Wednesday, October 17, 2012

DAP LAKNATULLAH.



DAP nampaknya begitu berbangga dengan laporan Audit 2011 yang menunjukkan penurunan hutang negeri tersebut antara 94 – 97%.  Konon-kononnya penurunan ini ada kaitan dengan kehebatan mengurus parti rasis, cauvanis cina ini, dibanding dengan BN dan negeri-negeri lain dimana mereka memerintah.

Maka para penyokong Pakatan Rakyat dibawah yang tidak punya keupayaan berfikir yang hebat seperti orang lain, menerima sahaja berita ini tanpa terlebih dahulu merujuk kepada laporan audit tersebut bagi mendapatkan lebih maklumat bagaimana yang dikatakan penurunan hutang itu

Sebetulnya, yang tidak disebut DAP ialah, penurunan hutang ini dibantu kerajaan pusat melalui pengambilalihan pinjaman Projek Bekalan Air sebanyak RM655.25 juta telah diambil alih oleh Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB) – organisasi dibawah Suruhajaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN).

Selain dari itu, laporan audit mendedahkan begitu banyak kelemahan dan salah urus tadbir dalam pengurusan kewangan negeri Pulau Pinang.  

Antara kelemahan yang ditemui adalah seperti kekurangan sistem pengurusan maklumat, penguatkuasaan, penyeliaan yang kurang rapi, ketiadaan pemantauan yang berkesan dan kekurangan peruntukan kewangan – sekadar menyebut beberapa perkara.

Beberapa projek yang dibina juga, terbukti hanya membazirkan wang rakyat kerana tidak dapat digunakan sehingga kini. Antaranya Kompleks Makanan Mutiara Height di Jelutung dan Kompleks Makanan Gold Coast yang terletak di Bayan Baru yang bukan setakat terbiar begitu sahaja, bahkan kerana kurangnya aktiviti pemantauan keselamatan oleh pihak berkuasa tempatan, telah menyebabkan banyak kemudahan asas yang disediakan di kompleks ini telah hilang atau dirosakkan.

Sementara dalam masa yang sama, aktiviti perniagaan makanan di atas jalan raya awam yang ditutup pada waktu malam, semakin rancak dijalankan di Pulau Pinang sehingga menyusahkan pengguna jalan raya yang lain.  Ada kompleks lebih selesa yang disediakan tidak mahu digunakan dan DAP sendiri tidak begitu bersungguh mahu memindahkan penjaja jalanan ini ke kompleks tersebut.

Projek CCTV yang dilaksanakan, kononnya bagi mengatasi masalah jenayah, meletak kereta secara haram oleh beberapa PBT di Pulau Pinang juga gagal mencapai prestasi yang ditetapkan mereka sendiri.  Sistem yang digunakan tidak jelas, bilangan yang terhad dan beberapa perkara lain adalah antara kelemahan yang dikenali pihak audit.

Ini merupakan pembaziran wang yang jelas oleh DAP Pulau Pinang, kroni mana yang diambil untuk memasang sistem tersebut pun kita tak tahu, tapi wang rakyatlah yang membayar untuk hasil yang tidak sepadan.

46 comments:

Anonymous said...

Yang Penting DAP lebih mulia dari UMNO yang sudah caca marba.

zaman

Anonymous said...

Tahniah pr..anda membuktikan yg anda berhak perintah malaysia.kalu bagi kat umno habis duit negara dan duit zakat negeri dirembat umno.pr tlh membuktikan dlm 4 tahun shj berbanding umno 55 tahun.mmg rasuah menjadi rukun wajib umno..

tukang telek said...

DAP mulia kepala tengkorak hang.

malayoo mudah lupa said...

Dah nama manusia sapa yg memerintah pun sama tetap ada rasuah dan mengejar kelayaan....yg rakis tu individu tapi bukan parti

Anonymous said...

kan Dap dah ajak seru semua MP, adun istihar harta..

Tapi semua MP umno x berbalas ajakan lim guan eng..

so kat sini dah nampak sapa yang salah sapa yang betul...

