Saturday, October 6, 2012

FITNAH TERHADAP FELDA. PAS SERONOK SERANG HAK MELAYU !

37 comments:

Anonymous said...

.

Saya mendoakan supaya orang-orang melayu bersatu .

.

Anonymous said...

kalau tuduhan tu tak betul kenapa tak saman je mazlan aliman tu? takut ke rahsia terbongkar?

Anonymous said...

Setiap tuduhan kalau dibawa ke mahkamah adalah pembaziran proses keadilan. Jika proses saman bermula, maka defendan dan plaintiff tidak boleh menyebut kes saman ini diluar mahkamah. Saya rasa biarla dua2 pihak membuat tuduhan dan sangkalan, biar rakyat yang mengadili. Lagipun, akaun penyata FGV akan disiarkan di halaman web Bursa setiap penggal (quarter) dan boleh diadili oleh rakyat. Sila ke www.bursa.com.my untuk akaun penyata FGV dan paham sendiri.

Aku Sayang Tun Mahathir said...

Anon 11:15pm

takut rahsia terbongkar????...woi, pundek aliman tu tau ape selain fitnah dan jadi balaci DAP untuk hancurkan Hak Melayu???

Apa yang budak ngok bodoh aliman tu tau tentang business selain dari makan hasil mak bapak?

tak sadar diri pulak tu...memang dia tu melayu bangsat!!!!!!!

Anonymous said...

jawa umgok ni memang tolol lembu2 umgok kamu boleh cucuk hidung lah ,kami jenerasi kedua felda ni bukan nya bangang macam kamu jawa totok

mohd saleh said...

Kenapa Cina tak pernah bergaduh macam Melayu bergaduh ye. Kalau ada Melayu yang senang tentu Melayu juga yang sakit hati. Kalau Cina kaya tidak ada Cina yang sakit hati dan melayu juga suka kalau Cina kaya. Kenapa? Ramai Melayu yang Pandai tetapi kurang yang Bijaksana. Pandai selalu dan mudah tertipu. Bijaksana sahaja yang dapat menyelamatkan Melayu. Kerana Fahaman politk sanggup hancurkan Melayu sesama Melayu. Sedarlah Wahai Melayu. Semasa pemerintahan ini Melayu dapatlah kamu bergaduh sesama Melayu. Bila Melayu dah tak boleh memerintah seperti Singapura maka senyaplah kami sesenyapnya. Fikir-fikirkan lah. Melayu mesti bersatu bagi Bangsa Malaysia Bersatu.

Anonymous said...

saman jangan x saman..

nnt rakyat tahu sapa yang salah sapa yang benar...

ayuh kita kumpulkan ahli JMM, perkosa kita demo mendesak FELDA menyaman mazlan aliman..

Anonymous said...

berapa sekarang rega saham Felda yek???? jgn laaa turun lagi....kalau turun lagik,teruk kena bayar hutang Bank nie....

Anonymous said...

Pembangkang kuat, rakyat dapat manfaat..

Boleh bri1m berkali kali..

Umno kena belajar ngan pr mcm mana nak jadi pembangkang yang hebat..


Anonymous said...

Khi khi khi,

Skript melayu singapura bergema kembali..

Mmg lh melayu singupara ketinggalan serba serbi disana, pasai cina memerintah,.,

Abis x nak samakan ke kat malaysia lah ni yang melayu pun juga ketinggalan sebab melayu perintah..

Yahudi mmg dikenali sentiasa melakukan pembantaian ke atas orang palestin,

Apa kurangnya dengan umno yang melakukan pembantaian keatas rakyatnya sendiri di peristiwa Memali

Anonymous said...

Terhot,

Najib merayu supaya rakyat memberi mandat yang lebih besar kepada beliau..

Adoyai,

Aritu mahathir merayu suruh orang melayu bersatu supaya dia tak perlu lari ke sri lanka,

Sekarang giliran najib plak..

Tak pernah aku nampak umno so desperate mcm ni..

Jangan risau najib,

Next pru,

Undi aku tetap Rahsia


Khi khi khi

Anonymous said...

Anon 11:15,

Pasai saman menyaman ni, untuk rekod paling banyak yang kena bayar saman ni adalah geng2 gerombolan kesemuanya..

Jngn disebut pasai saman.. Sensitif

Anonymous said...

