAS boleh buat?

Jelas PAS dah kalah dilanyak oleh DAP hingga PAS membuang hudud dan negara Islam dari Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anti PR said...

Org Pas masa berdebat secara langsung pun berbohong. Inikan pulak berkempen di markas masing2 menjual ubat dgn pengikut2nya. Keluar Nas & Hadith sikit, mulalah kelentong org lain. Pakai kopiah & berjanggut kambing mulalah jual ubat keras utk masuk syurga secara bypass.

Anonymous said...

Bomo Siam,

Adakah pelaksanaan Hudud ingin dibuat secara paksa? atau secara pemhaman, hikmah dan dakwah? Sejarah telah menunjukkan pelaksanaan secara paksa tidak akan kekal lama, mulakanlah Hudud dalam diri kita dahulu, utamakan penyatuan Ummah dan janganlah mengkafirkan orang yang melafazkan syahadah!

Anti PR said...

Manefesto PR ada rukun negara islam malaysia ke? Angan2 kosong saja. Kalau PR nanti akan keluar rukun negara kominis.

Anonymous said...

Pas menggunakan ISLAM untuk mendapatkan Kuasa, Ini adalah FITNAH Al-Kubra bila PAS mengatakan ISLAM = PAS dan UMNO = Kafir. Maka taubatlah org2 PAS sebelum kamu dilaknat oleh Allah!!

Anonymous said...

Apalah bomo ni merepek..
Ko cakap lah aper pun ada PAS buat ker?
Ko merepek kat sini, PAS tetap merapu kat sana..
bodo.

Anti PR said...

Kalau PR memang, Pas akan melukut ditepi gantang. Masa itulah nanti keluar fatwa jihad. Masa itulah org Pas pasang bom pada diri sendiri sebab nak masuk syurga cepat. Pengebom mati satu tapi org dibom pun mati satu kerana ilmu buat bom tak cukup. Mati sia2, tak pulang modal.

Anonymous said...

There is a difference between kufur (act of disbelief) and kafir (a disbeliever). It is possible for a person to commit an act of kufur while he himself is not a kafir. If a person does an act of kufur out of ignorance, this does not automatically make him a disbeliever unless his kufur is explained and clarified to him and he then insists on following that act of kufur.

When you realize this fact - that there are certain acts or beliefs that may take one out of the realm of Islam and into kufur - you will then realize the importance of knowing those acts in order to avoid them.

One of the best ways of protecting yourself from evil is by knowing what evil is in order to recognize it when it appears and in order to remain away from the roads that lead to it...! Wallahualam.

Anonymous said...

Yahudi cuba meraih simpati dunia dengan mempergunakan tragedi holocoust. Holocoust adalah tragedi pembunuhan beramai2 warga yahudi oleh hitler. Yahudi mengatakan bhw mereka dianayai dan diperlakukan dengan kejam serta tanpa berperikemanusiaan. Hitler yg bersalah, tapi yg jadi mangsanya ialah rakyat palestin yg tidak berdosa.

Di Malaysia pula ada sekelompok manusia yg menyalahkan polis dan umno ekoran tragedi berdarah Memali. Mereka menyatakan bhw polis dan kerajaan kejam kerana membunuh org yg tidak berdosa. Tragedi seringkali diungkit dlm ceramah2 mereka semata2 utk meraih simpati rakyat.

Anti PR said...

Komen Anwar sekutu kuat tak komen ke bro? Yahabibi ya maulana, kenapa ana dpt sikit, anta dpt byk. Ini tidak adil..

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Seperti juga solat, ia mempunyai rukun2 khusus untuk menentukan sah atau tidak sembahyang seseorang itu? Begitu jugalah halnya dengan konsep bernegara dalam Islam.

Mana rukun Negara Islam Malaysia...?

August 25, 2012 10:06 PM

----------------------------------------------------------

Apakah UMNO menolak rukun Islam dan rukun Iman?

Bagi tau rukun Iman dan rukun Islam yang mana UMNO tolak?

Dalam Rukun Iman,

UMNO mempercayai kepada tuhan yakni Allah, sebab itulah di negara ini agama rasmi bagi Persekutuan Malaysia adalah Islam, dan Islam pastinya beriman kepada Allah.

UMNO juga percaya kepada malaikat, sebab itulah UMNO membuat peraturan-peraturan untuk mencegah kemungkaran bukan saja untuk UMNO, tapi untuk rakyat jelata supaya tidak buat perkara salah hingga mendapat dosa.

UMNO juga percaya kepada Rasul-Rasul Allah yang diutuskan, sebab itulah Islam adalah agama rasmi Malaysia dan agama lain bebas diamalkan selagi mana tidak menjejaskan kepercaya umat Islam.

UMNO juga percaya kepada kitab Allah, yakni Al-Quran, Zabur, Taurat dan Injil (yang aslilah). Sebab itulah setiap tahun, di negara ini mengadakan majlis Musabaqah Al-Quran untuk membudayakan Al-Quran dalam masyarakat.

UMNO juga percaya kepada Hari Kiamat, sebab itulah di negara ini banyak diwujudkan masjid-masjid dan pengajian agama Islam untuk memantapkan akidah umat Islam supaya terselamat di dunia akhirat.

UMNO juga percaya kepada qada dan qadar, sebab itulah setiap tahun, kerajaan memberikan tumpuan kepada musim tengkujuh dan persediaan diadakan dengan rapi untuk memberi bantuan kepada penduduk yang terjejas, kerajaan tidak menentang qada dan qadar Allah, kerajaan bersedia untuk menghadapinya dengan kemampuan yang ada untuk keselamatan rakyat.

Dalam Rukun Islam pula.

UMNO juga mengucap kalimah syahadah, malahan di negara ini, kedudukan Islam sangat istimewa kerana kerajaan boleh gunakan dana negara untuk pembangunan dan dakwah Islam.

UMNO juga bersolat, masjid-masjid didirikan, malahan pimpinan UMNO juga bersolat, tapi takkan setiap kali solat kena cakap kepada pimpinan PAS?

UMNO juga menjaga kebajikan orang-orang susah, sebab itu diwujudkan baitulmal untuk uruskan zakat di kalangan umat Islam dan Jabatan Kebajikan Masyarakat untuk bantu rakyat yang susah tanpa mengira agama dan bangsanya.

UMNO juga berpuasa, malahan ditubuhkan jabatan agama di setiap negeri, malahan di peringkat persekutuan juga ada jabatan agama yang menguruskan hal puasa ini kerana jabatan inilah yang menguruskan penentuan hari puasa berdasarkan rukyah dan hisab. Malahan jika ada umat Islam tak puasa, maka mereka itu akan dihukum.

UMNO juga buat haji, ramai pimpinan UMNO dan juga ahli UMNO menunaikan haji, malahan atas inisiatif UMNO jugalah ditubuhkan Lembaga Urusan Tabung Haji untuk menguruskan pengurusan jemaah haji dari Malaysia supaya teratur dan tersusun serta selamat di tanah suci dan berjaya menjalankan ibadah haji dengan sebaik yang boleh.

Bomo Siam, jangan sibuk nak fitnah yang bukan-bukan, cermin diri dulu, lihat PAS sendiri yang ikut Islam ke dengan berperangai tak senonoh seperti hasutan, maki hamun dalam ceramah, berdemontrasi liar dengan membuat kekacauan dan kerosakkan, itu ajaran mendenya Bomo Siam, itu bukan ajaran Islam, itu kelakuan jenis manusia yang tak tahu berfikir, jenis manusia yang mengikut hawa nafsu, sebab itu bertindak sedemikian rupa.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Sudahlah Bomo Siam, org dah kenal sapa kau..mlm ni elokkau taubat dan berfikir ke arah penyatuan Ummat Islam Malaysia

Anonymous said...

bomo2 pas asingkan masjid dia dgn orang sokong umno!banyak pahala ko tdm dapat di padang mahsyar. Komen ko tak pernah tak caci hina fitnah n maki tdm. Baik ko mintak maaf dr tdm sebelum ajal menjemput ko!

Anonymous said...

Apabila Pas memerintah Kelantan, kerajaan pusat telah melambat-lambatkan 'capitation grant' kpd kerajaan negeri Kelantan dgn satu alasan sahaja iaitu mendera Pas...!

Anonymous said...

Apabila Pas menang di Terengganu, atas desakan perwakilan di mesyuarat agung UMNU, Kerajaan Pusat telah merampas royalti minyak yg menjadi hak rakyat Terengganu...!

Anonymous said...

Sehingga kini Bomo masih gagal menerangkan apakah maksud sebenar Pakatan Rakyat telah bersetuju untuk tidak bersetuju Hudud dijadikan agenda utama falam PRU13 nanti. Mengapa Hudud tidak disebut dalam Buku Jingga?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
There is a difference between kufur (act of disbelief) and kafir (a disbeliever). It is possible for a person to commit an act of kufur while he himself is not a kafir. If a person does an act of kufur out of ignorance, this does not automatically make him a disbeliever unless his kufur is explained and clarified to him and he then insists on following that act of kufur.

When you realize this fact - that there are certain acts or beliefs that may take one out of the realm of Islam and into kufur - you will then realize the importance of knowing those acts in order to avoid them.

One of the best ways of protecting yourself from evil is by knowing what evil is in order to recognize it when it appears and in order to remain away from the roads that lead to it...! Wallahualam.

August 25, 2012 10:36 PM

----------------------------------------------------

Bomo Siam, perbezaan kufur dengan kafir adalah kufur itu jenis tak reti bersyukur, ada nikmat tidak disyukuri, tamak haloba dan semuanya dibolot. Manakala kafir pula jenis yang tidak mempercayai Islam dan golongan penyembah selain Allah Taala.

Dalam isu kufur, sila ko tengok sikap PAS sendiri yang jenis tak reti bersyukur, membuat kekacauan di sana sini, menghasut di sana sini, memaki hamun di sana sini, itu ajaran Islam ke ajaran sesat? Jelas itu adalah ajaran sesat, Islam tak ajar kelakuan keji seperti maki hamun, hasutan dan demontrasi liar sebegitu rupa.

Bertaubatlah, insaflah selagi ada peluang.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Semasa Kerajaan Sabah dimenangi oleh PBS pun, Kerajaan Pusat tidak menyekat royalti minyak kepada Sabah...!

Double standard...?

Anonymous said...

PAS bukan mengajak Ummat Islam Malaysia bersatu tetapi memecahbelahkan Ummat ISLAM Malaysia kepada puak yg menyokong PAS dan Puak yg tak menyokong PAS.
Wajarkah Ummat Islam yg cintakan Rasulullulah menyokong manusia yg mengatakan kelahiran Nabi SAW adalah umpama kelahiran mamat-mamat kampung yang lain..

Anonymous said...

Dan selepas PAS menang tiada Hudud dilaksanakan di Terengganu walaupun pernah berjanji jika menang sebelum ayam berkokok Hudud akan dilaksanankan. Maka PRU seterusnya menyaksikan PAS tersingkur jua di Terengganu adanya.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Apabila Pas memerintah Kelantan, kerajaan pusat telah melambat-lambatkan 'capitation grant' kpd kerajaan negeri Kelantan dgn satu alasan sahaja iaitu mendera Pas...!

August 25, 2012 10:43 PM

----------------------------------------------------------

Mana dia hasil kerajaan Kelantan? Hasil balak, hasil bijih, hasil emas, hasil cukai tanah, hasil Perbadanan Menteri Besar Kelantan, itu semua mana lesapnya? Malahan RM 600 juta yang kerajaan pusat bagi untuk baiki bekalan air, apa dah jadi dengan duit itu? Pasal apa bekalan air tak bertambah baik? Menteri Besar macam Nik Aziz tu pula semua dia tak tau, kalau tak tau apa, tak payah jadi Menteri Besarlah, berhenti kerja dan duduk rumah diam-diam, jadi Menteri Besar tapi tak tau apa hingga menyusahkan masyarakat apa gunanya?