Anonymous said...

Hinanya UMNO.. dari pemimpin sampai pada pencacai-pencacainya. Itulah nasib UMNO akibat rasuah sudah jadi darah daging mereka

umnongok

Anonymous said...

Islam bawah PR mampu berkembang ker? Dalam PR parti mana paling dominan? Bukan DAP laknatullah tu ker? PAS apa ada dlm PR? Setakat jadi lembu bodoh kena cucuk hidung saja. Penakut nak mampus bila kena tegur dgn Karpal Singh OKU dan LGE pun. Perjuangan tegak negara Islam pun dah kena downgrade setakat negara kebajikan sejak berbaik dgn DAP laknatullah ni. Nak bagi aku percayakan PR demi Islam? Sorry lah. Islam mmg akan jahanam selamanya jika PR memerintah negara.

Anonymous said...

Rasuah dalam PR ko taknak sentuh ke pencacai taik PR??? Cuba la tanya Tunku Aziz tu, rasuah baik punye... tiap-tiap bulan RM50k, penerbangan first class... nasib baik Tunku Aziz tersedar awal siapa tu PR. Lagi teruk dari UMNO rupenye....

Kah kah kah kah kah

Servant of God said...

Tahi anjeng tuh lebih mulia daripada DAP laa.

Tahi babi untuk PAS.

Anonymous said...

Aku rasa klu DAP memerintah lagi 5 tahun, hang nanti duk rumah atas rakit kot. Janganlah suka berangan bahlul. Berpijak lah di bumi yang nyata.

Anonymous said...

Anonymous said...
kan Dap dah ajak seru semua MP, adun istihar harta..

Tapi semua MP umno x berbalas ajakan lim guan eng..

so kat sini dah nampak sapa yang salah sapa yang betul...

October 17, 2012 2:13 PM

----------------------------------

Alahai, siapa yang audit harta-harta ADUN / MP dalam PR tu??? Sendiri isytihar, sendiri audit, boleh la... itupun ntah berapa tahun sekali baru isytihar, sebelum isytihar sempat rempat duit mana-mana dana dulu... kalau tak macam mana le boleh beli bas mewah, nak kata buat pinjaman, dah masuk CTOS. Beli guna lubang bontot ke???

malayoo mudah lupa said...

Sanjung a cina DAP tu semoga cerah masa dpn org Malayoo....aku 23tahun leje bwh cina dh tau la cmna azan dia tindas org malayoo....korang percaya la dgn sandiwara mulut manis DAP tu

Anonymous said...

PAS ni parti guna logo Islam semata untuk perdaya orang Islam. Kononnya nak juang negara Islam bila bercakap depan orang Islam, tapi bila depan puak cina kapir laknatullah, PAS kata nak juang negara kebajikan. PAS sekarang ni dah keliru dgn dasar perjuangan sendiri, penuh dgn tipu daya terhadap orang melayu/islam kerana kemaruk sangat nak raih undi kaum cina kapir tu. Biarkan Allah SWT balas tipu daya puak2 syaitan yang sedang bernaung dlm PAS skrg ni. Sesungguhnya perancangan Allah untuk mematahkan tipu daya mereka jauh lebih berkesan dan datang secara tak disangka2.

malayoo mudah lupa said...

Nak berbaek dgn UMNO saudara se Islam susah sgt tapi dgn DAPigs parti yg tunggu masa nk hancur kan org malayoo n islam itu yg mereka sanjung dan jilat siang mlm....kkdg aku tk paham apa yg depa filir dlm kapla otak depa tu....Islam ke nama nya tu? Tlg jwb ponyokong PAS

Anonymous said...

"Dap tidak harus diberi peluang memerintah Pulau Pinang kerana menentang dasar membantu BUMIPUTERA meningkat taraf sosioekonomi mereka"

"Melayu Pulau Pinang tidak harus bekerjasama dengan DAP kerana perbuatan itu hanya akan membawa kehancuran dan kemusnahan masa depan generasi melayu di pulau pinang."