ANON.7/10=12-43AM.
Biar kurang makann, jangan kurang ajar! engkau hidup dibumi malaysia pon sudah cukup baik, mak bapak kau tu sia-sia bela kau bila dah besar tapi otak tak bolih pakai. babi gila pon takgila macam engakau.

usin said...

anon 10:51 pm,
semua tuduhan nk saman ye. ok, camane pulak tak ada saman kes anwar kena tuduh xtvt dgn cinadoll, dgn shamsidar isteri azmin dsb. kes tu betul2 berlaku ke? ko dh jwb sendiri..

usin said...

anon 1:08 am,
yahudi bantai palestin kt asia barat,
umno bantai pas memali,
pas bantai duit waris memali kt memali.
ko kenal ibrahim libya? bila bertindak membabi buta memang akhirnya nyawa akan melayang. yang pas sebat habis derma memali yg bernilai berjuta tu kira camane? bukan lebih zalim lg ke? kalau totok pas pun, otak kan masih ada utk berfikir. ke dh letak kt lutut!!!

GotYou! said...

Akal depa sekarang depa letak kat tote cemana nak fikir? So depa cuma leh fikir nak ngongkek aja la hahahaha.

Anonymous said...

AKU BETUL2 MARAH !!

CUBA KORANG TENGOK BALIK KLIP VIDEO TU DAN KORANG DENGAR SEKURANG-KURANGNYA DUA KALI TOK MAT KATA 'MALAS NAK LAYAN' SEMUA CERITA DARI HARAKAH.

NI LAH FAEDAH DAN KESANNYA KEPADA UMNO BILA ORANG YG.PEGANG PORTFOLIO 'PENERANGAN' SENTIASA DALAM MOOD PEMALAS !!! TENGOK VIDEO TU BALIK DAN LIHAT GAYA BODY LANGUAGE DIA YG.SANTAI DAN TAK MEYAKINKAN ! NAJIB MESTI TUKAR SESIAPA SAJA YG.PEGANG JAWATAN 'PENERANGAN' AGAR PUNYA KARISMA DAN SEMANGAT JUANG TINGGI YG.SENTIASA 'RAJIN' MEMBERI DAN MENGULAS ISU2 AGAR RAKYAT TAK TERUS DISUAP FITNAH PAKATOON DAN FUCKATAN !!

AKU CADANGKAN NAJIB TUKAR TOK MAT KEPADA MEREKA2 YG.BERWATAK MACAM AZALINA PARLIMENT PENGERANG YG.KALAU BERUCAP BEGITU MEYAKINKAN DAN BERMOOD PENYERANG. MUNGKIN JUGA BOLEH DIPERTIMBANGKAN NOH OMAR.

DAH LAMA PATUT UMNO DALAM MOOD MENYERANG BUKAN DEFENSIVE MACAM NIH..TAK HERANLAH BILA BAHAGIAN PENERANGAN 'MALAS' DAN BAHAGIAN PENGUATKUASAAN SPT.KDN LEMBIK !!!

GEN2FELDA

Megat Alam Gempita said...

Insya Allah kami para bloggers akan bantai pakatan sampai lumat dan menceritakan yang benar. tetapi Felda mesti saman kembali Mazlan Aliman dan pakar ekonomi yang tak berapa cerdik si Rosli Yaakob tu dan Harakah.
Jangan asyik tengok Felda kena saman jer dengan Sivarasa dan Latepah Koyak. Segelintir peneroka dan generasi kedua Felda ada yang tamak dan bengap-bengap belaka, tak nak bekerja kuat tapi nak harapkan duit saman jer. Bonus peneroka RM15,000 sapu jugak...kufur nikmat pelahap betui.

hehehe Rosli Yaakob pakar ekonomi ker...wa tau lu punya skandal di BNM sebb tu lu kecewa n masuk PAS!

Anonymous said...

12:34

Bro generasi ke 2 felda atau genarasi ke 2 yng tak sadar diri tp dok kat felda.

Bro aku generasi ke2 felda dari Kahang Barat johor.Sekarang tinggal di KL terlibat dngn perniagaan.Gaji aku 5angka.Sepanjang aku belajar hingga ke U felda tak pernah bantu aku.
Nak kata dari hasil kebun sawit, masa aku belajar
kebun sawit bapa aku baru tanam.Kami amat susah sekali.Pun begitu adik beradik aku semuanya berjaya.

Hari ini kami berterimakasih kpd felda walaupun tidak membantu aku utk berjaya ttp felda telah menjadikan orng melayu mempunyai tanah dan hidup lebih baik dari masa lalu.

Untuk pengetahuan bro aku berkelulusan ekonomi dari universiti Malaya dgn ijazah kelas pertama!

Nasihat aku jadilah orng yng bijak menilai sesuatu
walaupun tidak pernah menolong kita ttp secara keseluruhan telah menolong anak bangsa dan agama.Ko bagi tau di felda mana tak ada masjid,sekolah agama,sekolah rendah dan sekolah menengah?

Wassalam.
Bangga jadi anak felda.

Anonymous said...

kepada 'Bangga Jadik Anak Felda' Kahang Barat,Kluang,Johor.