Inilah sikap pembangkang, mereka suka menuding jari tuduh itu ini kepada kerajaan pusat walaupun kegagalan itu adalah disebabkan oleh pihak pembangkang sendiri yang bangang tak reti nak mentadbir negeri. Sudahlah, bertaubatlah, insaflah selagi pintu taubat masih terbuka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo2 pas kalah di terengganu bila terlalu angkuh sombong menang! Rakyat membalas sikap pemimpin pas. Aku yakin rakyat akan balas sikap angkuh sombong kafir harbi dap penang pru 13!

Anonymous said...

Amanat hj Hadi yg sebenar....

PAS tidak sebut UMNO kafir, tapi “UMNO kata PAS kata UMNO kafir”

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Semasa Kerajaan Sabah dimenangi oleh PBS pun, Kerajaan Pusat tidak menyekat royalti minyak kepada Sabah...!

Double standard...?

August 25, 2012 10:45 PM


---------------------------------------------------------

Sila ko semak klausa keistimewaan kepada Sabah dan Sarawak dalam Perlembagaan Malaysia, jangan main serkap jarang saja, itu mengikut peraturan, kalau kerajaan Malaysia zalim terhadap negeri-negeri dalam negara ini, sudah tentu kerajaan rampas saja royalti kepada Sabah masa PBS berkuasa di Sabah pada tahun 1985 hinga 1994 dulu. Jangan main serkap jarang, kaji dulu dengan mendalam supaya tidak terjerumus ke lembah fitnah.

Bertaubatlah Bomo Siam, insaflah, nanti kalau mati dalam keadaan tak sedar diri begini, ko faham-fahamlah sendiri.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Sabah dan Sarawak adalah berbeza dgn negeri-negeri lain dalam Persekutuan Malaysia. Rujuk pembentukan Persekutuan Malaysia 1963 yang mana ianya disertai oleh Sabah, Sarawak dan Songapura yg mana akhirnya Singapura disingkirkan dari Persekutuan?

Anonymous said...

Bomo, kau pernah dengar perkataan "Negotiation" tak?? Semua benda boleh dirunding didunia ni tapi dengan syarat kena berkawan dengan orang..jgn mikir kau nak berkuasa sorang saja!! Inilah masalah orgPAS, pikir dia sj layak berkuasa, org lain kafir tak layak memerintah, cukup2lah BOmo!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Amanat hj Hadi yg sebenar....

PAS tidak sebut UMNO kafir, tapi “UMNO kata PAS kata UMNO kafir”

August 25, 2012 10:50 PM

--------------------------------------------------------------

Memang dia tak sebut, tapi dia rujuk UMNO kafir, sebabnya UMNO mengekalkan Perlembagaan Malaysia yang PAS tuduh kafir itu, sedangkan PAS pun ditubuhkan menggunakan peraturan kafir, malahan yang meluluskan penubahan PAS pun adalah penjajah kafir British, itu apa macam pula?

Macam ni lah Bomo Siam, hang pi belajar jadi manusia yang bertamadunlah, jenis orang liar macam hang ni teruk sangat, tak ada tamadun, jenis liar tak reti fikir guna akal, sibuk ikut nafsu serakah. Bertaubalah, insaflah selagi pintu taubat masih terbuka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Tapi mereka membiarkan tuduhan kafir mengkafir, solat 2 imam, sembelihan tak halal, nikah tak sah, pulau memulau dan sebagainya.

Anonymous said...


Sesiapa yg mengatakan bahwa perlembagaan persekutuan adalah perlembagaan penjajah tolonng rujuk kembali fakta sejarah yg sebenarnya (ada ditulis dalam blog anak bukit gantang) siapakah yg sebenarnya yg draf pelembagaan malaysia. Lord Reid hanyalah meneliti draf terakhir perlemabagaan yg ditulis oleh Datuk Nik Ahmad Kami (DNAK). Allahyarham adalah MB Kelantan yg pertama, sebelum itu bapa beliau Dato Nik Mahmud adalah Perdana Menteri Kelantan (jawatan ini adalah MB Kelantan-sebelum itu gelaran MB tidak digunakan lagi).DNAK adalah berkelulusan undang2 dari UK . sebelum menulis perlembaagaan itu , rujukan beliau adalah perlembagaan madinah, perlembaagaan andalusia dan kitab ulama patani. Sebagai anak kpd Datuk Nik Mahmud ( DNM juga adalah ulama tersohor yg bersahabat dgn Tok Kenali- ada dlm google berkenaan dato Nik Mahmud ) beliau juga tahu tentang hukum2 agama. Oleh itu ,sesiapayg menghina tentang perlembagaan persekutuan tlg buat rujukan yg tepat dulu, bukan hanya tahu mengata dan menyalak tak tentu pasal..

Anonymous said...

Bomo siam kimak telah mengkafir kan Hadi Awang & PAS melalui Amanat Hadi sendiri "Haji Hadi hanya mengulas soal bagaimana orang2 Islam boleh menjadi murtad dan menerangkan dengan tegas ciri2 kekufuran menurut pandangan Quran dan Hadis Nabi SAW. Itu sahaja" So ciri ciri ada pada PAS sekarang!! Terima kasih Bomo atas penjelasan tuan.

Anonymous said...

Tuan Guru Dato Seri Haji Hadi Awang menegaskan bahawa PAS tidak akan mengambil kekuatan daripada parti yg berpenyakit, parti yg sedang melalui kelemahan.

Beliau juga menganggap bekerjasama dengan UMNU adalah laksana memikul biawak hidup...!

Syabas TGHA...!!!

Anonymous said...

Sekarang boleh bekerjasama dgn DAP kafir dan PKR yg ada ahli dan pemimpin kafir apabila baru jumpa Tahalul Siyasi. Rupa-rupanya UMNO dah khatam dulu apabila telah pun berTahalul Siyasi sejak PRU 1 1955 bila berkerjasama dgn MCA dan MIC.

Anonymous said...

PAS terlalu Bodo Sombong, itu sebab bila UMNO ajak berstu lepas PRU12 dia tolak sebab dia takut kena tipu dgn UMNO. Kalau betul2 dia hebat dan memikirkan penyatuan Ummah, patut PAS ambil kesempatan masa tu untuk membetulkan UMNO kalau dia pikir UMNO salah. Tapi PAS lebih utamakan sahabat Kafir Harbi DAP dia. InsyaAllah laknat Allah akan menimpa PAS bila dia lebih utamakan Kafir daripada Org Islam yg ingin bersatu dengnnya..

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Tuan Guru Dato Seri Haji Hadi Awang menegaskan bahawa PAS tidak akan mengambil kekuatan daripada parti yg berpenyakit, parti yg sedang melalui kelemahan.

Beliau juga menganggap bekerjasama dengan UMNU adalah laksana memikul biawak hidup...!

Syabas TGHA...!!!

August 25, 2012 10:55 PM

-----------------------------------------------------------

Sebabnya PAS lebih rela menjadi anjing DAP demi kedengkian dan dendam kesumat tak tentu arah PAS terhadap UMNO.

PAS anjing suruhan DAP, sekali DAP tengking, maka PAS akan menyalak ke hulu ke hilir demi kepentingan DAP, sebab itulah PAS sudah MENOLAK hudud dan negara Islam bila PAS yang diwakili oleh Hadi Awang sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang membuang hudud dan negara Islam keluar dari Penipu Rakyat, PAS adalah Penipu Rakyat, dan jika Penipu Rakyat buang hudud dan negara Islam, maka PAS pun buang hudud dan negara Islam. Bertaubatlah Bomo Siam, jadilah manusia yang bertamadun, jenis manusia liar macam ko ni teruk berbenor, mengucap banyak-banyak dan beristighfar banyak-banyak, ingat kepada Allah, jangan taksub membuta tuli hingga menyesatkan pemikiran yang dikhuatiri menyesatkan akidah.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Tak payah panggil Tuan Guru, Hadi Awang sudah lah kalau setaraf dgn Anwar kote bengkok & LGE kafir harbi tu. Tuan Guru patut lebih tinggi & mulia. Tapi kalau nak panggil juga ikut suka mak kau lah Bomo.

Anonymous said...

Tak payah panggil Tuan Guru, Hadi Awang sudah lah kalau setaraf dgn Anwar kote bengkok & LGE kafir harbi tu. Tuan Guru patut lebih tinggi & mulia. Tapi kalau nak panggil juga ikut suka mak kau lah Bomo.

Anonymous said...

United Malays National Organisation iaitu UMNO... Bukan UMNU. Jelas dan tepat tapi Parti Islam SeMalaysia yang tepat adalah PIS bukan PAS. Sungguh memalukan.

Anonymous said...

Bomo Siam, Parti mana yang jadi biawak hidup, berpenyakit dan lemah skrg?? Kau ni lawak betullah, setahu aku Karpal Singh jarang memperlekeh UMNO tp PAS ashek kena dgn Karpal Singh tiap hari..

Anonymous said...

Bomo Siam.... betulkah TGNA menyatakan bahawa ADUN Selingsing telah diampunkan dosa khalwat dan zina dgn isteri orang oleh Allah SWT.

Anonymous said...

Parti yang lemah dan lekeh telah memerintah negara ini sejak merdeka sehingga kini. Lawak betul la puak-puak bodohni. Dah tentula yg menang tu pihak yang kuat.

Anonymous said...

PAS terlalu taksub dengan politik, ceramah-ceramah mereka lebih menjurus politik hingga memaki hamun, menghasut dan membuat fitnah untuk kepentingan politik. Malahan kalau lihat ahli politik PAS berdebat dengan ahli politik dari UMNO, kelihatan PAS memang tak boleh nak pisahkan kepentingan politik dari diri mereka hingga tidak mempedulikan kepentingan ummah kerana ketaksuban melampau kepada politik.

Kalau saudara saudari lihat semula debat antara Ustaz Fathul Bari Mat Jahya dari Ulama Muda UMNO dan Nasruddin Tantawi dari PAS, dalam perdebatan itu, prinsip yang dijelaskan dan diguna pakai oleh Ustaz Fathul Bari adalah besandarkan kepentingan Islam, tapi Nasruddin pula sibuk dengan kempen politik, memanglah itu perdebatan, tapi adakah perdebatan untuk mencari kemenangan atau untuk mencari kebenaran? Bertindaklah guna akal pemikiran yang murni, bukannya mengikut nafsu serakah tak tentu arah akibat ketaksuban yang sangat pelik yang dianuti oleh puak PAS dari pimpinan hinggalah ke ahli-ahli mereka ini.

Bertaubalah, insaflah sebelum terlambat.

PRU 13, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Anonymous said...
United Malays National Organisation iaitu UMNO... Bukan UMNU. Jelas dan tepat tapi Parti Islam SeMalaysia yang tepat adalah PIS bukan PAS. Sungguh memalukan.

August 25, 2012 11:01 PM

------------------------------------

PIS kalau tambah lagi satu S jadi PISS dalam bahasa Inggeris maksud kencing, sebijik macam kelakuan PAS sekarang ini, kencing sana sini dalam ceramah politik mereka, menipu dan menabur fitnah di sana sini, pakai serban dan jubah, tapi fitnah dan penipuan dibuat sesuka hati.

Bertaubatlah, insaflah selagi pintu taubat masih terbuka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Taubatlah puak PAS sbb laknat Allah akan menimpa kaum yg mengutamakan Kafir Harbi daripada saudara Islamnya sendiri..tunggu dan lihat sbb janji Allah adalah benar!!

matt said...

Tk guna berdebat dgn pas, pas berdebat bukan nk cari kebenaran tapi nk menang, pas sanggup berbohong utk menang sorak..

Tgk debat tantawi dgn fatul bari.. Buang masa, org pas kekal perangai spt monyet walaupun selepas debat..

Betul tak aku kata ni bomsiam?

Anonymous said...

Tak yah layan siBOMO tu..... zaman ni mana boleh percaya pada BOMO. Penipu banyak. Sekarang org lagi yakin dgn Doktor la.... contoh terbaik... Tun Dr Mahathir. Juga Dr Che Rosli Che Ros MP PAS Hulu Langat (Isu Lynas). Bukan bermakna semua Doktor betul segalanya, tapi Bomo ramai yg penipu dari yg betul... dan telah terbukti banyak kes Bomo menipu dan memangsakan pelanggannya terutamanya gadis-gadis dan wanita-wanita. Jaga-jaga.... ada yg memeghati....

Anonymous said...