"Saya kesal dengan sikap segelintir orang melayu yang sanggup berkerjasama dengan DAP kerana tidak ada apa apa yg DAP dapat berikan kepada orang melayu pulau pinang"


-Aljuburi, 7 Mei 1990

Anonymous said...

Lim guan eng dalam satu kenyataanya kepada berberapa pemimpin dap pulau pinang pernah mengatakan, dia berasa amat terhina kerana mengangkat sumpah sebagai ketua menteri pulau pinang di hadapan tuan yang terutama (tyt) berbangsa melayu...

Kata guan eng "kenapa hanya melayu sahaja yang jadi tyt, kenapa tidak cina ? sedangkan orang cina juga adalah warga negara malaysia" dan dia berjanji akan memberi peluang kepada cina menjadi tyt sekiranya dap berjaya mentadbir kerajaan persekutuan, guan eng bukan hanya nak tukar tyt di pulau pinang, tapi dia juga akan tukar tyt di melaka, sabah dan sarawak kepada bangsa cina.

Bukan hanya tyt yang guan eng nak tukar, ketua polis negara dan panglima angkatan tentera juga akan guang eng tukar, menurut sumber, guan eng telah mengenal pasti dua orang calon berbangsa cina untuk memegang jawatan ketua polis negara dan panglima angkatan tentera, kedua-dua mereka itu kini berada di singapore dan sedang menjalani latihan, sekiranya dap memerintah, kedua-dua mereka ini akan di panggil pulang dan terus dilantik memegang jawatan itu...

malayoo mudah lupa said...

Agreed with yr opinion matlamat DAP hanya nak hancur kan bangsa dan agama kita....sedar la org Malayoo jgn esok dh hancur suma baru nk nyesal....selama ni dlm pemerintahan UMNO daif sgt ke hidup kita? Lenpa yg burok je d war2 kan yg baek tk penah di hargai....jadi la insan dn Umat yg bersyukur cuba duduk dn renung setiap benda dlm hidup kita ni d subsidi oleh kerajaan apa yg tk cukup lagi

Anonymous said...

Hinanya UMNO.. dari pemimpin sampai pada pencacai-pencacainya. Itulah nasib UMNO akibat rasuah sudah jadi darah daging mereka

umnongok

October 17, 2012 2:14 PM
-------------------
Tahniah pr..anda membuktikan yg anda berhak perintah malaysia.kalu bagi kat umno habis duit negara dan duit zakat negeri dirembat umno.pr tlh membuktikan dlm 4 tahun shj berbanding umno 55 tahun.mmg rasuah menjadi rukun wajib umno..

October 17, 2012 1:53 PM
---------------------
KORG XDE CERMIN KE NAK TGK?..PMIMPIN2 KORG YG DULU SENGKEK LA NEH BR 4 TAHUN PGNG KUASA DAH KEMAIN MEWAH..ADA MERC, HARRIER, FERRARI,YG TRBARU PORSCHE...TU BR KETER ..KO LUPE NAK TGK RUMAH DEPA KE?..
KALO NAK CITER WET ZAKAT, PAS PALING KUAT MEREMBAT ..KUTIP ZAKAT TAPI WET NTAH G MANA, XDE AUDIT ....

Anonymous said...

Aku ni, kalau namanya puak cina kafir, aku tak akan percaya mereka sampai hari khiamat kononnya mereka akan bela orang melayu dan agama Islam. Al Quran dah nyatakan sejak 1400 tahun dulu bahawa kaum kuffar ni tak akan redha dgn kita org Islam selagi kita tidak ikut gaya hidup mereka. PAS tak ambil ayat Al Quran ini sbg peringatan, malah menggadaikan dasar perjuangan suci ke arah negara Islam dulunya, ke setakat negara kebajikan yang sama taraf dgn negara komunis. Kehancuran yang nyatalah kepada parti PAS dan sekutu2nya. Parti yang hanya mempermainkan agama Islam untuk menipu umat islam.

hangkedee said...