Saudara salah faham..Tulisan saya diatas marah kerana Dato maslan asik ungkap perkataan 'Malas' dalam tugas nya untuk memberi penerangan terhadap fitnah pembangkang..BN tak perlu orang macam nih. Kita perlu bersikap menyerang !.

p/s: ni bukan kebetulan..aku anak peneroka dari Felda Kahang Timur (sebelah rumah imam Kamser Bajuri).Kini bekerja sebagai Senior Executive sebuah syarikat telekomunikasi di bandar Kluang,Johor...AKU JUGA BANGGA JADI ANAK PENEROKA DAN MENIKMATI LIMPAH NIKMAT SEBAGAI WARGA FELDA..Mana yg.tak betul kita bersuara..Mana yg.kurang bagus kita baiki..BTW, thanks for your kind response.

gen2felda

Anonymous said...

Sedih dan amat menyedihkan apabila melayu bertelagah mengata 'aku betul , aku benar' walau atas nama parti apa pun hakikatnya melayu menyerang emlayu, melayu tidak seang bila melayu senang ..malah banyak lagi perkataan jika mahu diungkapkan.

Sedar lah MELAYU walau pun kita berbeda pendapat berbeda aliran politik , yangleas kita semua adalah melayu kecual;i yang menuduh melayu menyatakan pendiarian mereka bahawa 'aku bukan melayu tetapi kacukan cina berdarah india berkiblatkan yahudi.

Wahai melayu lihat lah orang cina samada mereka dari puak mca atau gerakan atau dap , bila kita dipersoalkan untung rugi ekonomi , perniagaan atau apa saja yang melibatkan kepentingan mereka, mereka besatu dibawah panji-p;anji ngo persatuan perniagaan dan sebagai nya. Mereka ketepikan apa juga pegangan dan fahaman poltik mereka.

Sedar lahh , jangan bumi kita diambil alih kuasa pentadbiran oleh mereka yang tidak memahami budaya bangsa malaysia walau pun mereka berkata kita rakyat malaysia kita orang malaysia. Jangan digadai tanah pertiwi seperti tergadainya maruah melayu Singapura. Semangat berpesan-pesan saling ingat mengingat harus dipaksikan dalam min terutamannya generasi melayu baru.

Anonymous said...

INILAH YG DIKATAKAN MELAYU BODOH YANG TAK BOLEH DIAJAR. KALAU DAH BODOH TU SUKAR HENDAK MELIHAT KEBENARAN. MACAMANALAH MELAYU BODOH NI NAK AJAR ANAK CUCU KEARAH KEMAJUAN DAN KEMAKMURAN. PERGI MAMPUSLAH MELAYU MACAM NI

Anonymous said...

SEJAK TAHUN 2008 MALAYSIA BANYAK MEMBUANG MASA BERPOLITIK. MEMANG PEMBANGKANG MALAYSIA KUAT, YER KUAT REKACIPTA FITNAH. KENA ATAS BATANG HIDUNG SENDIRI NAFI GILA2. PEMBANGKANG MALAYSIA KUAT BUANG MASA MENYEBABKAN MELAYU YANG BODOH BERTAMBAH BODOH. PEMBANGKANG YANG BERKUALITI LIHATLAH CONTOH NEGARA2 BARAT MEMBANGKANG DAN MEMBERI PANDANGAN MEMBANGUNKAN NEGARA BUKAN MENGANCAM DAN MEMVURUKKAN NEGARA. PEMBANGKANG LOW CLASS

Anonymous said...

INSYAALAH ALLAH AKAN MEMELIHARA NEGARA INI DARI DIPERINTAH OLEH HAIWAN DURJANA MACAM ALJUBORI DAJJAL. YAKINLAH KEPADA ALLAH

Anonymous said...

SAYA MEMANG SETUJU SANGAT DENGAN CADANGAN TUAN. INSYAALAH

Anonymous said...

sudahhh la..makan hasil kebun org tua x malu..pastu x tau bsyukur!!!

Anonymous said...

hai tkenang kes memali nmpak,mane duit tabung memali? ???..lps pergunakn org hak waris diorg pn nk sapu..

Anonymous said...

belajar fitnaj boleh lh dgn pembangang ni..

Anonymous said...

setuju 100%..masa utk shoot..

Anonymous said...

jom lari ke kedutaan turki..jom..jom..

Anonymous said...

nape x saman dato nalla & eskay..nape x saman jmm..takutttt ea...

Anonymous said...

elehhh..tumpang rmh org tua x maluuuu...mkn hasil kebun org tua..

Anonymous said...