Di Malaysia, Islam bukan agama rasmi negara tapi merupakan agama persekutuan. Ini bermaksud Islam diletakkan di peringkat yg tertinggi dalam sistem perundangan negara. Dlm sistem sekular pula, agama langsung tiada tempat dlm perlembagaan negara. Inilah yang dikatakan pemisahan yg jelas antara agama dan politik.

Anonymous said...

Pengikut PAS memang tak akan menggunakan akal dalam menimbangkan apa juga perkara. Mereka mengikut saja apa yg difatwakan olehpemimpin mereka. Bukti dalam banyak demo dan rusuhan dari era Reformasi sehingga Bersih. Tapi itu tidak menjadi masalah kerana kejayaan mana-mana Parti dalam PRU akan ditentikan oleh para pengudi atas pagar yang secara konsisten nya akan menggunakan akal dalam mempertimbangkan apa juga perkara yg berkaian kepentingan agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

PIS tu kencing omputih kata.

Anonymous said...

Masa zaman sekolah dulu cukup sinonim dengan sebutan PAS: Perasaan Aku Seorang, maksudnya syok sendirilah....................Pikiran Akal sempit......Pantang Ada Sebat.Pandangan Aku sempit dan banyak lagi. Cakap Tak serupa pikin, hasil pembangunan kerajaan pusat sebat, muka kodok katakan.

Anonymous said...

CCTV dan DNA tak boleh pakai sebab tak ada disebut dalam Quran. Kalau begitu tunggang sajalah Kuda, Unta dan Keldai. Labtop, ipad, hp dan sebagainya pun tak disebut dalam Quran. Susahnya hidup kalau kita tak faham bahawa Islam adalah agama yg sangat sesuai dalam setiap zaman sehnggalah akhir zaman atau kiamat. Tapi yang bertegang urat leher kata itu ini tak ada dalam Quran nampaknya tergamak juga menaiki kereta buatan kafir Jerman, kafir Jepun dan sebagainya. Naiki sajalah Kuda atau Unta dan Keldai yang ada disebut dalam Quran sebagai tunggangan.

Anonymous said...

PIS tu Parti Islam SeMalaysia lah bukan kencing, bahasa omputeh untuk kencing PISS lah ada satu "S" lagi.

Anonymous said...

Salam... bomo, ni ramai yg tunggu penerangan saudara Bomo tentang apakah maksud yag sebenarnya Pakatan Rakyat bersetuju untuk tidak bersetuju Hudud dijadikan agenda utama dalam PRU13 nanti. Susah kah nak terangkannya. Satu lagi ... apakah sebab sebenar Dr Hassan Ali dipecat. Kalau DSAI kita semua tahu bahawa dia dipecat dari jawatan TPM, Menteri Kewangan dan dalam UMNO kerana masalah moralnya. Tapi apakah kesalahan Dr Hassan Ali?

Anonymous said...

Dalam isu hudud dan negara Islam, PAS sendiri menolak hudud dna negara Islam.

Buktinya, Hadi Awang sendiri sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat mewakili PAS bersama Lim Kit Siang, dan Anwar Ibrahim untuk membuang hudud dan negara Islam keluar dari Penipu Rakyat, PAS adalah sebahagian dari Penipu Rakyat, Penipu Rakyat buang hudud dan negara Islam, maka secara otomatiknya PAS juga membuang hudud dan negara Islam.

Bukti kedua, Nik Aziz sendiri sebagaimana dalam laporan tertetu bercakap kepada pimpinan gereja yang PAS tak nak buat hudud kalau Penipu Rakyat berjaya dalam PRU lepas ni.

Sekarang PAS menyalak ke hulu ke hilir nak buat hudud dan nak buat negara Islam yang telah ditolak oleh mereka sendiri sebelum ini. Sebabnyak kerana kepentingan politik PAS telah tergugat, kalau tidak, PAS tak akan peduli pasal perkara ini.


Jika saya tak betul, silalah Nik Aziz dan Hadi Awang buat kenyataan rasmi PAS berhubung isu hudud dan negara Islam ini untuk menyanggah kenyataan saya ini, kerana jelas korang berdua telah menolak hudud dan negara Islam berdasarkan tindakan korang berdua sebelum ini.

Jelas PAS sendiri sudah keliru dengan diri mereka, mereka terlebih berpolitik dan taksub dengan politik hingga pemikiran mereka berselirat tak tentu arah hingga bermacam-macam kepincangan yang dibuat oleh mereka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Saudara-Saudara Sekalian,
Percayalah,
Kita menentang Umno, bukan kerana namanya Umno,
Kita menentang Barisan Nasional, bukan kerana namanya Barisan Nasional,
Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan Perlembagaan Penjajah,
Mengekalkan undang-undang kafir,
Mengekalkan peraturan jahiliyyah,
Oleh kerana itulah kita menentang mereka,
Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka,
Oleh itu, kita berlawan dengan mereka,

Percayalah Saudara-Saudara Sekalian,
Perjuangan kita adalah jihad,
Ucapan kita adalah jihad,
Derma kita adalah jihad,
Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi)
puak-puak ini,
Kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini,
Mati kita adalah syahid,
Mati kita adalah Islam.
Kita tidak perlu masuk Budhha,
Kita tidak perlu masuk Hindu,
Kita tidak perlu masuk Kristian,
Tetapi kita menjadi KAFIR dengan mengamalkan “Politik Suku, Agama Suku”

...tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas!

Anonymous said...

Aku ada baca surat Tun Dr M kepada TGNA pasal kenapa Hudud yg PAS deraf tak boleh dilaksanakan. Tapi kenapa Tun Dr M difitnah sedemikian rupa. Betul kata TUN, sesuatu undang-undang yg nak dilaksankan mestilah mampu memeberikan keadilah kepada semua. Cuba baca betul-betul surat tu...

Anonymous said...

Anonymous said...
CCTV dan DNA tak boleh pakai sebab tak ada disebut dalam Quran. Kalau begitu tunggang sajalah Kuda, Unta dan Keldai. Labtop, ipad, hp dan sebagainya pun tak disebut dalam Quran. Susahnya hidup kalau kita tak faham bahawa Islam adalah agama yg sangat sesuai dalam setiap zaman sehnggalah akhir zaman atau kiamat. Tapi yang bertegang urat leher kata itu ini tak ada dalam Quran nampaknya tergamak juga menaiki kereta buatan kafir Jerman, kafir Jepun dan sebagainya. Naiki sajalah Kuda atau Unta dan Keldai yang ada disebut dalam Quran sebagai tunggangan.

August 25, 2012 11:23 PM

-------------------------------------------------------

Cermin mata juga tak ada masa zaman awal Islam dulu, tapi apahal Nik Aziz dan Hadi Awang ke hulu ke hilir dengan cermin mata? Itu keluaran mana? Syarikat Tok Guru Anak beranak ke atau diimport dari luar negeri?

Malahan apahal Nik Aziz dan Hadi Awang sibuk naik kereta, malahan mereka juga naik kereta keluaran Proton walaupun pada awal projek Proton, bukan main lancang PAS menuduh yang bukan-bukan terhadap Proton, pasal apa guna pula sekarang ni, korang jalan kaki sajalah, ataupun pi kat negeri arab dan beli unta naik unta hari-hari, naik basikal pun tak boleh, sebab zaman dulu tak ada basikal, tak ikut ajaran PAS. Blah la, PAS pening dan mengelirukan, pung pang pung pang berceramah itu dan ini tuduh itu dan ini, tapi mereka rembat juga, macam kereta Protonlah, tuduh macam-macam, sekarang ni depa pula yang lebih-lebih guna.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

UMNO bekerjasama dengan MCA dan MIC sejak PRU 1955 lagi masa dalam Perikatan. Kini dalam BN UMNO bekerjasama dan berkongsi kuasa dgn lebih banyak lagi Parti-parti politik. Apa pulak suku-suku ni. Tahalul Siyasi telah diamalkan oleh UMNO sejak PRu1 tahun 1955 lagi yan mana akhir-akhir ini baru PAS jumpa. Bomo dah tak ada idea... copy paste amanat Hj Hadi. Hudud telah bersetuju untuk tidak bersetuju pun tak terjawab... Bomo pun bingung dgn Presiden dia sendiri dalam hal bersetuju untuk tidak bersetuju.

Anonymous said...

11:31 PM

Terang lagi bersuluh...Mahathir jahil mengenai Islam!!!

Anonymous said...

Bomo sekali lagi mengkafirkan PAS melalui amanat Hadi "Kita tidak perlu masuk Budhha,
Kita tidak perlu masuk Hindu,
Kita tidak perlu masuk Kristian,
Tetapi kita menjadi KAFIR dengan mengamalkan “Politik Suku, Agama Suku” PAS lebih dari tu, dah tiga suku (3/4) bersekongkol dgn kafir DAP, sah lah apa yang dikatakan Bomo tak ada bapak ni.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Saudara-Saudara Sekalian,
Percayalah,
Kita menentang Umno, bukan kerana namanya Umno,
Kita menentang Barisan Nasional, bukan kerana namanya Barisan Nasional,
Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan Perlembagaan Penjajah,
Mengekalkan undang-undang kafir,
Mengekalkan peraturan jahiliyyah,
Oleh kerana itulah kita menentang mereka,
Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka,
Oleh itu, kita berlawan dengan mereka,

Percayalah Saudara-Saudara Sekalian,
Perjuangan kita adalah jihad,
Ucapan kita adalah jihad,
Derma kita adalah jihad,
Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi)
puak-puak ini,
Kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini,
Mati kita adalah syahid,
Mati kita adalah Islam.
Kita tidak perlu masuk Budhha,
Kita tidak perlu masuk Hindu,
Kita tidak perlu masuk Kristian,
Tetapi kita menjadi KAFIR dengan mengamalkan “Politik Suku, Agama Suku”

...tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas!

August 25, 2012 11:29 PM

-----------------------------------------------------------

Begitu juga dengan tindakan PAS MENOLAK hududud dan negara Islam apabila Hadi Awang selaku Presiden PAS mewakili PAS bersama-sama dengan Lim Kit Siang dari DAP, Anwar dari PKR menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang membuang hudud keluar dari Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS, itu adalah suatu hakikat yang tak lekang dek panas tak lapuk dek hujang, cuma PAS sekang yang dah kena lempang dengan DAP kerana PAS terkebil-kebil dan terkial-kial nak hudud yang diorang sendiri buang selama ini. Malah PAS sudah lapuk kerana jenis tak tahu apa-apa, sila tanyak Nik Aziz dan Azizan Razak pasal perkembangan negeri dan kaedah nak memajukan negeri, semua depa tak tau, sibuk makan gaji buta sajalah. Exco depa pun sama, ceramah hari-hari siang dan malam, kerja sepatutnya tak dibuat pula.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan bahawa parti itu akan meneruskan niat mereka melaksanakan hukum hudud namun menjelaskan bahawa tindakan itu akan dilakukan mengikut proses demokrasi.

Beliau berkata demikian selepas mesyuarat biro politik parti itu di ibu pejabat parti PAS di Kuala Lumpur hari ini.

Anonymous said...

allah selamatkan bumi malaysia ini dari malapetaka dan marabahaya.allahuakbar !

Anonymous said...

" Karpal tak setuju dia ada hak. Dan itulah demokrasi. Kita sokong demokrasi. Tetapi PAS tidak akan berhenti. Hudud merupakan kewajipan orang Islam," kata TGHA lagi.

Syabas TGHA...!!!

,,,karpal nak saman TGHA...silakan!

Anonymous said...

Dulu mati-matian nak tubuh Negara Islam, Hudud dan kepimpinan Ulama. Akhirnya Negara Islam dah jadi Kebajikan, Hudud dah bersetuju untuk tidak bersetuju dan org bangang macam Mat Sabu, Mahfuz serta tak ada latarbelakang Ulama macam Mustafa Ali, Husam Musa sekarangnua di barisan Depan kepimpinan Ulama. Sia-sia saja Ibrahim Libya and The Gang terkorban di Memali dulu demi Negara Islam, Hukm Hudud dan kepimpunan Ulama. Balu dan anak-anak mereka yg terkorban pun hidup tidak terbela walaupun Tabung Derma Mangsa Memali masih aktif sehingga kini.