Asal ceramah kutip derma...asal ceramah kutip derma.. tin milo,karong plastik,karung hijau...lepas itu......KCX 8 merc. beb

malayoo mudah lupa said...

Puak2 depa ni suka je tuduh itu rasuah ini rasuah tanpa tahu kevenaran nya....sia2 ibadat kita wehhh jgn smpai jadi bangkrap di pdg masyar esok...tk payah la kita nk risau ttg org yg penting kota jaga diri dn ank2 kita supaya jgn jadi persuah dn ambil duit rasuah

Anonymous said...

sbg seorang ISLAM, aku berpegang pada firman Allah swt ini :

Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)

jadi kepada commentator di atas yang mengkagumi dan mahu DAP jadi pemerintah..jika anda orang ISLAM, betulkan dahulu iman anda. sekian

Anonymous said...

PAS skrg ni, setakat mampu jadi tukang basuh taik Karpal Singh dan LGE. Tak ada maruah langsung PAS nak pertahankan Islam lagi. Makin lama tgk Ust Hadi dan Nik Aziz, makin tak ada 'roh' islam pada wajah mereka. Inilah makhluk2 perosak Islam sebenarnya yang bertopengkan serban dan jubah.

Anonymous said...

musuh2 Islam :

1. Nafsu (ada pada semua manusia)
2. Syaitan (eh? camne ni pok nik? syaitan ni musuh Islam tapi awat pok nik sanggup berkawan dan terima bantuan syaitan?)
3. Orang munafiq (PAS????)
4. Yahudi dan Nasrani serta orang kafir lainnya (DAP)
5. Orang Islam yang hasad dengki. (PKR)

hihihi

Anonymous said...

Rasulullah pernah menasihatkan sahabatnya menerusi suatu hadis, " Berhati-hatilah dengan munculnya dajjal sebelum dajjal yang sebenar." Sahabat2 bertanya, "Siapakah dajjal yang muncul sebelum dajjal yang sebenarnya itu ya Rasulullah?". Rasulullah menjawab, " Ulama-ulama yang jahat lagi menyesatkan."

gerakan anti pkr said...

DAP Sial

ATE MENGATE said...

Hoi mangkok 1.45 ,ko ni orang apa , jangan layan mangkok ni , sekolah tak habis , maklum la bekas kominis baru keluar hutan , cakap boleh la , lu ingat senang ke nak tukar kerajaan dan lepas tu ikut cara PR , huru hara adalah nanti , TARA OTAK punya mangkok hayun

Anonymous said...

PEMIMPIN CINA DAP AMBIK DUIT DEPA KATA KOMISEN,,,,,ORG PAS AMBIK DUIT DEPA KATA SUMBANGAN,,,,,ORG UMNO AMBIK DUIT DEPA KATA RASUAH......

Anonymous said...

BANGSA MANA YG MEMULAKAN RASUAH KT MALAYSIA???????

Anonymous said...

Susah la kalau rakyat malaysia da buta tahap gila2

Anonymous said...

Duit ihsan pun duit hasil judi,ye dok?

malayoo mudah lupa said...

Setuju !!!! Bila org malayoo dh leka dn sdp amik rasuah depa dok provoke pasal rasuah itu la taktik licik jangka panjang depa

Anonymous said...

dap lebih molia


undi tulen pkr mana ada! apa buleh buat...'

sondol bang oiii jgn tak sondol

malayoo mudah lupa said...

Biar la korang nak hina dan chachi prg UMNO dgn apa2 kata kesat sekali pun yg penting mereka maseh solat lima waktu dan bersyahdah pada DAP laknatullah kafir harbi...seburok2 org Islam dia tetap saudara kita dan kita patut perverol kan kekurangan mereka dan bkn caci atau maki mereka

Servant of God said...

Anon October 17, 2012 2:44 PM

Betul tuh. Aku cukup setuju dengan apa yang kau cakap nih.

Anonymous said...

Sempoi ayat ni!!! Hahaha

Anonymous said...

Tambah skit lg..org keja gomen ambik duit depa kata saguhati...