PAS PEMBELA MELAYU...PUNDEKLAH...AYAK ORANG MELAYU KELANTAN NAK WUDUK...PAKAI AYAK APA....BARU PASAI AYAK BELUM LAGI PROJEK KUTIP DUIT RAKYAT PULUHAN TAHUN PROJEK TAK ADA PUN....DUIT RAKYAT PI MANA...PEMIMPIN PAS BANYAK DUIT...BOLEH LEH KAHWIN ..BANYAK....PATUTLAH BANYAK IKLAN BUTUH KUAT KAT BLOG2 DAN MEDIA MASA PAS

Anonymous said...


Nak kata dari hasil kebun sawit, masa aku belajar
kebun sawit bapa aku baru tanam.Kami amat susah sekali.Pun begitu adik beradik aku semuanya berjaya.

HOTAK KAU LAH.. WALAUPUN KELAPA SAWIT KO BARU TANAM TETAPI FELDA BAGI BANTUAN PENDAHULUAN WANG TIAP BULAN UNTUK WANG DAPOR.. NI BERLAKU SETIAP KALI PROSES PENANAMAN BARU DIBUAT.. CER KO TANYA BAPAK KO.. DUIT BANTUAN PENDAHULUAN TU LAH BAPAK KO SARA KO.. TAK CUKUP TERIMA KASIH KO TU PADA FELDA/KERAJAAN LAGI.. KO NAK MENAFIKAN PULAK BANTUAN YG KO DAH SEBAT TU..

KO PERLU BANYAK INSAF DAN MUHASABAH DIRI LAGI.. AKU NI BUDAK KAMPUNG..MISKIN NAK MAMPOS. AKU ORANG ENDAU JOHOR.. BELAJAR SEKOLAH KEBANGSAAN.. TANPA ADA ORGANISASI APA PUN YG MEMBANTU AKU BERSEKOLAH DAN SEBAGAINYA.. TAPI AKU PUN BERJAYA.. WALAUPUN AKU TAK TERIMA APA2 BANTUAN KERAJAAN SECARA TERUS TAPI AKU SENTIASA INSAF DAN BERSYUKUR YANG KERAJAAN INI MASIH DIPIMPIN ORG MELAYU.. BANGSA AKU SENDIRI.. BURUK BAIK MEREKA..MASIH SEAGAMA SEBANGSA DENGAN AKU..


GENERASI FELDA YG ANTI KERAJAAN AKU BOLEH KATAKAN SEBAGAI ANAK HARAM JADAH YANG PALING BESAR.. KUFUR NIKMAT..

Anonymous said...


DAH LAMA PATUT UMNO DALAM MOOD MENYERANG BUKAN DEFENSIVE MACAM NIH..TAK HERANLAH BILA BAHAGIAN PENERANGAN 'MALAS' DAN BAHAGIAN PENGUATKUASAAN SPT.KDN LEMBIK !!!

Saya amat bersenpendapat dengan anda.. Tok Mat dah Lembik .. Iltizam dan karisma dah tak kuat lagi.. Azalina patut ganti mamat ini..

Anonymous said...


Kenapa Cina tak pernah bergaduh macam Melayu bergaduh ye. Kalau ada Melayu yang senang tentu Melayu juga yang sakit hati.

STATEMENT KO NI TAK TEPAT SEBENARNYA.. CINA LAGI KUAT BERGADUH.. BANYAK KUMPULAN SUKU SAKAT DALAM BANGSA CINA YANG TERSEPENDAPAT.. TP KITA GAGAL EXPLORE JE.. MEREKA PUN TAK PUAS HATI DAN SUKA SABOTj DI ATAS KEJAYAAN KEKAWAN MEREKA..ko je tak tau..

Unknown said...

Untuk membina sesuatu yang baik, amat payah dan mengambil masa yang agak lama. Tetapi untuk meruntuhkan, menghina, tidak mengiktiraf sesuatu perkara yang telah, sedang dan akan dibina amat MUDAH. Dan itu lah yang selama ini dilakukan oleh Sdr Mazlan Aliman, seorang anak peneroka Felda berbangsa Melayu, beragama Islam merangkap Pengerusi Anak yang kononnya mewakili majoriti masyarakat anak anak Felda. APA KESUDAHANNYA NANTI? Jawapannya: Maruah dan keistimewaan orang Melayu Islam yang akan tergadai. SIAPA YANG UNTUNG DAN BERTEPUK TANGAN NANTI? Jawapannya: Sudah pasti kaum bukan pribumi bukan Islam yang suka melihat kejatuhan ISLAM, MELAYU dan RAJA-RAJA MELAYU. Pada ketika itu nanti, saya pasti Sdr Mazlan Aliman mengilang ENTAH DI MANA......Apa yang pasti : "SESAL TAK PERNAH DATANG DULU".