Anonymous said...

N Ajis kata, aku dengar pasal Eli Kangkang bersekedudukan dgn jantan Melayu sebagai peribadi, PAS bukan bagi amaran kat PKR sebab Adun dia mengangkang malah N. Ajis kata masalah peribadi, aku ingat Mahathir lagi pandai pasal Islam ni. Hadi lansung tak komen, bodoh ke cacat akal.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:31 PM

Terang lagi bersuluh...Mahathir jahil mengenai Islam!!!

August 25, 2012 11:38 PM

-------------------------------------------------------------------

Sebenarnya yang jahil tu ko Bomo Siam, kejahilan ko berganda-ganda super duper jahil mengalahkan Pak Pandir.

Ko jenis tak reti baca dan jenis fikir guna nafsu serakah dan jenis buta perut serta perut busuk, mana ko reti menilai apa-apa kebenaran selagi tak memihak kepada ko, kalau memihak kepada ko, maksiat, jenayah, kejahatan pun ko bela kerana kepentingan diri.

Dalam surat Tun Mahathir kepada Nik Aziz dalam tahun 1994 itu, tak ada pun ditulis bahawa jika Nik Aziz buat hudud maka Nik Aziz akan ditangkap dan dipenjarakan, malahan Tun Mahathir menasihatkan Nik Aziz supaya berfikir guna akal fikiran, dan jangan ikut nafsu serakah, nak buat sesuatu kena ada perancangan teliti dan kajian yang menyeluruh, bukannya serkap jarang sesuka hati saja, nanti buruk padahnya.

Ko pi rumah Nik Aziz dan ko minta dia bacakan surat itu depan ko, lepas tu ko baca pula, mana tau Nik Aziz skip perkara yang tekena batang hidung dia tu.

Jelas Barisan Nasional jelas dalam tindakan berberfikir dengan akal fikir untuk bertindak, sedangkan PAS dan Penipu Rakyat sendiri jenis yang emosional tak tentu arah, sebab itu kelakuan mereka pelik, macam orang jenis otak ada masalah mental.

PRU 13 undilah Barisan Nasioal demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo dan yg sewaktu dgnnya akan terus menunggu Hudud dilaksanakan dgn berbagai alasan demi alasan. Tak pa.. Tapi tolong terangkan maksud bersetuju ntuk tidak bersetuju Hudud dijadikan agenda utama dalam PRU13 nanti.

Anonymous said...

Aku rasa Bomoh & PAS ni semua cacat akal kot.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
" Karpal tak setuju dia ada hak. Dan itulah demokrasi. Kita sokong demokrasi. Tetapi PAS tidak akan berhenti. Hudud merupakan kewajipan orang Islam," kata TGHA lagi.

Syabas TGHA...!!!

,,,karpal nak saman TGHA...silakan!

August 25, 2012 11:44 PM

--------------------------------------------------------------

Saman ke tak saman ke itu cerita lain, yang hakikat sebenarnya sekarang ini PAS dah tolak hudud, itu jelas, malahan negara Islam sendiri juga telah PAS tolak, mungkin dah lempaq tang mana pun tak tau lah.

Buktinya, Hadi Awang sendiri sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat mewakili PAS bersama Lim Kit Siang, dan Anwar Ibrahim untuk membuang hudud dan negara Islam keluar dari Penipu Rakyat, PAS adalah sebahagian dari Penipu Rakyat, Penipu Rakyat buang hudud dan negara Islam, maka secara otomatiknya PAS juga membuang hudud dan negara Islam.

Bukti kedua, Nik Aziz sendiri sebagaimana dalam laporan tertetu bercakap kepada pimpinan gereja yang PAS tak nak buat hudud kalau Penipu Rakyat berjaya dalam PRU lepas ni.

Sekarang PAS menyalak ke hulu ke hilir nak buat hudud dan nak buat negara Islam yang telah ditolak oleh mereka sendiri sebelum ini. Sebabnyak kerana kepentingan politik PAS telah tergugat, kalau tidak, PAS tak akan peduli pasal perkara ini.

Jelas PAS sendiri sudah keliru dengan diri mereka, mereka terlebih berpolitik dan taksub dengan politik hingga pemikiran mereka berselirat tak tentu arah hingga bermacam-macam kepincangan yang dibuat oleh mereka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo... tolong bagi tau kepada semua yg ada di sini dgn jujur dan ikhlas siapakah yang lebih dulu telah berTahalul Siayasi di Negara ini.

Anonymous said...

PAS Tetap Tegaskan Dan Penuh Iltizam Politik Untuk Teruskan Perlaksanaan Hukum Hudud ! Tetapi UMNU Tetap Terus Menolak...

Kalau Kapal Sing kafir harbi.. Najib tolak hudud tu kapir harbi jugak ke? or Munafiq Harbi...???

Mmuuaahhahahaha...!

Anonymous said...

11:48 PM

PAS TAK PERNAH TOLAK HUDUD!

Lihat kenyataan Hj Hadi yg terbaharu hari ini...!!!

Anonymous said...

Anonymous said...
Bomo... tolong bagi tau kepada semua yg ada di sini dgn jujur dan ikhlas siapakah yang lebih dulu telah berTahalul Siayasi di Negara ini.

August 25, 2012 11:48 PM

-----------------------------------------------------------

Bomo Siam malu nak mengaku yang UMNO terlebih dahulu bertahalul siyasi demi kepentingan Islam dan negara ini.

Sedangkan PAS bukannya bertahalul siyasi dengan DAP, tetapi PAS jenis tolol siyasi hinggakan PAS sekarang ini menjadi anjing suruhan DAP.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

matt said...

Ooo tuk guru hadi ikut demokrasi.. Aku ingat hj hadi ikut Islam..

Cipai pas, selama ni aku tertipu..

Anonymous said...

11:48 PM

Tahalul siyasi tu...apa menatang? Ce terangkan sikit...!

Anonymous said...

Bomoh ni cacat akal, buta tuli.

Anonymous said...

Aaminnn..

Anonymous said...

Keputusan bernas dan bijak oleh pimpinan PAS hari ini. Hudud akan terlaksana secara lebih lancar dan menyeluruh apabila majoriti rakyat memahami dan meyokong perlaksanaannya melalui demokrasi.

Biarlah Karpal & UMNU yg menentang kerana majoriti masyarakat meyokong dan mementingkan kesejahteraan masyarakat daripada masalah jenayah...!

Syabas PAS...!!!

Anonymous said...

Tuan Guru Tuan Guru PAS setaraf dgn Kote bengkok & LGE, apa ada kelas, tapi bomoh ni gila nak jadi ahli politik, mungkin boleh juga Mahfuz, Mat Sabu pun boleh!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:48 PM

PAS TAK PERNAH TOLAK HUDUD!

Lihat kenyataan Hj Hadi yg terbaharu hari ini...!!!

August 25, 2012 11:50 PM

----------------------------------------------------------------

Jenis tok guru sesumpah dalam PAS biasalah, kejap begini, kejap begitu, macam bertahalul siyasi jugalah, dulu UMNO bertahalul siyasi dengan MCA dan MIC maka PAS kata haram, berdos, kafir dan sebagainya. Sekarang ni PAS bukan setakat bertahulul siyasi, malahan PAS sudah tolol siyasi menjadi anjing suruhan DAP demi kepentingan DAP sajalah.

Pasal isu Hadi Awang dan hudud, jika Hadi Awang dan pimpinan PAS membuat kenyataan media rasmi berkenaan perkara ini dan pendirian PAS terhadap Penipu Rakyat, maka saya boleh terima PAS memang benar-benar jujur, jika tidak ada perkara sebegini dan korang sibuk menyalak sesama korang saja, tak payah nak berdramalah, kerana korang sangat takut dengan DAP, itu jelas dan pasti.

Sudah-sudahlah Bomo Siam, ko pun nak jadi macam Nasruddin Tantawi juga ke? Menipu dalam perdebatan kerana taksub sangat nak menang akhirnya memalukan bukan saja diri dia sendiri, PAS menanggung malu tak terkira akibat perkara ini.

Tak payah nak berdramalah, yang benar dan hakikat itu tepat benar dan hakikat, PAS memang telah menolak hudud dan negara Islam berdasarkan bukti ini:


Buktinya, Hadi Awang sendiri sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat mewakili PAS bersama Lim Kit Siang, dan Anwar Ibrahim untuk membuang hudud dan negara Islam keluar dari Penipu Rakyat, PAS adalah sebahagian dari Penipu Rakyat, Penipu Rakyat buang hudud dan negara Islam, maka secara otomatiknya PAS juga membuang hudud dan negara Islam.

Bukti kedua, Nik Aziz sendiri sebagaimana dalam laporan tertetu bercakap kepada pimpinan gereja yang PAS tak nak buat hudud kalau Penipu Rakyat berjaya dalam PRU lepas ni.

Sekarang PAS menyalak ke hulu ke hilir nak buat hudud dan nak buat negara Islam yang telah ditolak oleh mereka sendiri sebelum ini. Sebabnyak kerana kepentingan politik PAS telah tergugat, kalau tidak, PAS tak akan peduli pasal perkara ini.

Jelas PAS sendiri sudah keliru dengan diri mereka, mereka terlebih berpolitik dan taksub dengan politik hingga pemikiran mereka berselirat tak tentu arah hingga bermacam-macam kepincangan yang dibuat oleh mereka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Keputusan bernas dan bijak oleh pimpinan PAS hari ini. Hudud akan terlaksana secara lebih lancar dan menyeluruh apabila majoriti rakyat memahami dan meyokong perlaksanaannya melalui demokrasi.

Biarlah Karpal & UMNU yg menentang kerana majoriti masyarakat meyokong dan mementingkan kesejahteraan masyarakat daripada masalah jenayah...!

Syabas PAS...!!!

August 25, 2012 11:55 PM

------------------------------------------------------------

UMNO dah lama dah tau pasal hudud ini perlu masa yang sesuai bila rakyat sudah memahami dan segala prasarana dan kelengkapan yang perlu serta draf dan kertas kerja dan penggubalan hudud berada dalam tahap terbaik, maka bolehlah dilaksanakan, tahun 1994 Tun Mahathir dah bagitau kat Nik Aziz, cuma Nik Aziz saja tak reti bahasa, sudahlah, apa yang jelas PAS jelas takut dengan DAP dalam isu ini, itu sangat jelas.

PRU 13, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

matt said...

Itu sekadar nama sedap yg diberi oleh pas je.. Tahalluf assiyasi ke apa.. Bg nama arab sedap skt penyokong dengar..

Tetapi apa yg sebenarnya ialah agak hampir dgn apa yg org melayu kata 'bahalul wal balaci'..

Betui tak bomo siam?

Anonymous said...

The former premier admits that BN is the devil he was referring to, but warned against trusting 'angels' who can do worse.

"Boss! Tak kenai malaikat rupanya org tua ni...!"

Kih kih kih!

Anonymous said...

11:59 PM

Kenapa UMNU tak buat draf hudud...???

usin said...

encik bomo siam, apakah teladan baik yg boleh pakatam raqyat boleh tunjukkan bagaimana memerintah sebuah negeri? adakah pakatam melayan semua rakyat negeri yg diperintah secara saksama atau mengikut kecenderungan politik? tak perlulah beretorik sana sini kt blog ni kerana semuanya bohong & auta semata2. soalan pokok 10 perkara yg diutarakan oleh pengundi atas pagar utk post kali ini boleh atau tidak dijawab oleh presiden parti PIS?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
The former premier admits that BN is the devil he was referring to, but warned against trusting 'angels' who can do worse.

"Boss! Tak kenai malaikat rupanya org tua ni...!"

Kih kih kih!

August 26, 2012 12:01 AM

----------------------------------------------------------------

Ko ni jenis tak reti bahasa, biasalah puak PAS, akan mengelirukan dan mengkelentong apa saja yang diungkapkan secara sini sebagai sindiran oleh pimpinan Barisan Nasional atau UMNO demi kepentingan politik sempit dan bangang puak PAS ni.