Anonymous said...

Umngok -BN memang terkenal dgn pembuat hutang yg jenis bangkai tak reti nak bayar semula....

sebab tuh negeri2 bawah pakatan terpaksa cuci tahik2 hutang UmnGOK nie....

MCA, GERAKAN & MIC tuh baik sgt keee????

Anonymous said...

Kerjasama dalam landasan yang sama??

Landasan apa??

Tarok PAS atas LANDASAN KERETAPI dan gilis sampai mapos pon baik!!!

Anonymous said...

Umngok -BN memang terkenal dgn pembuat hutang yg jenis bangkai tak reti nak bayar semula....

sebab tuh negeri2 bawah pakatan terpaksa cuci tahik2 hutang UmnGOK nie....

MCA, GERAKAN & MIC tuh baik sgt keee????

October 17, 2012 9:30 PM
____________________________________________

Yang TAHIK tu ENGKAU SIAL!!!

BODOH NAK MAMPOS!!!!!

Anonymous said...


Kerajaan BN berhutang ko cerita...
yang kerajaan PAS kelantan merayu nak dapat pinjaman mudah (berhutang) dengan kerajaan persekutuan BN ratusan juta tu ko tak kira.. sampai mampus pork nik pun tak habis bayar tu.. cer cerita sikit..

Anonymous said...

Umngok -BN memang terkenal dgn pembuat hutang yg jenis bangkai tak reti nak bayar semula....

sebab tuh negeri2 bawah pakatan terpaksa cuci tahik2 hutang UmnGOK nie....

MCA, GERAKAN & MIC tuh baik sgt keee????

October 17, 2012 9:30 PM

----------------------------------

Hahaha.. UNISEL pun tak reti nak jaga.. hutang bertimbun2 tak mampu nak bayar maintenance

Lepas tu nak tutup hutang dgn jual tanah UNISEL...

Tak payah penasihat ekonomi Selangor RM singgit... aku pun terer cam tu

Anonymous said...

Yg penting bottom line nya. Memerintah 55 tahun. Hutang Negara 550 billion. BUKA MATA LUAS LUAS. FAHAM TAK. KALAU X FAHAM BAIK JADI LEMBU NFC

Anonymous said...

Ini jenis Melayu Layu Kayu. Takut sgt dgn Cina. Balik je ke hutan

Anonymous said...


Biar berhutang.. JANGAN SAMPAI CIUM KAKI YAHUDI MINTAK SEDEKAH BUAT DANA PILIHANRAYA.. LAGILAH HINA..

PERINTAH 55 TAHUN BERHUTANG 550 BILLION.. TAPI PERINTAH 55 TAHUN BAWA MASUK PELABURAN LUAR 374 TRILLION, ASET KERAJAAN 198 TRILLION, PERDAGANGAN ANTARABANGSA MENCECAH 1 TRILLION SETIAP TAHUN..
ko nak apa lagi..

kah3.. bangang punya pencacai PR nih..




Anonymous said...

Tahniah pr..anda membuktikan yg anda berhak perintah malaysia.kalu bagi kat umno habis duit negara dan duit zakat negeri dirembat umno.pr tlh membuktikan dlm 4 tahun shj berbanding umno 55 tahun.mmg rasuah menjadi rukun wajib umno..

----------------------------

Duit zakat????? Tau tak korang punya MB Selangor nak guna duit zakat utk kegunaan org bukan islam??

Nasib Tuanku Sultan Selangor masuk campur... kalo tak habis.

Ko hingat duit diorang ada bg sumbangan kat kita ke?
Cukai?
Sanggup diorang tipu tax atau bagi duit kat yayasan diorang dari bagi kat kerajaan.
Member kerja LHDN cakap... kalau tanya kenapa bayar sikit? kata business tak untung.. sudah derma bla2 bla..
Pastu canang pembayar cukai terbesar kat Malaysia ni... padahal org2 yg makan gaji je yg banyak bayar cukai... dimana kebanyakannya adalah MELAYU....