Pasal Nik Aziz nak bekerjasama dengan syaitan untuk melawan UMNO kerana kedengkian tak tentu hala PAS terhadap UMNO apa cerita pula? Tok guru dah berkawan dengan syaitan pula ke? Patutlah puak PAS macam kerasukan, pimpinannya kalau memaki hamun di pentas ceramah, dah jadi macam syaitan, lupa daratan dan tak sedari diri hingga tidak peduli dosa pahala, rupa-rupaya dah berkawan dengan syaitan, beginjilah jadinya.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Ktan hudud laws blocked by federal govt - TGNA.

TGNA has reiterated that the implementation of hudud law in the state was frustrated by the federal government, and not because the conditions were not conducive...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:59 PM

Kenapa UMNU tak buat draf hudud...???

August 26, 2012 12:02 AM

------------------------------------------------------------

Ko ingat nak buat deraf hudud ni macam pertandingan mewarna peringkat tadika ke Bomo Siam?

Sebelum nak buat hudud, segala prasarana, kelengkapan, masalah-masalah asas masyarakat seperti peluang cari rezeki terutamanya, pendidikan, akhlak, dan macam-macam lagi perlu dilihat dan diambil tindkan terlebih dahulu, bila dah selesai perkara-perkara itu, baru boleh ke langkah yang seterusnya buat deraf hudud.

Aku faham ko ni jenis liar Bomo Siam, jenis tak berapa reti berfikir, sebab ko jenis tak berpelajaran berdasarkan kelakuan ko di blog ini, aku faham, tapi inilah penerangan aku, kalau ko tak faham-faham juga, memang ko ni jenis bebal tak tentu arahlah, tak boleh nak diselamatkan lagi, semoga ko sedar dan bertaubat dan kembali ke landasan Islam yang syumul dan bukannya Islam yang diporak perandakan oleh PAS itu.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Ktan hudud laws blocked by federal govt - TGNA.

TGNA has reiterated that the implementation of hudud law in the state was frustrated by the federal government, and not because the conditions were not conducive...!

August 26, 2012 12:10 AM

-----------------------------------------------------------

Nik Aziz dah janji depan paderi-paderi dan ketua gereja tak mau buat hudud, la ni dia jadi macam lain pula, apa dah jadi ni, perangai macam ni, jenis munafik, aku bukan nak tuduh sesuka hati, aku tak kata dia munafik, tapi kelakuan dan sikap sedemikian adalah jenis munafik, cakap lain buat lain.

Apa yang jelas PAS memang menolak hudud buktinya:

Buktinya, Hadi Awang sendiri sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat mewakili PAS bersama Lim Kit Siang, dan Anwar Ibrahim untuk membuang hudud dan negara Islam keluar dari Penipu Rakyat, PAS adalah sebahagian dari Penipu Rakyat, Penipu Rakyat buang hudud dan negara Islam, maka secara otomatiknya PAS juga membuang hudud dan negara Islam.

Bukti kedua, Nik Aziz sendiri sebagaimana dalam laporan tertetu bercakap kepada pimpinan gereja yang PAS tak nak buat hudud kalau Penipu Rakyat berjaya dalam PRU lepas ni.

Sekarang PAS menyalak ke hulu ke hilir nak buat hudud dan nak buat negara Islam yang telah ditolak oleh mereka sendiri sebelum ini. Sebabnyak kerana kepentingan politik PAS telah tergugat, kalau tidak, PAS tak akan peduli pasal perkara ini.

Jelas PAS sendiri sudah keliru dengan diri mereka, mereka terlebih berpolitik dan taksub dengan politik hingga pemikiran mereka berselirat tak tentu arah hingga bermacam-macam kepincangan yang dibuat oleh mereka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said..

The former premier admits that BN is the devil he was referring to, but warned against trusting 'angels' who can do worse.

"Boss! Tak kenai malaikat rupanya org tua ni...!"

--------------------------------

Bomo siam masuk sekolah balik belajar B.Inggeris! Buat malu aja..

Anonymous said...

12:06 AM said: Pasal Nik Aziz nak bekerjasama dengan syaitan untuk melawan UMNO kerana kedengkian tak tentu hala PAS terhadap UMNO apa cerita pula?

Suma org paham bahasa biasa TGNA kecuali UMNU (or buat2 tak paham)...

Yg dimaksudkan 'syaitan' yg nak hulur bantuan tu ialah...UMNU!

Ada paham ka???

Anonymous said...

12:10 AM

Klu hg nak tau... SOLAT itu lebih luas ilmu persoalannya jika nak banding dgn hudud.

Kenapa solat buleh kita terima???

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:06 AM said: Pasal Nik Aziz nak bekerjasama dengan syaitan untuk melawan UMNO kerana kedengkian tak tentu hala PAS terhadap UMNO apa cerita pula?

Suma org paham bahasa biasa TGNA kecuali UMNU (or buat2 tak paham)...

Yg dimaksudkan 'syaitan' yg nak hulur bantuan tu ialah...UMNU!

Ada paham ka???

August 26, 2012 12:16 AM


--------------------------------------------------------

Hoi Bomo Siam manusia liar jenis dungu, Tun Mahathir pun sebenarnya memberi perumpamaan, cuma korang saja jenis bebal, jenis dungu tak reti berfikir memutar belit ke sana sini, jenis perut busuk macam korang ni, tak payah pakai serban dan jubahlah, korang pakai bikini sajalah, sebabnya korang pakai jubah dan serban, tapi perangai masyaAllah, melampau sangat hingga membuat kelakuan yang dilarang agama, inilah jadinya kalau terlebih taksub dengan politik dan terlebih menggunakan agama untuk kepentingan peribadi hingga jadi wayar putus sebegini rupa. Sedarlah, bertaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo siam,

Ko no mmg jenis tak reti bahasa. Tun tak kata berkawan dengan syaitan, dia kata "to deal with devil". Tapi Nik Aziz kata "berkawan". Masuk sekolah balik belaja bahasa!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:10 AM

Klu hg nak tau... SOLAT itu lebih luas ilmu persoalannya jika nak banding dgn hudud.

Kenapa solat buleh kita terima???

August 26, 2012 12:18 AM

----------------------------------------------------------

Beginilah jenis manusia jahil yang berlagak pandai, wahai Bomo Siam manusia liar yang dungu serta buta perut, aku nak terangkan kepada ko bahawa solat itu rukun dalam Islam, hudud pula rukun mendenya?

Malalan Hadi Awang masa PAS menguasai Terengganu, dia kata hudud ini hanyalah 0.00001% dari Islam, sedangkan solat itu 100% dari Islam.

Belajarlah dengan guru yang muktabar, kalau jenis tok guru yang jenis sesumpah, mempergunakan agama untuk berpolitik hingga merosakkan agama itu sendiri, itu nak mencari lembah kesesatan dan nak menuju ke kehancuran dan neraka.

Sedarlah, bertaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo putar belit saja

Anonymous said...

Perundangan Islam termasuk hudud yang menjadi polemik di kalangan sesetengah pihak sekarang sebenarnya bukan perkara baru, malah ia sudah dilaksanakan di Melaka sejak zaman pemerintahan Sultan Mansur Shah lagi.
Ketika itu sudah ada hukuman rejam bagi kesalahan zina dan potong tangan pesalah yang didapati mencuri...!

P.Ramlee pun dah bagitau pasai ni...!

Tapi, tup2 bila UMNU memerintah, depa kata belum bersedia...prasarana tak cukup...!

Heran bin pelik...!!!

Anonymous said...

Apa pula hukumnya bila menggunakan Hudud sebagai alat menipu rakyat untuk berkuasa?? Bila kena gertak Kafir Harbi, kata pulak Hudud hanya 0.0001% sj dari segi keutamaan..taubatlah puak PAS!

mohd. natar said...

... Bukankah UMNO juga yang banyak mengembangkan dan memajukan ISLAM di negara ini?. Kita ada tilawah al-Quran, perbankan Islam, pembinaan mesjid mesjid, sekolah agama rakyat, universiti islam, Tabung Haji, Imam Muda, forum perdana dan banyak lagi yang tidak ternilai sumbangannya terhadap perkembangan syiar Islam itu sendiri.

Kalau nak diharapkan PAS apa yang dapat diwujudkan?.

Lihat juga kerjasama dan keikhwanan diantara Malaysia dan negara negara Islam lain didunia ini. Betapa kukuhnya pertalian tersebut.

Tetapi PAS pula cuba merenggangkan kerjasama diantara negara kita dengan Arab Saudi dengan menganjurkan demonstrasi BERSIH di Medinah dsbnya baru baru ini.

Kegiatan tersebut bukan sahaja cuba merenggangkan pertalian persahabatan diantara kedua negara malahan memberikan kesan sampingan terhadap kuota haji dari Malaysia pula.

Jadi apa yang hendak dibanggakan pada PAS ini? ...

Anonymous said...

Bomo Siam, jangan terlalu taksub dengan politik hingga tersesat dari akidah, jangan mengambil sesuatu dengan menggunakan pemikiran yang cetek dan perbandingan yang dungu.

Kalau ko nak bandingkan dengan apa yang ko tuduh itu, apahal ko tak menyodok mak kau dan ko hanya menyodok bini ko saja kerana dua-duanya perempuan, apahal pula?

Ini kalau jenis manusia athies yang jenis kononnya mengikut akal sedangkan dirinya mengikut hawa nafsu.

Bertaubatlah Bomo Siam, insaflah, sementara pintu taubat masih terbuka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Orang bijak boleh kena tipu sekali saja..tapi org bodo mcm Bomo Siam boleh kena tipu tiap hari sbb tak sedo diri!

Anonymous said...

Sebagai seorang yg mengaku beragama Islam dan berimankan al-Quran, kita tidak mempunyai pilihan selain dpd patuh menerima hukum-hakamNya dan mengakui bahawa ia adalah hukum terbaik dan teradil tanpa sebarang berdolak-dalih lagi...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Perundangan Islam termasuk hudud yang menjadi polemik di kalangan sesetengah pihak sekarang sebenarnya bukan perkara baru, malah ia sudah dilaksanakan di Melaka sejak zaman pemerintahan Sultan Mansur Shah lagi.
Ketika itu sudah ada hukuman rejam bagi kesalahan zina dan potong tangan pesalah yang didapati mencuri...!

P.Ramlee pun dah bagitau pasai ni...!

Tapi, tup2 bila UMNU memerintah, depa kata belum bersedia...prasarana tak cukup...!

Heran bin pelik...!!!

August 26, 2012 12:26 AM

---------------------------------------------------------

Ko ni jenis manusia liar yang benar-benar dungulah Bomo Siam, ko tak reti fikir guna akal, ko hanya sibuk ikut nafsu serakah, beri komen macam orang tak berakal dan tak ada otak.

Pasal hudud di zaman kesultanan melayu melaka, itu memang ya, masa zaman sultan alauddin riayat syah. Tapi situasi ketika itu lain, ketika itu keadaannya membolehkan dengan segala prasarana dan keperluan mencukupi untuk perlaksanaan tersebut, sekaran ini banyak benda yang perlu dihadapi, paling kurang puak SUHAKAM dan SUARAM yang juga tali barut Penipu Rakyat dan kawan-kawan PAS itu pun akan menyalak ke hulu ke hilir untuk menentang hudud, kerana mereka ni jenis sekular terlebih.

Malahan bukan sejak di zaman kesultanan melayu melaka hudud ini, sejak zaman Rasulullah lagi hudud sudah ada, cuma yang membezakan keadaan ketika itu membolehkan dan cabaran untuk melaksanakan hudud adalah sangat minima sedangkan kini dengan DAP, PKR, SUHAKAM, SUARAM dan macam-macam lagi gangguan, kalau tak teliti, tak teratur, tak tersusun, bukan saja boleh menyebabkan pertelingkahan, malahan maruah Islam boleh tercemar dan Islam akan dipandang buruk.

Bomo Siam, ko mungkin jenis dungu tak sedar dirilah, sebab itu ko komen macam orang gila, macam jenis manusia tak ada pemikiran, sembarangan sesuka hati, menyerlahkan kebodohan ko sajalah.

Bertaubalah, insaflah selagi pintu taubat masih terbuka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...



Bomo Siam said..

Sebagai seorang yg mengaku beragama Islam dan berimankan al-Quran, kita tidak mempunyai pilihan selain dpd patuh menerima hukum-hakamNya dan mengakui bahawa ia adalah hukum terbaik dan teradil tanpa sebarang berdolak-dalih lagi...!

----------------------------

Kau nasihat sapa ni Bomo siam?? Kau ingat org lain tak sayangkan Islam ke??? Kau ingatkan jadi ahli PAS saja boleh masuk shurga?? Cukuplah dgn sikap berlebihan puak PAS, cakap tak serupa bikin!!!

Anonymous said...

Buleh sapa2 bagi statistik index jenayah yg berlaku di Saudi Arabia & Malaysia...?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Sebagai seorang yg mengaku beragama Islam dan berimankan al-Quran, kita tidak mempunyai pilihan selain dpd patuh menerima hukum-hakamNya dan mengakui bahawa ia adalah hukum terbaik dan teradil tanpa sebarang berdolak-dalih lagi...!

August 26, 2012 12:30 AM

------------------------------------------------

Kalau ko dan puak PAS beriman kepada Al-Quran dan Islam, mengapakah korang membuat huru hara dan kekacauan seperti demontrasi BERSHIT hingga menyebabkan kecederaan, kemusnahan dan menyusahkan masyarakat? Itu ajaran apa yang korang kutip? Ajaran sesat PAS yang korang amalkan, korang mengaku Islam, tapi kelakuan korang bercanggah dengan Islam, Islam larang buat kejahatan, larang buat kemungkaran, larang buat kekacauan, tapi apasal korang buat juga?

Korang ni berdrama lebih sangatlah, terlalu taksub dalam politik hingga tidak boleh membezakan parti politik dengan ajaran agama, korang sudah keliru kerana terlebih berpolitik dan mempolitikkan agama hingga korang sendiri keliru yang mana satu agama dan mana satu politik, korang sudah merosakkan diri sendiri.

Bertaubatlah, insaflah selagi pintu taubat masih terbuka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Buleh sapa2 bagi statistik index jenayah yg berlaku di Saudi Arabia & Malaysia...?

August 26, 2012 12:36 AM

----------------------------------------------------------

Inilah jenis manusia liar dan dungu serta buta perut seperti Bomo Siam ni jenis tak reti berfikir, ikut nafsu serakah tak tentu hala.

Hoi Bomo Siam, di Arab Sudi, hampir 100% penduduknya orang Islam, maka senanglah nak buat hudud kerana cabarannya kurang dan senang nak beri penjelasan sebab masing-masing orang Islam.

Di Malaysia orang Islam lebih kurang 60% lebih sikit saja, hampir 40% bukan Islam, kalau berlaku jenayah bersilang antara bukan Islam dengan Islam, nak buat macam mana hukumnya? Ini perlu perincian yang jelas, bukan pakai main hentam saja sebab nanti akan berlaku kezaliman dan ketidak adilan hingga mecetuskan pertelingkahan kaum dan agama, ini sangat bahaya, sebab itu perlu perincian yang jelas, kajian mendalam, bukannya buat buta tuli tak tentu arah sedemikian rupa.

Ikut adap Islam dalam bertindak, insyaAllah selamat, tapi kalau ikut nafsu serakah dan mengikut kelakuan syaitan dalam tindakan, peluang besar nak terjerumus ke arah kesesatan dan menghumban diri sendiri ke neraka.

Bertaubatlah, insaflah selagi pintu taubat masih terbuka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa, dan tanah air.

Anonymous said...

wei bomoh siam ni sememangnya merapu. dah banyak soalan dikemukakan tapi tak pun dijawabny malah cuba menukar tajuk, kenapa? dia cakap ni macam burung kakak tua aku agak. apa yang dia dengan dia akan berkata dan bila ditanya dia tak jawab pasa dia belum dengar.

bertobatlah wei sebelum terlambat.

Anonymous said...

12:42 AM

Ok...bagi saja index jenayah muslim Malaysia dgn Muslim Saudi...!

Anonymous said...

Mengaku saja le yg UMNU lebih gemar undang2 sekular dpd hukum AllahSWT...!

Yg dok merapu bagi berbagai alasan berhelah tu apahal...!

Solat buleh pulak buat! Hudud yg sikit tu jadi payah!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:42 AM

Ok...bagi saja index jenayah muslim Malaysia dgn Muslim Saudi...!

August 26, 2012 12:46 AM

-------------------------------------------------------------

Hang pi cari sendirilah. Jenis manusia liar dan dungu tak berhati perut macam ko ni, mana tau apa, bodo piang, bangang, dan mungkin ko dah gila, sebab itulah kelakuan ko makin hari makin teruk, kelakuan macam orang yang berakhlak, macam orang tak beragama, bertindak sesuka hati, berpolitik keterlaluan hingga merosakkan nilai-nilai agama. Tak malu ke ko berperangai macam ini, paling kurang, malulah kepada Allah kerana kelakuan korang mempermaikan ayat-ayat Allah untuk tujuan politik kepartian korang ni tak ke mana, daki dunia sajalah, akhirat nanti korang tahulah pembalasannya. Malahan dalam Al-Quran pun, Allah mencela golongan yang mempergunakan ayat-ayat Allah untuk kepentingan duniawi saja.

Insaflah, bertaubatlah, sedarlah diri selagi pintu taubat masih terbuka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa, dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Mengaku saja le yg UMNU lebih gemar undang2 sekular dpd hukum AllahSWT...!

Yg dok merapu bagi berbagai alasan berhelah tu apahal...!

Solat buleh pulak buat! Hudud yg sikit tu jadi payah!

August 26, 2012 12:49 AM

---------------------------------------------------------

Apa yang ko merapu lagi ni Bomo Siam, PAS jelas MENOLAK hudud dan negara Islam, ada buktinya, lihat situasi benar ini:

Buktinya, Hadi Awang sendiri sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat mewakili PAS bersama Lim Kit Siang, dan Anwar Ibrahim untuk membuang hudud dan negara Islam keluar dari Penipu Rakyat, PAS adalah sebahagian dari Penipu Rakyat, Penipu Rakyat buang hudud dan negara Islam, maka secara otomatiknya PAS juga membuang hudud dan negara Islam.

Bukti kedua, Nik Aziz sendiri sebagaimana dalam laporan tertetu bercakap kepada pimpinan gereja yang PAS tak nak buat hudud kalau Penipu Rakyat berjaya dalam PRU lepas ni.

Sekarang PAS menyalak ke hulu ke hilir nak buat hudud dan nak buat negara Islam yang telah ditolak oleh mereka sendiri sebelum ini. Sebabnyak kerana kepentingan politik PAS telah tergugat, kalau tidak, PAS tak akan peduli pasal perkara ini.

Jelas PAS sendiri sudah keliru dengan diri mereka, mereka terlebih berpolitik dan taksub dengan politik hingga pemikiran mereka berselirat tak tentu arah hingga bermacam-macam kepincangan yang dibuat oleh mereka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air

Anonymous said...

Hudud ni kita buat dulu khas utk umat Islam je...Non muslim buleh pakai undang2 sekular!

Kemudian bandingkan mana yg lebih baik...baru butui!

Ini tak! Belum buat dah tau kununnya tak baguih!

Mendahului Tuhan namanya tu!

Mana aci...!!!

Anonymous said...

12:52 AM

Baca kenyataan terbaharu TGHA hari ini...!

Anonymous said...

Melaka kuno yg berbilang bangsa zaman Kesultanan Melayu dulu buleh jalankan hudud...

Malaysia yg moden, maju (kununnya), gagal laksana hudud...!

Lebih baik tutup la suma universiti kat Malaysia ni...! Buang beras je!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Hudud ni kita buat dulu khas utk umat Islam je...Non muslim buleh pakai undang2 sekular!

Kemudian bandingkan mana yg lebih baik...baru butui!

Ini tak! Belum buat dah tau kununnya tak baguih!

Mendahului Tuhan namanya tu!

Mana aci...!!!

August 26, 2012 12:52 AM

--------------------------------------------------------------------

Kalau berlaku jenayah bersilang antara bukan Islam dengan Islam macam mana? Misalnya seorang perempuan Islam berzina dengan seorang lelaki bukan Islam kerana terpedaya dengan lelaki bukan Islam itu, macam mana nak buat hukum?

Kemudian seorang yang mencuri kerana tiada peluang kerja dan terpaksa mencuri untuk keperluan harian dia, dia mencuri pula di kedai bukan Islam, ini macam mana nak buat hukum?

Jangan bertindak seperti orang yang tidak berakal yang suka berbuat sesuka hati tanpa berfikir. Hudud memang terbaik, tetapi kita kena laksanakannya selepas segala keperluan untuk hudud diselesaikan terlebih dahulu. Seperti pembentukan akhlak yang baik, pendidikan, ekonomi, kefahaman masyarakat yang bukan Islam, perundangan untuk masyarakat bukan Islam supaya tidak terlalu beza sangat dengan hudud atau orang bukan Islam menggunakan hukum agama dia seperti di zaman Nabi di Madinah dulu di mana umat Islam guna hudud dan bukan Islam seperti Yahudi guna perundangan Yahudi.

Kajian menyeluruh perlu, kalau jenis serkap jarang macam puak PAS seperti Bomo Siam ni, teruklah, tunggang langgang, hudud yang murni pun boleh tercemar dan dipandang buruk akibat kegagalan perlaksanaan disebabkan segala prasarana dan keperluan untuk hudud tidak disediakan, keadaan jadi huru hara, pertelingkahan, pergaduhan sesama rakyat, ini siapa nak bertanggungjawab?

Saya bukan mempertikaikan hudud, sebab saya orang Islam, saya terima hudud tanpa hendak menolaknya, saya terima hudud, cuma perlaksanaan perlukan kepada keadaan yang benar-benar penuh dengan prasaranan dan kelengkapan untuk menjadikan hudud sebagai perundangan di negara ini.

Bomo Siam, sedarlah, insaflah, bertaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka, mempergunakan agama untuk kepentingan politik adalah suatu kekejian kerana sepatutnya politik digunakan untuk kepentingan agama, itu baru betul.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Melaka kuno yg berbilang bangsa zaman Kesultanan Melayu dulu buleh jalankan hudud...

Malaysia yg moden, maju (kununnya), gagal laksana hudud...!

Lebih baik tutup la suma universiti kat Malaysia ni...! Buang beras je!!!

August 26, 2012 12:58 AM

---------------------------------------------------------

Engkau berkelakuan seperti orang tak berakal, tak beragama, macam orang jahiliyah, aku bukannya nak menghina, tapi itulah jenis diri kau Bomo Siam.

Ko nak buat sesuatu tanpa perancangan, tanpa persediaan yang perlu, ko jangan ingat nak buat hudud ni macam pergi beli baju di pasar malam, kalau tak suka boleh tukar sesuka hati, ini melibatkan keadilan, ini melibatkan maruah Islam, ini melibatkan pendangan bukan Islam terhadap Islam, ini melibatkan isu masyarakat, bukannya suka-suka hati nak buat itu dan ini, dengan cabaran puak penentang seperti DAP, PKR, SUHAKAM, SUARAM dan pihak-pihak dari luar, isu ini perlu diteliti secara ilmiah dan dilaksankan secara teratur, bukannya melalak macam anjing tak bertuan yang kebulur 3 hari tak makan, ini tindakan tak bertamadun dan tindakan yang bodoh sebenarnya kerana ia akan merugikan Islam saja akibat tidak tahu berfikir dengan akal dan iman, sibuk guna nafsu serakah.

Sudahlah Bomo Siam, PAS sendiri dah buang hudud, hang pi tanah Hadi Awang dan Nik Aziz, kalau ada cakap-cakap yang bertentangan dari Nik Aziz dan Hadi Awang terhadap apa yang mereka buat sebelum ini, sila buat kenyaataan rasmi, kalau sekadar menyalak sesama korang saja, tak guna, sila buat pendirian rasmi dalam sidang media, itu pun kalau masih anak jantan lagilah, kalau jenis bapuk, jenis pondan yang kote korang dah kena kerat dengan DAP, pastinya korang tak akan berani.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa, dan tanah air.

Anonymous said...

Pembetulan:

Bukan tanah, tapi tanya.

Bomo Siam said...
Melaka kuno yg berbilang bangsa zaman Kesultanan Melayu dulu buleh jalankan hudud...

Malaysia yg moden, maju (kununnya), gagal laksana hudud...!

Lebih baik tutup la suma universiti kat Malaysia ni...! Buang beras je!!!

August 26, 2012 12:58 AM

---------------------------------------------------------

Engkau berkelakuan seperti orang tak berakal, tak beragama, macam orang jahiliyah, aku bukannya nak menghina, tapi itulah jenis diri kau Bomo Siam.

Ko nak buat sesuatu tanpa perancangan, tanpa persediaan yang perlu, ko jangan ingat nak buat hudud ni macam pergi beli baju di pasar malam, kalau tak suka boleh tukar sesuka hati, ini melibatkan keadilan, ini melibatkan maruah Islam, ini melibatkan pendangan bukan Islam terhadap Islam, ini melibatkan isu masyarakat, bukannya suka-suka hati nak buat itu dan ini, dengan cabaran puak penentang seperti DAP, PKR, SUHAKAM, SUARAM dan pihak-pihak dari luar, isu ini perlu diteliti secara ilmiah dan dilaksankan secara teratur, bukannya melalak macam anjing tak bertuan yang kebulur 3 hari tak makan, ini tindakan tak bertamadun dan tindakan yang bodoh sebenarnya kerana ia akan merugikan Islam saja akibat tidak tahu berfikir dengan akal dan iman, sibuk guna nafsu serakah.

Sudahlah Bomo Siam, PAS sendiri dah buang hudud, hang pi tanya Hadi Awang dan Nik Aziz, kalau ada cakap-cakap yang bertentangan dari Nik Aziz dan Hadi Awang terhadap apa yang mereka buat sebelum ini, sila buat kenyaataan rasmi, kalau sekadar menyalak sesama korang saja, tak guna, sila buat pendirian rasmi dalam sidang media, itu pun kalau masih anak jantan lagilah, kalau jenis bapuk, jenis pondan yang kote korang dah kena kerat dengan DAP, pastinya korang tak akan berani.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa, dan tanah air.

Anonymous said...

Pihak kerajaan perlu tegas, perlu proaktif menangani penipuan demi penipuan yang dibuat oleh puak Penipu Rakyat terutamanya PAS yang suka berdrama itu dan ini pasal hudud dan negara Islam sedangkan mereka sendiri sudah buang hudud dan negara Islam sebelum ini. Buktinya sila lihat ini:

Buktinya, Hadi Awang sendiri sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat mewakili PAS bersama Lim Kit Siang, dan Anwar Ibrahim untuk membuang hudud dan negara Islam keluar dari Penipu Rakyat, PAS adalah sebahagian dari Penipu Rakyat, Penipu Rakyat buang hudud dan negara Islam, maka secara otomatiknya PAS juga membuang hudud dan negara Islam.

Bukti kedua, Nik Aziz sendiri sebagaimana dalam laporan tertetu bercakap kepada pimpinan gereja yang PAS tak nak buat hudud kalau Penipu Rakyat berjaya dalam PRU lepas ni.

Sekarang PAS menyalak ke hulu ke hilir nak buat hudud dan nak buat negara Islam yang telah ditolak oleh mereka sendiri sebelum ini. Sebabnyak kerana kepentingan politik PAS telah tergugat, kalau tidak, PAS tak akan peduli pasal perkara ini.

Jelas PAS sendiri sudah keliru dengan diri mereka, mereka terlebih berpolitik dan taksub dengan politik hingga pemikiran mereka berselirat tak tentu arah hingga bermacam-macam kepincangan yang dibuat oleh mereka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

1:03 said: Kalau berlaku jenayah bersilang antara bukan Islam dengan Islam macam mana? Misalnya seorang perempuan Islam berzina dengan seorang lelaki bukan Islam kerana terpedaya dengan lelaki bukan Islam itu, macam mana nak buat hukum?

Lelaki non muslim itu dihukum atas kesalahannya mengikut undang2 sivil!

Perempuan Islam itu dihukum mengikut hudud atau takzir jika lengkap bukti & saksi atas kesalahannya.

Terpedayanya dia kerana kebodohan diri sendiri. Dia mesti dihududkan! Zina takkan berlaku jika pompuan itu tahu akan batas2 pergaulan.

Mengenai mencuri tadi, dia mencuri kerana dia lapar misalnya...hudud takkan dikenakan! Dia dikenakan takzir & denda bayar segala kerugian pengadu...wallahualam!

Anonymous said...

1:09 AM

Mana bukti persediaan UMNU kearah hudud? PAS sekurang-kurangnya dah luluskan 2 enekmen...!

Mana? Bila?

Politik Sombong & Bodoh said...

Penyokong PAS yg taksub dah berkurangan..Nik Ajis terlalu bodoh untuk abad ini..

yg ada cuma rakyat biasa yg mahu pembangkang untuk mengadili salah laku pemimpin BN..


Melayu juga jika ditanya sejujurnya hampir 100% dalam hatinya benci DAP & LGE..

Tengok aje Timbalan KP penang..belakang LGE dia kata TOKONG..

Amat mustahil untuk mengubah Melayu & menjajah..Zaman British pun British terpaksa mengimport buruh asing untuk kerahan tenaga..

Manakala Orang Babi yang tamak amat takut Melayu mengamok & merusoh serta merosakkan perniagaan..

Melayu lambat panas..Berpantun & bersilat, itu kesopanan & tak mau cari pasal..Tidak kaya kerana malas berusaha bukan bermaksud bodoh..

Kereta BMW bukan boleh bawak kubur..umur paling panjang pun 100 tahun..Yang kafir fikirkan harta bawak mati & berkat ke cucu-cicit.

Kalau nak cuba silakan..

Anonymous said...

Komen dah sampai ke 150....lewat bbenor malam ni! Tu pun, jenuh kelentong!

Kuah kuaah kuaaah...aku nak tidoQ!

Assalamualaikum!

aloya said...

Syukur pada tuhan, dalam keluarga aku tinggal 2-3ekor je lagi Penganut PAS..

Yang lain? semua dah swing balik pada BN la.. takbir!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:03 said: Kalau berlaku jenayah bersilang antara bukan Islam dengan Islam macam mana? Misalnya seorang perempuan Islam berzina dengan seorang lelaki bukan Islam kerana terpedaya dengan lelaki bukan Islam itu, macam mana nak buat hukum?

Lelaki non muslim itu dihukum atas kesalahannya mengikut undang2 sivil!

Perempuan Islam itu dihukum mengikut hudud atau takzir jika lengkap bukti & saksi atas kesalahannya.

Terpedayanya dia kerana kebodohan diri sendiri. Dia mesti dihududkan! Zina takkan berlaku jika pompuan itu tahu akan batas2 pergaulan.

Mengenai mencuri tadi, dia mencuri kerana dia lapar misalnya...hudud takkan dikenakan! Dia dikenakan takzir & denda bayar segala kerugian pengadu...wallahualam!
August 26, 2012 1:17 AM

--------------------------------------------------------

Itu adakah benar-benar menepati syariat Islam berhubung keadilan dalam memerikan hukuman? Perempuan itu berzina kerana terpengaruh dengan pujuk rayu lelaki itu, dalam hudud perempuan itu mungkin dikenakan hukuman sebat 100 sebatan jika belum berkahwin dan direjam dengan batu jika sudah berkahwin, tetapi dalam undang-udang sivil, tak ada hukuman untuk perlakuan seks antara lelaki dan perempuan yang dibuat suka sama suka, zina melibakan suka sama suka, maka lelaki itu bebaslah, puaslah hati ko Bomo Siam membebaskan lelaki itu kerana dia bukan Islam dan perempuan itu dikenakan tindakan pula sedangkan perlakuannya adalah sama, dan perlu hukuman yang setimpal terhadap kedua-duanya malahan lelaki itu telah mencemari seorang wanita muslimah walaupun ini zina, tetapi wanita muslimah telah dicemari, maruah Islam telah tercemar, ini perlu pertimbangan yang serius, bukannya suka-suka hati, kajian mendalam dan perlu meneliti secara terperinci, ko jenis fikiran singkat, tengok komen ko sajalah pun jensi fikiran singkat, jenis tak reti berfikir guna akal kerana ko sibuk mengikut hawa nafsu serakah ko tu.

Pasal kes mencuri itu pula, di manakah peranan pihak yang tak mampu melaksanakan tanggungjawab sebagai kerajaan kerana sibuk berceramah politik, menghasut dan berdemontrasi liar hingga rakyatnya terpaksa mencuri untuk keperluan hidup? Di sini perkara ini berlaku kerana kegagalan pemerintah yang gagal untuk mewujudkan peluang rezeki kepada rakyat kerana pemerintah itu bangang sibuk berpolitik siang malam dan berdemontrasi liar, itu macam mana pula?

Jangan mudah sangat mengambil tindakan sesuka hati, terlalu banyak sangat undang-undang dalam negara akan menghuru-harakan negara, kerana udang-undang ini macam ini, undang-undang itu pula macam itu pula, kemudian jenyah silang, masalah sosial, masalah ekonomi, tak pula ko terangkan secara terpeinci sedangkan ini perlu untuk keadilan dan menjaga nama baik Islam dan keadilan untuk masyarakat.

Jelas PAS sendiri pun keliru dengan hudud, takzir, dan sivil, kaedah perlaksanaan pun tak jelas, mengelirukan hingga boleh mencetuskan salah faham, kekeliruan, akhirnya imej Islam menjadi buruk di pandangan bukan Islam. Inilah jadinya kalau berfikiran jahiliyah tak berfikir dengan rasional, saya bukannya kata buat hudud tu jahiliyah, tapi buat sesuatu tanpa perancangan, semberono, sesuka hati tanpa usulu periksa, itulah kelakuan jahiliyah, jahil dan bangang. Hudud memang terbaik, tapi kita perlu teliti dan sediakan dulu keperluan untuk digunakan oleh hudud terlebih dahulu, kalau tidak, nanti tak pasal-pasal jadi macam-macam hal akhirnya jadi macam-macam masalah hingga menjejaskan imej Islam.

Sudah-sudahlah Bomo Siam, sikap ko ni menyerlahkan kejahiliyahan ko sajalah. Bertaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka.

PRU 13, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Dalam tindakan, perlu bersikap rasional berpandukan iman dan akal fikiran, jika bersikap semberono, sesuka hati, bertindak melulu, akhirnya akan timbul macam-macam masalah.

Dalam isu hudud ini, memang hudud terbaik, ini memang diakui dan sebagai Islam, ini adalah suatu yang benar dan perlu diakui.

Menjadi persoalan di sini, negara kita negara majmuk, ada penganut agama Islam dan penganut agama bukan Islam. Jumlahnya pula sekitar 60% lebih sedikit Islam dan selebihnya bukan Islam.

Selain itu dalam negara ini terdapat beberapa NGO yang mengikut corak barat dan mereka ini juga adalah sekutu kepada Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS. NGO seperti SUHAKAM, SUARAM, Tenaganita, dan juga parti politik seperti DAP terutamanya dan PKR mereka juga tidak bersetuju dengan hudud kerana mereka sendiri tak faham hudud, malahan ramai juga masyarakat Islam sendiri yang kurang jelas berkenaan hudud dalam konteks perlaksanaanya dan syarat-syaratnya.

Dalam isu ini, saya melihat pihak kerajaan bertindak rasional dalam tindakan kerana melihat banyak perkara yang perlu diselesaikan sebelum hudud dapat dilaksanakan, cuma PAS yang saya sendiri pun tak tahulah apa masalah mereka, mungkin kerana inilah modal kempen politik, maka mereka beria-ia sangat memainkan isu hudud ini hingga bukan saja menyebabkan orang bukan Islam keliru, malahan orang Islam sendiri pun keliru dengan hudud ala-PAS ini.

Kerajaan perlu proaktif menangani isu ini dengan membuat kajian dan menerangkan kepada masyarakat berhubung isu ini supaya tidak dipolitikkan secara keterlaluan oleh golongan yang suka mengambil kesempatan politik atas sesuatu isu. Pada masa yang sama cuba menerapkan nilai-nilai murni dan perbaiki asas-asas untuk membolehkan perlaksanaan hudud dengan sebaik yang boleh.

Saya sebagai hamba Allah, sebagai muslim memohon kepada Allah supaya mengampuni saya jika ada saya tersilap dan tersalah, kerana kita adalah manusia, kembalilah kepada Al-Quran dan As-Sunnah untuk mencari jawapannya.

Setakat inilah komen saya pada kali ini, yang baik itu dari Allah, yang lemah itu dari kelemahan diri saya sendiri, saya sudahi dengan wabillahitaufik wal hidaya, Assalamualaikum Warohmatullah Hiwabarokatuh dan kita jumpa lagi siang nanti.

Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Saya boleh fahamlah kalau orang2 melayu benci pada DAP, tapi saya tak faham langsung kenapa PAS benci sangat pada UMNO.

Anonymous said...

Nak tanya sikit, Nik Aziz dengan Hj Hadi ni dah confirm ke masuk SYURGA..? DR Mahathir tu dah confirm ke masuk NERAKA..? Si Anwar Ibrahim pulak macamana..?

Anonymous said...

ibu segala fitnah politik malaysia adalah UMNO.... tolak umno tolak fitnah, tolak munkar dan tolak kezalimanna

Anonymous said...

penyokong PR or PIS yg gila bayang dgn blog GAP di sorang je ke? mana yg lain dulu yg bukan main lagi galak? ada seko je makhluk yg sebok brckp pasal islam tp guna nama bomo siam. bg komen pun berputar-putar, ada yg lansung tak menjwb komentar org lain pun. merapu-merepek. bg komentar tanpa rujuk fakta. kantoi berkali-kali pun masih tetap nk spin cerita lapuk. masih ego nk terima kenyataan. masih angkuh cuba bersuara tanpa guna akal. inilah jdnya kalau Allah dah gelapkan hati. sejuta kali org unjukkan kebenaran yg budak pun blh fikir, dia msh buta dan bebal. insaflah. dh bk sgt dah Allah turunkan petunjuk. nauzubillah.

Anonymous said...

Tahniah kepada komentar yg berjaya menepis & membidas bomosiam dengan berhemah..ternyata bomosiam berpusing2 dengan alasan & sikap 'denial'.. Saling tak tumpah seperti Nasa Tantawi..
Bomosiam,ada masanya kita patut terima kekhilafan,kekurangan serta kesilapan dengan hati terbuka...walk the talk,dont talk the walk..

GAP KEMBALI said...

surat terbuka ni nik ajis dah baca kat dalam wad.

dengar cite makin lama lah pok nik nak tido dalam wad.

hehe

Anonymous said...

harap harap nik aziz leh tidur sampai mati dalam watt.. 2 ekor berhala dah siap utk jaga nik aziz di kelantan.. syurga itu ambo yang punya..

Anonymous said...

UMNO ibu fitnah?

kah kah kaH kAH KAH

alahai mamat...zaman mana kau idop ni badigol?

nak tau saper ibu SEGALA fitnah kat Malaysia ni...

google : the i files

bodoh betul la kau anon 3:08...dulu skola tak?

Anonymous said...

Anwar peliwat...bomo penyokong peliwat...sibuk crita salah org lain...sokong pliwat leh pula...anwar aljuburi dsokong..nsjis placur agama d agong...

Anonymous said...

Pork nik gagal urustadbir Kelantan punca negeri mundur, kemiskinan melata, air kotor, HIV merebak, mat dadah berkembang biak, kekotoran melampau pemandangan biasa. Dah serupa zimbabwe negeri pork nik

Anonymous said...

bomau siam..muahahahaha..

Anonymous said...

Pope nick nak jawab cam ner... nanti tercabut gigi di buatnya...

Anonymous said...

dari dulu, kini & selamanya,,,

umno parti perosak melayu & islam...

dah tak boleh pakai... spt kain buruk .. atau spt nasi dah basi... buang sajalah...

Anonymous said...

umno dah banyak buat taik kpd melayu & islam....

puak2 macai bebal politik ni yg masih dok jilat taik umno....

Anonymous said...

pas setiap kali nak pilihanraya je timbul hudud tapi lepas pilihanraya senyap.. Gimik pas je..

Anonymous said...

pas setiap kali nak pilihanraya modal utama hudud.. lepas pilihanraya senyap.. Gimik pas jer tu..

Anonymous said...

Arahan mat samdul Pope Nick kepada Father khalid Gereja dan Bishop Nizar lilin dan Rocco Mat Sabun@ komunis...sila jawab perkara yang dibangkitkan ini dgn segera

Anonymous said...

hoi Pope Nick si tuan nak mampuzzzzzzz...sila jawab perkara2 yang dibangkitkan jangan jadi munafik????
Take beeeeeeerrrrrr.......Take Beeeerrr...Take Beeeeer...

Anonymous said...

Bila Tun Mahadir bercakap tentang ugama fulamak pas kata dia tak layak, jahil dan sebagainya. Tapi ketika anwar dlm penjara dan minta pi ke german buat rawatan tulang belakang ditolak kerajaan, geng fulamak memberi pendapat seolah2 mereka tu doktor pakar walhal mereka jahil tentang perubatan - double standard

Anonymous said...

HUDUD DILAKSANA JUGA UNTUK ORANG KAFIR
Anonymous said...
Sapa kata hukum hudud cuma utk org islam saja dia bole jatuh kufur kerana mengubah apa yg Allah suruh laksanakan dlm alquran.. Berani mengubah ayat Allah. Hudud nie bukan utk org islam tapi terpakai bg org bukan islam juga.. Artinya seluruh umat manusia.. Sapa yg kta hukum tu utk org islam kerana sb dia takut dia hilang undi dri bukan islam.. Bukan dia takutkn Allah.. sb itu berani dia ckp mcm itu, berani mengubah ayat Allah sb kemaruk dgn nafsu politik utk keuntungan dunia..

Sudah jelas dlm alquran Allah meningatkan dalam
Surah An-Nisa (Ayat
105-106),
"Sesungguhnya Kami
menurunkan kepadamu
(wahai Muhammad)
Kitab (Al-Quran) dengan membawa
kebenaran, supaya
engkau menghukum di
antara manusia menurut apa yang
Allah telah tunjukkan
kepadamu (melalui
wahyuNya) dan
janganlah engkau
menjadi pembela bagi orang-orang yang
khianat. "(105)

Dalam ayat diatas Allah tak kata pun laksanakn hukuman pd org islam saja tapi kpd semua manusia.. Artinya termasuk yg bukan islam juga. Tapi sb ats dasar nafsu politik ade manusia yg sgup mengubah apa yg Allah suruh semata mata takut hilang undi si kapir..

Anonymous said...

bye2 umno & luncai2nya......

usin said...

bomo, suatu waktu pres. PIS (parti islam semalaya) setuju untuk tidak melaksanakan negara Islam di hadapan paderi2 (rujuk perjumpaan dgn paderi 2008). itu adalah janji. dlm konteks sekarang ini hudud enak dicanang oleh PIS seolah2 janji itu tidak penting untuk ditepati. pembohong adalah golongan kufur yg tidak layak dijadikan pemimpin dan dilaknat Allah. adakah PIS terlalu gilakan kuasa sehingga selesa dlm laknat Allah? tolong jwb tp jgn auta boleh?

Anonymous said...

Mana buktinya? bagila fakta...pautan ke...bhn rujukan ke....

Anonymous said...

PAS Laknatullah alaihh!
Semoga Allah Ta'ala dengan Kudrah dan Irodah-NYA memusnahkan dan menghina seluruh parti PAS dari pada pemimpin tertinggi sehinggalah pencacai yang tukang pasang bendera PAS!

Mereka inilah sebenar2 musuh Allah, penipu dan 'Bani Israel' moden yg merosakkan umat Islam!

Semoga dgn kekuasaan Allah Ta'ala, TUHAN YANG MEMILIKI LANGIT DAN BUMI MENGHANCURKAN PAS DENGAN PENUH KEHINAAN, MELEMAHKAN SEGALA PERANCANGAN MEREKA YANG NYATA MAHUPUN TERSEMBUNYI! DIHANCURKAN KEANGKUHAN MEREKA-PAS LAKNATULLAH!

AMINN YA ROBB!

Anonymous said...

Seklai lagi di ingatkan JANGAN MELAYAN iblis berupa manusia BOMO SIAM tu. DIa org yg sama nick MUSANGKA dulu2 tu.

Org sakit jiwa mental pencacai PR ni lagi dilayan jawab balas lagi dia syok gila sawan dgn org yg melayan balas postingnya.

Cuba bodohkannya jgn komen langsung biar dia jd spt berok atas pokok, posting gila sorng2.

Jangan layan langsung posting BOMO SIAM Laknatullah tu!

Anonymous said...

bomo siam mmg handal, lain org tanya.. lain dia jawab. mcm mursyidul ambiga & anwar al juburi, sentiasa mengelak dari menjawab & slalu menyalahkan org lain. handal hang no

Anonymous said...

Syabas kerana soalan2 ini memang dari dulu orang2 PAS x akan jawab..sebab kalo bab2 agama..bila orang biasa bersuara..dorang akan cakap..kamu x layak bersuara sebab x ada pendidikan agama yang hebat seperti pemimpin PAS..hatta yg bertanya soalan tue lulusan agama Al-azhar..dah rasa PAS ni lebih sesat dari Al-Arqam.. jangan jadi PAS ni dajjal yg disebut didalam Al-Quran sudah..Mari kita berdoa kepada Allah supaya menyelamatkan negara dari Parti yg menggunakan Islam sebagai Platform keuntungan diri sendiri - Pemuda Islam

Anonymous said...

Salam. Ambo sekadar nak berkongsi di sini mengenai fatwa amanat Hj Hadi.mungkin ada yang masih tak tahu/buat2 tak tahu...

Amanat Haji Abdul Hadi
Akidah
Tarikh Keputusan: 24 Jul, 2002
Keputusan:
1. Bahawa Amanat Tuan Guru Haji Abdul Hadi adalah -
(a) bercanggah dari segi ajaran Islam;


(b) bercanggah dengan kepentingan masyarakat Islam dan kemuliaan Agamanya; dan

(c) bercanggah dengan prinsip dakwah Islamiah.
2. Mana-mana orang Islam adalah dilarang -

(a) menyebar, mengajar, mempelajari dan mengamalkan amanat tersebut; dan


(b) menjual, mencetak, mengedar, membeli atau memiliki amanat tersebut.

Status Penwartaan: Diwartakan
Tarikh Diwartakan: 25 Jul, 2002
Nombor Rujukan: PMM/0020 Jld.4 (61)
Akta/Enakmen: M.P.U. 13
Sumber : http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/amanat-haji-abdul-hadi-0

Bertaubatla Bomo & orang2 PAS...

WokYoh

Anonymous said...

Terang2 dah Islam dh dibuang awal2!

Anonymous said...

Bomoh siam ni otaknya kat mana ye? Dia langsung tak boleh fikir bahawa perlembagaan penjajah, undang-undang kafir dan peraturan jahiliyah inilah yang diperakukan oleh hj hadi bersama lim kit siang dan nuar berahim untuk dipertahankan. Tak jadi kafir kah dia atau dah jadi kafir kah dia berdasarkan amanatnya sendiri? Nampaknya hj hadi sendiri sudah mempertahankan peraturan jahiliah. Kalau saya perangi dia dan ditakdirkan saya mati ditangannya, SYAHID kah saya wahai bomoh siam?

Anonymous said...

PAS pula dalam bahasa Craotia bermaksud ANJING!

Anonymous said...

Semasa isu kafir ni hangat pada tahun 1976 saya melihat sendiri di Terengganu pengasingan mesjid oleh PAS untuk ahli mereka. Mereka menjadikan rumah tinggal sebagai mesjid mereka yang mana jaraknya lebih kurang 300 meter sahaja dari mesjid asal. Di surau-surau mereka mengasingkan juadah berbuka puasa yang mereka bawa dengan juadah yang dibawa oleh orang UMNO dengan alasan sembelihan orang UMNO tidak halal. Wahai bomoh siam, pada pendapat otak kamu yang terletak dikepala lutut itu apakah maknanya semua ini?